הווריורס מפסידים, שוב. אבל אוף כמה זה היה קרוב

הווריורס מפסידים, שוב. אבל אוף כמה זה היה קרוב

תסכול אמיתי נראה היום בצ'ייס סנטר. אפשר לדבר על הקהל של הווריורס עד מחר, ואכן מדובר בחבורה של נובורישים שגרים בעיר שבה יוקר המחיה מרקיע שחקים, הומלסים נמצאים בכל פינת רחוב במארקט ומישן, ליד רולס רויסים ואסיאתיות בנות 22 שמרוויחות הרבה יותר משש ספרות. סן פרנסיסקו היא עיר מדהימה, דיכוטומית ומופלאה, והווריורס גם הם דיכוטומיים, כלומר – אם הצד האחד היה בחמש השנים האחרונות והצד האחרון הוא השנה. הווריורס של השנה היא קבוצה רעה שטוב לה להיות רעה.

אתם יודעים את מי הווריורס מזכירים לי? את פילי טרום ימי אמביד, קבוצה של כלום ושום דבר שמנסים להילחם בשביל לשמור על הכבוד ועושים את זה מעולה למרות שהם מפסידים לכל קבוצה שזזה. אוקלהומה סיטי היא קבוצה לא טובה במיוחד, והמשחק בטח ובטח שלא התעלה לרמות גבוהות, אבל הווריורס פשוט טובים הרבה פחות. ולמרות זאת ברגעים מסוימים היה נדמה שהנה זה.

ואכן, הקהל רצה. האמינו לי שהקהל רצה. כריס פול, דווקא הוא קיבל בוז החל מהרגע הראשון, הוא קיבל בוז כשהוא עלה לפני המשחק, והוא קיבל בוז עצום כל פעם שהוא קיבל את הכדור. הנה כמה דוגמאות:

גם לווריורס יש פול, כותבים את זה קצת אחרת, אבל הוא שחקן הרבה פחות טוב מכריס פול (שאגב, קלע שלשה עם הבאזר במחצית אבל לא יצא לי לצלם לצערי). ועד היום אני עדיין לא מבין למה הוא לפעמים מועדף על פני ברקס. הנה דוגמה:

אז כן, יש לגולדן סטייט את באומן ואת גלן רובינסון ואת פסקאל, שלושתם היום היו טובים עד הרגעים האחרונים, אבל בואו ננתח אותם אחד אחד ונראה מה הם באמת שווים, בזמן אמת, מול קבוצות כדורסל, בליגה האמריקאית הלאומית.

קיי באומן: אז, האם קיי באומן הוא מציאה? כן, הוא שחקן ליגה לגיטימי מאד. האם הוא שחקן גדול? אפילו לא קרוב. אז נכון שהוא נתן מחצית ראשונה אדירה כשאוקלהומה סיטי לא באמת שיחקו הגנה, ונכון שבאופן כללי הוא משחק לא רע מול קבוצות, ונכון שהוא רכז אמיתי. אבל בואו לא נהפוך אותו ליותר ממה שהוא בקבוצה נורמלית וחסרת וואקום – רכז שלישי. הנה כמה דברים מצוינים שהוא עשה בתחילת המשחק, וכמה דברים ממש לא טובים שהוא עשה בסוף, כולל המהלך הכמעט אחרון של המשחק:

כן, אין ספק שזה היה יופי מול הכלום שנואל ניסה לעשות מולו.

וזה כאמור המהלך הכמעט אחרון של המשחק, באומן מנסה להיות סטף, לא הולך לו בכלל. כאמור, זה טוב כל עוד לא שומרים עליו, ואין ספק – לקלוע 24 נקודות במשחק זה יפה בסך הכל אבל הכסף נמדד בסוף…

גלן רובינסון – אבא שלו היה חתיכת שחקן, כלומר סוליסט לא קטן והוא לא ניצח כלום, ובמקסימום הגיע לאיזה גמר מזרח עם מילווקי, אבל הוא היה חתיכת שחקן. גלן רובינסון הוא לא באמת חתיכת שחקן. הוא בסדר, אבל אני בהחלט יכול לראות אותו משחק באירופה בקלות. אז כן, היום היה לו משחק מעולה עם המון קליעות ו-25 נקודות באחוזים מצוינים (בעיקר במחצית הראשונה), אבל זה לא משנה את העובדה שהוא שחקן שבדרך כלל יחטיא אלא אם לא ישמרו עליו. ועם זאת, הנה דוגמה למשהו שהוא עשה היום טוב, וסחתיין עליו:

דווקא לאריק פסקאל אני כן מאמין, כלומר הוא 1.97 שזה הגובה של אבי קטן (מישהו זוכר אותו?) אבל כוח זה דבר חשוב (ע"ע מונטרז הארל) ואת זה יש לו, ובניגוד להארל יש לו אפילו טווח. נדמה לי שייצא ממנו שחקן אבל זה לא אומר שבקבוצה נורמלית הוא הרבה יותר מנניח פי.ג'יי טאקר. הנה דוגמה קלאסית:

ואגב, פסקאל, גלן רובינסון ובאומן, הנה געגועים לסטף שצוחק לפני המשחק עם ברוס פרייז'ר וגם עם איזה גרמני אחד (נדמה לי) שלא זיהיתי אבל אני די בטוח שהסתודד אחרי המשחק עם דניס שרודר ופנקס, ואני די בטוח שזה היה בגרמנית:


עצוב לי על הווריורס, הם באמת ניסו וניסו ועשו את כל מה שהם יכולים אבל הם עשו את זה מול אפס הגנה של אוקלהומה סיטי ב-45 הדקות הראשונות של המשחק. הנה דוגמה למשל:

והנה דוגמה הרבה יותר חזקה, אף אחד אפילו לא מנסה לעשות חיקוי של הגנה מול החדירה הזאת של ספלמן, עוד רחב מדי, אבל קצת נמוך מדי, ע"ע פסקאל:

אבל כשכבר כן הייתה הגנה לאוקלהומה, כלומר בשלוש הדקות האחרונות של המשחק, בהן פול וגלינארי ביופי של חיקוי לשנות התשעים החזירו את הקבוצה למשחק (לצד שג"א, האמינו לי – האיש הוא שחקן הגנה פנומנלי, כבר היום מהטובים בעמדות הגארד היום ובכלל), זה כבר נראה אחרת לגמרי.

הנה למשל, כמה דוגמאות קלאסיות להגנה החונקת של אוקייסי כשהם רצו, בדקות הסיום:

וכמובן, המהלך האחרון של המשחק, שהסתיים בחסימה מהדהדת מהשלוש של מי אם לא שג"א. איזה פנומן:

ורק כדי לסיים עם עוד כמה דברים ששמתי לב אליהם, חוץ מהעצב הגדול של הקהל הסן פרנסיסקואי (שישתמע מזה מה שישתמע), הרעב של הווריורס, חוסר הכישרון שלהם והקראנץ' טיים של הת'אנדר, אז שמתי לב שאדמס נתן כמה וכמה מסירות ממש חמודות, כמו זאת למשל:

ולמרות שהקיווי הוא באמת לא שחקן גדול (אגב, היה משעשע מאד לשמוע אותו ואת גאלינרי מדברים לפני המשחק ביניהם בחדר ההלבשה על פציעות, האחד עם מבטא איטלקי מודגש למחצה, השני עם מבטא ניו זילנדי מוקצן לגמרי), ושהאמת היא שהוא נראה טוב יותר תחת ווסטברוק מאשר תחת פול (וזה אומר מה שאתם חושבים שזה אומר, או שלא), יש לו כמה כלים חביבים עד חמודים בסופו של דבר.

וגם שמתי לב שכשממש היה צריך, כלומר בדקות הסיום ההגנתיות הגדולות של אוקייסי, הם שיחקו התקפה של פעם, עם פוסט אפ וכאלה, כשבתפקיד התחת, גאלינרי – והוא עושה את זה מעולה!!

באובר בדרך הביתה, הנהג גם דיבר על העצב האישי שלו עם הווריורס ומצבה כעת. ברור לי שכנהג אובר הוא לא באמת מגיע למשחקים בצ'ייס סנטר, אבל הקבוצה משחקת בשביל העיר כולה, והמצב כרגע הוא שהעיר כולה עצובה.

אבל לפחות יש לה את הניינרס…

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. כל הכבוד טרכטמן!
    מגיע לך צל"ש כרגע אתה מסקר את הקבוצה הגרועה בליגה וארגון שנמצא בדרך ללא מוצא.
    אני מהמר שוך חודש גם פחות אוהדים יגיעו לאולם

  2. היי, אבי, כל הכבוד לך שהצלחת לעשות גם זה וגם סקירה. היי, נראה לי שיש לך מקום ישיבה טוב מאד ולא בקצה האולם בשמיים. כיף לך. אני אוהב את סן פרנציסקו, אבל לא את מזג האוויר בקיץ.
    תהנה ותבלה!
    הבאת את האווירה אלינו בצורה מצויינת.

  3. האמת הייתי בשוק בבוקר בבית כשראיתי את התוצאה במהלך הרבע הרביעי, ובסוף יותר מאוחר כשהסתכליתי וראיתי את התוצאה, הכל הסתדר לי. זה היה כה צפוי!

  4. אבי, בניגוד לרוב הקבוצות הגרועות וגם לקבוצות של ג"ס עד 2012, לג"ס יש 2 מטרות עיקריות השנה. הראשונה, הכנה לשנה הבאה . זה כולל בחירת דראפט גבוהה ככל האפשר – זה דורש כל הפסד אפשר וצבירת נכנסים על ידי החלפת שחקנים ותיקים בבחירות דראפט. המטרה השניה היא קידום הצעירים והכנה של כמה שיותר מהם לתרום לקבוצה של השנה הבאה שתתבסס על קרי, קלי, גרין ולוני. כל משחק שפסקל מקבל בושיעור מכריס פול וגלינרי על אומנות סחיטת העברות הוא הזדמנות ללמוד. במשחק הבא מולם נוכל לראות אם למד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט