סיקור משחקי שבת / צוות הופס

לילה עמוס של משחקי NBA כמעט בלי מאבקי צמרת ברורים הוליד הרבה משחקים צמודים, כמה הופעות אישיות מרשימות וזאק לאבין אחד.

איתנו היום בצוות הרחב: ניר, דובי, ראובן, LJOS, עידו והופעה חוזרת של האיש והקוריוז – חגי ניסני.

מינסוטה טימברוולבס (8-8) 98 – פיניקס סאנס (7-8) 100

הסאנס החבולים הגיעו למשחק מול הזאבים של מינסוטה בלי אייטון המושעה, וביינס ורוביו הפצועים. מינסוטה שהתחילה את העונה בצורה מצוינת לאט לאט חוזרת למעמדה הצפוי – קבוצה בינונית במערב הצפוף.

הסאנס שלטו במשחק מהפתיחה, בזכות דקות טובות של קלי אוברה, ושמרו על ההובלה במחצית השנייה בהובלת בוקר. בוולבס טאונס צלף 6 שלשות וסיים עם 31, אבל שלשה שלו בשניות האחרות ובפיגור 98-95 לא נכנסה ואפשרה לבוקר לסגור את הסיפור מהקו.

בוקר כמעט וסיים עם טריפל דאבל – 35 נק', 12 קרשים ו-9 אסיסטים, כשאוברה מוסיף 25. לטאונס עזר וויגינס עם 21 באחוזים לא טובים.

ניו יורק ניקס (12-4) 104 – סן אנטוניו ספרס (11-6) 111

הספרס הגיעו לניו יורק פחות מ-24 שעות אחרי ההפסד בפילדלפיה עם מרשם מהרופא. לאור רצף שמונה הפסדים על החולה לקחת חצי ניקס אחרי ארוחת הערב, עם הבירה.

בואו נעשה את זה במספרים כדי להקל על הבליעה. שתי דקות מהג'אמפ בול הובילו האורחים 0-7. 3:39 לרבע הראשון פטי מילס מחוץ לקשת תוקע לנו אחת ללחי ימין ל-9-26 ספרסי, ובאמצע הרבע השני טריי ליילס ממעמקי הספסל של פופוביץ' מוסיף שלוש ללחי השנייה, ולצלילי מצהלות הקהל מריץ את פיזדייל לפסק זמן ב-27:48. האורחים נוסעים על גבי הניקס ובקושי מרגישים שדרסו חתול.

שלוש דקות מתחילת המחצית השנייה החברים קולטים משהו במראה וחוזרים רוורס לוודא רמיסה. דרוזן מוצא את אולדריג' מעבר לקשת, ושיתוף הפעולה של שני הכוכבים המושמצים מסתיים ב-45-73, וגם המשחק. לאורך שארית המשחק האורחים מנסים לגייס רצינות והמארחים לדלוק אחריהם כדי להקטין את ההשפלה. ארבע דקות לסיום מוריס מהקו מצמק לחד ספרתי, 96-105, ועם 0.8 על השעון קובע את התוצאה הסופית, 104-111. בלתי משפיל רק למראית עין. אנחנו הרי יודעים את האמת. פאקרס.

אולדריג' עם 23 היה שם כדי להעלות חיוך על שפתי מאמנו הוותיק, כשדרוזן עם 21 משלים את הדואו המוביל. מילס עלה מהספסל מושלם משלוש עם 5-5, כל הדרך ל-17 אישיות. בכלל הניקס היו נחמדים לאורחים עם שמירה רופפת על הקשת, שהובילה ל-23-12 בתחום, 52% שמרשימים את כל מי ששכח שמדובר בניקס.

את הצד הדרוס של הדברים הוביל מוריס עם 20, כשפורטיס עם 16 תומך מהספסל. בארט הוסיף 13, עם 5 ריב' ו-4 אס', וניליקינה היה על ההגה עם 9 אסיסטים. רנדל עם 14 ב-17-6 דשדש מאחור עבור הניקס, שיכולים למצוא נקודת אור ב-11 איבודים על 30 אסיסטים, מול 26-22 של האורחים. הם חייכו עד שנזכרו בתוצאה. פאקרס.

שארלוט הורנטס (11-6) 115 – שיקגו בולס (11-6) 116

וואו, איזה משחק קיבלנו בשארלוט. מפגש בין שתי קבוצות מתחתית המזרח, שתיהן בתקופה לא טובה וביום השני של בק טו בק. לכאורה כל המרכיבים לשיעמומון. אבל הלילה העכבר הוליד הר, ולא סתם הר – זאק לאבין ביום-יום קלע שלשות בינוני מינוס, נתן את הופעת הקליעה הטובה ביותר בהיסטוריה של הליגה – 13/17 מחוץ לקשת כולל שלשת ניצחון מדהימה.

נכון, קליי תומפסון קלע שלשה אחת יותר לפני שנה מול אותו זאק לאבין וסטף קלע גם הוא 13/17 אבל התעלות כזו במשחק צמוד ושלשת ניצחון זה משהו שעוד לא ראינו.

התצוגה של לאבין כמעט נכנסה לקטגוריית – יפה אבל לא מספיק כדי להשיג ניצחון. 45 שניות לסיום ביומבו מעלה את שארלוט ליתרון 8. לאבין עד לאותו רגע עם 40 נקודות, 10/14 מחוץ לקשת מוסיף עוד אחת מהירה ושולח את רוזייר לקו, שתי הזריקות הולכות פנימה. 32 שניות ו+7 להורנטס. לאבין מיד מוסיף עוד שלשה, הפעם בעזרת הלוח ושוב שלוח את רוזייר לקו – הפעם הוא מכניס רק אחת ומגיע ל-28 נקודות. קובי וויט מגיע גם הוא ל-28 נקודות עם לייאפ שמצמצם את היתרון של שארלוט ל-3. גרהאם נשלח לקו ועמד במשימה, 5 לשארלוט, 14 שניות לסיום.

את מה שקרה מכאן עד לבאזר כדאי לראות:

סאטו עם שלשה מהירה, מאמץ משותף של לאבין, וויט וארצ'ידיאקונו הוביל לאיבוד של גרהאם ואת שלשת הניצחון של לאבין אפשר לראות עוד ועוד:

פילדלפיה 76 (5-11) 113 – מיאמי היט (4-11) 86

אם המפגש בין שארלוט לשיקגו עלה על הציפיות, מאבק הצמרת במזרח היה ההפך הגמור. פילי לקחה את היתרון מהפתיחה ולא עצרה עד לסיום. החבורה מפלורידה לא הצליחה לשים את הכדור בסל המהלך הרבע הראשון בו קלעה רק 13 נקודות.

ג'ואל אמביד (23 נקודות, 11 ריבאונדים) חגג על מאיירס לאונרד שהוזעק לספסל לאחר 5 דקות.

בן סימונס לא קלע הרבה (4) אבל כשקלע עשה זאת בסטייל:

ג'וש ריצ'רדסון קלע 32 לפילי באחוזים מצוינים (11/15, 6/7 לשלוש) וגם היד של קריס נאן לא הפריעה לו:

במיאמי דראגיץ' והירו עם 18 ו-20 ניסו לכפר על יום נוראי של החמישייה שקלעה רק 33 נקודות יחד.

קליבלנד קאבלירס (11-5) 110 – פורטלנד טריילבלייזרס (12-5) 104

התוצאה הסופית אולי צמודה אבל הבלייזרס היו במשחק רק ברבע הראשון שהסתיים בשוויון 19. משם והלאה הקאבס נטלו את ההובלה ושייטו בנחת אל הניצחון.

מצד אחד, הבלייזרס במקום האחרון בליגה באחוזי ריבאונד הגנתי וסופגים הכי הרבה נקודות מהזדמנות שנייה של היריבות. מצד שני, טריסטן תומפסון ריבאונדר מהטובים בליגה, וכאשר הסנטר שמולו הוא אנתוני טוליבר העבודה שלו אף קלה יותר. 25 ו-9 לתומפסון (7/7 מהקו) שלא היה צריך יותר מידי הזדמנויות שניות. ג'ורדן קלארקסון ראה 6/6 מחוץ לקשת, הוסיף עוד 10 מהעונשין וסיים עם 28. הקאבס הלכו פי 2 יותר פעמים לקו מהבלייזרס (32 מול 16) וזה הביא להם בסופו של דבר את הניצחון. לילארד חזר אחרי שהחמיץ 2 משחקים בגלל כאבי גב, נראה עדיין חלוד אך הוביל את הבלייזרס עם 23 נקודות. מה עשה כרמלו אתם שואלים –007 שקיבל שבחים על הקליעה המשופרת מחוץ לקשת בשני המשחקים האחרונים נתן תצוגה של 0/8 הערב וסיים עם 11 נקודות.

לאב לא באמת שיחק הלילה – אבל זה לא הפריע לקאבס לנצח

אינדיאנה פייסרס (6-9) 111 – אורלנדו מג'יק (9-6) 106

באינדי ברוגדון עוד הפעם לא שיחק ובאורלנדו ווצ'ביץ' ואהרון גורדון נעדרו. ההיעדרות של ברוגדון בלטה בפתיחה כאשר ברבע הראשון אינדי מאבדים 6 עד שמקונל נכנס ועשה קצת סדר במשחק.
בצד של הקסם, פולץ שנראה כמו גרסה כלשהי של אלפריד פייטון (שיער, חוסר קליעה ואף שלומאליות  מסוימת), ממשיך לתעתע: הוא נראה כשחקן יוצר נהדר בדקות מסוימות, שיודע איך לנווט את ההתקפה ואת הכדור, לכדי יצירת סלים קלים ואף לקלוע בעצמו, מצד שני חלק מהזריקות שלו נותנות תחושה שלונזו בול הוא מאמן הקליעה שלו.
סוף הרבע הראשון ותחילת השני מחליפי אינדי עושים עבודה טובה והופכים פיגור קטן ליתרון קטן, בעיקר בזכות ניהול המשחק של מקונל שגם מעלה את הקצב. היתרון מגיע כבר ל-15 אבל מצטמצם ל-10 במחצית.
ברבע השלישי הפותחים של אורלנדו עוד פעם מנצחים את הפותחים של אינדי ו-4:10 לסיום אנחנו על שוויון, ובשלב הזה פחות או יותר כל הפותחים של אינדי עם +/- שלילי וכל הספסל חיובי. הרבע השלישי ננעל עם יתרון 2 נקודות לאורלנדו.
הרבע הרביעי ממשיך להיות צמוד כשפורניה ופולץ בצד אחד, סבוניס ומקדרמוט בצד השני מספקים את מרב הנקודות לקבוצות שלהם כאשר בדקה האחרונה אנחנו בשוויון.
8 שניות לסיום אהרון לבית הולידיי מדייק ומעלה ליתרון 3 – אורלנדו יוצאים להתקפה אחרונה. פורניה מקבל את הכדור תחת לחץ והפעם ג'סטין לבית הולידיי חוטף את הכדור ומנסה לברוח – מקבל עבירה ומדייק ב-2 ומסיים את המשחק הזה. אורלנדו לא מנצחת אבל לפחות עוברת את 100 הנקודות.
בלטו באינדי סבוניס עם 25 ו-9 ריב'. מקונל עם 8 נקודות אמנם אבל גם 7 אסיסטים והמון אחריות שהוא הכניס למשחק. אצל אורלנדו בלטו פורניה עם 26, אייזיק עם 25 ופולץ עם 13 ו-9 אסיסטים.
בצד של אינדי זה נראה שההיררכיה היא שטרנר הוא פקטור הגנתי בעיקר – כי התקפית הוא לא פקטור משמעותי. גם הזריקות שהוא לוקח נעשות רחוק מאוד מהסל, בין אם זה שלשות ובין אם זה מיד-ריינג' רחוק. סבוניס, לעומת זאת, מתפקד כציר התקפי וגם הפקטור המשמעותי יותר בהתקפה, בין אם זה במשחק פוסט ובין אם זה בפיק&רול ולוקח את רוב רובן של הזריקות.

אטלנטה הוקס (12-4) 116 – טורונטו ראפטורס (4-11) 119

המראה עושה עבודתה בשקט אכזרי. שעה שהמתבונן מתחנן כי תשקר, היא מראה לו את האמת. הוא עומד שם, והיא עומדת שם מולו ללא רחם. ועולה ממנה דמות של עלם חמודות, משכמו ומעלה, בהיר ומחייך כמו היה העולם פרוש לרגליו. המראה מזכירה לו כי עליו לענוד את המשקולות לרגליו שעה יצא להמון. ההמון, שבא לאמוד את כוחו, חלקם עוטים מבט לועג בעוד האחרים זורקים מן העין מבט מקווה.
אז בצד של מי הקוריוז יהיה בסוף המשחק? תגידו אתם.
אם הקטע הנ"ל נראה לכם מדכא תארו לכם מה זה לראות את צ'נדלר פרסונס בסגל – עם פוטנציה לקבל דקות. מצד שני האלופה לא נותנת למצב שלה לדכא אותה למרות היעדרות נוספת של איבקה, לאורי והאלוף ה-3 פעמים ברצף מקו.
רבע ראשון צמוד כאשר סיאקום וואן פליט הם ספקי הנקודות העיקריים של הראפס מצד אחד בעוד יאנג והאנטר מחזיקים את אטלנטה בצד השני. ג'אברי פרקר פתח את המשחק בצורה גרועה וגם ההמשך לא מי יודע מה. נראה כמי שצריך לתבוע את אטלנטה בבית דין לעבודה, כי ניחא שלא משלמים לו על לעשות הגנה, עם איך שהוא משחק נראה שלא משלמים לו בכלל.
תחילת הרבע השני טורונטו פותחת מבולגן מאוד ומאבדת לא מעט כדורים שהופכים להיות סלים קלים בצד השני אבל סיאקם בתוספת זה שאטלנטה לא מצליחים לייצר סל פשוט בהתקפה עומדת במשך לא מעט דקות. שלשה מהלוגו של יאנג מורידה אותנו ל-61-52 לאטלנטה במחצית.
מחצית שנייה ותוך 45 שניות טורונטו עם 2 שלשות אבל ההוקס לא נבהלים ומשחקים ביתרון שנע בין 10 ל-5 אבל עוד פעם מתקשים לייצר סל, והראפס מנצלים זאת על מנת לעלות ליתרון מינימלי ראשון במשחק, אך הרבע נגמר עם יתרון 3 להוקס.
ברבע הרביעי טורונטו לוחצת על הדוושה ועל אף משחק לא מדויק – הם מצליחים להפוך את התוצאה בזכות הגנה חונקת, ריבאונד התקפה וסיאקם אחד שפשוט לא רוצה לעצור והופך להיות סופרסטאר השנה. דקה וחצי לסיום יתרון 12 לראפס, וזה נראה גמור לגמרי אבל הראפס איבדו קצת את הראש ובתוספת משחק מבולגן ההוקס מצמצמים ל-3, 24 שניות לסיום בזכות שלשה של האנטר. 2 זריקות של ואן פליט מעלות ל-5. יאנג שועט לסל לא מתקרב לטבעת, אבל ריבאונד התקפה של קרטר מוצא את האנטר שמדייק בעוד שלשה. עבירה חזקה של פרקר על ג'פרסון והוא מדייק ב-1, יוצאים להתקפה אחרונה ש?! נראית כמו כלום בערך ויאנג זורק מהחצי על מנת להפסיד עוד משחק של הניצים.
לרפאס סיאקם 34, ואן פליט 25 באחוזים לא טובים אבל גם 9 אסיסטים ופאוול עם 20. אצל ההוקס יאנג עם טריפל דאבל של 30, 10, 10 והאנטר עם 26.

יוטה ג'אז (5-11) 128 – ניו אורלינס פליקנס (10-6) 120

ממשחק למשחק הפליקנס נראים יותר ויותר מוכנים לקבל את פניו של זאיון וויליאמסון אבל ההמתנה נמשכת. הג'אז מצידם לא התרשמו וניצלו פתיחה חזקה כדי להביא ניצחון ללא רודי גובר שישב בצד עקב קרסול תקול.

תוך שתי דקות בערך מיצ'ל ובוגדנוביץ' שמו 14 נקודות על הלוח כשהפליקנס מצידם לא תורמים כלום. הכניסה של לונזו בול במקום אינגרם ב-7-24 הפיחה קצת חיים באורחים כשעד סוף הרבע הם מצליחים לקלוע 31, לא מעט גם בזכות התחממות של רדיק. הג'אז כבר רשמו 44 בשלב הזה.

בוגדנוביץ' ומיצ'ל המשיכו בשלהם עם 20 ו-23 נקודת בהתאמה עד להפסקה וההפרש גדל עד ל-20 נקודות במחצית. אינגרם ובול התעקשו לעשות משחק מהסיפור הזה והצליחו להביא את הקבוצה עד ל-98-88 בפתיחת הרבע האחרון. למרות דקות טובות של הולידיי, האורחים לא הצליחו ממש להתקרב עד ששלשות עוקבות של אינגרם והולידיי הורידו ל-120-124, 37 שניות לסיום. מיצ'ל החטיא עם 15 טיקים על השעון אבל בוגדנוביץ' השתלט על הכדור החוזר וסגר את המשחק.

עבור האורחים ברנדון אינגראם המשיך ללהוט עם 33 נקודות כשג'רו הולידיי מוסיף 28 משלו. ג'יי ג'יי רדיק תרם 20 כשלונזו בול וג'סון הייז רושמים 13 נקודות כל אחד.

אצל הג'אז זה היה כאמור דונובן מיצ'ל עם ערב נהדר של 37 נקודות לצד 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. בוגדנוביץ' להט גם הוא עם 28 נקודות ו-5 בטורי האסיסטים והריבאונדים. טוני בראדלי רשם 14 נקודות לצד 9 כדורים חוזרים וג'ף גרין תרם 15 מהספסל.

ממפיס גריזליס (10-5) 108 – לוס אנג'לס לייקרס (2-14) 109

אין הרבה ערים שונות כל כך כמו ממפיס ולוס אנג'לס. מצד אחד, עיר נוצצת, מגנט לכוכבים ומקור עלייה לרגל לאנשים שמעריצים אותם. מהצד השני העיר שעדיין חוגגת את העובדה שלפני שבעים שנה אמא של אלביס בחרה לגור בעיר. מצד אחד עיר שמשתמשת וזורקת את הכוכבים הרבים שמגיעים אליה, ואז זוכרת אותם בדמות כוכב על הרצפה או דגל על התקרה. מהצד השני עיר שעדיין מתרפקת על הפעם ההיא, לא כל כך מזמן, שהם עשו את המוות לכל קבוצה שהגיע לשחק בעיר ואפילו העפילו לגמר המערב פעם. רק שה-NBA מחייב את שתי הקבוצות מהערים האלו להיפגש מדי פעם, אפשר לראות את הפער. מצד אחד, אגדות מהלכות ו-HOF עתידיים בדמות לברון ג'יימס ואנתוני דייוויס. מהצד השני, קבוצה צעירה שעדיין מנסה להבין איך משחקים בשני צדי המגרש בו זמנית.

טריים מהמנוחה הארוכה לאחר ההפסד ללוחמים ביום שני, צעירי הגריזליס עלו וטרפו את הלייקרס ברבע הראשון. עם שבע שלשות, ומשחק ריצה מרשים של ג'ה מורנט וקייל "סלואו מו" אנדרסון, לא היה ללייקרס, העייפים ממטווח השלשות מול אוקלהומה בערב הקודם, שום מענה וירדו לרבע בפיגור 25-35. הרבע השני המשיך בצורה דומה וממפיס כבר הצליחה להגדיל את היתרון ל-14, בעיקר בזכות 14 נקודות במחצית של ג'יי קראודר, עד שהלייקרס הצליחו להתאושש מעט והורידו את הפער בסיום המחצית ל-8.

ברבע השלישי הלייקרס החליטו שהם נחו מספיק. 10 נקודות של לברון. 10 נקודות של KCP אחרי מחצית ראשונה מאופסת. ריצת 2-15 והיתרון עבר לאורחים מהעיר הגדולה. אבל שחקני ממפיס סירבו לוותר כל כך בקלות על המשחק, ונשארו קרובים קרובים, משחק "פתוח!" עד הסוף. לכל ריצה של הלייקרס, כמו ה-0-5 בתחילת הרבע הרביעי, ממפיס ענתה בריצה משלה, כמו ה-0-7 מיד אחרי הריצה ההיא של לוס אנג'לס.

שתי דקות לסיום דייוויס קיבל את הכדור וצלף שלשה שהשוותה את התוצאה על 105 לכל צד. לייאפ של לברון הצליח להעלות את הלייקרס ליתרון, ודייוויס תיקן החמצה כדי לקבע את ההפרש על 4. קוזמה התאמץ להחזיר את ממפיס למשחק, אחרי עבירה מיותרת על דילון ברוקס (שקלע אחת מהזריקות) שבתוספת לסל של ג'ה, הורידה את ההפרש לאחד בלבד לטובת העיר הגדולה, 28 שניות לסיום. לברון לקח על עצמו את עול ההתקפה האחרונה של לוס אנג'לס רק כדי להחטיא את השלשה, 6 שניות לסוף. המאבק על הריבאונד היה עיקש במיוחד, קוזמה איבד, ממפיס השתלטו אבל לקחו את הזמן בקריאה לטיים אאוט, ובסוף איבדו את הכדור ואת הסיכוי האחרון להכריע את המשחק.

למרות ההפסד, 26 נקודות ו-6 אסיסטים של ג'ה מורנט ו-20 נקודות של ג'ארן ג'קסון ג'וניור, הראו שיש לממפיס על מה לסמוך בעתיד. ג'יי קראודר סיים עם 21 נקודות, ודילון ברוקס עם 12 משלו הראה שלא צריך שם שמתחיל ב-ג' כדי לקלוע בספרות כפולות עבור ממפיס. את הלייקרס הובילו כרגיל לברון ג'יימס עם 30 נקודות ואנתוני דייוויס עם 22 ו-5 חסימות. הלייקרס ממשיכים לנצח בכל משחק ש-KCP מסיים עם מעל לאפס נקודות (12 מהם הפעם).

לפני שנים לא רבות, הליגה החליטה להקים קבוצה בונקובר. הקבוצה לא הצליחה להתרומם, הבחירה הראשונה בדראפט סירב לשחק שם, והבעלים הבריחו את הקבוצה מהדלת האחורית לממפיס. במשחק הערב, הקבוצה שנבנתה מההריסות והיורשת של שמה בחרה לכבד את הקבוצה ההיא מונקובר בדרך היחידה ההגיונית – הפסד ללייקרס. וחולצות ומגרש רטרו:

https://www.youtube.com/watch?v=hLxwCUeBAcw

מילווקי באקס (3-13) 104 – דטרויט פיסטונס (11-5) 90

הפיסטונס נמצאים מראש בעמדת נחיתות מול הבאקס אז כשמוציאים את בלייק גריפין מהמשוואה קשה לצפות שמאזן הכוחות ישתנה. מידלטון התקזז וישב בצד אבל יאניס עשה את מה שיאניס עושה והמקומיים שייטו לניצחון.

למרות שמילווקי נטלו את ההובלה מהפתיחה ולא שמטו אותה עד לסיום, הפיסטונס הצליחו להישאר במשחק במחצית הראשונה. אבל מ-52-56, דקה וחצי בתוך החצי השני, הבאקס רצו ל-2-15 שהכריח את הפיסטונס לרדוף אחרי הזנב שלהם בשארית המשחק. ההפרש תפח ברבע האחרון עד ל-72-94, חמש דקות לסיום מה שנתן לבודנהולצר את האות להכניס את צוותי הניקיון.

אצל הפיסטונס דרק רוז בלט מהספסל עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים כשאנדרה דראמונד רושם 12 לצד 17 ריבאונדים. הרוקי הצרפתי סקו דומבאייה ערך את הופעת הבכורה שלו עם 2 דקות פרקט.

את הבאקס הוביל כרגיל יאניס עם 28 נקודות ו-10 ריבאונדים כשהוא נעזר בהופעה קבוצתית מאוזנת של שאר חבריו בראשות ווס מתיוס עם 13. דראגן בנדר נצפה על המגרש מנקה את דקות הזבל.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. יופי של סיכום. הרבה כותבים זה לא רק פחות עומס, זה גם יותר מגוון ומעניין ססגנונית.
    סתם נקודות בודדות ממה שראיתי, החפירה העיקרית ממילא בבלוג החי:
    1. למה KAT לוקח זריקה לשלוש, עם 10 שניות לסוף, ים זמן – מהלוגו? אבל ממש. מה-V של ה-timbervwolves בקשת האמצע… מה קרה?
    2. על הלייקרס אמרתי די ויותר מדי. לוקח בחזרה את הדברים על ממפיס. היא בפירוש לא אחת מ-3 החלשות בליגה, רחוק מכך. על JJJ אני מת מהרגע הראשון, והוא עדיין אנדרייטד. ביחד עם מוראנט, איזה צתמד לשנים ארוכות מאוד. קבוצה שגיבשה אופי שהולך איתה קדימה: טנדר עיקש שאף פעם לא ישפוך לאגר. זה כמובן חידוד כושל על שירו של בן המקום, "אהוב אותי, טנדר".
    3. גם על הניקס נאמר כבר הכל, ואולי לכן גם בכלל לא. כי כולנו מזמן, אך ורק, מצמידים לשם שלהם בדיחות. אפילו פחות מוצלחות מהקודמת. קבוצה שנמחקה מהליגה לגמרי. אולי נעשה פה דיון, מההתחלה, על הניקס, עומק, ומה העתיד כן יכול להציע? רחמנות. תנו ליהודי סיבה לתקווה כלשהי.
    4. יחי ההבדל, הענק, אבל חראם לא פחות על הקריסה של פורטלנד. זה בינתיים מתח לראדאר, כי יש המון מוקדי רעש בתחילת העונה. אבל זו קריסה קשה, לא בלתי צפויה האמת, ועדיין מצערת מאוד. בגלל דיימו, בגלל הרוח של הקבוצה הזו והאוהדים הקצת עקומים שלה, לחיוב הכוונה, והמשחקים הביתיים המגניבים בשעה נוחה… פורטלנד היא מאסט-סי, עבורי, והשנה היא הולכת ונמחקת.

    1. כאשר 6 כתבים שונים מוציאים סקירה מצויינץת כזאת הנקראית, ו'מרגישה' כאילו ניכתבה ע"י אדם אחד זוהי מחמאה אדירה לכל הששה, ולעידו גילרי שהוא אחד מה-6 והקואורדינטור של התוצאה הסופית. אני רוצה רק להעיר שניר הוא ניר לוין – עו"ד מניו יורק שתורם לפוסט הזה שבועית, וכשהזמן מרשה לו הוא קופץ למשחק ניקס או נטס לדיווח חי.. אני מזכיר זאת כי יש לנו עוד ניר מצויין – ניר מועלם – שבלעדו 'דיומא' היתה צולעת, והוא תורם כמעט יומית.

  2. סיקור נהדר
    יש איזה טעות בתוצאה של מלווקי דטרויט
    לווין נתן הופעה היסטורית
    אבל הקמבאק הזה יתן תרוץ לקבוצות למרוח סופים של משחקים גם שזה גמןר 🤦🏽‍♂️

  3. תודה רבה לצוות, אחלה סיקור.
    .
    הלייקרס לא מוותרים על אף משחק! גם לברון חורג ממנהגו ומתאמץ בעונה הסדירה. רק בשביל זה היה שווה להעביר אותו מערבה.
    .
    נצחון על הניקס שקול לחצי הפסד אז הספרס עכשיו ברצף של שמונה וחצי הפסדים, נראה מה יקרה במשחק הבא.

  4. מצטער להרוס אבל אני רואה צעדים בסל האחרון של לאבין תפס כדור עשה צעד ועוד שני צעדים להתמקם לזריקה אבל למי אכפת. לפחות זה לא 4 ו5 צעדים.

    ואז עיננתי בתקנה 35 של הליגה מאת האשך והבנתי שזה חוקי. גאת'רינג דה בול פרסון אוף טרי

    1. גם קוואי עשה צעדים בסל הנצחון שלו נגד פילי, גם לברון מתישהו עשה צעדים בסל נצחון. אל תיקח לשיקגו את הנצחון הזה! (סוף כל סוף ניצחנו!!)

      1. זה שאתה ושכמותך קובעים בוודאות שאין אלוקים, לא עושה זאת נכון.
        ראה למשל כאן:
        https://judaism.walla.co.il/item/2731108
        ואץה יכול לברר אצל מדענים שגדלו בהשרפה לא דתית וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את השקפת היהדות וראו בה את האמת הנצחית ובתרבות החילונית את השקר:

        1. תשמע, לא הולך לפתוח את זה. אבל יש דבר אחד שלך שחוזר, והוא באמת, נורא ילדותי, סליחה.
          מה קשור מדען שהוא גם אדם מאמין – ל"הוכחת" קיום האל?
          זה שניוטון, נניח, האמין באלוהים, או אללה, או מפלצת הרביולי המבעבעת – אומר שזה נכון? כי ניוטון "הוא האמת"?
          ניוטון עצמו היה אומר לך שזה בולשיט! מדע זה מדע. הוכחות. מבחנים. ניסויים. ראיות. תיאוריה, הוכחה, הפרכה, תיקון, תיאוריה חדשב טובה יותר. לא "אמונה". מה קשורה אמונה למדע? אפס.
          אז לא קשור מדען דתי, בודהיסטי, אוהד סלטיקס, לא קשור אם אני או אתה נגיד, "יש". אין.
          והרוצה להוכיח – נו, כנאמר במקורותינו – עליו הראייה.

          1. בקיצור: אל תיפול לפח היקוש של "הוכחת אמונה". זה שלג חם. אין דבר כזה. אמונה היא אמונה, תאמין במה שאתה רוצה, סבבה, ויש המון אנשים שזה עושה להם טוב. עלא כיפאק. לא מזלזל בזה כהוא זה. שלמות הנפש חשובה כמו כל דבר אחר בעולם. רק אל תיקח את זה לעולם הממשי.

            1. את כותב כאן "לא מזלזל" אך הבעת לא פעם זלזול ושנאה לדת ולשומרי מצוות.

            2. העובדה שזה ממשי מאוד ומעשי מאוד ולכן אנשים כמומאןרי זוהר וד"ר ענת אוט חזרו בתשובה לאחר שהכירו באמת את השקפת הדת היהודית שאותה ואת מאמיניה שנאונלפנינשהכחרו מקרוב, ולכן מדענים שגדלו על השקפה לא דתית חזרו בתשובה לאחר שהכירו את הדת היהודית מקרוב.

          2. להפך, כשמדובר במדענים שגדלו על כך שהמדע סותר את ההשקפה הדתית ובלי להכיר את ההשקפה הדתית מקרוב וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את השקפת הדת היהודית, אז זה משנה מאוד כי הכרתם את השקפה הדתית הביאה אותם כמדענים לראות בה את האמת ולא כסותרת את המדע.
            ולהפך, מי שאומר שאין בורא לעולם הוא זה שצריך להביא הוכחה שהעולם נברא מעצמו. כשם שקיומו של בית מעיד על הבנאים שבנו אותו וקיומו של רהיט מעיד על הנגר שייצר אותו וקיומו של בגד מעיד על החייט שתפר אותו, כך העולם מעיד על קיומו של הבורא.
            ובכל מקרה התרבות החילונית לא יכולה להיות דרך חיים אמתית על כל השחיתות המוסרית המובנית שלה על כל תרבות הדיבור המלוכלכת שהכניסה החילוניות לעברית, ההפקרות המינית, מסיבות הסמים והמין, ההתעסקות של קטינים ואף ילדים במין, כל תעשיית המין שהיא פגיעה מחפירה בכבודן של נשים יותר מכל מה שמכנים הדרת נשים וגם לכנותן על שם אבר מינן ולשרוק להן כמו לכלבים מבזה אותן הרבה יותר.
            כל הדברים האלו נוצרו רק בגלל החילוניות ויכולים להיווצר רק מתוך שחיתות מוסרית. וגם העולם התחתון לא היה יכול להתקיים ללא החילוניות.
            ההבדל בולט בין ילדים חילוניים לבין ילדים ממשפחות שומרי מצוות יש את התום והטוהר שצריכים להיות אצל ילדים ואצל ילדים חילוניים אין את זה אלא יש תרבות דיבור מלוכלכת ורמה ערכית ומוסרית הרבה יותר נמוכה וזה נכון בהדוואה כללית בכל הגילאים.
            https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4237632206890111469#editor/target=post;postID=6615027071191126196;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=19;src=postname

            1. חדל אש.

      2. הקישור השני: https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94
        אתה מוזמן לברר גם אצל אורי זוהר וד"ר ענת רוט שגדלו על שנאה לדת ולימניים וכדומה והיום הוא חרדי והיא מתנחלת.

        1. אני עדיין תקוע עם הסוס המכונף שהמריא בלילה אחד מהר המוריה לשמיים, היהודי הטוב מהגליל שהלך על מים, והאתון שמפטפטת בלי הכרה. תאמין לי, ידי מלאות.

            1. סוף סוף אחד שמבין!!!

          1. אין בדבריך תשובה לדבריי וזאת כי כמובן אין לך לענות.
            לעומת הדברים שהבאת בתגובותיי סותרים את טענתך ומראים שהביטחון שלך שאין אלוקים מופרז הרבה יותר מדיי.

    2. מותר לעשות גאת'רינג ואז עוד שלושה צעדים.
      אם אתה דרג אז עוד חמישה.
      במהלך מכריע השופט רשאי להכפיל את הכמות, לפי שיקול דעתו בשטח.
      בנוסף, אם השחקן מבצע צעד תימני לאחד הצדדים הריקוד נחשב כחלק מהגת'רינג, כל עוד אחת מאבות-אבותיו הגיע מצנעה.
      מכיוון שלא ניתן לדרוש מן השופט לחקור את מוצאו בזמן אמת, נקודת ההנחה החוקתית היא שכל שחקן יתגלה כבעל שורשים תימניים אם תלך מספיק רחוק.

      1. תראה, אני לחלוטין מבין את מה שאתה אומר, המטאפורה, הנמשל, המשל, המושל (כי לא אומרים יותר בעלים). אבל באיזשהו מקום משעשע אותי לחשוב שאדם עומד מול שופט ושורשים תימניים הם מה שנותנים לו יתרון.

  5. יופי של משחק של לווין, אבל..
    49 נקודות ו-0 אסיסטים? בספר שלי זה שחקן שלעולם לא יוביל פרנצ'ייז.
    אז בדקתי אם היה כבר.
    בעשר שנים האחרונות – 97 משחקים של 49 נקודות ומעלה, מתוכם 5 עם 0 אסיסטים – איזייה תומאס (הופתעתי), קווין לאב (שכחתי ממנו), קליי תומפסון (צפוי) ופעמיים כרמלו אנתוני.
    מאחר ולווין לא מראה את היציבות של קליי או ההגנה שלו, אני שם את המשחק שלו בקבוצת "משחקים ששחקנים כישרוניים אבל לא יעילים במיוחד תופסים לפעמים" ולא בקטגורית ה-"משחקים שהראו לנו איזה חוזה מעולה הבולס תפסו".

    ובקטנה, מאחר והרשימה כבר הייתה פתוחה -בעשר השנים האחרונות 13 משחקים של 49 נקודות ומעלה באו גם עם 10 אסיסטים או יותר – 1 טריי יאנג, 4 ווסטברוק, 8 הארדן, את המשחק ההוא של טריי יאנג אני שם בקטגוריה של "משחק בודד שהוא אינדיקציה חזקה ליכולת של שחקן להיות פרנצ'ייז"

      1. זה שבשקט בשקט משמש כרכז הפותח של הוויזרדס ונותן עונה חביבה של 12 נק' ו-6 אסיסטים למשחק בהתקפה עם האופנסיב רייטינג השני בליגה.

  6. תודה רבה על הסיקור.
    אין ספק שהאירוע או האיש המרכזי של היום הוא זאק לווין אבל אני דווקא חושב שיש כמה דברים חשובים שקרו היום:
    1. הספרס חזרו לנצח, ואין כמו הניקס כדי לסיים רצף הפסדים.
    2. לברון והלייקרס הראו אופי וניצחו בממפיס
    3. ג'ה מוראנט ממשיך להראות שהוא כוכב
    4. הבלייזרס ממשיכים להפסיד וכמו שזה נראה עכשיו – פליאוף הם לא הולכים לעשות.

  7. תודה רבה, אחלה סיקור.
    זה רק נדמה לי או שיש מלא שחקנים כשרוניים צעירים השנה?
    אני לא זוכר מתי היו כל כך הרבה שחקנים(טריי, לוקה, מיטצ'ל, מוראנט) ועוד לא דיברנו על ציון.
    העתיד של הליגה הזאת נראה מבטיח.

    1. מאחר ואני שותף לתחושה, בדקתי על בסיס קצת יותר רחב –
      התשובה הקצרה, אתה כנראה צודק.
      החל מעונת 90-91, שחקנים שיש להם לפחות per 15 ו-15 נקודות למשחק (שרירותי, אבל הכוונה לכך שנקודות המדד העיקרי שלנו לתרומת שחקן ו-per יסנן שחקנים שלא תורמים הרבה חוץ מהנקודות).
      מבחינת גילאים וניסיון – 3 שנים ראשונות בליגה, גיל 23 ומטה.
      ממצאים:
      בממוצע יש 8 שחקנים בעונה שעומדים בקריטריון, בעונות עם הכי הרבה כאלו היו 12 שחקנים,הכי פחות – 2 (אבל זה קיצוני, עונת 14-15, חוץ ממנה בכל עונה מאז 92 היו לפחות 5).

      היו שתי תקופות בולטות בהן היו מעל 10 שחקנים עמדו בקריטריון במשך 3 עונות –
      96-7 עד 98-9 (דוגמאות לשחקנים שהופיעו פעמיים – אייברסון, גארנט, בריאנט, דאנקן, ריי אלן, אנטואן ווקר קרי קיטלס).
      2017-18 עד 2019-20 (דוגמאות לשחקנים שהופיעו פעמיים- בן סימונס, דאנדרה פוקס, דונובן מיטשל, דאנדרה אייטון, לוקה דונצ'יץ', טריי יאנג, ג'ייסון טייטום, ג'מאל מוריי)

      כדאי לציין שיש כמה שחקנים שהתחילו קצת לפני, והיו מופיעים פעמיים אם היינו לוקחים עוד שנה אחורה כמו יוקיץ', אמביד, פורזינגיס וטאונס וזה מחזק את המגמה, בעיקר אחרי רצף של כמה שנים חלשות לפני.

      אני מהמר על זה שלא מדובר במקרה אלא במגמה שתמשיך, מאחר וקבוצות משקיעות הרבה יותר בפיתוח שחקנים ממה שבעבר, ויותר שחקנים ימצו את הפוטנציאל.
      http://bkref.com/tiny/c21eX

      1. "היו שתי תקופות בולטות בהן היו מעל 10 שחקנים עמדו בקריטריון במשך 3 עונות" – הכוונה לא שהשחקן הספציפי עמד בקריטריון 3 עונות אלא שהיו 3 עונות רצופות עם 10 שחקנים בקריטריון.

  8. מדהים, פילי פשוט לא מפסידים כשסימונס משחק וקולע בדאבל פיגרס (מעל 2 נק').
    הוא עושה כ"כ הרבה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה.
    גם לא רואים אותם במגרש.
    למעשה, לא ניתן לראותם גם במקרוסקופ אלקטרוני.
    אבל אני בטוח שהם שם.
    יום אחד נבנה את המכשיר שיאפשר לנו למדוד אותם.

  9. האסיר הבטחוני איגודלה לא נראה בשום שלב במפגש הטעון בין ממפיס ללוס אנג'לס. אפילו דרישת כופר לא הועברה.
    .
    זאק לווין בהופעת פאק יו ענקית לבוילן שעכשיו בטוח שזה בזכותו.
    .
    פורטלנד מוכיחים שבתחתית של כל תחתית, יש עוד תחתית. לילארד פשוט חייב מנוחה.

  10. מיצ'ל צריך לקחת ממנו דוגמא.
    מאז שהפסיד לו במירוץ הרוקי סימונס משאיר לו אבק והתפתח ללברון מודרני, עם דם של מג'יק בעורקיו, וקליעה של בירד.
    מיצ'ל? כולם רואים היום את הבלוף. שחקן מוגבל. צ'וקר.
    ולחשוב שפעם עוד חשבו שהמירוץ היה קרוב חחחחחחחח

    1. אשכוס שים שניה את החגיגות המעצבנות של הקוריוז בצד (מסכים שזה מעצבן והיום הוא לא עשה) לך תראה אותו משחק. מנהל משחק אדיר עם קליעה אדירה. באמת שאין לו עם מי לשחק (זה קצת מזכיר את מה שקרי עבר בגמר האחרון אחרי שקליי נפצע) כאשר הוא מסדר מצבים לחברים והם פשוט לא עולים לזריקה. גם הגנתית הוא עשה עבודה יפה על ואן פליט. לא תאהב מחזיר לך את כספך

  11. טוב הגיע הזמן כל העונה אני בשקט מחכה לצדיק האחד בסדום וכלום..שששש מוחלט…נאדה…התעלמות אז נמאס לי
    עד מתי יתעלמו ממך גה?
    גה מוראנט זה הדבר האמיתי חברים הבחור ככ אבל ככ מזכיר לי את אייברסון יאללה 19.1 נק 6 אס בעונת רוקי. הוא עוד יפתח קליעה בשנים הקרובות..

    1. ראיתי אותו מעט מאוד. אבל מהמעט שראיתי וואו. הלייאפ 'הוא שם היום על האווארד. מצד שני תמיד מביצת הרוקי יכול לצוץ לך וויגינס

  12. רק היום רק היום, חם מהתנור, רותח מהסיר, מחיר מבצע לטריסטן קרדשיאן, 14.9 נק ב-53% אפקטיבי עם 9.9 ריב ו2.3 אס והוא רק בן 28 חברים. אל תגידו ראינו ולא לקחנו, שמענו ולא הטרדנו, כל הקודם זוכה.

    אשך הספרס לדעתי צריכים סנטר…

      1. עד 5 מיליון לעונה לקחתי.

        הנה הצעת החוזה שלי לקרדשיאן בתור GM הוקס.

        20 מיליון ל-4 שנים שכר בסיס.

        בונוסים: הקבוצה מגיעה ל42 נצחונות ומעלה- מיליון דולר בתנאי שמשחק 24 דק ומעלה
        הקבוצה מגיע ל-52 נצחונות ומעלה 3 מיליון דולר בתנאי שמשחק 24 דק ומעלה

        בחירה לחמישיות הגנה 2- 10 מיליון דולר בונוס פר עונה
        בחירה לחמישיית הגנה 1-15 מיליון דולר בונוס פר עונה

        בחירה לחמישיית העונה 3- 20 מיליון דולר בונוס פר עונה
        בחירה לחמישיית עונה 2- 25 מיליון דולר בונוס פר עונה
        בחירה לחמישיית העונה-30 מיליון דולר בונוס פר עונה

  13. מדהים איך צוות של 3, 4, אולי אפילו 5 מצליח להוציא פוסט שנקרא ונראה כאילו נעשה ע"י אדם אחד.
    היינו רוצים לדעת מי הם המשתתפים בתוצאה הסופית המצויינת הזאת

      1. חגי ניסני הוא אחד המגיבים הקבועים שנותן לאחרונה כתף גם בסיקורים. אוהב מאד את טריי יאנג שזכה כאן לכינוי הקוריוז מהאשך

      2. הי מנחם נפגשנו במפגש הופס שהיה לפני כשנה בערך. ההסבר של עידו הוא הפורמלי, בפועל גם אני סוג של קוריוז

  14. כאשר 6 כתבים שונים מוציאים סקירה מצויינץת כזאת הנקראית, ו'מרגישה' כאילו ניכתבה ע"י אדם אחד זוהי מחמאה אדירה לכל הששה, ולעידו גילרי שהוא אחד מה-6 והקואורדינטור של התוצאה הסופית. אני רוצה רק להעיר שניר הוא ניר לוין – עו"ד מניו יורק שתורם לפוסט הזה שבועית, וכשהזמן מרשה לו הוא קופץ למשחק ניקס או נטס לדיווח חי.. אני מזכיר זאת כי יש לנו עוד ניר מצויין – ניר מועלם – שבלעדו 'דיומא' היתה צולעת, והוא תורם כמעט יומית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט