מעורב הופס ליום שני: שימון, אפשר כבר להכריז על לוקה, או לחכות עוד קצת? / מנחם לס

1.זה מה שסערת הטורנדו עשתה הבוקר ליד דאלאס (נזק דומה גרם 'הטורנדו הלבן' ביוסטון!)

2. וזה מה ש'הטורנדו הלבן' לוקה דונצ'יץ עשה ליוסטון רוקטס ביוסטון: קלע 41 נקודות; סיים עם דאבל-דאבל, וייסד עליונותו על…

לוקה דונצ'יץ, ממדינה אירופאית ש-95% מהקהל לא יודע אם מדברים שם צרפתית או גרמנית – ולכולם זה גם לא מעניין את קצה הציפורן – ירד לשאגות ותרועות של מספיק מיושבי היציעים – "MVP"!, "MVP"! – שהצעקה הגיעה עד לאוזני בטיווי, והאמינו לי שהזקנה מבלבלת לי בראש יומם ולילה שעלי לקנות HEARING AIRS.

היכן זה היה? בלובליאנה, היכן שנולד, גדל, והפך לשחקן? במדריד שם כיכב כנער ממש? לא. בוודאי זה היה בדאלאס, שם הוא הפך כבר ל-CULT HERO.

סלח לי קומראד. זה קרה היום ביוסטון, העיר בה לוקה העליב – ולעתים השפיל מבלי שרצה, אבל זאת היתה התוצאה – את ג'יימס הארדן, השחקן שעוזב את הפארקט כמעט כל משחק לשאגות 'MVP' מהקהל המקומי שהארדן הוא הגיבור והנשמה שלו בהופס.

לכבד שחקן מקבוצה יריבה בצעקות "MVP"??? אני ממש, אבל ממש לא זוכר שזה קרה אי-פעם למייקל ג'ורדן. כי מייקל דרס, השפיל, ואהב כל שנייה מההשפלה, וכמה שיותר השפיל כך הוא אהב זאת יותר.

לוקה נראה אפילו קצת מבוייש, וכאילו במצב לא נעים שהוא הגיע לאולם של האוייב, וממש אילף אותו בביתו. אגיד זאת שוב: הייתי בכמה אלפי משחקי NBA ב-58 שנותי כאן. הייתי בוודאי באיזה 250-200 משחקי פלייאוף. ואני מצהיר שאף-פעם, אף-פעם לא שמעתי קהל יריב במשחק חוץ צועק לשחקן שזה עתה פיצח אותם "MVP". לא הייתי אומר שקהל בן 18,000 נעמד וצרח. אבל מספיק אנשים מהקהל צעקו ששמעתי את הקריאות ב-טיווי.

מדהים!

דאלאס קלעה 45 נקודות ברבע הראשון. זה עניין של 180 נקודות במשחק. היה זה נצחונה החמישי הרצוף הראשון מאז שנים על גבי שנים. נדמה לי ששמעתי בטיווי שזה לא קרה מאז 2015 או משהו כזה.

אז מה? הדאלאס מבריקס מוכנה להצהיר הצהרה?

"NOT YET", הגיב עוד אחד מגיבורי המשחק – טימי הרדאווי הקטן (הבן של). אולי הוא אמר "עדיין לא", אבל העובדות והנסיבות ב'טויוטה' סנטר הראו אחרת.

היתרון הגדול של דונצ'יץ על הארדן הוא קודם כל בהגנה. מדוע לג'יימס הארדן אין הגנה אף פעם לא הבנתי.

תראו באיזו קלות לוקה עובר את הארדן לעוד שתי נקודות:

3. הוונילים באים, הוונילים באים (ועוד מאירופה!)

דונצ'יץ (41נק', דאבל-דאבל). פרוז'ינגוס (23 ו-13 קרשים). קלבר (11 נק').

הייתכן שבאמת הכדורסל האירופאי הלבן (אני לא מדבר על אירופאים כג'יאניס) באמת מתקדם ומתקרב לכדורסל האמריקאי על כל השחורים שלו? הייתכן שהיורוליג היא ליגה טובה יותר מאשר חושבים?

התשובה שלי היא לא. לוקה ופרוז'ינגיס הם יוצאים מין הכלל. אם ניקולה מירוטיץ' חזר לאירופה והוא היום הכוכב מס' 1 של ברצלונה עם 18.5 נק' למשחק – ואחד השחקנים הסופרסטארים ביורוליג – אחרי שבעונתו האחרונה ב-NBA הוא קלע 11.6, ההבדל מראה את ההבדל בינם לבינינו.

אבל אני מוחא כפיים לשלושת הוונילים שעשו מה שעשו לג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק, במה שהפך היום לדרבי האמיתי של טכסס. למעשה, עליונותם פגעה ואפילו השפילה את הארדן וראסל ווסטברוק, בעיקר ראסל ווסטברוק שבסיום נראה לי מנסה לפגוע בעליונות הלבנים בפאולים די מלוכלכים. אם זה היה נדמה רק לי אז אני מתנצל.

(מי הווניל השלישי? אפילו קלבר הצטרף לחגיגת דונצ'יץ-פרוזינגיס- קלבר!)

STARTERSMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
BENCHMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
D. PowellPF261-10-00-214511223-152
K. PorzingisPF349-172-53-4491332115+3223
D. Finney-SmithSF324-112-52-2371011113+1512
L. DoncicSF3415-295-146-8066102163+2141
T. Hardaway Jr.SG3810-185-116-722452011+1231
M. KleberPF253-52-43-302210024+711

גם לפרוז'ינגיס היה יום טוב מאד, אם לא מצויין, על אדמת האוייב:

אבל הכוכב, ה-MONSTER, היה 'המפלצת הלבנה', השחקן שאני בטוח יהפוך לאירופאי הגדול ביותר ששיחק כאן, לוקה דונצ'יץ!

4. זה המשחק שטים הרדאוויי חיכה לו!

אני מאמין שהיום טים הרדאווי הקטן עשה את ה-BREAKTHROUGH – שבר את המחסום המנטלי שהיה לו עם 31 נק' ב-10 מ-18 ו-5 מ-11 מהטריי.

חובה כמובן להוסיף ש'המחסום' הוא לחא רק הבעייה של השחקן אחא גם של בני קבוצתו. ציינתי זאת על מספר שחקנים בעבר: על מקולום, על ביל בראדלי. אני אומר זאת עתה על הבן של טים הרדאוויי – אחד מטובי הפוינט-גארדים בכל תולדות ה-NBA שסיים קצת אנדרייטד בגלל חוסר אליפויות ברזומה.

למה גם בעייה של הקבוצה? כי עתה כולם מבינים כשלוקה צולע מעט, יש את טימי לתת לו כדור. הוא היה נפלא היום. ממש נפלא, גם בהתקפה וגם בהגנה. אני מאמין שהוא יהיה עתה שחקן החמישייה הקבוע במקום סת' קרי, שלא סיפק את הסחורה, והערב טים לקח את מקומו בחמישייה הפותחת, ובגילו הצעיר – הוא רק בן 27 למרות שזאת עונתו השביעית בליגה – ובקבוצה הנכונה ועם לוקה, הדרך פתוחה לפניו להתחיל קריירה שנייה, מוצלחת הרבה יותר מהראשונה!.

5. למה ג'ימי באטלר במיאמי וג'אש ריצ'רדסון בסיקסרס? תאמינו לי שאיש לא יודע (כולל באטלר ומנהלי הסיקסרס) !

ג'יטמי באטלר ניכנס לאולם בפילדלפיה בצעד איטי וחיוך מסויים כאילו אין לו דאגה בעולם, ועל חולצת הטי שלו כתוב ב אותיות קידוש לבנה "NOTHING VENTURED NOTHING GAINED".

פרוש? לא היתה כל הרפתקאה. לא היה כל סיכון. איש לא הרוויח ואיש לא הפסיד.אבל אפשר להבין זאת אחרת: פילדלפיה לא היתה מוכנה לקחת סיכון, וככה איבדה את סיכויה לאליפות המזרח ואולי אליפות NBA.

זה, לפחות, מה שאני הבנתי מהצורה שהוא בחר לומר את מילתו בקשר לכל הבלגן. אבל כשהוא דיבר אחרי המשחק הגעתי למסקנה העצובה שהוא בעצמו לא מבין בדיוק, וגם הנהלת הסיקסרס לא יודעת בדיוק.

המסקנה שלי – ואני טועה רק לעתים רחוקות – היא שפשוט קרתה כאן פאשלה.

האמת חייבת להיאמר: איש לא יודע בדיוק למה ג'ים באטלר אינו היום פילדלפיה, ולמה פילדלפיה לא עשתה הרבה כדי לשכנעו להישאר. הכל זה ספקולציות, והסקת מסקנות ממה שנראה כמו הגיון בריא.

אני מאמין שלא היה כל הגיון גם מצידו של באטלר וגם מצד הסיקסרס במה שקרה. איך אומרים החברים שלי מגדרה?

SHIT HAPPENS.

לפעמים זה לא מחליט, וזה לא מחליט, וכל אחד חושב שהשני יחליט, ואז התאריך ניסגר, ועתה מתחילות לעוף כל הספקולציות והדיעות, כשהאמת היא שכולם התמזמזו עם הזמן, ענו לשאלות המדיה, הלכו לישון, ובום – GUESS WHAT? – הזמן עבר.

ועכשיו ממנסים לבנות תיאוריות.

רק שתדעו לכם שבהנהלת הסיקסרס לא יושבים גאונים, ג'ים באטלר לא גאון, וכפי שאנחנו לא יודעים לפעמים מה להחליט ופתאום זמן ההחלטה עובר, זה קורה גם לאנשים האלה מה-NBA.

בסיום הקריעה נגד מיאמי באטלר נשאל בפעם האלף מה קרה. הוא ענה, כרגיל:

““We’re not going to say what it was. We’re not going to go into detail. We can’t keep living on that. They can’t. But I’m happy, man. It brings me joy, being around this group of guys (in Miami). I don’t regret nothing, you feel me?”

ג'ימי והסיקסרס חוזרים ואומרים שהם החליטו לסתום את הפה ולא לגלות מה שקרה.

בולשיט. הם יכולים לבלף את מי שהם רוצים אבל דוק לס לא קונה את ההסברים. אם באמת היתה אי-הסכמה אז מה הפחד הגדול לגלות אותה? את חוסר ההסכמה אין להם בעייה לגלות. הבעייה היא הבושה בלגלות שגם הם וגם הוא SCREWED UP BIG TIME ע"י שגם הם וגם הוא ישבו וישבו עד שהשעון ניגמר.

זה, לדעתי, הוא כל הסיפור.

הנה מה שג'ימי באטלר ענה כשהוא כבר לבוש ומוכן לזוז עם קבוצתו למייק לי:

“I don’t really look back on the past too much, because when you focus on it, you (can’t) get lost in the now, let alone having to worry about the future,” Butler said. “You get lost in the now and how beautiful this thing really is. Basketball and this life we’re able to live and the people you have around you, the things you’re able to do. If you get too caught up in what was, or what could’ve been, or what’s going to be, you lose track of all that. I legit take this shit one day at a time, as I’ve always done and I think I’ve always ended up in a place that was great for me.”

מה הוא אומר למעשה? הוא 'למעשה' לא אומר דבר מלבד לבלבל באשכים ולבלבל את המראיין. הוא בעצמו לא יודע מה הוא מנסה לומר.

עדיף ככה.

(אבל ייתכן מאד שזה יעלה להם – גם 'להם' וגם 'לו' באליפות או שתיים!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. זה ברור מאד מה קרה עם פילדלפיה וג'ימי , ג'ימי רצה חוזה מקסימום ואם לא העדיף לשחק במיאמי
    פילדלפיה רצו את טוביאס האריס,בן סימונס,הורפורד וריצ'רדסון על פני באטלר
    הם לא יכולים לתת 170 מליון דולר להאריס וסימונס ואז לתת לבאטלר את הכדור ושני האידיוטים האלה עומדים בצד מחכים למסירה.
    אלטון ברנד וברט בראון מעדיפים את הכדור(לטוב ולרע) בידיים של סימונס והאריס
    ווג' כמה דיווח כמה פעמים שפילי לא הציעה לבאטלר חוזה ובעצם כבר סגרה עם הורפורד לפני, זה לא מקרי ש 3 דקות אחרי שהודיעו שג'ימי חתם במיאמי הודיעו שהורפורד חתם בסיקרס.

    ווג' גם הביא ציטוט מפילדלפיה : we were not in the jimmy butler business

      1. פילי זה קבוצה ששומרת דברים קרוב לחזה בלי הדלפות , הטריידים על באטלר והאריס באו משום מקום , אף אחד לא שמע עליהם לפני שהם נעשו , לא מדובר פה בלייקרס של מג'יק ג'ונסון.
        גם ג'ימי באופי שלו הוא לא בן אדם חובב תקשורת

        אין לי בעיה שפילי יענשו על זה שסגרו עם הורפורד לפני הזמן , מייד אחרי שמענישים את קמבה ובוסטון , דוראנט וברוקלין , אני מניח שאתה מבין…

        1. אני בעד שיענישו את פילי על הורפורד, את בוסטון על קמבה, את דוראנט על ברוקלין ועוד ועוד. צריך לאכוף יותר טוב את חוקי הטמפרינג.
          גם כי זו ליגה ציבורית וגם כדי לשמור על חוקי משחק שווים ושיוויוניים ככל האפשר.

  2. לוקה נתן קונצרט. ומה שלא היה מובן לי זה למה יוסטון לא שינתה לרגע את הסכימה של משחקה. הארדן זרק לבנים משום מה אמש, והמשיך בדיוק באותו סגנון כל הזמן, וכנל ראסל המשיך להיכנס פנימה. כל צעד שלהם היה צפוי, ובגלל זה דאלאס חטפו הרבה כדורים והיו יעילים בהגנה.

    1. יוסטון לא שינתה , כי ד'אנטוני אחד מהמאמנים המקובעים אי פעם , ועל אחת כמה וכמה כשיש לו את אבו-זקן וראס , צמד שקשה מאוד לגרום להם לשנות את משחקם .

  3. אפשר להכריז שלוקה היום ברגע זה כברהשחקן טופ 5 בליגה. הוא עוד לא חווה הגנות פלייאוף ומאמנים נורמלים מולו. מחר הוא מול הקליפרס אני סופר סקרן מה הוא יעשה נגד האנקונדה שתביא עליו גם דאבל טים. אין ספק שהוא עם פוטנציאל להיות goat אם ימשיך להעמיד מספרים כאלו כל הקריירה ויביא לפחות 5 6 אליפויות ואיזה 4 5 mvp במינימום.
    לוקה היה מדהים אבל דאנטוני מאמן די כסיל למען האמת. עכשיו לוקה לצמד משחקים מול הקבוצות של אל איי ונראה כמה ינגב שם.
    כמו שאמרתי לפני כמה שבועות אני מוכן לתת על לוקה את סימונס ואמביד יחד וגם ל וסיף עוד דברים מסביב אבל המאבס בחיים לא יסכימו.

  4. בתור אחד שראה הרבה לוקה גם באירופה הוא היה הכי טוב גם ביורוליג אבל לא היה לו את הסטפבק הזה הוא ניסה אותו וניגר איתו ופיתח אותו כבר בעונת הרוקי., זה הכלי הכי קטלני שלו. גם את תנועות איזון הגוף הוא פיתח בארהב.
    את השאר היה לו גם ביורוליג לא סתם לקח שם mvp בגיל 18 ושיחק בבוגרים בגיל 16.
    לגבי הדיון אתמול עם דקסטר לוקה קלע 16 נק ב20 דק וזה שהוא היה בקבוצת כוכבים סביבו ועשה להם כבוד. במאבס הוא בא טרי והכוכב וסילקו את כל מי שהפריע.
    ביורוליג של היום לוקה עושה 40 נק כל משחק. ניקולה פאקן מירוטיץ ושיין לארקין בלתי עצירים שם.

  5. Nothing ventured, nothing gained = לא ניסיתם, לא הרווחתם. או בקצרה ובצה"לית: המעז מנצח.
    פילדלפיה עוד תבכה מרה על הפספוס של באטלר, ועל אובדן אליפות 2019. היה לה כזה חלון, דלת, 5 כיווני אוויר להיכנס (סימונס-רדיק-באטלר-האריס-אמביד), היתה בפירוש טובה יותר מטורונטו, ופשוט הצליחה לעשות כל טעות אפשרית, כדי לתת לקנדים הנחושים את הסדרה, ולהפוך את קוואי לרגע ל"שחקן הטוב בעולם" (מעולה בכל, אבל מעולם לא היה בדיון). ועוד הכוכבים הסתדרו כדי שבגמר תחכה גולדן סטייט המנוחה… החמצה היסטורית.

        1. אתה קרוב אבל לא. אתה לא מעניש את הילד של הפושע. אלא את מי שהיה שותף. וזה ברט בראון. הוא השריד האחרון לטאנקינג. ועד שלא יילך, לא יהיה לכם.

  6. היי פרופסור, אני עם מכשירי שמיעה מהילדות. העיקר לא להתבייש.
    אמי לא הסכימה ללבוש מכשירי שמיעה עד שאבי החליט שגם הוא עושה. עכשיו היא לא מורידה את המכשיר והוא התחרט והחזיר לחברה. אני חושב שהוא עשה לה תרגיל. אבל האמת היא שגם הוא צריך ובסוף לא תהיה לו ברירה…
    לוקה MVP? בוא נחכה עוד חצי עונה, בכל מקרה הוא מוביל את השלישייה כרגע ואם לא ייפצע, סביר שיקח על אפו של הארדן.
    ונצל"ש לחובבי סלטיקס או סתם מתעניינים במצבו של הייווארד, הורידו לו את הסד והוא כבר מתאמן בקליעות תוך שימוש זהיר ביד הפגועה.

    1. היי פרופסור הבעייה שלי היא לא הרמת ה-VOLUME. אני שומע. אבל הבעייה שלי היא שכשמדברים מהר בטיווי קשה לי להפריד בין המילים. אבל אני בטוח שזה קשור לשפת האם. בעברית אני מבין הכל ולא משנה כמה מהר מדברים. באנגלית זה הרבה יותר קשה, למרות שהאנגלית שלי לא פחות טובה מהעברית.

  7. אאאההה עוד דבר, לדעתי נתנו לגיימי לעזוב כי הורפורד היה אצלהם בעדיפות. אי אפשר היה לקחת את שניהם. כמובן שאי אפשר להוכיח שהיו שם דיבורים לפני שהפרי אייגנסי נפתח.

  8. תודה רבה מנחם! בוקר עם מעורב זה הבוקר הכי טוב שיש.
    אוהדי שיקגו עמדו והריעו לרוז (וגם לבאטלר לעיתים) בקבוצותיו השונות בשאגות MVP אך זה נבע מתוך אהבה וכבוד.
    https://youtu.be/7kjC5ydUmA4
    .
    סיפור עזיבת ג'ימי את פילי זה אבידה לשתי הצדדים.
    אני חושב שפילי חשבו שהוא רוצה להיות פרנצייז פלייר שלהם אך הם בונים על סימונס ואמביד ולכן הם לא חיזרו אחריו, הוא מצידו לא עשה את כל המאמצים להראות להם שהוא יכול להיות כינור שלישי ולפעמים רביעי בקבוצת אליפות.

  9. לכו תדעו,אולי ג'ימי עקץ חברה של אחד מהשחקנים 😉.
    לוקה מבין את המשחק יותר מ90% משחקני הליגה .
    נתתי להם מקום בפלייאוף בפריוויו של העונה אבל לא עלה בראשי שזה מה שנקבל מהילד כבר בעונתו השנייה.
    שמעון/ברוך ימשיכו לשלוח את פורזי בטרייד כי הוא "פח אשפה" לטענתם אבל דעתי היא שאנחנו נראה את הבחור חוזר לעצמו ככל שתתקדם העונה.
    הוא יחזור להיות מגן הטבעת המצוין שהיה לפני הפציעה ובהתקפה הוא ישלים מצוין את הילד כשהוא מוציא את הסנטרים החוצה ומפנה את הדרך ללוקה לחדור לטבעת ….ואל תדאגו,גם משחק הפנים שלו יחזור ואנחנו כבר רואים ניצוצות במשחקים האחרונים כשהוא מתנפל על ריבאונד התקפה.
    .
    שמעון/ברוך ,לפעמים צריך טיפה סבלנות.

    1. הבעיה עם פורזי שגם לפני הפציעה הוא שחקן שלא תוקף מספיק את הטבעת ביחס לגודל שלו. אז מה יוצא לו מזה שהוא 2.20 אם הרבה מאוד מן הזריקות שלו הוא לוקח מטווחי דרוזן? והוא לא משחק סנטר אלא 4.

        1. כן אבל תסכים איתי שאפילו אם הוא יהיה טוב בזה – הוא יהיה שחקן התקפה טוב אך לא מעבר – נגיד ברמת האלדריג' – זה לא שהוא קולע מהטווחים האלה באופן בלתי עציר בגלל יתרון הגובה שלו. אני לא חושב שהוא פתאום יהיה קווין דורנט ויהיה עם קליעה בלתי עצירה. אז אם הוא לא מצליח לנצל את הגובה שלו על מנת להגיע לטבעת אז אחלה שהוא זורק מעל אחרים אבל זה לא מתרגם ליעילות בסופו של דבר.

          1. זה יתרון. זה כל מה שזה. זה רק אומר שאל הזריקה שלו הוא יגיע ולא משנה מי ישמור עליו.
            איך וכמה הוא מצליח לקלוע, זה כבר משהו אחר. אבל יהיה קשה למנוע ממנו את הזריקה.

  10. תודה מנחם.
    .
    היכולת של לוקה מזכה אותו לכל הפחות במועמדות ראויה לMVP – לדעתי אם הוא ממשיך ככה זה צריך להיות שלו כבר השנה.
    כרגע יש 2 דברים אותם הוא שיפר מאוד: אחוזי עונשין – 82ֵ% שזו קפיצה של כ10% משנה שעברה. הוא גם מגיע לקו המון (כ9 פעמים במשחק וזה בלי שהוא זורק את הטכניות הקבוצתיות לדעתי)
    הקליעה באיזור הטבעת: לוקה לוקח 6.5 זריקות במרחק של עד פחות מ5 פיט מהטבעת הוא קולע את הזריקות הללו ב71.5% – אלו מספרים של סנטרים או של לברון/דורנט/יאניס. (אפילו קוואי או פול ג'ורג' לא מתקרבים לאזור הזה)
    הTS שלו עומד על 63.2. סטף של עונת 14-15 היה על 63.8 הוא מוסר יותר מסטף ולוקח ריבאונד יותר מסטף.
    .
    על זה נאמר – כוס של האמא שלו. שחקן שחקן (בהחלט הגלגול של בירד אם הוא ימשיך במספרים הללו)

  11. מעורב מעולה, תודה רבה
    איזה כיף לראות את מאסטר לוק(ה) משחק. אפילו חלק מהאיבודים שלו, עקב אכילס שלו, נובעים מהרצון להעז, לעשות משהו גדול שרק הוא רואה. שרק נמשיך להינות.
    הארדן וראסל, לפחות לפי המשחק אתמול, קצת חד מימדיים. ראסל חודר ומוסר ימינה למישהו על הקשת, או מנסה לקלוע מתחת לסל. הארדן זורק שלשה (2 מ14 למען השד), ובלית ברירה חודר או מוציא כדור. אני יודע שדאנטוני מקובע, אבל אפשר אולי להתקבע על עוד תרגיל שניים?

    1. יש –
      3. ראס נכנס בפראות, קופץ על מישהו, מחטיא ונופל על הפרקט בצעקה, ואז קם במבטים מזרי אימה בשופטים.
      4. הארדן זורק שלשה ומעיף את הרגליים קדימה לכיוון מגיני העצם של המגינים.

  12. אני בטוח שהרוקטס מתגעגעים לכריס פול בלי קשר ליכולת החלשה של ראסל.
    ליוסטון עם כל הבעיות בהגנה חסר שחקן ומנהיג אמיתי שיעשה סדר בהתקפה ויגרום להם להיות לקבוצה ההתקפית שהיו בעבר.
    גם הביטחון של ג'יימס יורד כשלידו יש כוכב שלא מסוגל לפגוע מהשלוש עם שמירה פנויה.

    בצד השני של טקסס
    המאבריקס משחקים כדורסל יפה אבל קשה לשפוט מבחינה רצינית. השאלה מה יקרה כשיפגשו קבוצה שמשחקת הגנה ותעשה התאמות.
    אין ספק שדונצ'יץ' בדרך להיות נער הפוסטר של הנבא והיורש של סטפן קורי מהבחינה הזאת.
    .

  13. -בקשר ליורוליג אני לא חושב שההשוואה כאן הוגנת. יש שחקנים כמו מירוטיץ' שיהפכו לכוכבים באירופה בגלל שהמשחק יותר קבוצתי ופחות מבוסס על יכולת אישית.
    עוד פרמטר השיפוט ביורוליג הוא מחריד כמעט כמו השיפוט הדרום האמריקאי בכדורגל(משחק עם חוקים שונים). עוצרים כל שניה על עבירות טכניות הזויות והשופטים מתחשבנים עם כולם.
    לקבוצה כמו ברצלונה למשל, יש יתרון גדול על שאר הקבוצות גם בגלל זה.

    1. מירו שחקן ענק, שעשה יופי של עבודה בNBA, ופספוס גדול של הNBA שלא מצא חוזה מספיק טוב והלך לברצלונה ועושה לנו שמה בית ספר. אני מאמין אחרי עונה גדולה כמו שהוא נותן עכשיו באירופה, יחטפו אותו חזרה לNBA. ניקו רק בן 28 עכשיו, בגיל 20 הוא היה מלך הסלים והMVP של אליפות אירופה עד גיל 20 והביא את הזהב לספרד (מעניין אה) וב2015 היה שותף לזכיה בזהב של ספרד באליפות לבוגרים (פאו היה הMVP). בNBA הוא היה מקום שני בהצבעות לROY (נבחר ויגינס) ונתן עונות מעולות בשיקגו ובנ"א. גם התרומה שלו בשנה שעברה בבאקס הייתה לטעמי לא קטנה בכלל. לכל קבוצה רצינית הוא היה יכול לעזור – לא מבין איך לא הצליח אף אחד בליגה לתת לו חוזה יותר טוב מהחוזה שברצלונה נתנה לו.

  14. נפלא מנחם.
    הסיפור עם באטלר מאוד פשוט.
    כשהוא הגיע לפילי הייתי בטוח שהוא ואמביד יהיו האלפות ושפילי יבינו בסוף את הבלוף על סימונס ויטרידו אותו.
    אבל פילי יותר מפגרים ממה שחשבתי, ונתנו לו מקס.
    על המגרש ברט בראון הפך את באטלר לרול פלייר, וכרגיל כל הסכמות שלו נגזרות מאחוזי הנכות של היהלום שלו.
    לבאטלר זה לא התאים, הוא רוצה להיות "דה מאן", מאמין שהיה מוכן לחלוק זאת עם אמביד אבל בטח לא עם נכה כמו סימונס.
    פילי מצידה העדיפה לתת לשחקן היחיד שלה שעשה משהו בפלייאוף ללכת תמורת חלקים משלימים פחות דעתניים סביב הקנגרו וה"ההוזה" (אם אולאג'ולאן היה "החלום" אז אמביד מהיום ייקרא אצלי "ההוזה" אחרי היציאות שלו).
    win-win
    פילי תמשיך להירקב ולבזבז את כל פירות הביאושים של התהליך, באטלר הגיע לקבוצה שתפורה עליו.

  15. "אמרנו לכם". זה הזמן להגיד לכל ה-GM האמריקאיים השחצנין והיהירים שאמרנו לכם כבר לפני שנתיים שלוקה לג'נד הוא בחירה 1 קל.
    זה חא המקרה של הפרשנים בשקל בכדורגל אחרי שהמחליף שם גול ואומרים אמרנו לכם, אלא התחזית הכי ברורה וידועה בהיסטוריה.
    כל מי שראה את דונצ'יץ מפרק את היורוליג בגיל 18 הבין שהילד הזה הוא משהו מיוחד. "אמרנו לכם"? כן, אמרנו לכם.
    אם אני דיבאץ', אני מניח מחר בבוקר עת המפתחות ומתפטר. כנ"ל ה-GM של פניקס שקרא בספר המזורגג שלו שחסרים סנטרים בליגה וסנטר עם פוטנציאל זה בהגדרה בחירה 1.
    האמת? מזכיר לי לגמרי את דראפט 1984. בכייה לדורות.
    מי הדביל שחשב שלוקה כבר הגיע לשיא שלו ואין לו לאן להשתפר? תאמינו לי שלפרפר שומרים כמו קליניץ' ווסלי קשה פי כמה מהרכיכות של יוסטון.

    ורק קיובן מוכיח בפעם האלף שהוא חכם יותר מכולם.

    1. אתה אף פעם לא יודע כמה ואיך שחקנים יתפתחו. הקינגס האמינו ומאמינים בפוקס. אפשר לומר שזו טעות ועדיין שחקן מצוין אז להביא עוד שחקן על העמדה שלו כשיש לך מישהו שאתה חושב שהוא יהלום? גם אייטון כנראה יהפוך לשחקן ענק.
      לגבי 1984 אפשר להגיד על קבוצה שהיה לה את האקים אלג'ואן שהביא ל2 אליפויות שזו הייתה טעות?

        1. לפעמים אתה כן יודע, ולדעתי זה המקרה הקלאסי שבו אתה לגמרי יודע. לא חוכמה בדיעבד, כי כל מי שראה את לוקה ביורוליג לא הבין איך לעזאזל הוא לא בחירה 1?
          אייטון, באגלי, ג'קסון ויאנג שיחקו במכללות מול יריבים ברמה של נס ציונה, כשלוקה פירק את ההגנות החזקות בעולם (כן, כולל האן.בי.איי).
          לגבי פוקס, מסכים שהוא שחקן מצוין, אבל לוקה שחקן של פעם בדור ולי לפחות זה היה ברור. לא כזה שעושים בגללו חישובים של איזה עמדות פנויות וכאלה.

          1. אתה רוצה לומר לי שעוד שהוא שיחק באירופה, או אפילו שנה שעברה, ראית שחקן של 30,10,10 עם יעילות של קווין דורנט? מה גם שבוא נתאזר טיפה בסבלנות כי בהחלט יכול להיות שהוא ימשיך כך עד סוף העונה, אבל יכול להיות שהזריקות יכנסו פחות, היריבות ילמדו קצת איך לא לתת לו ללכת לקו והחבורה המסייעת תרגע קצת עם אחוזי השלוש. יהיה מעניין.

        1. גם קוואי וג'ורג' על אותה משבצת לכאורה.
          בזמן אמת היה ברור שג'ורדן שחקן טוב יותר מבואי והיה ברור שדונצ'יץ' הכי טוב בדראפט 18…
          זה לא אומר שהGM דפוק או שהם טיפשים, אבל זאת כן טעות, גם בזמן אמת, ובוודאי בדיעבד.

  16. נכון שעבר רק חודש וקצת מפתיחת העונה אבל כבר ברור שתמונת הפליאוף במערב משתנה וכנראה תהיה תחלופה של שלוש קבוצות.
    אחת תהיה כמובן הלייקרס השנייה כנראה דאלאס והשלישית אין לי מושג.פיניקס נראה שנרגעו אחרי פתיחת העונה הטובה,מיניסוטה זאת מיניסוטה אולי פורטלנד בכל זאת יתאוששו מהפתיחה הגרועה שלהם?

    1. מסכים. הלוואי פורטלנד, חושש שזה לא יקרה ככה. זה היה שקוף עוד מהקיץ. הרס עמוק של מה שהיה קיים, והכנסת הסוס הטרויאני מהדלת הראשית. אולי פיניקס, גם הלוואי גדול, עם החזרה של אייטון. רק לך תדע לאן זה יילך.

    1. בסך הכל "טיפול רפואי חינם לאנשים עם מחשבה חולה" (התגובה הרשמית של סין למאורעות). מי לא רוצה טיפול רפואי חינם? (רוב עשירי ארצות הברית)

          1. בהחלט, אנו עובדים איתו צמוד למן ההתחלה.
            למעשה, הוא היה אחד משפני הניסיונות הראשונים שלנו בגרסאות המוקדמות.
            לרוע המזל יואל לא שלט לחלוטין עדיין ברזי החוקנים והשטיפות ההפוכות והמוח שלו נשטף בטעות דרך התחת.
            מה שלא הפריע לו כמובן להמשיך להתקדם במעלה הסולם הפוליטי, ויש שיגידו אפילו עזר.

            1. LOL!

  17. מעניין אותי מה אומרים לעצמם אוהדי פיניקס, סקרמנטו ואטלנטה אחרי כל ערב כזה. האם כבר הבינו שכנראה מדובר בפספוס היסטורי, ברמת לברון, דוראנט או קובי…

    1. לסאנס מגיעה יותר ביקורת לדעתי, המשחק של היום זה לא משחק של סנטרים לא משנה כמו אייטון יהיה טוב או אמביד נניח, שושלות משיגים עם גארדים ופורוורדים.

  18. אם נמשיך לראות כאלו הצגות מהארדווי, והמשך השיפור מפורזי, אני מקווה שלא תשכחו שגם פה יש קרדיט ללוקה. גם בעניין הזה הוא מאוד דומה ללארי לג'נד, הוא הופך את השחקנים סביבו לטובים יותר.

  19. יש שאלה אחת בנוגע ללוקה, האם הוא פרח והתבשל מוקדם ידי ולכן הוא קרוב יותר לתקרה שלו משחקן רגיל ובוסרי בן 20 שבד"כ יכפיל את יכולתו תוך 6-8 שנים, התשובה היא כנראה איפשהו באמצע.
    לי ברור בכל אופן דבר אחד, אם הוא יסיים 16 עונות בריאות בליגה הוא לא יסיים כגדול האירופאיים ששיחקו בליגה הוא יהיה arguably טופ 3 בהיסטוריה של המשחק.

    1. השאלה מה זה יכפיל את יכולתו? הוא לא יקלע 60 למשחק אבל הוא יכול לשפר את האחוז משלוש – אפילו כמה אחוזים זה משמעותי, להתחשל בפלייאוף ובמגע, והכי חשוב לשפר את ההגנה. ברור שיש לו עוד לאן להגיע וזה לא "מוקדם מדי" אלא אם הוא לא יעמוד בעומס של כמה עונות רצופות עם פלייאוף.

      1. באופן כללי שחקן בן 20 משחק מאוד מפוזר, מתקשה בלהשתלב בסכימה הקבוצתית, בד"כ חסר לו גם יסוד או שניים בכדורסל,
        לכן יש לשחקן רגיל עקומה מאוד גבוהה אפשרית לטיפוס, כי מעבר לשיפור ברמת הסקיל והפיזיות יש מקום לפער מנטלי גדול מאוד.
        לוקה כבר עכשיו משחק כמו שחקן בוגר (הרבה בגלל שהוא שיחק עם בוגרים מגיל צעיר מאוד) לכן עקומת השיפור האפשרית שלו נמוכה יותר

        1. בדיוק כמו שכתבת הבן אדם משחק מגיל 16 עם בוגרים ולא סתם באיזה ליגה זניחה אלא בריאל מדריד מאריות הכדורסל האירופאי,אז מן הסתם הוא הרבה יותר בוגר ושלם מבן 20 אחר

        2. שמע, אני לא רואה טעם בשאלה האם זה מוקדם מדי או אלא לאן הוא יכול להגיע – שחקן העשור הקרוב? לסחוב קבוצה לאליפות או יותר? שחקן all-time?
          כדי שהדברים האלה יקרו כתבתי לך מה הוא עוד יכול לשפר וזה לא ייקח יום או יומיים וזה תלוי גם בקבוצה סביבו, כרגע זה נראה שכל הדברים הנ"ל אפשריים.
          שאלה מעניינת נוספת היא מה דאלאס צריכה לעשות בעתיד הקרוב, לנסות להביא כוכב בקיץ אם זה אפשרי או עוד שנתיים ולנצל את זה שלוקה עוד בחוזה רוקי ובהמשך לשלם מס?

          1. חד משמעית להביא עוד שחקן שיעזור להם לקחת אליפות כאן ועכשיו.
            הזדמנויות כאלה לא קורות בדר"כ. שחקן מתפתח תוך כדי חוזה הרוקי שלו ואחר כך מגיעות השאלות.
            במקרה הזה התשובות הגיעו מהר מאוד ודאלאס "בפור" של 30 מיליון דולר

  20. מאוד מחזיק מלוקה ועוד בזמן הטרייד של אטלנטה אמרתי שהם יבכו עליו לדורי דורות
    יחד עם זאת הוא ממש לא שחקן של 30-10-10 על בסיס קבוע והוא ההוכחה המושלמת לאן הליגה הזו הדרדרה.
    פשוט איבוד בלמים מוחלט של כולם.
    יותר מדי כסף
    יותר מדי סגידה עצמית
    יותר מדי זריקת זין
    יותר מדי כבוד מהשופטים
    יותר מדי שוטטות במשחקים
    יותר מדי התעסקות במורשת
    יותר מדי כבוד לשחקנים
    יותר מדי פלסטיות

    עשיתי בדיקה זריזה – 14 שחקנים קולעים 25 נק' ומעלה למשחק.
    כמה שנים אחורה 25 נק' היה בערך מקום 3 בטבלת מלך הסלים.
    5 שחקנים נושקים או מעל 30 נק'- מקום 1 כמעט בוודאות עד לשנים האחרונות.
    וכל זה בזמני שיא בכמת משחקים למטה!
    לא מדובר ב 40-44 דק כמו שהיינו רגילים אלא 30-32 דק!
    שזה בלתי נתפס!
    .
    אין בעיה נחכה לפלייאוף ונתחיל לראות NBA

    1. דקס זה נובע מעלייה בקצב משחק ועלייה בכשרון מה לעשות.
      אני מסכים איתך בקו מחשבה הכללי אבל ה30 נק לא קשור לזה. לוקה פנומן ואמנם זכה אתמול גם לשמירה מביכה לכוכב בסדר גודל כמו שלו אבל מה ששלו שלו גיסנו. את היורוליג הוא ניגב בגיל 18 ששיחק 22 דק אצל לאסו הטמבל הזה שנותן ככה לכוכבים לשחק ועוד עשה כיבוד הורים לסרחיו יול רודריגז וכל החברים שיעני עם ותק אחרת הוא היה עושה שם מה בא לו.
      ביורוליג רק מספיק לראות איך נראה שיין לארקין ומה הוא בnba.
      ואז לא היה לו בכלל סטפבק ברמות האלו.

      1. די הוא לא ניגב שום דבר הוא פשוט היה שחקן טוב מאוד במכונה של ריאל.
        זה רחוק שנות אור משחקן טופ 5 ב NBA !!
        אין פשוט ליגה בין היורוליג לבין ה NBA אז ההשוואה לא יוצאת מושלמת אבל הקרקס הוא כ"כ גדול שזה יותר קרוב למה שאני אמרתי לעומת מה שאמרת.
        עליה בכשרון והאתלטיות היתה אמורה להיות ערובה גם לעליה ביכולת האתלטית לשמור אבל דאגו לטפח רק צד אחד ולהעלים לגמרי צד שני.
        ואגב שיין לארקין הוא לא דוגמה טובה כי ישנם שחקנים שיכולים לעשות היטב את המעבר וישנם שחקנים אפילו טובים יותר שסטטיסטית יהיו פחות טובים באופן יחסי.
        מזכיר קצת את ליאור אליהו בשיא שבליגה שלנו היה עושה סל כמעט מתי שרצה אבל היו שחקנים טובים ממנו במכבי ששיחקו יותר טוב באירופה מאשר בליגה הישראלית.

  21. מקוצר זמן אקרא מאוחר יותר
    אבל חובה היא חובה
    שם מס' 12 ב 50 שחקני העשור הוא של
    ראסל וסטברוק .
    ראסל שיחק כל העשור באוקלהומה (ועבר בקיץ ליוסטון )
    היה 8 פעמים אולסטאר (פעמיים אם וי פי האולסטאר).
    היה פעמיים בחמישיית העונה הראשונה +5 הופעות בחמישייה השנייה והופעה בשלישית.
    פעמיים מלך הסלים וחמישיית הרוקיז.
    וכמובן אם וי פי העונה הסדירה של עונת 2017
    הצעיד את אוקלהומה לגמר נ.ב.א ולהפסד למיאמי .
    (במדי ארה"ב זכה בזהב האולימפי 2012 ובאליפות עולם 2010 )

    היה חתיכת תופעה בעשור הזה
    כולל 9 עונות (למעט הראשונה) מעל 20 נק' וכולל שתי עונות טריפל דאבל.
    שיחק 98 משחקי פליאוף בעשור באף עונה לא ירד מ 20 נק' ממוצע עשור של 25.4 נק' 7 קטיפות ו 7.9 אס.
    אגדה של ממש שחסרה רק טבעת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט