לא אותה ליגה: מחצית שנייה אדירה של בארסה הובילה אותה לניצחון קליל על מכבי תל-אביב/ שי בוקר

Nikola Mirotic - FC Barcelona - EB19
מירוטיץ' מול בלאק. ערב ענק למתאזרח הספרדי. (יורוליג)

מכבי תל-אביב עוד הובילה במחצית 46:43, אבל ניקולה מירוטיץ', קורי היגינס, ברנדון דייויס וקייל קוריץ' השתלטו על המשחק והובילו את הקטאלונים לניצחון קליל מאוד, 73:96. סיקור המשחק, מספרים, מילותיי על המשחק, ראיונות וציטוטים ממכבי ת"א נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: 18:21 לברצלונה

ניקולה מירוטיץ' פתח את הערב עם שלשה שהעלתה את בארסה ל-0:3. סקוטי ווילבקין צימק ל-5:7 עם שלשה גדולה אחרי 4 דקות של כדורסל. מהלך יפה של אדם האנגה החזיר את בארסה ליתרון ארבע, אבל ווילבקין הגיב עם סל ועבירה וצימק שוב לנקודה בלבד. מלקולם דילייני עלה מהספסל ועם שלשה הגדיל את היתרון ל-5 נקודות. אלייז'ה ברייאנט חתם את תוצאת הרבע עם שתי קליעות עונשין מוצלחות.

רבע שני: 46:43 למכבי

בפתיחת הרבע השני, שלשה של אלכס אברינאס קבעה, 18:24 למארחים. מאותו רגע המשחק השתנה: ג'ון דיברתולומיאו דייק פעמיים מהקו לאחר שסחט עבירה בלתי ספורטיבית. ווילבקין צלף שלשה ודיברתולומיאו צלף עוד שלשה בדרך ליתרון 30:24 עם 7:31 להפסקה. המארחים איזנו מהר עם ריצת 0-6 לאחר שלשה נוספת של אברינאס. דיברתולומיאו, טיילר דורסי וקווינסי אייסי המשיכו לצלוף מבחוץ וקבעו 42:38 לצהובים. שתי נקודות של מירוטיץ' קבעו את תוצאת המחצית.

רבע שלישי: 66:74 לבארסה

בדיוק כפי שפתח את המשחק, מירוטיץ' פתח היטב גם את המחצית השנייה ועם שתי שלשות רצופות קבע 48:49 לבארסה. דני אבדיה חטף כדור וסיים בדאנק גדול ביד שמאל כדי להחזיר למכבי את היתרון. ברנדון דייויס וקורי היגינס נכנסו לעניינים ועם ארבע נקודות רצופות העלו את קבוצתם ליתרון 50:53. פלוטר של נייט וולטרס איזן את התוצאה ל-55:55 עם 5:03 לסיום הרבע השלישי. מאותו רגע היגינס הוביל את קבוצתו לריצת 2-14 עם כדורסל יפה לעין ויתרון 57:69. טיילר דורסי הצליח להחזיק את הצהובים בתמונה עם שתי שלשות גדולות והפיגור היה חד ספרתי עד סוף הרבע.

Cory Higgins celebrates - FC Barcelona - EB19
קורי היגינס חוגג. (יורוליג)

רבע רביעי: 73:96 לבארסה

מהלך קשה של ווילבקין שוב צימק את ההפרש ל-8, אבל הצהובים איבדו את הראש מאותו רגע. קייל קוריץ' קלע 8 נקודות רצופות כחלק מריצת 0-14 בדרך ליתרון 68:90. דורסי עצר את הריצה עם לייאפ אבל זה היה מאוחר מידי. בארסה רשמה ניצחון חד צדדי קליל ובהחלט הראתה שהיא פייבוריטית לזכייה ביורוליג.

Tyler Dorsey - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
דורסי עולה לסל. הצהובים חייבים להשתפר. (יורוליג)

קלעו לברצלונה בספרות כפולות: מירוטיץ' קלע 25 נקודות והוריד 14 כ"ח (35 מדד), היגינס קלע 15 נק', אברינאס וקוריץ' הוסיפו 12 נק' כ"א.

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: דורסי קלע 15 נק', דיברתולומיאו קלע 13 נקודות, ו-ווילבקין הוסיף 11 נקודות בלבד.

מספרים:

מחצית ראשונה:

  • רבע ראשון: מכבי קלעה 18 נקודות וביצעה 12 עבירות.
  • בארסה 13-13 סלי שדה וקליעות עונשין במחצית הראשונה.

מחצית שנייה:

  • מכבי ת"א איבדה 10 כדורים וקלעה 9 סלי שדה בלבד.

נתון המשחק:

  • נקודות מאיבודים ומתפרצות: 12:31 לבארסה.

מילותיי על המשחק:

אני חשבתי שמכבי ת"א קבוצה שיכולה להגיע לפיינל פור מתחילת העונה, אבל אם היא רוצה להגיע רחוק העונה, יש לה עוד הרבה עבודה. התפרקות כזו לא אופיינית למכבי של העונה.

ברצלונה היא קבוצה נהדרת שמשחקת כדורסל שוטף בשני צידי המגרש. בהחלט הפייבוריטית לזכייה ביורוליג.

ראיון עם טאריק בלאק:

ציטוטים:

יאניס ספרופולוס: "שיחקנו שתי מחציות שונות. בראשונה היינו מאוד מפוקסים, ידענו מה אנחנו צריכים לעשות בהגנה ובהתקפה ואיך להניע את הכדור ושלטנו במשחק. המחצית הראשונה שהצגנו הייתה בדיוק מה שתכננו לעשות במשחק הזה. במחצית השנייה הכל השתנה לגמרי. לא היינו קשוחים מספיק בהגנה ויתרנו לקראת הסיום וזה משהו שאסור שיקרה יותר כי צריך להילחם עד הסוף".

"באופן כללי אנחנו צריכים ללמוד הרבה מהמשחק הזה ולהבין איך נשארים בפוקוס במשך 40 דקות, במיוחד מול קבוצות כאלה. כי אם לא עושים זאת הקבוצות הללו יכולות להרוג אותנו כמו מה שקרה הפעם במחצית השנייה. נצטרך לשחק טוב יותר במשחק הבא."

סקוטי ווילבקין: "הייתה לנו מחצית ראשונה גדולה ומחצית שנייה גרועה, נתנו למשחק לברוח לנו, אבל אנחנו צריכים לשים את זה מאחורינו. המשחק מול ירושלים יהיה סיפור שונה לחלוטין ונצטרך לתת את היכולת הטובה ביותר שלנו".

דני אבדיה: "הפסד קשה, ברצלונה קבוצה טובה ומנוסה שיודעת מה היא עושה, היינו טובים עד ההפסקה. במחצית השנייה נכנסו להם יותר זריקות והתחלנו טיפה להילחץ, אבל בסך הכל היינו צריכים להמשיך להילחם. יש לנו משחק חשוב מול ירושלים. אפשר להפסיד, אנחנו קבוצה ואנחנו טועים. את הטעויות נתקן ונהיה יותר טובים."

תקציר (פייסבוק יורוליג):

FC Barcelona -Maccabi FOX Tel Aviv Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 10

FC Barcelona Basket used a big second half to turn a tight affair into a 96-73 blowoutHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, November 22, 2019

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה שי.
    אפשר אולי כיוון? ראיונות של אחרי משחק, עם שחקנים ומאמנים, נוטים להיות קלישאתיים. "היינו טובים עד החצי, במחצית השניה איבדנו פוקוס, וזה אסור שיקרה". תכלס אין בזה כלום. אלה קלישאות והם מתורגלים לענות ככה. וזה גם לא מעניין. כולנו ראינו שהיה שקול עד החצי, שהם איבדו פוקוס, וחבל מאוד אם זה יקרה שוב. so?
    אני מציע פשוט לשאול אותם דברים נקודתיים. למשל: מי הפתיע אותך במיוחד משחקני היריבה? למה? עם איזה שחקן התוכנית שלך נכשלה? או באיזה שלב התוכנית נכשלה? מי הערב מהשחקנים שלך היה טוב, למרות ההפסד? איפה אתה שם את ברצלונה ביחס לשאר היריבות שפגשתם? אפשר יותר לנעוץ: למה אבדיה (סתם דוגמה, לא בדקתי) לא מקבל יותר קרדיט? אתה לא חושב שהיה כדאי לשתף אותו קודם? בטח כשהקבוצה קורסת? אלה סתם דוגמאות מהשרוול. כנ"ל לשחקנים: מה הדבר הראשון שהלכת לבדוק בסקור-בורד שלך? איפה הופתעת במהלך המשחק, או היה לך קשה במיוחד? תתאר לנו איך זה באמת לנסות לסגור את מירוטיץ', מהפוינט אוף ויו שלך. הוסבתם הערב – כמה זמן זה עוד נשאר בראש? מדברים על זה בטיסה הביתה? מתי אתה הולך לראות את המשחק הזה שוב? אם בכלל. מה יקרה אם תיפגשו איתם בפלייאוף בסוף? איפה אתה חושב שתוכלו להפתיע? או א]ילו שאלות של צבע של מי שהיה שם על הפרקט: היו כל מיני קללות מהקהל לכיוון שלך. אתה שומע דבריםכאלה? שומר על פוקוס? איך? הספקתם ליהנות בעיר לפחות? תצאו הערב?
    כאלה מין שאלות. ולא לתת להם להיות באזורי ה, "מה קרה הערב", שנותנים להם לעשות את מה שהם הכי מורגלים – להגיד דברים בנאליים.

    1. אני ואחי סיקרנו את המשחק. איבדתי אותו אחרי המשחק. ראיינתי רק את בלאק. חשבתי שאני איבדתי את אחי. אני במדינה זרה. לא הלכתי למסע"ת כי רצתי לחפש אותו. יש דברים יותר חשובים מראיונות…

      1. ומצאת אותו?

        עשו על זה סרט כמדומני, 'אחי, איפה אתה?'..
        הכל חלק מהחווייה שי.

        חוץ מזה, תיזהר שהשתן לא יעלה לך לראש בהופכך לכוכב. תגובות לחבר'ה המפרגנים (כמו שעשית בעבר) חשובות יותר ממה שנדמה לך.

  2. זה ברור לי. עברו עלי חודשיים קשים, אז אני פחות מגיב (איבדתי שני אנשים שהייתי קרוב אליהם במשפחתי וטרם עיכלתי). וגם השבוע רצתי ממקום למקום ונאבדתי בדרך. באמת מעריך את כל הפרגונים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט