מעורב הופס לשבת: כולנו מאחלים לקמבה שהפציעה אינה חמורה כפי שזה נראה (הדיאגנוזה הראשונית היא זעזוע מוח. בתחילה נראה כאילו שבר בצוואר) / מנחם לס

נעלם ואיננו!

1.דריל מוריי. מי שמע? מי יודע?

היכן דריל מוריי? מה קורה איתו? מה הוא עושה בימים טרופים אלה? ESPN החליט שהגיע הזמן למצוא. מה שחייבים לעשות עם מלוכסני העיניים – הצ'ייניז' – זה הכל פרי יצירתו של הדוק.

איש לא ראה או שמע הרבה עליו מאז המסע של יוסטון ליפאן. מאז ההערה שלו על מה שקורה בהונג-קונג הוא הסתגר טוקיו במלון ריץ קרלטון ברופונגי, פרבר יקרתי של העיר, ומשך ששת ימי מסע הקבוצה ביפאן הוא נשאר סגור ומסתגר במלון המפואר.

היתה לו כמובן סיבה טובה. מאז הטוויטר שלו "Fight for Freedom, Stand With Hong Kong," קרו כל כך הרבה דברים שאפילו היום אנשים לא יודעים היכן ומתי כל הבלגן יסתיים.

הסינים הגיבו, ועדיין מגיבים בעונשים כלכליים ברמה כזאת שאת הכאב מרגישות קבוצות NBA, חברות אמריקאיות, והיחסים בין שתי המדינות. גם משכורות שחקני ה-NBA בעתיד עלולות להיפגע.

מה אני אומר? שהסינים יילכו קיבינימאט!

מה דריל כבר אמר? אפשר לחשוב שהוא פגע באישיות, בפיזיולוגיה, וב-DNA של כל מלוכסן עיניים מצ'יינה. הגיע הזמן שיכניסו להם באבי-אביהם על כל השקרים, הריגול, פגיעה באקולוגיה, והיריקה שהם יורקים על כל העולם שהוא מחוץ לגבולות צ'יינה.

דריל מוריי נעלם לחלוטין. הוא לא מופיע לאימוני או משחקי הרוקטס, אינו זמין לראיונות, ומאז הטוויטר הוא לא ניפגש פנים-אל-פנים עם אדם סילבר אפילו פעם אחת. התקשורת ביניהם היא בטקסטים, ובינתיים לא שמעו ממנו מילה בקשר לסיכוי של ג'יימס הארדן לסיים את העונה עם 40 נקודות ממוצע.

הכל קרה כמובן כשארה"ב וסין נמצאות במלחמת סחר הגדולה בהיסטוריה. סין מואשמת היום בארה"ב כמדינה המרגלת בכל שטחי הטכנולוגיה וגונבת מארה"ב את כל מה שהיא רק יכולה, ודבר טוב אחד שטראמפ עשה היה להטיל על הצ'ייניז האלה מיסים באבי אביהם אחרי שהם ניצלו את ארה"ב (ואיתה את שאר העולם) בשלושים השנים האחרונות.

בקשר להערת הטוויטר של דריל מוריי, כל אמריקאי (מלבד לברון ג'יימס, וכנראה הרוב הגדול של האנשים שמשכורתם קשורה באיזה שהיא דרך ל-NBAו) הביע בציבור אהדה והסכמה עם מה שאמר מוריי, והזמן שאמר זאת, אך בעוד שרבים מסכימים עם הטוויטר, לברון ואחרים מוסיפים 'דריל מוריי צריך היה לחשוב על הנזק שהוא עלול לגרום למספר גדול מאד של עובדים אמריקאים והפסדים כספיים גדולים מאד ל-NBA'.

הוא לא צריך היה לחשוב על שום דבר. הוא לא אמר מאומה שצריך לזעזע אומה שלמה, במיוחד שהיא מונה מיליארד ומשהו.

מסתבר שהחשש ממה שאמר מוריי הפך לפניקה של ממש ב-NBA ובחברות אמריקאיות שונות. עכשיו מדברים על ירידה ברמת ה-SALARY CAP כתוצאה מההערכה על ההפסדים הצפויים מכמה צעדי 'עונש' שהסינים כבר לקחו.

חברת הטיווי הסינית CCTV לא שידרה בינתיים אף משחק ליגה. האפשרות היחידה לחזות שם במשחק היא דרך TENCENT, חברה בשיתוף עם ESPN המאפשרת STREAMING בסין, אבל לא של משחקי הרוקטס.

מי סובל? מיליארד סינים. תחת משטר קומונסיטי אסור להם להוציא מילה. לחכות על שהמכה תעבור. אם הם היו שומעים לי הייתי אומר להם שהגיע הזמן לשנות את המשטר ולחיות כפי שחיים צ'ייניז אחרים בהונג-קונג או טייוואן.

כמובן שההפסדים כאן הם במיליארדים, אבל אני אומר לא לוותר להם. שיחזו בטניס שולחן – פינג-פונג כפי שמכנים את המשחק החברים שלי מקרית-ים. הסינים האלה מבינים רק שפה אחת – יד חזקה. וסוף-סוף הגיע הצעד הראשון נגד מלוכסני העיניים, שיום אחד בעתיד ארה"ב תהיה חייבת להחזיק ברצועות ולהכריח אותם להתנהג לפי אמות המידה של העולם המערבי.

3. פיניקס סאנס הוכיחה שאין דבר כזה DOOM AND GLOOM ב-NBA. כל מה שזה לוקח זה קיץ אחד, פוינט גארד, קצת שכל, וטיפה מזל

בכדורסל של היום, עם חוקי ה-NBA, הכסף שמסתובב, ואופי השחקנים החדשים שלא חוששים לעשות מה שטוב ביותר עבורם ולא למסורת, לעיר, או לקבוצה, כל קבוצה יכולה להפוך את עורה ולהפוך תוך עונה אחת מעלובה לטובה מאד, מבלי להביא אף סופר-כוכב או שניים.

כל מה שצריך זאת חוכמה, כמייה, הרכבת 'פאזל' לל חשש, וכמובן קצת מזל כשמתברר ששחקנים שלא ידעת למפרע שיתחברו – מתאחדים ליחידה מובחרת. וכך DOOM AND GLOOM – קבוצת-זבל, מקולקלת, פגומה, ומזורגגת, הופכת תוך קיץ אחד לדרלינג של הליגה ולאחת הקבוצות שהכי נעים לחזות בה.

ג'ון הולינגר מביא כדוגמא את מה שקרה בפיניקס סאנס במאמר ל'אתלטיק' וטוען שדבר כזה יכול לקרות לכל קבוצת תחתית – אפילו הניו יורק ניקס – בקיץ אחד. צריכים כמה תנאים, אומץ, חוכמה, וכמובן מאומה לא קורה ללא מזל. הפוסט הזה מסתמך בחלקו על מאמרו.

ג'וש ג'קסון…דראגן בנדר…מרקיז קריס…כולם לוטרי.

עונות של 23, אח"כ 24, ו-21, ואז 19 נצחונות. אחת אחרי השנייה. ו

הבדיחה של הליגה לנייטרלים וכאב לב לאוהדים כמו גיא ועידו. קבוצה שבין המועמדים לעמדת המאמן היה שחקן NFL. קבוצה שנתנה בחירות דראפט רק להיפטר מג'אש ג'קסון. החליפה בחירה 6 לבחור שחקן שכולם העריכו בין 25 ל-30…

לא היה בעונה הקרבה ובאה, עונת 2019-2020 דבר להתגאות בו. לפתע הם 7-7. אם הפלייאוף מתחיל היום הם בתוכו. אותו דבר – אבל בצורה אחרת, ובצורה ששווה מאמר ניפרד – קרה לדאלאס. כמובן שמה שקורה בקבוצות אחרות הוא גם פקטור, והעונה יש הרבה קבוצות טובות, אבל מעט מצויינות, אז לעלות מבינוני ל-'טוב' אפשרי גם אפשרי.

אבל לפני שנצא מעורינו, נא להיזכר שפיניקס הפסידה את שלושת האחרונים נגד קבותות חסרות בגין פציעות. ההפסד האחרון בבית לפליקנס 124-121 כאב במיוחד. לפתע עולים חששות: האם זו אותה גברת בשמלה אחרת? לפתע כולם נזכרים שריקי רוביו והסנטר ארון ביינס סוחבים פציעות, ודאנדרה אייטון חייב לשבת עוד 12 משחקי השעייה.

וכמובן בעל הקבוצה המואשם בכל כך הרבה שטויות הוא עדיין בעל הקבוצה. היציע העליון עדיין ריק אפילו כשפיניקס היתה 4-7, ובמשחק האחרון צינורות מים התפוצצו ונחלי מים שטפו חדרים שלמים באולם .

אבל התקווה קיימת למרות שמאז ימי סטיב נאש וצ'ארלס בארקלי העיר פיניקס סובבה את גבה לעבר ה-NBA.

נא לזכור: הסאנס ניצחה את הקליפרס. את פילדלפיה. יש לה ארבעה נצחונות בדאבל-דגיג'ט, והם בחצי העליון של הליגה ביעילות התקפה והגנה. השלשות ניכנסות די טוב. הם ניצחו כששיחקו טוב יותר. לא היה כל דבר ביזארי בנצחונותיהם. למעשה מלבד OVERACHIEVING ברמות מארון ביינס שום שחקן לא יצא מאזור הנינוחות שלו, ולך תדע, אולי ביינס מצא את ביתו בעמק השמש?

מה עשתה פיניקס הקיץ?

הביאה את רוביו ("פוינט גארד פיקח אבל לא מסוגל לקלוע"), ביינס ("עוד גבוה שמנסה להתקיים ב-NBA"), פרנק קמינסקי ("שמו בלבד מצביע על שחקן בינוני ומטה, מה שהוא היה בשרלוט"), דריו סאריץ' ("קלעי טוב כשהולך לו אבל בארבע עונות NBA הוא קולע בסביבות 10 עם PER של 12-13"), והרוקי קמרון ג'ונסון ("שנתיים ב'פוטבול קאונטרי' פיטסבורג – ואז שנה בצפון קרולינה, די מפתיע בבחירה 11 בדראפט האחרון).

מאומה, גרנישט בקבוצת השחקנים החדשה הזו הצביע על הצלחה.

אבל איכשהו, משום מה, עם המאמן מונטי ויליאמס כל שחקן חדש שהובא נראה כאילו מצאו עםצ פינצטה בערימת שחת.

לפתע ריקי רוביו הפך לפוינט גארד שתמיד האמינו שיהיה. קליעה עדיין אין לו אבל הוא הפוינט גארד הטוב ביותר שלקבוצה הזאת יכול להיות, במיוחד עם דווין בוקר שהיה הולך לאיבוד עם פוינט גארד כמו, נניח, ג'יימס הארדן או ראסל ווסטברוק. גם קלי אוברה ארוך הגפיים ומיקל ברידג'ס חוגגים עם רוביו. היחיד שאותי מאכזב עד עתה – כמובן שחוסר דקות משחק היא הביסה – היא טיילר ג'ונסון ממיאמי. אבל אני מאמין שאם פיניקס תמשיך כמו שהתחילה, תרומתו תיגדל כי מספר דקותיו יגדל.

אבל שוב. הסיבה שקבוצה עם 19 נצחונות בעונה שעברה היא רצה היום להיכנס לפלייאוף הוא מה שקרה בבק-קורט. לפיניקס לא היתה כל רוטציה בעונה שעברה. הכל נראה מקרי. לא היה לה פוינט גארד ואמרנו זאת כאן אלך פעמים.

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר במהפך שקרה בפיניקס הוא רוביו. העונה ריקי רוביו שינה את הכל בעצמו. אין שחקן אחר בליגה שהביא שינוי לקבוצתו כפי שריקי שינה את פיניקס. הוא הפך לפנים של הקבוצה, (בעוד שדווין בוקר ממשיך להיות מוציא לפועל שלה, אבל כבר לא במספרים של העונה שעברה). התרומה הענקית של רוביו היא בהגנה שלו, גניבת הכדורים, והמתפרצות שקורות כל כך הרבה בגללו, ובהנהגתו! הוא עדיין לא קולע טוב אבל הוא גורם לכל שחקני הקבוצה לקלוע יותר טוב.

הסיבה השנייה היא מונטי ויליאמס. מונטי אינו גאון ה-"X" וה-"Y". אבל הוא נינוח, אנושי, פיקח, 'מרגיש' את המשחק, והשחקנים אוהבים, מכבדים, ומעריכים. כששחקנים רוצים לנצח גם עבור מאמנם – הכל משתנה.

אני כמעט מוכן לומר שהסיבה השלישית הוא ארון ביינס. החסימות, הריבאונדים, הנקודות. סופרמן ממש. אבל נחכה שאייטון יחזור לפני שניקבע את ביינס כסיבה שלישית למהפך!

3. סטפן ג'קסון: טוני פרקר היה שחקן אנוכי וסנוב. כולם יודעים אבל אני היחיד עם ביצים לומר זאת בקול!

הוא אמר, בין השאר, לסיריוס (https://twitter.com/SiriusXMNBA)

“I: don’t have a reason to talk to Tony Parker and I don’t want to talk to Tony Parker,” Jackson said, via Markazi. “My beef with Tony Parker is a basketball beef. I didn’t like the teammate he was. Tony would look me off on purpose. I don’t want to disrespect him as a man but I had a problem with him on the cou rt.

ג'קסון לא אהב את מה שפרקר אמר על קוואי ליאונרד כשהוא לא שיחק בספארס, והוסיף שרוב השחקנים יודעים שהוא שחקן אגואיסט אבל לאף אחד אין 'BALLS' לומר זאת בקום רם.

אני ציינתי זאת משך שנים על גבי שנים. אף פעם לא סימפטתי את פרקר. התנועה הנאצית שביצע לא עזרה יותר מדי ואני לא האמנתי לו כשטען 'תום לב'. אתה לא יכול לחיות בצרפת – ארץ שניככבשה ונישלטה ע"י הגרמנים עד שהאמריקאים שיחררו אותה מבלי לדעת מה זה נאצי ומה זה לא.

שיהיה. הוא היסטוריה לגבי.

4. "BACHELOR-NATION BASKETBALL"

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. מנחם אני עכשיו במסע בסין, לא בשנחאי או בביגינג או עיר מתויירת אחרת אלא בערים של המפעלים.
    כל סיני מהעובד הפשוט ועד הבוסים מכירים את הנושא עם יוסטון( שזה מאוד מפתיע כי בדרך כלל הם לא מודעים לכלום), וכולם אשכרה נעלבו מזה.
    עכשיו סינים הם עם אדיש מאוד, כדי שייעלבו צריך שיקרה משהו שמאוד אכפת להם מזה.
    בכל ארוחה היינו פותחים טלויזיה על אן ביי איי עכשיו לא משדרים כלום.
    הפגיעה באן ביי איי היא דרסטית דריל מורי הטיפש הצליח להעליב יותר ממיליארד אנשים, מוצרים של האן ביי איי מקוריים נמכרים במחירי ריצפה (בסין מוצרים מקוריים עולים יותר מבארץ בכל תחום) ואף אחד לא קונה.
    הסינים מבחינתם רואים בהונג קונג חלק מהם וכמה סטודנטים שעושים מהומות לא מרגשים אותם במיוחד.
    בשנים הקרובות התקרת שכר הולכת לרדת משמעותית והכל בגלל דריל מורי והטיפשות שלו, הימים שלו ספורים, אין סיכוי שהליגה תשלים עם הפגיעה הזאת

      1. מדהים אותי כמה ישראלים מקשיבים לתקשורת ולאירגוני זכויות אדם בנוגע למדינות אחרות כשאנחנו מוצגים באותם מקורות בצורה מעוותת, אני מאמין רק למה שאני רואה ומה שאני רואה מאוד רחוק ממה שאוהבים להציג לנו.
        סינים מרגלים? בטח כי ארהב מעולם לא ריגלה או ניסתה לעשות מהפכה בשלטון של מדינה אחרת.
        זיהום אוויר? בטח כי הסינים הם אלה שצורכים את כל השטויות שמזהמות את העולם, כל העולם נהנה מהייצור הסיני ואותו ייצור מה לעשות מזהם, אגב הם מתקדמים בצורה מטורפת בעניין הזה והשינויים שהם עושים הם קיצוניים שאף מדינה מערבית לא הייתה מעזה לעשות.
        זכויות אדם? לפני 3 שנים סין הייתה מעצמת זנות, בכל מקום היו, היום אחרי שהבינו שקנס זה לא מספיק כי זה לא מזיז לאנשים עשירים הם מכניסים לכלא לשבועיים כל מי שנתפס עם יצאנית, אתה חושב שאדם עשיר ייכנס לכלא בגלל זנות בארהב? פחחחח
        ברור שיש להם הרבה לאן להתקדם אבל הם מתקדמים בצעדי ענק כמו שאף מדינה לא הייתה מסוגלת לעשות.
        טוחנים לכם את המוח לגביי סין והופכים אותם לרשעים כי זה טוב לאנשים מסויימים ואתם אוכלים את זה

          1. כן כי מוסלמים בכל העולם ידוענים כעם השלום והיופי, התחילו שם החברה עם הגיהד וישר העמידו אותם במקום, כל הכבוד לסינים.
            נשלחים לשנה אנשים בורים ששטפו להם את המוח עם דת קיצונית וחשיבה של גיהד, מעמדים אותם במקום והם חוזרים הביתה.
            כנראה שלדעתך עדיף לקבל פיגועים ושנאה ורק אחרי זה לפעול הסינים מעדיפים להמנע מזה

            1. "נשלחים לשנה אנשים בורים… מעמידים אותם במקום והם חוזרים הביתה"
              אצל יוזף קראו לזה גולאג
              🙂

            1. אם אכן כל הסינים מזהים עם החלטת הממשל, מדוע היה צריך לחסום לגמרי את הנבא? אפשר היה להסתפק בחרם צרכנים.. כנראה שהדיקטטורה הסינית הבינה שלא באמת כל העם הסיני יפסיק לראות כדורסל בגלל התבטאות של פונקציונר אחד..

            2. כי ככה הפגיעה באן ביי איי היא כלכלית, חרם צרכנים שעדיין משלמים זכויות טלויזיה הוא הרבה פחות יעיל

    1. מיסטר פי, אולי תופתע, אני די מסכים עם חלק ממה שאתה כותב.
      סין אכן טסה למודרניזם במהירות מסחררת במהירות שאנשים במערב לא התחילו לקלוט. CHINDIA בכלל הולכת לשנות את העולם באופן יסודי.
      יש גם הרבה בדברים על הצביעות ושטיפת המוח, המערבית ובטח הישראלית. ישראל שמקיימת דיקטטורה צבאית ארוכה על מיליונים ומחרימה כל מי שרק מתעטש "כיבוש". שלא לדבר על המדינה ההיא של ה-NBA, שהאתוס שלה הוא רצח עם, השמדת מקומיים, העבדות, הפקת רווחים עצומה כתוצאה מאלה, הוצאות להורג, לינצ'ים, מעורבות בכל עניין אפל בעולם, לדכא את אמריקה הלטינית, להרוג את מזרח אסיה, ולאחרונה לעשות כאוס במזרח התיכון "החדש". כוח כוח ועוד כוח. ועל הדרך עוד איזה פצצת אטום. ועוד אחת.
      .
      ועדיין – עדיין. אני אתן לסין מקום טוב בשליש הדרך בין הדיקטטורה האיומה שהיתה עד לאחרונה – שהיננה בחלקים רבים – שלא רחוקה מימי מאו והרעב הגדול – לסטנדרט מערבי מקובל. שליש, גם זה בהגזמה. גם ההמשך, זכויות ודמוקרטיזציה בעקבות העושר והפריחה כלכלית, וההתערות בעולם הרחב כסופר-פאוור – הוא לא סצנריו ברור בכלל. בכלל.

      1. למה שהופתע? לא לכולם יש מוסר כפול בנוגע לסין (או ישראל).
        אני נוסע לסין כבר 20 שנה, לפחות חודש וחצי בכל שנה וכל הזבל שאני קורא על סין לא מסתדר לי עם המציאות שאני חווה.
        ההתקדמות שהעם הזה עושה היא עצומה, לכולם פה יש עבודה והרמת חיים עולה בקצב פסיכי, אנשים פה מאושרים ובסופי שבוע יש בערב פקקים מטורפים כי כולם יוצאים לבלות.
        פתאום למישהו יש אינטרס לפגוע בסין אז סין הפכה למקור הרשע של העולם.
        לא רואה את אותם כתבות עם סעודיה לדוגמא.
        נכון שהם לא נחמדים לסינים מוסלמים אבל בכל מקום פה יש מסגדים וחדרי תפילות למוסלמים, מלא מסעדות ערביות והרבה פליטים ערבים שעברו לפה.
        אבל את זה לא תשמעו כי יש למישהו אינטרס לפגוע בסין

        1. רק רוצה לחדד את הדבר האחרון שכתבתי:
          לא מובטחת שום סיבתיות בין עושר וצמיחה מסחררת – לחברה חופשית יותר. יש לצערנו המון דוגמאות הפוכות. אפילו עכשיו קרוב – רוסיה, כישלון חברתי-כלכלי-דמוקרטי מזעזע, שעדיין מתכרבלת בשמחה בידי הברזל של פוטין. שהוא חתלתול מפונק, מול זה שקיים בסין.

          1. שום קשר בין רוסיה לסין.
            רוסיה חוץ מאזור מוסקבה מתפוררת, שום דבר לא זז משנות ה90, פארקים מתפוררים, הייתי בעיר של אישתי, עיר במקום יחסית מרכזי ליד רוסטוב זה נראה כמו סרט אימה.
            בסין בכל חור יש פיתוח מטורף, פארקים, מקומות בילוי, לונה פארקים, הסיני שלי כבר חצי שעה מתקשר למצוא לנו מסעדה לארוחת ערב כי סוף שבוע והכל מפוצץ ואנחנו במקום שאם צריך להשוות לישראל אז אני בנתיבות

            1. לצערי אני מכיר מיותר מדי נסיעות את רוסיה – המקום השנוא עלי בעולם, ביי פאר.
              אני מחדד את החידוד: לא להתרשם מפיתוח וקידמה – לזה שתהיה מדינה חופשית (סין). גם לא בין הזנחה ועוני – לרצון לשנות את המשטר (רוסיה). אין מיתאם כזה. לא הכל העולם סקנדינביה.

        2. אוי כתבתם פה כמות שטויות די מדהימה, וגיבתם אותם בעמדות שקר, הסינים בריונים חד וחלק, הם מפרים באופן שיטתתי זכויות אדם , ומנסים לקחת את האוטונומיה להונג קונג, כל העולם יודע מה הם עושים ושותק כי מדובר על שוק ענק, זה למה מורי יצא מפגר אתה לא יוצא על אחד הלקוחות הגדולים שלך גם אם הוא רוצח ומפר זכויות אדם בצד השני של העולם (זה לא משנה ) , מר פ? למה אתה חושב שהכל מיוצר בסין? אתה יודע מה שכר המינימום לעובדים שם? אני לא מדבר על הבריונות שלהם בכל הנוגע לגניבת פטנטים והעתקות מאיתנו
          .
          ״יש גם הרבה בדברים על הצביעות ושטיפת המוח, המערבית ובטח הישראלית. ישראל שמקיימת דיקטטורה צבאית ארוכה על מיליונים ומחרימה כל מי שרק מתעטש "כיבוש". ״ עכשיו על השטות שהשני כבש, ישראל רוצה שלום מה לעשות שבצד השני לא מכירים בישות הציונית שמנסים להשמיד את ישראל , גם אחרי הסכמי אוסלו ערפאת לא הכיר בישראל,כמות הפיגכועםפ עלתה אחרי״ ההסכם שלום״ מעניין למה? שי תרבות אחת המערבית שמקדשת את החיים לעומת האיסלאם שם שמקדש את המוות

          1. ברוך אתה היית צודקת לגביי השכר מינימום לפני 8 שנים, היום זה לא המצב שם, השכר מינימום רק עולה.
            אני לא חושב שהמצב בסין הוא גן עדן אבל אני שופט אותם לפי מגמה, והמגמה היא ששכר הפועלים רק עולה ועולה, התנאי מחייה רק משתפרים.
            שינויים לא מתרחשים ביום, שכר פועל לא יכול לעלות מדולר לשעה ל20 לשעה ביום, אבל הוא עולה ורק ממשיך לעלות.
            אתה יודע כמה מפעלים נסגרו לי ב5 שנים האחרונות כי אין עובדים? הזמנים השתנו, גם הסינים עצמם לא פריארים ודורשים יותר כסף, הם גם רוצים לחיות חיים טובים ונוחים ואם בכל מקום אנשים מבלים והמסעדות מלאות במשפחות של אותם פועלים סימן שהם בדרך הנכונה

  2. תודה פרופסור
    אתה מחזק את מה שאני אומר כבר הרבה זמן. ריקי רוביו הוא בול פגיעה של הסאנס וקשה להבין איך יוטה ויתרה עליו כל כך בקלות. זה עוד יתנקם בהם בהמשך. ריקי הוא מנהיג אמיתי, כזה שהנהיג את הספרדים לאליפות העולם….. הוא אנדרייטד ברמות. לא קלע גדול אבל גם לא רע ומחפש קודם כל לעשות את חבריו יותר טובים והם יודעים לחסות בצילו ולהודות לו.
    מורי לגמרי צודק ואני עומד מאחורי האמירה שלו למרות שהיה צריך להיות קצת יותר דיפלומט בגלל תפקידו, אולי לרכך את הסיסמה. ההנהגה בסין עריצה והגיע הזמן שיעשו משהו נגד העריצות הזו. מצד שני אני מלא הערכה למוסר העבודה הסיני בעיקר בענפים שונים של שירות תעשייה והכי בבנייה.
    מקווה שקמבה צריך רק מנוחה של שבוע שבועיים. אנסה לעדכן אם יהיו חדשות לגבי מצבו.

    1. רוביו מתאים יותר בפיניקס, ולא שביוטה הוא היה רע. אבל קונלי זה שיפור עליו, כי הוא פשוט שחקן טוב יותר, בעיקר בהתקפה (וזה לא שרוביו רע).
      לפעמים שחקנים מוצאים את עצמם בסיטואציות שהרבה יותר מתאימות להם, ורוביו הוא הדוגמא לכך. היה במינסוטה והיה רע, השתפר ביוטה ועכשיו משחק היטב בפיניקס (כאילו הקבוצה הזו תפורה עליו).
      אל תשכח שרוביו רק בן 29 (למרות שנראה כאילו כבר מלא זמן משחק), והוא עכשיו בשיא הכדורסלני שלו. כל שחקן מוכשר בסיטואציה שתפורה למידותיו יראה מצויין וזה המקרה של רוביו בסאנס (ובנבחרת הספרדית).

  3. רוביו רכז קלאסי – ככזה הוא יכול להפוך קבוצה לא מתפקדת ל…קבוצה. אבל הוא לא יכול להפוך קבוצה לקונטנדרית בגלל הקליעה הבלתי קיימת שלו.

    1. איך ישר קפצת לקונטנדרית? עם האוכל בא התיאבון…
      פרה פרה, קודם תגיעו לפליאוף, תפתחו את בוקר ואייטון לשחקנים קבוצתיים שממצים את יכולתם ואחרי זה נדבר.
      בהצלחה.

    1. ועוד עידכון מעודד
      https://www.espn.com/nba/story/_/id/28142720/celtics-kemba-walker-hospital-reevaluated-saturday
      לא ברור לי איך נתנו לו לחזור לבוסטון עם הקבוצה. אדם שעבר זעזוע מח והיה תת הכרתי צריך להשאר לדעתי בהשגחה ובטח שלא לטוס בגלל שינויי לחצים באוויר, אבל מה אני מבין ברפואה??…..

  4. מנחם, לטעמי הכתיבה שלך על הסינים די מגעילה – תתמקד בטיעונים קונקרטיים, זה שיש ליריב שלך עיניים מלוכסנות, עור כהה או אף ארוך זה לא חלק מהעניין (או שכן?).

    ממליץ לכל מי שחושב שהסינים הם הבריון הנצלן בסיפור של הונג קונג לקרוא (לפחות) את הערך הזה בויקיפדיה –
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%9D_%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94

  5. הסינים מפחידים אותי, ובצדק, בגלל השילוב הנדיר (שלדעתי לא היה כמוהו בתולדות האנושות), בין הצלחה כלכלית מסחראת שיצרה עצמה כלכלית שאין שני לה, ומשטר טוטליטרי. זהו שילוב קטלני שלטעמי מאיים על העולם.
    אני לא מכיר את סין כמו מר פי, אבל התובנה הזאת עלתה בי דווקא לאחר ביקור עבודה מוצלח בסין לפני כשנתיים. מצד טחד התרשמתי עמוקות מהפיתוח ומההצלחה הכלכלית, מצד שני ראיתי איך קולגות מוותרים מרצונם על חיים טובים בדמוקרטיות, כדי לחזור לסין ולהינות מג'בים טובים ומהבום הכלכלי, תוך התעלמות מהעובדה שהם מכניסים את עצמם, משפחתם, ילדיהם, תחת משטר שעלול להוריד להם את הראש בגלל אמונה דתית שלא תמצא חן בעיני המשטר (למשל פאלון גונג).
    זהו שילוב שבעיני מאוד מסוכן. הלוואי שזה יגמר בטוב, שכמו שאמר מר פי לעיל יש כל הזמן מגמת שיפור וזה ילך וישתפר עוד, הלוואי, אני גם מתפלל לזה, זה לטובת כל העולם. אבל עדיין השילוב הזה של עוצמה כלכלית אדירה עם משטר טוטאליטרי, זה עוד לא היה לנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט