מחשבות כדורסל של שבת בערב / רועי ויינברג

לאבין האיש שלהם?

שיקגו לא טובים. הם הפסידו 11 משחקים מ-16 כשהניצחונות מגיעים מול דטרויט (פעמיים), אטלנטה, ניו יורק וממפיס. זה לא רק באשמתם: הם מצליחים להגיע לזריקות טובות יותר מהשנה שעברה שלא נכנסות – לפי cleaning the glass, האחוז האפקטיבי המשוער שלהם בהתחשב בבחירת הזריקות אמור להיות גבוה יותר ב-4.2%, הפער הגדול בליגה. הם לא מצליחים לסיים בטבעת ומחטיאים הרבה זריקות פתוחות.

סביר שזה יתאפס על עצמו בהמשך ונראה קבוצה יותר טובה, אבל הם יכלו לשחק יותר טוב ממה שראינו עד עכשיו. מגמה נוספת שבלטה בשיקגו היא היעילות של הקבוצה בלי זאק לאבין: כשהוא על המגרש יש להם net rating שלילי (7.6-) לעומת חיובי (7.1+) בלעדיו. הנתון הזה לא משקף לחלוטין, בהתחשב בכך שהחמישייה השנייה של שיקגו יחסית חזקה ומשחקת מול המחליפים של הקבוצות האחרות, אבל שווה לבדוק האם לאבין מספיק טוב, כרגע, בשביל להיות הפנים של מועדון.

ההגנה של לאבין אף פעם לא הייתה הצד החזק שלו, למרות האתלטיות, וזה בולט העונה. יותר מדי פעמים הוא מאבד ריכוז בהגנה ומאפשר ליריבים שלו לנוע בקלות לאזור הסל או ללכת על שלשה פנויה וההגנה של שיקגו עדיפה משמעותית כשהוא על הספסל והם משחקים עם קובי וויט או ראיין ארצ'יקודנו כגארד שני. זה בולט למשל במהלך הבא, שפורסם במקור ברינגר במאמר מצוין של קווין אוקונור שזמין לקריאה כאן, והשפיע רבות על המחשבה הזאת.

זאק לאבין (8) מפספס לגמרי את התנועה של קולין סקסטון

יש היום בליגה כוכבים עם הגנה בעייתית, למרות שברוב המקרים היא טובה יותר מזאת של לאבין ומדובר בשחקנים עם פחות ניסיון כמו לוקה דונצ'יץ' או טריי יאנג. השניים מפצים על זה באמצעות התקפה טובה. אצל לאבין זה לא המצב, כשהוא לא מצליח לתרום יותר מדי להנעת הכדור של הקבוצה כמו שניתן לראות בטבלה הבאה:

שחקןממסירות של לאביןשאר הזריקות (כולל כאלה שלא הגיעו ממסירה)
לאורי מרקנן0.8 מ-3.1 (26.1%)3.5 מ-8.7 (40.2%)
וונדל קרטר1 מ-2.2 (45.5%)3.8 מ-5.9 (64.4%)
תומאס סאטורנסקי0.7 מ-2 (36.7%)2.5 מ-5.1 (49.0%)
אוטו פורטר0.5 מ-1.2 (44.4%)3.4 מ-8.1 (41.9%)

יכולת הקליעה האישית שלו, גם העונה, היא הכרטיס הבולט של לאבין. השנה אנחנו לא רואים יעילות מרשימה בהיבט הזה, במיוחד בכל הקשור לסיום האישי שלו בטבעת ובהתקפות המעבר. שיקגו לא משתמשת בו נכון כקבוצה – הם לא מגיעים למצבי ה-handoff הטובים שהיו ללאבין בשנה שעברה ויש לא מעט בעיות בקו קדמי שכולל שלושה שחקנים ו-4 אסיסטים למשחק.

זאת לא רק אשמת לאבין. הוא לא מוסר גדול או שומר טוב והעונה רחוק מאוד מלהיות שחקן טוב בקבוצה טובה, אבל היו שחקנים במצב דומה לשלו שהפכו למשמעותיים. דווין בוקר אחד מהם – היה סקורר מושמץ בקבוצה חלשה והיה מעורב יותר מדי בהנעת הכדור, אבל ההגעה של מאמן ופוינט גארד חדש הפכו אותו לכוכב של קבוצת סף פלייאוף שעברה לוח משחקים קשה עד עכשיו. יכול להיות שליד רכז משמעותי ומאמן יותר טוב מג'ים בוילן המיושן נראה את לאבין, שאמר שהוא לא מרגיש אמון מאותו בוילן, הופך לאול-סטאר. בשביל שזה יקרה הוא צריך לעשות יותר מהסתמכות על אתלטיות, אבל גם הקבוצה צריכה לעשות יותר.

עור חדש לטקס הישן

שחקנים ותיקים שמשחקים טוב העונה ולא מקבלים מספיק קרדיט על כך:

פול מילסאפ (דנבר). הנאגטס ניצחו, בלי הרבה רעש, 8 מ-9 המשחקים האחרונים ו-11 מ-14 העונה. הם לא רחוקים מהלייקרס במקום הראשון ובקצב של 64 ניצחונות בעונה. הרבה מהקרדיט הולך, בצדק, לניקולה יוקיץ' הנהדר ולג'מאל מארי שקפץ מדרגה, אבל מגיע קרדיט גם למילסאפ. הוא קולע שלשות ב-51.4% נהדרים, אחוז שכנראה ירד בהמשך העונה, כשב-26.9 דקות בלבד במשחק הוא מצליח לתרום מהחמישייה ולתת תרומה בהספק גבוה, בין היתר הודות לשילוב המוצלח של ג'רמי גרנט מהספסל. מילסאפ בשיאו היה שחקן שיכול לעשות הכל – פוסט-אפים, ריבאונד התקפה והגנה אישית טובה. הוא נותן לדנבר בדיוק את זה ואולי השחקן השלישי הטוב ביותר שלהם עד עכשיו העונה.

מיירס לנארד (מיאמי). הפך לשחקן חמישייה חשוב בשני צדדי המגרש, ובמובן מסוים ברוק לופז של ההיט. הוא משמעותי בשני צדדי המגרש: בהתקפה הוא קולע באחוז חלומי (87.5% אפקטיבי) ממסירה ומרווח את המגרש עם קליעה טובה לשלוש שפותחת את הצבע לחלוטין, כמו שאפשר לראות בתמונה הבאה:

לנארד (0) מקבל את הכדור במהלך שנגמר בשלשה שלו. שימו לב לצבע הפנוי לחלוטין

זה רק חלק אחד משמעותי בתרומה שלו, למרות שהוא לא זורק מספיק מחוץ לקשת (1.6 ניסיונות בערב, 7 נקודות למשחק). כשלנארד מתפקד כסנטר לצד באם אדביו מיאמי קולעת 11.1 יותר מהיריבות שלה פר 100 מהלכים, במדגם של 256 דקות. הוא סוגר לריבאונד, מגן על זריקות מיד-ריינג' ומאפשר לאדביו חופש יחסי בהגנה. אם אדביו דריימונד גרין של מיאמי, אז לנארד משהו בסגנון של אנדרו בוגוט של השנים הראשונות של השושלת. משפיע לטובה על החמישייה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מסכים עם כל מילה, רועי!
    הבולס עשו טעות בהבאת לוין אליהם. שחקן אגואיסט שהורס את הקבוצה, כשהיה פצוע עונה שעברה מארקנן הפציץ. הוא מאבד כדורים כמו משוגע ולוקח את המשחק עליו למרות שהוא רע מאוד! חייבים לעשות עליו טרייד. הוא לא יעיל לקבוצה והורס לכל השאר.
    פול מילסאפ מדהים העונה! עושה עבודה מעולה ושקטה שהשכיחה כמה שיוקיץ חסר.
    לאנרד לא זורק מספיק ולא מקבל מספיק קרדיט מהמאמן

    1. טרייד על לאבין אפשרי רק אם ישיגו תמורתו גארד משמעותי שתורם בהגנה (משהו בסגנון של דריק וויט). לדעתי פתרון יותר פשוט יהיה ההחלפה של בוילן שיכולה לעשות לו פלאים

      1. יש לשיקגו כל כך הרבה כישרון. המאמן חייב להתפנות בכל אופן, גם ונדל קרטר סובל מאי תיפקודו בהתקפה, גם לוין לא מרגיש מוערך, מארנן וסאטו לא מזכירים את יכולותיהם הטובות.
        מאמן שיוכל למצות את הכשרון יוכל להוביל את הבולס לפסגת המזרח בשנים הבאות

    1. אבל… אבל…
      בוילן מעולם לא מוציא שחקן ממשחק רק כי לא נראה לו איך שהוא משחק. הוא לא עושה משחקים כאלו. בעצמו אמר.
      עכשיו הוא מודה בגאון?

  2. לא ברור למה מלכתחילה מילסאפ זכה ממך להערכת חסר. לדעתי בתחילת העונה אפילו קראת לטרייד עליו והצעת שיעלה מהספסל אחרי גרנט.

    מילסאפ היה ועודנו השחקן השלישי בחשיבותו בדנבר. שחקן שתמיד מספק את המספרים, ההגנה והדבק. בלי הרבה יותר מדי אגו, רעש או צלצולים.
    כנראה שזה גם בעוכריו ולאורך הקריירה תמיד היה underrated.

  3. תודה רבה רועי, אחלה מחשבות.
    אני אישית לא אוהד גדול של לאבין ובוילן, כדאי לשיקגו להיפטר מהם עבור שחקנים ומאמן שיותר יתאימו לשיטה קבוצתית. אפשרות היא להחליף את בוילן בריק פיטינו שכרגע נמצא בשוק, הוא מנוסה בלאמן צעירים (אימן מכללות הרבה שנים) ואולי זה ייטיב עימם.

  4. זאק לאבין צריך מאמן. זאק הוא אתלט נדיר וסקורר סטייל וינס. הוא פינישר הוא לא יודע למסור ולא צריך למסור גאד דמיט. נותנים לו לבזבז אנרגיה על iso מיותר בהצלחה אומר לו המאמן. הוא שחקן שנע יש לו את הפוטנציאל הוא צריך לנוע לקבל כדורים בפוסט בעמדות הנוחות לקבל קאץ אן שוט במקומות אהובים עליו. המאמן דביל הוא גם לא יכול לגרום לו לשמור כי אין אהבה ביניהם. שחקן שמרגיש מחובר למאמן גם יקריב עבורו בהגנה. מעצבן אותי לראות שחקן כמוהו מבוזבז ככה.
    לוקח אותו לפני הרבה שחקנים.
    גם קובי וויט פי 10יותר טוב ממה שהוא משחק כרגע ועוד חושבים הוא טוב. אין טיפה יד של מאמן כל מה שוויט עושה זה להעיף שלשות שהואיכול להיות מנהל משחק בחסד. זה פשוט מאמן דפוק!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט