הסיפור של ישראל פולאו / עידו מוריה

הסיפור של ישראל פולאו

 

ביומוניו של קפטן קוק הוא מספר על ההגעה לאיי טונגה. טונגה לא היתה קבוצת האיים הראשונה שהאנדובר גילתה, אבל, זה היה כמו להגיע הבייתה. לטונגה היה מלך ששלט בכל האדמות באי, והתושבים עבדו בשבילו את האדמות בדיוק כמו באנגליה באותה תקופה. המלך בחר לו את הנשים הטובות ביותר להיות אם לילדיו ואת החזירים השמנים ביותר להשביע את רעבונו המלכותי.  מלך טונגה וקפטן קוק מייד התיידדו וביום השלישי לקח המלך את הספן המהולל לראות את קברי אבותיו. אלו לא היו קברים של אנשים רגילים, הקברים היו ענקיים של 2-3 מטרים. שנים לאחר מכו נמדדו העצמות וחלק ממלכי טונגה הגיעו ל .. 3 מטר גובה. שנים של התערבות ושיפור גנטי הפכו את מלכי טונגה להרי אדם ומי שחושב שזה רק סיפור שיחשוב עוד פעם.

2 רחובות ממני גר ג'יימס שעובד כמשנה לכומר אצלנו בכפר. הבת שלו עלמה ג'יי היא בת 4, כמו הבת שלי. הבת שלי שוקלת 16 קילו. עלמה ג'יי 24 ק"ג. עלמה ג'יי נמוכה מהבת שלי ורזה בדיוק כמוהה. ג'יימס עצמו 175 ס"מ ושוקל 100+ ק"ג. ואין לו כרס. תושבי האיים הם אנשים כבדים. ככה אלוהים עשה אותם.

משפחתו של ישראל פולאו עשתה את דרכי המהגרים של האיילנדרס מטונגה לפיג'י ולשכונות הרעות של סידני מערב עד שהגיעו לטונגה הקטנה באיפסוויץ קווינסלנד. כמו יוצאי טונגה אחרים הם היו גדולים חזקים ומהירים. ובפסיפיקס, הרוגבי הוא האלוהים! ישראל פולאו מהיר וחזק כמו טנק סחף את התיכון שלו לאליפות המדינה ומשם קרייג בלאמי המאמן המהולל של מלבורן ראה אותו והחתים אותו מייד.

שנת הרוקי של פולאו בליגת ה NRL (NATIONAL RUGBY LEAGUE) היתה ב 2007. פולאו בעונת הרוקי שלו הבקיע 21 טריי (= טאצ' דאון) ו 5 גולים (שער שדה). הוא לא החמיץ משחק אחד כל העונה ובסיום העונה כבש את שער הנצחון באליפות של מלבורן. שהוא השחקן הצעיר ביותר בתולדות המשחק להיות מלך השערים של הליגה, רק בן 17. שם החיבה שלו: טורבו טנק.

http://www.youtube.com/watch?v=hIydGTs7n5c

בשנה השנייה 15 טרייס (החמיץ 2 משחקים בעונה) אליפות הליגה וגמר. והשחקן המצטיין.

בשנה השלישית הוא עבר לבריסביין להיות קרוב למשפחה. במשחק הראשון הוא שבר את הנאחס של הבריסביין ברונקוס וניצח את האלופה. את מלבורן. הטריי הראשון והאחרון (בדקה האחרונה) שלו.

הוא הצטרף גם לנבחרת קווינסלנד בשביל להיות שותף לנצחון על הנמסיס נבחרת ניו סאוט ווילס שהוא כובש לפחות טריי אחד בכל משחק!

בגיל 22 נמאס לו. ישראל פולאו החליט שהוא רוצה שינוי. ליגת האוסטרליין רולס נתנה זכיון לקבוצה חדשה בסידני ווסט. ישראל פולאו הביע עניין וקיבל חוזה של 6 מליון דולר לארבע שנים. אבל, זה משחק שונה לחלוטין.

הרוגבי מבוסס על עבודה קבוצתית בהגנה ושמירה של קו הגנה (חומה) שהקבוצה השנייה צריכה לפרוץ. לקבוצה ההתקפית יש 5 נסיונות לשבור את החומה ולהגיע לאזור הטאץ' דאון ולהבקיע טריי. עניין של 90 מטר. אסור למסור קדימה רק אחורה אבל מותר למסור קדימה בבעיטה.

ה AFL (אוסטרליין רולס) הוא משחק שונה לחלוטין. מותר למסור לכל מקום במגרש, אין חוק נבדל, אם המסירה מתבצעת בבעיטה ונתפסת המשחק נעצר עד שהשופט מורה להמשיך (עניין של 2-6 שניות).
בשני המקרים מותר ורצוי לתקל. את הכריות הטייצים והכריות משאירים לאמריקאים הרכרוכיים. פציעות, שבירות גפיים וזעזועיי מוח הם עניין שבשיגרה.

אז ישראל פולאו שהוא כוכב גדול ברוגבי עובר למשחק אחר שהדבר היחידי שמשותף זה כדור אליפסה ורשיון להרוג. בשנה הראשונה אני מהמר את כל המשחקים כנגד סידני ווסט ובאמת שאר הקבוצות עושות להם ביצפר. בשנה השנייה פולאו למד את המשחק ומתחיל לתת גולים. וסידני מתמקמת באמצע הטבלה. ואז הטלפון מצלצל.

"ישראל פולאו. מדברים מנבחרת הרוגבי של טונגה. תבוא אצלנו. ".
"סבבה" אומר פולאו הולך למחנה אימונים.
ואז הוא מקבל עוד טלפון:
– "ישראל פולאו. מדברים מנבחרת הרוגבי של אוסטרליה, מה אתה חושב שאתה עושה?"
– "משחק רוגבי של גברים עם קוקוס על החוף בטונגה…"
-"עזוב את השטויות. אתה אוסטרלי, תעלה על מטוס הטריי ניישן מתחיל עוד מעט יש משחק מול הקיוויס"

פולאו עולה על מטוס וחותם חוזה חדש עם נבחרת הרוגבי של אוסטרליה, שהוא שולח את סידני ווסט לאלף עזאזל. סידני עוד עושה קולות של דוברמן שקנברה מתערבת ומשתיקה את העניין. הנבחרת מעל הכל.

ובאמת 13 שנה הקיוויס משפילים אותנו, צריך לעשות מעשה. פולאו חותם על חוזה והופך לעובד מדינה. (באוסטרליה הנבחרת היא עבודה פול טיים) והולך לשחק נגד הקיוויס.

אבל רגע זה לא אותו הרוגבי מתחילת הסיפור.

הליגה האוסטרלית היא של רוגבי ניישן (5 נסיונות לעבור את המגרש ולהבקיע) לעומת רוגבי יוניון שבו יש מספר בלתי מוגבל של נסיונות לעבור את המגרש ועוד כמה חוקים זניחים.

ישראל פולאו התחיל את ענף הספורט השלישי והוא רק בין 24!!!

במשחק הראשון הקיוויס עושים את הריקוד המעצבן שלהם עולים ליתרון ופולאו משווה! פולאו עושה עוד מסירה לטריי ונפצע (וגם גומר את הסדרה).

http://youtu.be/JqnimvUMCAk

לפני שבוע פולאו מצלצל למאמן ואומר: "נמאס לי, אפשר לחתום בקבוצה שמשחקת כל שבוע?" –"לך מותר הכל" עונים לו, ופולאו חותם על חוזה עם ניו סאוט ווילס שבליגת הסופר 16 של הרוגבי יוניון (משחקים בה קבוצות מדרא"פ, אוסטרליה וניו זילנד).

אבל למה קוראים לו ישראל? אתם שואלים… ובכן, אני חושב בגלל שאלוהים בירך את תושבי האיים במידות אלוהיות, ותושבי האיים מצידם יודעים את זה. הם מעולם לא קנו את הסיפורים שהמסיונרים ניסו למכור להם על אלוהים והברית החדשה שהוא ערך עם הנצרות. ולכן למרות שהם הולכים לכנסייה הם מאמינים בברית הישנה בכל ליבם ונפשם, ואין ידיד טוב לישראל מאשר תושבי האיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. גם הנוצרים מאמינים בברית הישנה.
    הם מאמינים בעם הנבחר, ועד לידת ישו (שאף הוא יהודי), היהודים היו העם הנבחר.

  2. אני מתגורר היום ב-"BIBLE BELT" של ארה"ב – רצועת התנ"ך המרכבת ממרכז צפון קרולינה, דרום קרולינה, חלקים מג'ורג'יה ואלבמה. כנסייה בבטיסטית על כל פינה. הבבטיסטים (הרבה מאד מהם שחורים) מחשיבים את "הברית הישנה" כחשובה אפילו יותר מהברית החדשה, ולכן הם אוהדי מדינת ישראל גדולים (כמו האבנג'ליסטים).
    נהניתי מאד מהמאמר!

  3. עידו מעולה! בבקשה כמה שיותר כתבות על המשחק המעולה הזה. בישראל הנבחרת משתפרת כל שנה ופשוט תענוג לבוא ולצפות במשחקים, בניגוד לכדורגל ששם האלימות מחוץ למגרש, ברוגבי זה הפוך. מרביצים מרביצים ואחרי המשחק כולם הולכים לשתות בירה ביחד.
    דרך אגב כשהפלגתי באיי דרום מזרח הפסיפי נתקלתי ביותר מכפר אחד שטענו שהם צאצאים ל12 השבטים האבודים של ישראל ושומרים על מנהגים שהם יותר יהודים מנוצרים. והם גם לא היו קניבליים כמו השאר שעד לפני כמה עשרות שנים נהנו ללעוס בני אדם

    1. אפלטון תגיד לחברים שלך בישראל שאתם לא עושים נכון.
      את הבירה שותים לפני המשחק! ואם אתה ממש מדקדק ורוצה להיות כמו האיילנדרס אז תחליף את הבירה ב JB (קולה עם סאוטרן).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט