פריוויו לשלבים המאוחרים של העונה? סיכום ערב של כדורסל משובח במילאנו/ שי בוקר

Sergio Rodriguez celebrates - AX Armani Exchange Milan - EB19
סרחיו רודריגז חוגג. יש לו דם של ווינר גדול. (יורוליג)

מכבי תל-אביב ספגה הערב הפסד שלישי העונה למרות שנתנה את כל מה שהיה לה במשחק הזה ואפילו יותר וכל זה ללא עומרי כספי. סרחיו רודריגז הראה שהוא לא סתם זכה ב-MVP של חודש אוקטובר והכין קונצרט בלתי נשכח למשחק שאני מוכן להגיד שהכי נהניתי בו אולי אי פעם. סיקור, מילותיי על המשחק, ראיונות וציטוטים נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: שוויון 21:21

אלייז'ה ברייאנט, פתח את המשחק עם שתי נקודות בהתקפת מעבר ונתן לצהובים יתרון 2:0. מייקל רול אקס מכבי ת"א, הגיב עם שלשה בצד השני ונתן לאיטלקים יתרון 2:3. טאריק בלאק וקיילאב טארזוסקי החליפו מהלכים של שלוש נקודות והאדומים נשארו ביתרון, 7:10 למילאנו עם 6:23 לסיום הרבע. עוד שתי נקודות של סרחיו רודריגז קבעו 11:16 למארחים. בצד השני, יובל זוסמן קרא מסירה רשלנית של רול וחטף את הכדור בדרך לדאנק שצימק את התוצאה ל-15:16 כשנותר 4:11 לסיום הרבע. אות'לו האנטר חתם את 10 הדקות הראשונות עם שתי נקודות וקבע שוויון.

רבע שני: 42:47 למילאנו

הצהובים פתחו היטב את הרבע השני כשטיילר דורסי, דני אבדיה ונייט וולטרס נותנים לה יתרון 28:23 לאחר פחות מ-3 דקות בתוך הרבע מה שגרם לאטורה מסינה לבקש פסק זמן. בחזרה מפסק הזמן, רודריגז צלף שלשה והוסיף אסיסט לשתי נקודות של טארזוסקי ולוח התוצאות הראה שוויון 28:28. המומנטום של המארחים נמשך ורודריגז וסקולה קבעו 32:38 עם 3:38 להפסקה. סקוטי ווילבקין לא ספר את השומר שלו וצלף שלשה עם עבירה וצימק ל-36:38. עד המחצית, ולדימיר מיצוב דאג שהאיטלקים יובילו ב-5 הפרש.

Scottie Wilbekin - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
משחק ענק שלא הספיק. ווילבקין זורק ל-3. (יורוליג)

רבע שלישי: 64:71 למילאנו

סקוטי ווילבקין להט בפתיחת המחצית השנייה ועם שתי שלשות גדולות, השאיר את הצהובים בתמונה, אבל רודריגז וג'ף ברוקס העלו את מילאנו ליתרון דו ספרתי, 48:58 עם 5:50 לסיום הרבע. מכבי ת"א סירבה להרים ידיים, ועם שתי פעולות טובות חזרה לפיגור חמש נקודות בלבד. שלשה של נמאניה נדוביץ' החזירה את ההפרש ל-8, אבל שלשה של דורסי התחילה ריצת 7-0 שנגמרה עם פוסטר דאנק ענק של קווינסי אייסי, והצהובים צימקו ל-60:61 עם 2:30 לסיום 30 הדקות הראשונות. ג'ון דיברתולומיאו הצליח להפוך את התוצאה זמנית, אבל בצד השני, נמאניה נדוביץ' קלע שתי שלשות רצופות כולל אחת על הבאזר ונתן למילאנו יתרון שבע בסיומם של שלושה רבעים מרתקים של כדורסל.

רבע רביעי: 88:92 למילאנו

המומנטום האיטלקי לא נעצר ולאחר שלשה של סקולה, לוח התוצאות הראה 64:76 למילאנו בתום ריצת 0-13. הצהובים שוב סירבו להרים ידיים ושלשות גדולות של ווילבקין ודורסי קירבו אותה ל-72:76 בלבד עם 7:25 על השעון. לאחר פסק זמן, של מסינה, סקולה צלף עוד שלשה והחזיר את היתרון ל-7. שלשה נוספת של ווילבקין שוב צימקה את הפער ל-4 הפרש, 77:81. לרוע מזלם של הצהובים, ברוקס ורודריגז צלפו שתי שלשות גדולות וקבעו 77:87 לקבוצתם עם 2:45 לסיום מה שגמר את הסיפור.

Luis Scola - AX Armani Exchange Milan - EB19
סקולה עולה לסל מול בלאק. הארגנטינאי משתבח עם השנים. (יורוליג)

קלעו למילאנו בספרות כפולות: סקולה קלע 20 נקודות וקטף 7 כדורים חוזרים, רודריגז קלע 18 נקודות והוסיף 11 אסיסטים, מיצוב קלע 13 נקודות, נדוביץ' קלע 11 נקודות וטארזוסקי הוסיף 10 נקודות משלו.

קלעו למכבי ת"א בספרות כפולות: ווילבקין קלע 28 נקודות ומסר 5 אסיסטים, טאריק בלאק קלע 13 נקודות (7/7 מהקו) וקטף 9 ריבאונדים ודורסי קלע 11 נקודות.

מילותיי על המשחק:

תגידו מה שאתם רוצים על המשחק הזה אבל אני אישית חושב שראינו הערב את שתי הקבוצות הטובות ביבשת וזה כשהצהובים חסרים את עומרי כספי. אני אשמח לראות סדרה בין שתי הקבוצות בפלייאוף, פגישה בחצי הגמר או אפילו בגמר. מה שראינו הערב אינו מקרי.

סרחיו רודריגז הוא הרכז הטוב באירופה ואין על מה להתווכח. הספרדי ניצח קונצרט מדהים הערב. הוא רמה מעל כולם, אפילו תאודוסיץ'.

סקוטי ווילבקין נכון לעכשיו נראה כמו הקלעי הטוב באירופה. איך הוא קלע את כל הזריקות הבלתי אפשריות הללו? תתנו לו אפילו סנטימטר והוא יקלע לכם על הראש. הוא בלתי ניתן לעצירה העונה.

לואיס סקולה, מה נגיד? הבן אדם בן 40 בעוד קצת פחות מחצי שנה ומשחק כמו ילד בן 20. מה שסקולה עושה בגילו זה לא מובן מאליו. זה תענוג. רק שאלה אחת, מה הארגנטינאים אוכלים שהם מצליחים לשמור על רמה כל כך גבוהה אפילו בגיל 40? קודם מאנו ג'ינובלי, עכשיו סקולה.

שלושה גבוהים על הפרקט באותו זמן במכבי תל-אביב? אני מודה שהחשיבה של יאניס ספרופולוס היא פנטסטית. החמישייה של שלושה גבוהים ועוד שני גארדים על הפרקט היא לא שגרתית, ומכבי לפרקים שיחקה נהדר בשני צידי המגרש עם אייסי, האנטר ובלאק.

ראיון עם סרחיו רודריגז:

ערוץ היוטיוב האישי שלי

ציטוטים ממכבי ת"א:

יאניס ספרופולוס: "היום ראינו משחק יורוליג ברמה גבוהה בין שתי קבוצות איכותיות. לשתי הקבוצות היו הרבה מהלכים טקטיים, הראו סוגים שונים של הרכבים ובגלל זה אני חושב שזה היה אחד ממשחקי היורוליג הכי טובים העונה. קשה להפסיד, אבל עדיין, בירכתי את השחקנים על רוח הלחימה שהראו הערב. כל פעם שמילאנו עלתה ליתרון קטן, הגבנו, לא ויתרנו וזה חשוב שנלחמנו עד השנייה האחרונה של המשחק. רוצה לתת חיבוק גדול לאוהדים שלנו שבאו למילאנו. הקול שלהם היה באוזניים שלנו כדי שנילחם עד הסוף. אני רוצה לברך את מילאנו ואת חבר שלי אטורה מסינה."

ג'ייק כהן: "לרוע מזלנו שיחקנו נגד קבוצה טובה במיוחד בבית, אבל אני חושב שעשינו עבודה טובה,  נלחמנו, היינו כמה פעמים בפיגור ודברים נראו רע בשבילנו, ידענו לחזור וזה הגיע לדקות אחרונות ולמהלכים אחרונים, אנחנו לוקחים הרבה דברים חיובים מהמשחק הזה, והמשכנו להילחם, אני מאוד בטוח בחברים שלנו שידעו לצאת מזה, נשמור על ראש למעלה ונמשיך להיות חיובים."

"האוהדים היו נהדרים וזה תמיד נחמד שיש לנו אותם כאן, וזה מאוד משמעותי בשבילנו."

טאריק בלאק: "זה היה משחק מאוד קשה, אני גאה בבחורים שלנו על הלחימה, אני מברך את האוהדים שלנו, אנחנו צריכים לשחק יותר חכם ולתקן כמה דברים, היום לא ניצחנו במשחק אבל אני בטוח שנתאושש ונחזור."

תקציר (פייסבוק יורוליג):

AX Armani Exchange Milan – Maccabi FOX Tel Aviv Highlights |EuroLeague, RS Round 9

In a battle of teams tied for first place, Olimpia Milano outlasted Maccabi FOX Tel AvivHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Tuesday, 19 November 2019

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תאמין לי די אתה גדול מהחיים.
    אם תוכל אז תן קרדיט ל'הופס' בראיונות, ואם תוהל אז תשאל גם שאלות לא שגרתיות שייגרמו למרואיינים לחשוב קצת ולא לענות אוטומטית תשובות צפויות מראש.

  2. שי, אין כמוך. מברוק על הראיון עם גונזלס. הפכת לכוכב שלנו. אף פעם לא היו לנו סיקורים כאלה על מכבי.
    אתה יודע מה?
    הפעם אתה שווה הדבקה על סקירה מאולם זר. אני מדביק אותך כדי שכולם ייראו ויקראו, ונקווה שיגיבו!

  3. תודה רבה שי על הסקירה הנהדרת (כרגיל).
    אני מאוד מעריך את סקולה, אחד השחקנים הטובים באירופה כרגע בגיל 39 עם נסיון של שנים, קליעה, ריבאונד וחכמת משחק ברמות הגבוהות ביותר.
    .
    מקווה שנהנית, בהצלחה בעיר של מסי ביום שישי.

  4. אחלה סיקור שי.
    אני רק חושב שספרופולוס הלך יותר מדי על ההרכב של הגבוהים שכבר היו עייפים בקלאץ'. נראה לי היה מספיק זמן לנסות הרכבים אחרים ליד ווילבקין בשלבים מסוימים של הרבע הרביעי

  5. שי תודה רבה. נפלא כהרגלך . ראיון מעולה עם רודריגז.
    משחקים כאלה רק מעלים אצלי לפחות את הבאסה שהיורוליג לא הולכת לסדרות כל הדרך מההצלבה (אפילו טוב מ-3 עדיף מהפיינל פור בעיניי)

  6. אחלה סיקור שי תודה הבאה.
    במחילה יש לי הערה לגבי הנימה והסגנון שהם יותר של אוהד ולכן יש אי דיוקים.
    החמישייה הגבוהה הפסידה למכבי את המשחק ברבע האחרון
    ארמאני לא נראית לי קבוצה טובה יותר ממה שמכבי פגשו עד עכשיו ולכן אני לא חושב שהם יגיעו לפיינל פור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט