המסע האירופי שלי חלק א': מילאנו הגעתי, מכבי תל-אביב מוכנה לאדומים מהעיר האיטלקית/ שי בוקר
טארזוסקי נגד בלאק. (יורוליג)

המסע האירופי שלי חלק א': מילאנו הגעתי, מכבי תל-אביב מוכנה לאדומים מהעיר האיטלקית/ שי בוקר

פעם ראשונה שלי באיטליה ופעם ראשונה באירופה מאז 2003 כשנסעתי עם המשפחה שלי לרודוס ונחתתי לפני יומיים בעיר האיטלקית. אחי התאום, נדב, חבר אליי. טיילנו קצת בעיר והערב שנינו נסקר את הצהובים מתל-אביב במשחק קשה נגד מילאנו. מחר אני ואחי נמשיך לברצלונה.

עכשיו לפריוויו ממילאנו…

הערב (21:45, 5SPORT, שעון ישראל), מכבי תל-אביב (2-6) הלוהטת תתארח במילאנו (2-6) אצל החבורה האדומה של אטורה מסינה למה שצפוי להיות משחק נהדר על השארות במקום הראשון בטבלה, לפחות בצד הצהוב. גם אם מילאנו תנצח, סביר מאוד שהיא לא תטפס את המקום הראשון כי אם הקבוצות שלפניה ינצחו בהפרש מספיק גדול ועדיין ישארו באותו מאזן עם הפרשים יותר גבוהים מאשר לאיטלקים. עומרי כספי נשאר בארץ כדי להחלים מפציעה ולא יחבור לחבריו הצהובים לשבוע החשוב ביותר של השלב הנוכחי בעונה. בצד האיטלקי, ארטוראס גודאייטיס בספק להתמודדות עקב פציעה משלו. מצ'אפ המפתח של הערב יפגיש בין סקוטי ווילבקין לסרחיו רודריגז ואתפלא אם השניים לא יתנו הצגות גדולות. עוד כמה מצ'אפים שכדאי לשים עליהם עין הם לא אחר מג'ון דיברתולומיאו ואמאדו דהלה וולה שעד עכשיו מציגים כדורסל משובח מהספסל של כל קבוצה ואני לא מפחד לומר שביום נתון, כל אחד מהם הוא העוגן של הקבוצה מהספסל. מצ'אפ נוסף הוא בעמדת הסנטר בין טאריק בלאק לקיילב טארזוסקי ואפשר להוסיף לזה את אות'לו האנטר ולואיס סקולה שגם ייתנו קרב קשוח אחד לשני מתחת לסלים. בהמשך הפריוויו אתן את דעתי על מילאנו שנראית טוב העונה, אבל אני נמנע מלהגיד טוב מאוד. בנוסף, כאמור, תמצאו מספרים לקראת ההתמודדות, ציטוטים מהצד הצהוב, מפתחות לניצחון וההימור שלי.

לקראת המשחק:

סגלים (עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

מילאנו: נמניה נדוביץ', אמאדו דהלה וולה, שלווין מאק, ולדימיר מיצוב, פול בילינג'ה, ארטוראס גודאיטיס, ריקארדו מורשיני, מייקל רול, סרחיו רודריגז, קאיילב טארזוסקי, אנדרה צ'ינצ'אריני, ג'יימס נאנלי, כריסטיאן בארנס, ארון וויט, ג'ף ברוקס, לואיס סקולה.

המחזור הקודם: הפסד למילאנו, ניצחון למכבי

מילאנו מגיעה להתמודדות לאחר הפסד שני בלבד העונה, 79:87 במוסקבה אצל חימקי במה שקטע רצף של שישה ניצחונות רצופים, אבל לדעתי לא מספיק משכנעים. הניצחון על ברצלונה ופנרבחצ'ה כן היו מרשימים כששניהם נגמרו בהפרש דו ספרתי. עם זאת, הניצחון על הטורקים הרבה פחות מרשים מהניצחון על ברצלונה עקב הכדורסל המפתיע לרעה שם מציגים.

עכשיו, למה אני לא מתרשם ממילאנו? כי התוצאות משאר המשחקים שלהם עם קבוצה עם כל כך הרבה כוכבים, לדעתי פשוט לא מספיק טובה: לנצח ב-3 הפרש בלבד את אלבה ברלין שמדורגת במקום ה-17 בטבלה? למרות שזה משחק חוץ, אותי זה לא מרשים. לנצח באתונה את פנאתינייקוס בנקודה בלבד? קבוצה של מסינה כשמשחקת מול קבוצה אחרת עם המון שאלות סביב עמדת המאמן שלה, צריכה לנצח ביותר. אני מבין שה"אואקה" הוא אחד מהאולמות הקשים ביורוליג, אבל עדיין, עם כל הכבוד ויש כבוד לפאו, היא לא ברמה של מילאנו. ההפסד במינכן במחזור הראשון היה מובן כי חשבנו שהיא תהיה קבוצה טובה, אבל די מהר למדנו שכנראה טעינו.

בצד הצהוב, החבורה של יאניס ספרופולוס ממשיכה ללהוט כשבשבוע שעבר ניצחה ב-באסקוניה בלא פחות מ-30 הפרש, 113:83 במה שהיה משחק חד צדדי בערך מהדקה השביעית של ההתמודדות. סקוטי ווילבקין, נייט וולטרס וג'ון דיברתולומיאו ניהלו משחק למופת וסידרו מצבי קליעה נוחים מאוד לשאר השחקנים בקבוצה אם זה ל-2 או ל-3. הצהובים קבעו שיא מועדון ביורוליג עם לא פחות מ-17 שלשות שנכנסו מתוך 29 ניסיונות. טירוף. הניצחון ההוא, אגב, נתן לצהובים ניצחון שישי ברציפות בהפרש דו ספרתי והפך אותה לקבוצה השלישית בתולדות המפעל והראשונה מאז ברצלונה וריאל מדריד לפני עשור שהשיגו שישה ניצחונות רצופים או יותר בהפרש דו ספרתי. שתי הקבוצות הללו כאמור, נפגשו בהצלבה, ולרוע מזלם של הבלאנקוס הם הודחו על ידי הקבוצה שזכתה באליפות באותה עונה.

ראש בראש באיטליה מאז "נס מילאנו":

מספרים לקראת ההתמודדות:

  • מייקל רול (מילאנו) מדורג במקום החמישי באחוזים ל-3 עם 55.56%.
  • סרחיו רודריגז (מילאנו) וסקוטי ווילבקין (מכבי תל-אביב) מדורגים במקום ה-6 בחטיפות למשחק עם 1.5.
  • עומרי כספי (פצוע), אות'לו האנטר וטאריק בלאק מדורגים בטופ 8 באחוזים לשתי נקודות.
  • מכבי תל-אביב מדורגת ראשונה בנקודות למשחק עם 87.75, מדורגת ראשונה ב-%TS עם 51.62% למשחק, מדורגת ראשונה בחטיפות עם 9.13 למשחק, מדורגת ראשונה בריבאונדים עם 38.38 למשחק.
  • מכבי תל אביב מדורגת שנייה בנקודות ספיגה הכי נמוך כשהיא סופגת רק 73.5 נקודות למשחק.
  • מילאנו מדורגת במקום הרביעי באחוזים מהקו עם 81.56%, מכבי אחרונה עם 67.32%.
  • סרחיו רודריגז מדורג במקום השביעי באסיסטים למשחק עם 5.0 למשחק.
  • אות'לו האנטר (מכבי ת"א), קאיילב טארזוסקי (מילאנו) ולואיס סקולה (מילאנו) מדורגים בטופ 10 בריבאונדים למשחק.
  • מילאנו מדורגת שביעית בריבאונדים למשחק עם 35.13.

מצ'אפ מפתח: סקוטי ווילבקין נגד סרחיו רודריגז:

שני הגארדים הבכירים של הקבוצות ראש בראש ומי שיהיה יותר טוב, כנראה יוביל את קבוצתו לניצחון – אין לדעת אבל.

מצ'אפים נוספים: ג'ון דיברתולומיאו נגד אמאדו דה לה וולה, טאריק בלאק נגד קיילאב טארזוסקי, אות'לו האנטר נגד לואיס סקולה:

כל שחקן שציינתי ייתן את כל מה שיש לו. השאלה הגדולה זה האם דיברתולומיאו ימשיך בכושר הנהדר שלו? אני מאמין שכן.

ציטוטים ממכבי תל-אביב:

יאניס ספרופולוס על הכושר הנוכחי של הצהובים: "אני לא רוצה להצהיר שזה הכושר הטוב ביותר שהיינו בו בתקופתי, אני רוצה לחשוב על המשחק הבא. הדבר החשוב הוא לשמור על הריכוז ולהמשיך לפי התוכנית. אנחנו משחקים מול קבוצה מצוינת שכבר ניצחה אותנו בקדם העונה. אנחנו צריכים להיות בגרסה הטובה ביותר שלנו במשך ארבעים דקות, אם נאבד ריכוז לדקה אחת, ניענש".

על ההגנה: "אנחנו צריכים להקדיש תשומת לב גם לסרחיו רודריגז וגם לשלווין מאק. לפעמים צריך אקסטרה עזרה וזה דורש חיפוי הגנתי מאחרים. ניאלץ לחשוב הגנה ולבוא מוכנים. מה נעשה? אני לא יכול לחשוף את התוכנית ההגנתית".

קווינסי אייסי:

על מילאנו: "אנחנו מתכוננים למשחק הזה כמו לכל משחק אחר. מילאנו היא קבוצה מצוינת, נהיה מרוכזים בתוכנית שלנו ונבוא מוכנים להילחם. זריקות מבחוץ זו לא הדרך היחידה לעשות נקודות בכדורסל, יש לנו את היכולת ההתקפית לעשות עוד דברים. כספי? כל שחקן משמעותי. יש לנו עומק נהדר, כשחייל אחד נופל, אחד אחר צריך להתרומם".

על הניצחון על אשדוד: "הניצחון באשדוד היה מצוין, אבל הוא עבר, אנחנו לוקחים כל משחק בזמנו. אנחנו מפוקסים רק במשחק הקרוב. כל משחק יהיה שונה, בכל משחק מישהו אחר יכול להצטיין. אנחנו צריכים לבוא מוכנים הגנתית, כל שחקן יגבה את האחר. זאת הגישה שנבוא איתה למשחק. זו הדרך היחידה וככל שנמשיך לדבוק בה, נמשיך להתחרות ברמה הגבוהה ביותר".

מפתחות לניצחון:

מילאנו:

  • שליטה בקצב של המשחק – חובה! האיטלקים נראים נפלא כשהם מכתיבים את קצב המשחק, וקצב איטי יכול לעשות צרות לצהובים.
  • להכניס את הגבוהים של מכבי לבעיית עבירות מוקדמת – חובה! אישית, מעולם לא התרשמתי מהגבוהים של מילאנו כשהם מנסים לסחוט עבירות לא משנה מול איזו קבוצה, אבל אם מישהו מסוגל לעשות זאת, קוראים לו לואיס סקולה.
  • ריבאונד – חובה!

מכבי תל-אביב:

  • לרוץ בכל הזדמנות – חובה! מכבי של העונה הוכיחה לנו אין ספור פעמים שהיא הקבוצה הטובה ביורוליג בצד ההגנתי ואם תצליח להשיג עצירות, היא תוכל לרוץ מה שיגרום לבעיה גדולה אצל האיטלקים.
  • תרומת ספסל – חובה! בהיעדרו של עומרי כספי הפצוע, הצהובים חייבים תרומה אדירה מהספסל, והפעם אני מסתכל לעבר שחקן פחות צפוי: דני אבדיה. למה דווקא הוא? כי אבדיה יכול לעשות הכל ברמה גבוהה מאוד. הילד יכול להפעיל את חבריו ולייצר לעצמו כשצריך ואם ייתן דקות טובות זה בונוס ענק לספסל של יאניס שלדעתי הכי טוב ביורוליג.
  • ריכוז של 40 דקות – חובה! לא כמו בששת המשחקים האחרונים, הפעם מצפה למכבי תל-אביב משחק קשה מאוד, אולי הקשה ביותר של כל העונה. הצהובים רגילים לדרוס קבוצות בתקופה האחרונה והשאלה שלי היא איך הם יסיימו משחק צמוד. בואו נסכם שבשנים האחרונות זה פחות הולך לטובת המועדון הענק מישראל.

הימור: משחק צמוד לכל אורכו שההכרעה שלו תהיה ב-3 הדקות האחרונות. הקבוצה שתרצה את המשחק יותר, תנצח. תחושה שלי היא שאם מכבי תישאר קרובה, היא יכולה לגנוב את המשחק. במשחקים במילאנו, הצהובים בהחלט יודעים דבר או שניים על ניסים.

טבלה בכניסה לשבוע הכפול:

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. לא ממש ברורה לי חלוקת הדקות של יאניס. אולי הוא חושב על המשחק בחמישי, אבל כמעט כולם קיבלו זמן רציני במחצית הראשונה, מה שיצר לא מעט הרכבים מוזרים

  2. הנתון הכי חשוב, מסתבר, הוא שמכבי פגשה הערב לראשונה יריבה מהחצי העליון של הטבלה. והתוצאות בהתאם.
    מכבי פתחה ב-2 הפסדים על גבוהות, המשיכה ב-6 נצחונות רצופים על נמוכות, והערב הפסד לגבוהה.
    המחמאות היו מוקדמות מדי? ברצלונה תהיה מבחן מעניין.

    1. מכבי ניצחו קבוצות תחתית + ביניים גם בבית וגם בחוץ והפסידו ל-3 קבוצות צמרת בחוץ. מכיוון שהביתיות מאוד חשובה באירופה, אני מאמין שהמבחן האמיתי יהיה לנצח בבית בחלק מהמקרים האלה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט