כרמלו יהיה טוב בפורטלנד? / סתו נמש

פורטלנד החתימו את כרמלו אנתוני על חוזה לא מובטח והוא יצטרף אליהם למסע משחקי החוץ הקרוב. בכך מסתיימת תקופת ההמתנה של מלו לחזור לשחק, והוא מקבל הזדמנות אחרונה לסיים את הקריירה עם ראש מורם.

כרמלו הפך בשנים האחרונות לסוג של בדיחה, וכך היו גם התגובות להחתמה שלו על ידי הבלייזרס. בעיקר בדיחות מהסוג של "עכשיו הובטח המקום שלהם מחוץ לפלייאוף".

האם כרמלו ראוי ללעג? אולי.

האם כרמלו הוא שחקן שלא מיצה את הפוטנציאל שלו? כנראה שכן.

האם שכחנו איזה שחקן מעולה הוא היה? בטוח.

האם הוא אשם בכל ההפסדים שנצברו במהלך הקריירה שלו? חד משמעית לא.

לפעמים אני מרגיש כמו דון קישוט, האביר בעיני עצמו שנלחם בטחנות הרוח. טחנת הרוח שלי היא "אם הקבוצה לא מנצחת, זה לא בהכרח אומר שהכוכב שלה הוא לוזר". כרמלו אנתוני הוא שחקן ענק שלצערו (וגם באשמתו) שיחק בקבוצת הכדורסל הכי לא מתפקדת, המנוהלת הכי גרוע ועם הבעלים הכי מזעזעים בליגה. בנוסף לזה, יש לה אוהדים תובעניים והיא משחקת בעיר שהיא מרכז עולם המדיה. לפני שאני מתחיל בכתב ההגנה על כרמלו אני אתן קצת מהביקורת (שבחלקה מוצדקת עליו):

1. צ'ונסי בילאפס אמר על אנטוני שמה שעניין אותו יותר מהכל זה הסטטיסטיקה האישית שלו. הוא חידד ואמר שמלו יכול היה להיות מרוצה אחרי הפסד כל עוד הוא קלע 30 נקודות.

2. הוא תמיד העדיף לקחת את הכסף מאשר לבחור את הסיטואציה הטובה ביותר עבורו. הדוגמא הבולטת היא הארכת החוזה בניקס ב-2014, למרות שזה הניקס, ולמרות שברור היה שהם הולכים לשום מקום (אני לעולם לא אבקר שחקן שבוחר למקסם את הרווחים שלו, אבל זו ביקורת שנמתחת עליו לכן חשוב לי לציין אותה).

3. הוא עבר את הסיבוב הראשון בפלייאוף רק פעמיים.

4. ב-4 העונות האחרונות שלו בניקס הוא לא העפיל לפלייאוף.

עכשיו אני אתחיל עם כתב ההגנה שלי, קודם עובדות:


1. השחקנים הכי טובים ששיחקו לצידו: צ'ונסי בילאפס (פוסט דטרויט), אלן אייברסון (פוסט פילי), מרכוס קמבי, אנדרה מילר, אמארה סטודמאייר (חצי עונה בריא ואז 50% ממה שהוא היה), טייסון צ'אנדלר (זה של אחרי דאלאס), ננה, קניון מרטין, חצי עונה של לינסנטי והאחד והיחיד ג'יי אר סמית'.

2. אם נוריד את אוקלהומה ויוסטון, אז הוא שיחק רק ב-2 קבוצות, מה שלא הפריע לעובדה שהיו לו 7 מאמנים וזאת הרשימה המכובדת: ג'ף בזדליק (מעולם לא אימן שוב), מייקל קופר (הפך למאמן WNBA), ג'ורג' קארל (1887 משחקים וגמר NBA אחד), מייק ד'אנטוני (לפני ששיקם את הקריירה ביוסטון), מייק וודסון (לא אימן מאז), דרק פישר (אחד המאמנים הרעים בתולדות הליגה), ג'ף הורנסק (עדיין מחפש עבודה).

3. הוא שיחק רק עם שני שחקנים שקלעו מעל 20 למשחק: אייברסון (2007, 2008), אמארה (2011) ורק עם שלושה שחקנים שקלעו מעל 15: אמארה (2012), גי'י אר (2013), בילאפס (2009, 2010).

4. הוא מחזיק בממוצע יוסאג' רייט בקריירה של 30.8, וזה אחרי השנה באוקייסי שהורידה את הממוצע. היוסאג' בפלייאוף עומד 32.6 (אפילו קובי לא הגיע למספר הזה). זה מראה כמה הקבוצות שלו היו תלויות בו. למרות כל זה הוא היה חבר קבוע בפלייאוף ב-10 העונות הראשונות שלו כולל ריצה ב-2009 שנעצרה רק אצל האלופה העתידית (הלייקרס) בגמר המערב.

ועכשיו דעתי האישית. כרמלו לא מושלם, הוא בעל אופי בעייתי ורצון לעשות דברים בדרך שלו. בשביל לנצח עם שחקן כזה צריך לבנות את הקבוצה המושלמת סביבו (לא קרה), או לשים מסביבו שחקנים טובים יותר (לא קרה). ראינו את כרמלו באולימפיאדות מתפקד כשחקן הטוב ביותר בקבוצות מלאות כוכבים, שם הוא היה צנוע יותר, עובד יותר. כל הקבוצות של כרמלו נכנעו לכרמלו במקום לאתגר אותו ובאופן כללי עשו עבודה נוראית בשביל לעזור לו לנצח. לא כל שחקן הוא טים דאנקן שמסוגל לוותר על המון למען הצלחת הכלל, יש כאלה שהסביבה בה גדלו, או האתגרים בחיים שלהם, לא הביאו אותם לפתח אישיות שתדחוף אותם למעלה, או נכונות להתפשר. לאותם שחקנים, אותם כישרונות-על, מטרת הקבוצה היא לעזור להם להוציא מהם את המיטב. לצערו (וכן, גם באשמתו) כרמלו נתקע בניקס שבזבזה קריירות רבות. בעיניי הוא שחקן גדול.

אז מה אפשר לצפות מכרמלו בפורטלנד? אני מאמין שהרוב חושבים שכלום, אבל אני מסתכל על דווייט הווארד העונה בלייקרס ואומר לעצמי "היי, אולי כרמלו למד". אולי השנתיים האחרונות גרמו לו להבין מה מעמדו בליגה ומה נדרש ממנו בשביל הצלחת קבוצה (ובמקרה שלו לשרוד בליגה).

אני אהיה הראשון שייצא עם הטייק של "כרמלו יהיה טוב בפורטלנד". לא יודע כמה מזה אמונה וכמה מזה תקווה. בעיניי מגיע לו לפרוש עם ראש מורם.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. בנוגע לעבר – אמת, אבל לא כל האמת – הוא היה חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון.
    .
    בנוגע לאוקלהומה ויוסטון – כנ"ל.
    .
    ולכן השורה התחתונה –
    להחתים את כרמלו ב-2019 זה כמו לקנות יונת דואר במקום סמארטפון – לא יעזור ורק יחרבן בתוך הבית.
    .
    תודה סתו, אחלה רעיון לפוסט, רק תכתוב על שחקנים אחרים
    😉

  2. כרמלו עשה הרבה יותר כסף מחוץ לכדורסל, לכן הוא נשאר בניו יורק.
    מאוד אוהב אותו. אם יצליח לשנןםת את הבמבה מנטאלטי שלו וילמד מהווארד יש סיכוי שזה יעבוד.
    בטח בפורטלנד כשבעל הבית ברור
    🙂

  3. 1. הקבוצה עם בילאפס בדנבר הייתה מצויינת, עם מאמן טוב (כן, קארל לדעתי בלתי מוערך מספיק). הם נתנו פייט ללייקרס באותה תקופה והעתיד היה לפניהם. רק שכרמלו החליט לעשות מה שדוויט האוורד יעשה בעתיד. לא קרא את הסיטואציה והמאמן שהיו לטובתו והעדיף את השוק הגדול (במקרה שלו – הניקס).
    2. שוכחים אבל הניקס עם סטודמאייר היו קבוצת כדורסל (לא רעה בכלל). אמרה החזיר להם את הרלוונטיות וההערכה שם הייתה שהחיזוק של כרמלו יהיה החיזוק לריצת פלייאוף עמוקה. בפועל הברכיים של אמרה הלכו וכרמלו נשאר למקסם רווחים אישיים ולרסק כל שחקן שמתפתח סביבו (ג'רמי לין).
    3. הסיטואציה הכי נוראית עבורו הייתה ההחלטה להמשיך בניקס, שהיה ברור שהם לא ילכו לשום מקום, במקום לחתום בבולס של רוז ונואה (ששם היה נכנס ל-3-4 שמרווח וקולע). מאמין שבקבוצה הזו הוא גם היה שומר ויורד בדרגת הפרימדונה שלו.
    4. בנבחרת – שם הוא הבין שהם לו ברירה כי היו שם כוכבים שהם פשוט הרבה יותר גדולים ממנו. קובי, לברון, דוראנט. הוא קיבל את המרות שלהם (פחות או יותר כמו בדנבר תחת בילאפס).
    5. כרמלו היה הבעיה בכל קבוצה שבה שיחק. אופי ואגו הרסניים. הוא חשב שהוא עדיין בסירקיוז שהכל סובב סביבו, אבל ה-NBA שונה. ולא חסרים שחקני התקפה מבריקים שלא הובילו את הקבוצות שלהם לכלום, וכרמלו הוא עוד אחד ברשימה.
    .
    לעניות דעתי… תוך חודש הבלייזרס משחררים את כרמלו כי הם הבינו שהוא לא נותן להם כלום. מאוד יפתיע אותי אם יצליח לסיים שם את העונה. מצד שני הבלייזרס השנה על הפנים וזה נראה כמו ניסיון נואש עבורם.

  4. תודה על הפוסט
    שני הניסיונות האחרונים באוק' ויוסטון הוכיחו שהוא לא מסוגל לנגן כינור 2 , 3.
    כרמלו יכול לנגן רק כינור ראשון ולכן אין לו מקום בפורטלנד

  5. עם כל הרצון שלי לראות פה חזרה מהקבר וסיפור טוב, קשה לראות את זה קורה.
    כרמלו לא היה טוב ביוסטון אוקלהומה ואף פעם לא שמר, אין סיבה שזה פתאום ישתנה כשהוא היחיד עוד יותר והזדקן, גם אם מנטלית הוא יתמודד טוב עם הסיטואציה.
    לפורטלנד אין מה להפסיד כי כרגע ה-pf שלהם הם נאסיר ליטל או מאריו הזוניה…

  6. צודק בהרבה מאד דברים אבל בכדורסל של היום אין מקום לכרמלו כשחקן מוביל בטח בכושר הנוכחי.
    הוא יוכל להיות החתמה טובה אם יפנים שהוא לא כזה כמו למשל דוויט הווארד בלייקרס.

  7. אני אתן את התשובה של הכל בגלל האופי שזה לופ אין סופי
    נכון כרמלו היה לו אופי בעייתי, אבל לצורך העניין גם לקובי, אבל את קובי הקיפו בשחקנים שהיו מתאימים לו כמו כפפה, גאסול ואודום שני מוסרים מצויינים, שומרים טובים ושחקנים שלא צריכים את הכדור אצלם והכי חשוב היה להם את האופי להבין שזה ההצגה של קובי והם שם בשביל לשרת אותו.
    אם הניקס היו מנסים לבנות קבוצה כזאת ( ובו נזכור שאת הלייקרס אימן פיל ג’קסון) אז אולי הדברים היו נראים אחרת.
    כשדנבר בנו קבוצה טוב סביבו עם שחקנים טובים ומאמן טוב (למרות שהוא לא יודע להסתדר עם כוכבים והקבוצות שלו תמיד קורסות) אז הם הגיעו מרחק 2 משחקים מגמר NBA

    האם התפקיד של המועדון לראות מה יש לו ולנסות להוציא את המיטב?
    חשוב לציין זה לא שאלה של כן או לא/אשם לא אשם.
    זה שניהם הוא היה יכול להיות כרמלו של האולימפיאדה אבל גם יכלו לעשות עבודה טובה יותר סביבו.
    אני חושב שמגיע יותר הכרה בכמה מדהים הוא וכמה לא זה הכל כי הוא דפוק.
    לין לא נשאר בניקס כי דריל מורי הציע לו חוזה שערורייתי שדולאן לא רצה להשאיר ( ולא בגלל כרמלו)

    לגבי העונה הכל נכון, הסיכוי שבאמת יהיה לו רנסאנס סטייל הווארד נמוך, אבל בכל זאת אקח את הוא יתרום להם.

    1. 1. הייתה לו קבוצה נהדרת בדנבר והוא דרש טרייד והעדיף את העסקים בניו יורק.
      2. הייתה לו אפשרות להגיע לקבוצה הנהדרת של הבולס (רוז ונואה בריאים) והוא העדיף להישאר בעסקים הפרטיים בניו יורק.
      .
      פעמיים הייתה לו הזדמנות להישאר או להגיע לקבוצה מוכנה שתפורה אליו (בדנבר הוא היה הכוכב) ובשיקגו ליד רוז ונואה בתפקיד ה-3-4 שהם כל כך קיוו שהוא יתן להם. נכון שבניו יורק לא הצליחו לבנות קבוצה סביבו, אבל גם הוא לא ממש העדיף לקבל קבוצה עם כוכבים אחרים או מוכנה יחסית כדי להגיע רחוק מקצועית.

    1. לא יעזור, כרמלו זה לא הווארד שהוא בסה"כ שחקן משלים שעושה את העבודה האפורה. חוץ מלקלוע באיזו אין לכרמלו שום תרומה אחרת התקפית או הגנתית.

  8. הקטר של פורטלנד כבר היה בדרכו למטה, נופל מהצוק. השאלה אם החתמת כרמלו היא הנפת שלט "הצילו" קטנטן בשנייה שלפני הנפילה או יד המאייר שנכנסת לציור ומאיירת את המשך המסלול היא חשובה (לדעתי מדובר בראשון, ואולי שאר שחקני פורטלנד יראו ויצאו לבנות את המסלול בעצמם), אבל הפחות מעניינת לדעתי בפוסט שלך.
    חלק באשמתו (קיצוץ הכנפיים של ג'רמי לין. הסיבה שבגללה מייק ד'אנתוני של פיניקס היה צריך להגיע למצב של שיקום ביוסטון), חלק לא (ניקס. ניקס. וגם הניקס), הקריירה של כרמלו לא הגיעה למה שהייתה יכולה להיות. אבל הבעיה הכי גדולה בקריירה שלו היא התזמון.
    הוא ייזכר כשחקן גדול, אין ספק. אבל בתזמון מחריד שיא הקריירה שלו נפל על התקופה שבה מרבית האוהדים החלו להתרחק מהערצת הכוכב האנוכי, הלא יעיל והבעייתי שמוביל קבוצה (ורק הוא ולא אחר!) בגאון. ומלו וחוסר ההצלחה שלו חטפו את עיקר המכות היבשות.

    1. אהבתי את שורת הסיכום על העידן והתקופה הלא נכונים ואני מצטער על זה שלא הכללתי את זה בטקסט שלי, הנקודה הזאת היא גם עלינו ופחות עליו.
      כרמלו לא אשם שזה התקופה שהוא שיחק אייברסון היה אגדה אם אותו סגנון משחק ואחוזי קליעה נוראיים מכל הטווחים.

      לא מסכים לגבי ג'רמי לין ומזכיר שדאנטוני היה כשלון בלייקרס אז משימות השיקום נדרשו עוד לפני מלו.

  9. קל מאוד ואין לי שום בעיה להטיל את מירב האשמה על חוסר ההצלחה בניקס על דולן והארגון מאשר על מלו. הארגון הזה הוכיח שהוא תמיד דופק הכל.

  10. כרמלו מיסמאצ' מול כל מגן. באוק' סיטי לא מסרו לו, ביוסטון עשו לו עוול – שחררו בלי הסבר, מוקדם מדי, לא נתנו לו צ'אנס, עשו לו סיכול ממוקד.
    במקום לנסות לשנות אותו, צריך לתת לו את הכדור בפוסט בשכיחות סבירה. הוא כבר יספק את הסחורה.
    יהיה הצלחה גדולה בפורטלנד.

      1. צודק,
        ובכל זאת,
        לגבי הכינוי – תן להתחדש, הכל טוב (העיקר שבוקר ימשיך עם האפקטיבי המטורף…)

          1. חחח +1
            בינתיים יוסטון בטירוף, אוק' סיטי נחמדים וכרמלו חזר – אז אשאר עם השם החדש. כשתגדל הקלפים יקרוס, אשקול שינויים

  11. בסוף הקמפיין של התקשורת שם עבד לו..
    אמנם פורטלנד נואשים בטרוף עם סטסיסטיקות לא מחמיאות בשני הצדדים וכמובן עם פציעות
    אבל לא רואה איך התוספת של כרמלו תחזיר את פורטלנד לתמונת הפלייאוף במערב החזק…
    מקווה בשבילו שכן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט