תעיות ותהיות ליום רביעי בבוקר/ רותם אלרן

ממה שראינו עד כה, דוויט הווארד הוא התאמה מושלמת ללייקרס

תוצאת תמונה עבור ‪dwight howard‬‏

דוויט הווארד הגיע הקיץ ללייקרס כאפשרות אחרונה לאחר שדמרקוס קאזינס, שהוחתם גם הוא בקיץ הנוכחי, קרע באופן מצער את הרצועה הצולבת בברך. דוויט הגיע עם הרבה ספקות מסביבו והרבה אנשים שהיו מאוד מודאגים מנוכחותו השלילית בחדר ההלבשה. לצד הדאגות בצד החברתי, היו גם דאגות רבות בשל כך שהלייקרס, שהגדירו עצמם כמועמדים ראשיים לאליפות, החתימו סנטר מזדקן (בן 33) שהפעם האחרונה בה היה רלוונטי לקבוצה עם שאיפות הייתה כמעט לפני עשור כששיחק באורלנדו.

כעת, לאחר שנים רבות שכללו הרבה בעיות עבורו, בין אם על המגרש ובין אם בחייו האישיים, הוא חזר כשחקן משלים עבור הזהובים – סגולים מקריית מלאכי, ועוד על חוזה נמוך מאוד בו שכרו ישולם לו יומית, עד כדי כך היה נמוך הביטחון בו.

נראה שהחזרה ללייקרס עשתה לו טוב מאוד עד כה וכרגע הוא קולע במדיהם 6.4 נקודות עם 7.4 ניקויי קרשים, ולא פחות מ-1.7 חסימות למשחק כשהוא עולה מהספסל ל-20 דקות למשחק. נתון חשוב עוד יותר הוא 78.8% מהשדה (!!!) שמראה על היעילות המרשימה שלו.

https://www.youtube.com/watch?v=HHGFON8MO-M

אני מקווה מאוד שדוויט ימשיך בצורה זו עבור הלייקרס, כי פשוט כיף לראות שחקן שכזה חוזר מגיא צלמוות אל תרומה משמעותית לקונטנדרית.

(כל הקטע נכתב לפני המשחק מול פיניקס הלילה)

סרטון היום – 5 מחשבות על תחילת העונה

דעה מספר 1 – לוקה דונצ'יץ' מועמד MVP? כרגע דונצ'יץ' הוא אחד ממוחות הכדורסל המבריקים ב-NBA עם יכולות מרשימות בכל צעד ושעל שהוא עושה על המגרש, למרות שכרגע ישנם מספר אנשים המשמיצים אותו על מספר מהלכים שאימץ מג'יימס הארדן, דוגמת סחיטת העבירות הסדרתית. למרות כל הטענות והמענות, כרגע דונצ'יץ' הוא אחד השחקנים המהנים ביותר לצפייה בכל הליגה, אם לא המהנה ביותר, והוא זה ההופך את דאלאס למועמדת פלייאוף חזקה ואחת הקבוצות היות כיפיות בכל ה-NBA, כשהוא משלב צורת משחק אדירה ויעילות סולידית, וכרגע הוא אחד המועמדים הראשיים שלי לתואר בסוף העונה.

דעה מספר 2 – מרקל פולץ נראה טוב. כיף אדיר ששחקן כזה, שלאחר שתי שנותיו הראשונות בליגה היה נראה שיהיה אחד הבאסטים הגדולים אי פעם, ולאחר פתיחת עונתו השלישית הוא סוף סוף נראה כמו שחקן שניתן לסמוך עליו, בין אם בניהול התקפה כעושה משחק מעמדת הרכז ובין אם כשחקן שניתן להסתמך עליו הגנתית בשל אורך ואינסטינקטים מצוינים. פולץ הוא שחקן מלהיב לצפייה עם אתלטיות מרשימה, וכעת סוף סוף ניתן לשמוח על כך שהגיע טוב לעונה החדשה וכרגע הוא שחקן משמעותי טוב למג'יק.

דעה מספר 3 – לפיניקס יש התקפה מחושבת וטובה. בפעם הראשונה זה שנים נראה שהקבוצה מאריזונה מוכנה סוף סוף לפרוץ בסערה. לאחר שנים עגומות מאוד, פיניקס סוף סוף נראים כמו קבוצת כדורסל. את רוב הקרדיט ניתן וצריך לייחס אל המאמן מונטי וויליאמס שהגיע אליהם וכרגע מציג שינוי מרענן עם התקפה חכמה וזורמת שמציגה מספר שחקנים שתורמים באופן קבוע כדווין בוקר, ריקי רוביו, קלי אוברה וארון ביינס, אליהם מצטרפים מספר שחקנים שתורמים פה ושם כטיילר ג'ונסון, הרוקי קאם ג'ונסון ואפילו פרנק קאמינסקי שמוסיף עומק וקליעה מהספסל. בינתיים פיניקס נראים טוב למרות (ואולי בזכות) ההשעיה של אייטון, וכרגע גיא וגילרי מאושרים מאי פעם.

דעה מספר 4 – רויס אוניל הוא בורג חשוב במכונת ההגנה המשומנת של יוטה. כרגע ההגנה של יוטה היא אחת ההגנות הטובות ביותר עם שיטה טובה של המאמן הלא מוערך מספיק קווין סניידר שמחולל נסים ונפלאות אצל המורמונים, ויש כרגע אצלם מספר שחקני הגנה שמתאימים לשיטה ומבצעים אותה, וכרגע גם כשההתקפה תקועה, ההגנה עושה חלק גדול מהעבודה עבור הג'אז. רויס אוניל הוא חלק משמעותי עבור הג'אז בכך שהוא יכול לשים גוף מול שחקנים גדולים יותר ממנו בשל כך שהוא מוצק וחזק, הוא בעל יכולת להניע את הרגליים והוא גם בעל אתלטיות כדי לחסום שחקנים גדולים ממנו. כרגע אוניל הוא חלק חשוב במכונה של הג'אז, ואני חושב (ומקווה) שדבר זה ימשיך לאורך כל העונה.

דעה מספר 5 – הווארד הוא שחקן טוב מאוד עבור הלייקרס. כבר ציינתי זאת, אך אומר זאת שוב: הווארד הוא בעל חשיבות אדירה ללייקרס – בהתקפה הוא מסיים סלים קלים, בין אם כחוסם ובין אם בכדורים חוזרים, ובהגנה הוא שם מאמץ אדיר כל ערב כדי לעזור ללייקרס, וכרגע הוא מאוד תורם ללייקרס.

אז זהו להיום, מוזמנים להגיב למטה את דעותיכם על הנושאים השונים. ובהצלחה בהמשך הליגה הטובה בעולם!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. לא, מרקל פולץ עדיין לא נראה טוב. כל מה שהוא מציכ עד כה על הפרקט (חלק נחמד, חלק פחות), מתגמד מול הנתון של 4 מ-22 מהשלוש ב-10 משחקים.
    רק להזכיר –
    הוא מתופקד בעיקר כשוטינג גארד. קליעה אמורה להיות חלק ממשחקו.
    .
    רק להזכיר, באותו משחק פתיחת עונה בו אייטון שיחק, ההתקפה זרמה יפה, ואייטון היה נהדר. מייד אחר כך הוא ספג השעיה ל-25 משחקים.
    זה לא משנה את העובדה שהשיפור העצום בהתקפה של הסאנס לא קשור (לטוב או לרע) לאייטון.
    .
    תודה, רותם.

    1. לא אחטוף לו את הפוסט ואחכה לסיכום היומי, אבל כבר מכין אותך לשאלה –
      איך תיראה הסאנס עם החזרה של אייטון? מה היא תרוויח, ולא פחות – מה ומי יפסידו?
      שיהיה לך זמן לעבוד…

      1. ביינס, גם ללא אייטון, הוא שחקן של 26 – 28 דקות. זה המספר שלו. אייטון הוא שחקן של 30 – 32 דקות (מה שמשאיר 10 דקות תאורטיות משותפות).
        המשמעות היא קודם כל, לסאנס הולך להיות סנטר משמעותי על הפרקט במשך 48 דקות בכל משחק.
        היות וביינס קולע היטב מבחוץ, אני בהחלט רואה דקות של ביינס + אייטון על הפרקט, כאשר בהגנה זה אייטון שמכסה את הצבע.
        .
        הנפגע העיקרי מחזרתו של אייטון יהיה קמינסקי, כאשר אם ניסוי "אייטון + ביינס" יעבוד, גם סאריץ' יזכה לצניחה במספר הדקות שלו.

        1. ניסוי אייטון+ביינס לא יכול לעבוד.
          אתה גם לא רוצה שאייטון יכסה במקומו את הצבע.
          התפקוד הכי מיטבי של אייטון זה לעלות במקום קמינסקי אחרי ביינס, וקצת עם קמינסקי.
          לא יקרה כמובן מסיבות הייפ.

  2. זווית נכונה על הווארד. פולץ עדיין לא נראה טוב, אבל הוא נראה כאילו הוא רוצה לשחק ואקטיבי יחסית. אני חושב שאורלנדו לא משתמשת בו נכון. רויס אוניל אכן חשוב במיוחד ומאמין שנראה אותו מתפתח גם בהתקפה בהמשך העונה – ההגנה שלו חשובה מאוד. אחלה טור

  3. רויס אוניל הופך העונה לסטופר ההגנתי של הקבוצה ב1על1 ולאיש למשימות מיוחדות של סניידר (עד עכשיו כבר שמר על קוואי, קיירי ויאניס ועל כולם עשה עבודה יוצאת מהכלל).
    הנקודה החשובה אצלו היא שגם בצד ההתקפי רואים שיפור, כשהוא לא מפחד לחדור וב11 משחקים עד עכשיו קולע ב52% מטורפים מהשלוש (כמובן שמדובר במדגם קטן עד לא קיים, אבל זה בהחלט מעודד).
    הבעייה אצלו שהוא קצת פסיבי ואפילו שהוא עולה בחמישיה ומשחק 28 דק' בממוצע (לעומת 20 מהספסל אשתקד) הוא זורק רק 4 זריקות למשחק (בדיוק כמו שנה שעברה).
    אני הימרתי בקיץ על עונת פריצה שלו, הגנתית הוא כבר שמה אבל התקפית הוא חייב להיות יותר אגרסיבי.
    תודה רותם.

      1. מסכים לגמרי, פי ג'יי טאקר הוא בדיוק המודל שאוניל צריך לשאוף אליו.
        שחקן נשמה שמסוגל לעשות את ההבדל ברגעים הקשים.

  4. תודה רבה לכל מי שקרא והגיב.
    אונייל באמת יכול להיות טאקר של יוטה, שחקן חזק עם קליעה טובה מבחוץ וסתימת חורים בהתקפה ובהגנה (עובד אחלה ליוטה בכללי, אבל הוא מאוד מוסיף)

  5. תודה על הטור רותם
    הווארד מצוין, והוא לדעתי ימשיך ככה. הכניסה של רונדו לרוסטר תעזור לייעל עוד יותר את ההתקפה של הלייקרס, הוא מנהל משחק מהטובים ביותר.
    דונצ'יץ' ממשיך את קו השיפור אבל הוא לדעתי עדיין לא בשורה הראשונה בליגה, עוד שנה שנתיים יש מצב שכן.
    פניקס יופי של קבוצה, ראו את זה הלילה גם מול הלייקרס. הם יותר כרגע מכל קבוצות המערב חוץ מהלייקרס, קליפרס, דנבר ואולי יוטה
    בהצלחה לפולץ

  6. רותם תודה. הווארד עבורי הפתעת העונה עד כה, לא האמנתי שנשאר לו משהו במיכל , שמח להיות טועה בתור אוהד לייקרס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט