מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג

בוסטון מציגה: הגנה בלי גבוהים

בואו נדבר על הסלטיקס. ההתקפה שלהם, לפחות כל עוד לגורדון היווארד יש 2 ידיים, נהדרת. הם ניצחו 7 משחקים ברציפות כש-4 שחקנים זורקים בין 13.5 ל-18.3 זריקות במשחק. זה מרשים מאוד, אבל שווה להכניס ספוט-לייט להגנה. יש לבוסטון את הדירוג ההגנתי החמישי בטיבו בליגה, כשקולעים מולם ב-41.7% מהשדה, הנתון השלישי הכי טוב בליגה. זה מרשים במיוחד כשהם עושים את זה בלי גבוהים משמעותיים: אל הורפורד עזב לפילדלפיה ושני הגבוהים הבריאים שלהם, דניאל ת'ייס ורוברט וויליאמס, משחקים ביחד 40.5 דקות למשחק.

הם מצליחים להגן בלי שחקן הגנה משמעותי באחוז נהדר בטווח של עד 6 פיט מהסל (היריבות קולעות ב-55.6%. רק אורלנדו, מילווקי וטורונטו הארוכות מאוד עם נתון גבוה יותר) ועושים עבודה טובה מאוד גם נגד התקפות מעבר או בידודים ונפלאים נגד פיק-נ'-רול של היריבות. יש להם הרבה שחקני הגנה טובים.

ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום וגורדון היווארד הם שלושה פורוורדים עם מוטת ידיים שנעה בין 2.03 מ' ל-2.13 מ' ומאפשרים לבוסטון להחליף לא מעט. ת'ייס, הסנטר הפותח האנדרייטד, יכול לשמור טוב על שלשות וכולם יחסית מהירים ויכולים לסגור התקפות מעבר של היריבות בצורה טובה, נוסף על הימנעות מאיבודים. הם עושים עבודה טובה עם חילופים וכפיית איבודים, אבל האס האמיתי של בוסטון נמצא על הספסל.

מרקוס סמארט זה האיש למשימות מיוחדות. הוא מגן על 8 זריקות למשחק שנקלעות עליו ב-33.9% נמוך מאוד, והוא שומר על הגבוהים: שמר על קווין לאב ויאניס אנטדקומפו לאורך זמן משמעותי, נוסף על בן סימונס וג'וליוס רנדל לפרקי זמן קצרים יותר. הוא סחט מהגריק פריק 3 עבירות כשהוא מנצל את הפיזיות שלו, למרות העדר הגובה, בשביל להקשות על גבוהים. שימו לב לזה כאן:

לאב לא נכנס לצבע אלא ניסה לזרוק פיד-אוואי מהמיד ריינג'. סמארט נמוך ממנו ב-11 סנטימטר

הסלטיקס משתמשים בסמארט כשומר על גבוהים או כגבוה שני. זה לא צפוי לעבוד מול סנטרים גדולים יותר, אבל בליגה של היום בוסטון יכולים לבנות על זה מול רוב הקבוצות. שחקנים לא מנסים להיכנס עליו לצבע, בין אם בגלל היכולת המרשימה שלו לסחוט עבירות תוקף או כי הוא פשוט אגרסיבי במיוחד. הוא קורה לעצמו "סטרץ' 6" בגלל היכולת לשמור על שחקנים בכל עמדה, והוא צודק לחלוטין. אם הסלטיקס ממשיכים ככה, הוא עוד יכול לסיים בתור שחקן ההגנה של השנה.

מדגם קטן, אבל…

כמה דברים בולטים מתחילת העונה. האם הם יחזיקו להמשך? בואו נבדוק.

דוויט הווארד טוב בקבוצה טובה. הווארד עם 6.6+ ב-26.7 דקות למשחק, לצד 7.4 ריבאונדים ו-1.7 חסימות בערב ומועיל מהספסל. הדיבור של הווארד על "גישה חדשה ו-10 ק"ג פחות" הופיע בכל עונה, אבל השנה הוא טוב מאוד. ההגנה בצבע אגרסיבית כשהוא משחק כמות נכונה של דקות, אבל השינוי המשמעותי הגיע בהתקפה: כמות הפוסט-אפים של הסופרמן לשעבר בשפל היסטורי והוא כבר לא מחכה בצבע לכדורים, אלא נאבק על ריבאונדים, חותך לסל וחוסם נהדר לזריקות של שחקני חוץ. הוא הרבה יותר פעיל בהתקפה כשהוא זורק פחות ולכן הוא חשוב במיוחד, גם אם לא צריך לעלות בחמישייה.

לונזו בול זורק מרחוק. 36.7% ב-6.1 זריקות מחוץ לקשת, לעומת 32.9% ב-4.9 בעונה הקודמת. יש גם שיפור מהעונשין (60% לעומת 43.7% בשנים בלייקרס). מכניקת הזריקה שלו השתפרה, כמו שניתן לראות בגיף הבא, שפורסם במקור במאמר הזה מ-SB ניישן. זה סימן מעודד, אבל אני לא חושב שזה משהו שיחזיק לאורך זמן. חלק מהזריקה המשופרת של לונזו נמצא בשיפור הפליימייקינג מסביבו עם המסירה של אינגרם ושל הולידיי וכבר ראינו אותו נותן ריצות של כמה משחקים עם 38% או 39% ולאחר מכן חוזר להחטיא. במקרה הזה חשוב לחכות.

סי ג'יי מקולום מחטיא. הגארד התזזיתי של הבלייזרס קולע העונה 19.8 נקודות למשחק ב-39% מהשדה ו-31% מהשלוש, ירידה מ-21 נקודות ב-45.9% מהשדה ב-17.8 זריקות לעומת 20.2 השנה ו-37.5% מהשלוש. הוא אחת הסיבות לחולשה של פורטלנד עד עכשיו העונה, נוסף לקו הקדמי החלש במיוחד. סביר שהאחוזים של מקולום יגיעו לגבהים הרגילים כי הוא טוב מכדי לסיים עונה בפחות מ-40% מהשדה, אבל הזריקות שהוא מגיע אליהן מדאיגות: הוא זורק הרבה יותר מיד ריינג' (54% מסך זריקותיו העונה לעומת 47% בעונה שעברה, לפי cleaning the glass) וזורק פחות זריקות ממסירה. ההרגלים האלה יכולים להשאיר את פורטלנד מחוץ לפלייאוף והם משהו שהבלייזרס יצטרכו להיפטר ממנו, בין אם באמצעות יבוש של מקולום על הספסל אחרי זריקות רעות או מתן דקות למנהל משחק שלישי לצד לילארד ומקולום שיכול למסור ולא רק לזרוק כמו רודני הוד.

המלצה לסיום: "שושלת הלוחמים"

שגיא רפאל, ידידנו מהכדור הכתום (עמוד פייסבוק ואתר NBA נוסף בעברית), מוציא ספר על השושלת של גולדן סטייט. הספר גייס מעל 30 אלף שקלים, אבל עדיין הסכום מוטל בספק כשההד-סטארט, פרויקט מימון ההמונים, לא הגיע ליעדו. אנחנו בהופס מאמינים בקידום תרבות הספורט וה-NBA בפרט ולכן גם בחשיבות של ספרים כאלה.

יכולים לקרוא כאן את החלק על סטפן קרי מהספר. הלינק להד-סטארט עצמו נמצא בתחתית הפסקה. מוזמנים לרכוש ספר ואולי הפרויקט יצא לאור. אני כבר תמכתי.

https://headstart.co.il/project/54192.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. בוסטון יופי של קבוצה, התאוששו מקיירי ומזכירים את איך שהיו לפני שנתיים, וזה למרות שהם ללא ביינס, הורפורד, מוריס, רוז'יר ועוד.
    מאמין שאיינג' ינחית שם שחקן חזק בעמדה 5 או 4 בטרייד בחורף או בקיץ ויש קבוצה שיכולה להגיע מאד רחוק.
    הנטס לעומת זאת נראים ומצליחים פחות משנה שעברה, וזה כשיש להם את קיירי (וג'ורדן) על ראסל.
    כנראה שקיירי מתאים כמספר 2 לפרנצ'ייז פלייר, האמת שגם דוראנט מתאים כסקורר ליד פרנצ'ייז פלייר, אז נראה איך זה יעבוד.

    דוייט עם היכולת והנסיון יהיה פקטור רציני העונה ובוודאי בפלייאוף

      1. הוא סקורר על, אבל אין לו אופי של שחקן שמנהיג קבוצה לאליפות, זו לא אותה פוזיציה. הוא נראה לי מהסוג של דייויס וקיירי ואמביד, סקורר מצוין אבל צריך שמישהו אחר יהיה הפנים של הקבוצה והמנהיג

  2. שגיא רפאל איש וכותב מהשורה הראשונה,
    אחד הכותבים הטובים בישראל לנ.ב.א,
    הוא דוקא הזכיר אותך מנחם,לא מזמן בהקשר למקור האינפו לנ.ב.א בשנות ה70-80
    הכדור הכתום,פוסט אפ,

      1. ברור שאתה. אבל כנראה שמר רפאל (טרם הכירונו) לא הכיר אותך בשנות השישים, למען האמת גם אני לא הכרתי אותך אז ועוד לא ידעתי קרוא וכתוב….
        🙂

      1. פורזינגיס הוא 2.20, צריך מישהו יותר גבוה עליו, יש גבול אפילו ליכולת השלמת פערי הגובה של סמארט ובראון

  3. נקווה שבוסטון יצליחו להחזיק מעמד עד שהייוורד יחלים. פתיחת העונה בהחלט מאוד מעודדת. עושה רושם שאיינג', בחוכמתו כי רבה, הביא את קיירי בתור העז. עכשיו כשהוא איננו, כולם מרגישים כל כך בנוח…

  4. אחלה, נקרא בעניין.
    הערה חוזרת בעניין יאניס. הוא ביקש מזמן לא לקרוא לו "הגריק פריק", שהאמת זה מובן לגמרי. כינוי מעליב.
    אז אם זה משנה פה בכלל, יאללה, שיהיה יאניס וזהו.

      1. ניסיתי, באמת, להבין איך מבטאים את השם שלו במקור. ככה נראה לי הכי נכון. ממה שהבנתי, זה משהו כמו, אנדטוקונבו. כל הסיומת שם, עם ה"מפ", זה מבוטא תכלס ב'. אנדטוקונבו.
        אז נראה לי שיאניס. אחלה שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט