דיון לשבת: איזה הוא המשחק הטוב מכולם? / מנחם לס

בהמשך לפוסט המצויין של יוני על סדרות הוורלד סרייס הטובות מכולן, כתבתי בתגובות שאין כמו הבייסבול לסיפורים על כוס בירה בבאר. על בייסבול ניכתבו יותר ספרים, הוסרטו יותר סרטים, והוצגו יותר הצגות מאשר על כל ענפי הספורט גם יחד. אגב, ה-"דם יאנקי'ס" נחשבת עד היום לאחת מהצגות הברודוויי הטובות ביותר.

בקרוב מאד נבחרת ישראל בבייסבול תשתתף באולימפיאדה, ובגין הישגה העצום באליפות העולם (כולל נצחונות על שתיים מאריות הבייסבול העולמי – קובה ודרום קוריאה) היא עשתה אוטומטית את הכניסה לאליפות העולם הבאה, וכמה מאיתנו מנסים את כל מה שיכולים אנו להכניס את הבייסבול למוחות הצבריים שלכם.

אז מצאתי מאמר מהארכיון בו אני מנסה להסביר את המיוחדות של המשחק שעושה ממנו – לדעתי לפחות – את משחק הספורט הטוב והמיוחד בעולם: 30 סיבות שעושים מהמשחק את הטוב מכולם!

היכן מתחילים? מאחר ואיני יודע, אעבור על יתרונות הבייסבול אחד אחד כפי שהם קופצים לי לראש.

1. ממדי המגרש

בכדורגל המגרש הפך קטן מדי ל-22 שחקנים. הכדור הוא קפיצי הרבה יותר משהיה ושוער יכול בבעיטה עם הקפצה אחת להבקיע שער. ההגנה יכולה להצטופף ולעשות בונקר, וישנם כל כך הרבה אנשים ברחבה שהרבה שערים ניכבשים במזל. ממדי המגרש הפכו אידיאלים לכדורגל נשים, אך קטנים מדי לגברים. בכדורסל הסל נמוך מדי וכמעט כל קבוצות ה-NBA מתגאות 12 שחקנים שכולם יכולים לדנקק בקלות, והמגרש צד מדי. בכדורעף הרשת כל כך נמוכה לשחקני היום שהם מנחיתים במכת הגשת פתיחה. לששה ענקים בגובה 2 מטר כל אחד המגרש קטן מדי בלפחות 50%. בבייסבול ממדי המגרש אופטימליים, מרחק גבעת הפיצ'ר בדיוק היכן שהוא צריך להיות, והעובדה ששיאי חבטות – בעייקר דיוק חבטות – נשברים לעתים רחוקות אם בכלל. שיאי ההום ראנס נקבעו בהשפעה סטרואידים. הכדור הוא אותו כדור כבר 150 שנה, וכן האלה, הכפפה, וממדי המגרש. מאומה לא השתנה. המשחק מתאים לשחקני היום כפי שהתאים לפני 150 שנה.

2. ייחודיות מגרשים

כמה משעמם לבוא למשחק כדורגל או כדורסל בכל חור שבעולם, וכל המגרשים, השערים, והסלים באותו גובה, אותו רוחב, הכל אותו דבר. טוב, יש הבדלים קטנים בין ה-NBA והכדורסל הבינלאומי במרחק הקשת, אך כל השאר אותו דבר. בבייסבול, יש איצטדיונים סגורים; פתוחים; חצי פתוחים; שלושת-רבעי סגורים. איצטדיונים עם 'הקיר הירוק' כמו בבוסטון, גן העדן של חובטים ימנים. את היאנקי סטדיום בנו פעם עם גדר קצרה יותר ב-RIGHT FIELD כדי שלבייב רות' יהיה קל יותר לעשות הום-ראנס. אין שני איצטדיוני בייסבול שווים בכל העולם. הבסיסים שווים, גבעת הפיצ'ר שווה, אך הגדר להום ראן שונה מאיצטדיון אחד לשני. איזה כיף לא להיות תוכים או קופים תמיד לשחק בדיוק באותו איצטדיון. בבייסבול מנג'רים ושחקנים חייבים לעשות כל מיני ADJUSTMENTS לפי מבנה האיצטדיון.

3. בבייסבול שחקן חייב לבצע מבצעים שונים ברגליו, וידיו. אתה לא יכול להיות רק מהיר בבייסבול. עליך להיות מהיר, חזק, זריז, מדוייק, בזריקות, תפישות, ריצות, חבטות, השתטחויות, ומה לא. הדרישות הן רבות יותר משבשאר המשחקים. חייבים מיומנות ביותר דברים גופניים ומנטליים מאשר בכל משחק אחר.

4. בבייסבול אין שעון. המשחק נימשך ונימשך עד שישנו מנצח, ומאפשר לנו סוף-סוף לחיות ללא שעון. אתה משחק עד שיש מנצח, והיו משחקים שנמשכו מעל עשר שעות. רק בכדורעף מכל המשחקים הקבוצתיים אין שעון.

5. הבייסבול הוא המשחק הקבוצתי שהוא גם האינדיבידואלי מכולם. כל שחקן חייב לחבוט נגד פיצ'ר. אבל בדאבל-פליי הוא לפתע הופך לקבוצתי מכולם. וכמובן שאין משחק בו ישנו שחקן אחד כה חשוב כמו הפיצ'ר בבבייסבול, אפילו לא הקוורטרבק בפוטבול. לכן פיצ'ר "מנצח" משחק, בניפרד מקבוצתו.

6. בייסבול הוא המשחק הברור והמדוייק ביותר לציפייה. יש קו. יש בסיס. עליך להגיע אליו. ישנה גדר; ההום ראן צריך לעבור מעליה. בכדורגל וכדורסל קורות ערבוביות כאלה שהצופה, השופט, והשחקנים עצמם לא יודעים בדיוק מה קורה בהן.

7. משחק הבייסבול הוא המותח מכולם. כל זריקה של פיצ'ר היא כמו בעיטת עונש מ-11 מטרים בכדורגל. איזה כדור הוא יזרוק לחובט? לאיזה צד, באיזה חוזק, כדור ישר או בקשת? האם להקריב שחקן אחד כדי שהשני יעבור תחנה? שחקן בבסיס ראשון. האם 'יגנוב' בסיס לשני? הפיצ'ר יודע שהוא אוהב לגנוב במצבים כאלה. מה לעשות כדי להשאירו בבסיס?

8. לכן הבייסבול הוא גם המשחק הסרברלי (החכם) ביותר מכולם. גם למנג'ר וגם לשחקנים. מה לעשות עם הפיצ'ר? להושיבו ולהביא פיצ'ר שמאלי? להביא פיצ'ר הזורק KNOCKLE BALL (כדור 'פרוע' הניזרק ללא רוטציה ולכן הוא פגיע לכל תזוזת אוויר כי חוקי האוירונאוטיקה לא משחקים כאן תפקיד, או להיפך, רק 'מבלבלים' את הכדור, ולכן את החובט!) כל שחקן צריך להחליט היכן לעמוד בהגנה לפי תכונות החובט. לזוז קדימה? אחורה? ימינה או שמאלה?

9. הבייסבול הוא המשחק הקשה ביותר בעולם. אמרו כבר מזמן שלחבוט כדור קטן שמגיע אליך במהירות של 160 ק"מ בשעה, והוא ניזרק ב-SPLIT FINGER (מה שגורם לו פתאום לשקוע כמו אבן או לבנה הנזרקים מסירה אל תוך הים) מ-60' ו-6" (18.39 מ') הוא מבצע הספורט הקשה ביותר. תשאלו את מייקל ג'ורדן. רבים וטובים אחרים אמרו שאין דבר קשה מזה בספורט. גם פיצ'ינג הוא סקיל קשה ביותר כשעליך לזרוק כדור חזק לנקודה מסויימת, כשהכדור חייב להתנדנד באוויר ולהקשות על החובט לחבוט בו. שחקנים באווט פילד חייבים לזרוק מסירות מדוייקות על סנטימטרים ממרחקים של 100, ו-120 מטרים.

10. בייסבול הוא המשחק היחיד בו SCORING לא נקבע ע"י הכדור, אלא השחקן עצמו. איזה ערך יש לכדור הנבעט מ-60 מטרים לכיוון השער ע"י איש מרכז שדה שלמעשה ניסה להרימו לכדור נגיחה, ופתאום הכדור מוצא את עצמו בתוך השער. מה עשה איש מרכז השדה הזה כדי שיגיע לו הכבוד של 'מנצח משחק' כשכל מה שעשה היה להרים כדור. ספורט זה משחק שלך אנשים, ובבייסבול אנשים מנצחים אותו ע"י הבאת עצמם 'הביתה' במקום איזה כדור אליפסי בפוטבול, 'פאק' פלאסטי בהוקי קרח, או כדור של 'אדידאס' בכדורגל.

11. בייסבול הוא משחק של ווריאציות מכל המינים והסוגים. ישנם משחקים המסתיימים 0-2, וישנם משחקים המסתיימים 20-12. כמעט כל תוצאה עד 25 נחשבת 'מקובלת'. 20 או 25 ראנס הם פי עשר מ-0-2 בכדורגל. בכדורסל משחק אחד יכול להיגמר 67-98, אבל אף משחק לא יכול להיגמר עם תוצאה גדולה פי עשר, ז"א 600-900 או משהו כזה. כדורגל? אצתה נוסע 300 ק"מ למשחק, מוציא $300, וחוזר הביתה ממשחק של 0-0. ז"א כלום לא קרה בו.

12. מאחר ובבייסבול אין שעון, 'המשחק לא ניגמר עד שהוא ניגמר'. לקבוצה המפגרת בכל תוצאה תמיד ישנו סכוי לחזור.

13. הבייסבול מסמל "חיים חדשים". תחייה. החורף ניגמר, האביב הגיע, הפרחים מתחיליחם לפרוח, וכשמגיע הבייסבול כולנו יודעים שבא הסוף לקור, ושמש חמימה עומדת לחמם אותנו עד סוף הקיץ, תחילת הסתיו.

14. בכלל כל האמור למעלה ועוד, לבייסבול יש מסורת גדולה הרבה יותר מאשר לכל משחק אחר בקולנוע, ספרות, שירה, תיאטרון, ובמה. מאות סרטים ואלפי ספרים ניכתבו על המשחק הזה.

15. בייסבול הוא משחק עם הפסקות. בין האינינגים; כשמחליפים פיצ'ר. יש זמן לרדת למזנון, לבית השימוש, להתנער מעט, להתמתח, להחליף כמה מילים עם אוהדים אחרים. מה ה-RUSH? לאן ממהרים? כיף לרדת למטה לכמה דקות ולדעת שלא מפסידים מאומה.

16. בבייסבול כל קבוצה משחקת 162 משחקים. כמו החיים עצמם, זה מסע ארוך ומלא חתחתים (מצטער; לא בטוח באיות!). כמו בחיים עצמם, לקבוצת בייסבול ישנם מכשולים, פגעים, הצלחות, חריצים ועליות חלקלקות. הפסד אחד או נצחון אחד לא מוסיף או גורע (מלבד מה שראינו אתמול כשהפסד או נצחון קבע "וויילד קארד" או לא!…). כמו בחיים, אפשר להיכשל מעט ואז להתגבר ולהתרומם. בפוטבול, ב-NFL, שני הפסדים בתחילת העונה ואתה נפלת לבור עמוק שהעלייה ממנו היא כמעט בלתי אפשרית. בבייסבול יש זמן לשנות, להתגבר עיל חולשות, לסובב עניינים.

17. בבייסבול חוקים לא משתנים. בגדול, אותם החוקים שהיו בשנת 1892 כשהם ניכתבו לשתי הליגות, הם אותם חוקים היום. ב-AL הוסיפו DESIGNATED HITTER לחבוט עבור הפיצ'ר, וזה בערך זה. בכדורסל, בפוטבול, ובכדורגל חוקים השתנו כמה וכמה פעמים. למה? כי בבייסבול הכל כמעט מושלם. במשחקים האחרים ישנם חורים כמו במסננת של צפורה הטבחית, במטבח של קיבוץ עין חרוד..

18. בבייסבול אין תקרת שכר, ובכ"ז בעשר השנים האחרונות, תשע קבוצות שונות זכו בוורלד-סרייס. באף ספורט אחר לא קיימת ווריאציה כזאת בין המנצחים, אפילו עם תקרות שכר בכדורסל, פוטבול, והוקי קרח. ז"א כסף לא בדיוק מנצח בבייסבול כמו בספורטים קבוצתיים אחרים!

19. כמו כדורגל, אבל לא כמו פוטבול, כדורסל, והוקי קרח, אתה לא צריך מיכשור יקר לשחק את המשחק. כדור ומקל זה כל מה שחבורת ילדים צריכה כדי לארגן משחק בשכונה.

20. זה המשחק המאפשר לחובב הספורט במגרש או החוזה בטלוויזיה להיות המנג'ר של הקבוצה עם כל פיץ'. לתכנן…להחליט מה עושים…להתווכח עם חברים…לנבא מה יקרה. הכל נעצר. יש זמן לכל החלטה. כשיש רצים על בסיס 1 ו-3 עם "TWO OUTS" המשחק הופך למין משחק שחמט של "מה עושים עכשיו?".

21. זה משחק בו אין דרך "להשהות כדור", לשחק "בונקר", או לבצע כל דבר אחר כדי לעצור את הקבוצה היריבה. היא תקבל אותו תור התקפה כמוך, ואפשרות לנצח בדיוק כמוך.

22. בבייסבול היו כל מיני סוגי שחקנים. אם אתה גבר בוגר – אפילו גמד – אז תהיה בטוח שהיה שחקן כמוך בבייסבול. גובה, מבנה גוף, כוח, מהירות – הכל יכול לעזור אבל במינונים קטנים, וזה משחק בו כל יתרון במבנה הגוף הוא גם חסרון באספקט אחר של המשחק.

23. בייסבול הוא משחק בו אתה ניכשל כחובט (אם אתה טוב!) 7 מתוך 10 פעמים. עוד הוכחה שחבטה בבייסבול היא אחד הדברים הקשים ביותר. אבל בבייסבול, אם לא יהיה "OUT" אז לעולם לא תפסיד, ותחייה לעולם. בייסבול הוא מראת החיים מספר אחת בספורט. אין דבר כזה 'לא להיכשל'. אין דבר כזה 'לחיות לעולם'.

24. בייסבול הוא המשחק היחיד בו מותר לשחקן או למנג'ר לצרוח על השופט, להתווכח איתו לפני מיליונים, ולא להיענש. אלא אם-כן עברת את הגבול. בבייסבול השופטים הם 'חלק מהמשחק' ולכן מותר להם לטעות ב-'בולס' ו-'סטרייקס', והם מסרבים להשתמש באמצעים אלקטרוניים להחלטות של 'בולס' או 'סטרייקס'. בבייסבול השופטים הם לא עריצים כמו בענפי הספורט הקבוצתיים האחרים. הם אנשים רגילים המסוגלים לשגות. שוב, הם חלק מהמשחק.

25. הכדור בבייסבול הוא FAIR PLAY אפילו כשהוא עובר את גבולות המגרש. התופש המגן יכול אפילו לעלות ליציע ולתפוש כדור מעופף באוויר. ז"א שהאאוטפילד, כמו השמיים, אין להם גבול.

26. כדור הבייסבול הוא הכדור היחיד שאינו 'מושלם'. הוא לא עגול ואינו אליפטי ועוד ישנם בו תפרים. לכן הפיצ'ר יכול לעשות איתו כל כך הרבה דברים, ולהשתמש בחוקים אירודינמיים לטובתו.

27. בייסבול הוא המשחק היחיד הידוע לי שבו "CHEATING" הוא יותר עניין של חוכמה וממזריות, מאשר מירמה. היו פיצ'רים שמרחו את הכדור במרגרינה, חומץ, אלכוהול, גריז, אפילו מים מים המלח. בשנת 1927 היה פיצ'ר בשם דניאל מקמהון שסיפרו לו שאם הוא ימרח את הכדור במים מים המלח הכדור יענה לקשת שהוא רוצה ביתר יעילות. היו חובטים ששכרו נגרים במחירי-על שייקחו להם את המחבט, 'יוציאו' ממנו עץ ויכניסו במקום מין פקק. מה לא ניסו בבייסבול. כל נסיון לרמות מתקבל באהבה ובהבנה.

28. הבייסבול הוא כל כך אנושי וחלק מהחיים. אין ספורט אחר בעולם בו דברים הקשורים לספורט הפכו לאתרי תיירות, כמו ביתו של בייב רות' בבולטימור, FIELD OF DREAM בדירסוויל, איובה. ישנם עשרות אתרים כאלה. למעוניין – https://www.beliefnet.com/entertainment/2010/04/baseball-history-in-america.aspx .

29. בייסבול הוא הספורט היחיד בעולם בו מתקיימת אליפות העולם לילדים בני 12 ומטה. ה-LITTLE-LEAGUE WORLD SERIES המתקיים ב-HOF של הבייסבול בפנסילבניה כל שנה, הפך למאורע עולמי עם רייטינג גבוה בטלוויזיה.

30. הבייסבול הוא המשחק היחיד בעולם בו שרים את 'המנון הבייסבול' באמצע המשחק. כ-ו-ל-ם עומדים ושרים במלוא קולם את "TAKE ME OUT TO THE BALL-GAME".

חומר למחשבה!!!

"TAKE ME OUT TO THE BALLGAME"

********

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. המשחק הכי אהוב בעולם הוא כדורגל.
    למה?
    .
    כי הוא המשחק הכי פשוט. קבוצה נגד קבוצה, להבקיע גול. זהו.
    .
    כי הוא המשחק שכל ילד יכול לשחק. יורדים למטה, ומה שצריך זה כדור, או משהו שנראה כמו כדור. ושתי אבנים לסמן את הקורות. זהו. לא מקלות, לא כפפות, לא משטח החלקה, לא סלים בגובה 3.05, לא קסדות וכדור אליפטי, לא רקטה מהחומר הכי חדש ואבא עם כסף שימצא לך קורס למיליונרים. כל אחד יכול. וברגע שהצלחת פעם אחת, אפילו בשכונה, ההרגשה הזו לא עוזבת אותך. אני רוצה עוד. תן לי עוד פעם אחת להבקיע את שער הנצחון בדקה האחרונה. אין על הדבר הזה.
    .
    כי באמת כל אחד יכול. לא צריך להיות ליינבקר מפלצת. והתנאי ההכרחי הוא לא 1.95 מ' ומעלה. לא רק בכדורסל – גם בכדורעף או טניס, חסמי הכניסה גבוהים מדי. כדורגל? כל אחד נראה כמו, ולכן יכול להיות כמו, פרנק למפרד או ערן זהבי ואפילו לאו מסי הגמד. הוא פתוח לכולם. רק תהיה מוכשר ותעבוד קשה. הגנטיקה והאמצעים הם לא אישו.
    .
    כי כדורגל הפך לדת. ודת מנצחת הכל. יש לו הכי הרבה אוהדים, הכי הרבה קסם, האירועים שלו הם הטופ העולמי – וכדאי להצטרף. ומהרגע שהצטרפת, זהו, זה אבוד. אתה בפנים. אתה מכור.
    .
    וגם כי יש בו כמה קבוצות ושחקנים ומשחקים, שפשוט עושים לך את זה. ראית את מסי, אהבת את ריאל, פתחת טלוויזיה במהפך של יונייטד על באיירן, או ליברפול על מילאן? זהו. הלך עליך. אתה שם. היה אירוע כזה? יהיו כאלה עוד. זה אפשרי כבר במשחק הבא.

    כי "הכל פתוח". הסיכוי להפתעה גדול מאוד בכדורגל. בניגוד לאתוס של הספורט האמריקאי, "הכי טוב חייב לזכות". אז הולכים ומוציאים את המיץ לכל סיכוי לדרמה, לכל סיכוי להפתעה, לכל סיכוי גם לקטנות יותר – בסדרות של הטוב מ-7. הטוב מ-7! יעני, אפס נקודה משהו סיכוי. אז מה באנו לעשות פה, מאזנים של רואי חשבון? זה ש-2 תמיד ינצח 1? אז מה עשינו? תן גם ל-1 סיכוי לנצח פעם 2!
    .
    אין מה לעשות. כדורגל הוא הספורט מספר 1. אני אוהב המון סוגי ספורט אחרים, יכול לנמק למה הרגעים הכי מותחים זה בייסבול במיטבו (וגם הסאדן-דת' של הוקי), למה כדורסל הכי מרהיב ואתלטי, למה פוטבול הכי מתוחכם, למה אתלטיקה עוצרת נשימה – הכל בצדק. ולמה אין ולא יכול להיות עוד ספורט כמו כדורגל. איך היינו אומרים ב"שיעור ספורט", כשהמורה העצלן היה נותן כדור, ושעה חופשית? "כדו-ר-גל! כדו-ר-גל!".

    1. אין ספק שכדורגל הוא המשחק הפופולרי ביותר בעולם מהסיבות שהזכרת (כל אחד יכול, פשוט לשחק וכו').
      באופן אישי, והייתי רואה הרבה כדורגל, התנתקתי לחלוטין מהספורט הזה. פשוט איבדתי עניין- לא ליגה אנגלית, ספרדית, גרמנית וכו'. לא ליגת אלופות ואפילו לא מונדיאל. לא בכוח ולא בלעומתיות. פשוט איבדתי עניין.
      .
      אגב, גם פוטבול הייתי רואה פעם ומתעניין והכל, והיום איבדתי בו עניין לחלוטין, רק שפה זה קרה בגלל ההפסקות הבלתי נגמרות, כל רגע פרסומות, שפשוט רצחו לי את הסבלנות.
      מתאר לעצמי שגם כל מקרי הראש והפציעות איפשהו חלחלו ותרמו להדרה.
      .
      מבחינת בייסבול, מאוד אהבתי לקרוא את הסיכומים ועקבתי אחרי הפלייאוף, רק שלצערי מאז שסגרו את ערוץ פוקס לא יצא לי לראות משחק אחד..

      1. זה עניין מרכזי שראוי לפוסט נרחב ונפרד.
        .
        הכוונה לעניין הזמן, משך המשחק, והקצב של העולם היום, עם הפרעת הקשב הקולקטיבית. רוצים היילייטס, הרבה, מהר. לא טוב? יש מיליון דברים אחרים.
        זו המכשלה הגדולה של בייסבול למשל. הקסם שלו? כמו שמנחם הפליא לנמק. זה משחק שנראה אותו דבר כבר אלף שנה. הכל. גם הביצועים. המינוס? בדיוק זה. הוא לא מותאם יותר לרוח התקופה. רק פסיכים או בעלי זמן מיותר (או שניהם, אני למשל), יכולים להשקיע 3 שעות במשחק, שרוב מה שאתה רואה בו, זה אותו פריים: פיצ'ר מתכונן לזריקה, באטר מתכונן לפיצ'ר… לכן הוא הולך ומאבד צופים. כי הם מתים.
        .
        כדורסל זה ההיפך הגמור. כל 10 שניות, בום. וזה נראה גם הכי מדהים. זה ספורט טלוויזיה לשנת 2020, במיטבו. עד לגבול שההילייטס יהיו על חשבון המשחק, וזה גם בדרך.
        .
        כדורגל איפשהו באמצע. הוא 90 דקות בלי הפסקה. הפסקה אחת, סליחה. לא מתאים לטלוויזיה מסחרית, בינתיים איכשהו מסתדרים. יותר מדי רגעים מתים (או בליגה המקומית – הכל כמעט זה רגעים מתים). השיא הוא שיא, לפעמים זה ה-אורגזמה (סליחה) שחיכית עבורה… אבל הנשמה יוצאת. קשה לשנות את הכדורגל מהיסוד עדיין, אבל צעדים עוד ייעשו.
        .
        לכן אגב יש ענפי ספורט קלאסיים, שהשתנו דראסטית בהתאם לזמן ולקצב. כמו קריקט. יש דבר כזה, והוא פופולרי מאוד בצד אחר של העולם. הקריקט החליף קצב כבר פעמיים, בתקופה רצה יחסית. ממשחק "טסט", על פני 5 ימים (! – באמת), למשחק של "יום אחד", למשחק של מספר סיבובים מוגבל, "20/20".. יעני, קריקט על סטרואידים. כי למי יש כוח לראות את הגירסה המלאה. וספורט שוחר חיים, חייב למצוא לעצמו את הדור הבא של הצופים.
        .
        כאמור, שווה בהחלט פוסט נרחב ונפרד. איך המציאות והטלוויזיה משנה את חוקי הספורט.

  2. טור נהדר מנחם, אבל נדמה לי שבאמת בשורה התחתונה הכלל עולמית צודק סתם פה מעלי, שכנראה כדורגל זה מספר אחד.

  3. אני ממש אהבתי לשחק בייסבול בWii בצעירותי אבל עכשיו כשהוא התקלקל מזמן נותר לי רק לצאת ולזרוק את הכדור הכתום לחישוק, לא משנה איפה, באיזה מזג אוויר, גובה של סל, והתאורה

  4. איזה משחק?
    בטוח לא בייסבול
    הכי נצפה בארהב- פוטבול
    הכי משווק – NBA
    הכי פופולרי בעולם- כדורגל
    הטורניר הכי נצפה- כדורגל
    הכי הרבה כסף מזכויות שידור- פוטבול בארהב, כדורגל בעולם
    הכי הרבה שחקנים רשומים- כדורגל
    איפה בדיוק אתה רואה פה בייסבול?

    1. הכי הרבה שחקנים רשומים-
      עד כמה שאני יודע, גם בארה"ב וגם בישראל, הכי הרבה שחקנים רשומים בכדורסל (בכל טווח הגילאים).

  5. הבעיות בכדורגל וכדורסל הן הפוכות.
    בעוד שבכדורגל, כמו שכתבת, משחק יכול להיגמר ב0-0, ורוב הזמן לא קורה כלום, (וכשזה קורה המשחק מהנה לצפיה רק אם אתה מכיר את השחקנים ובוחן את דרך משחקם) וסך הכל לדעתי "קשה מדי" להבקיע שערים,
    בכדורסל זה בדיוק הפוך.
    קל מדי לקלוע סל. משחקים של 48 דקות נגמרים ב120+ נק' לכל קבוצה! המשחק מעניין בעצם רק ברבע האחרון.
    שמעתי שבפוטבול המצב מאוזן, לצערי אני לא מכיר מספיק את המשחק הזה.

    הסיבה שאני מעדיף כדורגל על כדורסל היא פשטות החוקים, והעובדה שכל אחד, בכל גיל, יכול לשחק. בכדורסל לנתונים פיזיים יש פשוט השפעה גדולה מדי. אולי צריך להנמיך את הסלים?

  6. בייסבול הוא (לטעמי) הספורט שהכי כיף ללכת לצפות בלייב. קהל משפחתי, מתלהב, אבל באווירה לא מחייבת (בניגוד, נגיד, לפוטבול מכללות),
    לצד המון ג'אנק פוד.
    זה לא משנה את העובדה שבארה"ב אין תחרות (כיום. יש שינוי מגמות, אבל המספרים עדיין ברורים) ל-NFL.
    בסופרבול צפו פי 5 צופים מבמשחק ה-NBA עם הרייטינג הגבוה ביותר.
    כמעט כל משחקי המאנדיי נייט, והסאנדיי נייט, זוכו לכמות צופים מלמשחקי הפיינלס ב-NBA.
    הבייסבול?
    בו צפו אפילו פחות מאשר במשחקי ה-NBA.

    1. חד משמעי. תמיד אתה צריך להיות במודעות מה קורה במשחק ומה קורה שהכדור נחבט וכו. אם לא אתה יכול לעשות פדיחה שתעלה לקבוצה שלך במשחק

    2. לגבי איכות לאנשים חושבים, בתור משחק קבוצתי ובפרט ליגת האן בי איי וההתאמות שנעשות בין משחקים בפליאוף ובמאני איים לדעתי כדורסל זה העילית.
      .
      לגבי ספורט אישי הייתי שם mma ראשון וטניס שני.
      .
      תסלח לי אבל בייסבול כמה שלא ניסיתי, גם שחייתי בארהב שנה, לא הצלחתי להתחבר, ואני מכור לספורט, כל סוג של ספורט.

  7. ברור שבעולמי בייסבול לא מספר אחד אבל מי שאוהב בייסבול וענפים נוספים יאהב אותו הכי הרבה מכל הסיבות שמנחם כתב

  8. פוסט מרתק מנחם, ממש מאיר עיניים. מעולם בחיי לא צפיתי בדקה של בייסבול, את החוקים איני מכיר, אבל לראשונה גרמת לי לחשוב שאני מפסיד משהו משמעותי.
    .
    באופן כללי יותר – גם אני, מסורתית, איש של כדורגל, גם לשחק (יותר קל), וגם לצפות, אבל פערי העוצמה בין המועדונים הפכו את העניין, בעיני, לשואו ולא לספורט, הרגשתי שאין הבדל מבחינתי בין הסופרטימז השונות, ופשוט איבדתי עניין. אין ספורט בלי תחרות, והנ.ב.א, עם כל הביקורת, מצליחה לשמר תחרות בריאה ברוב השנים.
    .
    ושוב תודה על הניתוח המרתק.

  9. נראה לי שהיתרון המובנה של הכדורגל על הענפים ה-"אמריקאיים" (מעבר לפשטות שלו, כמו שסתאם כתב), הוא שבמשך המון שנים הוא לא היה לגמרי מקצועני, אפילו ברמות הגבוהות (ועד היום יש שרידים של זה). לעומתו באמריקה זה תמיד היה שואו-ביזנס, וככה זה גם מרגיש…

  10. אז איזה ספורט הוא המצליח ביותר, איזו מדינה הצליחה לייצא את הספורט שלה לעולם, בצורה שהיא, משהו כמו, נגיד קולניאליסטית, הטובה ביותר?
    – אנגליה.
    אה, כן. הם. דה דוי.

  11. אין לי תשובה כללית, יכול לספר על עצמי שפעם זה היה כדורסל, אח"כ פוטבול והוקי קרח ואח"כ בייסבול. זה גם תלוי בחיבור באותו רגע לקבוצה שאני אוהד ולכמה היא מעניינת / מצליחה בדיוק. אם הייתי צריך לבחור מה לראות בלי שיש לי קבוצה מועדפת הייתי בוחר כנראה פוטבול ואז כדורסל.

  12. ויכוח מעט טאוטולוגי. רוב הטיעונים הם מסוג: "אני הכי אוהב XXX כי הוא הכי טוב וXXX הוא הכי טוב כי אותו אני הכי אוהב". גם הנימוקים שמנחם פרס לטובת הבייסבול (אין שעון, הפסקות, צרחות על השופט) הם אותם נימוקים שאפשר להשתמש בהם כדי לייצג עמדה מנוגדת.
    .
    מהמעט שאני רואה (עובד הרבה עם אמריקאים) נראה לי שגם בארצות הברית, הבייסבול הולך ומאבד מהפופולאריות שלו לטובת כדורסל, פוטבול וכדורגל. בעיקר בדור הצעיר.
    נכון שבייסבול הוא ספורט שנוח מאוד לראות בלייב, במגרש. אתה יכול לרדת לקנות אוכל מתי שבא לך והסיכוי שתחמיץ משהו הוא קטן. מצד שני, בטלוויזיה הפוטבול הרבה יותר אטרקטיבי עם כל ההילוכים החוזרים והיכולת לרדת לפרטים. גם הכדורסל, כספורט שמבוסס על היילייטס מתאים מאוד לצפייה בטלוויזיה.
    .
    סרטי הספורט האהובים עלי ואני חושב שגם הפופולאריים יותר הם דווקא סרטים על פוטבול וכדורסל. יכול להיות שעל בייסבול באמת עשו יותר סרטים (בעיקר לפני חמישים שנה שאז הוא אכן היה "הספורט של אמריקה") אבל בוויקיפדיה באנגלית יש רשימה של 176 סרטי בייסבול לעומת 140 סרטי פוטבול ו 94 סרטי כדורסל (סרטים אמריקאיים בלבד, כן? אם נספור סרטים מכל העולם התוצאה תהיה כנראה שונה). אכן הבייסבול מוביל אבל לא באמת ביתרון חד משמעי בעיני. בטח שאי אפשר לטעון שעל בייסבול נעשו יותר סרטים מאשר על כל משחקי הכדור האחרים גם יחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט