צהובה נגד צהובה ומנצחת אחת: אלבה ברלין מגיעה לתל-אביב/ שי בוקר
(יורוליג)

צהובה נגד צהובה ומנצחת אחת: אלבה ברלין מגיעה לתל-אביב/ שי בוקר

הערב (21:05, 5SPORT), מכבי תל-אביב (2-4) תארח את אלבה ברלין (5-1) בהיכל לראשונה מאז עונת 2014/2015, אז רשמה את ההפסד היחיד שלה אי פעם לקבוצה מבירת גרמניה, 66:59. הצהובים המקומיים ניצחו ארבעה משחקים רצופים עם הגנה גדולה. עד כמה ההגנה גדולה? מכבי תל-אביב ניצחה את כל המשחקים הללו בספרות כפולות (עוד על זה בהמשך). בצד הגרמני, אלבה הפסידה חמישה משחקים רצופים, אבל אסור לזלזל בהם. מצ'אפ המפתח של הערב הוא לא אחר מאשר סקוטי ווילבקין ופייטון סיבה – שני הגארדים הבכירים של קבוצותיהם. בהמשך הפריוויו אתן את דעותיי על אלבה ברלין ומדוע מאזנם משקר, תמצאו את מאזן הראש-בראש בין הקבוצות מאז קום היורוליג, ארבעת שחקני המפתח (2 מכל קבוצה), ראיונות עם סקוטי ווילבקין וקווינסי אייסי, תגובותיו של יאניס ספרופולוס (מכבי), ראיון עם פייטון סיבה (אלבה ברלין), מפתחות לניצחון וגם ההימור שלי.

לקראת המשחק:

סגלים:

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

אלבה ברלין: מרקוס אריקסון, מאקיי מייסון, טיילר קבאנו, פייטון סיבה, ניילס גיפי, יונאס מאטישאק, טים שניידר, מרטין הרמנסון, קנת' אוגובה, רוקאס גידראיטיס, יוהנס טיימן, לנדרי נוקו, לוק סיקמה, סטפן פנו.

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, הפסד לאלבה ברלין.

גם במחזור האחרון, הצהובים מתל-אביב המשיכו את היכולת הנהדרת שלהם עם ניצחון קליל בפיראוס על אולימפיאקוס, 65:90. סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי היו המצטיינים עם 19 נקודות כ"א. בכללי בארבעת הניצחונות הרצופים שלה, מכבי ת"א קולעת 79.25 נקודות בממוצע למשחק לעומת 63.0 נקודות שהיא סופגת. כאמור, הצהובים ניצחו ארבעה משחקים רצופים בספרות כפולות וזה היסטורי במועדון של הצהובים מה שלא קרה להם אפילו בימים של פארקר ושאר האגדות. מדהים.

הישגי מכבי תל-אביב בעונות בהן ניצחה ארבעה משחקים רצופים. (צילום: Dov Halickman Photography, Sportsrabbi.com)

אצל האורחת מברלין, הצהובים הפסידו במדריד לריאל 71:85 כשהם סובלים מיום חלש מהשדה כמו בשני המשחקים שקדמו לו. פייטון סיבה היה סביר עם 10 נקודות כשרוקאס גיידראייטיס סבל מיום רע אף הוא עם 9 נקודות בלבד.

עכשיו המאזן המשקר שלהם:

  • המאזן של הגרמנים הוא שקר ארור. הסיבה הגדולה לכך היא שהם הובילו בפער דו ספרתי גם באיסטנבול אצל אנדולו לפני שהפסידו בנקודה כי הם שכחו לעשות עבירה. אם הפער הדו ספרתי שם לא מספיק, הם הובילו ב-13 הפרש במחצית הראשונה בברצלונה מלאת הכוכבים שלבסוף הביסה אותה. אבל התקפה זה רק חלק אחד מהמשחק, הגנה הוא חלק יותר חשוב ואלבה מדורגת אחרונה.
Peyton Siva - ALBA Berlin - EB19
פייטון סיבה. אלבה תפתיע בהיכל? (יורוליג)

מאזן ראש-בראש בין הקבוצות מאז קום היורוליג (1-9 למכבי):

מצ'אפ מפתח: סקוטי ווילבקין נגד פייטון סיבה:

סקוטי הוא אחד מהקומבו גארדים הכי טובים ביורוליג. בצד השני סיבה, הוא תמיד הסיבה לסדר בהתקפה הגרמנית. לדעתי, מי שיעשה יותר בשני צידי המגרש, יביא לקבוצתו את הניצחון.

שחקני המפתח: עומרי כספי נגד לוק סיקמה, טיילר דורסי נגד רוקאס גיידראייטיס:

שני הפורוורדים יבואו לעבוד, תהיו בטוחים.

הערב תהייה לנו תחרות קליעה של שני קלעים גדולים. השאלה מי גדול יותר. אני חושב שדורסי הוא שובר שוויון אצל הצהובים של ספרופולוס בכל משחק נתון. ההחלטה לעזוב את תהליך האזרוח הייתה נהדרת ומכבי הרוויחה ותמשיך להרוויח.

ראיונות לקראת ההתמודדות (מערוץ היוטיוב שלי) ותגובותיו של יאניס ספרופולוס:

תגובתו של יאניס ספרופולוס: "אנחנו מדגישים את איכותה של אלבה, נגד פנר דיברתי פחות, הערב יותר, ככה גם עם השחקנים. אמרנו לשחקנים שזאת קבוצה ייחודית, הם המשיכו עונה שנייה רובם יחד, עם המאמן. הם יילחמו למשך 40 דקות, אסור לנו להיות רגועים איתם. יש אמון גדול בינינו לבין השחקנים. אנחנו סומכים עליהם והם עלינו. הם יודעים שזה משחק שאנחנו חייבים להיות מרוכזים ואגרסיביים בו מההתחלה ודי ברור שחייבים להיות בשיא הריכוז. אנחנו חושבים רק על אלבה ולא על העתיד, כי ניתן את המקסימום במשחק הקרוב, נכון שיש לוז קשה אחרי אלבה, אבל הפנים למשחק הקרוב."

מפתחות לניצחון:

מכבי תל-אביב:

  • לרוץ ולא להרפות – חובה! מכבי לא טובה במשחק עומד ולכן היא חייבת לרוץ.
  • לקלוע מבחוץ ולהידבק לקלעים במשחק המעבר – חובה! אלבה מדורגת במקום השני בשלשות למשחק עם 11.67, מכבי חייבת לענות לה מבחוץ.
  • למנוע מטעויות טיפשיות – חובה! אלבה אוהבת לרוץ ואם מכבי לא תטעה היא תנצח.

אלבה ברלין:

  • לגרום למכבי לשחק משחק עומד – חובה! מכבי לא טובה בזה, היא טובה כשהיא רצה.
  • שליטה בריבאונד – חובה! אלבה רוצה לרוץ, עצירות יעזרו לה.
  • רוקאס גיידראייטיס ופייטון סיבה חייבים לקלוע מבחוץ ולגרום ליובל זוסמן לחשוב הרבה בצד ההגנתי של המגרש.

הימור: מכבי תל-אביב מעולם לא ניצחה חמישה משחקים רצופים בדאבל-פיגרס אבל הערב זה יקרה. הצהובים יידבקו לקלעים הגרמנים לאורך כל המשחק וכמעט ולא יעשו טעויות בדרך לניצחון גדול לפני שלושה משחקי חוץ רצופים שבאמת יראו לנו מה הקבוצה של יאניס ספרופולוס שווה.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה שי.
    באיזה שהוא מקום גם התוצאות של מכבי משקרות… הם התחילו חזק ואז צמצמו את הפער ואז הגדילו שוב..
    מכבי צריכה לעשות את ההגנה הלוחצת שלה ולנצח את זה בבית.
    ושוב תודה!

  2. אני רואה תכלס במכבי סגל טוב, עם דגש חזק על הגנה, בלי פרימדונות, ועם שחקנים מאוד מנוסים וטובים. אני בעד עונת חלום, ותואר אירופי לכספי יחד עם MVP של הגמר. מה דעתכם?

        1. אין ליובל זוסמן שום סיבה ללכת לדראפט
          אם קבוצה תרצה אותו הוא יכול פשוט לחתום אצלה אחרי שלא נבחר בדראפט האחרון

    1. טעית בנקודה. אמנם זה היה משחק של 40-35 הפרש אך החילופים המוצדקים בדקות האחרונות הורידו את ההפרש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט