עדיין מושלמת: הפועל ירושלים הביסה גם את אנוויל / עידן ארווץ
תמונה - מנהלת הליגה

עדיין מושלמת: הפועל ירושלים הביסה גם את אנוויל / עידן ארווץ

הפועל ירושלים נפגשה אמש עם אנוויל וולוצלאבק הפולנית למחזור הרביעי במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות בכדורסל. משחק מפלצתי של סולימאן בריימו, ג'יימס פלדין וג'ייקובן בראון העניק לירושלים את הניצחון ה-11 בכל המסגרות העונה, מתוך 12 משחקים. בצד השני בלטו צ'ייס סיימון וכריס דאו.

הפועל ירושלים, כאמור, הגיעה למשחק הזה בתקופה מצוינת מבחינתה כשהיא מנצחת 11 משחקים מתוך 12 משחקיה הרשמיים העונה. היא במאזן 1-4 בליגת העל (ההפסד היה למכבי תל אביב בחוץ), בעוד בליגת האלופות היא עדיין ללא הפסד. בתחילת העונה, אף זכתה בגביע ווינר לאחר ניצחון בגמר על מכבי תל אביב. ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין בכושר קליעה מעולה וציפו להמשיך את המומנטום של הקבוצה גם במשחק זה ולשמור על הבית.

המשחק הזה ללא ספק היה חשוב להפועל ירושלים – היא, כאמור, ללא הפסד עדיין בליגת האלופות כולל ניצחון על אא"ק אתונה במחזור השני בבית ב-7 הפרש. אא"ק וירושלים הן המועמדות הבולטות לסיים בראשות הבית (משמעותי מאוד בסדרה של הטוב מ-3). אני לא חושב שאא"ק תפסיד יותר מ-2 משחקים ולכן כל משחק צריך לנצח, כולל אצלם או להפסיד שם בפחות מ-7 נקודות.

החשיבות של משחקי הבית לירושלים בהחלט גדולה – למרות שיש לה רק הפסד אחד (גם הוא בחוץ), ירושלים לא ממש נותנת סיכוי לקבוצות שמגיעות למשחק בבירה. ההפרש הממוצע של ירושלים בבית העונה הוא פלוס 20, כשבדרך כלל יש רבע אחד שבו הכל מתהפך וירושלים פותחת פער שאי אפשר יותר לסגור.

קצת מחוץ למגרש: מאז המעבר של הקבוצה מהיורוקאפ לליגת האלופות של פיב"א, פחות ופחות אוהדים מגיעים למשחקים. כזכור, המעבר לליגת האלופות הגיע בעקבות הירידה של הקבוצה בתקציב לאחר עזיבתו של אורי אלון את הקבוצה. אתמול זה היה נראה יתר טוב כשבסביבות ה-7000 אוהדים באו לתמוך בקבוצה.

Image result for הפועךל ירושלים אוהדים"
אוהדי הפועל ירושלים כשהייתה ביורוקאפ. אין מקום פנוי

בירושלים כל משחק באירופה מעניין לשים לב למינדאוגאס קופשאס ולאייזיאה קאזינס, שזו המסגרת היחידה שבה הם משחקים. ירושלים החליטה, נכון לעכשיו, לא לרשום את שניהם לליגה ובכך הם משחקים רק משחק אחד בשבוע. בהתחלה זה השפיע עליהם, בעיקר על אייזיאה קאזינס, אך בשבוע שעבר נגד רסטה וכטה נראה היה שהוא נכנס לעניינים ומתחבר לקבוצה.

במשחק עצמו אנוויל באה לתת מלחמה. 3 רבעים קשים מאוד מבחינת ירושלים כשכל הזריקות של אנוויל נכנסות, בעוד לשתי הקבוצות אין הגנה בכלל. הרבע הרביעי וחצי מהרבע השלישי היו היום רבעי הבריחה של ירושלים, משם כמובן הפולנים לא חזרו יותר למשחק. בסיום המשחק ירושלים מנצחת 94-112 ועולה למאזן 0:4 בליגה האירופית, וכמובן ששומרת נכון לעתה על המקום הראשון בבית.

רבע 1: 33-26 לאנוויל

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין שבפריוויו שמתי אותו כשחקן המפתח, טרנט לוקט, טיישון תומאס ומינדאוגאס קופשאס. בצד השני עלו לידו, דאו, סיימון, פריימאניס ומילובאנוביץ'. הרבע הראשון היה ללא ספק בשליטה כחולה-פולנית כשכריס דאו ולידו מעולים. החלטה שנויה במחלוקת של עודד קטש הייתה לעלות את בריימו מהספסל במקום בחמישייה. כשהוא עלה הוא השתלט במהרה על המשחק, כשבצד השני צ'ייס עם 3 שלשות לאנוויל. משחק אין-ההגנות ממשיך ובעוד ירושלים מגיעה בקלות לצבע, אנוויל קולעת כל כך הרבה שלשות חופשיות, כשיתרון השיא כבר היה 15 הפרש. ג'יימס פלדין עם 3 שלשות משלו, עם עזרה של צובר הנקודות העיקרי של ירושלים – סולימאן בריימו – מורידים את היתרון ובסוף הרבע זה 33-26 לפולנים.

מחצית: 53-52 פולני

ההגנות לא הגיעו להתמודדות, ועוד שלשות של האורחים העלו אותם ל-12 הפרש, 45-33. סולימאן בריימו המשיך בשלו, כריס דאו כנ"ל בצד השני וזה שוב פעם 15 הפרש לאנוויל. היה ברור שירושלים תבצע את הריצה שלה, כולם רק חיכו לראות מתי זה יקרה. הגנה יותר טובה של הפועל ירושלים בתוספת ל-3 שלשות של תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין והיתרון עובר צד. הרעש בארנה עצום, הקהל רוצה להמשיך את הריצה ולרדת למחצית ביתרון, אבל סל של כריס דאו על סף הבאזר של המחצית מוריד את הקבוצות בנקודה הפרש לאנוויל, 53-52. סולימאן בריימו עם 22 נקודות במחצית!

רבע 3: 76-81 לירושלים

סולימאן בריימו הוסיף לסטטיסטיקה שלו גם שלשה, היתרון אדום. טוני רוטן החזיר בצד השני את היתרון אבל עוד שלשה של ירושלים, ג'יימס פלדין זה שביצע, ואנחנו בשוויון 60. צ'ייס סיימון לא נרגע וקלע את השלשה החמישית שלו במשחק, 2 איבודים רצופים של ירושלים וסלים קלים במתפרצות של הכחולים ושוב אנוויל עם ריצה משלה, 7 הפרש, 69-62. בריימו עם עוד יום במשרד ממשיך בשלו, פלדין עם השלשה ה-6 שלו מתוך 9 ניסיונות ועידן זלמנסון עם סל משלו וההפרש הוא רק 2, 71-69. ג'ייקובן בראון קלע סוף סוף שלשה לאחר כמה החטאות ואייזיאה קאזינס עם 9 נקודות משלו ו-6 אסיסטים, האחרון לסולימאן בריימו בסוף הרבע, כדי להוביל 76-81 בסוף הרבע ה-3, בריימו עם 33.

סיום המשחק: 94-112 לאדומים מעיר הבירה

הרבע הרביעי היה כולו אדום כשירושלים מנצחת אותו 18-31, שוב בלי הגנות. ג'ייקובן בראון עם עוד שלשה והפועל ירושלים ביתרון דו ספרתי, 77-87. תמיר בלאט עם אסיסטים נהדרים, זלמנסון עם הסיומת, ג'ייקובן בראון עם רבע מעולה מבחינתו והיתרון הירושלמי ממשיך לגדול ולצמוח. זה היה הרבע ההגנתי הטוב ביותר של ירושלים במשחק, כשאנוויל יוצאת מהשקט שלה ומכריחה זריקות קשות. משם הפער רק גדל, ובסיום 94-112 אדום.

קלעים בהפועל ירושלים: סולימאן בריימו 33 (13-14 מהשדה, 12-12 ל-2 נקודות, 6-7 מהקו, 6 ריבאונדים), ג'יימס פלדין 23 (6-9 לשלוש, 5 אסיסטים), ג'ייקובן בראון 21 (4 אסיסטים), טיישון תומאס 14 (6-8 מהשדה, 7 ריבאונדים), אייזיאה קאזינס 9 (6 אסיסטים), תמיר בלאט 8 (7 אסיסטים), עידן זלמנסון 4 (4 אסיסטים).

קלעים באנוויל ולוצלאבק: צ'ייס סיימון (5-9 לשלוש) וכריס דאו (5-9 מהשדה, 6-8 מהקו, 5 אסיסטים) 17 כל אחד, טוני רוטן 15 (7-14 מהשדה, 5 אסיסטים, 4 חטיפות), רולנד פריימאניס (5-6 מהשדה) וריקי לידו (4-15 מהשדה, 5-7 מהקו, 4 אסיסטים) 14 כל אחד, סימון שצ'וויק 5, מייקל סוקולובסקי, ג'ייקוב קארלואק ומילאן מילובאנוביץ' 4 כל אחד.

מסיבת העיתונאים לאחר המשחק

היילייטס מהמשחק

הפועל ירושלים תצא בשבוע הבא לצרפת למפגש נגד פו אורטז במסגרת המחזור ה-5 של ליגת האלופות. כשתחזור, מחכה לה הפועל תל אביב למשחק בארנה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, שם ירושלים רוצה להשאיר אצלה את הגביע מאשתקד.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט