תישאר מושלמת בליגת האלופות? הפועל ירושלים מחכה לאנוויל / עידן ארווץ
תמונה - מנהלת הליגה

תישאר מושלמת בליגת האלופות? הפועל ירושלים מחכה לאנוויל / עידן ארווץ

הערב (19:30, 5PLUS), הפועל ירושלים (0-3) תארח את אנוויל וולוצלאבק הפולנית (2-1) למחזור ה-4 בליגת האלופות של פיב"א, כשהירושלמים רוצים להמשיך את המומנטום ולהישאר מושלמים, בעוד הפולנים רוצים לנסות להפתיע ולגנוב ניצחון. שתי הקבוצות מגיעות לאחר ניצחון במחזור האחרון של המפעל, כשהאדומים מבירת ישראל משיגים אותו על רסטה וכטה הגרמנית בבית, בעוד הפולנים על פו אורטז בבית. המצ'אפ המרכזי של הערב הוא בין ג'יימס פלדין לבין טוני רוטן המצוינים, כשהאקס פקטורים הירושלמים היום הם ג'ייקובן בראון וסולימאן בריימו.

לקראת המשחק:

סגלים:

הפועל ירושלים: בר טימור, מינדאוגאס קופשאס, ג'יימס פלדין, נמרוד לוי, עידן זלמנסון, סולימאן בריימו, תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון, טרנט לוקט, דביר רינגוולד, אייזיאה קאזינס, טיישון תומאס, דניאל רוזנבאום.

אנוויל וולוצלאבק: כריס דאו, ריקי לדו, צ'ייס סיימון, אדם פיאטק, טוני רוטן, כריסצוף סולימה, איגור וודובסקי, ג'ייקוב קרולאק, רולנד פרימניס, מייקל סוקולובסקי, מילאן מילובנוביץ', סימון סזבציק.

המחזור הקודם (מחזור 3): שתי הקבוצות ניצחו – שתי הקבוצות עשו זאת בבית

הפועל ירושלים הגיעה למשחק נגד רסטה וכטה לאחר ההפסד הראשון שלה בכל המסגרות, בקלאסיקו הישראלי, נגד מכבי תל אביב בחוץ. החזרה לארנה עשתה להפועל רק טוב, ובמשחק הזה הגרמנים לא הובילו אף לא פעם אחת, כשהיתרון של ירושלים מגיע עד 25. גם 17 שלשות של הכתומים לא הועילו, וה-16/32 לשלוש של ירושלים העניק לה עוד ניצחון. ג'יימס פלדין (25 נק', 6/9 ל-3) וג'ייקובן בראון (19 נק', 5/10 ל-3) הצטיינו והביאו לירושלים עוד ניצחון (87-98), כשהמטרה היא כמובן ראשות הבית בסוף שלב הבתים, שם קיימת תחרות נגד אא"ק.

בצד הפולני, אנוויל ניצחה את ניצחונה הראשון העונה במפעל, בבית מול פו אורטז הצרפתית, משחק בו אנוויל הובילה כמעט בכל נתון: נקודות, ריבאונדים, חטיפות, נקודות ספסל, אחוזים ל-3, אחוזים מהקו ועוד. ניכר מהסטטיסטיקה שהפולנים אוהבים ללכת הרבה לצבע, כאשר ירושלים מעדיפה יותר את השלשות, בטח בכושר הקליעה המעולה שהיא נמצאת בו. המשחק של אנוויל נגמר בתוצאה 87-95. טוני רוטן היה מצוין עם 23 נק' והוא המנהיג של הקבוצה.

ראש-בראש בכל הזמנים:

זה יהיה המפגש הראשון של הקבוצות בהיסטוריה, ולכן בואו נכיר קצת את הקבוצה מפולין:

המועדון הוקם בשנת 1991, וכבר בשנתו השלישית עלה לליגה הראשונה. היא אלופת פולין 3 פעמים (2003 והשנתיים האחרונות), ועוד 8 פעמים הפיינליסטית. מחזיקת הגביע הפולני 3 פעמים (מזמן), ופיינליסטית פעם אחת (2017).

בעונה שעברה: גמר גביע הליגה (סגנון גביע ווינר), אליפות פולין בפעם השנייה ברציפות, הודחה ברבע גמר גביע המדינה הפולני, בליגת האלופות היא סיימה את השלב הראשון במאזן של 10-4.

מאמן ושחקנים מרכזיים: מאמנם הוא איגור מיליצ'יץ', בן ה-43, שהתחיל העונה את עונתו ה-4 בקבוצה. הרוטציה העיקרית של הפולנים היא: טוני רוטן (גארד), כריס דאו (גארד, אשתקד בנס ציונה), צ'ייס סיימון (פורוורד, בעבר באשדוד), ריקי לדו (פורוורד) ורולנד פרימניס (פורוורד).

עד עתה העונה: התחילה את הליגה הפולנית עם 0:4, כעת במקום ה-6. הובסה פעמיים בליגת האלופות ובמחזור הקודם, כאמור, ניצחה את ניצחונה הראשון. נמצאת במקום האחרון בבית.

המצ'אפ המרכזי: ג'יימס פלדין נגד טוני רוטן:

שני השחקנים הטובים ביותר בקבוצות שלהם. בפריוויו למשחק מול אא"ק כתבתי על החשיבות של ג'יימס פלדין להפועל ירושלים. במחזור הראשון, הוא סיים עם 3 נק' בלבד באחוזים מזוויעים, והפועל ירושלים ניצלה מהפסד בטורקיה. מאז הוא לגמרי חזר לעצמו, כולל הופעת שלשות במחזור האחרון, ואפשר בקלות לראות שכשג'יימס פלדין בעניינים, הפועל ירושלים משחקת עם ביטחון, ולרוב גם מנצחת. שום ספק שהוא המנהיג של הפועל ירושלים גם העונה, בדומה לאשתקד, וחזרתו לעניינים הקלה על שאר שחקני ירושלים.

רוטן, מנגד, הכוכב של אנוויל שנמצא בתקופה מעולה מבחינתו. הוא הסקורר המרכזי של הקבוצה והמוקד מספר 1 של ההגנה. קולע 20.7 למשחק באירופה, כשבמשחק האחרון, בניצחונה של אנוויל על פו אורטז, קלע את מספר הנקודות הנמוך ביותר העונה – 15. הוא לא מסתמך על הקליעה שלו, ואוהב לזרוק בעיקר ל-2 נקודות, הרבה מהצבע. ירושלים אמורה להתמודד איתו עם הגנת צבע של טיישון תומאס וסולימאן בריימו והגנה אישית של טרנט לוקט.

האקס פקטורים של ירושלים:

ירושלים היא קבוצה כל כך עמוקה. לדוגמא, במשחק האחרון מול באר שבע, 7 שחקנים סיימו בספרות כפולות ועוד אחד עם 9. נדבר עכשיו על שניים מהאקס פקטורים של ירושלים:

בראון ובריימו הם, כרגע, שני השחקנים שאחרי פלדין ברמת היכולת. שניהם מעולים בשני צידי המגרש, וללא ספק יכולים לעזור להפועל ירושלים לשמור על הבית. השחקן בכושר הטוב ביותר בירושלים כרגע הוא ג'ייקובן בראון. הוא נמצא בתקופה שבאמת כל זריקה שהוא זורק לסל נכנסת, לא משנה הזווית, או אם הוא בכלל הסתכל על הסל.

סולימאן בריימו הצטרף לירושלים בקיץ האחרון לאחר שהצטיין באילת אשתקד. הוא שחקן ורסטילי, גבוה שמשחק ב-5 ויכול לקלוע שלשות, כולל 3/4 נגד אא"ק. בנוסף, הוא שומר מצוין שכאמור, ביחד עם טיישון תומאס יש לירושלים קו קדמי הגנתי מפחיד.

עודד קטש וג'יימס פלדין לקראת המשחק:

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש, באימון המסכם לקראת המשחק – ממה אתה הכי מרוצה ברצף הניצחונות באירופה וביכולת הטובה בליגה? "יש הרבה חלקים טובים, בעיקר הגנתית. אנחנו כבר נכנסים לשלבים היותר מתקדמים של העונה, אנחנו כבר הרבה זמן ביחד, הייתי רוצה לראות יותר עקביות, בעיקר ברמת האנרגיה שלנו ובהגנה". מה אתה יכול לספר לנו על אנוויל? "הם קבוצה מאוד מסוכנת ביום נתון. אני לא אגיד שזו הקבוצה הכי חזקה בליגה, אבל יש להם 4 סקוררים ברמה גבוהה מאוד. הם דומים לאא"ק. אנחנו נצטרך להיות מוכנים לזה, להאט אותם, יש להם כמה שחקנים עם יכולות מאוד גבוהות שצריך הגנה קבוצתית, ולעצור את משחק הריצה שלהם כי אלה הדברים שהם עושים טוב". טוני רוטן רוצה להראות לכולם שהוא יכול להגיע ל-NBA, איך אתם רוצים לעצור אותו מחר? "הוא שחקן מאוד אגרסיבי, הוא גארד גדול, יש לו המון יכולות, אבל זה לא רק הוא. זה גם כריס דאו, צ'ייס סיימון ועוד… יש להם 4 מאוד אגרסיביים ודומיננטיים, סקוררים שבד"כ לקבוצה יש 1-2 כאלה, להם יש 4". אנוויל מגיעה לאחר תבוסה בליגה, יכול להיות שהיא תגיע עם מוטיבציה מיוחדת לנצח מחר? "קשה לדעת איך המשחק הזה ישפיע עליהם, אבל אנחנו רואים הרבה קבוצות שמשחקות ב-2 מסגרות שיש להן עליות וירידות, ולאו דווקא המשחק בליגה משפיע על אירופה ולהפך, ככה שבכל מקרה אנחנו מוכנים למשחק קשה". הפועל ירושלים במקום ה-1 בדירוג של ליגת האלופות, זה אומר משהו? "אלה דברים שאני לא מסתכל עליהם ואני מתרכז בכדורסל עצמו".

ג'יימס פלדין נכח גם הוא – ערכתם סשן וידאו ארוך מתמיד, מה אתה יכול לספר לנו על אנוויל? "יש להם כמה סקוררים ברמת NBA, הם אוהבים את משחק ה-1 על 1, אנחנו צריכים לשחק הגנה טובה ולעצור אותם". כרגע אתם מקום ראשון בדירוג ליגת האלופות, מה זה עושה לכם? "לא עושה כלום. בעונה הקודמת היינו ברוב העונה במקום הראשון בדירוג ואפילו לא הגענו לפיינל פור. ראיתי את זה אבל זה לא אומר כלום". מה אתה חושב שאתם, כקבוצה, הכי צריכים לשפר? "בעיקר הגנתית, זה מתחיל אצלי – אני חייב לשפר את ההגנה שלי. אנחנו משחקים טוב בצד ההתקפי, צריכים לשחק כך גם בהגנה". מה אנחנו יכולים לראות מאייזיאה קאזינס מחר? "אייזיאה שחקן טוב, בן אדם טוב, הוא כל הזמן לומד מהטעויות שלו ומנסה ליישם במשחקים".

מפתחות לניצחון:

הפועל ירושלים:

  • להאט את הפולנים. אנוויל ללא ספק אוהבת את המשחק המהיר. ירושלים תצטרך להתאים את עצמה לזה ולנסות כמה שיותר להאט אותם. הירידה להגנה חייבת להיות בטיסה, אחרת אנוויל תרגיש בנוח במשחק.
  • הגנה. יש לירושלים כמה שחקני הגנה טובים מאוד. העונה, ירושלים משאירה את יריבותיה על סקור נמוך מאוד יחסית לעונות קודמות, ולפי עודד קטש, הוא רוצה לראות יותר עקביות באיזור הזה של המגרש. מההתקפה אין מה לדאוג עם שחקנים כמו של ירושלים.
  • עומק הקבוצה. כאמור, לירושלים יש סגל עמוק מאוד. כמה שיותר שחקנים בדאבל פיגרס יותר טוב, כמובן שכולל הספסל. ירושלים של השנה מפרגנת בעוד אקסטרה פס, וזה נראה טוב. במשחקים שירושלים מסיימת עם מספר קלעים בדאבל פיגרס, זה תמיד נגמר בהבסה ירושלמית.

אנוויל וולוצלאבק:

  • התקפות מהירות. הקבוצה הזו אוהבת מאוד לרוץ, וזה עושה להם טוב. אם המטרה של ירושלים היא להאט אותם, המטרה שלהם היא כמובן לא לתת לירושלים לעמוד במטרה. כמה שיותר מתפרצות יובילו ליותר סלים קלים, ואם זה יקרה מתחילת המשחק, יכול להיות שירושלים תצא מהכלים.
  • משחק מעולה של כל הסקוררים. כבר ראינו העונה בליגה שהופעה טובה של רוטן לא מספיקה. הוא קולע הרבה למשחק אבל הקבוצה במקום האחרון בבית. אם כולם יגיעו למשחק, ויקלעו באחוזים טובים, יהיה ריח של הפתעה באוויר.
  • הרבע השלישי. ברוב משחקיה, הפועל ירושלים יוצאת מחדר ההלבשה במחצית כמו מלוע של תותח ודופקת ריצות במחצית השנייה שלא נותנות ליריבה אפילו אפשרות לחזור למשחק. בשביל שזה לא יקרה – קודם כל, להיות קרובים במחצית הראשונה, עם עדיפות ליתרון במחצית. להתמקד במחצית השנייה.

הימור:

בתור אוהד הפועל ירושלים, תורת הנאחס עובדת עלינו טוב מאוד. ככה שלא משנה מה כתבתי בפוסט ההימור שלי הוא אנוויל ב-30. לאחרונה חלה קצת ירידה בכמות הקהל בירושלים, ובמועדון רוצים לראות את זה חוזר היום.

יאללה הפועל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. עידן, כל הכבוד על ההשקעה וההתמדה. אני לא מבין: לאתר ניכנסים כמה אלפים ביום. אין ביניהם אוהדי הפועל י"ם? אנחנו נמשיך לכתוב כל זמן שעידן יחזיק מעמד, ואני רק מקווה שאלי יצטרפו עוד כמה קוראים ומגיבים. זאת הקבוצה מס' 2 של ישראל, אחרי הכל.

  2. מצטער להרוס את החגיגה, אבל המפעל הזו בשביל קבוצה גדולה כמו הפועל ירושלים – הוא בדיחה.
    כמו שזה נראה היא תיקח את המפעל הזה בקחות, אולי בלי הפסד, אבל לדעתי הצנועה היה עדיף לה ללכת ליורוקאפ ולנסות להגיע כמה שיותר רחוק.
    הקהל לא מגיע ומצביע ברגליים כי הוא מבין עניין, ותמיד ידע להעריך את הקבוצה שלו נלחמת ביורוקאפ הקשוחה ולא חוגגת בליגת האלופות החלשה.
    מקווה שיתעשתו שם בהקדם.

  3. פריוויו מושקע עידן.
    השנה יש להפועל קבוצה מגובשת, שמשחקת ביחד, סבלנית, עם מחוייבות בהגנה ועם אופי.

    כאוהד הרבה יותר קל להתחבר לקבוצה כזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט