מסיבת השלשות: מכבי תל-אביב הביסה את הפועל ירושלים בקלאסיקו / שי בוקר
כספי ודורסי חוגגים בסיום. מכבי תל-אביב נותרה מושלמת. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

מסיבת השלשות: מכבי תל-אביב הביסה את הפועל ירושלים בקלאסיקו / שי בוקר

הצהובים המשיכו את המומנטום הנהדר שלהם עם ניצחון גדול 73:89 על הפועל ירושלים בקלאסיקו. סקוטי ווילבקין (26 נקודות) לא ידע איך להחטיא. טיילר דורסי נרשם לראשונה העונה בליגה כזר ונראה שמכבי ויתרה על תהליך האזרוח שלו. האמריקאי-ישראלי-יווני ניצל את דקותיו וסיים עם 15 נקודות. ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין בלטו באדום. סיקור המשחק, מילותיי על המשחק, ראיונות ותגובות נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: 20:13 להפועל ירושלים

מכבי תל-אביב פתחה היטב את המשחק עם שלשה של נייט וולטרס ושני סלים קלים במתפרצת של סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן ועלתה ל-2:7 עם 7:21 לסיום הרבע הראשון. ההגנה של האדומים מהבירה התעשתה והקשתה על הצהובים, ובהתקפה שתי שלשות של ג'יימס פלדין ועוד שתי נקודות של בריימו בין השלשות, הפכו את התוצאה ל-10:9 לחבורה של עודד קטש. לאחר שתי נקודות של אות'לו האנטר שהחזירו את היתרון לצד הצהוב, ג'ייקובן בראון צלף שתי שלשות רצופות וקבע 16:13 לירושלמים. פלדין ובראון המשיכו בשלהם ולאחר 10 דקות, היתרון של האדומים עמד על 7 נקודות.

רבע שני: 37:36 לירושלים

אחרי ששלשה של טיילר דורסי צימקה את ההפרש ל-6, בראון שוב צלף שלשה וקבע 25:16 לקבוצתו. סקוטי ווילבקין לא התרגש וקלע שלשה בצד השני ואז מסר אסיסט לדני אבדיה לצעד וחצי בהתקפת מעבר. הצהובים לא נרגעו וטיילר דורסי קלע שלשה, חטף כדור וסיים עם סל ועבירה לאחר תן ולך נהדר עם נייט וולטרס ונתן לצהובים יתרון 25:27 עם 6:18 להפסקה. בצד האדום, טיישון תומאס הגיב עם ארבע נקודות רצופות ועוד שלשה של בראון קבעה 32:27 לחבורה מהבירה כשנותרו 4:51 למחצית. גם לאחר פסק הזמן, בראון המשיך בשלו ולאחר סל ועבירה קבע 35:29 לאדומים כשהוא עם 17 נקודות. עד המחצית, עומרי כספי נכנס לעניינים וצימק לנקודה הפרש בירידה להפסקה.

ג'ייקובן בראון. מחצית ראשונה חלומית. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 55:70 למכבי ת"א

לאחר שהפועל ירושלים מצאה את החולשה של הצהובים במחצית הראשונה כשגרמה לה לשחק משחק עומד, ההגנה האדומה נעלמה ואיפשרה לצהובים לרוץ ולרקוד על המגרש: עומרי כספי החזיר למכבי את היתרון עם ריברס לייאפ. סקוטי ווילבקין השתלט על המשחק לחלוטין עם ארבע שלשות רצופות כולל אחת עם עבירה והטיס את החבורה של יאניס ספרופולוס ליתרון 44:55 עם 6:15 לסיום הרבע. ההתפוצצות הצהובה נמשכה עם סל ועבירה של טאריק בלאק ושתי שלשות של ג'ייק כהן וטיילר דורסי ופתאום לוח התוצאות הראה 48:66 לצהובים. עד סיום הרבע, בראון ופלדין הצליחו למזער נזקים מעט וצימקו את הפער ל-15 בלבד.

סקוטי ווילבקין. הגארד של הצהובים להט ברבע השלישי. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

סיום: 73:89 למכבי ת"א

פלדין ובראון המשיכו לקזז את הפער ועם שתי שלשות גדולות הראו סימני חיים אצל האדומים כשהתוצאה מראה 61:72 בלבד. בדיוק שנראה שירושלים חוזרת למשחק, סקוטי ווילבקין השלים מהלך של שלוש נקודות ואסיסט של אבדיה לדורסי החזירו את הפער ל-18, 62:80. ווילבקין סירב שההגנה הירושלמית תעצור אותו, ועם עוד שלשה קבע 21 הפרש. עוד שתי נקודות של כספי קבעו 62:85 עם 4:21 לסיום והשאיר את הצהובים מושלמים בליגה.

קלעו למכבי בספרות כפולות: סקוטי ווילבקין 26 נקודות (6/7 ל-3) ו-5 אסיסטים (34 מדד), טיילר דורסי קלע 15 נקודות (4/7 ל-3) ועומרי כספי הוסיף 13 נקודות. לצד 5 ריבאונדים.

קלעו להפועל ירושלים בספרות כפולות: ג'ייקובן בראון קלע 27 נקודות (6/6 ל-3), ג'יימס פלדין קלע 18 נקודות (4/8 ל-3).

מילותיי על המשחק:

נתחיל עם הצד של מכבי ת"א:

מהרגע שראיתי שטיילר דורסי נרשם בסגל של מכבי, אמרתי לעצמי שמכבי תרוויח בגדול והוא "שובר שוויון". מהרגע שהגעתי להיכל כמו לפני כל משחק, אוהדי הצהובים שמכירים אותי היטב ויודעים שאני כתב, הציפו אותי בשאלות ורצו לדעת את דעותיי על השחקן הזה או השחקן ההוא. אני אמרתי להם שטיילר דורסי הולך לקלוע 15 נקודות ושהצהובים ינצחו ובגדול, ואכן צדקתי. טיילר דורסי היה ענק ואם ימשיך ביכולת כזאת, הוא שובר שוויון אצל הצהובים לא רק בליגה שלנו, אלא גם ביורוליג. הוא לדעתי הפתרון לבעיית השלשות של הצהובים ואישית אני מאוד שמח שראה דקות והוכיח את עצמו ותהליך האזרוח תם ונשלם.

סקוטי ווילבקין להט כרגיל.

משחק הריצות של הצהובים עשה את שלו: ריצת 0-11 ברבע השני בנוסף לריצת 4-21 ברבע השלישי (44:45 ל-48:66).

זוסמן ואבדיה רשמו את משחקיהם הכי לא טוב בחודש אוקטובר בליגה.

הצברים של מכבי ת"א קלעו ביחד 21 נקודות ב-10/17 מהשדה.

הפועל ירושלים:

הגנת הפועל ירושלים הייתה נהדרת במחצית הראשונה וגרמה למכבי ת"א לשחק באיטיות וזה הדבר הכי גרוע בשביל הצהובים. במחצית השנייה, ההגנה של ירושלים נעלמה לחלוטין וזה היה קשה לצפות.

כמה מילים על פלדין ובראון: ירושלים פגעה בול כשהביאה אותם אשתקד. שני סקוררים גדולים שלא מפחדים לקחת על עצמם או למצוא את חבריהם לקבוצה לנקודות קלות. מאוד חבל שהמשחקים הגדולים שלהם לא הספיקו.

ועוד מילה על הצברים של ירושלים: הם קלעו רק 3 נקודות וזו הייתה שלשה של תמיר בלאט שהשוותה את התוצאה ל-40:40 בתחילת המחצית השנייה. הם בסך הכל היו 1/12 מהשדה.

ראיונות ותגובות:

טיילר דורסי על הביטחון שלו אחרי המשחק הטוב ביותר שלו במדי מכבי: "היכולת הערב מוסיפה לי לביטחון. משחקים כדורסל עם ריצות ועשינו את זה."

על תהליך האזרוח: "הדרכון לא יקרה מהר. רשמו אותי כאמריקאי בסוף. אני לא מכיר את כל הפרטים".

על הצפייה מהספסל: "הישיבה בחוץ חלק מהמשחק, עזרתי לחברים שלי, זה כל מה שהיה, לא הייתי במצב רוח רע."

על הקהל: "הקהל משחק תפקיד חשוב, נותן לנו דחיפה ומומנטום. אנחנו יודעים שכל משחק הוא חשוב."

תקציר (יוטיוב מנהלת הליגה):

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מחצית ראשונה טובה של ירושלים לא הספיקה והתפרקות במחצית השנייה קבעה שהניצחון ילך למכבי. בתור אוהד ירושלים אני ממש לא מוטרד מהמשחק, בטח כשזה ההפסד הראשון העונה בכל המסגרות, למכבי, בחוץ, וכבר אחרי שניצחנו אותם העונה בגמר על תואר.

  2. שי תודה על הסיקור. מכבי או ליתר דיוק ווילבקין ודורסי ברבע אחד של התפוצצות גמרו את העסק. לא יודע עד מתי החוזה של בראון בי-ם אבל יש לי תחושה שמעבר לזה הוא לא יישאר כאן . גם הוא וגם פלדין יכולים להיות שחקני יורוליג לגיטימיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט