טור ההופס של מנחם לס ליום ד' (כולל תוצאות 'הכרויות')

 1. הדאנקים של העונה שעברה (באדיבות דדי)

 

 

 

2. תוצאות אתגר ההכרויות

אקסווייר הנרי, דרו גודן, ריפ המילטון, ג'יימס ג'ונסון, אודום, ביובויס, מרקיז דניאלס, מייק ג'יימס, קול אולדריך, איבן ג'ונסון, סבסטיאן טלפייר, גון פטרו, טיירון תומאס, לוק וולטון, ברבוסה, לוק באביט, כריס וילקוקס, ג'יימס אנדרסון, דשון סטיבנסון, ג'ייסון קולינס.

 

3. הכוכב החדש שלי העונה: דיאדרה ג'ורדן

 

 

דיאדרה היה אתמול אורח של NBC TV. ראיון מצויין. שפה אנגלית ציחה. טהורה. מדוייקת. מזוקקת.  ממש  פרופסור מהארווארד. לא האמנתי למשמע אוזני. ולפני שאתם מתקיפים אותי בפראות, עלי להקדימכם ולומר שלא, לא אשנה את דעתי על האשים ת'אביט וג'באל מגי. עוד יגיע היום ות'אביט יהיה סנטר מאד יעיל, וג'מל מגי, עם מאמן חדש, יראה לעולם מה שאני ראיתי בו כבר לפני שנתיים. אגב, גם על דנבר אני לא משנה דעתי שהם יהיו כוח רציני במערב, אם-כי אני מתחיל לפזול לעבר קבוצה חדשה שתהיה העונה מצויינת, עם הרבה צרות לספארס, ת'אנדר, וקליפרס, והשבוע או בתחילת השבוע הבא אציגה לפניכם – פורטלנד טריילבלייזרס שנידלקתי עליה השבוע. מבטיח לחזור אליה.

אבל נושא הפוסט היום הוא דיאדרה ג'ורדן, שרק גבאל מגי הוא אתלט ברמתו בסנטר. הוא היה כאילו נקודת החולשה של הקליפרס, והרבה הצביעו עליו – ללא כל צדק! – כעל החוליה החלשה בשרשרת. הקליפרס ניכשלו בגלל דברים אחרים לחלוטין , וגם אותם אדסקס בהזדמנות. דל נגרו המאמן לשעבר גם הוא לא אחת הסיבות העיקריות לנפילה בעונה שעברה, כי היום ידוע שמנכ"ל הקבוצה "הציע" לו לא לשחק את דיאדרה ברבעים האחרונים של המשחקים בגלל אחוזי הפאולים שלו (36.8% מהפאול כבר אמרנו?); אילו נתן לו לשחק, הקליפרס היו מסיימים הרבה יותר טוב!

טוב. דיאדרה היה כאילו התפוח הרקוב של הקליפרס והוא יודע היום טוב-טוב שלא היה חסר הרבה שהוא לא היה היום בקבוצה. זה היה רק בגלל מה שמסתתר בראש של דייויד סטרן – מין סאגה של "סיבות כדורסלניות" – שדיאדרה הוא היום שחקן הקליפרס ולא הסלטיקס, וקווין גארנט הוא לא שחקן הקליפרס, אלא הנטס. אתם זוכרים את ההתערבות של הבוס באומרו שדוק ריברס לא יוכל להיות מאמן הקליפרס אם קווין גארנט אף הוא מגיע כי לפי חוקי הליגה, מאמנים לא יכולים להיות חלק מכל דיל?

אז רק משהו טכני גרם לדיאדרה להישאר בקליפרס. בקיצור ולעניין, המנכ"ל, ולבטח דוק ריברס, ידעו שהדיל כולל את עזיבת דיאדרה והגעת גארנט. ועכשיו הם כאילו "תקועים" איתו, ואני אומר לכם – חוצב זאת בסלע! – שהם בעצמם לא יודעים איזה מזל יש להם שסטרן ביטל את העיסקה המקורית. לי יש רושם שבסתר ליבו דוק ריברס מברך על כך, אבל הוא לא היה מסוגל להוציא מילה נגד שחקנו הנאנן לשעבר גארנט.

אולי רק בעל הקבוצה חושב שהוא "תקוע". לא דוק ריברס. מיד כשנודע שהעיסקה הרשמית היא נאדה, הוא הרים טלפון לדיאדרה ואמר לו (זה נודע לנו רק בראיון עם דיאדרה): "אני רוצה שתדע דבר אחד: אני לא מאוכזב בכלל שיש לי אותך בקבוצה במקום קווין גארנט. אני גם רוצה שתדע שאתה אחד משלושת השחקנים החשובים לי ביותר בקבוצה!". דוק ריברס חיסל בזאת משוכה אדירה. דיאדרה אמר שהוא מרגיש "מאושר" שדוק הוא מאמנו.

תראו. מה בדיוק הפריע לדיאדרה? החוזה שנתנו לו. 43 מיליון לארבע שנים היה טרוף, ומעמסה שהוא נשא על גבו משך כל העונה כששלטים מתעופפים באולם (ומאמרים בבוקר ובערב בעתונים ובאינטרנט) להזכיר לו שהוא שחקן של 11 מיליון לעונה הקולע 36.8% מהפאול. הוא ניסה להוכיח שהוא שווה את הכסף, וניסה יותר מדי. לא היה איש שירגיע אותו ויאמר לו פשוט לשחק ולשכוח מהחוזה, כי מה שנחתם – נחתם, והכסף עתה הוא בבנק ואין לשנות את העובדה. אך רק העונה הוא ישחק מבלי לחשוב על הכסף ומבלי לדאוג להוכיח שהוא שווה את זה. משך החודשיים האחרונים הוא עבר "הדרכה" סודית שהוא לא מוכן לדבר עליה, ש"שיחררה אותי מחובת ההוכחה" כדברו. דוק ריברס אמר לו שהוא לא משחק עבור הכסף ששולם לו אלא עבור אליפות, והוא חושב עתה באותה צורה.

החור השחור במשחקו הוא פאולים, וזאת יודעת אפילו נועה, הגולשת החדשה שלנו. הבעייה הפסיכולוגית הגיעה לדרגה כזאת שהוא חלם בלילות חלומות זוועה על פאולים. הוא היה חושב על פאולים בחדרו והולך להקיא בשרותים. בחודשיים האחרונים הוא עושה רק שני דברים: רץ על שפת הים עם שקי חול על גבו, וזורק פאולים בהדרכת מאמנו בוב טייט, אותו טייט ששינה לו לחלוטין את טכניקת זריקת הפאול שלו. "שינוי הזריקה הכניס אותי לסיחרור מטה והמצב נעשה גרוע יותר ויותר. אבל הגעתי לתחתית, ומאז אני בעלייה. תתפלאו כשתחזו בזריקות הפאולים שלי". מה אומר טייט? "אני מבטיח לכם 62% לפחות מהפאול".

לדיאדרה היה ממוצע בינוני בעונה שעברה – 8.8 נקודות, 7.2 ריב', ו-1.6 חסימות. לקליעות אפשר להוסיף אוטומטית 6-8 נקודות רק על סמך הפאולים הנוספים שייכנסו. דיאדרה הוא רק בן 25. אני סומך על דוק ריברס שעם כריס פאול, ודיאדרה חדש, כל משחק הקליפרס ישתנה.

ואני מבטיח לכם שדיאדרה ג'ורדן יהיה אחד מחמשת הסנטרים הטובים ביותר בליגה, עם הרגשה שהוא יהיה קרוב מאד להיות הטוב ביותר. אתם יכולים להתחיל לצחוק. נתראה בסוף העונה.

 

4. בעיות ב-OKC

 

מה הבעיות העיקריות שאני רואה בתאנדר העונה?

 

1. קנדריק פרקינס בסנטר. הוא דורך על המקום ואולי יורד ביכולתו. הוא כבר לא הסנטר שיכול לשחק נגד הסנטרים הגבוהים הצעירים שמגיעים לליגה, ואלה שכבר נמצאים בה. בבוסטון מאד אהבתי אותו: לוחם ללא חת; פיזי מאד; מלוכלך מספיק להפחיד אנשים מבלי להיזרק, ופרצוף כועס האומר "אתי לא כדאי להתעסק". למרות שהוא רק בן 28 הוא נראה לי שחוק, עייף, וזקן. כל החוזק, המוצקות, והבריונות נעלמו היכן שהוא. לי הוא נראה די גמור. עייפות חומר? אולי. אבל עובדה שמהקשיחות והעוצמה שלו לא נשאר הרבה.

2.  סרג'י איבקה, פאור פורוורד. כשהוא הגיע כצעיר בן 23 לסיאטל ב-2008 חשבתי שהוא באמת הדבר הבא. הוא התקדם במשחקו, אבל כבר שלוש עונות שהוא לא מתקדם, ולדעתי בעונה שעברה אפילו נפל מיכולתו לפני שנתיים. הוא מגן שהוא אוברייטד. דברו עליו לפני שנתיים כאחד המגינים הטובים בין הפאור פורוורדים, ובעונה שעברה לא ראיתי קמצוץ מזה. הוא כמעט אפס מחלט בפוסט-אפ, וקליעתו מהקרן היא לא רעה ערב אחד, ורעה מאד ערב שני. אני לא יודע מה קרה לו, ומדוע התפתחותו נעצרה.

3. חוסר מחליף ראוי לראסל ווסטברוק אם המאמן רוצה לשנות את הקצב ולהאיט את המשחק, או פוינט גארד שהוא "PASS FIRST".

4. מי יהיה  השוטינג גארד? פעם היה ג'יימס הארדן. קווין מרטין הגיע לשלשות, אפילו שלעתים שיחק סמול פורוורד. גם הוא איננו. ג'רמי למב? את הצעיר הזה, 1.96 מ', אהבתי מאד ביוקון. יש לו יד זהב מרחוק שעדיין לא הדליקה את הליגה. אבל אני לא מאמין שהצעיר הזה מבושל מספיק לקחת את התאנדר רחוק בפלייאוף. אולי רג'י ג'קסון? לעתים ההחלטות שלו בהתקפה איומות, והוא מסוגל להיות מאד פזיז. אתלט נפלא שמשתולל יותר מדי. בעייה במספר 2.

5. ת'אבו סופולושה הוא ריבאונדר מצויין, ולעתים הקליעה מדאונטאון ניכנסת, אך הוא – כמו איבאקה – לא מראה כל שיפור במשחקו כבר שנתיים.  גם הוא כמו רג'י ג'קסון לפעמים מחליט החלטות מהגיהנום בהתקפה. הוא לא טוב מספיק בעונת 2013-14 להיות סמול פורוורד של קבוצה הרצה לאליפות.

התאנדר היא קבוצה חזקה לפלייאוף רק בגלל קווין דוראנט וראסל ווסטברוק. היא לא התחזקה מספיק לשנות את מקומה השלישי או אפילו הרביעי בליגה, כי שני שחקנים עליונים עם כל כך הרבה חורים מסביבם לא יספיקו למרוח את החרדל בליגה הזאת שכה השתפרה העונה!

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. גורדן נשאר בקליפרס מחוסר ברירה, לא כל כך מהר מוצאים דיל לטרייד.ריברס שוחח איתו כדי לקבל שקט תעשייתי.
    בעיית קליעות מהפאול היא בעיה קריטית , נסיונות שנעשו בעבר לפתור בעיה זו נכשלו, ראה שקיל, הווארד ועוד.
    לצערי אני לא צופה לגורדן עתיד מזהיר,הוא שחקן מוגבל מידי.בעית הפאולים זה לא רק הנקודות החסרות, אלא הפתרון הקל שהוא נותן להגנות היריב. עושים פאול וסוגרים עניין.
    לגבי התנדרס , כולם מהללים את הניהול המבריק שלהם. למעשה הם נהנו ממזל לקבל את דוראנט במקום אודן. כל השאר סדרה של החלטות טפשיות. באותו דראפט לקחו את גף גרין כאשר נואה היה פנוי.
    הביאו את פרקינס שהיה במקרה הטוב סנטר בינוני מינוס.העדיפו את איבקה האוברייטד על פני הארדן. שחררו את הרדן ברגע האחרון, וחזרו רוורס עוד פעם הם צריכים לפתח שוינג גארד (לאמב) מאפס.
    הנהלה גרועה שלא מתנהגת כקבוצה שרצה לאליפות. ולא מבינה מה נחוץ כדי לרוץ לאליפות.

    1. הגעתי למסקנה הזאת כי כבר בעונה שעברה גיליתי ניצוצות של סנטר מצויין, ואם בעיית הפאולים ניפתרה, זה יוסיל לו לכל ביצועי המשחק האחרים, והוא זקוק רק לטיפה פה טיפה שם להגיע לגדולה. זוהי הרגשתי, כפי שאני מרגיש שמגי יכול להיות סנטר מצויין עם מאמן שיכוון אותו נכון. ות'אביט? עם גוף כשלו אתה לא יכול לא להיות טוב. סקוט ברוקס לא מקדם אותו וזה כשלונו של המאמן. הלוואי שהוא היה שחקן מיאמי

      1. אין ספק שהוא סנטר אתלטי עם פוטנציאל. אבל אין לו מובים, אין לו קליעה, וגם ההגנה שלו לא מזהירה. איך אתה מצפה שהוא ישפר את כל זה בחודשיים?

  2. שנה שעברה איבקה הוסיף 4 נק לממוצע הוסיף יכולת קליע ושיפר את אחוזיו מכל הטווחים.

    וניבחר 9 בשחקן המשתפר!!!!!!

    אז איך אפשר להגיד עליו שהוא לא השתפר בכלום, כשכל ממוחי הליגה חושבים שהוא בין 9 המשתפרים ביותר?

    1. בן, איבקה היה צריך להיות התשובה לעזיבת הארדן, והוא ניכשל בזה קשות. עוד נקודה, פחות נקודה, לא משנה. מה שקובי הוא שהוא היה צריך להוות X-פקטור ובזאת הוא ניכשל.

      1. לא רק זה, גם אחרי הפציעה של ווסטברוק מישהו היה צריך לקחת את הזריקות ולקלוע נקודות ואיבקה לא היה שם כדי לעשות את זה.

      2. הטענה שלי הלא אינה אם הוא טוב מספיק אלה אם הוא השתפר או לא ואני טען שכן(כמו גם ממוחי האן בי אי) אתה רשמת במפורש שלא.

        זה שהוא לא הארדן זה ברור. מצד שני גם הארדן לא יכל להיות הארדן באוקלהומה בכל מיקרה.

        אם איבקה ימשיך את השיפור משנה שעברה הוא יהיה שחקן נהדר ואוקלהומה תהיה קבוצה נהדרת

  3. קווין דוראנט רוצה אליפות, לא בטוח שאוקלוהומה-מועדון קטן יכול לאפשר זאת,
    הוא מתאים ל- ל.א. כמו כפפה ליד רק שחוזהו מסתיים ב-2015
    נחיה ונראה.

  4. לכבוד הכוכב המפוקפק של מנחם (אולי די עם סנטרים?נסה עמדה אחרת) חשבתי לכתוב כמה מילים על דראפט 2008:
    דראפט 2008 לא נחשב חזק במיוחד מראש, כאשר דיברו על שני סופרסטארים אפשריים, ביזלי ורוז. בפועל, מלבד רוז, קיבלנו את ווסטברוק ולאב. מה שמעניין הוא רשימת הסנטרים שנבחרו בדראפט 2008 אחרי המקום ה- 15 (ברוק לופז נבחר בקצה העשיריה הראשונה) ומתוכם לפחות 4-5 הם סנטרים פותחים בליגה – רובין לופז (15), רוי היברט (16), ג'בייל מקגי (17), קוסטה קופוס (23), ניקולה פקוביץ (31), דאנדרה ג'ורדן (35), עומר אסיק (36) ומי שרוצה יכול לספור את ג'י ג'י היקסון (19) שהוא אולי לא סנטר ואוברייטד אבל בפועל היה בשנה שעברה הסנטר הפותח של פורטלנד.
    אולי אף אחד מהם הוא לא שאק או אפילו הווארד, אבל אני לא זוכר כמות כזו עצומה של סנטרים מובילים מדראפט אחד. יהיה מעניין לראות איך יתפתח הדראפט של השנה, הדראפט הכי עמוס בסנטרים להצליח מאז 2008 (נואל, לן, אוליניק, זלר, פלמלי, אדאמס, דיאנג), או שאולי הוא יזכיר יותר את 2001 , שהיה עמוס בסנטרים (כל 4 הבחירות הראשונות!!!) ומלבד טייסון צ'נדלר (2) ופאו גאסול (3) , אפשר למצוא בלוטרי סנטרים מובילים כמו קוואמי בראון (1), אדי קארי(4), דסניה דיופ (8) וסטיבן האנטר (15).

  5. אני מת על הקליפרס ואחרי יוסטון הם האהובים עלי.
    בתור אחד שראה את רוב המשחקים שלהם חייבים לומר שהכישלון בפלייאוף מול ממפיס היה קריסת הקו הקדמי של גריפין/ג'ורדן מול זיבו/גאסול. ולא בעיות העונשין(רעה חולה בפני עצמה).

  6. אני גם מאוד אוהב את הקליפרס ומקווה שהשנה הם יצליחו ויגיעו רחוק יותר בפלייאוף
    ואני חושב שבסך הכל הם השתפרו משנה שעברה גם החתימו את ג'י גי' רדיק וגם גורדן השתפר ואני גם ראיתי שבלייק גריפין אמר שהוא גם מאוד השתפר הקיץ ואנחנו נופתע לראות שינוי במשחקו

  7. אחלה מאמר כהרגלך בקודש מנחם , לצערי אוקלוהמה באמת לא עשו דבר על מנת לשפר את קבוצתם , ממש התפללתי לטרייד על פרקינס והם ירדו ברמתם , ג'ורדן אחלה סנטר ואני חושב שביחד עם בלייק וכמו ששגב אמר הם שניהם ישתפרו השנה יפיקו לקחים ועם מאמן טוב יש סיכוי טוב לשיפור.
    מעניין לדעתי לעשות ניוחושים מושכלים לגבי איזה קבוצה תשתפר השנה ומי תרד ברמתה. לצערי מנחם ולשמחתך עוד אליפות למיאמי נראית בכיס .

  8. הבעיה העיקרית של אוקלוהומה היא הבחור העונה לשם סקוט ברוקס שנכון להיום משמש כמאמן שלה. אין לו מעוף, אין לו טקטיקה, אין לו קלפים בשרוול והוא קופא על שמריו בכל פעם שמשהו קורה בניגוד לתוכניות (ולראייה שני הפליי-אופים האחרונים). אז לפני שהם עושים מהפכה בסגל המוכשר שלהם אולי כדאי לשנות מאמן שיוציא יותר מים ממה שכרגע נראה כמו סלע.

  9. לבן
    לקבוצה שרצה לאליפות לא מספיק שחקן שקצת השתפר.הממוצעים זה דבר מטעה מאוד. השאלה לגבי כל שחקן בתנדרס היא מה הוא תורם במשחקים החשובים בפלייאוף. ואצל איבקה ראינו בינוניות.הוא הועדף בסופו של דבר על פני הארדן. אבל איש לא ציפה ממנו להיות פקטור רציני במשחקי ההכרעה וזה אומר הכל.
    ליאיר
    אתה צודק חלקית, צריך להחליף גם את המנהל. מנהל טוב צריך לדפוק על השולחן ולבקש עוד תקציב. שעון החול לאליפות הולך ואוזל. עם שחקן כמו דוראנט הולכים לאליפות עכשיו, אין שנה הבאה, היריבות לא שוקטות על השמרים. המחדל של הארדן , הוא מחדל של המנהל . היתה פה מדיניות ברורה העדפה של שחקן בינוני כמו איבקה,וויתור על סופרסטאר כמו הארדן.

  10. אוקלהומה חייבת מאמן אם לא פשוט אין סיכוי , יש להם סגל ששווה אליפות אין ספק שיש לך 2 מחמשת השחקנים הטובים בליגה אתה חייב להיות מועמד לאליפות אם לא כנראה שיש לך מאמן גרוע שתי שחקנים הטופ 5 פלוס כמה שחקנים מצויינים איבקה פרקינס ספלושה לאמב , תראו את ווגל ופופוביץ שעם פחות מזה בנו קבוצות חזקות יותר.כל האשמה בסקוט ברוקס.

  11. שלום וברכה.
    אתחיל בזה שאומר שלהזכיר את דיאנדרה ג'ורדן וגארנט באותו משפט זה עוול איום ונורא. כבר היום אנחנו יכולים לומר בבטחה גמורה שקווין גארנט הוא אחד מגדולי העמדה שלו בהיסטוריית המשחק. למעשה גארנט הוא שחקן עם מעט מאוד חסרונות, שלדעתי היה הרבה שנים בלתי עציר בהתקפה ובהגנה האט עד עצר כל מי שעמד מולו. משך שנים היה מגן עילאי, ריבאונדר עילאי ושחקן יציב בהתקפה. ומנהיג! וואחד מנהיג. לעומת זאת מעטים המשפטים הקוהרנטים, בכל שפה שהיא, שניתן להגיד על דיאנדרה ג'ורדן. ערב אחד נדמה שהוא תייר בקופקבנה, בערבים אחרים הוא מתחזה לשייח סעודי או סתם נראה מסתובב ברחבה כאילו הוא בתחרות קריוקי או סתם תופס ראש ברחוב סואן. לפעמים בא לי להגיש לו משקה כשהוא משחק, ככה, בראש טוב. כל שיפור שיראו ממנו שנה הבאה יהיה אך ורק בזכות דוק ריברס, וייקח לו שלוש שנים להבין את מה שדוק אפילו לא הזכיר לגארנט פעם אחת. לג'ורדן ולמגי יש בעית קשב וריכוז רצינית. הם לא מאוד קשורים לענף ונראים באופן כללי כמו זוג ילדים חובב עפיפונים ואולי ביום טוב איזה טיסן חשמלי על כרעי הבטריה האחרונים שלו. אוקלהומה – הבעיה מתחילה בווסטברוק – הוא זה שמוריד את משחקו של איבקה. מנחם, שנה שעברה טענת שהארדן אינו אבידה גדולה. מסתבר שהוא כן. הוא אחד ממנהלי המשחק הטובים בליגה, וזה בדיוק מה שצריך ליד ווסטברוק. אי אפשר לקחת אליפות כשמשחקים שכונה. ברוקס אולי חשב שיצליח לאלף את ווסטברוק אבל בינתיים זה לא מצליח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט