תמשיך במאזן המושלם בכל המסגרות? הפועל ירושלים רוצה לשמור על המומנטום נגד אא"ק / עידן ארווץ
תמונה - מנהלת הליגה

תמשיך במאזן המושלם בכל המסגרות? הפועל ירושלים רוצה לשמור על המומנטום נגד אא"ק / עידן ארווץ

הערב (19:30, 5PLUS), הפועל ירושלים (0-1) תארח את אא"ק אתונה (0-1) למשחק צמרת בליגת האלופות של פיב"א, כששתי הקבוצות יודעות שלמרות שזה רק המחזור השני, שווה להן לנצח היום כי יש הבדל גדול בין לסיים במקום הראשון של הבית לבין המקום השני. שתי הקבוצות מגיעות לאחר ניצחון במחזור הראשון של המפעל, כשהירושלמים משיגים אותו על בנדירמה בטורקיה בעוד היוונים על פו אורטז בבית. המצ'אפ המרכזי של הערב הוא בין ג'יימס פלדין לבין קית' לנגפורד המצוינים.

לקראת המשחק:

סגלים:

הפועל ירושלים: בר טימור, מינדאוגאס קופשאס, ג'יימס פלדין, נמרוד לוי, עידן זלמנסון, סולימאן בריימו, תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון, טרנט לוקט, דביר רינגוולד, אייזיאה קאזינס, טיישון תומאס, דניאל רוזנבאום.

אא"ק אתונה: יונאס מאצ'יוליס, דמיטרס מבוראידיס, צ'אריס יאנופולוס, קית' לנגפורד, מרכוס סלותר, לינוס כריסיקופולוס, סטפן ינקוביץ', הווארד סנט-רוס, ג'ורג'יוס צלמפוריס, ווסיליוס טוליופולוס, ניקוס גקיקאס, ניקוס רוגקאבופולוס, קנדריק ריי, סטרגיוס פראפס, דמיטריוס קאקלמנקיס, אנסטסיוס ספירוגלו.

המחזור הראשון: שתי הקבוצות ניצחו – אא"ק בבית וירושלים בטורקיה

הפועל ירושלים שיחקה משחק לא משהו בטורקיה, למרות שהובילה בו לכל אורכו כמעט. בנדירמה לא הפסיקה לרדוף אחרי האדומים מהבירה, אך למרות משחק נוראי של ג'יימס פלדין (3 נק' ב-0/10 ל-3, 1/4 ל-2), ג'ייקובן בראון (19 נק') וטיישון תומאס (16 נק' ו-9 ריב') הצטיינו והעניקו לירושלים ניצחון ראשון העונה בליגת האלופות, ושמרה על מאזן מושלם בכל המסגרות – 69:73.

בצד היווני, אא"ק הביסה ב-20 הפרש את פו אורטז הצרפתית בבית, משחק בו אא"ק הובילה כמעט בכל נתון: נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, אחוזים ל-3, אחוזים ל-2, אחוזים מהקו ועוד. ניכר מהסטטיסטיקה שכמו הפועל ירושלים, גם אא"ק אוהבת מאוד ללכת לריבאונדי התקפה ולעשות נקודות קלות בהזדמנות השנייה. המשחק נגמר 82:102 לאחר שהפרש השיא כבר היה 27. קית' לנגפורד היה מצוין עם 27 נק' בעוד יונאס מאצ'יוליס אחריו עם 17.

ראש-בראש בכל הזמנים:

מאזן: 2-2.

מאזן בירושלים: 1-1.

מאזן באתונה: 1-1.

המצ'אפ המרכזי: ג'יימס פלדין נגד קית' לנגפורד:

לא הייתה שום התלבטות בנוגע לשחקני המפתח של שתי הקבוצות. קית' לנגפורד נראה מצוין, וגם בגיל 36 ממשיך לעשות מספרים, גם אם רק בליגת האלופות וכבר לא ביורוליג. הוא נראה נהדר במחזור הראשון עם 27 נק' בניצחונה של אא"ק ובלי שום ספק המטרה מספר אחת של ההגנה בקבוצה היריבה.

פלדין, מנגד, הכוכב של ירושלים שנמצא בתקופה לא טובה מבחינתו כשלאחרונה האחוזים שלו ל-3 לא משהו, וזה הגיע עד 0/10 לשלוש במשחק הראשון של ליגת האלופות. הוא לא שכח לקלוע ואני בטוח שיחזור לעצמו בקרוב. השאלה היא מתי זה יקרה. גם עם פלדין לא משהו, ירושלים עדיין במאזן מושלם בכל המסגרות ולמרות זאת תרצה לקבל את פלדין בשיאו הערב כדי לא להכביד על השאר.

האקס פקטורים של ירושלים:

לא רק פלדין יודע לשחק כדורסל ולירושלים יש עוד שחקנים מעולים שיכולים להיות האקס פקטורים הערב. נדבר על שניים מהם:

בראון ותומאס הם שני זרים שלא סתם ירושלים החליטה להאריך לשניהם את החוזה בקיץ. הם שחקנים מצוינים בשני צידי המגרש, ויכולים לגמרי לשנות את כיוון המשחק. ג'ייקובן בראון הוא השחקן שמגיע בכושר הטוב בקבוצה ועם משחקים מצוינים בליגה ואירופה. בליגה הוא עומד על 15.7 נק' ו-4.3 אס' בעוד באירופה הנתונים שלו בטבלה למעלה.

טיישון תומאס היה פצוע ברוב משחקי ההכנה, כולל גביע ווינר ו-2 מחזורי הליגה הראשונים. הוא חזר לשחק במשחק הראשון באירופה נגד בנדירמה והיה מצוין (נתוניו מהמשחק בטבלה) עם התקפה מצוינת והגנה יוצאת מן הכלל, שבשילוב עם סולימאן בריימו יש לירושלים הגנה מעולה בקו הקדמי. משחק הבכורה שלו בליגה היה ביום שבת נגד נהריה, שם גם כן היה טוב עם 9 נק' ב-19 דק', 9 ריב' וחסימה.

עודד קטש, טיישון תומאס ובר טימור לקראת המשחק:

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש, אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "היה כיף גדול לחזור לארנה מול הקהל שלנו. אני מאוד מקווה שהקהל ייתן אווירה מיוחדת. כל משחק באלופות הוא קריטי – למיקומים, להבטחת עלייה. אא"ק קבוצה מאוד מסוכנת עם הרבה שחקנים שביום נתון יכולה לעשות הרבה נזק. יש לי הכרות עם המאמן שלהם, הפסדתי לו בגמר עתודה. השחקנים מבינים את חשיבות המשחק, כולם מודעים לחשיבות".

טיישון תומאס אמר לקראת המשחק: "אנחנו מוכנים עכשיו, נשחק חזק. ההגנה שלנו עכשיו טובה. המפתחות לניצחון הם ההגנה שלנו שהיא חלק גדול בכל הניצחונות שלנו העונה ונצטרך אותה גם הפעם. לגבי המאזן המושלם בכל המסגרות והלחץ: "אנחנו לא מרגישים לחץ, אנחנו עוד בשלב מוקדם בעונה. אם נפסיד לא נחפון את הראש בין הידיים, אם ננצח זה יהיה ניצחון גדול בגלל ההפסד להם בעונה שעברה. שמענו על ההיסטוריה בין שני המועדונים ויודעים שצפוי להיות משחק גדול. האוהדים יהיו כאן כמו בשנה שעברה והאוהדים מזכירים לנו שהמשחק הזה חשוב וגדול. הקהל יהיה איתנו".

קפטן ירושלים בר טימור הוסיף: "הייתה לנו חזרה טובה לארנה בליגה ועכשיו אנחנו מתחילים את המשחקים האירופאים בבית, מן הסתם רוצים להתחיל ברגל ימין. עשינו אתמול ובבוקר אימון הכנה ונבוא מוכנים. אני לא יודע אם אשחק או לא נגד אא"ק, זה חלק מהחיים בקבוצה כזאת, צריך לדעת להיות מיד מוכן ולהביא את עצמך מתי שתקבל הזדמנות ואני מקווה לקבל. בכל מקרה יש פה עונה ארוכה עם הרבה משחקים – אירופה, ישראל. יש הרבה מטרות ויש הרבה סבלנות". על הכימיה בקבוצה: "גם בשנה שעברה הייתה לנו כימיה טובה, לא יודע להשוות. אני יודע להגיד שגם השנה הכימיה מאוד נעימה, וכיף לבוא לפה, להתאמן, להיות אחד עם השני וגם הרבה מחוץ לשעות הכדורסל שלנו שזה חשוב. זה דבר ששמים דגש בשנים האחרונות פה וזה מצליח. אא"ק קבוצה טובה, אבל יש הרבה קבוצות טובות במפעל הזה וגם בליגה. אנחנו עושים את ההכנה הכי טובה שאנחנו יכולים במסגרת הזמן לכל משחק, אנחנו לא מתכוננים למשחק זה או אחר בצורה אחרת. אנחנו עושים את ההכנה הכי טובה, ננסה לבוא הערב ולעשות משחק מצוין. אא"ק קבוצה מעולה עם המון שחקנים בעלי ניסיון, הפסד כזה או אחר לא ישפיע עליהם. אנחנו מתרכזים במה שבידיים שלנו ולא בהם".

מפתחות לניצחון:

הפועל ירושלים:

  • אא"ק, בדומה להפועל ירושלים, אוהבת קצב מהיר. במצב כזה הקבוצה עם יותר כישרון והגנה טובה תנצח. זה בהחלט מתאים להפועל ירושלים ואני מניח שלמרות הקצב המהיר של אא"ק, ירושלים תמשיך לרוץ כל התקפה.
  • להמשיך בהגנה המעולה שלהם מתחילת העונה. ירושלים ספגה בארבעת משחקיה בכל המסגרות מתחילת העונה 69.2 נקודות בלבד! להפועל יש כל כך הרבה שחקנים שיודעים לשמור: טיישון תומאס, סולימאן בריימו, אייזיאה קאזינס, טרנט לוקט ועוד. אם ישאירו את אא"ק מתחת ל-80 נקודות, רוב הסיכויים שהמשחק ייצבע באדום.
  • חלוקת נקודות שווה, כולל תרומה מהספסל. במשחק האחרון נגד נהריה 5 שחקנים אדומים סיימו בדאבל פיגרס, פלוס עוד אחד שהיה עם 9 נק' וראינו איך זה נגמר. כשכולם נכנסים לעניינים בקבוצה, קשה מאוד להגנה להתמקד על שחקן אחד או שניים כי כולם מצוינים.
  • ריבאונדים, ריבאונדים ועוד פעם ריבאונדים. ירושלים מעולה השנה בכדורים החוזרים, גם בהגנה וגם בהתקפה, והם חייבים לסיים את המשחק עם יתרון בקטגוריה הזו.

אא"ק אתונה:

  • התקפות איטיות. ראינו הרבה פעמים שהתקפות איטיות גורמות לירושלים לצאת מהכלים ולרוב במשחקים כאלה גם הזריקות הקלות לא נכנסות. כאמור, אם שתי הקבוצות ישחקו מהר – רוב הסיכויים שזה ייגמר אדום.
  • קית' לנגפורד. הבן אדם לא נגמר ואם הוא ייתן היום את אחת ההופעות שהוא רגיל לתת, זה כנראה ילך למשחק צמוד/ניצחון מוחץ של אא"ק.
  • הקו האחורי בהתקפה. כאמור, לירושלים יש הגנה מעולה בצבע עם שחקן ההגנה של שנה שעברה בליגה, טיישון תומאס, והסגן שלו, סולימאן בריימו. אם היוונים יכניסו כדורים לתוך היער, רוב הסיכויים שלא ייצא מזה כלום.

הימור:

ככה נראתה הארנה בפעם הראשונה (עונת 2015/16) שהפועל ירושלים אירחה את אא"ק.

במועדון בהחלט מקווים לעוד אחת מהתצוגות שרק הקהל הירושלמי יודע לעשות ואם זה יקרה המשחק ילך לבירת ישראל. אם לא, זה יהיה משחק צמוד מאוד שבסופו לדעתי אא"ק תעצור את המומנטום של הירושלמים.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. ההיכל בירושלים נראה כמן האולם בפן סטייט (או האיצטדיון) כשהכל לבן). כל הכבוד עידן על הידע וההתמדה. אני לא מבין: אין באתר אוהדי כדורסל ישראלי?

  2. נגד בנדרימה בטורקיה הפועל התקשתה מאוד התקפית. השאלה אם זה בגלל יום מזעזע של פלדין שלא אפשר בריחה או שהקבוצה מעט מוגבלת התקפית מול הגנות אירופאיות גבוהות ואינטנסיביות. לדעתי אחד המפתחות הוא דווקא בלאט שמקבל המון קרדיט מעודד. אם יצליחו להחביא אותו בהגנה והוא יכנס טוב למשחק הכל ילך הרבה יותר קל.
    ללנגפורד יהיה קשה מול ההגנה הקבוצתית ולוקט בפרט. נקווה לטוב.

  3. תודה עידן. תעקוב בשבילי אחרי הדקות והתפוקה של נמרוד לוי (אם יקבל בכלל דקות; נגד אירופה, הבנתי, מחביאים את הישראלים)

  4. תודה עידן,
    כאוהד הפועל למעלה מ-30 שנה,
    השנה מסתמנת כשנה שבה יש בהפועל תלכיד קבוצתי מצויין, ביחד עם מחוייבות בהגנה,
    וכישרון התקפי,
    הפועל יכולה וצריכה השנה לרוץ רחוק בכל המסגרות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט