טוב לחזור הביתה: הפועל ירושלים מביסה את עירוני נהריה / עידן ארווץ

שחקני ירושלים חוגגים

אתמול, סוף-סוף, חזרה הפועל ירושלים לארנה בירושלים למשחק הבית הראשון העונה בכל המסגרות. תמיד כיף לחזור הביתה, אבל לא היה נראה שהקבוצה הייתה צריכה את זה – מתחילת משחקי האימון, הקבוצה עומדת בלי הניצחון אתמול על מאזן של 1-10, כשההפסד היחידי היה לחימקי מוסקבה, קבוצת היורוליג. משחקי אימון מצוינים, טורניר גביע ווינר שהסתיים בתואר לאחר ניצחון על מכבי תל אביב בגמר, מאזן 0-2 ב-2 משחקי הליגה הראשונים שהיו במגרשי חוץ ושניהם נגמרו בהפרשים גדולים, 30 במצטבר, וברביעי האחרון גם ניצחה את משחקה הראשון לעונה בליגת האלופות של פיב"א, גם כן בחוץ (טורקיה). למרות הכל, בהחלט הייתה חסרה האווירה הירושלמית של הארנה, האוהדים והקהל.

כאמור, הפועל ירושלים הגיעה למשחק הזה לאחר פתיחת עונה מצוינת, עם מאזן 0-2 בליגה לאחר ניצחונות על נס ציונה והפועל תל אביב בחוץ כשהיכולת לגמרי משכנעת, ההגנה עובדת מעולה ובחדר ההלבשה כיף. נהריה, היא הגיעה למשחק לאחר טורניר גביע ווינר בסדר מבחינתה לאחר שהודחה בחצי הגמר מול מכבי תל אביב, אך בליגה היא לא ממש מוצאת את עצמה נכון לעתה. היא ניצחה במחזור הראשון את אילת הלא חזקה בחוץ רק ב-2 נקודות הפרש, והפסידה לנס ציונה בבית במחזור לאחר מכן. ההתקפה שלהם לא עובדת כשבשני המשחקים הם קולעים 67 נקודות בממוצע, ומה שעבד טוב במשחקי ההכנה כבר לא עובד, בעיקר הזריקות הפנויות שלא נכנסות.

מה שעבד בעיקר לטובת החבורה של עודד קטש במשחק היה היתרון בריבאונדים (39:53) וההגנה שפשוט חיסלה את הסגולים. מחצית משחקני ירושלים סיימו עם ספרות כפולות, כשאף אחד לא עובר 12 נקודות. הקפטן בר טימור עם משחק מעולה מבחינתו ויצטרך לקוות שיוכל להמשיך את המומנטום גם לאירופה, בעוד ג'ייקובן בראון עם פלוס-מינוס מטורף (46+) ב-20 דקות בלבד וטיישון תומאס עזרו לאדומים לסמן עוד וי לקראת המשחקים הגדולים באמת בהמשך השבוע.

רבע 1: 14-20 לירושלים

החמישייה של הפועל ירושלים: תמיר בלאט (אולי הישראלי הטוב בקבוצה, עד עתה בליגה עם 10.7 נק' ב-47.4% ל-3, 5 אס'), ג'יימס פלדין (המלך הירושלמי, הגיע אחרי משחק חושך בטורקיה, עד עתה בליגה עם 9.7 נק' ו-6 ריב'), טרנט לוקט (שמתגלה כאקס פקטור הירושלמי, שחקן הגנה מדהים וגם קולע סלים בקלאץ', עד עתה בליגה עם 7.7 נק' ו-5.3 ריב'), טיישון תומאס (שהבכורה שלו העונה הייתה במשחק הקודם באירופה בשל פציעה והיה מצוין) ועידן זלמנסון (עוד ישראלי שהגיע העונה, עד עתה בליגה עם 10.3 נק' ו-5.7 ריב'). החמישייה של עירוני נהריה: דומיניק ווטרס (הגיע בקיץ, עד עתה בליגה עם 11.3 נק' ו-4.3 אס'), טראוויס ווריק (שהגיע בתור מתאזרח קלעי שכרגע לא קולע, עד עתה בליגה עם 4 נק' ב-14.3% ל-3), ג'רל מקניל (שממשיך לעוד עונה עם דני פרנקו, עד עתה בליגה עם 11.3 נק' ו-5 ריב'), טוני גפני (זר שמונה לקפטן של נהריה העונה, כבר כמה שנים עם פרנקו, עד עתה בליגה עם 6.7 נק' ו-3.3 ריב') ואיתי שגב (שהגיע כסנטר הישראלי היחיד, עד עתה בליגה עם 6.3 נק' ו-6.7 ריב'). זלמנסון קלע את שני הסלים הראשונים במשחק, כשבצד השני שגב הולך הרבה פעמים לקו ומדייק בכל פעם רק 1-2. טוני גפני נכנס לעניינים וביחד עם ווטרס העלו את נהריה ליתרון ראשון, 6:8. ג'יימס פלדין עם סל הבכורה שלו, בריימו עם החוזק שלו בצבע ו-2 שלשות רצופות מהפינה של טרנט לוקט העלו את ירושלים ליתרון 10:18 אחרי 2 נקודות של בר טימור. ג'ף אדריאן עלה מהספסל ו-3 סלים רצופים שלו הורידו את היתרון הירושלמי ל-20:14 בסיומו של הרבע ה-1.

לוקט. 2 שלשות רצופות מהפינה (צילום: לירון מולדובן)

מחצית: 24-36 לירושלים

ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס עם אנד וואן משלהם, ג'רל מקניל נכנס לעניינים עם סל ראשון לערב בצד הסגול וטוני גפני ממשיך ביכולת הטובה בשני צידי המגרש ועם 2 נקודות במתפרצת הוריד את ההפרש ל-8 בלבד, 26:18. טראוויס ווריק סוף-סוף קלע שלשה, ירושלים לא הפסיקה להחטיא ועוד סל של טוני גפני, האקס הירושלמי, והפעם קרש סל, השלים ריצת 0:10 שהורידה את ההפרש ל-2 נקודות בלבד, 26:24. טיישון תומאס הוא זה ששבר את הבצורת עם סל צמוד לטבעת, החטאה של נהריה ובמהלך הבא שלשה ועבירה של בר טימור העלו את ההפרש בחזרה כשבריימו מצטרף לחגיגה עם 2 סלים משלו. במחצית זה 24:36 אדום.

ווטרס נגד לוקט. לא קל לעבור את הירושלמי (צילום: לירון מולדובן)

רבע 3: 39:60 לירושלים

ג'ייקובן בראון עם כמה מהלכים גדולים בתחילת הרבע ה-3, עידן זלמנסון עם יד רכה מחצי מרחק ובר טימור עם עוד שלשה כבר לא שיחקו משחקים עם נהריה והעלו את ההפרש להפרש השיא עד אותו הרגע, 17 הפרש, 30:47. ירושלים המשיכה במומנטום שלה גם לאחר פסק הזמן, ועם הרמת הרמה בהגנה, בתוספת לסלים של זלמנסון ובריימו, השלימה ריצת 0:11 בשביל להגיע לתוצאה 30:53. כל מהלך של הצפוניים נענה בעוד מהלך ירושלמי, כשגם לאחר סל ועבירה של מקניל תמיר בלאט החזיר בשלשה והשאיר את ההפרש על 23, 33:56. בריימו סיים את הרבע השלישי בסל ושלח אותנו לגארבג' טיים ברבע האחרון כשנכנסים אליו עם 39:60.

ההגנה הירושלמית העלתה רמה, לוי חוסם את אדריאן (צילום: לירון מולדובן)

סיום המשחק: 55:85 למחזיקת הגביע מירושלים

ברבע הרביעי הריצה הירושלמית רק המשיכה כשההפרש ברבע האחרון הגיע אף ל-36. ג'יימס פלדין ונמרוד לוי עם שלשות בכורה במשחק, ווטרס קלע לנהריה את הנקודות הראשונות שלהם ברבע 4 דקות בתוכו, ג'ף אדריאן ונמרוד לוי החליפו סלים וזה 36 הפרש, 42:78. אייל שולמן ואיגור קולשוב קלעו בצד אחד, עידן זלמנסון וסולימאן בריימו החזירו בצד השני והתוצאה היא 50:85. ג'ף אדריאן עם סל ועבירה במהלך האחרון של המשחק קבע את תוצאתו, 55:85 לירושלים.

תמיר בלאט. עוד משחק טוב לילד (צילום: לירון מולדובן)

קלעים בהפועל ירושלים: סולימאן בריימו 12 (6-10 מהשדה), בר טימור (4 אסיסטים), עידן זלמנסון (5-7 מהשדה, 6 ריבאונדים) וג'ייקובן בראון (5-6 לשתיים, 9 אסיסטים) 11 כל אחד, נמרוד לוי 10 (13 ריבאונדים), טיישון תומאס 9 (3-4 מהשדה, 9 ריבאונדים), ג'יימס פלדין 7, טרנט לוקט 6, תמיר בלאט 5, דניאל רוזנבאום 3.

קלעים בעירוני נהריה: ג'ף אדריאן 17 (7 ריבאונדים), דומיניק ווטרס (0-4 לשלוש, 6 אסיסטים, 4 איבודים) וג'רל מקניל (4 חטיפות, 6 איבודים) 9 כל אחד, טוני גפני 6, איתי שגב 5 (10 ריבאונדים), אייל שולמן 4, טראוויס ווריק 3 (1-7 מהשדה), איגור קולשוב 2.

הפועל ירושלים יוצאת לשבוע קשה מאוד. ברביעי היא תארח את אא"ק אתונה במסגרת המחזור ה-2 בשלב הבתים של ליגת האלופות, וביום ראשון תצא לתל אביב לקלאסיקו של הכדורסל הישראלי ומפגש עם מכבי תל אביב. נהריה תצא ברביעי למשחק במסגרת הסיבוב המוקדם של גביע המדינה נגד ברק נתניה מהליגה הלאומית.

עודד קטש, המאמן הירושלמי, אמר אחרי המשחק: "אני מרוצה מאוד מהצד ההגנתי, למרות יום הקליעה החלש של נהריה. זו בעיקר ההגנה שניצחה לנו. יש לנו שבוע מאוד מאתגר – אא"ק ומכבי. כל משחק במסגרת האירופית קובע, אבל הולכים משחק משחק. קודם ננסה להבטיח את ההעפלה לשלב הבא, ואז לשלב שאחרי. המשחק היה תחרותי לדעתנו, היה משחק אגרסיבי וזה לא בא לנו יותר מדי בקלות. לקח לנו זמן למצוא את השטף שלנו". לגבי ג'ייקובן בראון הוא אמר: "השנה השנייה של בראון עוזרת לו והוא מרגיש מוביל ומנהיג".

ג'יימס פלדין: "תמיד כיף לנצח ובמיוחד במשחק הראשון בבית. המשחק החשוב כרגע יהיה ביום רביעי, נגד אא"ק. נגיע ונעשה את הכי טוב שלנו כמו בכל משחק".

דני פרנקו, המאמן הסגול, בסוף המשחק: "אנחנו לא אותה קבוצה כמו בהכנה, והרבה דברים שעבדו לנו שם לא עובדים כרגע. יש לנו מספר שחקנים שעוד לא נכנסו לעניינים, בעיקר מבחינה התקפית כי זה משחק 3 ברציפות שאנחנו לא קולעים. אני סומך על השחקנים בקבוצה ואני יודע שנצא מזה. כבר בתחילת המחצית השנייה נגמר המשחק ועם איך שאנחנו משחקים כרגע קשה מאוד לעשות קאמבק. אנחנו נחזור לעצמנו ונהייה הקבוצה שרצינו להיות ושהיינו גם בהכנה. ירושלים היא לא קבוצה שאנחנו יכולים להתמודד איתה אבל גם לא צריך להפסיד לה ב-30… צריך לתת לירושלים קרדיט על הכלים שיש להם שמסבכים את הליגה, אני מאחל להם שימשיכו לעשות את זה גם לקבוצות אחרות".

איתי שגב: "שיחקנו מול הקבוצה הכי טובה בארץ כרגע, אצלם בבית ועם הקהל שלהם, זה לא נגמר בצורה נעימה אבל יש לנו משחק חשוב מאוד ברביעי וזו המטרה שלנו כרגע. ההתקפה שלנו טובה מבחינה טקטית, אבל עם 1/15 לשלוש קשה מאוד לנצח ולא חשוב מול מי. אנחנו לוקחים זריקות טובות וזה פשוט לא נכנס".

תקציר המשחק:

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. גילוי נאות (רק בינינו כאן): הבת שלי יוצאת עם יונתן לוי, האח הגדול של נמרוד לוי, שמשחק בהפועל כפר סבא השנה. אשמח לשמוע הערכה מקצועית כל נמרוד ועל הסיכויים שלו להפוך לכוכב של ממש ואולי קריירה אירופאית. תודה וחג שמח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט