דיון הופס ליום ששי בערב: האם לדרל מוריי היתה רשות וזכות לומר מה שאמר על סין, בהקשר להונג-קונג? / מנחם לס

(אחזור לכתוב כרגיל עוד שבוע-שבועיים)

האם לדרל מוריי, מנכ"ל הרוקטס, היתה רשות לומר מה שאמר על התופעות שקורות בהונג-קונג, ועתה עם האזהרות הסיניות להגלות מורדים לארץ סין?

בוודאי שהיתה לו רשות. חופש הדיבור הוא אחד מיסודות התחוקה האמריקאית. כמובן שהסינים לא אהבו זאת וסגרו לאזרחיהם את האפשרות לחזות במשחקי NBA בפרה-סיסון, החלטה שתעלה ל-NBA בליון דולארים לפחות. אבל מוריי לא היה האחד ששסגר את הטיווי. הסינים הם שעשו זאת.

הגיע הזמן שמישהו יעשה משהו נגד הסינים. הם מרגלים את ארה"ב יותר מכל אומה אחרת בעולם; גונבים את כל סודותיה הטכניים; מטילים מיסים על מוצרים אמריקאים ומאלצים את הייבוא האמריקאי לעבור כל מיני קשיים בעוד שהם מציפים את העולם בסחורות זולות.

טראמפ ניסה להחזיר להם – צעד טוב ונכון – בהטלת טאריף על ייבוא סיני, אבל לפתע השבוע – כשחשבתי שאולי הוא לא כזה גרוע ופחדן כפי שחשבתי – החליט להפקיר מאות אלפי כורדים ללחום על נפשם אחרי שהוא הבטיח להם עזרה בהגנה נגד טורקיה. הכורדים חיסלו לו את אייסיס ואל-קיידה כשהם מאבדים 19,000 חיילים וארה"ה מאבדת…9.

ברור לחלוטין שטראמפ הוא כלבלב 'פודל' של פוטין. לרוסים יש משהו על טראמפ והוא לא מסוגל לעשות צעד אחד ללא אוקיי של פוטין.

וזה נשיא ארה"ב?

הרס את המדינה. הפך אותה למדינה לא אמינה שאין ערך להבטחותיה. אני ממש מקווה שישראל לא תצטרך את השועל הערום הזה, הנחש הזה, הפחדן הזה הכיר בירושלים כבירת ישראל. את זה הוא יכול, לעשות. זה לא כולל כל צעד רציני, אבל אם חס וחלילה, חלילה וחס, אירן תעיז לשלוח טיל לעבר ישראל, אנחנו לבדינו. טראפטו הפחדן והלטאה המשנה עורה לא יעשה כלום מלבד למצוא סיבה למה לארה"ב אסור להתערב, ולמה זאת 'מלחמה של ישראל'.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 176 תגובות

  1. בוודאי שמותר לו להביע את דעתו. מותר גם לאמריקאים או לסינים לא להסכים איתה. זאת דעה של אדם בודד שמייצג רק את עצמו.
    ואין לכך קשר האם המצב מסובך בסין מורכב מכדי שנביע דעה.
    אפשר להתמודד עם דעה "שטחית" מבלי לאיים בסנקציות.
    מה שעושה כרגע סין אמור להוות רגע מכריע עבור ארהב לראות ממה היא עשויה באמת.
    .
    ואיזה כיף לראות את כל "לוחמי החופש" המזוייפים שותקים כמו תינוקות כמו לברון פופוביץ קר ושאר המקהלה שעבור כל שטות מזדעקים ויוצאים מגדרם ומשחקים אותה יותר גדולים מהחיים ועלק השוואות למוחמד עלי.. יותר קרובים לעלי מוחמד מבית"ר ירושלים.

    1. מה הקשר בין ירי של המשטרה על שחורים לסכסוך בינלאומי עם סין? למה הם צריכים לדבר על משהו בעייתי כזה, טוב מאוד שישאירו את זה לסילבר וחבריו.

      1. מה הקשר? שמעת פעם על חופש הביטוי?
        נרא הלך הגיוני שאדם פרטי לא יכול לצייץ את דעתו. מה גם שהיא לא העמדה הרשמית בכלל של הליגה והיה אפשר לטפל בזה בצורה אחרת לגמרי.
        פתאום לוחמי החופש לא מגבים את מורי בחופש של להביע דעה.
        האם הדעה היא נכונה או לא אפשר להתווכח עליה כמה שרוצים.
        תאר לך מנהל סיני היה מצייץ נגד טראמפ והממשל האמריקאי, מישהו היה מחרים מוצרים סינים????
        יותר מכך, לוחמי החופש יורדים על טראמפ בכל הזדמנות בזכות "חופש הביטוי" איזה קטע שזה חוזר עליהם כמו בומרנג…
        אם הם משאירים את זה לסילבר וחבריו שישאירו גם את שאר הדברים לסילבר וחבריו…

        1. אם נראה לך שאני מצדיק את הסינים אתה טועה, למרות זאת הם עושים מה שנכון בשבילם וצריך להתמודד עם זה בצורה הנכונה בשביל הליגה, גם אם זה אומר "להתקפל".
          .
          מה שקר אמר בקיצור זה "אין לי דעה כרגע" ופופוביץ' "סילבר מטפל בעניין". אולי זו התחמקות אבל זה בטח לא "sellout" כמו שטראמפ השקרן הפתולוגי מתאר את זה. ואתה יודע מה? אני לא מצדיק אותם, לא אהבתי את זה. אבל כרגע הגבתי לך לגבי השחקנים.
          .
          יותר הגיוני למחות נגד בעיות מבית שאותן חווית או אתה מכיר כאלה שחוו (במקרה של שחקנים שחורים) לעומת יחסים בינלאומיים, זה ההבדל. בניגוד למורי, הם לא רוצים לפגוע בעסקים על דעת עצמם ומה אכפת להם? יש להם הרבה יותר מה להפסיד עם להגיב פה.
          .
          בסופו של דבר אני מסכים איתך שהיו צריכים לגבות את מורי מהרגע הראשון בצורה זהירה שלא תפריע להתפשר עם הסינים אז הביקורת חצי מוצדקת, פשוט כשזה הופך לימין-שמאל וכל מיני פוליטיקאים צבועים נכנסים לזה כמו נשיא ארה"ב (שכנראה יש לו יותר מדי זמן פנוי בחיים לרדת על כל אזרח שיוצא נגדו) זה כבר נהיה בולשיט.

          1. לדעתי זה להיות ראש קטן. ברגע שאתה רץ לבקר איפה שאפשר (בצדק או בלא, לא נכנס לזה), כלומר במדינות דמוקרטיות, אבל סופר כל מילה כשאתה מגיע לדיקטטורות, אתה הופך את עצמך לליצן.

            הנ.ב.א יכולה להסתדר בקלות בלי סין, כמו שהיא הסתדרה רוב החיים שלה. להיפך, אם ממסד כזה היה אומר להם ללכת להזדיין ושאנחנו שומרים ל- GM שלנו את הזכות להתבטא כי אנחנו מדינה דמוקרטית, זה היה פוגע בסין, לא בנ.ב.א.

            1. יש מדינות דיקטטוריות ויש את סין. אתה יודע כמה חברות ענק פירסמו התנצלויות על דברים כאלה כשזה מגיע לסין במקום להגיד להם ללכת להזדיין? בבקשה: https://www.marketwatch.com/story/a-brief-history-of-corporate-apologies-to-china-2019-10-09
              https://thefederalist.com/2019/10/10/14-times-american-companies-self-censored-or-apologized-to-appease-communist-china/
              .
              ב-NBA עשו את מערכת השיקולים והחליטו שככה צריך להגיב, תאהב את זה או לא אני חושב שעשו בשכל.

            2. אני לא אומר שהנ.ב.א יוצא דופן בכניעה לצנזורה הסינית. אני רק אומר שזה מעמיד באור מגוחך את הביקורת שיש לאנשים האלה על משטרים דמוקרטיים בהם מותר לעשות דברים כאלה.

            3. הסברתי כבר שהביקורת היא בנושאים שונים וההשלכות הן אחרות

    2. ביג לייק.
      המילה לוחמי חופש לצד האופורטוניסטים המפונקים האלה מעליבה.
      הם אומרים דברים שהבינו מראש שרק יגבירו את הפופולאריות שלהם.
      כמו שאמרת בחוכמה השתיקה שלהם רק מוכיחה את האופורטוניזם הזול.

    1. ופוסיס. דולרים ופוסיס. וגם קוקאין. זה המנוע שלו.
      לא רק פוטין מחזיק אותו בבייצים. מסתבר שגם ארדואן. איזה נשיא עלוב.

        1. יש גם יתרונות בהימור על הסוס הזה.
          הבעיה שף אחד לא אובייקטיבי במדינה הזו.או שאתה מעריץ עיוור של נתניהו או שאתה שונא עיוור שלו. אין טוב בלי רע!
          הסכם הגרעין של המעצמות עם אירן היה רע מאד והימור על טראמפ טוב מאד מבחינתנו כי ההנהגה באירן רוצה לחסל אותנו ועושה הכל כדי להגיע לזה. לכן טוב שההסכם בוטל ושארה"ב לוחצת חזק מאד את אירן. מי שלא מבין את זה ולא פוחד מזמין עוד מלחמת יום כיפור. אני סבור שהמדינה כיום מוכנה הרבה יותר לכל מה שיגיע מלבנון עזה סוריה עירק ותימן ואפילו מאירן. אין לי ספק שאם לא תתחולל איזו מהפיכה חדשה באירן המלחמה הבאה תגיע ואנחנו מוכנים.

  2. סילבר היהודי החמדן והעאלק ליברל חכם על חלשים ולעשות פילים מזבובים.
    כשבא לו פיל אמיתי הוא מתקפל לתנוחת עובר ומכין את הוזלין.
    מה שמעניין אותו זה רק הכסף.
    פחות מאשים את פופ והשאר, אני מניח שהוא הוריד הנחייה רצינית שלא משתמעת לשתי פנים והם עובדים באירגון שלו.
    בושה גדולה לליגה ולכל גישת ה-WOKE המתחסדת והצבועה שלה.

    1. למה אתה פחות מאשים את פופ? הוא מליונר מבוגר שמסודר עד סוף החיים שלו. אם מישהו כזה מפחד להביע את דעתו, אז מי כן אמור לעשות את זה?

  3. נורא קל לבקש מבחוץ מ"פעילי חופש"/ הnba/ דונלד טראמפ/ האומה האמריקאית לפעול. ברור שאנחנו מעדיפים שיעשו בשבילנו את מה ש"צודק" או "הוגן", אבל בפרנסה שלך, בטח אם זאת בין שמכניסה המון כסף לליגה, עדיף פשוט להמשיך הלאה. נכון, למורים יש חופש להתבטא, ונכון, הסינים לא הוגנים, ובכל זאת הליגה צריכה להמשיך הלאה

  4. הליגה לא צריכה להמשיך הלאה זו נקודה מאוד חשובה לשנים הבאות. אין שום משמעות לכמה מאות מיליונים בראייה הסטורית. רק קצרי הרואי יחשבו אחרת.
    מכירת הנשמה בכזו גסות תוביל להפסדים הרבה יותר גדולים בהמשך.
    .
    חוץ מזה סין הגדולה עושה את כל הכסף שלה על חשבון האידיאולוגיות של ארהב ומדינות חופשיות אחרות ומשתמשת בעוצמה הזו נגדן מתי שמתחשק לה.
    אז פתאום אם יש עקרון אחד שלא מסתדר לסין היא מאיימת בצורה חד צדדית ולא פרופורציונלית.
    זה בדיוק מראה כמה סין אכזרית ורעה שעל ציוץ אחד קטן היא יכולה להעיף את כל האמריקאים לכל הרוחות.
    .
    תאר לך שישראל או ארהב היתה מחרימה מדינה אחרת על ציוץ של אדם פרטי.
    .
    יש מלא סוגי תגובה אבל סין בחרה בדרך האכזרית הרשעית והקרה ביותר.
    ה NBA עושה מספיק כסף גם בלעדי סין.
    לא יקרה כלום אם ארהב תאיים בחזרה ותמחוק אץ סין ממפת ה NBA. קודם כל זה ישמור על המותג שזה רווח בפני עצמו
    דבר שני ההיסטוריה מוכיחה שהם ירוויחו ממקומות אחרים פשוט צריך להתגלגל לסיטואציה ולא לפחד.
    .
    וכן, אני זוכר שאפילו בעניין חוק הלאום סטיב "המומחה לעניינים בינלאומים" היתה דעה והוא לא פחד להשמיע אותה.. פתאום הוא שותק כשמדובר על חופש ביטוי של קולגה שלו בפאקינג ארצות הברית!

            1. אני יודע טוב מאד מה הוא פרסם וזה ממש לא דעה על חוק הלאום

    1. גיא, אני מסכים איתך בגדול אבל זה הרבה יותר מסובך מ'חופש הביטוי'. ומה עם מליוני האזרחים הסינים חובבי הכדורסל? הרי הם אלו שיפגעו הכי הרבה מהחרם הזה והם הרי חפים מפשע לגמרי. יש גם את הטיעון הלא מאוד מופרך שספורט יוצר גשרים בינ-תרבותיים שלוקח דורות לבנות, ושניה אחת של זעם קדוש בשביל לשרוף.

  5. מנחם זה פוליטיקה וכסף אבוי לסמוך על מישהו אחר. מדינת ישראל תצטרך לסמוך רק על עצמה שיגיע הרגע. כל היתר זה בונוס.
    העולם מנוהל באינטרסים. המילים נאמנות ומילה של גבר שייכים לעבר כמו בספורט. מוני טוקס בולשיט ווקס.

  6. מורי רשאי להגיב על מה שהוא רוצה, זה פשוט לא היה חכם במיוחד בהתחשב בתמונה הגדולה, ועכשיו הוא הכניס את הקבוצה שלו ואת כל הליגה לבעיה רצינית.
    .
    לגבי איך שהליגה מתנהלת, חוץ מדקסטר שהוא כנראה הגבר היחיד כאן, אף אחד לא היה נוהג אחרת.
    בסך הכל כמה מיליארדי דולרים, אפשר לחשוב.

    1. אור אתה ממש חושב בקטן.
      אתה לא מבין את החשיבות ההיסטורית של הסיטואציה.
      לא מדובר בניואנס פוליטי או כלכלי ולא כל רווח\הפסד תלוי באיזו טבלת אקסל שלימדו אותך או אחרים בתיכון או באוניברסיטה.
      תאמין לי שאם השוק היה מתנהל כמו שאנשים חושבים שהוא מתנהל הם לא היו מנסים לגמור את החודש אלא היו ביליונרים בעצמם.
      זה לא עובד כך.
      קודם כל מדובר במותג חזק ביותר ממילא, הקטע הסיני הוא רק של השנים האחרונות. לא סין בנתה את המותג אלא המותג שממילא היה עשיר רצה להרוויח עוד. במונחים מאוד מופשטים במקרה הגרוע ביותר מדובר בפגיעה של כמה מיליונים בתקרת השכר שממילא גבוהה וממילא נתונה למניפולציות.
      דבר שני, הפסד במקום אחד לרוב מוביל לרווח במקום אחר אם הארגון יודע להתנהל נכון- למשל חיזוק המותג המקומי, אולי יותר אנשים יראו NBA, רשתות יהיו מוכנים לשלם יותר, מפרסמים שירצו לקחת חלק מזה וכו. וברמה העולמית חיזוק עם הודו, אמריקה הדרומית, אירופה ומי יודע..
      דבר שלישי, אדם\ארגון לעתים מגיע למצב בחיים שהוא צריך לבחור האם הוא מוכר את הנשמה שלו תמורת כמה שקלים. ואני לא מדבר על לעצום עין אלא ממש עקרון מאוד מהותי בחיים\מודל עסקי. לרוב בראייה קצרת טווח מדובר ברווח אבל לאורך זמן זה עניין שיכרסם ובראייה לאחור זו תהיה נקודת המפתח שהובילה לקריסה.
      דבר רביעי, גם אם ישמרו על הרווחים מסין יאבדו לדעתי רווחים מקומיים ממקורות אחרים. הליגה לא תחזור למה שהיתה עד עכשיו כך שאפילו בהסתכלות של רווח\הפסד בצורה קרה, ה NBA לא תרוויח מכך. במצבים כאלה עדיף כבר לשמור על היושרה המינימלית. לא רק כלפי אחרים אלא כלפי עצמנו.
      דבר חמישי, מאיפה אתה יודע באלו מצבים התמודדתי. לא היו לי סקנדלים כאלה אבל כשהייתי צריך לבחור לא מכרתי את הנשמה וכשראיתי אחרים שכן עשו את זה לאורך זמן הפסידו. גם בארגונים גדולים יותר הדברים האלו קורים.

      1. בסדר, ההערה האישית לא הייתה במקום.
        לגבי כל השאר, לא מאמין שיש איזה רווח אחר שמסתתר ועכשיו יפרוץ החוצה, וחיזוק מקומי כלשהו לעומת השוק הסיני בטל בשישים. יכולים לפרוץ לשווקים חדשים גם במקביל, מה זה קשור אחד לשני.
        עקרונות או לא, בסוף אתה עושה עסקים גם עם אנשים וגופים ששונים ממך ומהעקרונות שלך (תשאל את חבריך טראמפ ונתניהו שנוהגים ללקק לדיקטטורים כל יומיים כל עוד יש אינטרס משותף.

        1. יש הבדל בין לעשות עסקים לכניעה טוטאלית. יש פה מקרה קלאסי של תורת המשחקים והגישה האמריקאית כמעט תמיד טועה.

        1. זה נשמע כאילו מבחינתך התגובה של מורי הייתה מיותרת, וכל האנשים האמיצים שיכולים מחר להישלח לאיזה מחנה לחינוך מחדש או סתם להירצח מוחים נגד דוחות חניה.

          1. אור צודק הליגה כעסק פרטי צריכה לסתום המטרה שלה להרוויח כסף, ואתה לא מעצבן את אחד הלקוחות הגדולים שלך, זה אסון לא יודע מה הרבה באתר מבלבלים את השכל. אם למורי היה מותר להגיב זה מדינה חופשית אם הNBA צריכה לפטר אותו על זה בהחלט זה פגיעה בעסקים.

            1. לסתום את הפה בכל מחיר? בכל עניין? למשל, היו צריכים לקיים את משחק האולסטאר בשרלוט אחרי סיפור ההומופוביה? היו צריכים לשתוק על ההערות המבחילות של דונלד סטרלינג? אה, בטח תגיד, זה היה עניין אחר. כי סטרלינג קשור לשחורים ולבנים, גזענות, התדמית של הליגה, הקהל השחור באמריקה, לא להרגיז את לברון וקוואי – יש סיבות מוצדקות. אבל מה בעצם ההבדל? שם נלחמו על עקרונות. וגם פה השאלה היא עקרונות.
              גם לעסק יש קווים אדומים. אפילו לפני חישוב הכדאיות (למרות שאני לא משוכנע, שגם במקרה הזה לא כדאי לליגה להילחם על חופש הביטוי של מורי, משיקולי כדאיות כלכלית בהמשך). יש קווים אדומים. השאלה איפה אתה שם את הקו. גם במקרה הזה. בדיוק אותו דבר כמו עם הגזענות של סטרלינג, או כמו ההומופוביה של שרלוט

            2. סיפור הגזענות של סטרלינג לא פגע בליגה כלכלית יחי ההבדל הקטן, מדברים שהשוק הסיני יהווה 20 אחוז מהרווחים של הNBA עד 2030, אתה לא מאבד דבר כזה, שום עסק לא זה טמטום כלכלי ולא ככה מתנהל עסק, ואם אחד העובדים שלך צריך לסתום הוא יסתום ולא יביע דעה.
              .
              הקטע שזה ממש לא הNBA כל העולם מתנהל סביב כסף זה למה עדיין מוכרים כאן נשקים חופשי, זה למה אף אחד לא נכנס לסוריה ונכנסו לעירק ״לחימה בטרור העולמי״.

  7. לא מבין כל כך בעניין

    אבל מה קרה לך למה אתה לא מעלה רגיל כתבות? אני קם ואני לא רואה כתבה שלך בבוקר ואני מתבאס שאין לי מה לקרוא בבוקר או בשיעור ספרות

    1. זהו שלא.
      אין שום הצדקה לחרם של מדינה על הבעת דעה של אדם פרטי. ברגע "שהעולם הנאור" יתחיל להשתמש באותן דרכים שהמדינות שזורקות זין על זכויות בסיסיות גם של האנשים שלהם וגם של אחרים אולי יהיה אפשר לשנות את הדינמיקה.
      ברגע שיתנו יד למקרה כזה מי יודע לאן זה יכול להתגלגל.
      יותר מכך זה נראה לך הגיוני שהדרך היא לכיוון אחד בלבד? אם אדם סיני לא רק יצייץ נגד אמריקה אלא יקלל אישית כל אחד מהנשיאים שלה לדורותיה ארהב תחרים את סין?? מקסימום שיחת בירור…
      .
      אז למה סין שהגיעה בכלל לעוצמה הזו תודות לפתיחות והעקרונות האמריקאיים תתקע לה כזה סכין מתי שמתחשק לה??

      1. סין??? זה הרי בדיוק, אבל בדיוק מה שמדינת ישראל עושה. בישראל יש את חוק החרם שאומר שאם אתה מביע דעה – קורה לחרם על ההתנחלויות – אז אפשר לתבוע אותך על פיצויים. בואו לא נצטדק על הסינים כי אנחנו לא הרבה יותר טובים.

          1. וואו אברי איזו בורות אני מתפלא עליך.
            זה ממש לא לשון החוק!
            החוק אומר שאם ישנה קריאה פומבית אקדמאית או כלכלית בצורת חרם שתפגע בחברה ישראלית, אדם ישראלי או מדינת ישראל אז יש עילה לתביעה. ובוודאי שזה חוק צודק לחלוטין ששומר על הישראלים מפגיעה מעצם ישראליותם!
            זה בכלל הזוי להשוות את המצב לסין אתם לא נורמליים! ועוד מישהו שקורא כאן בטעות יכול לחשוב שאתם מבינים במשהו חוץ מכדורסל…
            .
            שמע היממת אותי עם השטות הזאת. אתה שונא את עצמך או משהו כזה?

            1. תגיד, לקרוא להחרמת מוצרי תנובה, כי המחירים שלהם בשמיים, או כי הם חרא מוצרים – מה זה שונה מלקרוא להחרמת יקבי יצהר-עלית, אנא עארף איך קוראים להם – כי הם על אדמה שגנבו מפלאחים, והיין הזה נעשה תחת איומי רובה על הראש של אנשים בלי זכויות? מה ההבדל? שואל ברצינות. לא רוצה לקנות אותם, יש לי סיבות טובות לזה, ואני קורא לאנשים לעשות אותו דבר – את השמנת, כמו את היין.

          1. בוא נגזים עוד קצת…
            ישראל נמצאת במצב פוליטי, דתי, היסטורי וגאוגרפי מאוד מאוד מיוחד וייחודי.
            אף אומה לא הייתה מתקרבת לעשות את מה שאנחנו עשינו ועושים.
            בואו נראה את השבדים עם 2000 שנות רדיפה, שואה, עשרות שנים של מלחמות ושנאה בינלאומית איך הם היו מסתדרים פה במזרח התיכון..
            בוא נחכה עוד כמה שנים לראות איך הם יסתדרו עם המוסלמים אצלם בחצר האחורית

            1. +מליון
              יש פה הרבה אוטו….
              בשבילהם מדינת ישראל נחשלת. מעדיפים לראות את חצי הכוס הריקה ומתעלמים כמעט לגמרי מהחצי המלא.
              זו קיצוניות וההתחממות הגלובלית רק תביא עלינו עוד עצבים ושנאה עצמית.
              אולי תשבו במזגן? תתקררו קצת. לא מושלם פה וגם לא כל כך נורא, כמו בכל מקום. אם בסקנדינביה ושבדייה עסקינן, אז לא לעולם חוסן. ייתכן מאד שיהפכו למדינות מוסלמיות כי הילודה שם שלילית ופליטים כנראה מתקבלים בברכה.

            2. אתה מכיר את ההיסטוריה הסינית מספיק, כדי לא להגיד אותו דבר גם עליהם? וואלה יופי – אנחנו הכי מיוחדים, אז יש לנו קארט בלאנש לעשות כל דבר בעולם, גם רע. "העם הנבחר".
              דוקטור רזי, שבדיה וסקנדינביה יהפכו למוסלמיות הרבהההה אחרי המקום שאתה גר בו. תבדוק כמה מוסלמים יש שם. ובוא תשמע כמה יש כאן, מהים לירדן: בקרוב חצי. ואם אני לא טועה, אתה בתור ימני מובהק – שואף להמשיך את הטנגו הזה, במדינה דו-לאומית, חברהל'ך חמודים משכם מבלים בחצר האחורית שלך על בסיס קבוע. למדת כבר ערבית? כדאי לך. הרבה לפני השבדים. או לפחות, הילדים שלך.

            3. השנאה העצמית שלך אל העם שלך/חצי עם שלך היא דבר מגונה בעיני בדיוק כמו שאני לא סובל את הימני שקורא לך בוגד!
              כן אנחנו העם הנבחר שהביא לעולם את התנ"ך הנוח, עם אל אחד.
              אני לא מתייחס להיסטוריה הסינית רק למה שקורה בסין בשנים האחרונות.
              מעריץ את הפועל הסיני וחריצותו ולא סובל את הרודנים והפוליטיקאים הסינים בצנטרום, אותם אלה ש"נעלבו" שמו שמיים מציוץ….
              הילודה בישראל לא רעה בכלל וגם הערבים היותר משכילים הבינו שעדיף איכות על כמות. הנרטיב השמאלני הנלוז גורס כבר יותר מ 40 שנה שהנה האמא הערבייה מנצחת את היהודייה ותוך 20 שנה הערבים יהיו הרוב בארץ. בינתיים כל הנבואות האלה של היסטוריוני השמאל התבדו….. מצד שני אני מסכים שאין ברירה ותקום פה מדינונת פלסטינית בלי שלום בינינו וביניהם. היא כבר קיימת למעשה בעזה וחלק מיהודה ושומרון. הפחד הכי גדול של ערביי יהודה ושומרון הוא מדינה פלסטינית אחרת היא כבר הייתה קמה בתקופת ברק או אולמרט. אמרתי לא פעם שהפיתרון שלי הוא לתת להם מדינה בכח. להעמיד אותם מול עובדות ברורות ובלי לשאול אותם בכלל! עזה כבר שלהם ויקבלו עוד 30-40% מיהודה ושומרון. נוריד כמה התנחלויות וכמה ישובים ערביים וזהו. בלי שלום ובלי עמייאת. אני רואה את עצמי מרכז שפוי ונגד אנשים קיצוניים מימין ומשמאל. אני יודע מי הם הערבים כעם ומי הם כיחידים. כעם הם אויב וכיחידים יש בהם גם אנשים טובים, בין היתר רופאים שמצילים חיי יהודים. יש לי קשר עם ערבים ואני מכיר טוב את הטובים ואת המניפולטיבים הרעים.
              לסיום קבל לינק למאמר מלפני שנתיים. חיפוש בגוגל והיית מוצא בעצמך. עם זה שעיתונאים כמעט תמיד מוציאים דברים מהקשרם. גם אם רק 50% מהכתבה נכונים, זה מטריד….
              https://mida.org.il/2017/04/08/%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%93%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%A1%D7%9C%D7%9E%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%91-%D7%A2%D7%95%D7%A6%D7%9D-%D7%90%D7%AA-%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95/

  8. זה אומנם התחיל ברק ציוץ אבל כל המצב שנוצר רק ממשיך תהליך שמתקיים מתחילת שנות ה 2000 והוא ירידת האימפריה האמריקאית ועליית האימפריה הסינית

      1. שומרת על מקומה בהדפסה פראית של כסף. הכפלה ושילוש של החוב , וקרובה מאד למצב שהבונד שלה לא סחיר.

        אירופה ירדה מהעגלה האמריקאית, גם הפסיפיק. נשארו על העגלה המזרח התיכון. הלטינית אוסטרליה.

        על העגלה הסינית. הפסיפיק. אסיה ואפריקה.אוסטרליה והלטיניות מתנדנדות.

        רק השבוע טורקיה עשתה מהלך מול ארהב וסין קיפלה את מלחמת השכר. אז … לא ממש האימפריה של לפני עשר שנים

  9. אבירי חופש הביטוי, בואו נעשה טוויסט לדיון ונחליף את סין ישראל. נניח שמחר מארי מצייץ משהו לטובת בי-די-אס. ברור לי שרוב מגיני חופש הביטוי מחליפים בשניה דיסקט ויטענו שחייבים להפריד פוליטיקה מספורט, שהספורטאים האלו יתמקדו בלכדרר ומה המארי השמוק הזה בכלל מבין בסכסוך, זה הכל כי הוא אנטישמי.

    1. אני הצעתי נקודת מבט אחרת, אם לנו היה את הכוח הפוליטי והכלכלי של סין היינו משתיקים או מתעלמים מכל ביקורת כזאת ושכולם יקפצו, וגם אז אף אחד לא היה מתעסק איתנו.

      1. אברי מה זה נניח מישהו מצייץ לטובת ה BDS ….
        זה קרה כבר אלפי פעמים יש מלא דוגמאות של אנשים שצייצו נגד ישראל או החרימו אבל ישראל לא החרימה את המדינה או את המותג כולו. ישראל מטפלת נקודתית כמו שצריך וכמו שסין היתה צריכה לנהוג

    2. זה מאד מאד קרוב. הצפי שלי עוד השנה שמשהו עף על ישראל, התגובה של הממשלה תהיה בדיוק כמו זו של סין. מקסימום לחץ.

      1. כבר 10 שנים זה קרוב…
        מאיימים עלינו משמאל שאוטוטו הלכה הדמוקרטיה ושזה הקרב על חיינו, אלוהים ישמור.
        ימימין אומרים שהשמאל בוגדים ושנהנתניהו ישמור על מדינת ישראל.
        האמת ידידי, איפהשהוא באמצע.
        צריך לדבר ולכבד ולא לקלל ולנאץ!
        הבנת?

  10. מנחם, תודה רבה על הדברים. רחוק מאוד מלהיות מובן מאליו שעם כל ענייניך, עדיין אתה מצליח לכתוב ועושה זאת מעולה, כרגיל.
    הדיון מאוד מעניין והוסיף לי זויות ראיה חדשות.
    מה אפשר לומר? הסינים הם מעצמה ואין מישהו שיכול לאיים עליהם. הממשלה שלה מבצעת פשעים נוראיים נגד כל מני קבוצות, כמו אנשי הפאלון גונג, שהדעת מסרבת להאמין מה נגרם להם ולקבוצות אתניות שונות כמו האויגורים המוסלמים, שנרדפים בידם.

  11. הליגה עשתה הכל הפוך. היו צריכים לשלוח את לייקרס חזרה ללוס אנג'לס בחרם הפוך, אבל ככה זה שהמנהל הוא רואה חשבון. סופר פחדן .

    אגב מהלילה גם טראמפ מוצץ את הזין השמן של הסינים. ביטל מכסים, ביטל הטלות על המרגל הלאומי ויוואי בתמורה לקצת דולרים בקניית סוייה מאזורי המצביעים שלו.

  12. מנחם
    מאד התגעגענו. האתר הוא לא אותו הדבר בלעדיך.
    מקווה שהמעבר חלק ושתגיעו לנחלה כמה שיותר מהר.
    אני מאד אמביוולנטי בעניין NBA וסין.
    מצד אחד יש חופש הביטוי שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה מצד שני, מוריי איך שלא תראה את זה, מייצג את האן בי איי וככזה הוא צריך להיות דיפלומט ולהסתיר את דעתו האישית למרות שהיא צודקת לדעתי.
    אני אמביוולנטי גם לגבי סין. מצד אחד מאד מעריך את הפועל הסיני על חריצותו הבלתי מתפשרת, מבחינתי אור לגויים, ומצד שני כשזה נוגע במשטר ובהנהגה הסינית, הם לא יותר טובים מאירן, טוב אולי נסחפתי אבל זו קבוצה "קומוניסטית" מדכאת,"אומה" של גונבי פטנטים ומרגלים שהנזק שהיא גורמת לארה"ב בגניבת מידע שווה ככל הנראה הרבה מליארדים של דולארים בשנה.
    אם אני קומיש, הייתי מזמין את מוריי לשיחה על איזה סינגל מאלט טוב ואומר לו שאני מאד מכבד עם דעתו ואפילו יכול להזדהות אתה אבל מבקש שלא יחזור על זה, בגלל הנזק הכלכלי, וככה הייתי מסיים את הסיפור. בלי התנצלויות מיותרות כי הנזק כבר נגרם. הזמן מרפא הכל ואוהדי כדורסל בסין ימצאו דרכים פירטיות (כמונו…) לצפות במשחקי האן בי איי עד שההנהגה תתרצה.
    תגידו זה צביעות? כן זו צביעות אבל העולם צבוע עוד מלפני שהיה האדם. גם חיות וצמחים "עושים" מניפולציות.

  13. מה שיפה הוא הוא הצביעות.
    כולם מתחלחלים כמה סין היא בריון שעושה דברים איומים ברחבי העולם, ושוכחים שהיא רחוקה משנה א' בבית ספר של האומה מספר 1 בניצול, שיעבוד, בריונות ואלימות, האימפריה שעשתה את ההון שלה מעבודה בחינם של שחורים שנחטפו ונאנסו והובאו מאפריקה, וגנבה את השטחים שלה אחרי רצח עם פסיכי, אומת הנשק החופשי, פצצות האטום, הלינצ'ים וההוצאות להורג.
    וגם, יפה לראות ישראלים נזכרים שיש דבר כזה, חופש ביטוי, ואיזו חוצה זה להחרים מי שאומר מילים לא יפות על המדינה שלך. ראש הממשלה הנערץ פה, זה בנאדם שקורא להחרים כל שני וחמישי! את מי? את ערוץ 2, כי הם מעזים לפרסם דברים שהוא-בעצמו אומר בחקירה שלו! עלק החרמות. יש פה חוקים נגד קריאות לחרם על תוצרת מהשטחים, מדינה של משטר צבאי על מיליוני פלסטינים כלואים בכלא הגדול בעולם, האנשים האחרונים בעולם בלי אזרחות… מה כולם פה משחקים אותה אמנסטי?

            1. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה.

            2. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה.

            3. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה

            4. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה.

            5. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה.

            6. אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה.

            7. אתה מתבקש לשמור על רמת Xיון נאותה!
              חבל שאין אפשרות להכניס פה גם סמיילי.

      1. "הם", זה מי? 2 מיליון איש? עזוב, לא נתחיל פה את הדיון המוכר. אבל גם אתה לא יכול להתעלם מזה, שיושבים שם מיליונים בכלא, אפילו אם ירצו לעזוב – אין להם איך, אנשים בלי דרכון, בלי זהות, בלי מים זורמים, בלי כלום. מישהו מתפלא שחלק מהם יילך להתפוצץ עלי (לא עליך), אם תהיה לו אפשרות? עזוב, נו. אם ישראל היתה רוצה, מדינה שיודעת לפתח את הדברים הכי משוכללים בעולם – מזמן היתה מוצאת פתרון. התחלה של פתרון. אבל ביבי שלך, מעוניין שחמאס יישאר שם, נו. יושב כמו אימפוטנט ובוכה, "אין מה לעשות". מי עוד קונה את זה?
        בכל מקרה ההערה היתה על הצביעות. ישראל האחרונה להטיף נגד "חרמות" ו"סתימת פיות". כמו שכתבתי קודם לאברי, בזה אנחנו הרבה יותר קרובים לסין מאשר למערב המתקדם. זה הכל.

        1. זה אשמת האיסלאם ,אני נולדתי עשור אחרי מאורעות תרפ״ט, האיסלאם שם לא מכיר בישות הציונית וזה ממש לא משנה כמה כסף תכניס להם או איזה שטח תביא להם . האיסלאם זה תרבות שהיום מקדשת את המוות (ואני לא מדבר על הקוראן אלא על מה שמאמניו הפכו אותו), כתבתי על זה בהרחבה פה באתר על כל המצב עם עזה וערבים , אין לי כוח לחזור על זה שוב
          https://www.hoops.co.il/?p=166215

  14. הבעיה עם סין היא לא מסחר בלתי הוגן . אלה הן שטויות של מי שחש שהוא מאבד את ההגמוניה . אני מציע לכולם ללכת ללמוד על מלחמת 1812 בין בריטניה וארה"ב הצעירה . הבריטים היו אז בתפקיד ארה"ב של היום – התנגדו למסחר חופשי והטילו מכסים על התוצרת האמריקאית, בעוד ארה"ב , תחת ג'יימס מדיסון כנשיא , דרשה מסחר חופשי ללא גבולות .
    הבעיה שכן קיימת עם סין היא המשטר האוטוקראטי הריכוזי , "האח הגדול" ודיכוי זכויות אדם . וזה הקונטקסט של המפגינים האמיצים בהונג קונג , שבה שולטת היום מנהיגה שמוכנה למכור את חירויות האי לסינים .
    דאריל מורי בהחלט צדק .

  15. אפשר קצת כדורסל?
    תראו את ציון מאתמול. אמנם רק משחק טרום עונה, אמנם חצי מהנקודות ברבע הרביעי על מחליפי הג'אז. אבל היו לו כמה מהלכים נהדרים, דרס בפוסט את רודי גובר, ואת אד דיוויס, עם מוב של ילד גדול. וגם לקח כבר שלשה אחת. סססאמממה, איך הכדור פינג פונג לא נפל במקום הנכון, איך.
    https://www.youtube.com/watch?v=KSLsd6-UTXs

            1. תהיה בריא ותדאג לי לחיתולים, אני אוטוטו מגיע לקנות סטוק…

      1. אני קורא אותך לסדר.
        יש רק דב אחד והוא עבר לרקד בסין
        עד כאן!
        אתה מתבקש לשמור על רמת דיון נאותה

    1. האיש חשף מיוזמתו את הפרטים שלו בהופס. כמה פעמים. לא מבין: אני מגיב לפוסט עניינית. מגיע האיש ומקלל מקלל בלי סיבה – ואתם מוחקים את התגובה שלי לקללות? למה מי שמוחק עכשיו, לא עונה?

      1. מי שמוחק ומי שאחראי על מערכת התגובות זה אני. אתה האחרון שרשאי להתלונן על התנהגות גולשים אחרים. התירוץ של "הוא התחיל" אינו קביל. אנחנו נמשיך לעשות את הנדרש כדי לשמור על אוירה מתאימה כאן.

        1. סליחה, עידו גילרי? אתה יכול למצוא מילה אחת ממה שכתבתי, שלא עומד בכללי כל דיון, ביחס למגיבים אחרים? אחת לא תמצא. בבקשה.
          ומה זה, "הוא התחיל" זה לא קביל? מי בכלל מתייחס אליו?? אני עונה לפוסט. מגיע האיש ומקלל – ואתה מוחק גם אותי, ומכניס אותי לאותה סירה איתו? ובאותו זמן – משאיר את קללות ה"לך לגור עם זבל" שלו?? מה, אתה נותן פרס לקללות שלו?

          1. אה, יפה לך… רק עכשיו הבנת שאתה צריך למחוק את 20.1… ואילו היית מוחק מלכתחילה – לא היה כל העניין הזה. הוא, רק הוא, תמיד הוא, המקלל והמגיב לא לעניין. תבדוק אחורה, כמה שתרצה.

            1. תקשיב אתה לא רוצה לפתוח את הדלת הזו.

            2. .

          2. אני לא נותן פרס לאף אחד. ייתכן ופספסתי תגובה או שתיים מהדיון המעמיק שלכם. יש דרך להתלונן על תגובות שאתה מוצא פוגעניות.
            אתה לא קובע את הכללים כאן. אתה יכול כהרגלך לפתוח יוזרים אחרים כדי לקלל את כל מי שבא לך או לאיים בתלונות במשטרה או סתם לחשוף פרטים אישיים של כל מי שלא בא לך טוב בעין או כל הדברים החביבים האחרים שעשית כאן כדי שבכלל נצטרך לעבור למערכת רישום.

            1. בדוק את המקורות שלך. אתה טועה. או שנוח לך להגיד דברים בלי כיסוי. תראה משפט אחד שלי שמתחיל איזו מריבה, עם מישהו כלשהו, או מקלל מישהו סתם ככה, כמו ש"יצרן הטיטלים" עושה פה על בסיס קבוע.

            2. תקשיב זה שאתה מיתמם כאן לא עובד על אף אחד. אני לא צריך לבדוק אף מקור כי כבר בדקתי בעצמי מספיק.
              אתה הולך על חבל דק.

        1. כי גם אתה, מן הסתם, טועה. אפילו אתה. לא הבנתי – אתה האחראי היחיד לאישור וצינזור תגובות? כי לפחות במה שקשור ל"יצרן הטיטולים", אתה עושה עבודה לא משהו.

          1. זה תחום האחריות שלי.
            העובדה שאתה עדיין מגיב כאן בהחלט מראה שאני עושה "עבודה לא משהו". אתה מנצל את החופש שנותנים לך להרעיל כאן את האוירה באופן קבוע. תתמקד בעצמך ובמקרה שיש לך תלונה תגיש אותה בצינורות המקובלים.

            1. שוב אני מבקש ממך להראות – איפה אני מרעיל את האווירה.
              בזה שהגבתי לקללות של יואל? כזה אני, מגיב למי שמקלל אותי, אאוט אוף דה בלו, "לך לעזה" וכאלה.
              מה עוד? תגיד, כדי שאפנים את מדיניות האישורים והשיח. תן לי דוגמאות, לא אמירה נוסח, "להרעיל את האווירה". זה אפשרא להגיד – וצריך האמת – על מלא מגיבים פה, ואתה יודע היטב מי הם.

            2. להראות לך?
              כמה תגובות אחורה אתה רוצה שנלך? כמה משתמשים?
              בגלל שאתה מתעקש אז אלה חלק מהדברים שלא יתקבלו:
              1. התחזות למגיבים אחרים
              2.חשיפת פרטים אישיים של גולשים/אנשי צוות
              3. יצירת מספר שמות משתמש כדי לקלל/לפגוע במשתמשים אחרים או כדי לנהל דיון עם עצמך
              4. איומים בתביעות.
              תודה.

              .

            3. מה הקשקוש הזה? תראה לי משפט אחד שלי שמרעיל את האווירה, בכל הסעיפים שרשמת פה. אחד! יכולת גם לכתוב, "5. אכילה בפה פתוח. 6. רצח עם". תן מראה מקום אחד, שאבין למה אתה מתכוון. בינתיים מה שאתה עושה זה להשחיר, בלי בדל עובדה. אתה מדען ומרצה, לא? ככה אתה מקבל הוכחות? באמירה בעלמא?

            4. ואתה יודע מה יפה? שאתה מפיל עלי חרא שלא קשור אלי, סעיפים והגדרות שלא אין קשר אליהם – ובעקבות מה? כי הגבתי למקלל סדרתי, שהתנפל עלי סתם ככה. מדהים. "תלונה בצינורות המקובלים", עלק.

            5. תקשיב וזו המילה האחרונה שלי בנושא כי אני לא מתכוון לנהל את הדיון מעל האתר.
              ערימה של עובדות יש לי מגובה יפה יפה מאחורה. אני מבקש ממך כבר המון זמן להתנהג בהתאם. אם אתה לא יכול בסופו של דבר זה יפגע רק בך.

          2. וגם אני מגיב בנושא בפעם האחרונה, כי יש לי דברים יותר מעניניים לעשות מלנסות להוציא משהו ממך, וזה כנראה לא יצליח. מפציר בך שוב ושוב, ולא הבאת כלום. כלום. אתה טופל לי דברים שלא קשורים אלי. "יש לי ערימה של עובדות" – ואחת לא הבאת. כי אין לך.
            שלום, נתראה בשמחות. מזמין אותך לבדוק היטב בהמשך, מי מרעיל את האווירה פה. תתעורר.

      1. אני בטוח שאתה נהנה
        אבל מה עם סטוק חיתולים בשבילי?
        אני אוטוטו צריך סטוק ראשון וחשבתי אצלך נקבל הנחת מועדון אפילו שלאני לא ב ללל….
        🙂

          1. אין סיכוי שאצטרף ל LLL
            אני אסתפק בתוצרת הארץ.
            וולה חשבתי ייבוא מגרמנייה. חיתולים יותר איכותיים.

    1. תגיד דוק, גם אתה בא להטעות פה? מי בכלל סופר אותו? אני כתבתי תגובה עניינית, לא קשורה לאף אחד, מספר 20. בא יואל, והתחיל לקלל. סתם ככה, כי בא לו. ולזה הגבתי.
      אל תבלבל את הסדר. מחולל המהומות ויצרן הזבל פה, זה רק הוא.

      1. שמע חביבי
        בגישה חיובית, אתה לא חייב לקרוא כל מה שכותבים. אם יש מישהו שתגובותיו לא מוצאות חן בעיניך אתה רשאי לא לקרוא אותן/לקרוא ולא להגיב/להתלונן לפני עידו. לא חסרות עוד אופציות חיוביות שלא פוגעות בהתנהלות האתר.
        אני לא מבלבל שום סדר כי אין סדר, ואתה לא ילד בן 4 שהולך להלשין לאמא.
        שנה טובה ואופטימית

  16. חבר'ה העולם לא מתנהל כמו שבא לכם. אנשים פה יש לי הרגשה חיים באיזה בועה מנותקת ומדברים כאילו העולם לא מונע ממערכת אינטרסים ובריתות, הלו זה לא שכונה פה.
    תמיד היו קורבנות, עמים משועבדים, מדוכאים, ברברים, עושי רוע ותמיד יהיו, אתם חושבים שאתם תשנו? תהפכו את כל העולם כמקשה אחת לשוויץ? אפילו לא לשווצריה הקטנה.
    מלחמות תמיד היו ויהיו. סיבות יהיו אשר יהיו, שטחים, נשק, דאווין, סתם ככה כי בא לאנוס לשדוד ולרצוח. הדבר היחיד שהתפתח מאז זה הנשקים בהם נלחמים.
    העולם נא סביב כסף בעיקר ואנשים בד"כ לא רוצים להפסיד כסף.
    אם עכשיו מציעים לכם 50 מיליון דולר בבנק אבל עד סוף חייכם אסור לכם להביע דעה פוליטית בשום נושא הייתם לוקחים את הדיל או לא?
    מי שלא היה לוקח פליז סטנד אפ

    1. זה לא שחור לבן. יש לכל עסק ולכל מעסיק קווים אדומים. אתה היית ממשיך להעסיק אצלך בנאדם, שמתברר שהוא מכה נשים סדרתי? הוא העובד הכי טוב שלך. הוא מעלה את הרווחים של העסק שלך, בהשוואה לעובד שיבוא במקומו. היית ממשיך להעסיק? ואני יכול ללכת לדוגמאות יותר קשות. העיקרון ברור. יותר כסף – סבבה, אבל לא תמיד בכל מחיר.

      1. הפכת לגמרי את הדוגמה, הסינים הם לקוחות לא עובדים , אין תחליף כלכלי לשוק הסיני אתה לא יכול להביא משהו שיחליף אותו, אם אחד הלקוחות הכי גדולים של עסק (בטח אחד פרטי כמו הNBA שוב לא גוף ציבורי) היה מרביץ לנשים ולא הייתה מחאה שפוגעת ברווחים ברור שהNBA וכל עסק היה ממשיך לעבוד איתו, אתה לא זורק לקוח כזה סתם זה טמטום כלכלי וניהולי .
        זה העולם הכל מסתובב סביב כסף.
        .
        למה לדעתך אף אחד לא מתערב ברצח עם שקורא בסוריה ולעירק נכנסו ? למה לדעתך עדיין מוכרים אצלנו נשק ?

        1. ממש לא התבלבלתי. מדברים על השיקולים של ה-NBA. האם למחוץ את חופש הביטוי של העובדים שלך ולהתעלם מהפשעים הסיניים, או לא.
          גם כתבתי לך קודם, על דוגמאות דונלד סטרלינג, וההומופוביה בשרלוט. שם ה-NBA התערב, כי יש לו עקרונות.
          לא הסינים הם הדיון כאן. אנחנו יודעים מה הם הם. אלא ה-NBA וההחלטות שלו.
          אז מה אתה אומר – גם ב-NBA, זה כסף, ולעזאזל כל היתר?

          1. ברור שהNBA זה נטו כסף, הNBA התערב בשארלוט וסטרלינג מסיבה מאוד פשוטה כיוון שזה לא פוגע בעסקים ובהכנסות, יש סיבה למה אתה לא רואה היום את כל ״המביעי דעה״ הדברנים הגדולים של היום לברון קרי פופ קר לא אומרים מילה לגבי סין. בקריצה לG.O.A.T גם סינים קונים נעליים .

          2. לnba אין שום עקרונות למעט הדולרים. זה שהם יעני מנסים להראות לך שכאילו אכפת להם לבנים שחורים ולהטבים זה כי הם רוצים לפנות לקהל דמכניס להם יותר מאשר הצד השני. אם עיקר הרווחים שלהם היו מהkkk הם לא היו פוצים פה. הדולר הוא המלך.
            סטרלינג הוא דג זוטר כלקוח. סין זה הלקוח הכי גדול כמו שברוך אמר ואתה לא מוותר על הלקוח הכי גדול שלך כי הוא הכה או רצח מישהו.

        2. ברוך
          אלו נקודות מצוינות אבל זו הצביעות בעולמנו והיא פה להישאר כמו שאר הדברים שאנחנו לא אוהבים אבל הם חלק לגמרי אינטגרלי מהטבע ברמה הפרקטית וגם הפילוסופית. כמו שציינתי קודם, אנחנו כחלק מהטבע חולקים אותם "פגמים" עם החי והצומח. מלחמות, צביעות, שוחד ועוד קיימים גם בעולמות האלה. כל דבר שאנחנו עושים בשביל תמורה יכול בקונוטציות מסוימות להתפרש כשוחד. תלוי בנקודת המבט. הכסף מניע את העולם של האדם כי כסף הוא כח. גם הדת היא כח. טראמפ הוא איש עסקים וחושב על אמריקה כביזנס. במלחמות אתה בדרך כלל מבזבז המון כסף. אתה יודע איך להיכנס אליהן אבל לא איך תצא מהן כלכלית, זו אחת מהסיבות בגללן טראמפ לא נלחם, יש מבצעים פה ושם אבל לא מלחמה והמדיניות הזו תימשך כל עוד הוא יוכל. לא צריך להתייחס יותר מדיי לציוצים שלו בטוויטר אלא יותר למעשים שלו. חלק מהם טובים וחלק רעים.

          1. אני מסכים איתך דוק לחלוטין אני דווקא מצדד בטראמפ למרות המניירות והדיבורים סרק ואם יהיה המעומד אני כנראה יבחר בו שוב, אני מבין שאנשים רוצים לצייר פה באתר בועה יפה יותר שעולם מתנהל בדרך אחרת אבל אני מעדיף את האמת כמו שהיא.

      2. רק לראות את הסיפורים של הNFL ומה שקורה שם ואתה שוכח מי היה הפנים של הליגה עשור קודם ״הבלק ממבה״ שלא בדיוק ידוע ביחסיו לנשים.
        כולם מביעים דעה עד שזה פוגע פגיעה בכיס, טראמפ צודק לגמרי במה שאמר על קר פופ… הם צבועים לחלוטין. לגבי טראמפ סוריה אם היה שם משאבים טבעיים ולא מדבר הייתה רואה שם נחתים אמריקאים ממזמן, שוב הכל עניין כלכלי ככה העולם מתנהל .

        1. אני עוד לא לגמרי החלטתי מה דעתי על טראמפ.
          מעדיף לחכות ולראות מה יהיה עם הכורדים לפני שאחרוץ דין עליו לעצמי.
          מקווה מאד שלא ייתן לצורר מטורקיה למחוק את הכורדים במיוחד אחרי שהם נתנו את דמם גם למען האינטרסים שלו ושל ארה"ב.

          1. כמה שזה עצוב טראמפ ואף אחד אחר בעולם לא מתעניין באמת במה שקורא לכורדים, אין בסוריה שום משאב טבעי לעומת זאת טראמפ פוטין והקומנסטים מסין מתעניינים מאוד במה שקורא בונצואלה .

        1. סבבה. גם פלסטיני שהיה אסיר בטחוני מעורב בפיגוע וישב בכלא? אבל הוא ממש מפתח גאון, אין מה להגיד. מה אומר שמעון, נותן לו משרה יפה ושמנה?

            1. נו, אז גם אתה מעמיד עקרונות (שלך) לפני כסף. יפה.

            2. ואני מדגיש: הוא עובד שאין כמוהו. מביא לעסק שלך רווח, יותר מכל מי שיבוא במקומו. אתה משאיר אותו בעבודה, את המחבל, או לא?

            3. אם לעובד הזה אין תחליף בעולם והוא מכניס לך כמה מילארדים בשנה (השוק הסיני) ברור היו מביאים לו הכל על מגש של כסף. כמה שזה עצוב

            4. הבנתי ברוך. אז אתה בתור סוחר נשק, או מפתח תוכנה, היית עושה אחלה עסקים עם חיזבאללה וחמאס אני מבין. הם אוהבים את המוצרים שלך. נוכן?

            5. שוב אתה סותה לגמרי מהנושא אני לא הייתי בוגד במדינה שלי אבל כסוחר נשק / מפתח תוכנה אילו זה היה בצד השני של העולם שלא קשור אלי רגשית אתנית … ברור את מי זה מענייין בכלל אין להם קשרים.
              דרך אגב למה אתה לא הולך להתנדב ולהציל את הפצועיים הכורדיים ? או תורם להם כסף?

            6. מה אומר, ברוך? עיסקה שמנה עם חמאס וחיזבאללה. מאות מיליונים. זה הקליינט הכי גדול שלך. מוכר לו?

            7. מה הקשר להתנדב? באמת, במה זה קשור לנושא? LOL.
              .
              יש פה שאלה אחת שאתם מנסים להתחמק ממנה שניכם, אבל לא בהצלחה:
              האם *בכל מחיר* עסק יחשוב *רק* על כסף? התשובה היא: כמובן לא. יש מקרים שהעקרונות שלך קודמים.
              כמו מכירת נשק או תוכנה לאויבי ישראל, וזו רק דוגמא אחת. אתה ברוך – לא תעשה את זה. כי גם לך יש עקרונות.
              כנ"ל ה-NBA. גם לו יש. הוא הראה שיש לו עקרונות בעבר, זה חלק ממה שהוא, זה הכרטיס ביקור שלו.
              .
              אז השאלה האחת: האם ה-NBA היה צריך לעמוד עליהם, בעניין סין. נקודה.
              מכאן ועד הדיבור השטוח הזה, "רק כסף ולעזאזל היתר"- זה פשוט לא נכון. פשוט לא נכון!
              עובדה ברוך: בסוף לא מכרת לחמאס כלום, והפסדת עשרות מיליונים. שיקול עסקי כספי רע מאוד. אבל בכל זאת לא מכרת. בגלל שיש לך שיקולים שקודמים לכסף בלבד.

            8. אני לא אמכור למישהו שפוגע במדינה שלי זה בדידה שוב אתה מדבר על להביע דעה, לעומת בגידה ממשית במדינה שלך יש גם קווים אדומים (ובסוף אנחנו מדברים באוויר; . אבל למכור לצבא סין למשל למה לא? אפשר לשאול מה אתה עושה בחיים, יש לך איזה עסק או שאתה שכיר?

            9. אתה אומר, "בגידה במדינה שלך" = קו אדום. מסכים איתך. למרות שאין בעיה לעשות את זה, אתה יודע, תוך יום אתה מקים חברה בג'רסי או בפנמה או במולדובה, ועושה עסקים גם עם השטן, אם אתה רוצה.
              אני שואל דבר פשוט: איפה אתה עוד מניח את הקווים שלך? בגידה בישראל, סבבה. להעסיק עבריינים קשים? למכור מוצר מזהם ומזיק? למכור תרופה עם תופעות לוואי מצחרידות, שקל להסתיר אותן בהתחלה בפני הלקוחות? לעזור לגופים שיעשו שימוש רע מאוד במוצר שלך (זה נושא שאני מכיר טוב)? זו בכלל בכלל לא שאלה פשוטה… בדיוק ברגעים האלה, כשהכסף הגדול מסובב את הראש לכולם.
              ברור שסין זו חתיכת בעיה, כי זה כסף ענק. זה ברור. השאלה, האם ה-NBA לא מתחיל להידרדר במדרון, שהוא לא יידע איך לעצור אותו. כמו מה שקורה לגוגל ולענקיות אחרות, עם סין. ה-NBA הוא גוף שבמיוחד נשען על התדמית הנקיה שלו, על זה שהוא סילק את סטרלינג, ניקה את הליגה מעבריינים, ספורט נקי לכל המשפחה, בידור תמים. ואמריקה, חופש ביטוי, לברון וכל השחקנים עם הפה הגדול – אתה לא תלך ותסתום להם את הפה. זו שאלה, האם הוא נותן להם גיבוי. ומה כבר מורי עשה? כולה ציוץ אחד בטוויטר, על דעת עצמו! מפה עד לשיגעון של הסינים? מבטלים שידור משחקים? מורידים את המוצרים של יוסטון מהמדף? זו התנהגות רעה של בריון. תיכנע לו היום, הוא יזמבר אותך בהמשך ותהיה שפוט שלו.
              (אני איש מקצוע, אבל כבר אחרי הרפתקת העסק שלנו, אפשר להגיד. אחרי המימוש. חושב על השלב הבא. נראה).

            10. לברון והשחקנים יסתמו טוב טוב את הפה נייר אנדר ארמור… מבהירים להם את זה טוב טוב. הסינים בריונים אבל מחזיקים בכל הקלפים הכלכליים מדובר על מיליארדים של דולארים, מה שNBA צריך לעשות ועושה כמה שזה צבוע זה להיות ליברל ופתוח בנושאים שלא כואבים לו בכיס, המטרה של העסק זה למקסם רווחים, אז בטח אתה לא פוגע בסינים גם אם אתה אומר לעובד שלך לשתוק את הפה לפעמים. הNBA זה נטו ביזנס

            11. האם מוריי פוטר מעבודתו ביוסטון?
              איפה הכניעה שאתה מדבר עליה?
              אני מניח שהוזמן לשיחת נזיפה שאני לא שמעתי עליה, אולי אתה כן?
              הוא פרסם התנצלות? איפה היא?

          1. דרך אגב אם הוא היחיד בעולם שממציא צרופה לסרטן שמכניסה מילארדים למדינה כל שנה, הייתה רואה איך הוא היה מקבל משכורת יפה ושמנה,כמו ששמעון אמר יש המון מפתחים גאוניים

        2. אני מסכים איתך שמעון,הקטע שבהשוואה הוא הציג את זה כאילו אפשר להחליף את העובד הזה במקומו, מדובר על כמה מילארדים, אנשים פה מיתממים, אני טסתי למקסיקו לפני כמה ימים, הנשיא שלהם לשעבר קיבל פה ב2012 כמה מאות מילוני דולרים מסוחרי הסמים, אני עכשיו שואל פה באתר מי לא היה לוקח את הכסף הזה?

          1. ברור קיבל 200 מיליון מאל צאפו. סמים תמיד יהיו גם אלכוהול ומישהו תמיד יעשה כסף מזה אז למה שהממשלה לא תרוויח מזה? זה מה שעושים ממשלות דרום אמריקה הכל בשושו כאילו הם נגד למראית עין.

  17. LOL
    ראיתם כבר החטאות דאנק, אבל כזו כמו של KCP האפס, בחיים לא.
    רץ מגרש שלם בפול ספיד לדאנק פתוח, ופשוט פוצץ את הטבעת. הקהל הסיני לא נרגע עד עכשיו.

  18. שיהיה ברור גם בזמן הסנקציות על איראן יש חברות קש של ממשלות שעושות איתם עסקיםכמו גדולים.
    ברור שאם אני ישראלי לא הייתי עושה עסקים עם טרוריסטים הפועלים נגד ישראל. אבל לא הייתי מוותר על הלקוח הכי גדול שלי אם הוא טרוריסט אפריקאי או בira למשל שזה לא קשור אלי. היה מפריע לי בלי קשר מוסרית אבל לא הייתי מוותר עליו. ככה עושים כולם ישראל מוכרת נשק לאפריקה הרוסים מוכרים לאיראנים ולכל העולם. האמריקאים מוכרים בשושו אפילו לאויבים שלהם.
    עכשיו אם אני כבר מיליארדר אז כן הייתי מוותר עליהם ומרוויח פחות.

        1. שמע עיוני, אני מביא נוטריון….
          שמעתי על כל מיני התערבויות ושאתה חייב כמה מאות ליטרים של בירות לכל מען דהו
          🙂

  19. לארצות הברית נגמר הכסף וזה מה שרוב האנשים לא מבינים אבל משתקף מכל צעד שהם עושים. סין, אירן, טורקיה, כורדים, פוטין, אירופה, הסכמי סחר, הדפסת כסף ועוד.
    הם מדפיסים כסף כמו מטורפים שזה הסממן הכי ברור וכזה שאיפיין את כל האימפריות הגדולות בהיסטוריה רגע לפני הקריסה הגדולה. השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא מתי היא תגיע? שאלה נוספת אך שולית היא כמה דם ישפך? כך או כך העולם הולך להיות מקום לא נעים בעשורים הקרובים.
    .
    קראתי על המצבה של דה-באזר תגובה של איציק שנתן לינק לקטע יוטיוב מהסיפור שלא נגמר. יש פה כמה מגיבים שבקלות אפשר לקרוא להם גמורק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט