מי יהיו זוכי תארי העונה?/שמעון טבדי

אנסה להביא כאן את המועמדים העיקריים לפרסי העונה של ה-NBA בהם ה-MVP, שחקן ההגנה, רוקי העונה, השחקן המשתפר והסיכויים של כ"א מהם לתואר הנכסף.

ה-MVP:

בסקר פתיחת העונה הגולשים בחרו בסדר הבא ב-MVP:

  1. קרי (26%)
  2. יאניס (16%)
  3. קאווי (16%)
  4. הארדן (9%)
  5. לברון, דיוויס, יוקיץ' (7%)

השנים האחרונות הוכיחו שעבור זכייה בפרס היוקרתי מכולם למעט אליפות צריכים להתקיים לרוב 2 תנאים מצטברים: 1. הקבוצה ממנה בא השחקן צריכה לסיים טופ 2 באזור שלה 2. הסטטיסטיקה צריכה להיות סטטיסטיקה מרשימה, לפחות 25 נק' למשחק.

סטיב נאש היה ה-MVP האחרון ב-2006 שזכה בתואר עם ממוצע של פחות מ-20 נק' למשחק (18.8 נק'). מאז, דירק נוביצקי זכה ב-2007 עם 24.6 נק' (המאבס סיימו 1 בליגה) וסטף קרי זכה ב-2015 עם 23.8 נק' (הווריירס סיימו 1 בליגה). למעט שנים אלו, מאז 2007 בכל השנים זכו בפרס שחקנים שקלעו לפחות 25 נק' למשחק.

אז למי באמת יש סיכוי הכי גבוה לעמוד בשני התנאים האלו העונה (בסדר אקראי)?

  1. יאניס – סביר מאד להניח שהבאקס יסיימו טופ 2 באזור המזרחי. לכן יאניס יעמוד בתנאי הראשון. בשתי העונות האחרונות יאניס קלע מעל 25 נק' ממוצע למשחק ולקח מעל 10 ריב', תוסיפו לזה משחק הגנה ברמת עילית ותקבלו מועמד מאד בכיר, לטעמי אחד מה-3 האחרונים שיסיימו במירוץ בסיום העונה. מה שיכול להזיק לו זה שהוא כבר זכה בפרס ואם יהיה מישהו חדש עם מספרים דומים לשלו/טובים יותר, ייתכן שיעדיפו מישהו אחר (מה שקרה להארדן בעונה האחרונה) ולא להביא לו שנתיים רצוף.
  2. קאווי לאונרד – עלתה פה טענה שקאווי מעולם לא נתן מספרים כאלו בקריירה אבל הוא עשה זאת שנה שעברה עם 26.6 נק' למשחק, הוא כבר לא מוגבל כמו שהוגבל בספרס, הוא הכוכב החדש של הליגה והוא הולך לתת עונה מעל 25 נק' בוודאות לטעמי, תוסיפו לזה פחות מנוחות מעונה שעברה, הגנה עילית ואם הקליפרס יסיימו 1 במערב אני בהחלט רואה אותו מקבל את התואר. יש לזכור שקאווי גם כבר לא ילד והוא רוצה מורשת וחייב לפחות פרס 1 של זה בקריירה. אני מאמין שהרצון למורשת, הרצון להוכיח והעונה האדירה שהוא יביא משני צידי המגרש יעניקו לו את הפרס לראשונה בקריירה.
  3. ג'יימס הארדן – הוא לא הולך לעצור העונה, הוא נראה רזה יותר, חד יותר ובמוד נקמה במשחקי ההכנה על ה-MVP שנגזל ממנו לטענתו בעונה שעברה. הוא שכלל עוד את משחקו. סביר להניח שמדובר בסקורר הטוב בליגה שכנראה ייתן לפחות מעל 28 נק' למשחק. הבעיה אצלו שלא בטוח שהוא יסיים טופ 2 באזור שלו והוא חלש מאד בהגנה ולכן זה מגדיל את סיכוייו לסיים בפעם השלישית בקריירה כסגן MVP (היה מישהו כזה בהיסטוריה? לבדיקתכם).
  4. לברון ג'יימס – הקינג יודע לתת מספרים וסביר להניח שגם אם ירד העונה במספריו זה לא יהיה מתחת ל-25 נק'. הוא, כמו הארדן, לא עושה הגנה והשאלה היא האם הלייקרס יצליחו לסיים טופ 2 במערב. אם כן, מאחוריו יעמדו כתבי החצר שלו והרבה כוחות שיריצו אותו חזק, סיכוייו יגדלו ללא ספק להשיג MVP חמישי ולהשתוות לג'ורדן בתואר הזה.
  5. אנתוני דיוויס – הוא קלע מעל 25 נק' ולקח מעל 11 ריב' ב-3 העונות האחרונות. לגביו קיימים 2 שאלות, האם לצד לברון הוא יוכל לתת מספרים כאלו? אם נניח שכן, הוא גם ניחן במשחק הגנה עילאי שעונה מוצלחת של הלייקרס ללא ספק תהיה בגלל ההגנה שלו. גם הוא תלוי בכך שהלייקרס יסיימו לפחות טופ 2 באזור שלהם. אישית, לא מאמין שהוא יקלע מעל 25 ליד לברון וקשה לי להאמין שהוא יהיה מס' 1 של הלייקרס ולכן סיכוי די קטן אבל קיים.
  6. ג'ואל אמביד – כמו יאניס, הוא במזרח וסביר להניח שיסיים טופ 2 באזור שלו. הוא גם שחקן הגנה עילאי ודי סביר שיקלע מעל 25 נק'. אם הכל ילך חלק, פילי תסיים 1, הוא יקלע 26 נק' עם 12 ריב', יכנס לחמישיית ההגנה הראשונה (פילי על הנייר אחת מ-2 קבוצות ההגנה הטובות בליגה יחד עם הקליפרס ואמביד הוא שחקן ההגנה הכי טוב שלה) ובכך הוא בעל הסיכויים הכי גדולים להיות ה"סוס השחור" במירוץ.
  7. ניקולה יוקיץ' – אין לו הגנה ואני לא רואה אותו קולע 25 נק' למשחק ומצליח להעמיד מספרים טובים יותר מהחברה לעיל. לכן, הוא יצטרך ככל הנראה לסיים במקום ה-1 עם דנבר ולקוות לחסדי השופטים. סיכוייו קלושים.
  8. סטף קרי – הוא ככל הנראה יקלע מעל 28 נק' לפחות ולא נופתע גם אם יקלע 35. אבל אין לו הגנה וקשה לראות את הלוחמים מסיימים טופ 2 באזור שלהם או אפילו טופ 4 (הארדן לא זכה עם מקום 4 ו-36 נק' למשחק בעונה שעברה) ולכן מלך הסלים הוא מועמד מוביל אבל MVP זה סיפור אחר.

לגבי יתר השחקנים, אני לא רואה שום סיכוי לקחת את הפרס.

שחקן ההגנה (בסדר אקראי):

בסקר פתיחת העונה הגולשים בחרו בסדר הבא ב-DPOY:

  1. דיוויס (20%)
  2. גובר, אמביד (18%)
  3. קאווי (16%)
  4. פול ג'ורג' (9%)
  5. יאניס (7%)
  1. רודי גובר – זוכה התואר בשנתיים האחרונות יהיה פיינליסט גם העונה, ללא ספק. יוטה התחזקה ומשחק ההגנה שלו יוסיף יותר, יכולתו לאטום את הצבע ולשנות זריקות תהיה מפתח חשוב להצלחת הג'אז. אולם, הזכיות בשנתיים האחרונות עלולות גם לפגוע בו כי ירצו לתת למישהו אחר.
  2. ג'ואל אמביד – הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר של אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה על הנייר ועלול לבוא במוטיבציית שיא לקחת את התואר עקב הקיפוח בשנתיים האחרונות שייתכן שהוא חש.
  3. יאניס – ייתכן שיכולת הגנתית כמו בעונה שעברה הפעם תספיק לו לתואר. הוא יודע לסגור את הצבע ולעזור בצורה אדירה, וגם באחד על אחד מגן משובח מאד.
  4. קאווי לאונרד – הוא כבר זכה בתואר פעמיים בעבר, השנה יבוא לנוח כנראה פחות והוא חבר בקבוצת ההגנה הכי טובה בליגה על הנייר. הוא אמור להוביל את ההגנה האימתנית של הקליפרס. אולם, קשה להאמין שיזכה גם ב-MVP וגם ב-DPOY יחד והשחזור של מה שקרה ליאניס עונה שעברה עלול לחזור.
  5. פול ג'ורג' – אחרי שנתן הגנת עילית והיה צריך לטעמי לזכות בעונה שעברה, הוא עלול לבוא עם מוטיבציה לקחת את הפרס העונה, המעמד בקליפרס בהחלט עלול לסייע לו ויהיה מעניין אם יצליח לשחזר את יכולת העונה שעברה. אם כן, יהיה לו סיכוי גבוה לזכות כי הקליפרס כנראה לא יסיימו במקום ה-6 כמו OKC (מה שלדעתי פגע בג'ורג').

רוקי העונה (בסדר אקראי):

בסקר פתיחת העונה הגולשים בחרו בסדר הבא ב-ROY:

  1. וויליאמסון (62%)
  2. מוראנט (22%)
  3. בארט (8%)
  1. ציון וויליאמסון – הפייבוריט הגדול לתואר וכמו שהוא נראה במשחקי ההכנה קשה לראות מי מצליח לקחת לו את התואר. יש לו את ההייפ סביבו, הוא הולך לקבל את הקבוצה מהרגע הראשון, לשחק הרבה דקות ובעצם כל התנאים בשלים לזכייתו בתואר.
  2. ג'ה מוראנט – חוץ מציון הוא כנראה היחיד שיקבל את הקבוצה לידיים, מה שאומר שגם לו יהיו כל התנאים לבוא ולהפתיע כאנדרדוג. הוא עם סגל חלש מאד על הנייר ובמערב אז הוא יצטרך לתת מספרים יפים באזור ה-17 נק' ו-4 אס' למשחק לכל הפחות.
  3. אר ג'יי בארט – בניגוד ל-2 הראשונים, בניקס יש שחקנים שלא יתנו לו את הקבוצה, רנדל, סמית ג'וניור, נוקס ולכן הוא יצטרך להשתלב. הוא יקווה לפציעה של המתחרים שלו על עמדת הכוכב.

מי שעוד יכולים להפתיע הם קובי וויט אם ישתלט על עמדת הרכז הראשון בבולס ועלול להביא מספרים יפים, אלכסנד ווקר שנראה היטב במשחקי האימון וההכנה בנ"א ועלול להתגלות כ"סוס שחור", טיילר הירו שכמו ווקר נראה לא רע בכלל.

השחקן המשתפר (בסדר אקראי):

בסקר פתיחת העונה הגולשים בחרו בסדר הבא ב-MIP:

  1. לונזו בול (18%)
  2. דיארון פוקס (13%)
  3. ג'ייסון טייטום (11%)

פה מדובר ממש בתחרות גדולה עם המון כישרונות וזהו לטעמי הפרס הכי קשה להימור. אני די בטוח שלונזו לא יהיה המשתפר ויסלחו לי כולם. דונובן מיצ'ל מחכה לעונת פריצה לקחת את יוטה יותר רחוק אבל הצטרפות קונלי ובוגדנוביץ' לא בטוח שתאפשר לו לעלות סטט' באופן מהותי, ג'ייסון טייטום הוא החשוד המיידי בהחלט ובבוסטון מצפים לקפיצת מדרגה ממנו, יהיה מאכזב אם לא נראה זאת ממנו. זאק לאבין ודווין בוקר העמידו סטט' טובה בעונות עברו אבל בלי הגנה והישגים קבוצתיים יהיה להם קשה לקחת את התואר. דיארון פוקס בהחלט יכול לזכות בפרס אבל תלוי בכמה רחוק סקרמנטו יגיעו ויש עוד את ג'אמל מורי, בן סימונס או אולי מישהו שיבוא משום מקום סטייל סיאקם עונה שעברה. קרב קשה מאד על התואר.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה שמעון.
    מאמין ששחקן ההגנה יהיה יאניס השנה. לדעתי הוא היה צריך לזכור ב2 התארים בשנה שעברה.
    .
    נראה לי שהשחקן המשתפר יהיה קצת יותר אלמוני ממי שמנית ברשימה הזו.
    .
    הארדן באמת אמר שהוא מרגיש שהתואר נשדד ממנו?

    1. אמר, אמר. "הכל בגלל שיקולים פוליטיים, ובגלל איך שהמדיה מציגה אותי. אבל גם עוד הרבה שנים ידברו על השנה האחרונה שלי".
      האמת? צודק מאה אחוז.

  2. הניחוש שלי שזה היה אחד מ-2:
    קרי או הארדן. לדעתי הצמד הולכים להתפוצץ העונה, ולהציג נתונים התקפיים שאף שחקן אחר לא יתקרב עליהם.
    לדעתי גם מקום 6 במערב יכול להספיק למי מהם לזכייה בתואר.

    1. גיא יש לך את הגישה הסטטיסטית נכון?
      ==
      מתי פעם אחרונה, או בכמה הזדמנויות בעבר
      ==
      לקח שחקן את הMVP כשקבוצתו במקום 6 ומטה?
      ==
      אני שומע את פרשני הליגה חוזרים שוב ושוב
      ==
      The best player – on the best team

      1. לא צריך להרחיק בזמן. 2017. ראסל ווסטבורק זכה ב-MVP, הת'אנדר סיימו את העונה במקום ה-6 במערב, 20 ניצחונות פחות מלגולדן סטייט.
        ב-2006 הסאנס היו עם המאזן ה-4 בליגה, 10 ניצחונות פחות מהפיסטונס. נאש זכה, ולא עם עונת טריפל דאבל או מלך הסלים.
        הבולס ב-88' סיימו עם המאזן ה-8 בליגה (50 ניצחונות), 12 ניצחונות פחות מבעלת המאזן הטוב בליגה.
        .
        אבל בולט מעל כולם הוא קארים, שבעונת 76' זכה ב-MVP כאשר הלייקרס מסיימים את העונה עם מאזן שלילי של 40 – 42.
        .
        אם מתבוננים על ההיסטוריה הקרובה, אז למדים שמאזן אישי היסטורי לצד "סיפור", מתגברים על מאזן קבוצתי "לא משהו".

        1. תודה רבה גיא
          ==
          לי ברור שווסטבריק זכה בגלל הטריפל דאבל
          ==
          אבל עבדול ג'באר הוא דוגמא מנצחת
          ==
          זורם ומהמר על קרי

  3. תודה על הסקירה
    המצטיין: דייויס או קרי
    הגנה יאניס או קוואי/גורג
    רוקי ציון
    משתפר זה קשה, נלך על רובין לופז או אנונבי

    1. "רובוט", זורקים עבור יחצ וכותרת. מה ההבדל מכל מחשב שכל קבוצה רצינית משתמשת בו? מי מזין את הדאטה, מי כותב את הקוד לשאילתות, מי ינתח את הנתונים? הכל בדיוק אותו דבר. גם השואב אבק שלי זה רובוט, שלא לוקח אף זריקה לא טובה, ואני לא מקבל כותרת.

  4. נו באמת הסיכוי של קרי לזכות בmvp גבוהה בהרבה משל יוקיץ ודיוויס. לא ברור מאיפה הזלזול בגולדן סטייט. גולדן סטייט הולכת לסיים טופ 4 במערב ראסל הולך להוסיף להם הרבה.

    1. הליין שלהם בוגאס הוא 48.5 נצחונות. לדעתי יסיימו עם לפחות 5 פחות במקומות 7-10. שום MVP או משהו קרוב לזה

    2. ראסל הולך להוסיף להם הרבה. אבל קווין דוראנט, קליי תומפסון, איגואדלה, ליבינגסטון, קאזינס, בוגוט, קוק, דמיאן ג'ונס וג'רבקו, הולכים להוריד להם, טיפהלה יותר…
      קליי לא יחזור מוקדם, אם בכלל יחזור העונה לכושר משחק, ואם יהיה עד אז על מה להתחרות. במערב יש 2 הקבוצות מ-LA, דנבר, יוטה, יוסטון, סן אנטוניו, פורטלנד… אתה רואה את גולדן סטייט *הנוכחית* מקדימה 4 מתוך אלה? את מי? ועוד לא זרקנו פנימה את סקרמנטו, ניו אורלינס, אוקלהומה… חבל על תקוות שווא.

  5. יופי שימון
    אין שום חידוש בבחירות בקטגוריות הראשונות שלך ולא חושב שיהיו שם הפתעות.
    ההפתעות עשויות להופיע בשתי הקטגוריות האחרונות…
    רוקי העונה יהיה ציון ללא ספק אלא עם ייפצע, אבל אני בכלל לא בטוח שבארט ומוראנט יהיו הקנדידטים שלו לשילוש. לדעתי הם לא יהיו בסוף העונה בדיון אבל נחייה ונראה. אותו הדבר עם גייסון טייטום ובחירה בו כאחד מ 3 המשתפרים. אני רואה את זה קורה אבל לא ברמה שייכנס לדיון של אחד מ 3 המשתפרים. מניח ששי יאשר שזו גם דעתו. איכשהו אני מקבל ממנו רושם שהוא לא ממש אולסטאר בבנייה אלא יותר שחקן חמישייה טוב ותו לא! בשנתיים שעברו וגם במשחקי האימון האחרונים כולל זה של הלילה הוא לא מראה מגמת שיפור. מקבל הרבה הזדמנויות ופשוט לא מצדיק אותן יותר מדיי….

  6. חוזר ואומר, תנו לסטף אור ירוק, והוא יעשה עונה היסטורית של 40 נק' +. למען האמת, חוץ מהדקות של ד'אנג'לו, עד לטרייד, לא רואה מי עוד יקלע שם, ובאמת שלא צריך. יש סטף, יש את כל הקליעה שבעולם.

  7. תודה שמעון. ההימורים שלי:
    MVP- סטף קארי
    שחקן ההגנה- דריימונד "לא אולסטאר" גרין
    המשתפר- לונזו "אבא שחרר בחייאת" בול
    רוקי – ג'ה מורנאט

  8. תודה שמעון. בחירת מועמדים טובה ל-MVP: אני עם יוקיץ' שנכנס נמוך מדי אצלך. ההגנה שלו לא מדהימה, אבל כמו שנאש קיבל פעמיים אחרי שהוביל קבוצה יחסית מוגבלת בהתקפה שמתבססת עליו למקום הראשון בליגה הוא יכול להיות מועמד לגיטימי. יאניס מועמד יותר מיינסטרים ויש סיכוי טוב שיעשה את הבק-טו-בק, אבל מקווה שיוקיץ' יקח.

    שחקן ההגנה: מאמין שיהיה דיוויס. אם יהיה שיפור הגנתי בלייקרס הוא יקבל הרבה קרדיט, בניגוד לאמביד שמשחק עם 3 שומרים נפלאים מסביבו, מה שיכול לפגוע בסיכויים שלו. הוא גם לא משחק מספיק (34 דקות למשחק ב-63 משחקים בעונה הקודמת והגיע שבור לפלייאוף. השנה ישחק אפילו פחות) בשביל לזכות באף פרס.

    המשתפר והרוקי פרסים שקשה לנבא. במשתפר לונזו מועמד טוב, אבל אני מקווה שבאם יקח כשיהיה שחקן חמישיה במשרה מלאה ולא רק אחרי האול-סטאר ("במקרה" כשההתקפה של מיאמי הופכת לטובה בהרבה). ג'ה המועמד שלי לרוקי העונה, אבל וויליאמסון היה מדהים בפרה-סיזן. קשה לדעת.

  9. השנים האחרונות מלמדות אותנו שאת הmvp לוקח סופרסטאר שאין לידו כוכב להתחלק איתו בזריקות. לכן לברון דיוויס קוואי וגורג לא יקחו לדעתי
    אמביד יוקיץ לא מספיק טובים לדעתי
    הארדן וווסטבורק יחריבו אחד את השני לדעתי.
    זה משאיר את סטף יאניס וקיירי.
    סטף- הכי מוכשר התקפית,יקח הכי הרבה זריקות, מועמד מוביל. תלוי מאוד במיקום הקבוצתי (לדעתי מזלזלים בהם מדי ושוחכים את צוות האימון המיוחד)
    יאניס- גם מועמד מוביל, ההגנה שלו היא יתרון גדול, מצד שני קשה לקחת שנתיים ברצף.(תשאלו את הארדן)
    קיירי- לא יתן עונה מספיק טובה לדעתי

  10. MVP- לברון. פעם אחרונה שלקח הייתה עם סופר סטאר גדול לידו מרגיש שהולך להיות לו שנה טובה מאוד.
    שחקן ההגנה- יש לי הרגשה מוזרה על פטריק בברלי אבל אני אלך קלאסי על יאניס
    משתפר- באדי הילד יש לי הרגשה שהוא הולך לשבור איזה תקרה שהוא מנסה בשנתיים האחרונות.
    רוקי- הימור עצום על טיילר הירו שנראה כמו דווין בוקר 2.0 ויפתיע את כולנו.

  11. אחלה טור, תודה רבה. הולך על קארי או יאניס לתואר הגדול, וכל אחד מהמתחרים של גובר על ההגנה (לא יתנו לו שלוש בחירות לדעתי). ציון נראה כמו האופציה הוודאית לרוקי, בשאיפה שלא ייפצע חוח. לגבי שתי הנוספות, הכל פתוח יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט