מחשבות כדורסל של פרה-סיזן / רועי ויינברג

מסקנות זריזות

כמה פסקאות על דברים שמשכו את תשומת ליבי בפרה-סיזן. ב-ESPN קוראים לזה "טייקים", אבל הם קצת יותר מנומקים. בואו נתחיל:

הסטפ-בק של ג'יימס הארדן. חשוב לקחת את קדם העונה בפרופורציות. בחירת הזריקות לא תהיה זהה, האחוזים יהיו טובים יותר מה-11 ל-34 של הארדן מהשלוש או ה-29.9% של הרוקטס, כשחלוקת הדקות תהיה שונה גם כן. הוא עם 7 מ-17 בסטפ-בקס, כולל המהלך החדש על רגל אחת. יש שמפקפקים ביעילות של המהלך, אבל הארדן גם השנה הופך את הצעד לאחור לאחד הנשקים המסוכנים. החוקיות מפוקפקת, אבל איגוד השופטים מאשר את המהלך: בגדול מדובר בסוג של צעד וחצי, רק רחוק מהסל. קשה לא להעריך את היצירתיות הזאת.

ציון וויליאמסון כסנטר. אחד הסיפורים הטובים של קדם העונה הוא הבחירה הראשונה בדראפט, ציון וויליאמסון, שקולע 23.7 נקודות למשחק ב-71.1% מהשדה. שימו לב לשני תרשימי הזריקות כאן.

השמאלי של ציון וויליאמסון מקדם-העונה. השני של דריק פייבורס מהעונה הסדירה האחרונה. בחירת הזריקות של וויליאמסון הייתה דומה בקולג', כך שסביר שנראה משהו בסגנון בעונה הסדירה. הדקות הטובות של ניו אורלינס, בשני משחקי ההכנה, היו כשוויליאמסון היה הגבוה היחיד (או על הספסל). הפתרון החכם מצד הפליקנס, לפי כל זה, הוא להפריד בין פייבורס לוויליאמסון ולתת דקות לציון כשהוא מוקף בקלעים ומנהל משחק ברמה גבוהה. זאת יכולה להיות החמישייה היעילה ביותר של נ"א, כשהגבוה השני ליד ציון יכול להיות ניקולו מלי, או סמול-בול עם ניקל אלכסנדר-ווקר וברנדון אינגרם כפורוורדים. עדיף על קבוצה חסרת קליעה שלא תתרומם ב-NBA של היום.

הרכבים מעניינים שזכו לדקות

לקראת תחילת 2019/20, קבוצות שונות מרחבי הליגה ניסו כל מיני הרכבים (בין אם בחמישייה או סתם במהלך המשחק). לא בטוח שכולם יזכו לכמות דקות דומה במהלך העונה, בה יש רוטציה פחות שוויונית, אבל חלקם שווים דיון.

אוקלהומה ניסו לשחק עם שלושת הרכזים שלהם ביחד: כריס פול, דניס שרודר ושיי גילגיוס אלכסנדר, כשאלכסנדר מתפקד כמרווח משחק וזורק 8 שלשות במשחק בו ההרכב נוסה נגד דאלאס, הכמות הגבוהה ביותר שזרק אי פעם במשחק שקשור ל-NBA. הם ניסו את זה גם במשחק נגד ניו זילנד וזה עבד לא רע, כשאלכסנדר משחק בלי הכדור. שרודר, על פניו, יותר מתאים לתפקיד של מוביל הכדור בחמישייה השנייה כשהוא לא טוב לצד רכז דומיננטי כמו כריס פול ואכן נעלם מעט ליד השניים. יכול להיות שנראה אותם סוגרים משחקים עם ההרכב הזה לצד סטיבן אדאמס ודנילו גלינארי בניסיון לשים על המגרש כמה שיותר שחקני התקפה טובים. בילי דונובן ופול היו מעודדים מהניסוי, מה שיכול לרמז על כך שיקבל דקות משמעותיות העונה.

פניקס פתחה עם קמרון ג'ונסון לצד ריקי רוביו, דווין בוקר, דריו שאריץ' ודיאנדרה אייטון בשני משחקי ההכנה שלה. יכול להיות שזה נותן לג'ונסון את המקום החמישי בחמישייה, במקום קלי אוברה או מייקאל ברידג'ס. אוברה עלה בשנה שעברה מהספסל וסביר שנראה אותו ממשיך בתפקיד השחקן השישי גם השנה. ג'ונסון יותר גדול מברידג'ס ויכול לחפות על שאריץ' בהגנה, מה שנותן לו את היתרון היחסי, נוסף על קליעה מהשלוש נהדרת ברף המכללות. הבחירה ה-11 בדראפט האחרון שיחק יותר מכל אחד אחר בשני משחקי קדם העונה של פניקס עד כה, מה שיכול לבשר על כך שיפתח בתחילת העונה. לא מן הנמנע שנראה דקות בהן הוא משחק לצד ברידג'ס ושני גארדים, בימים חלשים יותר של שאריץ'.

שחקנים שהרשימו בקדם העונה

דראגן בנדר (מילווקי). הוא לא היה טוב מדי או בולט מדי בפניקס בשנים האחרונות, אבל עד עכשיו הוא היה טוב במשחקי העונה עם 13.3 נקודות למשחק. נראה שהוא יכול להיות גבוה מהסוג שהבאקס צריכים ליד יאניס אנטדקומפו, עם תנועה נהדרת בלי הכדור שיכולה להיות חשובה במילווקי. הוא נראה הרבה יותר אקטיבי ובטוח במשחקו לעומת השחקן הנעלם שראינו בפניקס. הפוטנציאל עדיין שם כשבנדר רק בן 21 והוא יכול להיות משמעותי ברוטציית הגבוהים של הבאקס. שימו לב למהלך כאן שיכול להיות משהו חשוב ליד הפריק.

מרקיז כריס (גולדן סטייט). בחירת לוטרי נוספת של פניקס שלא הצליח בסאנס, הגיע לאחד המועדונים הטובים בליגה ויכול למצוא את מקומו בסגל הסופי של הקבוצה. הוא מסר 4 אסיסטים בכל אחד ממשחקי קדם העונה בהם שותף, כשהוא מראה שיפור עצום במציאת חבריו לקבוצה. במשחק של ג"ס נגד הוולבס הוא רשם לא פחות מ-13 סקרין אסיסטס (חסימות בהתקפה שמובילות לסל) לפי אתר הליגה, כשהן הובילו ל-33 נקודות. יש לכריס יכולת ריבאונד לא רעה שבלטה בעונותיו הקודמות, אבל השיפור ביכולת המסירה ראוי לציון. שחקני הווריורס ביקשו מהנהלת הקבוצה להחתים אותו, למרות שזה מוטל בספק בהתחשב בתקרת השכר הקשיחה, אבל הוא נראה טוב.

טאורן פרינס (ברוקלין). שיחק בשלושה משחקים בלבד, אבל 19 מ-30 מהשדה ו-14 מ-19 מהשלוש הם נתונים טובים מאוד, במיוחד לקדם העונה בה רוב השחקנים מורידים חלודה. נראה שפרינס הגיע בכושר טוב לעונה ולא מן הנמנע שנראה אותו פותח בברוקלין לצד קיירי אירווינג, כריס לאברט, ג'ו האריס ודיאנדרה ג'ורדן. פרינס נטה לעבירות בשני המשחקים, אבל בשנת חוזה לפני שוק פרי אייג'נסי חלש בעמדתו הוא יכול לתת עונה גדולה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. א' הייתי כקומיש מבטל את הסטפ בק וצעד הצידה ומרענן את חוק הצעד וחצי כלפי הסל ולא לשום כוון אחר.
    ב' אם הארדן ינסה לקלוע על רגל אחת הוא לוקח סיכון גדול שייפצע. לא בטוח שכדאי לרוקטס לקחת סיכון כזה.
    ג' לגבי הרוקים של הסלטיקס, התרשמתי כמובן מאדוארדס וגרנט וויליאמס. כל השאר לא שווים הרבה. לדעתי שני אלה יקבלו דקות משמעותיות העונה ויצדיקו את החתמתם.
    ד' טאקו פול הוא אחלה גימיק נכון להיום. הוא מכניס לא מעט כסף לקבוצה שמוכרת מרצינדייזינג שלו וג'רסיז. מניח שבסוף יחתימו אותו במקום ה 15 עם אופציה להעביר אותו ל G ליג. למרות שסיבנס ואיינג' מהללים אותו אני בדעה שהוא עדיין לא מתאים לאן בי איי. מאד מקווה שאם יחתום בסלטיקס אתבדה. במשחק הערב ציפיתי ממנו ליותר מלחמה בריבאונד. ברור שיש לו בעיה רצינית של חוסר קואורדינציה ולמרות ידי ענק קשה לו לקלוט כדור כשקופצים בצדדיו. מצד שני גם וויליאמס ה 16 או ה III או אנא ערף, טיים לורד, עם חוסר קואורדינציה מטריד.

    1. ריייייגעעע אחד עוד דבר קטן ששכחתי
      יש כתבה קטנה לאוהדי סלטיקס ו"סתם" מתענייני NBA על החוזה החדש לגיילן בראון
      לדעתי החוזה מקס עליו מדובר שם לא בא בכלל בחשבון, אולי חצי ממנו….
      בראון לא נראה לי כאולסטאר בהיתהוות, הוא לא מוכשר מספיק לחוזה מקס!
      מניח שיועבר באולסטאר לקבוצה אחרת או בסיין וטרייד? נחייה ונראה.
      https://celticswire.usatoday.com/2019/10/11/eastern-conference-execs-divided-on-giving-jaylen-brown-max-extension/?utm_source=celticswire&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pos2headline

  2. שחקן שהרשים מאוד: ניקיל אלכסנדר מהפליקנס.
    איזה יד, איזה ביטחון.
    יוביל את הקבוצה עם ציון הרבה שנים קדימה.
    הלייקרס, בינתיים, עם שני הפסדים לברוקלין נטולת קיידי וקיירי.
    אין לי שום ספק שהפוטנציאל של הפליקנס העונה גדול משל הלייקרס, וקיבלתי אישוש לדעתי שיסיימו מעליהם.

    1. שיי, אתה רציני?
      לברון ודייויס לא שיחקו רציני היום וגם לא במשחק הקודם.
      בוא נחכה חודש חודשיים מהיום לפני שנקבע שהפליקנס לפני הלייקרס.

          1. אין לי מושג לאין זה ילך אבל לדעתי הלייקרס לא נראו טוב בלשון המעטה במשחקים מול ברוקלין ואני לא מדבר על התוצאה אלא על על השטף ההתקפי של הלייקרס ועל המיקומים מהם דיוויס זרק.

            1. לברון והבאדי שלו לא לוקחים את הפרה-סיסון ברצינות…

      1. אתה לא באמת מאמין לזה נכון…
        פיניקס נשארה קבוצה 25-30, קבוצה גרוע שהולכת להיות מינסוטה 2.0 הלכו לאיבוד עם כל הבחירות.
        יצטערו שם על כל מהלך שעשו בקיץ בחירת דרפט (קולבר הולך להיות גימי באטלר).
        וורן ואפילו jj אם יתעשת.
        פליקנס נוטפים כישרון ונראים מאוזנים, פליאוף בהחלט אפשרי

        1. פליקנס לא נוטפים בכלום. גם שנים עברו ציפית מהם לגדולות ונצורות והתרסקו. חוץ מציון מי נוטף אצלכם כשרון בדיוק?
          פייבורס הנגר? לונזו הפיסח? ברנדון אינגראהם שיש כמו עוד 50 כמוהו בליגה? מי בדיוק נוטף? שאתה חולם על מקום 4?
          אין לכם טיפת הגנה ואין לכם שלשות.
          יש לכם רוקי על אבל בלי קליעה, גרו הולידי שהוא בערך ברמה של מידלטון. רדיק יותר זקן. איזה כשרון נוטף שאתה חושב שאתם שווים מקום 4 במערב? מילא במזרח עוד ניחא וגם שם לא.

          1. ראית בכלל את הקבוצה, סתם מלכלך כל הזמן על הקבוצה לא משנה מה.
            הקבוצה הצעירה עם הכי הרבה כישרון בליגה.
            לונזו אינגרם ניליקיל הייז זאיון פרנק ג'קסון.
            קבוצה מאוזנת ונדבר סוף העונה

            1. יוסי זה אתה?

            2. חיובי

            3. ראיתי את הקבוצה כל השנים. אני יודע מי אלו בדיוק לונזו ואינגראהם וגם אתה תבין בקרוב. רדיק זקן. ציון כנראה אכן יהיה תותח. ווקר? מרשים אבל לא אומר כלום על הליגה נחכה ונראה.
              עודף כשרון אתם לא יש את הקינגס המאבס פורטלנד גולדן שהכשרון שם יותר גדול משלכם עם כל הכבוד. ימים יגידו אם טעיתי או שהערכת ביתר את הכשרון אצלכם.

              כן זה יוסי האוהד מס 1 של השקנאים בהופס

            4. מאכיל כובעים כתמיד 🙂

    2. ניליקיל בהחלט מרשים ואני לא יופתע אם אפילו יקח לונזו את התפקיד.
      שחקן סופר כישרוני, יש בו משהו ווידי, לא ברמה שלו אבל בהחלט ביצים שלא מתאים לרוקיס לקבל כל כך מהר.
      לא מאמין שנסיים פחות מ9 אך גם לא הופתע מ4.
      הולכים לאכול פה כובעים העונה באתר

  3. דראגן בנדר לא חתם בחימקי או צסקא ???
    לפי דעתי יכול לצאת ממנו שחקן רוטציה ב-נבא , הבעיה שלו שהוא רך מאוד וגם הגיע לליגה לא מוכן בכלל.
    בארגון מתאים יוכלו להוציא ממנו משהו .
    האמת שנמאס לי מהשטיקים של הארדן …השלכת שלשות והליכה אינסופית לקו , מייצג את כל מה שרע במשחק המודרני….הארדן פלוס ווסטברוק הולכים להתרסקות קולוסאלית.הולך להיות מצחיק זה בטוח .

  4. תודה רועי.
    חייב דיברנו על הראש בקיר של ראס, אבל משהו אחד שאפשר לציין שהוא הפנים מהר זה את המיד-ריינג' שלא נזרק כמעט במשחקי ההכנה. לא יודע אבל אני מסרב לאבד ממנו תקווה עדיין עכשיו כשיש לו מאמן על הקווים.

  5. פרינס ללא ספק גניבה של ברוקלין השודדת בטרנינג במחיר מציאה
    יתן לפחות 13 נקודות למשחק מעל 35 אחוז לשלוש
    3&D להרבה שנים בליגה

    1. אור ,יפה שלמדת מה זה ספטבק.
      אבל הבעיה עם הזקן היא יותר מנטאלית מאשר מקצועית.

      ברגע שנכנסים לפלייאוף והשמירה יותר צמודה ליכולת האישית שלו אין משמעות גדולה. לכן הצעד הבא של ארדן היא לדעת איך להכניס את החברים שלו לקבוצה ברגעים שהוא לא פוגע. בשביל מה הביאו את ראסל? אולי בשביל זה.

    2. https://youtu.be/Q4zjIzj0nHM?t=121
      זה משהו יחסית תקדימי שלא היה קודם. הגיוני שיהיה מי שיחשוד.
      .
      מהצד שלי, הייתי מתלונן דווקא שהארדן לא מצליח לעשות את הסטפבק בצורה חוקית 100% מהפעמים, ופשוט מוותרים לו על הפעמים שלא. אבל זה חלק מטיעון כללי הרבה יותר כלפי הליגה והצעדים והדחיפות מרפק וכדומה שלא נשרקות לשחקנים מסויימים.

  6. האם מנחם עזב את האתר ומה שלומו?
    איך יכול להיות שאין מעורב אחד על הלייקרס או הפציעה של דיוויס.וממשיכים לרשום על קבוצות לא רלוונטיות וספורט כמו פוטבול שלא מעניין את הקוראים.
    בכל אופן האתר נראה לא מעודכן ובקריסה מוחלטת נראה שגם כל המגיבים האיכותיים עזבו מפה כבר

      1. (בלי קשר לנכונות הטענה) להגיד שיש נפילה ברמה של האתר/ המגיבים זה "להטריל"? לא, זו עטנה הכי עניינית, וחבל שישר נטפלים למגיב. אתה גם יכול לענות לו עניינית, imho. או להתעלם, זה גם בסדר.

  7. תיקון, טוריאן פרינס לא בעונת חוזה. זה יקרה עוד שנתיים, והוא ממילא RF. אטלנטה נרדמו בשמירה, הנטס שיחקו אותה איתו בגדול, והוא כבר שוחה שם כמו דג במים.

    1. "רע" זאת מחמאה.
      פורטלנד שיחקו עם לילארד ומקולם 30+ דקות כל אחד.
      הסאנס שיחקו ללא בוקר, אייטון, ורוביו.
      ועדיין, למעט הרבע ראשון צמוד בו פורטלנד הובילו בהפרש זניח,
      הסאנס ניצחו הכול שאר הרבעים, כאשר ההפרש מטפס בהתמדה על לפער דו ספרתי ניכר.
      זאת תוך מטח שלשות שפגש הגנה… אני לא יודע מה המילה המתאימה. חלשה? נרפה? לא קיימת? משהו בסגנון.

  8. תודה עידו על פריוויו מצוין. השכלתי במושג חדש-
    "אסיסטי מורי"… מת לראות את ראסל משנה ולו במעט עורו כדי שהעסק יצליח (יגידו מה שיגידו עליו אני חולה עליו, אין לי הסבר רציונאלי לזה). כל תסריט שכתבת כאן נשמע הגיוני לחלוטין, לא יודע להעריך יותר מזה, קבוצה הכי לא צפויה מבחינתי בליגה.

  9. הצצתי קצת בפליקנס, קבוצת העתיד (אחת מהן), נגד קבוצת העבר (סן אנטוניו).
    מה שקורה בניו אורלינס מאוד מעניין. המון המון חלקים. אפילו יותר מדי. ממש 3 קבוצות שלמות. לא יגידו את זה בקול, אבל מה שיקרה הוא כנראה מעבר חלק ככל האפשר מהוותיקים – לחדשים. נגיד משחק בין הוליידי (האנדרייטד), רדיק, מור, דריוס מילר, פייבורס. לבין לונזו, אלכסנדר-ווקר, אינגרם, ציון, אוקאפור. ועל זה יש גם ספסל של ג'קסון ב-1, הארט ב-2, מלי ב-4, הייז ב-5… גריפין בתבונה רבה בנה מעטפת שלמה מסביב לציון, גם בטוח וגם חדש, שלא כמו הפיאסקו בקליבלנד עם לברון הצעיר. כל התנאים להצלחה בבית אמיתי.
    בעיה אקוטית היתה ונשארה. לונזו ואינגרם. לא רואה אותם הופכים לשחקני הרכב פותח. לונדו הוא פוינט מחליף, קלאסי. הגנה טובה, התלהבות, מסירות חכמות. אלא מה, לא קבלן נקודות, הקליעה שלו חלשה, וככזה – לא יכול להיות 1 פותח בקבוצה עם יומרות פלייאוף ומעלה. אינגרם זה יותר מורכב. התקרה שלו יותר גבוהה, אבל מדברים על התקרה הזו מהיום שהוא נולד, ובינתיים לא ראינו אותה נבנית. בינתיים הוא SF לא יציב, במקרה הטוב, יושב על המשבצת הכי חשובה בכדורסל. עם כל הכלים החדשים והישנים – לפליקנס אין עדיין שחקן טוב שם, ונראה טבעי שהם יעשו מהלך של טרייד על אחד מעולה כזה בהמשך, בתמורה לכמה מהחלקים שנאספו (ויש גם ים בחירות דראפט כזכור). זו קבוצה שתהיה משמעותית במועד הטרייד הבא. המבוגרים יתחילו לפנות את המקום, אולי עוד השנה. זה אומר אולי רדיק. ובמיוחד ג'רו הולידיי. נכס אנדרייטד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט