שבת בבסיס / בשיטת בית חוץ – יוני לב ארי

הביתיות היא זו שהובילה את היאנקיז והאסטרוז לגמר האמריקן ליג, בזמן שבנשיונל ליג קיבלנו הכל חוץ מביתיות, בדרך לגמר בין וושינגטון לסיינט לואיס. סיכום שלב

קנדריק חוגג (upi)

״אנד ת׳ן דיי וור פור״. מתוך עשר קבוצות שנרשמו לקרב על אליפות בתום אוקטובר 2019, נשארנו עם ארבע: סיינט לואיס קארדינלס, וושינגטון נשיונלס, ניו יורק יאנקיז ויוסטון אסטרוז. ב-800 המילים הבאות (+-) ננסה לסכם את מה שהיה פה, כשבהמשך נתכונן גם לשלב הגמר.

נפתח בהתנצלות. בשיא העונה, כשכולם מתעניינים, ואפילו שיא תגובות היסטרי נרשם, נעלמתי. טיול בת מצווה של הבת הגדולה שלי (לא זאת שהימרה מצוין), שנקבע הרבה לפני שהתחלתי לכתוב פה ולהגשים חלום. אני מתנצל, ומבטיח שב-2020 אהייה זמין יותר. גם הכתבה הזאת נכתבה בתנאים לא תנאים, מתנצל אם זו לא האיכות לה הורגלתם.

אמריקן ליג: הום סוויט הום. שמונה משחקים שוחקן בסדרות הדיווז׳ן של האמריקן ליג, בשבעה מהם ניצחה הקבוצה הביתית. כך שבסופו של דבר, מה שהביא את יוסטון והיאנקיז לגמר זה הבית. במקרה של היאנקיז, גם להבדלי הרמות ולניסיון היתה משמעות.

סוורינו יוצא מצרה (flipboard)

ניו יורק יאנקיז 3 – מינסוטה טווינס 0

(הבת שלי שיר הימרה יאנקיז ב-4 משחקים)

במהלך 162 המשחקים בעונה הסדירה, הטווינס ירו בממוצע 5.8 ריצות למשחק, ו-1.9 הום ראנס. בסדרה מול היאנקיז הם עצרו על שבע ריצות בסך הכל (2.3 למשחק), ו-4 הום ראנס בלבד. אז ההתקפה הטובה בליגה לא הגיעה לסדרה הזו.

אבל איך זה קרה? באופן מפתיע, גם לפיצ׳ינג של היאנקיז יש חלק בזה. שניים משלושת הסטארטרים שלהם, טנאקה וסוורינו, חטפו ביחד ריצה אחת ב-9 אינינגים, כשגם מהבולפן הגיעה עזרה, בעיקר מצ׳ד גרין וארולדיס צ׳פמן. בהתקפה בלט גלייבר טורס, שנראה כבר עכשיו כמו כוכב, עם ממוצע חבטות של 417. ברינג און יוסטון

המנג׳ר של מינסוטה, רוקו באלדלי (thestar)

יוסטון אסטרוז 3 – טמפה ביי רייז 2

(הבת שלי שיר הימרה יוסטון ב-4)

קול ששון וקול שמחה. כשיש לך את גאריט קול, ולקבוצה השניה אין, מצבך די טוב. האייס של יוסטון עצר את הרייז על ריצה אחת ב-15.2 אינינגים (0.57), בדרך ל-0:2, כולל תצוגת תכלית בגיים 5. לצד זה הסיבה שהאסטרוז הגיעו בגלל למשחק חמישי נעוצה בתצוגות מרשימות הרבה פחות, משני הסטארטרים האחרים, ג׳אסטין ורלאנדר וזאק גרינקי. סיבה לדאגה.

הרייז, שבוודאי חלמו על עליה אחרי שסחטו משחק חמישי, עשו את שלהם בעצם ההגעה. צ׳ארלי מורטון, האקס של יוסטון, להט עם 0:2 ו-0.9 (כמעט כמו קול), כשכלל הפיצ׳ינג סטאף שלהם עצר את יוסטון עם ERA של 2.09 בלבד. אבל העתיד שלהקבוצה, טיילר גלזנואו, חטף ארבע ריצות כבר באינינג הראשון של גיים 5, לך תרדוף אחרי האסטרוז וקול ביוסטון.

רמה מעל כולם. קול (comeback)

נשיונל ליג: הפוך, עם 2 סוכר. כולם ציפו לגמר בין הדודג׳רס לברייבס, שתי קבוצות שחולמות להצליח באוקטובר וחשבו שסוף סוף השנה זה יקרה. אז חשבו. הקבוצה מ-LA שוב נחנקה, הפעם ממש מוקדם, והברייבס? לך תתמודד מול ההיסטוריה שלך ומול סיינט לואיס באותו הזמן, באוקטובר. לקארדס כרגיל היו תשע נשמות, השאלה היא אם הם שמרו נשמה או שתיים לסדרת הגמר.

לוס אנג׳לס דודג׳רס 2 – וושינגטון נשיונלס 3

(הבת שלי שיר הימרה וושינגטון ב-5)

בלי אליפות מאז 1988, שני הפסדים רצופים בוורלד סירייס, ומקום ראשון בנשיונל ליג מערב שבע עונות רצוף. אליפות? יוק. הדודג׳רס שוברים שיאים, הפעם עם הפסד מביך בבית במשחק המכריע, כשהאייס, יש שיגידו הפיצ׳ר הטוב בדורו, קלייטון קרשואו, חוטף שתי ריצות בזמן קריטי וסוגר אוקטובר עם ERA של 7.11. וג׳ו קלי, שהגיע עם כל הניסיון מבוסטון, שחוטף גראנד סלאם קצת אחרי.

שוב אכזב. קרשואו (starsinformer)

ומהצד השני? בחור חביב בשם מקס שרזר, עם ERA פחות או יותר הפוך מזה של קרשואו, 2.77, כשלצידו ליהטט סטיבן שטרסבורג עם 0:2 ו-2.4. רוטיישן מפחיד. ואנחנו הימרנו על האווי קנדריק, כאיש שהניסיון שלו יעשה את ההבדל. אז הוא חיכה לשניה האחרונה וירה גראנד סלאם בלתי נשכח. תודה מיסטר האווי, הוצאת אותי גאון (:

אטלנטה ברייבס 2 – סיינט לואיס קארדינלס 3

(הבת שלי שיר הימרה קארדס ב-5)

המשחק החמישי החל. היו כמה שאיחרו קצת ופספסו את האינינג הראשון. לא נורא. בסך הכל 0:10 לקארדינלס. איזו תצוגת תכלית של התקפת הציפורים, במאני טיים של המאני טיים, כשכולם לקחו חלק, כשמהצד השני הילד, ג׳ק פלהארטי (גם עליו הימרנו), נתן קונצרט, כשהוא סוגר את הסדרה עם ERA של 2.77, ו-221 פיצ׳ים בשני משחקים, נתון שקשה למצוא היום.

והברייבס? עם ERA. כולל של 4.53, כשמייק סורוקה היה היחיד שתפקד, ימשיכו לחפש ניצחון ראשון בסדרת פלייאוף מאז2001. החוליה הוותיקה של אטלנטה, שהתבססה לאורך כל העונה על פרדי פרימן, ג׳וש דונלדסון, ניק מרקקס ובראיין מקאן, לא תפקדה בסדרה הזאת, והשאירה את אקונה וסוונזון הצעירים לבד במערכה.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. ברוך השב.
    על מה שקרה בשבוע הסוער קשקשנו – אני בעיקר – בבלוג החי המאולתר של הימים האחרונים, כך שאין מה לחזור על דברים. (אגב: חבל רק שאין סתם עמוד יומי, בלי צורך בפירוט, רק שיהיה עמוד טרי שאפשר להגיב בו במשחקים, בלי ללכת אחורה ולחפש את הפוסט מלפני שבוע. מאוד מסורבל).
    .
    עם הפנים קדימה:
    נשיונל:
    עולות מאכזבות מאוד. כי מי שלא תצא מהגמר תיפול טרף חי לאלופת האמריקן. כאן ועכשיו, אני מתחייב שהגמר לא יארך יותר מ-5 משחקים, בלי קשר לזהות העולות. עד כדי כך הפער עצום. עד כדי כך שאוהד מטס כמוני מתבאס על ההדחה של הדודג'רס, במקום להתפנן. כי היא עוד היתה נותנת פייט. לא הקבוצות הבינוניות מאוד שיעלו עכשיו.
    הנאטס זה עסק מאוד פשוט. 2X2. הוואן-טו פאנצ' האימתני של רינדון וסוטו, והרוטציה של שרצר וסטרסברג, הגיבור האמיתי של הקבוצה עד עכשיו. זה בגדול מה שיש לקבוצה להציע, ואלוהים יודע איך, זה הספיק לה לצלוח את הדודג'רס, ששוברת שיאי לוזריות משנה לשנה. אפרופו לוזריות, כמה זה טיפוסי לנאטס, לאבד את רינדון ואת סטרסברג בפרי-אייג'נסי הקרוב…
    בגדול, כמעט בכל היתר יש עדיפות לקארדז, קבוצה שאנחנו ממש ממש לא אוהבים. ממש. דבר אחד לא הבנתי: למה התעקשו שם לבזבז את פלאהרטי ביתרון 0:10, במקום לשמור אותו טרי לגמר?? גם אני הייתי שומר על היתרון הזה, בטח במצב של הברייבס. מוזר על גבול הסבוטאז'. ככה הם מאבדים את האייס שלהם עד משחק 3!
    ואגב אטלנטה: איבדה במו ידיה נצחון בסדרה, נצחון יותר ממוצדק, בהמון החלטות רעות במשחק 4 ולפניו. באמת, סיינט לואיס קיבלה מתנה שלא מגיעה לה.
    מה זה אומר בשורה התחתונה? עדיפות בסגל, המסורת, קללת הנאטס, הבולפן המחריד של וושינגטון – נראה שזה יילך לקארדז, נגיד 6.
    .
    אמריקן:
    הכל נאמר במהלך העונה, זו הסדרה שהיתה רשומה מעל בגדול, וטוב מאוד שיוסטון ידעו להתארגן על עצמם בזמן. עם כל הכבוד לסיפור האנדרדוג של טמפה, הלו, יש לנו משימה קדושה, לנצח את השטן!
    הבעיה שהשטן מגיע בכושר שיא. זה לא רק הסוויפ המבדח על מינסוטה, שהופכת לארנב מול פנסי מכונית בפינסטרייפ אלי. כל התותחים התחילו לפגוע. התכוננו לרגע הזה. סוללה אימתנית שאין כמותה – וזה בדיוק כשיוסטון בבצורת יחסית. לאסטרוז רוטציה מעולה, אבל למגישים כאלה יש נטיה לחלק את ה-HR הסורר צמפעם לפעם, וזה בדיוק מה שהיאנקז מחפשים. לא רק זה, ליאנקיז בולפן טוב, עד טוב מאוד, הרבה מאוד כלי אבטחה לרוטציה הלא מבריקה.
    אם לפני הפלייאוף הייתי נותן משהו כמו 60-40 לאסטרוז, עכשיו זה הפוך. למרבה הצער.
    מניח שההימור הרווח יהיה משחק 7, וגם אני לא אחרוג: יאנקיז ב-7.

      1. אני לא קובע פה כלום, אבל למה אתה עושה את זה? חופשה, עוזבים הכל. באמת. מה אתה, בעבודה שהשארת לעצמך דיל לסגור?
        אני בכל אופן אסתדר 🙂 תיהנו ושכח מזה.

  2. אין לך להתנצל ולכתוב בכוח 🙂 תהנה מהחופשה
    .
    היה אחלה דיוויז'נל (אם נתעלם מההתרסקות המוקדמת מהצפוי של הדודג'רס), וסחטיין על הבת שלך, 4/4. אני פספסתי רק ביאנקיז, לא יודע מה חשבתי לעצמי.
    .
    מתאר לעצמי שהקארדס ינצלו את וושינגטון הסחוטים (כלומר, שרזר וסטרסבורג) ויעברו אותם ב-5.
    .
    לגבי הגמר האמיתי של הליגה, אין לי מושג, היאנקיז מגיעים אחרי סדרה מוחצת ופתאום נראים הפייבוריטים לעומת האסטרוס שהשתמשו בורלאנדר וקול פעמיים כאשר גריינקי והחובטים נראו לא טוב.
    עם כל זה, מהמר על יוסטון ב-7 איכשהו.

  3. אנחנו כבר באטלנטה בדירה החדשה. העיר מרגישה שהושפלה. אנשים לא צוחקים. הנחמה היחידה שלי שזה קורה כנראה גם באל איי. להפסיד לנשיונלס? תגיד לי, מג'יק, שזה לא נכון. שזה לא קרה.
    מעריך שאחתחיל לכתוב בעוד כשבוע.

  4. תודה רבה יוני!
    .
    קראתי איפשהו השבוע שלקרשואו יש דווקא סטטיסטיקה יפה מאוד באינינגים אחרונים בפלייאוף. אבל כשיש הבדל כל כך גדול בין העונה הסדירה שלו לפלייאוף ברור שמדברים רק על זה.
    (אגב, הסטטיסטיקה המחקרית מדברת על יחס של 1:2 – משמע, חייבים לקרות שני דברים חיוביים כדי לנטרל אחד שלילי. זה קרה בעבר עם לברון ג'יימס והמסירות בשניות האחרונות, אבל אצל קרשואו יהיה הרבה יותר קשה לשנות את הרושם).
    .
    תהנה בחופשה ומקווה שהאישה לא תעיר לך על זה שאתה כל כמה זמן בודק תוצאות למרות שאתה בחופשת בטן/ גב.
    🙂

  5. וושינגטון ממש מקבלים משמיחם נצחון חוץ חשוב במשחק 1 ומחמיצים ממטר.
    אניבל סנצ'ז, טייגרס גלורי, נותן להם נו היטר על 5 אינינג. פשוט משחק מעולה. הם מוסיפים 7 היטס. ומוציאים מזה רק ראן 1. מבזבזים בייסז לואדד, מבזבזים דאבל לפתוח אינינג, מפספסים הזדמנות גדולה לפתוח יתרון משמעותי…
    אנחנו יודעים מה קורה במקרים כאלה.

  6. צימרמן נתן פה זינוק שאפילו דינו זוף הגדול לא מכיר…
    אולי עכשיו כבר להוציא את סאנצ'ז. די, הקונטרול מתרופף.

  7. דילמה גדולה. סאנצ'ז רואה באופק את הנו-היטר.
    מצד שני הוא כבר בן 35, עבר את ה-100 פיצ', והעיקר, זה לא משחק סתם של עונה סדירה. זה גיים 1 ב-NLCS ביתרון שביר…
    אני הייתי מוציא כבר.

  8. סאנצ'ז היה חלק מנבחרת החלומות של דטרויט טייגרז. פרויקט שנועד להביא אליפות, אפילו כמה. עם ההתקפה הכי טובה בבייסבול, BA של 0.280, מיגל קבררה בעונת הטריפל-קראון, וי-מארט, ג'וני פראלטה, פרינס פילדר במיטבו (היה כזה), עומר אינפנטה, טורי האנטר, אוסטין ג'קסון… מפחיד. וזה על הרוטציה החלומית, ג'סטין ורלנדר, מקס שרצר, ריק פורסלו… אניבל סאנצ'ז היה מס' 4 ברוטציה, וסגר עונה על 2.57… ולאן כל זה הגיע? לכלום. אכלו את העונה הסדירה בלי מלח, ושנה אחרי שנה התרסקו בפוסט-סיזן, בזכות בולפן מהגיהנום, ובעיקר, ג'ים לילנד המנג'ר. אות ומופת לאידיוט שיודע לקחת את ההחלטות הכי רעות ברגעים הכי חשובים. כמה חשוב לא להשאיר מקום אחד פרוץ בסגל שלך, וכמה שתפקיד המאמן חשוב. אני לצערי ממש אהבתי את הקבוצה הזו, שמאז הידרדרה מדחי אל דחי.

  9. נייס! נצחון יפה מאוד לנאטס בחוץ.
    נצחון חוץ של האנדרדוג = יש סדרה.
    ומה שטוב מבחינת וושינגטון, עוד לפני ששרצר וסטרסברג עלו. משחק 2 בבית יהיה ממש קריטי לקארדז, וכיף לראות אותם מזיעים.

  10. מאוד נהנה לקרוא אותך ואפילו חזרתי להתעניין ולצפות אחרי כמה שנים שחונות.
    תודה רבה על כתבות סופר מקצועיות ומעניינות.

  11. מישהו בבית?
    נאטס @ קארדז, עכשיו. אפילו ערוץ הספורט עושה טובה ומשדר.
    גמר NL כהלכתו, שני פיצ'רים מצוינים עד עכשיו. טופ 5, 0:1 קטן לשרצר יקירנו על וויינרייט. כאילו היינו 15-10 שנים אחורה…

  12. כמו שעון, הנו-נו של שרצר הולך לאיבוד בתחילת ה-7, פיצ' 95… אין מה לעשות.
    יסחב עד סוף האינינג? לשרצר יש את הנפילות הגדולות אחת לכמה זמן, ופה זה רק 1 קטן יתרון.

  13. אז ויינרייט נסדק ראשון… כואב לראות כל פעם פיצ'ר מעולה בטופ אוף היז גיים, פתאום מגיע לנפילה. והיא כואבת.
    0-3 נאטס, אמצע שמיני.

  14. אנדרו מילר, אגדה, מחלץ את הקארדז מנזק יותר גדול. אולי היה צריך לפגוש קודם את רינדון ולמנוע את הריצות, אבל זו חוכמה בדיעבד.
    לקארדז 2 אינינגז לצאת מפיגור 3, מניח שעכשיו כבר בלי שרצר הנורא ממול. אני מריח דם. הם חייבים. אחרת זה 2-0 לחובתם אחרי שני משחקי בית… חייבים להתנפל על כל פיצ'.

  15. וואו, איזו טעות פילדינג *היסטרית* של טיילור, מכניסה הביתה ריצה 1 לנאטס. פליי בול, לא מי יודע מה מסובך לסנטר פילד, והוא טועה לגמרי במיקום שלו. טעות של ג'וניור סופטבול.
    1-3 וושינגטון. עוד אינינג לקארדז לתקן.

  16. אוי ואבוי, פטריק קורבין מתחמם אצל וושינגטון, לקראת התשיעי.
    האיש הוא סטארטר. בעברו הנידח מאוד שני מצבי סייב.
    זה הפוסט-סיזן הראשון שלו, ועד עכשיו הוא כישלון מזעזע. שני הפסדים לדודג'רס, ERA של 7.88…
    את זה אתה מתכוון להעלות, לשמור על 1-3? מה??

  17. בסוף עלה להוציא ספציפית את וונג, והלך.
    נצחון כפול ליוצאי דטרויט, אניבל סאנצ'ז ומקס שרצר!
    0-2 וושינגטון, יתרון מבטיח מאוד לקראת החזרה הביתה. אבל אלה הנאטס, כן…

  18. משחק 1 ב-ALCS, קרב הטיטאנים.
    זה ה-משחק של היאנקיז לגנוב. בגלל התקלה עם טמפה, יוסטון שולחת את גריינקי, שהוכה קשות בפוסט-סיזן. נגד הפיצ'ר הכי אמין של היאנקיז, טאנאקה. ממש הזדמנות ליאנקז לגנוב את הביתיות.
    את ההמשך נראה כבר מהמיטה 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט