עונת הפספוסים: שלשת ניצחון של ג'ייסי קארול העניקה לריאל מדריד ניצחון על מכבי תל אביב

Jaycee Carroll - Real Madrid - EB19
סרחיו יוי וג'ייסי קארול חוגגים את הניצחון על מכבי. (אתר היורוליג)

תקראו לזה איך שאתם רוצים: תסכול, פספוס, אכזבה? מכבי תל-אביב שוב הפסידה משחק ששיחקה בו נפלא וזה עוד בלי עומרי כספי שנעדר עם כאבי בטן. ג'ייסי קארול היה נהדר עם 14 נקודות כשגם ג'ורדן מיקי הוסיף 16 נקודות משלו. סקוטי ווילבקין קלע 22 נקודות ואלייז'ה ברייאנט וג'ון דיברתולומיאו רשמו שיא קריירה בנקודות ביורוליג. כל המספרים מההתמודדות, מילותיי על המשחק והתגובות נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: שוויון 22:22

נייט וולטרס פתח את המשחק עם פלוטר יפה שהעלה את הכחולים ליתרון, 2:0. לאחר שתי קליעות עונשין של סקוטי ווילבקין, רודי פרננדז ו-ווילבקין החליפו שלשות, 7:3 למכבי. קמפאצו נכנס לקצב עם שתי מסירות מרהיבות לדאנקים קלילים ושלשה של רנדולף אף הפכה את התוצאה ל-9:10 ספרדי. בלאק ודורסי במהלכים יפים קבעו 13:10 לחבורה של יאניס ספרופולוס אחרי 5 דקות של כדורסל. הבלאנקוס חזרו נהדר מהמנוחה ועם שתי שלשות של פרננדז וטיילור ברחו ליתרון חמש, 15:20 עם 2:45 לסיום הרבע. ווילבקין עם שתי פעולות נהדרות שכללו שלשה ומסירה לדאנק של האנטר החזיר את היתרון לישראלים, 22:20. בסיום הרבע זה שוויון 22:22.

רבע שני: 44:50 לריאל

הרבע השני נפתח ללא הגנה באף צד כשג'ורדן מיקי מריאל ואלייז'ה ברייאנט ממכבי עונים אחד לשני עם סל אחר סל ולוח התוצאות הראה שוויון 30:30. שלשה של קארול ועוד שתיים של יוי קבעו 32:37 למקומיים עם 5:40 להפסקה. גם אחרי פסק הזמן של ספרופולוס, יוי וקארול לא הרפו ולאחר סל של האחרון קבעו 34:43 עם 3:43 להפסקה. מכבי חזרה היטב מפסק הזמן ובזכות יכולת טובה מאוד של ברייאנט, ווילבקין וג'ון דיברתולומיאו, הורידה את ההפרש ל-44:47 בלבד. פביאן קוזר חתם את תוצאת המחצית עם שלשה.

רבע שלישי: שוויון 65:65

הכחולים פתחו בטירוף את הרבע השלישי עם שלשה של קווינסי אייסי, דאנק אדיר של בלאק ושלשה נוספת של וולטרס ועלו ליתרון 53:50 עם 6:55 לסיום הרבע. דיברתולומיאו חזר מפסק הזמן עם שלשה שהעלתה ל-6 הפרש, אבל רנדולף, קמפאצו וטיילור דאגו להחזיר את ריאל לעניינים והעלו אותה ליתרון 58:61. דיברתולומיאו וג'ייק כהן התעקשו בכל דרך להשאיר את מכבי בתמונה עם מהלכים גדולים שוב ושוב ובסיום הרבע לוח התוצאות הראה שוויון 65:65.

רבע רביעי: 85:86 לריאל

אלייז'ה ברייאנט העלה את מכבי ליתרון 69:65 לאחר מהלך יפה, אבל קארול הגיב עם עוד שלשה. אליי-אופ ענק של ווילבקין לאות'לו האנטר החזיר לכחולים יתרון ארבע נקודות. קוזר ודק השוו וספרופולוס הזעיק פסק זמן עם 5:03 לסיום הזמן החוקי. עם החזרה מפסק הזמן, ווילבקין חזר ללהוט, אבל לריאל היו את כל התשובות. דיברתולומיאו יצא ב-5 עבירות עם 3:15 לסיום. ווילבקין החזיר את היתרון למכבי עם שתי קליעות עונשין מדויקות עם 52.1 שניות לסיום, 83:81. מיקי איזן עם 2 מהקו כשנותרו 27.5 שניות לסיום. ווילבקין עם פלוטר אדיר, נתן לכחולים יתרון 85:83 עם 10.9 שניות לסיום. קארול קלע שלשת ניצחון לריאל עם 2.4 שניות לסיום. קווינסי אייסי החטיא זריקה בלתי אפשרית, ומכבי שוב פספסה ניצחון.

Scottie Wilbekin - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
ערב ענק של ווילבקין לא הספיק לחבורה של ספרופולוס. (אתר היורוליג)

קלעו לריאל מדריד: ג'ורדן מיקי 16 נקודות לצד 11 ריבאונדים, ג'ייסי קארול 14 נקודות, אנת'וני רנדולף 11 נקודות, פאקונדו קמפאצו 10 נקודות, גבריאל דק 8 נקודות, פביאן קוזר 7 נקודות, רודי פרננדז, סרחיו יוי וג'פרי טיילור קלעו 6 נקודות כ"א, וולטר טבארס 2 נקודות ו-7 כדורים חוזרים.

קלעו למכבי ת"א: סקוטי ווילבקין 22 נקודות עם 4 אסיסטים ו-3 חטיפות (מדד 27), ג'ון דיברתולומיאו ואלייז'ה ברייאנט קלעו 15 נקודות כ"א, נייט וולטרס וג'ייק כהן קלעו 7 נקודות כ"א, אות'לו האנטר 6 נקודות, טאריק בלאק וטיילר דורסי קלעו 5 נקודות כ"א. דני אבדיה ויובל זוסמן שיחקו ולא קלעו.

המספרים:

ריאל מדריד:

נקודות ספסל: 51

ריבאונדים בהתקפה: 4

איבודי כדור: 10

מכבי תל-אביב:

נקודות ספסל: 48

ריבאונדים בהתקפה: 6

איבודי כדור: 7

מילותיי על המשחק:

המשחק הכי טוב של העונה עד עכשיו, אין שום ספק. מכבי נתנה פייט אדיר, אבל חוסר ריכוז עלה לה בהפסד במשחק שהיה כמעט בידיים שלה.

עם זאת, סיום המשחק מעלה אצלי הרבה יותר שאלות מאשר תשובות:

ספרופולוס לוקח פסק זמן עם 27.5 שניות לסיום. יש למכבי שעון 24 מלא. עכשיו תנו לי לשאול: למה סקוטי ווילבקין זרק לסל עם 10.9 שניות לסיום כשיש לך עוד 6.4 שניות על שעון ההתקפה? למה? אני לא יודע. כל הכבוד שקלע, אבל זה השאיר יותר מידי זמן לג'ייסי קארול הוותיק, שכמובן קלע שלשת ניצחון.

2.4 שניות לסיום, בפיגור 85:86, וספרופולוס נותן לברייאנט להכניס כדור? ברייאנט שהיה כל כך טוב במשחק הזה מכניס כדור? למה הוא לא מקבל את הכדור האחרון? למה ווילבקין לא קיבל את הכדור האחרון ודווקא הלכו לקווינסי אייסי?

חוץ מזה, מכבי הרשימה אותי מאוד הערב, וכל כך חבל שחוסר ריכוז עלה להם בהפסד.

בקיצור, יש הרבה סיבות לאופטימיות אם הצהובים ישחקו ככה נגד אריות אירופה. כאמור, כדי לנצח, הם חייבים לתקן את הדברים הקטנים.

תגובות:

יאניס ספרופולוס לאחר ההפסד: "אני רוצה לציין לחיוב את השחקנים ואת העובדה שנלחמנו עד הסוף נגד קבוצה שהיא אחת הטובות באירופה, וככל הנראה קבוצת פיינל פור. אני חושב שהמשחק הזה מראה שביחס לשלב הזה של העונה אנחנו בכיוון הנכון, ולמרות שהפסדנו את 2 משחקי החוץ הראשונים, הראינו דברים טובים ועתיד גדול מצפה לנו.

אני חושב ששיחקנו משחק התקפה מצוין הערב וגם הגנתית היינו טובים רק בחצי השני אחרי שנתנו להם כמה סלים קלים בחצי הראשון והיה לנו מאוד חשוב להישאר צמודים לאורך כל המשחק, אבל בסיום החמצנו כמה ריבאונדים בהגנה שהכריעו את המשחק.

שוחחתי עם השחקנים בחדר ההלבשה ואמרתי להם שכשמפסידים ככה זה לא קל וחבל על ההזדמנות שהחמצנו, אבל אנחנו צריכים להמשיך את היכולת ולנצל את הביתיות על מנת להתחיל לנצח – נגד אילת בשבוע הבא, ואז גם ביורוליג. אני קורא לאוהדים למלא את הקבוצה באנרגיות החל ממשחק הבית הראשון. אני רוצה לברך את ריאל מדריד על הניצחון הזה ולאחל להם בהצלחה."

אלייז'ה ברייאנט: "אני רוצה לומר לאוהדים שיתכוננו לקבוצה שבאה כל משחק להילחם ושיהיו מוכנים להילחם איתנו."

סקוטי ווילבקין: "אני לא אוהב להיות שמח אחרי הפסד במיוחד אחרי שבוע שעבר, אבל אני מאוד חיובי בייחוד אחרי ששבוע שעבר בחימקי לא היינו מוכנים למשחק והיינו צעד אחד מאחור, גם בהגנה וגם בהתקפה.

השבוע השתפרנו רבות, זה קשה להיות שמח אחרי הפסד, כי היה לנו את המשחק והיינו רחוקים רק עצירה הגנתית אחת והיה לנו את המשחק.

במבט קדימה, אנחנו יכולים לקחת דברים חיובים מהמשחק הזה, גם בהגנה וגם בהתקפה. נשארנו צמודים לתוכנית המשחק שלנו וכך מנצחים משחקים. אנחנו צריכים לתקן את הדברים הקטנים.

נתראה ביום שני במשחק הליגה נגד אילת, מקווה שהאוהדים יבואו ויעודדו אותנו ואנחנו ננצח."

תקציר (פייסבוק של היורוליג):

Real Madrid – Maccabi FOX Tel Aviv Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 2

In a thriller than literally came down to the final second, Real Madrid Basket registers its second win in the Turkish Airlines Euroleague Regular Season by edging Maccabi FOX Tel Aviv 86-85 at WiZink CenterHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 10 October 2019

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. הציור השבועי לילד:
    10 שניות לסיום, מאמן ריאל מכניס למשחק את וולטר טבארס, ואת ג'ייסי קארול.
    התוכלו, ילדים, לצבוע בגוונים עליזים את המהלך הצפוי, ולשלוח למאמן מכבי?

    1. איסיי נרדם בשמירה יצא מאוחר לשלשה ולפעמים גם היריב קולע אין מה לעשות. לא מסכים עם אלו שטענו שהיה צריך לעשות עבירה. מה שהרג את מכבי זה וולטרס שלא ברמות האלו, לפחות נכון לרגע זה.
      בכל 4 המשחקים שראיתי אותו העונה הוא היה רע. חלש רך חור הגנתי ואתמול חגגו עליו בריב במאני טיים והוא לא מוסיף כלום בהתקפה חוץ מלהעביר את הכדור מעבר לחצי. כרגע הוא רחוק מהמייקל רול שמכבי מצפים ממנו להיות.

  2. תודה שי. מעבר לתחושת הפספוס מכבי יכולה לצאת מעודדת מהיכולת של כמה וכמה שחקנים אצלה. קודם כל ווילבקין שאני לא זוכר לפחות ביורוליג משחק שלו עם קבלת החלטות כל כך טוב. כמו אתמול כולל בדק' ההכרעה . אלייז'ה ברייאנט מראה שלמרות הספקות שהועלו הוא יכול להפוך בהחלט לשחקן יורוליג לגיטימי++. ודיברתלומאו שנתן דק' יפות מאוד מהספסל. האמת בטח עוד תדבר על זה בסיכום המחזור אבל 2 מחזורי הפתיחה מספקים תוצאות מפתיעות. וילרבאן עם 2 נצחונות על שתי היווניות ופנר עם 2 הפסדים אחרי הפסד אתמול לכוכב האדום…

    1. כרגע אייסי והאנטר נראים חלשים מאד. לא משהו להתלהב. נראה עוד כמה חודשים איך יהיו.
      ווילבקין זה ווילבקין יום עסל יום באסל וחור הגנתי נוראי מכבי לא ימצאו טוב יותר ולכן זה מה יש. בלאק נהדר בהגנה בריאנט עם פוטנציאל טוב ואחלה שחקן.
      סוזמן יביא הגנה וקשיחות ומקווה שיום אחד יפסיק להיות נגר. כספי סביר אם ישרוד את העונה בכלל.
      אמורים לעשות טופ 8.

  3. תודה שי.
    לקראת סוף המגרש ווילבקין גרר רגל, האם הוא בסדר?
    כמו שסתם כתב, יש יותר צפוי מזה?! זה כמו שהראפטורס הולכים לקאווי. ברור כשמש.
    אותי עצבן העברות שהשופטים שרקו, יש יותר מדי רכות. אם דיברתלומאו עובר חסימה ויש שם שחקן והוא נעצר בשחקן זה פאול, אבל מה הוא אמור לעשות? בקיצור אני לא יודע אם כל המשחקים ככה "רכים" אבל זה לא עשה לי טוב במעיים.

  4. ביקשתי גם בפוסט הקודם..
    אני זוכר שהיה פוסט ישן שהדוק נתן מחקרים על האם לעשות פאול, מישהו יכול לעזור בקישור

    1. אני לא מכיר את הפוסט של מנחם,
      אבל בדיקה כזו נערכה ב-NBA (וויין וינסטון והנרי אבוט),
      ויצא לי לקרוא פוסט דומה לפני כמה שנים שבדק במכללות (לא זוכר מי הכותב) –
      ב-2 המקרים נמצא שאין הבדל בין התוצאות של עבירה בפיגור של 3 נק', להימנעות מעבירה.
      (למעשה, היה יתרון מספרי זניח לטובת הקבוצות שבחרו להימנע מעבירה. אבל זה במרווח הטעות)

        1. יש מאמר שפורסם לראשונה ב-2015 בכנס השנתי על אנליטיקס שמתקיים ב-MIT שמתייחס לשאלת העבירות בדקה האחרונה.
          מה שהבאתי מקודם זו בדיקה של הנתונים של מה שהתרחש בעבר.
          אותו מאמר עליו אני מדבר תוקף את הנושא מזווית של תורת המשחקים (קומבינטוריקה). הם הגיעו למסקנות מאוד מעניינות על שאלת הפאולים ב-2 הדקות האחרונות של משחקי NBA.
          .
          בבקשה –
          .
          http://www.sloansportsconference.com/wp-content/uploads/2015/02/SSAC15-RP-Poster-Paper-An-Analysis-of-the-Basketball-Endgame.pdf

כתיבת תגובה

סגירת תפריט