תפתיע במדריד? מכבי תל-אביב יוצאת למדריד למפגש עם ריאל + בלוג חי/ שי בוקר

Rudy Fernandez - Real Madrid - EB18
רודי פרננדז עולה לסל. ריאל תנסה לשמור על הבית. (אתר היורוליג)

הערב (22:00, SPORT5), מכבי תל-אביב תתארח במדריד כשהיא רוצה להשיג ניצחון ראשון שם מאז ה-11 במרץ 2010, כן, כמעט עשור. הצהובים ישמחו להשכיח את ההפסד המאכזב בשבוע שעבר לחימקי מוסקבה (89:83) נגד הבלאנקוס, אבל הסיכויים אינם ריאליים. מנגד, ריאל רוצה להמשיך במומנטום לאחר שניצחה את פנרבחצ'ה במחזור הראשון (77:81). אין ספק שהניסיון של הספרדים שמשחקים ביחד שנים, מול מכבי היחסית חדשה, הוא יתרון ענק.

אם כבר מדברים על "ניסיון", חשוב לציין שהגיל הממוצע של הבלאנקוס הוא 28.57, לעומת מכבי, שגילה הממוצע הוא 26.23. על הנייר זה אולי הבדל קטן, אבל כשיש לך שישה שחקנים מעל גיל 30 עם לפחות 4 שנים בהן שיחקו במפעל, זה עושה הבדל עצום. המצ'אפ המרכזי של הערב הוא לא אחר מטאריק בלאק נגד וולטר טבארס, שני הסנטרים המובילים בקבוצותיהם. שווה גם לשים עין על סקוטי ווילבקין ורודי פרננדז שאוהבים לתפור את היריבה מחוץ לקשת. בהמשך הפריוויו תמצאו היסטוריה של ראש-בראש בין הקבוצות מאז גמר 2014 בה ניצחה מכבי את ריאל, פירוט על מצ'אפ המפתח, מספרים לקראת ההתמודדות, מפתחות לניצחון וגם ההימור שלי.

לקראת המשחק

סגלים:

ריאל מדריד: פאביין קוזייר, אנת'וני רנדולף, רודי פרננדז, פאקונדו קמפאצו, ניקו לפרוביטוייה, פליפה רייס, אוסמן גארובה, מריו נאקיץ', ג'ייסי קארול, וולטר טבארס, סרחיו יויי, גבריאל דק, ג'ורדן מיקי, ג'פרי טיילור.

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

המחזור הקודם: ניצחון לריאל, הפסד למכבי.

במחזור הראשון של העונה, הבלאנקוס ניצחו בשיניים את פנרבחצ'ה לאחר מה שהיה נראה "טיול" עבור הספרדים. קוסטאס סלוקאס, נאנדו דה קולו ודריק ווילאמס החזירו את הטורקים למשחק כשלאחר סל של האחרון, לוח התוצאות הראה שוויון 73:73 עם 3:25 לסיום. ג'פרי טיילור, שרשם משחק נפלא עם 19 נקודות, קלע שתי נקודות מתחת לסל והחזיר את היתרון לריאל עליו היא שמרה עד הבאזר. קמפאצו (14 נקודות ו-8 אסיסטים), כהרגלו, הפגין שליטה נהדרת בקצב המשחק.

בצד הצהוב, החבורה של ספרופולוס כמעט חזרה מ-17 הפרש במוסקבה נגד חימקי, אבל הבעיה בריבאונד ואיבודי כדור קריטיים בדקות הסיום עלתה לקבוצתו בהפסד. טאריק בלאק (17 נקודות, מדד 23), אות'לו האנטר (11 נק' ו-8 ריב') ועומרי כספי (13 נק' ו-6 כדורים חוזרים) היו טובים מאוד.

ראש-בראש מאז הגמר הגדול ב-2014

מאז העונה ה-הירואית של טייריס רייס, מכבי תל-אביב לא מוצאת את עצמה נגד הבלאנקוס. הסיבה לזה היא פשוטה: הצהובים מחליפים שחקנים חשובים מדי שנה ובעיקר לא פוגעים בעמדת הרכז. ריאל, מנגד, רצה עם מרבית הסגל מספר שנים והתוצאות אינן טועות.

לפניכם מאזן הראש-בראש של הקבוצות:

מצ'אפ המפתח והנתונים של סקוטי ווילבקין ורודי פרננדז נגד היריבה:

מצ'אפ המפתח שלנו הערב יפגיש בין טאריק בלאק (2.06 מ') ו-וולטר טבארס (2.20 מ') בעמדת הסנטר. לשני הסנטרים יש יכולת ניתור מצויינת אבל טבארס משתמש ביכולת הניתור שלו למשימות מיוחדות. מלבד יכולת הניתור שלהם, הם גם שולטים מתחת לסלים בשני צידי המגרש ויכולים להשאיר את ההתקפה בחיים בכל רגע נתון.

הנה הנתונים מהעונה הקודמת של שני השחקנים:

הימור על המצ'אפ: שניהם יקלעו בספרות כפולות ויורידו לפחות חמישה כ"ח.

עכשיו, נמשיך לסקוטי ווילבקין שמאוד אוהב לפגוש את ריאל, אולם בעונה שעברה הוא התקשה מאוד עם שבע נקודות בלבד בשני משחקים, אבל אחוזיו ל-3 הם נפלאים.

נמשיך לרודי פרננדז, שחקן שאני מאוד אוהב. פרננדז שחקן נהדר עם יכולת קליעה טובה מבחוץ וחדירה לסל. לא כדאי להשאיר אותו לבד ומכבי יודעת זאת היטב.

מספרים שצריכים לדעת:

  • מפגש מספר 59 בכל הזמנים בין הקבוצות יערך הערב במדריד. המאזן? 23:35 לטובת הבלאנקוס.
  • פיליפה רייס צריך שתי נקודות כדי להגיע ל-3,000 נקודות בקריירת היורוליג שלו. הפורוורד הוותיק גם מדורג במקום הראשון בכל הזמנים בריבאונדים (1,782) וריבאונדים בהתקפה (695). לא שמעתם מספיק? הספרדי מדורג במקום הראשון בכל הזמנים במשחקים ששחקן אחד שיחק עם 345.
  • עוד מספרים משוגעים שצריך לדעת על שתי הקבוצות: בעונה שעברה מכבי תל אביב הפסידה 10 משחקי חוץ. ריאל מדריד הפסידה בביתה רק 9 פעמים מאז שהיורוליג העלה את מספר המשחקים ל-30 משחקים לעונה סדירה. וכן, זה כולל את ההצלבה.

הנה הנתונים של שתי הקבוצות במתכונת החדשה:

לנצח במדריד, לפחות על הנייר, היא משימה כמעט בלתי אפשרית.

מפתחות לניצחון:

ריאל מדריד:

  • קמפאצו חייב לשלוט בקצב. דברים טובים קורים לריאל כשהוא מכתיב את המשחק.
  • לנצל את יתרון הגובה-חובה! ריאל הרבה יותר גבוהה ממכבי, בעיקר בצבע. אם היא תנצל את היתרון שלה, היא ככל הנראה תהיה בדרך הבטוחה לניצחון.
  • להכניס את סקוטי ווילבקין ונייט וולטרס לבעיית עבירות מוקדמת. חוץ מוולטרס, אין למכבי רכז טהור והוא גם לא טהור מספיק.

מכבי תל-אביב:

  • סגירה לריבאונד ולא לאבד כדורים מיותרים-חובה!! הדברים הקטנים הללו עלו להם בהפסד מול חימקי ועם טעויות כאלה יקרו הערב, זה יעלה למכבי ביוקר.
  • קליעה מחוץ לקשת-חובה!! אם מכבי רוצה להישאר במשחק ואפילו לגנוב אותו מהידיים של פאבלו לאסו, היא חייבת לקלוע מבחוץ. 4/22 ל-3 כמו בשבוע שעבר לא יעזרו לה.
  • סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואלייז'ה ברייאנט חייבים להיות במיטבם. אם הם יעזרו לכספי ובלאק בשני צידי המגרש – מכבי יכולה לפנטז על ניצחון.

הימור: כל תוצאה תהיה ריאלית, לטוב או לרע. אם מכבי תנצל את הטעויות של הספרדים, היא יכולה לגנוב את המשחק. עם זאת, אני מאמין שהגובה והעומק של הספרדים יכריעו את המשחק. בשורה התחתונה, ריאל כנראה תנצח.

בלוג חי

רבע ראשון: שוויון 22:22

נייט וולטרס פתח את המשחק עם פלוטר יפה שהעלה את הכחולים ליתרון, 2:0. לאחר שתי קליעות עונשין של סקוטי ווילביקין, רודי פרננדז ו-ווילביקין החליפו שלשות, 7:3 למכבי. קמפאצ'ו נכנס לקצב עם שני מסירות מרהיבות לדאנקים קלילים ושלשה של רנדולף אף הפכה את התוצאה ל-9:10 ספרדי. בלאק ודורסי במהלכים יפים קבעו 13:10 לחבורה של יאניס ספרופולוס אחרי 5 דקות של כדורסל. הבלאנקוס חזרו נהדר מהמנוחה ועם שתי שלשות של פרננדז וטיילור ברחה ליתרון חמש, 15:20 עם 2:45 לסיום הרבע. ווילביקין עם שתי פעולות נהדרות שכללו שלשה ומסירה לדאנק של האנטר החזיר את היתרון לישראלים 22:20. בסיום הרבע שוויון 22:22.

רבע שני: 44:50 לריאל

הרבע השני נפתח ללא הגנה באף צד כשג'ורדן מיקי מריאל ואלייז'ה ברייאנט ממכבי עונים אחד לשני עם סל אחר סל ולוח התוצאות הראה שוויון 30:30. שלשה של קארול ועוד שתיים של יוי קבעו 32:37 למקומיים עם 5:40 להפסקה. גם אחרי פסק הזמן של ספרופולוס, יוי וקארול לא הירפו ולאחר סל של האחרון קבעו 34:43 עם 3:43 להפסקה. מכבי חזרה היטב מפסק הזמן ובזכות יכולת טובה מאוד של ברייאנט, ווילביקין וג'ון דיברתולומיאו הורידה את ההפרש ל-44:47 בלבד. פביאן קוזר חתם את תוצאת המחצית עם שלשה.

רבע שלישי: שוויון 65:65

הכחולים פתחו בטירוף את הרבע השלישי עם שלשה של קווינסי אייסי, דאנק אדיר של בלאק ושלשה נוספת של וולטרס ועלו ליתרון 53:50 עם 6:55 לסיום הרבע. דיברתולומיאו חזר מפסק הזמן עם שלשה שהעלתה ל-6 הפרש, אבל רנדולף, קמפאצ'ו וטיילור דאגו להחזיר את ריאל לעניינים והעלו אותה ליתרון 58:61. דיברתולומיאו וג'ייק כהן התעקשו בכל דרך להשאיר את מכבי בתמונה עם מהלכים גדולים שוב ושוב ובסיום הרבע לוח התוצאות הראה שווין 65:65.  

רבע רביעי:

אלייז'ה ברייאנט העלה את מכבי ליתרון 69:65 לאחר מהלך יפה, אבל קארול הגיב עם עוד שלשה. אליי-אופ ענק של ווילביקין לאות'לו האנטר החזיר לכחולים יתרון ארבע נקודות. קוזר והאנטר השוו וספרופולוס הזעיק פסק זמן עם 5:03 לסיום הזמן החוקי. עם החזרה מפסק הזמן, ווילביקין חזר ללהוט, אבל לריאל היו את כל התשובות. דיברתולומיאו יצא ב-5 עבירות עם 3:15 לסיום. ווילביקין החזיר את היתרון למכבי עם שתי קליעות עונשין מדויקות עם 52.1 שניות לסיום, 83:81. מיקי איזן עם 2 מהקו כשנותרו 27.5 שניות לסיום. ווילביקין עם פלוטר אדיר, נתן לכחולים יתרון 85:83 עם 10.9 שניות לסיום. קארול קלע שלשת ניצחון לריאל עם 2.4 שניות לסיום.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה שי, פריוויו נהדר. ריאל טובה בהרבה ולכן תנצח גם כאן. חדשות מעניינות בנושא אחר: סקוט סקיילס הוזכר כמועמד לאולימפיאקוס. יכול להיות שיותר יצליח באירופה מה-NBA, למרות שהיה מאמן לא רע שם.

  2. היי שי זה הזמן לומר לך שאפו ולאתר על כך ששימשת כנציגו בבחירת דירוג כדורסלני ישראל בוואלה שלקחו אנשי כדורסל כולל כותבי האתרים הנחשבים וכן אנשי כדורסל שונים (כולל מאמני הנבחרת בעבר מולי קצורין ואריק שיבק).
    זה כבוד גדול לך באופן אישי אך גם לאתר הופס שמקבל הכרה גדולה במדיה.

  3. איפה אפשר לקנות מהאופטימיות שלך?
    אם יש ליין למשחק הזה, מניח שיעמוד על לפחות 10 לריאל. וזו תהיה תוצאה מחמיאה. היא הרבה, הרבה יותר טובה ממכבי + ביתיות.

    1. מסכים שריאל טובה יותר בבית ועדיפה על מכבי, אבל זה מוביל אותי לאופטימיות שלי: ראיתי דברים משוגעים בהרבה משחקי כדורסל, כך שאני מאמין שלאנדרדוג תמיד יש סיכוי לנצח.

      1. נו כן. אפילו אנחנו בגילנו הצעיר כבר חווינו הפתעות. "לאנדרדוג תמיד יש סיכוי" =- נכון בכל תחרות, per עצם התחרות.
        אבל המשפט "כל תוצאה תהיה ריאלית" – זה ממש לא המקרה. נצחון למכבי הוא לא ריאלי. נצחון משכנע למכבי הוא לא ריאלי.

  4. לא מבין דבר אחד וולטרס אין לו קליעה אין לו הגנה לקחו עליו את כל הריב בסיום ובמהלך האחרון הוא לא טוב בשביל להוציא אפילו חוץ? למה בריאנט שאמור אם כבר לקבל כדור לזריקה מוציא חוץ וםאקן קווינסי אייסי מקבל כדור לחצי מרחק?

  5. "כל תוצאה ריאלית" – אני מבין שאתה רוצה להתקדם לערוץ של רקנאטי, אבל אפילו שם לא חושבים שריאל בחוץ זה משחק עם סיכוי שווה ל-2 הצדדים.

  6. לא מבין אף פעם את המאמנים הללו שלא עושים פאוול ב+2 ואני אומר זאת מאז שקודלין דפק אותנו בשלשה עם צביקה המאמן באמצע שנות ה 90 שלשה מ 9 מטר.
    אופציה אחת אתה שולח את הקבוצה השנייה לקו הסיכוי שיקלעו את ה 2 הוא בערך 50 אחוז .
    וגם אז נשאר לך כדור אחרון למספר שניות ישד לך עוד 50 אחוז סיכוי לנצח סה"כ 75 אחוז.
    במקום זה אתה ממיר זאת בזריקה אחת ושל שחקן על כמו קארול שידוע ב 40 אחוז קריירה ובתור צלף על עם 3/6 היום לפני הזריקה המכריעה לא הבנתי ולא הבין טיפשות נטו .
    ושוב חוזר "הניגון " של עונה של 2-0 נמאס נמאס נמאס כבר יותר מרגיזים מהכדורגל .

    1. אהרון, במקרה הזה אתה טועה.
      בגלל שזו אירופה ולא NBA יש סיכוי גדול שהיית מקבל פה עבירה מכוונת = 2 קליעות + כדור לריאל.
      או שהיית מקבל עבירה לשלוש. עם 70% סיכוי ל-3 נקודות.
      או שבכלל היית מקבל סל + פאול.
      השקלול של כל המצבים האלה ביחד, בטח ובטח גדול הרבה יותר מללכת נקי ולנסות לעשות סטופ אחרון.
      (גם החישוב שלך מלכתחילה לא נכון – למה ששחקן כמו קארול יקלע ב-50 אחוז 2 נקודות מהקו? הוא שחקן של סביב 90% מהקו = 80 אחוז סיכוי ל-2 נקודות שוויון)

      1. אני לא טועה בכלום נסביר דבר דבר .
        במקום לתת לקארול הצלף זריקה ל 3 עם 2 טיקים בשעון היית יכול לעשות עבירה קודם לכן .
        נכון יול החזיק בכדור והיה אפשר לנסות לשאוף להעביר את הכדור לשחקן אחר לא קארול .
        שחקן ממוצע ביורוליג קולע סביב 70 אחוז מהקו נניח שתעשה עבירה על מוביל כדור זה שקולע 75 אחוז מהקו זאת אומרת יש סיכוי של 25 אחוז שיחטיא כל כדור שווה 50 אחוז שיחטיא אחד משני כדורים .
        עכשיו גם אם הוא קולע את שניהם יש לך 5 שניות + להוציא כדור מהחצי ולהגיע למצב קליעה מיטבי .

        אין היתכנות לסל פאוול כי אתה עושה זאת לפני שמגיעים כלל למצב זריקה ולכן אין גם עבירה מכוונת ושאר שטויות .
        הסיכון היחידי שיש כאן הוא ששחקן יחטיא כדור עונשין שני אך ההתקפה תשתלט על הריבונד .
        אבל יתרון מובנה של הכדור החוזר של ההגנה ושווה לקחת סיכון זה.

        1. אתה טועה בהרבה דברים. נתחיל בזה שאם זה היה כל כך פשוט אז כל המאמנים באירופה היו בוחרים לעשות את אותו דבר.
          נמשיך במתמטיקה שלך. אם שחקן קולע ב-75%, זה אומר שיש לו 0.75 בריבוע כדי לקלוע את שניהם, כלומר 9/16*. זאת אומרת שהסיכוי שהוא יחטיא לפחות אחת הוא 7/16, פחות מ-50% (43.75%). אם השחקן מחטיא את השניה – מה שיקרה בכל מקרה אם הוא יחטיא את הראשונה, אז אתה צריך גם לתפוס את הריבאונד. נעזוב רגע את הגודל של טבארס – לריאל היו 14 ריבאונד התקפה ולמכבי 25 ריבאונד הגנה, זה אומר שיש 35.8% שריאל תיקח את הריבאונד**. אין לי כח להמשיך את ההסתעפויות כי יש עוד הרבה, רק ניסיתי להראות שזה ממש לא קרוב לחישוב שהצגת.

          אתה גם מניח שהעבירה לא הייתה נשרקת כבלתי ספורטיבית ושהיית מצליח לחלץ את הכדור מהידיים של יול, שחקן שקלע ב- 95.8% מהעונשין ביורוליג בשנה שעברה. בקיצור, אתה דוגמא קלאסית לאוהד כורסא שצועק שהמאמן הוא אדיוט כשאין לך מושג.

          * תחת ההנחה ששחקן זורק 2 זריקות מכריעות באותו ממוצע כמו שהוא זורק את שאר הזריקות שלו. יכולות להיות הטיות ל-2 הכיוונים.
          ** מן הסתם ריבאונד אחרי זריקת עונשין הוא לא בדיוק כמו ריבאונד אחרי החטאה רגילה. מבחינת מיקום יש יתרון למכבי, אבל יכול להיות שריאל עבדה על זה והשחקנים שלה בריבאונד יודעים לאיפה הכדור ילך. מחוסר ידיעה הנחתי שמה שקרה במגרש כל המשחק משקף את הסיכוי.

          1. סכין אתה יותר מדי מסבך דברים שהם מאד פשוטים
            קודם כל ממוצע קו יורוליג הוא בערך 70 אחוז ולא 75 אחוז ככה שסביבות 50 אחוז אחד משני הכדורים לא ייכנסו .

            2. גם מי שקולע ב 95.8 אחוז לא קולע באותו האחוז בזמן אמת להזכיר לך תיאודוסיץ ? .

            3. גם אמרתי לנסות להוציא את הכדור מיול לשחקן אחר ( לא קרול ) זאת אומרת לקחתי זאת בחשבון ועדיין ליול היה סיכוי לא רע להשאיר כדור .

            4.כתבתי גם על הר' גם שיש סיכוי אך גם שיש לך יתרון מובנה .

            5. כתבתי לנסות לא הנחתי שבוודאות תוציא את הכדור מיול אלא לנסות כמה שניות ואם לא אז יול לקו מקסימום קולע 2 ויש לך 5 שניות למהלך מנצח מהחצי .
            במצב של שוויון

            6. אין מצב לעבירה בלתי ספורטיבית בעבירה שכזו .
            ואף שופט לא ייתן עבירה בלתי ספורטיבית זה לא שיקול בכלל בעיני מרוב שזה לא סביר .

            7. נחזור לר' התקפה לריאל ממה נפשך בפיגור 1 השחקן יילך על בטוח וינסה להשוות בזריקה ובפיגור 2 אתה כשחקן התקפה מוכן להחטאה מכוונת והיתרון המובנה הוא שלך .

            ככה לרשום שאין לך מושג …מעיד לא עליי ….
            היות והראתי לך כל נקודה ממה שכתבת .
            בנוסף אני עוסק בסוגיה הזו מאז השלשה ההיא של קודלין ( ואז היה גם בנט וגם אדני ואם איני טועה גם זדובץ ).

            לגבי עניין אוהד כורסא כולנו אוהדי כורסא אז לדבריך אנו צריכים לסגוד לכל אחד על המגרש זכותו לבקר ( ואולי אף חובתנו ).

            לסיום נתייחס לרישא של דבריך אז כל המאמנים באירופה היו בוחרים לעשות אותו דבר ….א. בנ.ב.א מאמנים ואפילו גדולים לא עשו פאוול ב +3 בגלל תרבות ( פופופיץ ואלן גמר 13) נו וזה עושה את ההחלטה לנכונה ?

            ב. מאמנים שמרנים והולכים על "בטוח" כי אם הם מפסידים אחרי שהם מתחכמים אז הסכין מושחזת חזק וחד יותר ולכן הם מפחדים ( למעט יחידי סגולה כפיני גרשון ).
            הכי קל ללכת לאזור הנוחות .

            ולסיום אומר כך שאתה שולח לקו ב +2 ישנם הרבה יותר מדי אירועים שצריכים ללכת לרעתך והם לא סבירים סט' גם אם הם אפשריים ואתה בסוג של רמת וודאות גבוהה ל "תיקו בכיס" שכן במקרה הפשוט והסביר סט התוקף יעמוד בלחץ יקלע פעמיים ואתה תחטיא כדור אחרון .
            אך שים לב צריכים לקרות כאן 3 דברים לרעתך הראשונה שהשחקן יקלע את הכדור הראשון .השנייה שהוא יקלע את הכדור השני והשלישית שאתה תחטיא את הכדור האחרון .
            ואז במקרה הסביר הגרוע ביותר הגעת להארכה ( נכון תמיד יכול לקרות תסריט בלתי צפוי אבל אין לדבר סוף השחקן גם יכול להחטיא שאתה לא לוקח אותו לקו ואז לעשות עלייך פאוול ואז שאתה תחטיא פעמיים מהקו והם יקלעו מכל המגרש בבזאר אבל איננו מדברים במקרים שלא סבירים אלא בתרחיש הסביר ).

            בשורה התחתונה כפי שהראתי אתה צריך ש 3 פעולות יהיו נגדך ובמקום זאת אתה ממיר זאת בפועלה אחת לזריקה אחת ועוד של צלף שלשות ידוע שגם השחיל לך 3 כאלו ב 50 אחוז עוד לפני כן ( ואגב בזריקה נוחה מאד שלדעתי לפחות הלחץ עליו פחות גדול מהקו ראשית כי קשה לבוא בטענות לשחקן שמחטיא שלשה ושנית בקו יש יותר זמן לחשוב וזה יותר מלחיץ מה עוד שאתה צריך לעשות את הפעולה פעמיים ).

            אז נכון אני מסכים שבתאוריה זה יותר קל אך מאמן אמיץ ( פיני כבר אמרנו ? ) היה הולך על זה ומנצח את המשחק ולא אומר כמו מאמן אחר "סמכתי על ההגנה שלי " שבמילים שלי זה נשמע כמו איני מאמין בהתקפה שלי ….

            1. 1. מה זה משנה מה הממוצע של היורוליג? משנה מה הממוצע של השחקן שהיית עושה עליו את העבירה, והכדור בידיים של יול
              2. רשמתי הערה לגבי זמן אמת – אם תביא מדגם לא מוטה עם יותר משחקן אחד יהיה אפשר להתייחס לזה.
              3. לנסות להוציא מיול ואז מה? אם הוא סוחט פאול, שלחת שחקן של 95% (לפי נתוני שנה שעברה) לקו ל-2 קלות.
              4. לא ראיתי מילה אחת לגבי ר' ההתקפה, ובכל מקרה לא שקללת את זה בסיכויים. בשורה התחתונה, לפי הנתונים, לא בטוח שלא עדיף להמר שששחקן יקלע שלשה. מה אחוזי השלשות של שחקנים בהתקפה אחרונה קובעת עם פחות מ-10 שניות על השעון?
              5. אם אתה עוסק בסוגיה הזו מאז השלשה של קודלין, הייתי שמח לראות את המחקר ואת התוצאות של כל אסטרטגיה (לשלוח לקו או לא).

              — מותר לכל אחד לבקר כל אחד, אבל צריך שיהיה הגיון מאחורי. אתה נצמד לתיאורים ולכמות הפעולות, אבל זה לא נכון (לרוב השחקנים הרבה יותר קל לקלוע 2 עונשין – 2 פעולות, מלקלוע שלשה – פעולה אחת). גם הבאה של הנ.ב.א היא לא נכונה, כי שם זה עניין של תרבות, לא בחירה. באירופה יש חסידים ל-2 האסכולות. אני טוען שזה לא היה ככה אם הפתרון היה כל כך פשוט.

              — אגב, אני לא אוטומאטית בעד או נגד לעשות עבירה במהלך אחרון. אני פשוט אומר שזו לא בעיה "שקופה" עם פתרון אחד ידוע. יש יתרונות וחסרונות ל-2 הגישות. ההגנה של מכבי הגיבה רע מאוד לנושא לא כי היא לא עשתה עבירה מראש, אלא כי היא לא הפריעה לקארול, אחד הקלעי שלשות הכי טובים באירופה, להגיע למצב זריקה די נח. זו לא ההגנה שאתה מצפה בפוזישן אחרון ביתרון 2 – זו ביקורת לגיטימית, גם אם בחיים שלך לא הקפצת כדור.

            2. אהרון, קודם כל הוסבר לך מפה מעל, שאתה טועה, ואתה מתעקש לטעות. עכשיו נוספה עוד אחת. מה זה, "לא שורקים למכוונת"?! רק לפני חודש שרקו נגד ג'ו האריס ונבחרת ארה"ב הגדולה, במשחק עם טורקיה באליפות העולם, עבירה מכוונת – בדיוק על מה שאתה מבקש. בעבירה מכוונת, ש"אף שופט לא ישרוק אותה". והנה, השופט שרק כמו גדול! כי בדיוק בשביל זה המציאו את הכלל, של עבירה מכוונת! לצאת נגד ההנחה, ש"לא שורקים".
              עכשיו. אני יודע שתמשיך להתעקש על יתר הפרטים. בוא נעקוף הכל. רוצה לשאול אותך שאלה כללית:
              מה שאתה אומר פה בעצם, זה שרק אתה, אהרון שדה, מחזיק ביד את התשובה האולטימטיבית למצב הזה. רק אתה מחזיק בפתרון הנכון. כל המאמנים באירופה, אולי בעולם כולו – לא.
              יותר מזה: אפשר להניח שאין מאמן שלא התעסק בזה, הוא, וצוות המאמנים שלידו, והעוזרים, והשחקנים. רוצה להגיד לי שאיש מהם, עם כל הסטטיסטיקות בעולם – לא הגיע ל"פתרון המושלם של אהרון"? שרק אתה צודק וכל העולם טועה? אתה רציני או מה? מה זה, "בגדי המלך החדשים"? כולם לא יודעים מהחיים שלהם, רק אתה?
              לא. זה בדיוק ההיפך. העניין נחקר בצורה יסודית. קיבלת אגב כמה מהסיבות למה לא לבצע עבירה במצב הזה. והתשובה שניתנה היא – כמו שאתה רואה על המגרש בפועל, כמו אתמול – לא לבצע עבירה. תנוח דעתך. וסליחה אם זה לוקח לך עניין שאתה חושב, שרק אתה חשבת עליו…

  7. היי, היה פעם כתבה של הדוק על האם עושים פאול בהתקפה אחרונה או לא..
    לא הצלחתי למצוא אותה בארכיון, מישהו יכול לעזור?

    1. סתם לא הוכח לי כלום .
      לגבי ארה"ב טורקיה לא ראיתי את המשחק ולא הצלחתי לעקוף כמעט אחר האליפות אבל כמדומני והסיטואציה הייתה לגמרי אחרת ארה"ב הייתה בפיגור והיא רצתה להרוויח שעון היא לא הייתה ב +2 נכון ?
      ועוד לא ראיתי קבוצה שב + 2 שעושה פאוול לגיטימי ושולחים את הקבוצה השנייה לעבירה טכנית אני חוזר לא דבר בתחום הסביר .
      לגבי הטענה שלך שכל המאמנים באסכולה הזו אני טוען לא נכון ממש לא נכון .
      מה שכן זה אזור הנוחות של המאמנים ברשותך אתן לך דוגמה נפלאה מהכדורגל רבע גמר מונדיאל 2014 מאמן הולנד לואיס ואן חאל מחליף את השוער הבכיר שלו דקה לפני דו קרב הפנדלים למה ? כי הוא ידע שבפנדלים שוער המשנה טוב בהרבה אתה חושב שהדילמה הזו לא הייתה לפניו למאמנים אחרים להחליף שוערי על שלא ידעו לקחת פנדל ? (ברנרד לאמה או ואן דר סאר למשל ) אז למה רק ואן חאל העז ?
      התשובה פשוטה אם הוא היה מפסיד את הדו קרב היו שוחטים אותו אבל ואן חאל היו לו ביצים מברזל כי היה מנוסה ואמיץ ואחרים סתם פחדנים (לפחות רובם).
      זו התשובה חביבי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט