בס"ד
זהו המאמר האחרון בפרויקט סיכום העשור שמגיע לסיומו .
סיכמנו כאן את הכדורגל העולמי כולל התופעה המרכזית ונבחרת העשור ,לאחר מכן סיכמנו את הטניס העולמי והיורוליג ואח"כ את ספורטאי וספורטאיות העשור המקומיים
בפרק הקודם בחרנו את ספורטאיות העשור העולמי
ועכשיו הגענו לספורטאים .
בתחילה חשבתי לבחור את עשרת המעומדים לספורטאי העשור אך הייתה אינפלציה גדולה לכן חשבתי על 20 ובמחשבה שנייה הגעתי למסקנה שאבחר רק במי שלדעתי יש לו קייס של ממש או כלשהו לתואר ספורטאי העשור יצאו לי 15 ספורטאים שמגיעים מהכדורגל ,כדורסל ,טניס ,שחייה ,אתלטיקה ,מירוצי מכוניות ,אופניים ,פוטבול אמריקאי ,גודו והתעמלות.
ישנם עוד הרבה
ראויים לציון
מהכדורגל
צ'אבי ואנייסטה . (קשרי נבחרת ספרד וברצלונה)
אני מזכיר אותם ביחד גם בגלל שכל הקריירה הם היו הצמד חמד של ברצלונה ונבחרת ספרד.
יחד זכו בעשור הזה בגביע העולם 2010 וביורו 2012 וכן בשני תארי אלופות 2011+2015
ביחד נבחרו לנבחרת המונדיאל ב 2010 (וכן 4 אליפויות ספרד +2 גביעים ואליפות עולם לקבוצות ) ושוב מדובר בעשור הזה בלבד.
צ'אבי הוסיף לכך את המקום השני והשלישי בפרס כדור הזהב
אנייסטה צירף לכך עוד 2 אליפויות +3 גביעים וכן מקום 2 בכדור הזהב ,תואר שחקן השנה של אופ"א ומצטיין יורו 2012 (אחרי שצ'אבי היה מצטיין יורו 08 ).
סרחיו ראמוס : (בלם נבחרת ספרד וריאל ).
ראמוס היה לשחקן שזכה בהכי הרבה תארים גדולים בעשור כולל
אליפות עולם ויורו עם ספרד + 4 גביעי אלופות עם ריאל .
לא פעם כבש במשחקי הכרעה
כולל בשני גמרים באלופות (כולל שער השוויון עמוק בזמן הפציעות בגמר 2014 מול אתלטיקו ) וכן צמד בחצי גמר האלופות מול מינכן .
להם צירף צמד אליפויות וגביעים עם ריאל בעיני הווינר הגדול של העשור בכדורגל העולמי.
הסיבה לכך שהם לא ברשימה הסופית.
היא צמד מטאורים שהשאיר אבק לכל היתר
מהכדורסל
קווין דוראנט : (כדורסלן נבחרת ארה"ב וכן אוקלהומה וג.ס)
כשחקן נבחרת הוביל את ארה"ב לזכייה באליפות עולם 2010 אז נבחר לאם וי פי לאחר מכן היה שותף ל מדליות 2 זהב אולימפי.
כשחקן זכה בצמד טבעות אליפות עם ג.ס ועוד גמר גם את אוקלהומה הצעיד לגמר
נבחר לאם וי פי 2014 + פעמיים אם וי גמר הפליאוף.
(וכן 10 פעמיים אולסטאר 6 פעמים בחמישייה הראשונה +3 בשנייה 4 פעמים מלך הסלים +מלך סלי אולימפיאדת לונדון )
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית.
הוא לא הצעיד קבוצה לאליפות שכן ג.ס הייתה קבוצה של טבעת +גמר ו 73 ניצחונות עונתיות גם לפניו ולכן זה פחות נחשב בעיני.
דירק נוביצקי : (כדורסלן נבחרת גרמניה ודאלאס )
הצעיד את דאלאס לאליפות 2011 שהייתה בעיני האליפות הגדולה ביותר של שחקן כלשהו בליגה עם צוות שחקנים בינוני ביותר ומול יריבים אימתניים כמו ל.א של קובי וגאסול ואז אוקלהומה של דוראנט ,ראסל והארדן ולבסוף במיאמי של לברון ,וייד ובוש.
היה כמובן האם וי פי עם אחוזי קליעה מטורפים.
נבחר גם פעמיים לחמישייה השנייה ועוד פעם לשלישית 5 בחירות לאולסטאר (ועוד הופעת אורח השנה) ופרס יורוסקאר 2011 (לשחקן השנה באירופה)
התמיד מאד בדאלאס והיה שותף לכמהשיאים יוצאי דופן כגון
21 עונות בליגה החמישי למספר זה והיחיד לעשות זאת באותה קבוצה.
היה לשחקן השישי בהיסטורית הליגה לעבור את 30,000 הנקודות.
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית.
כי בסוף הייתה לו עונה אחת קסומה באמת בעשור ולא יותר מכך.
מהטניס
אנדי מארי : (מבריטניה)
זכה ב 3 תארי גרנד סלאם כולל 2 בווימבלדון היה לבריטי הראשון מזה עשרות שנים לעמוד בלחץ הקהל ולקחת את הטורניר דשא הלונדוני .
בנוסף העפיל לעוד 7 גמרים בטורנירי גרנד סלאם (כולל 5 באוסטרליה בכולם הפסיד )
למעשה שיחק בגמרים בכל ארבעת הסלאמים .
בנוסף זכה פעמיים בטורניר היחידים האולימפי ובעוד מדליית כסף (זוגות מעורבים )
במהלך 2016 כבש את המקום הראשון בדירוג העולמי .
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית
בכל זאת רחוק מאלו שלפניו
סטאן וורוניקה (משוויץ)
זכה ב 3 סלאמים באוסטרליה ,צרפת וארה"ב
היה שותף גם לזכייה עם שוויץ בגביע דיוויס.
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית .
כמו מארי בכל זאת רחוק מאלו שלפניו .
מהשחייה
ראיין לוכטה : שחיין חופשי ,מעורב וגב מארה"ב
עם 3 זהב 2 כסף ו 1 ארד אולימפיים בעשור הנוכחי
אך עם זהב אישי בודד ( 400 מעורב) .
וכן 11 זהב 2 כסף וארד מאליפות העולם ( 7 זהב אישי ב 200+400 מעורב וכן ב 200 גב וחופשי)
ואפילו 13 זהב 6 כסף ו 4 ארד בבריכות קצרות ( 7 זהב 3 כסף 3 ארד אישיים )
שיאן עולם ב 200 מעורב ושותף לשיא עולם בשליחים + שני שיאי עולם בבריכות קצרות.
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית .
מדליית זהב אישית בודדת באולימפיאדות .
סון יאנג : שחיין חופשי מ 200 ועד 1500 מסין.
3 זהב ו 2 כסף אישיים אולימפיים וארד שליחים.
(זהב ב 200,400,1500 חופשי)
וכן 11 זהב 2 כסף וארד מאליפויות העולם (+2 שליחים )
ב 200,400,800,1500 חופשי .
שיאן העולם ב 1500 מטר
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית.
רחוק מהגדול באמת וחשד גדול לסמים .
ממרוצי המכוניות .
סבסטיאן פטל : נהג פורמלה גרמני רד באול ופארארי
זכה ב 4 אליפויות עולם רצופות בתחילת העשור.
סיים עוד פעמיים כסגן ופעם אחת במקום השלישי לא ירד מהמקום החמישי העונתי בכל העשור.
הסיבה שהוא ברשימה הסופית.
לאחר החצי הראשון הנהדר לא זכה בעוד אליפות ואיבד את ההגמוניה בענף.
מהאתלטיקה
דיוויד רודישה : רץ 800 מטר קנייתי
פעמיים אלוף אולימפי + פעמיים אלוף עולם במקצוע הזה שקבע גם שיא עולם נהדר אתלט השנה בעולם 2010 .
מהיחידים שגם אלוף עולם +אלוף אולימפי +שיאן עולם באותו המקצוע.
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית.
רק מכיוון שמתמחה במקצוע בודד הוא מושלם במקצוע הבודד הזה אבל הגדולים ביותר בטח בריצות התמחו ביותר מריצה אחת.
וייד ואן ניקרק : רץ 100-400 מטר מדרום אפריקה
זהב אולימפי ב 400 וכן 2 מדליות זהב עולמיות במקצוע
+ כסף ב 200
קבע שיא עולם נהדר ב 400 ומשמש כשיאן עולם כיום .
הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית.
אף הוא הצליח בעיקר במקצוע בודד.
ולסיום השחמטאי מגנוס קרלסן .
הסיבה שהוא לא כאן וזה נוגע גם לשחקני סנוקר וכו' הוא שהוא במקצוע שספק אם אפשרי לכנותו ספורט וזאת למרות שבשחמט צריך ריכוז וכושר רב מאד בגלל הריכוז הרב שההתמודדות מצריכה .(כשגלפאנד הישראלי התמודד על דו קרב אליפות העולם הוא סיפר על האימונים שלו שהיו ממש מפרכים)
זו הסיבה שהוא לא ברשימה הסופית
אבל מדובר באחד השחמטאים הטובים בכל הזמנים אם לא הטוב מכולם.
15 ספורטאי העשור בעולם .
שוב נמספר זאת לפי ענפים ולא לפי דירוג.
הבחירה שלכם בסקר (ואת שלי אכתוב בתגובות).
מהכדורגל
- כריסטיאנו רונאלדו :
חלוץ פורטוגלי מריאל מדריד ויובנטוס.
בכמה משפטים :
הפורטוגלי הראה תשוקה ומנהיגות והצליח לזכות לא פחות מ 4 פעמים בליגת האלופות ועוד פעם ביורו עם פורטוגל.
הוא יידע להתעלות על עצמו לא פעם במשחקי ההכרעה בייחוד בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות .
מה עשה בעשור :
4 תארי ליגת האלופות ,תואר יורו וליגת האומות עם נבחרת פורטוגל וגם 2 אליפויות ספרד ואליפות איטליה ושני גביעי ספרד + 3 תארי אליפות עולם לקבוצות .
בפן האישי
4 כדורי זהב פיפ"א / פראנס פוטבול .
3 פעמים שחקן השנה של אופ"א
3 פעמים מלך שערי הליגה הספרדית
3 תארי נעל הזהב האירופאית .
6 פעמים מלך שערי ליגת האלופות (השיאן של כל הזמנים במפעל).
למה צריך להיות ספורטאי העשור ?
מכיוון שהוא בלתי נגמר וממציא עצמו כל פעם מחדש מצליח בכל מקום והרעב שלו מדהים.
למה לא ?
כי הוא אפילו לא כדורגלן העשור.
2. ליונל מסי
חלוץ ארגנטינאי מברצלונה.
בכמה משפטים :
אין לי כלל ספק שהוא הספורטאי שמשך הכי הרבה צופים במשך העשור שהלכו לראות אותו מופיע בין במגרש ובין בטלוויזיה .
נראה שהכדורגל לא יהיה אותו דבר בלעדיו
חנן בן ארי כתב שיר ("החיים שלנו תותים" ) ושם מופיע הודאה לבורא עולם על
הזכות לראות את מסי.
זו באמת זכות ששמורה ליחידי סגולה בודדים ביותר כמו מייקל ג'ורדן בזמנו או מוחמד עלי .
ההצגה הכי טובה בעיר ,ביבשת ובתבל .
מה עשה בעשור.
2 תארי ליגת האלופות
7 אליפויות +5 גביעי ספרד וגם 2 תארי אליפות עולם קבוצות
(וגם גמר מונדיאל עם ארגנטינה +2 גמרי קופה).
אישית זכה ב 5 כדורי זהב של פיפ"א /פראנס פוטבול
פעמיים שחקן השנה של אופ"א
6 פעמים מלך שערי הליגה הספרדית .
5 פעמים נעל הזהב האירופאית .
5 פעמים מלך שערי האלופות (פעם במשותף עם רונאלדו)
היה גם מצטיין גביע העולם והקופה
8 פעמים השחקן המצטיין בליגה הספרדית
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
כי הוא הספורטאי של העשור מבחינת להביא את הקהל ההצגה הטובה בעולם האיש שייזכר הכי הרבה בעשורים הבאים.
למה לא .
רק 2 תארי אלופות ללא תארים עם הנבחרת .
הרזומה הקבוצתי חלש יחסית לרשימה המכובדת המופיעה כאן.
מהכדורסל :
3. לברון גיימס.
כדורסלן אמריקאי ששיחק במיאמי קליבלנד ולייקרס וכמובן בנבחרת ארה"ב
בכמה משפטים.
מאז מייקל לא היה כדורסלן דומיננטי שכזה היה תופעה של הליגה לא רק כשחקן אלא כסוג של מאמן ומנהל דומיננטיות שכזו לא הייתה
בנ.ב.א .
מה עשה בעשור .
3 אליפויות ( 8 גמרים ברצף).
זהב אולימפי עם ארה"ב 2012
3 אם וי פי עונה סדירה
3 אם וי פי פליאוף
10 אולסטאר
9 פעמים בחמישה הראשונה בליגה ועוד פעם בשלישית
4 פעמים בחמישה הראשונה של ההגנה ועוד פעם בשנייה.
למה צריך להיות ספורטאי העשור .
השליטה שלו בכדורסל באחד היא אבסולוטית לא רק כשחקן כאמור שרשרת הישגים מדהימה.
למה לא .
כי היה זה ששבר את כללי הספורטיביות של הליגה כאשר הצטרף למיאמי של וייד (עם בוש).
כי שיחק כל העשור באזור הנוחות והנחות של המזרח
כי לקח רק אליפות אחת הרואית עם קליבלנד שגם היא הייתה פייבוריטית מוחלטת במזרח והיה לה גם את קיירי ולאב.
4. סטפן קרי .
כדורסלן אמריקאי בעמדת הרכז מגולדן סטייט ונבחרת ארה"ב.
בכמה משפטים :
אמנם לא היה דומיננטי כלברון אבל הביא את הקסם ואת הריגוש את אותו הדבר שהקהל מבקש במובן זה הזכיר מאד את מסי מהכדורגל עם פעלולים שעליהם חושבים הילדים ולא כמו לברון שכוחו בפיזיות ובאתלטיות.
מה עשה בעשור.
3 אליפויות נ.ב.א ( 5 גמרים ברצף).
אלוף עולם עם ארה"ב 2014 .
3 פעמים בחמישיית העונה הראשונה עוד פעמיים בשנייה ועוד פעם בשלישית.
6 פעמים אולסטאר (ברצף)
החל את העשור בכלל כרוקי וסיים בחמישיית הרוקי הראשונה.
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
היה הסמל של קבוצת הכדורסל הדומיננטית ביותר בנ.ב.א מאז שיקגו של מייקל
הביא ריגושים והישגים בהחלט לא צפויים .
למה לא .
במני טיים לא היה באותה הדרגה לא שלא היה טוב אבל למשל לא היה אם וי פי פליאוף ותמיד היה נדמה שמישהו אחר חשוב ממנו כשספרו את הכסף.
מהטניס
5. רוג'ר פדרר .
בכמה משפטים :
טניסאי שוויצרי .
אולי הספורטאי האהוב ביותר בוודאי האינדיבידואלי .
החל את העשור הזה בן 28 גמר אותו בגיל בגיל 38 אך כוחו עדיין במותניו .
מה עשה בעשור.
5 תארי גרנד סלאם (3 אוסטרליה +2 ווימבלדון )
(עוד 5 גמרים כולל 3 בווימבלדון ואחד בצרפת וארה"ב)
מדליית כסף אולימפית מריו 2016 .
זכה עם שוויץ בגביע דיוויס.
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
כי להיות ספורטאי המשמעות זה לא רק לנצח אלא לדעת להתמודד ולתת פייט גם בתנאים פחות טובים ופדרר הגיע לגמר ב 25 אחוז מהטורנירים בעשור הזה
(כאשר ב 4 בכלל לא השתתף) היו לו גם עוד 20 רבעי גמר לפחות כולל עוד 11 חצאי גמר והכל בגיל מבוגר מאד מול יריבים צעירים שבר את שיא הזכיות בגרנד סלאמים וכמובן את הגיל לזוכה המבוגר ביותר בגרנד סלאם.
כולל השחקן המבוגר ביותר לזכות בתואר גרנד סלאם בעידן הפתוח בגיל 36 ו 173 יום וכן המבוגר ביותר להיות מדורג 1 בעולם (כ 36 וחצי ).
למה לא.
בסוף מבחינת תארים זכה בפחות מעמיתיו .
6. רפאל נאדל.
בכמה משפטים :
טניסאי מספרד.
השליט הגדול ביותר בהיסטוריה של החימר עם 8 תארים רק בעשור הנוכחי
ברולאן גרוס .
ידע גם לחזור כל פעם מלא מעט פציעות אל הטופ העולמי .
מה עשה בעשור.
8 פעמים אלוף צרפת
4 פעמים אלוף ארה"ב
פעם נוספת אלוף ווימבלדון סה"כ 13 זכיות בעשור.
זכה גם בזהב האולימפי בזוגות
הגיע גם לעוד 6 גמרים ( 4 אוסטרליה +1 ארה"ב ווימבלדון )
הצעיד את ספרד לזכייה בגביע דיוויס .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
19 גמרים ב 35 טורנירי גרנד סלאם יותר מ 54 אחוז
יותר משליש התחרויות הוא זכה בסלמים .
חזר כ"כ הרבה מפציעות שכבר גמרו לא מעט ספורטאים באחד המקצועות התובעניים בספורט .
למה לא .
למעט צרפת זכה "רק" ב 5 טורנירים .
יש כאן איזו שהיא אנומליה .
שלא יובן לא נכון בכל מקרה מדובר בטניסאי גדול וענק אבל ניצל דור ללא שחקני חימר גדולים ליתרון גדול על יריביו הגדולים בצמרת.
7. נובאק ג'וקוביץ .
בכמה משפטים :
טניסאי סרבי.
היחידי שזכה בכל הסלאמים בעשור הנוכחי .
מה עשה בעשור.
זכה ב 15 טורנירי גרנד סלאם
6 באוסטרליה
1 בצרפת
5 בווימבלדון
3 בארה"ב.
היה בעוד8 גמרים 3 בצרפת 1 בווימבלדון ו 4 בארה"ב.
הצעיד את סרביה לזכייה בגביע דיוויס 2011 .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
בשורה התחתונה זכה בהכי הרבה תארים בעשור יותר מצמד יריביו
לקח 3/8 מהתארים לבדו בעשור (סלאמים )
23 גמרים ב 39 טורנירים בעשור (59 אחוזים מטורפים ).
אולי השליטה הגדולה ביותר של טניסאי כלשהו בעשור כלשהו בכל הזמנים
למה לא
בקטנה כי צורם שאין לו מדליה אולימפית בעשור הזה (למרות שהיא פחות נחשבת בטניס)
ובגדולה בגלל שנראה שחווה עשור ללא יריבים של ממש נכון היו את הצמד פדרר ונאדל אבל הראשון גדול בשש שנים מהסרבי ובגיל הזה זה סופר משמעותי .
(נגיד זאת כך ממוצע הגיל של פדרר בעשור 33 של הסרבי 27 ).
בנוסף נאדל נעדר לא מעט מהטורנירים עקב פציעות מה שנכון ביתר שאת למארי ואת חוסר היריבות הזו ניצל הסרבי עד תום.
מהאתלטיקה .
8. מו פארח :
בכמה משפטים :
רץ בריטי (במקור סומלי ) מ 1,500 ועד למרתון .
שלט באופן אבסולוטי בריצות המסלול ל 5000 ו 10,000 .
מה עשה בעשור .
4 מדליות זהב אולימפיות (תואר כפול ב 5,000 ו 10,000 בלונדון וריו ).
6 מדליות זהב +2 כסף באליפויות העולם (חלוקה שווה של 3 זהב וכסף ב 5,000 ו 10,000 ).
עוד 2 מדליות זהב באליפות עולם באולם ( 3000 )
(וגם 5 זהב וכסף אירופאים ).
3 פעמים אתלט השנה בעולם .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
שליטה אבסולוטית בשני מקצועות מסלול מתחילת ועד סוף העשור.
למה לא.
לא ברור איך הוא ביחס לגדולי הענף בדורות הקודמים .
למרות שליטתו הבלעדית בענף לא החזיק בשום שיא עולם.
לרוב רץ ריצות טקטיות אותם הכריע בפיניש מדהים אך התוצאות היו לרוב חלשות משמעותית מהמצופה.
9. יוסיין בולט :
בכמה משפטים :
אצן ג'מייקני בעיקר ל 100 ו 200 מטר.
היה אחראי לרגעים האולימפיים מהמרגשים ביותר .
מה עשה בעשור.
6 מדליות זהב אולימפיות
4 אישיות ב 100 ו 200 ופעמיים בשליחים 100 כפול 4 .
כולל 8 מדליות זהב ומדליית ארד באליפויות העולם
( 3 זהב ב 200 ו 2 ב 100 )
היחיד שזכה ב 3 זהב במקצוע היוקרתי של 100 מטר (הראשון בעשור הקודם).
מחזיק בשני שיאי עולם יחידים ב 100 ו 200 אך בשיאים שנקבעו בעשור הקודם וכן שותף לשיא העולם ב 100 כפול 4 שנקבע ב 2012 .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
הפנים של האתלטיקה מלכת הספורט .
האצן הגדול בכל הזמנים
למה לא .
שיאו היה בעשור הקודם ,בנוסף במקצוע שלו הרוב המוחלט זה כישרון טבע העבודה קיימת אבל מגיעה רק אח"כ קשה מאד להשוות אותו למאמץ של טניסאי או מתעמל למשל (היה צריך לעבוד פחות מ 4.30 דקות על כל 9 מדליות הזהב שלו בגמרים ועם מוקדמות זה עדיין רחוק מחצי שעה על המסלול ).
מהשחייה .
10. מייקל פלפס :
בכמה משפטים :
שחיין פרפר ,מעורב וחופשי מארה"ב.
הספורטאי האולימפי המעוטר בכל הזמנים וכן המזוהב בכל הזמנים.
אם היה מדינה היה מדורג 38 בטבלת המדליות בכל הזמנים
(לפני גמ'ייקה ,אתיופיה וארגנטינה להם נציגות כאן )
מה עשה בעשור.
9 מדליות זהב אולימפיות + 3כסף כולל 4 זהב אישי ב 200 מעורב פעמיים ו 100+200 פרפר ) (ועוד 2 כסף וארד אישיות ).
בנוסף זכה ב 4 זהב 2 כסף וארד ( 2 זהב ו 2 כסף אישי ).מאליפויות העולם .
מחזיק בשיא עולם ב 200 מעורב +3 שיאי עולם במקצועות השליחים.
למה צריך להיות ספורטאי העשור
רק העשור ? הספורטאי המעוטר בכל הזמנים והמעוטר ביותר בעשור באולימפיאדות .
למה לא :
האם שמעתם על זכייה באליפות אולימפית באתלטיקה בריצה על רגל אחת ? או בזחילה ?
התשובה היא לא כי העניין הוא לדעת מי רץ הכי מהר באופן הכי מהיר .
לכן פלפס לא השחיין הכי מהיר אם היו מחליטים על סגנון אחיד של חתירה.
אם היינו קובעים קריטריונים פשוטים אלו הרי שלפלפס לא הייתה כל מדליה אישית בעשור הזה בשחייה ולמעשה היו לו רק 2 מדליות אישיות זהב וארד ב200 חופשי בכל האולימפיאדות (+2 זהב וארד מאליפויות העולם ).
מהאופניים .
11. כריסטופר פרום .
בכמה משפטים :
רוכב בריטי שזכה בכל שלושת הטורים בעשור הנוכחי
הרוכב הטוב ביותר בעשור במקצוע התובעני אולי התובעני מכל בעשור .
מה עשה בעשור .
זכה 4 פעמים בטור דה פראנס (ברצף וכן בחולצה המנוקדת של מלך ההרים)
זכה פעמיים בוואלטה הספרדי (וכן זכה בחולצה הירוקה והלבנה)
זכה פעם אחת בג'ירו האיטלקי ( ובחולצה הכחולה).
זכה גם ב 2 מדליות ארד אולימפיות .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
הצליח לזכות בכל שלושת הטורים אולי בתחרות המפרכת מכל.
למה לא.
מדובר בענף מפוקפק ולא נקי ככה שקשה להאמין במתמודדים גם לא זכה בזהב האולימפי .
ממרוצי המכוניות
12. לואיס המילטון .
בכמה משפטים .
נהג פורמולה 1 מבריטניה מקבוצת מקלארן ומרצדס.
אלום העולם המכהן
מה עשה בעשור.
5 זכיות באליפות העולם (ועוד סגנות ולא ירד ממקום 4 כל העשור).
(כולל העונה שאולי לא זכה רשמית אבל מוביל בבטחה).
למה כן.
השליטה שלו בעיקר בחצי השני של העשור פשוט אבסולוטית.
למה לא.
בעשורים האחרונים אלוף העולם לא בהכרח הנהג הטוב מכולם אלא עם המכונית הכי טובה.
מההתעמלות
13. קוהיי אוצ'ימורה .
בכמה משפטים.
מתעמל מכשירים יפני
זכה פעמיים בזהב האולימפי בקרב רב.
מה עשה בעשור.
3 זהב +2 כסף אולימפיים (זהב וכסף קבוצתי )
כאמור פעמיים זהב בקרב רב
כמו"כ זכה ב 10 זהב 6 כסף ו 5 ארד באליפויות העולם .
כולל 6 מדליות זהב בקרב רב (וכן במתח וקרקע).
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
כנראה המתעמל הטוב בכל הזמנים בוודאי בעשור נתון עם 2 זהב קרב רב אולימפיים ו 6 עולמיים גם הקור רוח שלו שהביא לו את הזהב בריו לא ישכח .
למה לא .
היה בצילם של פלפס ובולט בספורט האולימפי ובכלל התעמלות זו תחרות בעייתית מכיוון שהשיפוט סובייקטיבי וללא קריטריונים מוחלטים.
מהג'ודו.
14 טדי רינר :
בכמה משפטים :
ג'ודאי צרפתי שהוא למעשה נציג הענפים הקטנים
לדעת רבים הג'ודאי הטוב בכל הזמנים.
מה עשה בעשור.
פעמיים אלוף אולימפי במשקל 100+ ק"מ
מריו וטוקיו
בנוסף זכה ב 6 אליפויות עולם במשקל 100 + ק"מ
ובעוד זהב במשקל הפתוח .
וגם ב 4 אליפויות אירופה.
הוא הג'ודאי המעוטר בכל הזמנים .
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
לא רק שהוא הג'ודאי הכי מעוטר אלא שעושה זאת במשקל הכבד ביותר מה שמוכיח שהוא הטוב שבטובים בנוסף עם רצף של 144 קרבות ללא הפסד אגדה אמיתית הנציג של הענפים הקטנים יחסית.
למה לא .
ענק אך בענף קטן יחסית בספורט .
מהפוטבול האמריקאי
15 טום בריידי.
בכמה משפטים :
קוורטרבק מארה"ב שחקנה של ניו אינגלנד .
הקוורטרבק הטוב בכל הזמנים שהתחיל את העשור הזה בגיל 33 ועדיין נתן עשור אגדי.
מה עשה בעשור.
3 אליפויות ב 5 סופרבולים ( 8 הופעות ברצף בגמר אזורי לפחות פליאוף כל העשור)
2 פעמים אם וי פי עונה סדירה
2 פעמים אם וי פי סופרבול.
נבחר כל העשור לפרו בול (האול סטאר של הפוטבול )
למה צריך להיות ספורטאי העשור.
פוטבול הוא משחק של קוורטרבקים שהם מנהלי המשחק של הארגונים עם מצבת השחקנים הגדולה ביותר .
בתפקיד הזה צריכים להיות קשוחים ביותר והוא המעוטר בכל הזמנים
וזכה בתארים גם לאחר גיל 40 התקווה לכל הזקנים
למה לא .
זהו ענף ספורט שפופולרי בעיקרו בארה"ב מה לעולם ולזה .
צ'יטה עם סטפבק
7 אוק 2019 06:31:401. מסי כי כדורגל נחשב יותר מכדורסל
2. לברון כי כדורסל נחשב יותר משחייה וטניס
3. פלפס
4. נובאק
5. בולט
ברוך רובין
7 אוק 2019 06:34:03למה מסי ולא רונאלדו לדוגמא? לא בטוח שעשור הזה שייך למסי ? ולמה לא לברון והשפעה שלו, ספורטאי העשור לדעתי זה מיתיוויר, רונדלו ומסי מתאמנים ימים על גבי ימים המניאק עושה קרב 20 דקות ולוקח 300 מליון דולר.
ברוך רובין
7 אוק 2019 06:34:48ולמה לא בריידי? ששבר כל שיא אפשרי
רונאלדו, מסי , בריידי לברון כולם בשורה הראשונה
stam
7 אוק 2019 06:45:06כי מסי הוא הכוכב מספר 1 אי פעם בענף הספורט מספר 1. כי כל ילד שני בעולם, מקטמנדו לסיירה-ליאון למקסיקו-סיטי לברלין, מסתובב עם החולצה 10-מסי. וכי אין כמו הקסם שלו, לפני הכל. אין, לא ראית דבר כזה, וגם לא תראה. אפילו יותר מג'ורדן – מסי הוא האחד שעבר אפילו את הפנטזיות שלנו בתור ילדים, איך אני עובר את כולם ומבקיע בדקה האחרונה. הוא עשה את זה ויותר מזה, כל שבוע.
סוסמעץ
7 אוק 2019 09:01:311+ לסתם
עידן
7 אוק 2019 07:00:30במסי נגע אלוהים.
רונאלדו ענק אבל אין לו אפילו 20 אחוז מהכישרון של מסי.יש לו כח רצון עבודה קשה והתמדה של סוס אבל שעמד מול מסי עשור בליגה הספרדית הוא לקח רק 2 אליפויות לעומת 7 של מסי(אליפות אחת הלכה לאתלטיקו מדריד).
עידן
7 אוק 2019 07:10:17ולגבי ליגת האלופות ברוב הפעמים לא הקבוצה הטובה ביבשת זוכה.
ריאל בחצי מהזכיות לא הייתה אפילו הכי טובה בספרד.
גם קבוצתי האהובה ליברפול שזכתה בליגת האלופות שנה שעברה הייתה פחות טובה ממנצ’סטר סיטי שזכתה באליפות אנגליה(ליברפול במקום השני)
הליגה המקומית היא ארוכה יותר(9 וחצי חודשים) וסיזיפית שבסופה זוכה באמת הקבוצה הטובה ביותר בניגוד לליגת האלופות שברגע שנגמר שלב הבתים הקצר עוברים לנוק אאוט של בית חוץ ויותר קל לזכות שם לקבוצות שהם יותר אנדרדוגיות(אתלטיקו הגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות גם דורטמונד פעם אחת ובשום שלב הן לא היו בין שתי הקבוצות הטובות באירופה)
אזרח
7 אוק 2019 08:02:23נקודה למחשבה – אפשר להציג את זה גם אחרת – בליגת האלופות צריך לנצח 3 קרבות נוקאאוט ועוד גמר אחד ברצף. בליגה מספיק לאבד פחות נק' מהיריבה נגד נמושות הליגה,
ולכן האלופות זוכה הקבוצה הטובה יותר, ובליגה הקבוצה היציבה יותר.
3 זכיות רצופות זה לא בגלל "יתרון מובנה לאנדרדוג". ב2017/18 למשל, ריאל (ורונאלדו) פתחה חלש ואיבדה מהר מאוד את הסיכוי לליגה. זה לא אומר שבארסה יותר טובה. (למרות שבמקרה הזה כן, וההפסד לרומא היה מפגן לוזריות אדיר שמתחרה רק בזה מול ליברפול).
אזרח
7 אוק 2019 07:56:53אני מסכים שמסי רמה מעל רונאלדו. אבל להציג את מאזן האליפויות כהוכחה לכך, זו הטעיה. המצב היה יכול להיות גם הפוך ועדיין מסי היה יותר טוב. מה היה קורה אילו מסי היה בריאל ורונאלדו בבארסה? גם אם המצב לא היה נשאר כמו שהוא, קשה להאמין שהמאזן היה מתהפך
stam
7 אוק 2019 07:59:29ואני כל הזמן מפנטז על דבר אחד, שאף אחד לא מעלה, כי התרגלנו ליריבות ההיסטורית –
מה היה קורה אם מסי ורנאלדו היו פאקינג *** משחקים ביחד? ***
אהההה… למה אף אחד לא נתן לנו את האפשרות הזו… אני נעשה רטוב רק מהמחשבה 🙂
אזרח
7 אוק 2019 08:06:40לגבי השילוב של מסי (גדול המוסרים בכל הזמנים) עם רונאלדו – האמת, לא היה כזה מדהים לדעתי. לרונאלדו אין אחוז ניצול מצבים כה גבוה שינצל את המצבים שמסי יוצר, והוא פשוט "ווליום סקורר" שמבקיע הרבה כי בועט הרבה. (בכדורגל להבדיל מכדורסל, זה לאו דוקא פוגע בקבוצה כי את רוב המצבים הוא מייצר לעצמו עם תנועה נכונה). לפחות חצי מהשערים שלו הם מהגבהות סתמיות שמסי דווקא לא מבצע לרוב.
אז קבוצה חזקה זה מן הסתם היה יוצר – אבל לדעתי לא משהו שגדול מסך חלקיהם.
אזרח
7 אוק 2019 08:08:36מה שכן היה משתפר זה המספרים של מסי בעקבות תשומת הלב שרונאלדו יצור – אבל גם לואיס סוארס יודע לפנות שטחים.
stam
7 אוק 2019 10:42:07מסתבר שרונאלדו נשאל פעם את השאלה הזו בדיוק!
בלי לבדוק: מה רונאלדו ענה לשאלה, "מה היה קורה אם מסי ואני היינו משחקים ביחד":
.
א. היינו עושים צחוק מכל יריבה. מסי ואני ביחד? חבל על הזמן, תסגרו את הליגה…
ב. זה חלום. מסי היה שמח לסקורר כמוני, אני הייתי שמח לקבל ממנו את המסירות, שרק הוא יודע לתת
ג. נשמע רעיון נחמד, אבל מי היה בועט את הכדורים החופשיים?
ד. הייתי זוכה ביותר תארי "כדורגלן השנה" ממסי
אזרח
7 אוק 2019 19:03:20הוא לא יענה ברצינות על שאלה כזו ולכן ג או ד. בעצם ברור שד'
stam
7 אוק 2019 19:23:32כן. אם אתה חושב רונאלדו, אז רק ד'.
איזה בנאדם… זה כנראה מה שעושה אותו כ"כ הישגי.
ברוך רובין
7 אוק 2019 13:48:29עידן אותה אוהד של מסי, לרונאלדו יש כישרון ברמה של מסי. רונאלדו הוא סקורר ברמה הגבוהה ביותר מסי הוא שחקן יוצר ברמה הגבוהה ביותר , מי יותר טוב אין לי מושג (מסי בעונה הסדירה, רונאלדו בנוקואט)., להציג את הזכייה בליגת האלופות כפחות מהליגה הספרדית זה בדיחה עצובה והטייה של המציאות , אני לא מדבר על הנבחרת ששם למסי אין תואר עם הסגל שלידו ליגת האלופות זה התואר החשוב באירופה, לגבי מי יוכר יותר חולצות זה מסי ורונאלדו במקומות הראשונים (אין הבדל משמעותי בין השניים), אפילו גארדיולה שינה את המחשבות שלו על השחקן הטוב בעולם (כמאמן סיטי פתאום רונאלדו השתווה למסי),
.
להגיד לשחקן שזכה בכל תואר אפשרי תואר אפשרי תוצר של עבודה קשה ,זה בדיחה.
אזרח
7 אוק 2019 19:07:15לא ברוך. מסי הוא גם יוצר ברמה הגבוהה ביותר וגם סקורר ברמה הגבוהה ביותר. אתה יודע מה זה xG (extented goals נתון שמודד את איכותו של כל מצב, וכך אפשר לדעת כמה שערים שחקן היה אמור להבקיע לעומת כמה באמת כבש. מסי מוביל בפער את כל אירופה בהפרש בין הנתונים האלה. מכמות מצבים שאמורה להפוך גול אחד, הוא מייצר בממוצע 1.6 גולים. הוא פינישר הרבה יותר טוב מרונאלדו.
אהרון שדה
7 אוק 2019 20:13:32אזרח אני חושב שאני חותם על כל מילה שכתבת בכל התגובות כאן .
stam
7 אוק 2019 21:52:07כן, לגמרי. ברוך, אתה ממש באופסייד. הם אפילו לא קרובים, למרות האובר-אצ'יבריות של כריסטיאנו.
הציפור הנדירה
7 אוק 2019 11:32:44זה חייב ללכת לפי הענף היותר פופולארי אלא לפי ההישג הספורטיבי ושל פלפס ובולט גדול יותר.
אמנם השיקול נכון ביחס לענפים השוליים אך אתלטיקה ושחייה אינם שוליים וברמה האולימפית אף חשובים יותר.
הציפור הנדירה
7 אוק 2019 12:58:43*זה לא חייב ללכת לפי הענף הפופולארי.
צ'יטה עם סטפבק
7 אוק 2019 06:32:17אגב פלפס ובולט הם ב10 הספורטאים הגדולים אי פעם אצלי
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
7 אוק 2019 06:39:21תודה רבה אהרון, על הסדרה המלומדת הזו.
.
שאלה קשה מאד מציב הטור הזה, אין לי מושג איך מחליטים.
.
נראה לי שלספורטאים שמתמודדים בספורט יחידני יש כאן יתרון מובנה – קל יותר להסביר מדוע ההצלחה היא בזכותם.
.
אז הצבעתי פדרר.
stam
7 אוק 2019 06:41:58טוב, זו באמת תחרות אבסודרית, בין האייקונים הגדולים של הספורט.
ננסה לעשות את זה. במכפלה של הישגים, יכולת, חשיבות הענף, מספר הצופים, והקסם שנקרא ספורטאי במיטבו והריגוש שנגרם לי הקטן בבית –
לא יכולה להיות תחרות ללאו מסי.
וכן, זה כולל גם את מר ג'יימס, גם את בולט (באמת צריך חוצפה כדי שמישהו ינצח את בולט, בתחרות כלשהי!), גם את פדרר והשלישיה בכלל, גם את פלפס… אמרתי: כמעט לא פייר לעשות בכלל את התחרות הזו, בין הכי ווינרים של העולם.
אבל גם בעוד 100 שנה, אולי בעוד 1000 שנה, כשאנשים יגידו כדורגל, הם יגידו: מסי.
עידן
7 אוק 2019 07:01:55זה בלתי אפשרי לבחור מכל כך הרבה ענפים שונים.
החקלאי מאי שם
7 אוק 2019 07:22:08אי אפשר להשוות שחיה לשום ספורט. מי שהיה בבריכה יודע שכמעט כל אימון נמשך שעות של שחיה סיזיפית ….קילומטרים וכמה פעמים ביום. בסוף בספורט קבוצתי יש הנאה ,שמחת חיים וכיף . לא כך בשחיה שקצת דומה למרתון במים. פלפס הגדול מכולם .פנומן פיזי שהצליח מבחינה מנטאלית להיות הגרסה הכי טובה של עצמו בכל תחרות אפשרית . איש ברזל נקודה
סוסמעץ
7 אוק 2019 09:04:01גם אני חקלאי
==
אבל לא בגלל זה
==
אני לגמרי מסכים
==
10+
גיא רוזן
7 אוק 2019 07:26:49קודם כל,
זה בלתי אפשרי באמת לשפוט בין ענפים כל כך שונים.
.
אז אני נאלץ לחזור לשורשים. למה אני אוהב ספורט? מתי התחלתי באמת לאהוב ספורט?
ה-"למה", זה החלק הקל. הריגוש. הציפייה. האכזבה התהומית. האופטימיות שצומחת במקומה.
ה-"מתי", זה דרש לנבור בזיכרונות.
הרגע המכונן, מבחינתי, זה 1984. אולימפיאדת לוס אנג'לס.
לא גדלתי בבית ספורטיבי, אבל בזמן האולימפיאדה, המרקע היה על ספורט ללא הרף.
ומה לעשות, באולימפיאדה, ישנם 3 ענפים שבלטו יותר מכולם –
האתלטיקה הקלה, השחייה, וההתעמלות.
אז הייתה מרי לו רטון האמריקאית בהתעמלות, היו גיינס מיכאל גרוס הגרמני בשחייה,
והיה אחד קרל לואיס, בולט מעל כולם, באתלטיקה.
שום כדורגלן לא הצליח לשבות אותי כמו שלואיס עשה זאת עם השחזור של ההישג של ג'סי אוואנס. 4 מדליות זהב.
.
עם השנים, זו נשארה האולימפיאדה שעבורי ייצגה את הטופ של הספורט. ספורטאי על שמתחרים רק פעם ב-4 שנים עבור הזכות להיכנס לדפי ההיסטוריה.
בטניס יש 4 גראנד סלאם בשנה. כדורסל וכדורגל? בכל שנה יש אלופה חדשה.
אבל אתלטיקה, שחייה, והתעמלות?
כבודן של אליפויות העולם במקומן,
בסופו של יום היעד הנכסף (או לצורך העניין, "היעד המוזהב"), זו מדליית הזהב האולימפית.
כזו שאפשר לזכות בה רק פעם ב-4 שנים. נצח.
עצם העובדה שהכדורגלנים שמופיעים ברשימה הם כאלו שלא זכו במונדיאל, רק מחזקת את טענתי שהמדליה האולימפית פשוט "שווה" יותר.
.
כאשר אני מתבונן על העשור האחרון, בולט מעל כולם, לדעתי, הוא פלפס.
הוא התחיל את העשור כאשר לכאורה שיאו מאחוריו. איך משחזרים הישג כמו זה שהשיג ב-2008?
8 מדליות זהב אולימפיות ב-8 מקצים. 7 מהן עם שיאי עולם, ה-8 "רק" שיא אולימפי.
מטורף.
ועדיין, הוא מצליח להישאר בטופ של השחייה העולמית, כאשר הוא זוכה באולימפיאדה ב-4 מדליות זהב, וב-2 מדליות כסף. בלתי נתפס.
4 שנים אחר כך, כאשר באמתחתו שנים של קשיים נפשיים אדירים, בעקבותיהם התאוששות אדירה ובלתי נתפסת,
פלפס מגיע לאולימפיאדה ה-4 בקריירה שלו. לפני כן הוא זכה במדליות זהב ב-04, 08, ו-12'. הוא כבר אחד הספורטאים הגדולים בתולדות ענף השחייה בפרט, ובספורט האינדיוודואלי בכלל.
הוא צולח (תרתי משמע) את אולימפיאדת 16' שוב עם הישגים בלתי נתפסים. שוב הוא מלך בריכת השחייה.
הפעם באמתחתו 5 זהב, ומדליית כסף נוספת.
כבר כתבי "בלתי נתפס"?
כן, בלתי נתפס.
.
אז הסברתי למה אני "מוטה" אולימפיאדות.
השאלה שנשאלת היא –
שחקן של ענף קבוצתי לא יכול להיות "ספורטאי העשור"?
ואם לא, אז אולי הוא גם לא צריך להיכנס לרשימה?
.
התשובה אחרי הרהור נוסף היא שבהחלט יש ספורטאים מענפים קבוצתיים שיכולים להתחרות על תואר "הספורטאי הגדול מכולם". רק ש-"נטל ההוכחה" שלהם גדול יותר.
באליפות, זוכים קבוצות, לא שחקנים. אז צריך שהספורטאי המדובר יהיה בטופ של הענף שלו, ללא עוררין, ולמשך תקופה משמעותית.
שריך שזו תהיה דומיננטיות בלתי מתפשרת.
פלפס עם 4 אולימפיאדות בהן הוא מלך הבריכה, הוא הציג דומיננטיות בלתי מתפשרת.
מי השחקנים הקבוצתיים שעשו זאת (לא בעשור האחרון, בכלל)?
גרצ'קי בהוקי קרח.
ג'ורדן בשנות ה-90'.
מסי, רונאלדו, בריידי, לברון, קרי?
הם קרובים, אבל "לא שם".
מספיק בשביל להיכנס לרשימת המתחרים,
לא מספיק בשביל לחצות את קו הסיום לפני ספורטאי כמו פלפס.
.
תודה, אהרון.
stam
7 אוק 2019 07:42:37ואני אהיה לרגע הסניגור של יוסיין בולט. (ולא שאני מדרג אותו כספורטאי העשור… אם בכלל אפשר לבחור אחד).
בולט עשה הכל. ה-כ-ל.
הוא, בגדול, ניצח בכל תחרות. או בכל תחרות חשובה.
הוא זכה במדליות זהב, ב-100 וב-200, בכל 3 האולימפיאדות שלו.
הוא האיש הכי מהיר בעולם. עד היום. שיאי עולם. ועל הדרך, לקח את גם את השליחים לשיא עולם.
מה – עוד – תבקש – ממנו? אין יותר ממה שהוא עשה, עבור אצן. אין יותר מזה.
אז מה תגיד לבולט: אתה לא מספר 1?
איך לא מספר 1?! הוא הכי טוב והוא לא מנוצח. מה עוד היה יכול לעשות כדי להיחשב לגדול מכולם?
אז בעצם התשובה שאנחנו נותנים פה היא: יוסיין בולט היקר – אתה לא יכול להיות מספר 1. כי מראש לא היית יכול להיות כזה. כי התחרות הזו על ספורטאי העשור, בעצם חסומה מפניך, בפועל. וזה קצת לא פייר, כן…
גיא רוזן
7 אוק 2019 07:51:49יש בהחלט מצב שבעוד חודש הייתי כותב "בולט".
יש בהחלט מצב שלא כתבתי בולט כי אני "מוטה".
יש בהחלט מצב שבולט יבחר על ידי רוב המצביעים כספורטאי העשור,
ואז לא יהיה לי ויכוח עם אף אחד מהם.
זה הקטע של הצבעות מסוג זה. זה כל כך סובייקטיבי.
..
(אישית, יש לי פינה חמה לפלפס בגלל הקשיים שעבר. בגלל השקיפות בהתמודדות עם אותם קשיים. אבל זה רק אני, ועולמי?
הוא צר כעולם נמלה. סובייקטיבי)
אהרון שדה
7 אוק 2019 20:15:28שיאי עולם של 2009 לעשות אותם ב 2010
stam
7 אוק 2019 07:49:50ואם להיות כן (דרך אגב, אומרים "כן" ולא "כנה". הבחור הוא "כן", והבחורה "כנה") –
אם להיות כן, אז בסוף כמעט כולנו נבחר את הספורטאי שאנחנו הכי קרובים אליו, סובייקטיבית. אחד יגיד נדאל, השני פדרר, השלישי מסי, הרביעי לברון – כל אחד ואהדותיו. חלקנו גם יעשה את זה "אובייקטיבית". כדי לנמק לעצמנו, שאנחנו לא "משוחדים", וזו אכן "הבחירה המחייבת", עבור כולם. כי אנחנו רוצים שדעתנו תוביל. כי כולנו אוהדי ספורט, נו, שרוצים שהאיש שלנו ינצח, והאיש השני – ממש לא. ובגלל שבעצם, אי אפשר פה לדרג אובייקטיבית, בין כדורגל ושחיה, טניס וכדורסל, תפוחים ואגסים. זה נדון מראש לכישלון.
stam
7 אוק 2019 07:56:36והיפה שכל אחד פה שמנמק (כולל גם אותי, בטח) – מנסה למצוא את הפקטור האחד, שיהיה מכריע. וזה צ'רי פיקינג… זה מוטה, כמובן.
Havlicek stole the Ball
7 אוק 2019 13:42:29קונטינגנטיות
אירוניה
וסולידריות
אבי טרכטמן
7 אוק 2019 08:08:47זאת רשימה אדירה אדירה אדירה, איזה עשור
מה שכן, לא הגיוני שנדאל.ופדרר פה לפני נולה, שהיה באופן מובהק הטניסאי ההישגי של העשור
אהרון שדה
7 אוק 2019 20:16:26הם לא לפני נולה כתבתי בפירוש אין סדר הדירןג שלי למטה
אבי טרכטמן
7 אוק 2019 21:43:19אהרן, לא אתה הבעיה. הסקר הוא הבעיה. כרגע פדרר עם 8%, נדאל עם 4% , נולה עם אחוז בודד
זאת תוצאה לא סבירה בעליל.
אהרון שדה
7 אוק 2019 23:06:31אני בהחלט מסכים
dror2
7 אוק 2019 08:42:27בתור אוהד של ברצלונה ומסי הייתי אמור לבחור בו, אבל…
כדורגל הוא ספורט קבוצתי. קח את ברצלונה כמו שהיא בעשור האחרון, עם כוכב יותר אנושי ממסי – ואני לא בטוח שההישגים שלה היו פחותים בהרבה. ויש כמובן את הכוכבית של הנבחרת, והמאזן החלש יחסית בשלבי הנוקאאוט בצ'מפיונס.
ההצלחות המדהימות של מסי קשורות גם לקבוצה המדהימה שהוא משחק בה ולכמות הכישרון המטורפת שסובבת אותו.
פלפס לעומת זאת, אמנם בענף הרבה יותר קטן, אבל עדיין יחידני, נבחן כל פעם בפני עצמו, והצליח יותר מכולם. מבחינתי הוא ספורטאי העשור, למרות שאי אפשר להשוות את הפופולריות וההשפעה שלו על האוהדים.
אזרח
7 אוק 2019 16:35:50על מה אתה מדבר? 2 האליפויות האחרונות לא היו, ללא מסי. בעונה הקודמת היה רצף של איזה 17 משחקים בליגה שהוא כבש, חלקם הגדול לא היה מסתיים בניצחון בלעדיו. תהיה בטוח שגם את האלופות ב14/15 לא היה להם. וכמובן שלא היו דופקים שלישיה לליברפול עונה שעברה.
stam
7 אוק 2019 19:27:42אפרופו רצפים, בין שאר השיאים שלו, מסי מחזיק בעוד הישג מופרע. בעונת 2012-3, הוא כבש ברציפות, שבוע אחרי שבוע, נגד כל קבוצות הליגה. השלים את הסייקל… 33 שערים ב-21 משחקים רצופים. חייזר, נו.
סוסמעץ
7 אוק 2019 09:22:50שלושה כוכבים זורחים מעל העשור הזה
==
שלושתם מיצגים את המיוחד, האדיר, נשגב ומעורר השראה שבספורט
==
פלפס בבריכה ובזהבים אוליפיים
==
מסי בקסמים שכל ילד חולם
==
ובולט שפשוט השאיר אבק לכל הרצים האחרים
==
אחרים הרבה פחות בולטים בעיני, למרות שלהפלופ, רונלדו ואפילו קרי
==
הטביעו את חותמם בגדול
Berch
7 אוק 2019 10:10:40כשמכניסים כדורגל למשוואה זו בעיה.
כדורגל זה נחמד אבל אני לא מת על זה.
בחרתי פדרר כטריביוט לזקנים + הבחור מלא סטייל.
פול אלגאנט כמו שאומרים החברים של בג'סי כהן
🙂
asaf
7 אוק 2019 10:22:02במילה אחת: פדרר בעוד מילה: יציבות
Doc Rivers
7 אוק 2019 11:06:46ספורטאי קבוצתי(מסי) יותר טוב מספורטאי אולמפי? אני לא חושב שעל אף הפופלריות צריך להקיבע מידת הישגיו של הספורטאי אלא אם זה משהו יוצא דופן וזה לא לצערי.
Doc Rivers
7 אוק 2019 11:15:17אגב קצת מוזר שלא הכניסו לרשימה בסקר את פלויד מייוות'ר הפורטאי הכי יקר אי פעם עם הכי הרבה ניצחנות באגרוף
אהרון שדה
7 אוק 2019 11:30:05לא הכנסתי כי לדעתי האגרוף בשפל זה לא אותו ענף של טייסון ובטח לא של עלי .
הציפור הנדירה
7 אוק 2019 11:29:45דוראנט לפני קארי אף שהצטרף למועמדת לאליפות שזכתה שנתיים קודם לכן כי הוא היה השחקן המוביל של הלוחמים והמצטיין שלה בשתי הזכיות באליפות.
הבחירה שלי היא פלפס ואחריו בולט.
אהרון שדה
7 אוק 2019 12:26:48טוב אז הגיע הזמן לתת את הדירוג שלי אך ראשית הקדמה קצרה .
בוודאי שקשה עד בלתי אפשרי להשוות בין תפוחים לתפוזים וכמובן שזה סוביקטיבי אבל אולי הקריטריון הבא יאפשר קצת יותר והוא מי ייכנס להיסטוריה גם אני בוגר שנות ה 80 .
ומעיד שבשנות ה 80 נכנסו להיסטוריה דייגו לארי מגיק וקארל לואיס ( אחריהם פלאטיני ואן באסטן קארים פורסט בקר מקנרו וקונרוס).
בשנות ה 90 היו אלו .
מייקל גורדן סמפארס סנה מייקל גונסון וגורצקי ( וגם רומאריו זיזו האקים אינדוראיין שרבו לואיב )
בשנות 00 היו אלו זיזו ורונלדו (השמן ) קובי ושאק פדרר פלפס בולט ואמסטרונג ( עד שנפסל ).
והפעם הרשימה איכותית במיוחד.
מסי רונאלדו לברון שלישיית הטניסאים פלפס ובולט יחד עם אצמורה ופרום בשקט ברשימת העשור ובכל עשור אחר יחד עם המשמעות ההיסטורית שלהם .
והתחרות הפעם קשה במיוחד .
שחר אלוני
7 אוק 2019 12:59:56בחרתי במסי, בשקט יכולתי לברון,פלפס, בולט או את אחד הטניסאים
ברבור שחור
7 אוק 2019 13:41:26בולט בפער גדול מעל כולם…..הוא גרם לי לחלום.
השיאים שהוא ניפץ נחשבו בלתי עבירים…וכן 3 אולימפידות ברצף מלך המסלול.
אין דבר כזה בלתי אפשרי…תשאלו את בולט
ברבור שחור
7 אוק 2019 13:43:07מסי ללא בארסה לדעתי עם 0 תארים .זו גם אנומליה
אזרח
7 אוק 2019 16:39:58אתה טוען שאם מסי היה משחק בקבוצה אחרת, היה זוכה ב0 תארים, או שבארסה בלעדיו תשאר ללא תארים? האפשרות השנייה כנראה לא נכונה ועל האפשרות הראשונה אפילו לא אנסה לענות. זו שאלה חסרת משמעות. שים אותו בסביליה ואולי היה גונב גביע, שים אותו בקבוצת ליגה ג' והיה זוכה באליפות ליגה ג'. שים אותו בלגאנס ואולי לא היה זוכה בכלום. איך זה מוריד מהעובדה שהוא השחקן הכי טוב בעשור הזה?
הציפור הנדירה
7 אוק 2019 14:23:49לגבי לברון, השיקול למה לא אינו שיקול כי כל התארים האישיים שבהם זכה לא קשורים לכך ששיחק במזרח היותר חלש אל ליכולתו בין כלל שחקני הליגה. וגם כדי לזכות באליפות אלופת המזרח צריך לנצח את אלופת המערב. לכן להיותו במזרח במשך כמעט כל העשור לא צריכה להיות השפעה על הבחירה והיא אינה סיבה לא לבחור אותו.
stam
7 אוק 2019 19:45:22אכן. לברון גם ניצח בפינאלס (ביחד עם הקבוצה שלו…), את 3 אלופות המערב, שנחשבות לגדולות ביותר של תקופתו. את אוקלהומה הגדולה, של דוראנט-ווסטברוק-הארדן; את סן אנטוניו היפה, של דאנקן-פארקר-ג'ינובילי-קוואי; ואת גולדן סטייט 9-73, הספלאש בראדרז, בעלת המאזן הטוב ביותר בהיסטוריית ה-NBA. למותר לציין, שהוא היה גם ה-FMVP הבלתי מעורער של הסדרות האלה. ובאחרונה גם רשם, לראשונה בהיסטוריה, הובלה בכל 5 קטגוריות המשחק, על כל השחקנים משתי הקבוצות; דבר שלא קרה באף סדרה, קל וחומר לא הפינאלס, אי פעם. כך שטיעון "המזרח החלש", לא מחזיק פה מים.
אהרון שדה
7 אוק 2019 23:07:56האליפות כשאתה פוגש בגמר קבוצה שעברה מלחמות עולם היא אליפות יותר קלה ולכן זה כן טיעון .
stam
8 אוק 2019 10:43:27בסדר. עוד טיעון. היום שבו לא יהיה טיעון כלשהו נגד לברון, יבוא הרבה אחרי הגעת המשיח.
stam
8 אוק 2019 10:46:33וזה יקרה אפילו כשלא יהיה אף טיעון כנגד מסי – וזה באמת רחוק.
מה לעשות, תמיד יהיה מי שמנסה להחליש כוכב חזק באיזשהו "טיעון". תמיד. ואין לזה סוף.
שחר דלאל
7 אוק 2019 15:57:25תודה רבה אהרון.
.
משום מה תמיד אני מאחר לקרוא את הטורים שלך ולכן כמעט ולא מגיב, אבל הם נותנים ערך מוסף באתר ואני מודה לך על כתיבתם.
אזרח
7 אוק 2019 16:47:59מסי. כי אני לא מבין כלום בשחייה/אתלטיקה ובכלל התחומים האלה נראים לי תלויים יותר מדי בתכונות גופניות מולדות ולכן לא מעניינים.
מסי הוא הלברון ג'יימס של הכדורגל. גדול הברוקרים, ובו בעת מוסר מהרמה הגבוהה ביותר, אם לא ה-. כמו שלברון מנצל את היכולות הפיזיות שלו כדי לחדור לסל, מסי משתמש/מתגבר על התכונות הפיזיות שלו (אמנם נמוך וחלש יחסית, מה שמפריע לו במאבקים על כדור, אך כשהכדור כבר אצלו הוא משתמש בקואורדינציה והזריזות המדהימה שלו כדי שפשוט יהיה בלתי אפשרי פיזית להוציא אותו ממנו) ומציג כדרור חלק, הרבה פעמים אפילו בלי להשתמש בהטעיות.
אזרח
7 אוק 2019 16:48:26גדול הברוקרים* = גדול הסקוררים..
אהרון שדה
7 אוק 2019 16:50:31תודה רבה שחר וכל המגיבים .
הדירוג שלי
11-15 המילטון קרי פדרר פארח ורינר .
הסיבות לכך יוסברו בשורות הבאות .
15 המילטון גם בגלל המקצוע שהוא לא הספורט החשוב ביותר
גם בגלל השליטה שלא הייתה אבסולטית שלו ובעיקר בגלל המרכיב המכני של המכונית שנראה חזק ומשמעתי
14. היה ספורטאי ענק ( תרתי משמע ) ואף היסטורי בענפו אך מדובר בענף פחות נחשב בעולם ולכן במקום בחמישייה השלישית בלבד בעשור שכזה .
13. קרי. באמת קוסם שכולם אוהבים לראות אבל זה שלא היה אם וי פי פליאוף ושהיה חלק מקבוצה שם אותו רק כאן
12 . פארח : אתלט על ששלט בשני מקצועות אך קשה להשוות אותו לגדולי הענף בעבר כבקלה או גברסילסי וזה בא לידי ביטוי בשיאי העולם .
11 פדרר :היה לי קשה להדיח אותו מהטופ 10 אך העובדה שהוא הטנסיאי השלישי בטיבו ושהיה לו עשור טוב בהרבה בעשור הקודם הכריעה עדיין אולי הספורטאי הוותיק הטוב ביותר ( נניח בממוצע גיל של העשור או בהישגים מגיל 35 ומעלה)
Zivke
7 אוק 2019 18:27:01איזה עשור גדול זכינו לחיות, ואיזה סיכום אדיר של אהרון. תודה רבה!!
עידן
7 אוק 2019 18:37:05בסוף בחרתי ב דיוקוביץ ששלט בעשור הנוכחי בטניס למרות שבולט ופלפס יכלו מבחינתי להיות באותה מידה ספורטאי העשור.
אני רוצה להבהיר את עצמי בקשר לנושא מסי-רונאלדו.
כישרון כמו מסי לא היה מאז מראדונה ששיאו היה קצר בהרבה משל מסי גם בגלל דברים שלא קשורים לכדורגל בעיקר סמים.
כשאמרתי שלרונאלדו אין אפילו 20 אחוז מהכישרון של מסי לא התכוונתי לנגח את רונאלדו.מצד אחד רציתי להראות את ההבדל ממסי אבל מצד שני רונאלדו שמבחינת כישרון היו כמה במהלך העשור חוץ ממסי שהיו יותר כישרוניים ממנו כמו נאיימר זלאטן ועוד אבל רונאלדו בזכות עבודה קשה כח רצון מטורף ואובססיביות השאיר אותם הרחק מאחור והפך למספר 2 בעשור ויש שיאמרו אפילו מספר 2 בכל הזמנים עקב הישארות בשיא יותר מעשור
מסי מההתחלה ידעו שיש שם משהו מיוחד
אצל רונאלדו לקח כמה שנים.בשנים הראשונות ביונייטד הושווה לווין רוני הפחות כשרוני עד שבסוף עקף אותו.רונאלדו גופנית גם נראה שונה עקב עבודה קשה.
לגבי ליגת האלופות.בגלל השיטה לקבוצה אנדרדוגית יחסית יותר קל לקחת ליגת האלופות מאשר את הליגה המקומית עצמה שבה צריך להיות מרוכז 9 וחצי חודשים.
רונאלדו הוא סקורר והסיבה שכל השנים היה לי קצת קשה לחבב אותו היא האובססיביות שלו לסטטיסטיקה אישית ותארים אישיים(לא שמח בגולים של חבריו לקבוצה בהרבה מקרים).
מסי אמרו בהתחלה שזה בגלל צאבי ואינייסטה שמבחינתי הם גאוני כדורגל רק שכחו שהם לא היו כוכבים גדולים לפני מסי.אחרי שפרשו מסי המשיך לקחת אליפויות ולקחת את בארסה על הגב ולהשאיר פירורים בליגה למועדון הגדול בעולם ריאל מדריד(2 אליפויות בסך הכל בעשור אחד)
stam
7 אוק 2019 19:36:23אפרופו עניין צ'אבי-אינייסטה, הגדולים בפני עצמם (אינייסטה כבר זוכה לתואר "דון", הכבוד הגדול ביותר, בגלל השער ההיסטורי. וצ'אבי, הוא גדול כדורגלני ספרד אי-פעם, סליחה קסיאס, סליחה ראול).
ובכל זאת. הידעת שבמהלך התקופה המשותפת שלהם ביחד בברצלונה, למסי יש יותר בישולים, מאשר לצ'אבי ואינייסטה ביחד? תקרא את הנתון הזה שוב. לא שערים. בזה הוא כבש, בערך פי 50 יותר משניהם. בבישולים. מסי לבדו, מסי שכביכול הסתמך על שני אלה – בישל יותר משני הגאונים באלה, ביחד. היתה עונה אחת שמסי היה, בו-זמנית, מלך השערים של כל אירופה + מלך הבישולים של כל אירופה, ביחד.
זה – בלתי – נתפס. וזו רק דוגמה קטנה, כי הזכרת אותם.
כי מסי הוא החלוץ הטוב בכל הזמנים – וגם עושה המשחק הטוב בכל הזמנים. דבר כזה לא אפשרי, בתכלס.
זה כמו לברון וסטף, ביחד. או ג'ורדן וקארים. או שילוב דומה. מסי הוא שני הכדורגלנים הכי טובים אי פעם, בגוף גמדי אחד. מהסיבה הזו, ומעוד סיבות, אין לו תחרות, וזה אפילו לא קרוב.
אהרון שדה
7 אוק 2019 19:30:09דירוג 6-10 רונאלדו נאדל אצמורה פרום בריידי.
הסבר כללי חדבתי שנכון שחמשת הגדולים יהיו מחמש הענפים הבולטים בעיני.
10 בריידי .בהחלט מעורר השראה אך גם בספורט קבוצתי וגם כזה שמוכר בעיקר רק בארה"ב.
9. אוצימורה .בהחלט מתעמל אגדי בהחלט טוען לכתר הגדול בכל הזמנים אך משמעותית פחות מעורר השראה מקומונצי או ביילס .
8. פרום : אגדת ענק במקצוע קשה אך קצת פחות נחשב גם לאור שעורריות השנים שקדמו לו .
7. רונאלדו : אני אומר משהו מעניין בהחלט ייתכן שמגיע לו תואר כדורגלן העשור לאור הישיגיו הפונמונלים אבל בעיני ספורטאי העשור זה משהו מעבר לתארים ושם בעיני לפחות ללא ספק רק הכדורדגלן השני בטיבו ומכרח זה רק בחמישייה השנייה .
6 . נאדל : בעשור אדיר אך שני בענף ולכן לא טופ 5
אהרון שדה
7 אוק 2019 20:09:37חמשת הגדולים מורכבים מהמובילים מהכדורגל ,הכדורסל ,הטניס , השחייה והאתלטיקה.
מעבר לספורטאים שמפארים את החמישייה מדובר בצמד הענפים הקבוצתיים הנחשבים בעולם כאשר אתלטיקה ושחייה הם המקצועות האולימפים הנחשבים והטניס הוא המקצוע האינדיבודאלי אולו הנחשב ביותר למשך כל תקופת השנה לאו דווקא שנה אולימפית .
ולכן לאחר לבטים לא קלים זו החמישייה
מהכדורגל מסי מהכדורסל לברון מהשחייה פלפס מבאתלטיקה בולט ומהטניס גיוקוביץ .
ועכשיו לדירוג .
5. לברון : ללא ספק הדומיננטי ביותר בנ.ב.א אבל בפרספקטיבה היסטורית השיג "רק" 3 טבעות שזה פחות ממייקל כשגם קובי ודאנקן השיגו יותר טבעות ולפחות מספר דומה בעשור ( וכן קרי ).
גם הסביבה הפחות תחרותית שסידר לעצמו קצת הורידה לו .
4. ג'יוקוביץ : למיטב הבנתי נתן את העשור הטוב ביותר אי פעם לטינסאי ( יותר הישגי מספורטאית העשור הבלתי מעורערת של הופס סרינה ווילימאס) במובן זה טוען לכתר חזק ביתר.
אבל הטענה שלי שיש אנומליה גדולה מאד בעולם הטניס מחוץ לטופ 4 בעשור .
לצורך העניין החמישי הישגית הוא וורוניקה
וכאשר אני מסתכל על העשןר הקודם שם שיחקו סמפארס פדרר אגאסי איסנסביץ סאפין נאדל ודיוקביץ עצמו ורבים אחרים או כשאני מסתכל על שנות ה 90 עם סמפארס בקר אדברג וילנדר אגאסי איבנסיביץ בורגרה צאנג שטיך ואפילו קצת מקנרו וקונורס אני מבין שיש כאן פער עצום .
תגידו אבל טופ 3 ענק .
אז אומר נכון אבל כשהרביעי מארי פצוע כ"כ.
וכשהשלישי פדרר בגיל כ"כ מתקדם
וכשנאדל פצוע זמן לא מועט וגם מתמחה בעיקר בחימר הרי שאני מבין שלאנומליה חלק לא מועט ולכן רק רביעי .
3.בולט : אגדה שהייתה באמת אולי גדול האתלטים והאתלטיקה שהיא מלכת הספורט אלוף אולימפי מכאן עדיין פעם 3 ברצף אגדה ….אבל הרגעים הגדולים באמת שלו ושיאי העולם הבלתי נשכחים ובלתי נתפסים היו בעשור הקודם .
2. פלפס : ענק שבענקים זה שהוא לא ספורטאי העשור לא אומר שהוא לא הספורטאי הגדול בכל הזמנים אלא שצריך לזכור שההישג הכביר שלו כולל גם ובעיקר את העשור הקודם שם באולימפיאדה אחת גרף 8 זהב.
אז הלהישאר בשלטון עשור שני ברציפות זה דבר כביר ויוצא דופן ובכל זאת בגלל שזה העשור המשני שלו עצמו הוא מדורג אצלי רק שני .
1. מסי . נכון מבחינת הישגיות הוא לא השיג מספיק לא גביע העולם ובכלל שום תואר עם ארגנטינה .
גם בליגת האלופות זכה פעמיים בלבד ובעשור שראמוס זוכה בשש טורנירי ענק ויריבו רונאלדו בחמש זה מעט מדי ( צאבי אנייסטה ובעצם רוב הרכב ריאל עם 4 תארים גדולים ).
בנוסף ישנה טענה שיש מגרעה כזו או אחרת בספורט קבוצתי .
כל אלו לחובתו .
אך יחד עם זאת אני מנסה לבחון את הספורטאי שנתן את ההשראה את הקסם את הדבר המיוחד הזה שאני זוכר כילד מדייגו קארל לואיס ,טייסון מגיק ולארי בשנות ה 80 .
או ממייקל גורדן , מייקל גונסון וסמפארס בשנות ה90
או מפדרר מבולט ופלפס בעשור שקדם
הרי שהשם החדש ביותר שייתן את הריגוש בעשור הזה זהו אותו מסי .
נכון גם קרי למשל ריגש בכדורסל אבל מסי היה איתנו לאורך כל העשור בכושר עילאי זה היה תענוג מיוחד שלצערינו ייגמר במהלך העשור הקרוב .
החוויה לראות אותו משחק הייתה נדירה מאד ואני מעיד על עצמי לפחות כאחד שמשחק ליגה שגרתי פחות מעניין אותו כיום אך היוצא מן הכלל זהו מסי .ומכיוון שאני יודע שזה לא טעם אישי בלעדי שלי אני בוחר אותו כהצגה הטובה בעיר .
שנזכה להנות ממנו כמה שאפשר .
stam
7 אוק 2019 21:56:02באפן מפתיע, אני ד מזדהה עם הבחירה הסופית שלך בטופ. זה לא הופך אותה ל"נכונה" יותר. זו באמת רשימה לא תיאמן של ספורטאים נדירים.
.
אוי… היום שמסי יפרוש מכדורגל, יהיה כל כך עצוב, שאני מנסה להדחיק בחוסר הצלחה. יילך לאיבוד הקסם שלא יחזור יותר. והאמת? סיבה עיקרית לראות היום כדורגל. יש מסי או אין מסי, זאת השאלה.
Yinon Yavor
7 אוק 2019 22:41:54מדהים כמה מועמדים ראויים קיימים. אין לי ויכוח עם מי שאומר מסי, רונאלדו, לברון, פלפס, בולט, קרי, נובאק או נדאל.
נראה לי שאלך על לברון. אבל באמת שאין לי טענות לאחרים שבוחרים אחרת
אהרון שדה
8 אוק 2019 00:02:26תודה רבה לגיא על העזרה בכל הפרויקט
ייתכן שבסביבות נובמבר דצמבר אעשה עוד כמה פרקים של משחקי העשור ורגעי העשור לפחות בכדורגל ובכדורסל
רפיקי
8 אוק 2019 01:21:44הסיבה שבחרתי במסי היא אותה סיבה שקרי הוא הכדורסלן העדיף עליי.
בעיניי בספורט יש משהו קטן שהוא מעבר להישגיות.
הרגע הזה שכולם תופסים את הראש.
הבעיטה חופשית לחיבור,דריבל לא הגיוני, קליעה מטר מקו השלוש, אסיסט בעין עקומה, ווין מיוחד של פדרר, כריס פרום יוצא להתקפה לבד קטע שלם.
רגעים כאלו שכיף להיזכר בהם שנים אחר כך עם חברים שלך.
רגעים שנספר לנכדים
רפיקי
8 אוק 2019 01:24:08וככל שאתה צופה יותר אתה לומד להעריך את הדברים הקטנים.
קשר אחורי שמחסה שטח בצורה גאונית.
חלוץ שיודע למשוח את ההגנה ולפנות שטח.
שמירה טובה שמונעת זריקה
תנועה ללא כדור
ועוד מליון דברים
ADISU33
8 אוק 2019 02:48:271-בולט (אין מה לעשות אולימפיאדה זה הדבר בספורט ובולט שלט ב3 כאלה במה שנקרא הדובדבן שבקצפת של האולימפיאדה)
.
2-פלפס (מלך הבריכות והזהב ….וההתעלות שלו ממשברים אישיים)
.
3-נובאק (הכי הרבה תארים בעשור)
.
4-פדרר (למרות הגיל הוא ממשיך בטופ)
.
5-לברון/פארח (קשה לי לשים שחקן שמשחק במשחק קבוצתי אבל אי אפשר להתעלם ממה שהוא עשה בעשור הזה ופארח כאמור מלך הריצות הבינוניות והארוכות בעשור הזה)
הייתי שם את מסי במקום לברון אבל אי ההצלחה שלו מחוץ לברצלונה מקשה עלי למרות שארגנטינה תמיד הייתה מלאה בכשרונות והוא לא הצליח לסחוב אותה לזהב.
תום
8 אוק 2019 21:29:30נובאק או המילטון. על נובאק כבר נכתבו פה דברים אז אני יתן לפרננדו אלונסו להסביר על גדולתו של המילטו (עוד מ-2011):
https://www.youtube.com/watch?v=CEzqCcF2mps