תובנות השבוע ביורוליג: סיכום המחזור הראשון/ שי בוקר

תובנות השבוע ביורוליג: סיכום המחזור הראשון/ שי בוקר

כמה כיף שהיורוליג חזר אלינו! המחזור הראשון של היורוליג הביא לנו מפגשים מסקרנים מאוד כמו ריאל מדריד נגד פנרבחצ'ה ואנאדולו אפס נגד ברצלונה. המחזור נתן לנו גם כמה הפתעות כשבאיירן מינכן ניצחה את מילאנו וכשוילרבאן בבכורתה המחודשת ביורוליג, הביסה את אולימפיאקוס של בלאט. צסק"א חתמה את המחזור כשמחצה את ולנסיה בספרד. חשוב לציין שעומרי כספי ולואיס סקולה שבו למפעל לאחר עשור ב-NBA או במקומות אחרים בעולם. שלוש תובנות השבוע, חמישיית השבוע שלי וסיקורים של המשחקים נמצאים בהמשך.

שלוש תובנות השבוע:

  • בן 40 בגוף של ילד בן 20

לואיס סקולה, שוב הוכיח שגיל זה רק מספר לאחר שקלע 17 נקודות בהפסד של מילאנו לבאיירן מינכן.

  • מכבי תל-אביב טרם התחברה

הצהובים עשו קאמבק יפה, אבל הכימיה עוד לא שם ב-100% וזה מנע ממנה לצאת ממוסקבה עם ניצחון.

  • עונה חדשה, אותה אולימפיאקוס

היוונים של דייויד בלאט אכזבו בענק לאחר שהובסו 63:82 בצרפת על ידי וילרבאן.

חמישיית המחזור (בחירה אישית):

  • פאקונדו קמפאצ'ו
  • מייק ג'יימס
  • ולדימיר לוצ'יץ'
  • דשון תומאס
  • ניקולה מירוטיץ'

ה-MVP של המחזור (בחירה אישית): מייק ג'יימס

תוצאות וסיקור המחזור הראשון:

משחקי יום חמישי:

חימקי מוסקבה 89 מכבי תל-אביב 83

מכבי תל-אביב המחודשת יצאה למוסקבה במטרה לנצח את המשחק הראשון של העונה, אך יאניס טימה (17 נקודות, 5/12 ל-3), אלכסיי שבד (22 נקודות) ואנת'וני גיל (18 נקודות) שצלפו מכל עבר, עזרו לרוסים לשמור על הביתיות למרות שכמעט איבדו יתרון 17 נקודות ברבע השלישי. בצד הצהוב, טאריק בלאק קלע 17 נקודות ועומרי כספי הוסיף 14 משלו.

Alexey Shved  - Khimki Moscow Region - EB19
שבד חודר לסל. ערב גדול לכוכב הרוסי. (אתר היורוליג)

תקציר (פייסבוק היורוליג):

Khimki Moscow region – Maccabi FOX Tel Aviv Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

BC Khimki Moscow Region holds off a late Maccabi FOX Tel Aviv rally to secure a season-opening 89-83 victory at Arena Mytishchi on Thursday eveningHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 3 October 2019

פנאתינייקוס 87 הכוכב האדום בלגרד 82

אחרי שנת היעדרות מהיורוליג, הכוכב האדום בלגרד התארחה באואקה כשבשורותיה אקס פאו ג'יימס גיסט שעזב את הירוקים מיוון בקיץ לטובת האדומים מסרביה. גיסט שמכיר היטב את הסלים באואקה, הוביל את הסרבים עם שמונה נקודות ברבע הראשון ליתרון 17:14 אחרי 10 דקות. קונסטנטינאס מיטוגלו פתח היטב את הרבע השני והוביל את פאו ליתרון 19:24 לאחר שסיים התקפה מתפרצת בדאנק גדול עם 6:03 להפסקה. בילי בארון צלף שלשה בצד השני ואיזן ל-24:24. עד המחצית, ניק קלת'ס שבלט במחצית הראשונה אצל הירוקים עם 12 נקודות, נתן לקבוצתו יתרון 35:37. הרבע השלישי היה שייך לירוקים בלבד כשדשון תומאס, יורגיס פאפאיאניס, ניק קלת'ס וג'ימר פרידט עושים כרצונם וביחד קלעו 23 נקודות מתוך 29 של קבוצתם בדרך ליתרון 53:66 בכניסה לרבע המכריע. גיסט וחבריו ניסו לחזור, אבל זה היה מאוחר מידי. קלת'ס שרשם עוד משחק נהדר, הוביל את הירוקים עם 21 נקודות ו-7 אסיסטים כשתומאס מוסיף 18 נקודות משלו. ג'יימס גיסט קלע 22 נקודות בחזרתו לאואקה.  

James Gist return Athens - Crvena Zvezda mts Belgrade - EC19
ג'יימס גיסט. כיכב בחזרתו לאואקה בהפסד של קבוצתו. (אתר היורוליג)

 

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

Panathinaikos OPAP Athens – Crvena Zvezda mts Belgrade Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

A winning start for Panathinaikos BC as it defeats the new boys at home!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 3 October 2019

באיירן מינכן 78 מילאנו 64

לאחר רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון 23:22 לאיטלקים, הגרמנים פתחו את הרבע השני בריצת 4-18 בזכות יכולת נהדרת של מאודו לו וברחו ל-27:40 עם 3:25 להפסקה. לואיס סקולה סירב שקבוצתו תרד בפיגור דו ספרתי להפסקה, ועם שבע נקודות רצופות כולל שלשה על הבאזר, הוריד את מילאנו בפיגור 34:42 בלבד. למרות שברבע השלישי סקולה ושלבין מאק התעקשו להשאיר את האיטלקים בתמונה, לו ומונרו לא נתנו להם להתקרב יותר מידי ושלשה של הראשון, קבעה 50:61 עם 10 דקות לסיום. סרחיו רודריגז ואמאדו דלה ולה שוב החזירו את החבורה של אטורה מסינה למשחק וצימקו ל-3 בלבד, 58:61 עם 6:53 לסיום. מאותו רגע, ניהאד דדוביץ' לקח את המשחק עליו עם שמונה נקודות ברבע האחרון והביא לבאווארים ניצחון יקר. ולדימיר לוצ'יץ' היה נהדר והוביל את הגרמנים עם 18 נקודות (26 נקודות מדד). בצד השני, סקולה שספק אם הוא באמת כמעט בן 40 לפי היכולת שלו, קלע 17 נקודות בחזרתו למפעל מספר אחד באירופה.

Vladimir Lucic - FC Bayern Munich - EB19
לוצ'יץ'. כוכב המשחק. (אתר היורוליג)

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

FC Bayern Munich – AX Armani Exchange Milan Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 1

FC Bayern Basketball got its season to a positive start, holding off AX Armani Exchange Milan 78-64 in both teams' season opener on Thursday nightHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 3 October 2019

ריאל מדריד 81 פנרבחצ'ה 77

במשחק על המקום ה-3 בפיינל פור אשתקד, ריאל הביסה את פנרבחצ'ה ללא רחמים 75:94. במחזור הראשון של העונה, הבלאנקוס ופאבלו לאסו שוב אירחו את פנר וז'ליקו אוברדוביץ' במה שהיה נראה לפחות בפתיחת המשחק שידור חוזר של המשחק הקודם בין הקבוצות. ריאל פתחה נהדר את המשחק ועלתה ליתרון 4:19 בזכות יכולת פנטסטית של ג'פרי טיילור שקלע מכל עבר כשנותרו 4:17 עד סיום הרבע. נאנדו דה קולו שקלע 10 נקודות ברבע הראשון הוריד את הטורקים בפיגור מינימלי, 21:30 לאחר 10 דקות של כדורסל. גם ברבע השני דה קולו המשיך בשלו ובעזרתו של דריק וויליאמס, הטורקים חזרו לפיגור נקודה בלבד בהפסקה, 42:43. בתחילת המחצית השנייה מליח מאמאטוגלו היפך את התוצאה עבור הטורקים ונתן להם יתרון ראשון מאז הסל הראשון של המשחק, 44:43. אנת'וני רנדולף ורודי פרננדז התחילו לחמם את הידית ועם שלוש שלשות רצופות קבעו 44:54 לספרדים. פאקונדו קמפאצ'ו חתם את תוצאת הרבע עם עוד שלשה שקבעה 53:64 לקראת 10 הדקות האחרונות. דה קולו, וויליאמס וקוסטאס סלוקאס שהיו נהדרים כל הערב אצל הטורקים, סירבו להרים ידיים ואיזנו ל-73:73 עם 3:25 לסיום. למרות הלחימה הגדולה של פנר שחסרה את יאן וסלי וג'ופרי לובראן הפצועים, לטיילור היו תוכניות אחרת ושתי נקודות של האמריקאי החזירו לריאל את  היתרון, אותו היא לא שמטה עד לסיום. טיילור הוביל את הקלעים של לאסו עם 19 נקודות כשרנדולף מוסיף 15 נקודות משלו. הצמד החדש של הטורקים, דה קולו ו-וויליאמס קלעו יחדיו 41 נקודות עם 22 לצרפתי ו-19 לאמריקאי.

נתון מעניין מפתיחת המשחק המוחצת של ריאל מדריד: פנרבחצ'ה איבדה כדור ב-6 התקפות רצופות שעלו לה בריצת 0-14.

Anthony Randolph - Real Madrid - EB19
רנדולף עובר את דה קולו. ניצחון יקר לריאל מדריד. (אתר היורוליג)

תקציר (פייסבוק היורוליג):

Real Madrid – Fenerbahce Beko Istanbul Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 1

In a battle of Turkish Airlines EuroLeague giantes getting the Regular Season started, Real Madrid Basket defeated Fenerbahçe Beko 81-77 in the Spanish capital Highlights…Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Thursday, 3 October 2019

משחקי יום שישי:

ז'לגיריס קובנה 58 באסקוניה 70

הליטאים של שאראס שאיבדו את הפליימייקר שלהם, נייט וולטרס בקיץ לאחר שחתם במכבי תל-אביב, פלוס איבודם של ארון וויט (חתם במילאנו) וברנדון דייויס (חתם בברצלונה), פתחו עונה נגד באסקוניה ונראו רע. 58 נקודות ב-40 דקות זה מביך על גבול משפיל. זה לא שבאסקוניה שיחקה טוב בצד השני. היא קלעה 70 נקודות בלבד. המשחק היה צמוד 32 דקות, אבל שבון שילדס ולוקה וילדוזה הובילו ריצת 11-3 ב-8 הדקות האחרונות בדרך לניצחון שנראה חד צדדי. שילדס קלע 21 נקודות עבור המנצחת. מאריוס גריגוניס ולוקאס לקבצ'יוס קלעו 10 נקודות כ"א בהפסד.

שימו לב לנתון הבא: ז'לגיריס קלעה 58 נקודות וסיימה עם 52 נקודות מדד.   

Shavon Shields - KIROLBET Baskonia Vitoria-Gasteiz - EB19
שבון שילדס. באסקוניה פתחה את העונה ברגל ימין. (אתר היורוליג)

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

Zalgiris Kaunas – KIROLBET Baskonia Vitoria-Gasteiz Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 1

Baskonia opens the 2019-20 Turkish Airlines EuroLeague Regular Season with a prestigious road win!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 4 October 2019

אנאדולו אפס 64 ברצלונה 74

סגנית אלופת אירופה אשתקד, פתחה עונה עם שידור חוזר של סדרת הפלייאוף הנהדרת שעברה בדרך לפיינל פור מול ברצלונה. בצד של הטורקים, שיין לארקין ואדריאן מוארמן נעדרו עם פציעות, אבל אצל הקטאלונים הכוכבים הסתדרו במשמרותיהם. למרות משחק התקפה עומד ואפילו פושר, הסגולים של ארג'ין עתמאן הצליחו להחזיק מעמד שלושה רבעים מול הגלאקטיקוס של סביטסלאב פסיץ' ופיגרו 49:46 בכניסה לרבע האחרון. ניקולה מירוטיץ' ומלקום דילייני היו המוציאים לפועל העיקריים של בארסה ב-10 הדקות האחרונות ועם 14 נקודות ביניהם הבטיחו ניצחון חוץ יקר לבארסה. מירוטיץ' סיים כקלע המוביל של בארסה עם 24 נקודות. אלק פיטרס קלע 16 נקודות עבור המפסידה.

Alex Abrines and Nikola Mirotic celebrates - FC Barcelona - EB19
מירוטיץ' ואברינאס חוגגים. ניצחון חוץ נהדר לבארסה. (אתר היורוליג)

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

Anadolu Efes Istanbul – FC Barcelona Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

FC Barcelona Basket steps strong into the new season with a 64-74 road win over last season's runner-up!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 4 October 2019

אלבה ברלין 85 זניט סט. פטרסבורג 65

הרוסים ערכו את הופעת הבכורה שלהם במפעל כשהתארחו בברלין אצל אלבה שחזרה למפעל לראשונה מאז עונת 2013/2014. לאחר רבע ראשון שקול אותו סיימה אלבה ביתרון 18:24, הגרמנים השתלטו על המשחק ברבע השני עם חמש שלשות ברבע בדרך ליתרון 31:47 במחצית. גם במחצית השנייה, אלבה המשיכה לשלוט בקצב ודהרה לניצחון קליל. לאנדרי ננאוקו הוביל את אלבה עם 16 נקודות ו-7 כדורים חוזרים. וויל תומאס קלע 14 נקודות עבור הרוסים.  

ALBA Berlin celebrates - EB19
שחקני אלבה חוגגים ניצחון. בכורה מחודשת מוצלחת. (אתר היורוליג)

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

ALBA Berlin – Zenit St Petersburg Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

ALBA BERLIN celebrates its first Turkish EuroLeague game in five years with a resounding 85-63 win over Zenit St. Petersburg in front of their home crowd at Mercedes-Benz Arena Berlin on FridayHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 4 October 2019

וילרבאן 82 אולימפיאקוס 63

הפתעה גדולה! הייתה זו דווקא אולימפיאקוס שפתחה נהדר את ההתמודדות כשיורגיוס פרנטזיס קלע שמונה נקודות מהירות והוביל את החבורה של בלאט ליתרון 15:10 אחרי חמש דקות של כדורסל. שני סלים עם עבירות של אדווין ג'קסון וג'ורדן טיילור איזנו ל-21:21. ואסיליס ספאנוליס שוב הוכיח שסוף רבעים שייכים לו כשקלע שלשה על הבאזר ונתן ליוונים יתרון 24:21 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה כולו צרפתי כשאדריאן פיין מוביל את המארחת ליתרון 33:40 לאחר 20 דקות. במחצית השנייה השליטה הצרפתית לא השתנתה כשהיא בולמת כל ניסיון קאמבק של אולימפיאקוס עם סל גדול בדרך לטיול מהנה. ג'ורדן טיילור ודייויד לייטי הובילו את הצרפתים עם 16 נקודות כל אחד. פרנטזיס קלע 15 נקודות למפסידים.

Jordan Taylor - LDLC ASVEL Villeurbanne - EB19
ג'ורדן טיילור בדרך לסל. וילרבאן רשמה ניצחון גדול. (אתר היורוליג)

תקציר(פייסבוק של היורוליג):

LDLC ASVEL Villeurbanne – Olympiacos Piraeus Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

LDLC ASVEL makes a triumphant return to the Turkish Airlines EuroLeague with a resounding win!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 4 October 2019

ולנסיה 71 צסק"א מוסקבה 96

המשחק שנעל את המחזור הראשון לעונה הזו, הפגיש בין אלופת היורוקאפ לבין אלופת היורוליג ונגמר כתבוסה צורמת למארחת ולנסיה. אלופת היורוליג שהחליפה את דה קולו במייק ג'יימס ונתנה גם לסרחיו רודריגז, אות'לו האנטר וקורי היגינס לעזוב בקיץ, לא התקשתה על אדמת ספרד והראתה שהיא עדיין שולטת ביורוליג לפחות למחזור אחד. מייק ג'יימס (20 נקודות) ודארון היליארד (22 נקודות) היו מעל כולם במשחק הזה עם 42 נקודות ביניהם ו-44 נקודות מדד. את הכתומים הוביל מייק טובי עם 14 נקודות.

Mike James - CSKA Moscow - EB19
מייק ג'יימס. פתיחה מוחצת לצסק"א מוסקבה. (אתר היורוליג)

תקציר (פייסבוק של היורוליג):

Valencia Basket – CSKA Moscow Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, Regular Season Round 1

The reigning Turkish Airlines EuroLeague champion, CSKA Basketball starts its title defense in style!Highlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 4 October 2019

חדשות השבוע ביורוליג עסקו בעיקר בפציעות:

  • טימופיי מוזגוב לא שיחק בשורות חימקי מוסקבה.
  • יאן וסלי וג'ופרי לובראן לא שיחקו אצל פנר כשהם מתאוששים מפציעות.
  • תומא הרטל (ברצלונה) עדיין פצוע.
  • באסקוניה חסרה את ג'ייסון גריינג'ר שחוזר מקרע בגיד אכילס.
  • שיין לארקין לא שיחק באנאדולו עקב פציעה.

טבלת היורוליג:

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שי תודה רבה. אתה מחזיק אותי לפחות בעניינים.
    האמת שראיתי רק את המשחק של מכבי ,מעבר לכימיה שעדיין לא מושלמת ,מכבי צריכה לראות איך היא מסייעת לווילבקין בנושא קבלת ההחלטות שלו. שנה שעברה רול היה משחק לצידו לא מעט ועושה את זה, מעניין מי יקבל את התפקיד השנה לצידו…

  2. תודה רבה
    עם כל ההילה וההישגים של מסינה בעבר.מילאנו שנה שעברה הייתה קבוצה שקולעת בהרבה משחקים 90-100 נק והייתה אחת המהנות לצפייה וחזרנו ל 60 נק למשחק כמו שמסינה אוהב
    מכבי בנויה לא נכון.אין רכז בכיר ווילביקין מחרב את המשחק.מכספי וטאריק בלאק המצויין נהנתי.
    דייויד בלאט יפוטר בקרוב אם לא יצליח להביא נצחונות.שנה שעברה נכשל בגדול שאולימפיקוס נשארה מחוץ לטופ 8 אחרי לא מעט שנים.
    הרצון של מירוטיץ להיות שחקן מוביל ביורוליג במקום שחקן משלים בנבא אחרי מחזור אחד נראה טוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט