משחקי טרום עונה של שבת /מנחם לס

16:30 בהודו, אבל כל זמני זמן יפו: אינדיאנה פייסרס (0-1)-סקרמנטו קינגס (1-0)

הפריוויו למשחק הזה והאחרים נכתב ע"י רועי ויינברג.

המשחק אמש – משחק ה-NBA הראשון בתולדות הודו – היה משחק שלא נישכח הרבה זמן, יחסית למשחק קדם עונה. הפייסרס ניצחו בהארכה, 132-131, עם סל ניצחון של הרכש החדש, טי ג'יי וורן. מה אפשר ללמוד מאותו משחק?

אינדיאנה שיחקה עם הקו הקדמי החדש של מיילס טרנר ודומאטס סאבוניס. הם זכו ללא מעט זמן משחק ביחד והיו סבירים, כשסאבוניס זרק 2 שלשות במשחק, תשיעית מהכמות שזרק בעונה הקודמת. הם עשו עבודה טובה מתחת לסל ומלקולם ברוגדון עשה עבודה טובה מאוד כפוינט גארד, אחרי שנה שלמה כסקנד גארד במילווקי, עם 14 אסיסטים ו-13 ניסיונות זריקה. 11 מ-18 מהשדה (ו-5 מ-6 מהשלוש) של וורן היו מגמה שהפייסרס ירצו לראות בהמשך העונה, במיוחד כשצריך נקודות בזמן שויקטור אולדיפו בחוץ.

בסקרמנטו יכולים להיות מעודדים. זה היה משחק חלש של ד'יארון פוקס עם 6 מ-15 מהשדה, 4 איבודים ו-5 עבירות והם עדיין היו מרחק נקודה מול קבוצת פלייאוף. האריסון בארנס היה אקטיבי וסחט עבירות, באדי הילד קלע 28 נקודות ובוגדן בוגדנוביץ' היה פעיל מאוד מהספסל עם 14 נקודות ב-7 זריקות ו-7 אסיסטים, כשהקאמבק של המלכים היה בדקות שלו, של רישון הולמס ושל קורי ג'וזף.

03:00 (יום ראשון) : גולדן סטייט ווריורס (0-0) – לוס אנג'לס לייקרס (0-0)

עם כל הכבוד לכל המשחקים האחרים, משחק זה הוא אחד המצופים ביותר – פרה סיסון או לא פרה סיסון. הוא מרגיש יותר כמו משחק 7 של פלייאוף. לברון ג'יימס נגד גולדן סטייט זה תמיד מעניין, כשבשנה שעברה המשחק שלו נגד סגנית האלופה היה הסיפור של העונה מבחינת הלייקרס עם פציעתו של הקינג, נוסף ל-4 הגמרים בין הקבוצות מ-2015 עד 2018.

זה לא גמר NBA, אבל עדיין יש כאן לא מעט שאלות. איך דוויט הווארד יהיה במדים של הלייקרס אחרי הפיאסקו של 2012? מי יפתח כרכז ליד לברון? האם השיפור של אייברי בראדלי גדול כמו שעושים ממנו במחנה האימונים? לא ברור, ונתחיל לקבל תשובות לחלק מהשאלות היום. ג'יימס ודיוויס אמורים לשחק, גם אם לא ל-37 דקות כל אחד, מה שהופך את המשחק לעוד יותר מעניין.

במחנה של הווריורס השאלות הן בעיקר בהגנה. יש להם שחקן הגנה מצויין אחד, דריימונד גרין, וללייקרס יש שני שחקני התקפה עצומים. מי ישמור על לברון? יכול להיות שזה יהיה אלפונזו מקיני. נקודה נוספת היא חלוקת הדקות בין סטפן קרי לדיאנג'לו ראסל אחרי שסטיב קר אמר שהוא מתכנן להפריד, באופן יחסי, את כמות הדקות שלהם כדי לנצל את היתרונות של כל אחד. הרבה שאלות.

03:30: סן אנטוניו ספארס (0-0)- אורלנדו מג'יק (0-0)

מרקל פולץ צפוי לשחק היום, אחרי שלא שיחק בכלל ב-2019. המג'יק אומרים שהוא בריא לחלוטין והוציאו סרטונים שבהם הוא קולע, דבר טבעי לכאורה לשחקן כדורסל שנבחר ראשון בדראפט. זה לא כך במקרה של פולץ והפציעה המפורסמת שפגעה בזכרון השריר שלו, אבל חזרה שלו לכשירות יכולה להפוך אותו לרכז הפותח של אורלנדו ולהשפיע על כל המזרח בהתחשב בכך שהוא שדרוג משמעותי על די ג'יי אוגוסטין. מעבר לפולץ יהיה נחמד לראות שוב את ארון גורדון, ניקולה ווצ'ביץ' והקבוצה שהייתה אחת מהטובות בליגה בשני צדדי המגרש אחרי האול-סטאר.

במקרה של סן אנטוניו יש רכז נוסף שחוזר מפציעה, דיונטה מארי שמו. השילוב שלו בהגנה של הספרס יהיה משמעותי אחרי שהם שיחקו הגנה חלשה רוב העונה הקודמת. לא ברור איך ההתקפה תראה עם שלושה מובילי כדור בדמות מארי, וויט ודרוזן ביחד, אחרי שב-2018/19 דרוזן עשה הכל עבור הספרס עם 6 ריבאונדים ו-6.2 אסיסטים למשחק.

04:30: יוטה ג'אז (0-0) – אדלייד (אוסטרליה)

יוטה לא אמורה להפסיד לאדלייד, עיר הולדתו של ג'ו אינגלס הנהדר, בשום סיטואציה. סביר שנראה כאן חלוקת דקות כמעט שווה במשחק שלא יעניין יותר מדי, בהתחשב בפער העצום בין הקבוצות. המשחק ישודר בספורט 5.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
92 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
דוקטור רזי הופמן
05/10/2019 8:31:30

אההה?
וואללה?
אז אני אראה 3 משחקים בעת ובעונה אחת על הלפטופ (שנים בכדורגל ואינדי סאק)
תודה שאתה עושה סדר בעניינים
🙂
בטוח אשתגע בקפיצות ממגרש למגרש ויהיו תקיעות.
אז יוטה מול אדלייד באדלייד, דרום אוסי? אני עובד עכשיו על חומר מאדלייד שנאסף ב- 1981. מעניין מאד. הדוקטור שהחלפתי (ז"ל) עבד שם בשבתון אבל לא פרסם כלום. אני חושב על שיתוף פעולה עם קולגה קולומביאני שעקר לאדלייד וחבר סגל שם באוניברסיטה. נחמד שסילבר מפזר את הקבוצות בעולם ופותח את האן בי איי לעוד קהלים. תיכף יהרגו אותי פה כולל אתה מנחם, מה פתאום אני מחמיא לאיש הכי מושמץ בהופס, טוב אחרי לברון…..

zivovivo
zivovivo
05/10/2019 9:14:18

מל שלחתי לך…

Zion king
Zion king
05/10/2019 11:58:15

נראה לי שהגיע הזמן להפריש את פופוביץ , מתחיל להיות כמו ונגר בארסנל , מקבל החלטות שגויות שיתקעו את המועדון לתקופה , עכשיו מדברים על הארכת חוזרה לדרוזן , שחקן חביב שיכול להיות כוכב 3 במועמדת לאליפות , לא הייתי נותן לו יותר מ15 לעונה וגם זה לשנתיים מקס.
מחכה לדבר האמיתי בשני , פליקנס מול אטלנטה , סגל רחב עם כל כך הרבה שחקנים עם כישרון , תודה לך דיוויס שביקשת טרייד תהנה עם לברון בלהלנד .

רועי ויינברג
05/10/2019 12:13:17
הגב ל  Zion king

השוואה קצת קיצונית לדעתי. פופוביץ' מביא כל שנה את הקבוצה שלו לפלייאוף ולא עשה החלטה שגויה שתקעה את המועדון לתקופה. ההארכת חוזה לדרוזן, אם תהיה, לא תהיה חוזה מקסימום. היחידים שנתנו עונה מספרית כמו שלו או טובה יותר הם לברון, ווסטברוק והארדן כשגם בפלייאוף הוא היה יחסית טוב עם 22 נקודות למשחק ב-49% מהשדה (נוסף על 6.7 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים), כל זה בשנה ראשונה במועדון עם שיטת משחק שונה מאוד מהנהוג בליגה. לא בטוח שזה מהלך רע. הספרס לא ארגון שילך לשנים בתחתית וינסו להוציא כמה שאפשר מהפוטנציאל שלו ושל אולדריג' ביחד ב-3-4 שנים הקרובות.

Zion king
Zion king
05/10/2019 13:02:08

אין בכלל ספק שהוא המאמן הכי טוב ואולי טעיתי שיחסתי את זה אליו ולא לביופורד.
אין שום תועלת בהגעה לפליאוף כל שנה בלי שום אפשרות לאיים על תואר או להתקדם.
כמו החוזה שנתנו לגאסול לפני שנתיים והיה עוד איזה חוזה גרוע השנה

אשך טמיר המקורי
05/10/2019 13:58:19
הגב ל  Zion king

לגמרי הרווחתם מהטרייד

Maximus13
Maximus13
05/10/2019 13:22:22

המשחק של הקינגס-פייסרס היה נדיר. קשה להאמין שזה היה משחק קדם עונתי.
ברוגדון הוכיח שהוא רכז, וגרם לי לאכול את הלב שפיניקס לא הלכו עליו, אלא על רוביו – מקווה שאני טועה.
ועם כבר מדברים על פיניקס, אז וורן שוב הראה על מה פחות או יותר ויתרנו. הוא סקורר מעולה והידית מהשלוש שנה שעברה לא הייתה מקרית.
סאבוניס ב4 יחד עם טרנר סיקרן אותי כל הקיץ. זה הרגיש טוב כשילוב וסאבוניס לא מפסיק להרשים בקבלת ההחלטות שלו עם ובלי הכדור! כשאתה 4 גבוה למד גבוהה זה לא יסולא מפז! ממש איי קיו כדורסלני גבוהה like father like son.
מאז שאינדאינה החתימו את ברוגדון, אני רואה אותם כיוטה של המזרח – סגל מאוזן בשתי צידי המגרש ויש להיזהר מהם!
הקינגס גם היו בסדר גמור, אין מה לומר. פשוט מאוד סקרן אותי איך יראה המשחק של אינדיאנה.

Maximus13
Maximus13
05/10/2019 13:23:22
הגב ל  Maximus13

כשאתה 4 גבוה לצד גבוה אחר ב5******

אשך טמיר המקורי
05/10/2019 13:57:54
הגב ל  Maximus13

1+

רועי ויינברג
05/10/2019 14:48:12
הגב ל  Maximus13

כל מילה. אחלה תגובה. סאבוניס נראה ממש טוב אתמול

השור
05/10/2019 15:02:02

מישהו ראה את המשחק של יוסטון VS קליפרס…אשמח לשמוע עוד מחשבות. זה היה בעיקר מפתיע

השור
05/10/2019 15:06:30
הגב ל  השור

משחק ללא הכוכבים ודווקא משום כך מעניין…

אשך טמיר המקורי
05/10/2019 19:58:02

ליף שוב לא קיבל דקה מושתנת, 24 שעות אחרי המשחק הקודם שגם בו יובש.
אכל אותה חזק עם מקמילן.

zivovivo
zivovivo
05/10/2019 21:11:46

ליף פצוע

zivovivo
zivovivo
05/10/2019 21:12:02
הגב ל  zivovivo

לפי השדרנים של אינדי

Berch
05/10/2019 20:44:15

שמח בשביל ארווידאס שיכול להיות גאה בבן שלו.
שלא כמו גלן רייס שרק חולונים בנשמה גאים בבן שלו
🙂

stam
stam
05/10/2019 21:15:13

בחיים לא חשבתי שהדיפת כדור ברזל יכולה להיות הדבר הכי מותח בעולם, אבל הרגע נגמרה תחרות מהסרטים, כששלושת הראשונים, בהדיפה ה-6 והאחרונה, אחד אחרי השני, מסיימים בהפרש 1 סנטימטר… 22.91, 22.90, 22.90… לא, אין דברים כאלה.

יואב
יואב
06/10/2019 1:29:50

יש קישורים?

yossi
yossi
06/10/2019 1:30:00

איפה המשחק של הלייקרס – גולדן סטייט משודר?
יש לינק?

Smiley
06/10/2019 2:32:33
הגב ל  yossi
yossi
yossi
06/10/2019 2:57:04

תודה על הלינק
יש במקרה לינק למשחק באיכות HD?

stam
stam
06/10/2019 3:18:19

0-11 ללייקרס. גולדן סטייט לא יכולה לשחק בהרכב הגמדים הזה נגד לברון AD ומגי.
חזרתי לבייסבול.

stam
stam
06/10/2019 3:34:18
הגב ל  stam

ומה שמדאיג: יכולת יכולה להשתנות במהלך העונה. גובה ופיזיות – קצת פחות.
גולדן סטייט לא יכולה לעמוד מול הלייקרס, והיא לא לבד. וזה עוד לפני שהווארד וקוזמה משחקים (ממה שראיתי). רחמנות.

יואב
יואב
06/10/2019 3:50:06
הגב ל  stam

אני חושב שהעונה תהיה מין עונת הרצה מי מהצעירים מתאים ומתישהו במהלך העונה או אחריה יטרידו את ראסל תמורת 3 כלשהו או כמה פאורדים בינוניים

יואב
יואב
06/10/2019 3:51:14
הגב ל  stam

חוץ מזה יש את קולי סטיין ולוני שלא שיחקו עדיין

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  יואב

כן הצמד האימתני איתם הלוחמים יקחו אליפות

יואב
יואב
06/10/2019 8:43:32

ברור שלא
ובעיית הגובה תשאר
אבל היום שמרקיס כריס וספלמן היו ה5 המובילים אז ברור שכל מה שיעוף לכיוון הטבעת יכנס

yossi
yossi
06/10/2019 3:40:33

צריך להגיד לאנטוני דיוויס שזה לא משחק מספר 7 בגמר הNBA
17 נקודות ו7 ריבאונדים ב12 דקות…

stam
stam
06/10/2019 3:52:55

עד לאסטרוז, חזרתי קצת…
למה רונדו רואה כ"כ הרבה דקות? איפה בראדלי? גרין?

stam
stam
06/10/2019 3:53:47

חחחח… זה הווארד? מה עשה לעצמו??

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  stam

מסיבות הטראנס גובות מחיר 😂

yossi
yossi
06/10/2019 3:58:45

לברון ודיוויס צריכים להכניס את שאר השחקנים לשטף הקבוצתי
הם עם 29 נקודות מתוך 42 של הלייקרס

stam
stam
06/10/2019 3:59:00

רונדו לא מתאים. מהמעט שאני רואה. בניגוד לבראדלי הקרציה וגרין, הוא לא עושה הגנה. הקליעה שלו meh במקרה הטוב. אולי רק להוריד עומס מלברון, אבל לא צריך אותו. יש קארוסו, קוק, שעוד לא ראיתי. בגדול, לברון ובראדלי לבד, כמו שראיתי בהתחלה, מסתדרים יופי.

yossi
yossi
06/10/2019 3:59:37
הגב ל  stam

רונדו מתאים לפליאוף
בפליאוף הוא מעלה את הרמה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  yossi

רונדו פח כבר שנים ורכב על גבי הביג 3 בבוסטון. רק אשך אדיסו ואתה עוד חושבים שהוא שחקן.

yossi
yossi
06/10/2019 3:59:09

האורד נראה רזה מאוד
נראה לי הגזים עם הדיאטה שעשה

yossi
yossi
06/10/2019 4:05:19

בלי קשר למשחק הזה, ההתרשמות שלי היא שבסגל הקיים של הלייקרס, חסר שחקן התקפה בקו האחורי שיתן 20-25 דקות בערב
מאמין שלקראת הפליאוף כשיהיו שחרורים או אולי באיזה טרייד לפני הם ינסו להביא שחקן כזה לסגל
במקום טרוי דניאלס + קלוד פופ

stam
stam
06/10/2019 4:09:18

רונדו. לא. מתאים.
משחק שוטף ורצחני של הלייקרס נגדע, מהרגע שהוא שם. טוב לפלייאוף? שיחכה לפלייאוף. הוא פשוט לא מתאם למשחק הזה של הלייקרס, פיק אנד רול עם מפלצת כמו AD זה גם אני יודע לעשות.
יאללה. תבואו לבייסבול!

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 4:52:08

הווארד חזר מחצי שנה בהודו

ברוך רובין
06/10/2019 4:53:21

אני יודע שזה רק משחק הכנה אבל הנגר גרין מראה את יכולתו האמיתית ללא כוכבים

stam
stam
06/10/2019 4:56:36

זו מחצית של מחליפים. תחזור לרבע הראשון, היה שם סט של 3 דאנקים של AD, בק-טו-בק-טו-בק, אחד בטיפ, אחד אחרי פיקנרול עם לברון, אחד מהאלי-הופ של רונדו עם הגב לסל… לא כוחות.

גיא רוזן
06/10/2019 5:01:38
הגב ל  stam

הרבע הראשון היה פחות או יותר הרבע היחיד עם הרכב רלוונטי לעונה הקרובה
(וכן, השלוב דייויס/לברון, מהדקה הראשונה, לא מאכזב)

stam
stam
06/10/2019 5:08:24
הגב ל  גיא רוזן

הם עלו עם השלישיה, לברון-AD-מגי, ותוך דקה לא היה שם משחק (אם היה פה מלכתחילה). זה פרונט קורט רצחני, כשתמיד יש ביג מן אחד פנוי לריבאונד או לטיפ. ביחד עם גרין ובראדלי, שנותנים הגנת פרימטר טובה (ועדיין חלודים יחסית ולא מספיק מעורבים), זה ההרכב.
רונדו כמו שכתבתי, לא מתאים ומשבש את הזרימה. kcp לא היה ולא יהיה גארד טוב. הווארד ייתן דקות ריליף למגי בהרכב גבוה. קארוסו, קוק, דניאלס – זה על הדרך, מי שיפגע ברוך הבא. שכחתי מישהו? אה כן, קוזמה עוד לא שם! ייתן להם גיוון בהרכבים השונים ועוד איום התקפי.
עדיין אני חושב שהקבוצה הזו, למרות ה-1-2 פאנצ' האימתני של לברון ו-AD, חסרה עוד גארד טוב ואמין, ועוד סמול פורוורד מתחת ללברון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

Ad הוא מומחה לניגוב דריי כבר שנים. גולדן היו ככ רכים עונה שעברה העונה אפילו מרגרינה וחמאה הולנדית פחות רכות מהם. סטף קרי כמו 50 סנט יכול לקרוא ללהקה שלו G-unit 😂. הם בונים של על מקיני קוק וסטיין 😁.
פלייאוף יהיה הישג יפה ומכובד ואני מאמין שבכוחו של סטפן לעשות זאת לבדו על אף הקשיים כי את הקינגס המאבס ופורטלנד הוא צריך לנצח.

stam
stam
06/10/2019 5:20:37
הגב ל  מנחם לס

יחסית לממזר, יצא ממש לבן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אז אני מבין שלברון בראדלי גרין דיוויס מגי צפוי להיות החמישיה? יופי ההגנה מאוזנת יש 2 שומרי עילית דיוויס וגרין. שומר טוב בראדלי ואת מגי שהוא חוסם מעולה וקופצני אבל חלש באחד על אחד. יש מי יחפה על המלך.

אבל הספסל? אוי הספסל גי ליג מחוזק בקוזמה עם הגנה שנס ציונה נראים אימתנים לידם.
דוויט קוזמה קארוסו דניאלס מיי גוד ירון בהגנה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אין כמו להתחיל את השנה בתבוסה לאורלנדו…. חניך מצטיין – קלדון ג'ונסון עם 2/14 מהשדה… והאחרים לא הרבה יותר טוב… גם זה יעבור.

גיא רוזן
06/10/2019 6:54:04

ניתן היה לצפות שנראה חלודה אצל מורי. אבל הוא היה בסך הכל לא רע (במעט מאוד שראיתי).
מי שאכזב, זה ווייט. הוא הזיק לקבוצה (שוב, במעט מאוד שראיתי).
.
אם אני פופ, אני ממש מודאג.
.
.
.
(לא, לא בגלל שטות שהיא משחק קדם עונה. יש 0 חשיבות ליכולת או לניצחון/הפסד במשחק שכזה.
מודאג בגלל ניצני ההשפעות הקטלניות של קללת האשך…)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

😂😂😂

פופ דווקא הראה חסינות שנים עברו לקללת האשך אבל מה שאני והאשך עשינו לו עם נבחרת ארהב לא לעולם חוסן. אולי זה ישפיע גם בליגה 😎

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  גיא רוזן

גיא אגב קללת האשך מה יגיד ציון שטרם החל לשחק? האשך צפה להם פלייאוף וללונזו המשתפר.
גיא אם תגיד לי שלונזו גם המשתפר שלך אני אדע שהוא נידון להיות בכף הקלע לנצח ואפילו לאבר לא יצליח לחלצו משם 😂😂

אשך טמיר המקורי
06/10/2019 7:22:11
הגב ל  גיא רוזן

הקללה לא פועלת על הספרס. זה הדיל שעשיתי עם השטן כשמכרתי את נשמתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דר רזי הmvp העתידי דר דריי עם 0 נק! במשחק אימון נטול הגנות ורצון.

stam
stam
06/10/2019 7:29:43

הדונקי לא רוצה לשמוע את השם אנתוני דיוויס. זה מדהים שמישהו אי-פעם שם את גרין לפני הגבה, בתחרות על עמדה מספר 4.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  stam

דיוויס מתעלל סדרתי בדונקי. הדונקי גיבור שהוא בא עם דוראנט קליי וקרי ואז הוא לרגע מדמיין עצמו לאולסטאר.
העונה? Fading

חבל שאנו לא נזכה לראות קבוצה בה דונקי מס 1 בה והשחקן המוביל, זו חוויה שהייתי קם בשבילה בלילה ללא ספק.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 7:40:14

יללה מת על השלב הזה בשנה של תחזיות מוחלטות עם אינדיקציה של 2 דקות. פחים היכונו לתזוזה

גיא רוזן
06/10/2019 7:46:36

די, נו. באמת. לא רציני בכלל. זה כדורסל. אותם שחקנים. אותו כדור.
בטח שאפשר ללמוד המון על מה שצפוי להתרחש בעונה על סמך משחקי קדם העונה. לא ראית את הרצח בעיניים שהיה להארדן? !!!
לא זוכר את קדם העונה של גולדן סטייט בשנה שעברה? !!!

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 8:15:07
הגב ל  גיא רוזן

סוף סוף אתה מתחיל להסתכל על הדברים החשובים באמת. OCD לא OCD כאתה רוצה אתה יכול.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂

מי הטופ 8 במערב?

stam
stam
06/10/2019 8:00:57

איזה גבוהים יוולדו בגולדן סטייט השנה, איזה מספר 3, מי ייתן נקודות חוץ מהבק-קורט, שהולך להישמר פחד?
הלייקרס רחוקה מלהיות קבוצה גדולה, אבל כמה דקות במפגש הזה הראו כמה גולדן סטייט נכה. ממש נכה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
הגב ל  stam

הלייקרס טובים. הם ידברו בפלייאוף ששם רק הקליפרס לדעתי ינצחו אותם בהנחה שאין ללייקרס פציעות. בעונה סדירה יהיה להם יותר קשה מאשר בפלייאוף כי ירוצו מולם והם לא ילדים, לכן אני צופה להם מקומות 3 עד 5 שההימור שלי 5.

עזוב גבוהים בגולדן סטייט ההגנה שלהם הולכת להיות נוראית. גרין רק ירד והוא יודע לעזור טוב אבל בינוני מאד באחד על אחד בהגנה וזהו. השאר חורים ברמה היסטורית בהגנה. קרי וראסל זה הקו ההדנתי אולי הכי חלש מהקבוצות הבכירות יחד עם הארדן וראס. יחגגו עליהם פצצות ואין קליי שיסגור חורים. מי ישמור שם אלפונסו מקיני? קוק? כל התקפה זה סל. הולכים להחטיף להם חזק בטוסיק. גם ריב אין להם. הם יהיו כמו הקינגס יצטרכו לרוץ ראן אנד גאן ולנצח בהתקפה כמות משחקים שיספיק לפלייאוף. קרי יצטרף להיות בכושר שיא עם תצוגות.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 8:27:44

שמעון הכבוד שלי כבר ממושכן לברוך וגם ככה אני לא ממש יודע להעריך את זה אבל אם הלוחמים מסיימים מקום 14 ומעלה ברייטינג ההגנתי זו אכילת כובע מבחינתך?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רייטינג הגנתי זה שטויות. אין כמו מראה עיניים לרכות. רייטינג הגנתי אפשר לרמות מחליפים גארבג טיים ועוד מיליון דברים. גולדן רכים אין להם הגנה בכלל. גם לא יהיה להם. כדאי להם לפחות לקלוע הרבה נק סטייל פורטלנד אחרת גם פלייאוף לא יהיה. מאמין שקרי ודיאנגלו יקלעו מספיק ועם החזרה של קליי הם ישתחלו הישר למקום ה8.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הישג ללוחמים מבחינתי זה מקום 6 ומעלה.
7 8 זה הצפוי. ללא פלייאוף כשלון

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 8:13:30
הגב ל  stam

ברור שזה הסיפור. זה לא שפתח היום איזה אחד פוטנציאלי אבל שיחק 46 משחקים בקריירה הקצרה שלו ושההגנה לא ממש מתואמת עדיין או ש2 הגבוהים המרכזיים שלהם לא שיחקו היום, או שמדובר על משחק 1 או שספציפית יש להם בעיית מצ' אפ מול הלייקרס. כי אילו שחקני 3 אימתניים יש במערב למעט לברון קוואי וג'ורג' (או בכלל בליגה עכשיו כשKD פצוע)? מי הולך לטרוף אותם בדיוק? יללה בוא נצא בהצהרות אם לא כבר נמצא את הדרך איך לעשות פליק-פלאק מוקפד.

אלי
אלי
06/10/2019 8:13:13

אני מת על הצמד האלמותי ש&ב
תן להם 6 שניות מאימון והם כבר עם כל המסקנות והתחזיות ל10 שנים. לא טועים לעולם🤡🤡

אשך טמיר המקורי
06/10/2019 8:32:04

הרכב אלמונים מדוכא ומדכא בגולדן.
חייבים טרייד על דיאנג'לו תמורת כמה שחקנים מועילים.
מה שכן היה שם איזה pole אחד שהרביץ שלשות.

גיא רוזן
06/10/2019 8:47:45

אחרי כל הצחוקים –
ברור שאי אפשר ללמוד יותר מדי ממשחקי קדם עונה. בטוח שלא על גולדן סטייט או הספרס (רק להזכיר – גולדן סטייט שנה שעברה ניצחה משחק בודד מ-5 בקדם העונה).
.
מה שכן אפשר לעשות, זה להתייחס לכימיה, תרגילים ספציפיים, והרכבים שונים שרצו על הפרקט.
.
אני הייתי משוכנע. לגמרי משוכנע, שהציוות לברון/דייויס זה ציוות מושלם.
יש את הקונספציה שלברון יודע למסור רק לשחקנים שממתינים על קו ה-3. זו טעות. הוא כבר שנים אחד מהמוסרים שמצטיינים באאסיטים לסלים מטווח 0 (האסיסטים הקשים ביותר).
דייויס?
יש לו קומבינציה כמעט חסרת תקדים של זריזות + מהירות + אתלטיות + גובה + אורך + קואורדינציה.
זה הופך אותו לשותף מושלם ללברון.
במשחק הלילה זה זעק לשמיים עד כמה הצמד מתאימים לשחק אחד לצד השני. אני לא מדבר על הפיק אנד רול של לברון/דייויס. זה מובן מעליו.
אני מדבר על הפוזשין בו רונדו הוא הרכז. דייויס חוסם ללברון ללא כדור במרפק, כאשר לברון חותך לכיוון הסל. ההגנה מתכווצת לכיוונו של לברון (בלתי נמנע), כאשר דייויס מתגלגל גם הוא לכיוון הסל.
איך עוצרים דבר כזה?
.
https://youtu.be/H4_UEYQz3pI?t=151
.
המהלך מסתיים במסירת הקפצה של רונדו ללברון, שממשיך מידית במסירת הקפצה של לברון לדייויס, שמסיים את הפוזשן בדאנק.
.
כאמור, דוגמה אחת קטנה, ממשחק אחד נטול כל חשיבות, לפוטנציאל ההתקפי של הצמד הזה.
.
היו חריקות במשחקה של הלייקרס.
יש שאלות מהותיות לגבי הרוטציה של הספסל (לקוזמה צריך להיות חלק קריטי בפתרון),
הקליעה מבחוץ, לפחות הלילה, לא הייתה משהו לכתוב עליו (ניכר היה שצריך עוד עבודה על התזמון במסירות לשחקני החוץ. התחושה הייתה שיש איזה דיליי בזריקה. הניסיון מלמד שזה קשור בראש ובראשונה לאימון ותרגול. פונקציה של זמן)

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 9:24:01
הגב ל  גיא רוזן

גיא ממך למדתי שאי אפשר לעצור שחקנים כאלו אלא להאט – אי לכך אתבטא בצורה מתאימה.
והאפשרות להאט את זה כיווץ נוסף. האחד של קרי שלא צריך להימתח כלפי רונדו, והשני הוא שהשחקן של לברון חייב לעבור מתחת לחסימה. בכלל אם קבוצות רוצות להאט את הלייקרס אין להן ברירה הן חייבות להמר על השלשות של לברון. אם יש לו איזשהו חיסרון במשחק ההתקפי שלו זה הקליעה משלוש. ניסיון לשמור את הצמד הזה כרגיל יביא למבול של דאנקים. הימור על שלשות של לברון/דיוויס/ רונדו הוא הכרחי.

גיא רוזן
06/10/2019 11:17:14

במהות, אתה צודק. אי אפשר לשמור "רגיל" על פיק אנד רול של לברון/דייויס.
דרך אגב, במהלך המשחק גולדן סטייט עשו בדיוק מה שכתבת, וזה הסתיים ב-2 נקודות קלות של לברון בזריקה חופשית לגמרי מחצי מרחק.
.
במהלך הספציפי עליו אני מדבר, רונדו תפקד כרכז בטופ אוף דה קי, כאשר מצד ימין היו האוורד שחוסם לפופ, ומצד שמאל דייויס חוסם ללברון.
בנקודה הזו בזמן קרי לא יכול לנטוש את רונדו, בגלל שזה היה משאיר את האמצע פתוח להתקפה של 3 על 2 עם רונדו כמי שחודר לסל, האוורד כמי שמתגלגל פנימה, ופופ ממתין על בפינה חופשי לגמרי.
החסימה של דייויס על לברון לא באמת השאירה למגן של לברון הרבה ברירות –
היות החסימה היא במרפק, מעבר מתחת לחסימה היה פותח ללברון נתיב קל לסל. זה לא דומה לחסימה כאשר הכדור בידיים של לברון.
קרי, דרך אגב, היה רחוק מלהיצמד לרונדו. הוא ברגע המסירה מסתובב בחזרה לצבע בניסיון לעזור בהגנה. גם השומר של דוויט זנח אות ממזמן, וגם הוא מצמצם לכיוון הצבע.
כל זה לא רלוונטי, ולא מספיק, היות ורונדו/לברון/דייויס מבצעים את התרגיל בשלמות, כאשר תזמון המסירה ללברון מדויק, התנועה המהירה של דייויס לכיוון הסל היא כהרף עין, ומסירת ההמשך של לברון לא מותירה סיכוי להגנת גולדן סטייט.
.
לא אחת הזכרתי בתקופה האחרונה את בראדלי וקארוסו. לטעמי, ליכולתם (לצד זו של גרין) העונה יש חלק קריטי בסיכויי ההצלחה של הלייקרס העונה.
הם חייבים להיות איום ממשי מטווח ה-3, בדגש על הפינות.
תרגיל כמו זה של דייויס/לברון ללא כדור, יכול לעבוד רק אם יש איום מהצד השני של ההתקפה. אם הקבוצות היריבות לא יחששו להשאיר את ה-"פופים" פנויים בפינה, להתקפת הלייקרס יהיו חיים קשים.
אם כאשר גרין/פופ/קארוסו/בראדלי יהיו בפינה חופשיים, זה יסתיים בשלשות באחוז טוב (40% מהפינות. זה לא מספר שהוא חלום באספמיה),
אז בבקשה. שיצמצמו היריבות לצבע כמה שמתחשק להן,
זה רק יוביל להופעות בסגנון הקאבס מול אטלנטה ב-16'.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 11:36:49
הגב ל  גיא רוזן

אם ננתח את זה ברמת המיקרו הטעות של קרי היא שהוא באמצע – מה יוצא מהעמידה שלו לפני שהוא שם לב לתרגיל? הוא לא לוחץ על רונדו כך שלרונדו יש חופש מסירה והוא לא נמצא בעמדה בה הוא מפריעה ללברון/דיוויס בהקפצה.
ברמת המקרו אין מה לעשות צריך להמר – אני מעדיף להמר על המידריינג'/ שלשה של לברון/דייוויס וכמובן של רונדו או במידה ולברון מתחיל את ההתקפה ודיוויס בא לחסימה אז לאפשר התקפה של 4*3 כאשר דיוויס מנהל אותה ויש את הקלעים בפינות. בסוף השמיכה קצרה מדי ולדעתי זה הרעל הכי פחות מסוכן. חבל שאין אפשרות לשלב בין נתונים הייתי רוצה לדעת מהם האחוזים של לברון או דיוויס במיד ריינג' כאשר הם במבטים פנויים. אני מהמר שזה לא המון מעל הממוצע לעומת זאת כאשר שניהם עם הפנים לסל ויש את השבריר שניה שהם פנויים האחוזים שלהם מרקיעים שחקים. את זה היריבים שלהם חייבים לא לאפשר להם.

ברוך רובין
06/10/2019 11:58:01

אין יותר מדי מה לנתח מדובר בשני עילויים התקפיים כמו שגיא ציין אין דרך לעצור את זה, אני לא אוהב את השילוב של האפס רונדו בכלל חושב שקראוסו/בראדלי צריכים לקבל את הדקות בעמדת הגארד.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 11:42:23
הגב ל  גיא רוזן

ורק מילה על הסדרה ההיא מול ההוקס. בוא לא נשכח שמעבר לכך שהקאבס נתנו יופי של אחוזים מהשלוש אטלנטה היו זוועתיים בכל פרמטר ההשוואה הזו יכולה להיות די מתעתעת

ברוך רובין
06/10/2019 11:59:00

הם חסמו ללברון את הכניסה בסדרה דבר שהשאיר קבוצת שלושות כמו קאבס לזריקות חופשיות לחלוטין, זריקות אימון

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 12:11:23

אז לפי זה אטלנטה היו אמורים לקרוע את הקאבס. כי אטלנטה זרקו 71 זריקות בWIDE OPEN שהן 6+ פיט מהשומר (קלעו 18 – 25.4%) הקאבס זרקו 48 זריקות כאלו (קלעו 19 מהם 39.6%) זריקות שהן בין 4-6 פיט אטלנטה זרקו 30 וקלעו 6 (20%) בעוד הקבאס גם פה זרקו 48 וקלעו 19. לא נראה לי שזה עד כדי כך פשוט. להיפך נראה לי שהדברים הרבה יותר מורכבים, הרבה יותר מקריים והרבה פחות דטירמינסטיים.

גיא רוזן
06/10/2019 12:30:49

חגי,
אני חושב שאתה בודק במקרה הזה את הנתון הלא נכון. נתון הזריקות החופשיות הוא בעייתי. (אם אתה לא קרי) קח זריקה חופשית מהחצי מתי שמתחשק לך. בנתונים זה יופיע כמו זריקה פנויה מטווח ה-3.
הנתון הרלוונטי הוא כמות הניסיונות מהנקודה היעילה ביותר לקלעים –
השלשה מהפינה.
אלטלנטה אפשרה לקאבס 58 ניסיונות כאלו ב-4 משחקים (הקאבס קלעו אותן ב-56.9%). זה 14.5 ניסיונות כאלו במשחק.
לצורך השוואה, בכל פלייאוף 16', הסדרה הנוספת היחידה בה הייתה קבוצה עם ממוצע של 10+ ניסיונות למשחק של שלשה מהפינה היא סדרת הסיבוב הראשון בין הקאבס לדטרויט (הקאבס כמובן, עם 10.4 ניסיונות כאלו במשחק).

גיא רוזן
06/10/2019 12:18:34

זו שיטת בודנהולצר. לטוב, ולרע.
את לברון הם הצליחו (יחסית) לבלום (24.3 נק' למשחק), כאשר הם שמו דגש לא לתת לו להגיע לצבע.
מול אטלנטה לברון קלע 56% מניסיונות הקליעה שלו ברסטריקטד.
לצורך השוואה –
בסיבוב הראשון מול דטרויט הנתון עמד על 74.3%
מול טורונטו בגמר המזרח הנתון עמד על 82.1%
מול גולדן סטייט 64.5%
.
את הסדרה מול דטרויט הקאבס סיימו עם 41.3% מהשלוש.
את הסדרה מול אטלנטה הקאבס סיימו עם 50.7% מהשלוש.
את הסדרה מול טורונטו עם 38.9%
את הסדרה מול גולדן סטייט עם 32.9%
.
אפשר לראות די בברור מתאם בין האחוזים של לברון בצבע לבין האחוזים של הקבוצה מה-3.
זה מקרה קלסי של "תבחר את הרעל". מה גרוע יותר? 60 – 70 – 80 אחוזים של לברון בצבע,
או 40%+ של הקאבס (אי אז ב-16') מה-3.
בודנהולצר לקח הימור. זה פשוט התפוצץ לו בפרצוף…
.
לגבי המיקרו –
החולשה של רונדו בהתקפה היא דווקא שאפשר לשמור עליו מבלי ללחוץ אותו (בגלל הסיכון הנמוך של האיום שלו מטווח ה-3)
לחץ עליו רק מזמין פיק אנד רול או שורה של תרגילים שינצלו את יכולתו להיכנס לצבע (את זה דווקא יש לו),
זה מתכון להרבה נק' קלות, לובים, ועבירות מיותרות. הרבה דברים רעים אפשר לכתוב על רונדו,
זה שאין לו ראיית משחק זה לא אחד מהם…
.
ברמת המקרו –
הכל חוזר לשורה אחת תחתונה חשובה מאוד.
הלייקרס חייבים שהגארדים יקלעו העונה.
יש סיבה לכך שהם מילאו את השורות עם כל כך הרבה קלעים.
יש סיבה לכך שהם משלמים כל כך הרבה לדני גרין.
אם הקלעים יופיעו העונה?
אז אותו סיפור של "בחר את הרעל שלך" מ-2016 יחזור.
.
דרך אגב, ברמת המאקרו 2.0:
אחד הדברים המעודדים היה לראות לא מעט תרגילים בהם זה לא לברון שמתחיל את המהלך.
אותו מהלך עליו כתבתי, הלוב של רונדו לדייויס, שיתוף הפעולה בין דייויס למגי בצבע.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 12:42:02
הגב ל  גיא רוזן

קודם כל רק להבהיר אני הבאתי נתונים מהסדרה של 2015 ואתה משל 2016 כך שלא יהיה בלבול.
אני פשוט לא מסכים למתודולגיה בה לומדים מסדרה של 4 משחקים בלבד – במיוחד שאנחנו מדברים על עונה סדירה כל כך ארוכה. בוא ניקח נתון אחד בסדרה מול ההוקס הקאבס קיבלו 21.5 ניסיונות למשחק בWIDE OPEN וקלעו אותם באחוז אדיר של 51.2 לעומת העונה הרגילה בה הם קלעו את הזריקה הזו ב40.5%. נכון שהשיטה נותנת יותר מרחק אבל זה לא אומר שהיא נותנת הפקרות ועדיין הקאבס נתנו סטייה סטטיסטית מדהימה. אותו הדבר, בין 4-6 פיט הקאבס דייקו ב55.6% בעוד בעונה הרגילה ב34.8%. זה וואחד סטייה – עם כל הכבוד לשיטה ההגנתית יש כאן סטייה מדהימה – אתה רוצה ללמוד מהסטייה הזו למשך עונה שלימה עם שחקנים אחרים? אז כן זה מראה מגמה אבל לא כזו שלדעתי ניתן ללמוד ממנה.
.
טוב אפשר לפתוח כאן דיון של מאמנים רק שאני אישית לא באמת מבין בזה . לדעתי העמדה בה קרי נמצא בתרגיל הזה ספציפית היא לא מועילה יותר מדי והוא מלכתכילה היה צריך להיות הרבה מאחור גם במחיר של חדירה אפשרית של רונדו. יכול להיות שזה תרגיל בלתי עציר, כאשר השאלה בסופו של דבר מה יקרה כאשר יבחרו להמר על הקליעה של לברון/דיוויס/רונדו ומה הצפיפות של הסנטר (מגי/הווארד) יעשו להתקפת הלייקרס

גיא רוזן
06/10/2019 12:46:23
הגב ל  גיא רוזן

מה שכתבתי בתגובה 36.1.1.2.1.2
תקף גם כאן.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 12:49:13
הגב ל  גיא רוזן

ראיתי רק את התגובה השניה ולא את הראשונה.
תראה בסופו של דבר בגלל שאי אפשר להצליב נתונים אז זה דיון תיאורטי. כמו ששלשה מסוף מגרש יכולה להיחשב זריקה פתוחה לגמרי. אז השלשה ההיא של ריי אלן יכולה להיחשב כמו שלשה " נוחה" כי היא באה מהפינה. בסוף יש כמה אלמנטים שאנחנו לא יכולים לבדוק את השילוב בינהם (המרחק מהשומר, הקפצות, איך המסירה התבצעה – האם הקלע קיבל את הכדור לאיזור החזה או הרגליים, זמן על השעון תוסיף עוד אם בא לך) אני חושב שכל אחד בוחר בסוף את הנתונים שמסתדרים עם התזה שלו. מה שאני אומר בסוף הוא שאני חושב אחרי 2 דקות של משחקי הכנה ואחרי הרבה מחשבה של שמעמום בפגרה – שעדיף ליריבות לבחור את הרעל של השלשות מאשר הרעל של הלובים או הדאנקים המהדהדים של לברון.

גיא רוזן
06/10/2019 12:56:03
הגב ל  גיא רוזן

נכון לנתונים של היום?
אתה ככל הנראה צודק.
אבל אם המשמעות היא 10 ניסיונות קליעה מהפינה (14.5 זה מוגזם) ב-45% (56% זה כבר ממש מוגזם…),
אז הלייקרס יחיו בשלום עם הבחירה הזו של היריבות.
.
כמובן שחייבים לסייג, ואז לסייג כפליים –
עד עכשיו שוחקו 0 דקות של כדורסל בעל משמעות. כל מה שאנחנו עושים זה נטו להתפלפל ולהעביר זמן עד שהעונה תתחיל (או ליתר דיוק, עד למשחק האימון הקרוב של הסאנס ברביעי, 05:00)

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 13:13:43
הגב ל  גיא רוזן

כמו שאמרת להעביר את הזמן. אז זו שאלת תם. אז היות וראיתי אותך טוען את זה כמה פעמים למה אתה טוען שמה שמשקף יותר זו השלשה מהפינה – הרצתי בדיקה אקראית באקסל ויצא לי דווקא שהWIDE OPEN הוא בעל ממוצע גבוה יותר באיזה אחוז אחד (פשוט הדבקתי לאקסל את הנתונים של אלו שזרקו הכי הרבה שלשות פתוחות ושל אלו שזרקו הכי הרבה שלשות מהפינה ועשיתי ממוצע של כל אחד מהם) אז כשאתה אומר את זה על מה אתה מסתמך?

גיא רוזן
06/10/2019 13:34:54
הגב ל  גיא רוזן

ההשוואה שלי לא הייתה בין "שלשה פנויה" ל-"שלשה מהפינה". אני טענתי שנתון השלשות הפנויות הוא בעייתי. קשה ללמוד ממנו (בטוח שבמדגם קטן כמו הפלייאוף) על הסיבות שההגנות תפקדו כך או אחרת.
מה שאני טוען זה ששלשה מהפינה זו הזריקה היעילה ביותר בכדורסל כיום. למעט זריקה מטווח 0.
.
comment image?w=575
.
זה מחזיר אותנו לתחילת הדיון. אתה כתבת שאטלנטה "היו זוועתיים בכל פרמטר".
אני טוען שזו הייתה החלטה מודעת, ושלא, הם לא היו "היו זוועתיים בכל פרמטר". הם הצליחו להגביל את הסקורר מס' 1 בעשור האחרון (עובדתית – אין שחקן שקלע יותר מלברון במצטבר בעשור האחרון), במקום בו הוא משיג את מרב הנקודות שלו (שוב, נתון עובדתי.
comment image&w=570&h=570&format=jpg)
.
הם החזיקו את לברון על 24 נק' למשחק, 56% מהרסטריקטד. באותו פלייאוף, מול הגנות חזקות לא פחות, לברון קלע יותר נק', ובאחוזים טובים בהרבה מהרסטריקטד.
המחיר של ההתמקדות בצבע היה השלשות של הקאבס. וגם כאן, הנתונים לא משקרים –
14.5 זריקות למשחק מהפינה. השלשה שנכנסת באחוזים הגבוהים ביותר בליגה (כמובן שכשר זו שלשה פנויה מהפינה, זה עדיף…). הקאבס, כאמור, סיימו את הסדרה עם 56.9% מהפינות.

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 13:48:08
הגב ל  גיא רוזן

עזוב את מה שאמרתי כי אנחנו מדברים על שלשות שונות. ותסכים איתי שלסיים סידרה על 23.4 מהשלוש זה זוועתי כמו עוד לא מעט פרמטרים שבהם הם הפסידו (נגיד ריבאונד).
מעניין הגרף שהבאת, למרות שזה לא הבדל מטורף באיזורי הזריקות ל3

חגי "התותח" ניסני
06/10/2019 13:48:39
הגב ל  גיא רוזן

*אנחנו מדברים על סדרות שונות..

גיא רוזן
06/10/2019 14:17:07
הגב ל  גיא רוזן

ברור שאי אפשר להשים את האצבע על סיבה אחת בודדת בגללה אטלנטה הפסידו את הסדרה ב-16' (טוב, למעט לברון…)
.
לגבי הגרף –
פער ממוצע של כמעט 4% אפקטיבי זה פער לא כל כך קטן (זה הפער בין האחוז האפקטיבי של גולדן סטייט בעונה שעברה, מקום ראשון בליגה, לבין סקרמנטו, מקום 16 בליגה)