הליגה הישראלית בכדורסל חוזרת – פריוויו לקבוצות ליגת העל (חלק 2) / עידן ארווץ

הליגה הישראלית בכדורסל חוזרת – פריוויו לקבוצות ליגת העל (חלק 2) / עידן ארווץ

היום (שבת), תחזור למגרשים ליגת ווינר סל לאחר זכייתה של הפועל ירושלים בגביע ווינר סל. בחלק הראשון של הסדרה, כתבתי על 6 הקבוצות הראשונות: הפועל ירושלים, הפועל אילת, הפועל תל אביב, עירוני נהריה, מכבי ראשל"צ ומכבי אשדוד. היום, נעסוק ב-6 הקבוצות שנותרו: מכבי תל אביב, הפועל חולון, עירוני נס ציונה, הפועל באר שבע, הפועל גלבוע גליל ומכבי חיפה. בפוסט זה, נסתכל על השינויים שעשתה כל קבוצה בליגה, נראה מה היא עשתה בעונה הקודמת ואנסה לחזות לאן תגיע כל קבוצה.

Image result for ‫מנהלת ליגת העל בכדורסל‬‎
לוגו ליגת ווינר סל

מכבי תל אביב:

מכבי פוקס תל אביב
לוגו מכבי תל אביב

מאמן: יאניס ספרופולוס. מתחיל את עונתו ה-2 בקבוצה (הצטרף באמצע העונה שעברה).

עונה קודמת: 6-27, מקום 1 בליגה. זכתה באליפות בסיום העונה לאחר ניצחון בגמר הפיינל פור על מכבי ראשל"צ. שיחקה גם ביורוליג, שם לא העפילה לפלייאוף, וסיימה במקום ה-10 (16-14).

עזבו: ג'רמי פארגו, ג'וני אובראיינט, מייקל רול, שיר מוראידי, דיאנדרה קיין, אלכס טיוס.

הגיעו: אלייז'ה בראיינט, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן, עומרי כספי, טיילר דורסי, נייט וולטרס.

סגל: אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, קווינסי אייסי, אנג'לו קלויארו, אות'לו האנטר, סנדי כהן, עומרי כספי, דני אבדיה, טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומיאו, נייט וולטרס, ג'ייק כהן, דורי סהר, טאריק בלאק, יובל זוסמן.

חמישייה משוערת: אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, עומרי כספי, נייט וולטרס, טאריק בלאק.

תחזית לעונה הקרובה: על מכבי תל אביב עברה עונה מוזרה אשתקד. ניסיונות להגיע לפלייאוף ביורוליג עד השנייה האחרונה, הדחה ברבע גמר גביע המדינה, הדחה ברבע גמר גביע ווינר ועוד… בסופו של דבר, הצליחו הצהובים לזכות באליפות. השנה, הם בנו סגל טוב יותר משנה שעברה, רק שחסר בו דבר אחד חשוב – רכז טהור. הם החתימו בקיץ את נייט וולטרס המעולה, אבל הוא הרכז היחיד בסגל. לכן, כל מיני קלעים מנסים לרכז, כמובן ללא הצלחה, וזו אחת הסיבות להפסד של מכבי במחזור הראשון ביורוליג לחימקי. לדעתי, היא כמובן לא תתקשה יותר מדי בליגה ותסיים באחד ממקומות 1-2, תעפיל לפיינל פור, שם כל משחק הוא נוקאאוט. כמו שכתבתי בפוסט של אתמול, לדעתי ירושלים היא זו שתזכה באליפות אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות. ביורוליג, היא שוב תיאבק על הכניסה לפלייאוף עד השנייה האחרונה ואולי אפילו תעפיל מהמקום ה-7 או ה-6.

מכבי חיפה:

מכבי חיפה
לוגו מכבי חיפה

מאמן: דניאל סאואנה. מתחיל את עונתו ה-2 בקבוצה כמאמן ראשי (כולל את העונה הקודמת, בה היה מאמן ראשי בלאומית).

עונה קודמת: הייתה בליגה הלאומית ועלתה לאחר שניצחה בסדרת הגמר את הפועל גליל עליון.

סגל: ג'יימס יאנג, ווילי וורקמן, סקוט סאגס, יונתן מור, עמית אלון, דניאל קופרברג, רומן סורקין, גיל אמיתי, אריק אנדרסון, גרגורי ורגאס, דניאל נג'ר, דייויד כהן.

חמישייה משוערת: גרגורי ורגאס, ג'יימס יאנג, ווילי וורקמן, אריק אנדרסון, רומן סורקין.

תחזית לעונה הקרובה: העולה החדשה-ישנה מהלאומית רוצה כבר בעונת החזרה שלה לחזור למה שהייתה בעונותיה בליגת העל. גם מכבי חיפה עברה קיץ מעניין כשהחתימה את ג'יימס יאנג, סקוט סאגס והחזירה את גרגורי ורגאס. הציפיות מהקבוצה הירוקה לא כל כך גבוהות, אבל היא בהחלט מסוגלת לעלות לפלייאוף. החיפאים נמצאים כרגע בארה"ב במסגרת "משחקי ההכנה" שלהם נגד קבוצות NBA, ולמרות שהם הבינו שזה רק לרעתם, הם ממשיכים לטוס לשם שנה אחר שנה (כן, גם אשתקד בלאומית). אני לא חושב שהם יגיעו לפלייאוף השנה, אבל גם לא ייאבקו נגד הירידה. מקום 9.

הפועל חולון:

הפועל U-NET חולון
לוגו הפועל חולון

מאמן: שרון דרוקר. מתחיל את עונתו ה-1 בקבוצה.

עונה קודמת: 9-24, מקום 3 בליגה. הודחה ברבע גמר הפלייאוף 3-1 על ידי מכבי ראשל"צ, למרות יתרון הביתיות. שיחקה גם בליגת האלופות של פיב"א, שם לא עברה את שלב הבתים.

עזבו: קאליף וויאט, קורי וולדן, סקוטי ריינולדס, דריון אטקינס, דקוואן ג'ונס, גיא פלטין, רועי הובר, אריאל ז'אנו, שון ג'ונס, תמיר שילר, עמית ארבלי, סקוטי הופסון, איגור קולשוב.

הגיעו: ג'יילן ג'ונסון, לטאביוס וויליאמס, ראיין תומפסון, שגיא שטיינמן, שיר מוראידי, מרקוס פוסטר, מלאקי ריצ'רדסון, יוגב אוחיון, דניאל ששון.

סגל: ג'יילן ג'ונסון, לטאביוס וויליאמס, הראל דדון, טי ג'יי קליין, ראיין תומפסון, עמית שמחון, שגיא שטיינמן, גיא פניני, שיר מוראידי, שלומי הרוש, מרקוס פוסטר, מלאקי ריצ'רדסון, יוגב אוחיון, דניאל ששון.

חמישייה משוערת: יוגב אוחיון, ראיין תומפסון, מלאקי ריצ'רדסון, טי ג'יי קליין, לטאביוס וויליאמס.

תחזית לעונה הקרובה: הדבר המעניין ביותר בקיץ של חולון היה ההחתמה של אלוף ה-NBA הטרי מלאקי ריצ'רדסון. הוא מגיע לפה בתור השחקן הטוב ביותר של חולון ואולי אפילו כמועמד ל-MVP. למרות זאת, לדעתי יש להם סגל ישראלי חלש מאוד. אני לא חושב שבליגת האלופות הם יצליחו לעבור את שלב הבתים, אבל בליגה הם כמובן יגיעו לפלייאוף, והשאלה הגדולה היא מאיזה מקום. חולון נחלשה יחסית לעונה שעברה ואני חושב שהם יצטרכו להיאבק על יתרון הביתיות, בניגוד לעונות הקודמות בהן היא הייתה רמה מעל המקום ה-5. יש לי תחושה שהיא תצליח להשיג את יתרון הביתיות, תגיע לפיינל פור אבל שם המסע ייעצר. לגבי גביע המדינה, בו הובסה בחצי הגמר בעונה שעברה להפועל ירושלים, היא ללא ספק יכולה ללכת עד הסוף, כמובן בהנחה שאין פציעות והכל עובר חלק.

הפועל גלבוע גליל:

הפועל גלבוע/גליל
לוגו הפועל גלבוע גליל

מאמן: ליאור ליובין. מתחיל את עונתו ה-4 כמאמן ראשי בקבוצה, ב-2 קדנציות.

עונה קודמת: 21-12, מקום 10 בליגה.

עזבו: גרג וויטינגטון, בראיינט קרופורד, חואקין שוכמן, יחזקאל סקוורר, שון לבנובסקי, אריאל נבון, ג'יימס קלי, טל קרפלס, איאן מילר.

הגיעו: ג'סטין טילמן, אדגר סוסה, גיל בני, רון קופר, עידו פליישר, ג'ארמר גאלי, בניה סרור, ג'ארוויס ורנאדו, עמית גרשון, יפתח זיו.

סגל: ג'סטין טילמן, אדגר סוסה, גיל בני, רון קופר, יותם חנוכי, עמית ראובן, עידו פליישר, אייל ננקין, ג'ארמר גאלי, נתנאל ארצי, בניה סרור, ג'ארוויס ורנאדו, עמית גרשון, יפתח זיו.

חמישייה משוערת: ג'סטין טילמן, אדגר סוסה, עידו פליישר, ג'ארמר גאלי, יפתח זיו.

תחזית לעונה הקרובה: כמו הפועל אילת, גם גלבוע גליל עמדה בסכנת התפרקות. אבל גלבוע, כמו גלבוע, לא מוותרים על כלום וגם הם יפתחו עוד עונה בליגת העל. אבל לא הייתי כל כך שמח בשבילם, כי יכול מאוד להיות שהעונה הזו תסתיים בירידת ליגה עצובה מאוד מבחינת החקלאים. זרים מצוינים עזבו, ישראלים ומאמן גם כן, והצטרפו בעיקר שחקני ליגה לאומית. אולי זה בגלל הקושי הכלכלי ואולי פשוט החלטה של המאמן, אבל זה לא סגל לליגת העל, לדעתי לפחות. לפלייאוף הם, כאמור, לא יגיעו והם צריכים להתחיל לאסוף כמה שיותר ניצחונות בכדי להישאר גם בעונה הבאה בליגת העל.

עירוני נס ציונה:

עירוני חי מוטורס נס ציונה
לוגו עירוני נס ציונה

מאמן: נדב זילברשטיין. מתחיל את עונתו ה-6 בקבוצה.

עונה קודמת: 17-16, מקום 5 בליגה. הודחה ברבע גמר הפלייאוף 3-1 על ידי הפועל אילת. שיחקה גם ביורופקאפ של פיב"א, שם הודחה בשמינית הגמר.

עזבו: כריס דואו, גארי בראון רמירז, דורי עמירם, תומר זלמנסון, עודד ברנדוויין, אלישי כדיר, צוף בן משה, עמית אזולאי, יניב סולומון, טאליב זאנה.

הגיעו: ג'רמי האלוול, ג'ף וויטי, ליאור קררה, קורי פישר, תומר אברמוביץ', תמיר סבן, עידן אלבר, רביב לימונד, אופיר גולדשטיין.

סגל: ג'רמי האלוול, ג'ף וויטי, טל דן, רביב פיטשון, ליאור קררה, קורי פישר, עידו שבת, גולן גוט, תומר אברמוביץ', תמיר סבן, עידן אלבר, רביב לימונד, דקוואן קוק, אופיר גולדשטיין.

חמישייה משוערת: ג'רמי האלוול, ג'ף וויטי, קורי פישר, גולן גוט, רביב לימונד.

תחזית לעונה הקרובה: נס ציונה עברה עונה טובה אשתקד, כאשר גם שיחקה בפעם הראשונה בתולדותיה במסגרת אירופאית. הם סיימו במקום ה-5 בליגה ובדרך הקשתה על כל קבוצה בעונה הסדירה, וברבע הגמר גנבה לאילת משחק אחד. גם ביורופקאפ היא רשמה הצלחה כשהודחה בשמינית הגמר, כאשר היו כאלה שלא ציפו שתעבור את שלב הבתים. בקיץ, הגיעו זרים חדשים וישראלים צעירים בתוספת רביב לימונד, והשנה הם יכולים לשחזר את ההישג של שנה שעברה ואפילו לעשות עוד צעד אחד קדימה. אני חושב שהם יכולים לעבור את שמינית גמר היורופקאפ, ולהגיע לפיינל פור בליגה. לגבי הגביע, אני בהחלט חושב שהם יכולים להפתיע, כאשר גם בגביע ווינר הבנוי משיטת נוקאאוט, הם הודחו רק בחצי הגמר נגד ירושלים לאחר קאמבק אדיר בסוף המשחק.

הפועל באר שבע:

הפועל אלטשולר שחם ב"ש
לוגו הפועל באר שבע

מאמן: רמי הדר. מתחיל את עונתו ה-2 בקבוצה.

עונה קודמת: 18-15, מקום 7 בליגה. הודחה ברבע גמר הפלייאוף 3-0 על ידי הפועל ירושלים.

עזבו: עמית גרשון, יאיר קרביץ, סמאג'ה כריסטון, ג'ורדן סווינג, רומן רובינשטיין, טאנר לייסנר, טראוויס ווריק, טיילור ברון, קרון ג'ונסון, ג'אקים דונאלדסון, רם אליאס-פור, חנן קולמן, רוברט רות'בארט.

הגיעו: סטיב זאק, טי ג'יי וויליאמס, ג'ון פטרוסלי, ספנסר וויס, דשון באטלר, נעם לייש, פיליפ הרץ, בן אלטיט, נייט לינהארט, אור קורנליוס.

סגל: סטיב זאק, טרנס ווטסון, בן אייזנהארט, טי ג'יי וויליאמס, ג'ון פטרוסלי, חן קראוניק, ספנסר וויס, דשון באטלר, עדי כהן סבן, נעם לייש, פיליפ הרץ, בן אלטיט, עמית זיס, נייט לינהארט, אור קורנליוס.

חמישייה משוערת: סטיב זאק, טי ג'יי וויליאמס, ג'ון פטרוסלי, ספנסר וויס, נייט לינהארט.

תחזית לעונה הקרובה: הפועל באר שבע כבר בעונתה הראשונה בליגת העל הגיעה לפלייאוף, אך הודחה בסוויפ נגד ירושלים בשל כל הפציעות שהיא חטפה באותה העונה. היא הייתה קבוצה שלפני כל הפציעות לא היה כיף להיפגש איתם – קבוצה לוחמת כמו כל הקבוצות של רמי הדר, הגנה טובה וקליעה גם כן. אבל הפציעות החלו להגיע והקשו עליה להתקדם מעבר. בקיץ, הגיעו שחקנים מגוונים ביותר ובראשם נייט לינהארט וטי ג'יי וויליאמס שיכול להתמודד על ה-MVP (ואני לא מגזים). אמנם אף אחד לא הכיר את וויליאמס לפני נחיתתו בארץ, אבל ממבט ראשון בשחקן – אחלה עונה תהייה לו. ברמה הקבוצתית – באר שבע תגיע לפלייאוף, השאלה מאיזה מקום. יתרון ביתיות לא יהיה להם אבל הם חייבים לשאוף למקום 5-6, כי אם יגיעו ל-7-8, הם ככל הנראה יקבלו ברבע את מכבי או ירושלים.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה על הסקירה המעולה
    לדעתי השיפור הגדול בחולון הוא בגזרת המאמן. עם כל ההערכה לדן שמיר אנו זקוקים למאמן עם קצת יותר התלהבות ולדעתי דרוקר הוא האיש הנכון.
    "אליפות, גביע וזכיה בליגת האלופות" היא לא מילה גסה
    🙂

    1. לא כ"כ מסכים איתך בעניין המאמן. לדעתי שמיר מאמן טוב יותר מדרוקר. מה שכן, יכול להיות שהיה צריך כבר לזוז הצידה, כי הייתה כאן תחושת מיצוי משני הצדדים. בכל מקרה אני לא ממש אופטימי לגבי העונה הקרובה. הסגל בהחלט נראה פחות טוב.

  2. תודה עידן. לדעתי דווקא שמיר היה שידוך מעולה בחולון, נראה לי שפשוט הגיע לתחושת מיצוי, אולי אפילו הדדית.
    לדעתי המאבק על הירידה יהיה בין חיפה, גלבוע ואשדוד

  3. תודה על ההשקעה הרבה אם אפשר 2 הערות .

    1. אישית הייתי שמח לפרט מאיפה הגיע כל שחקן ואולי אף לאן הלך .

    2.לדעתי לחזות מי תנצח במשחק נתון אותו הבודד ביוני יותר מחצי שנה מראש זה לא רציני .
    לכן הייתי נותן תחזיות ל 1-4 בלבד

    עקרונית כרגע הקבוצות עסוקות באירופה זה מה שמעניין אותם עד הגונג של הליגה יירד הרבה גשם בירקון (אינשללה) בתקווה גם לשלג בירושלים .
    בלי קשר למה שכתבתי מטבע הדברים מכבי כקבוצת יורוליג איכותית פי כמה וכמה מכל קבוצת ליגה אחרת בוודאי שאין חוק רוסי .
    לא הייתי למד דבר וחצי דבר מטורניר ההכנה בווינר .

  4. תודה עידן.
    .
    מפתיעה אותי הבחירה שלך בב"ש כקבוצה שתעלה לפלייאוף. מבחינתי, מבחינת סגל (בעיקר ישראלי) הם מועמדים מובילים לרדת ליגה.
    .
    מבחינת הגלבוע – מעניין בעיקר יהיה לראות את ליאור קאררה. שחקן נהדר שעשה פריצה גדולה בשנה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט