דיון הופס למוצאי החג: יאניס או קוואי? / מנחם לס

אז את מי אתה בוחר ראשון לקבוצתך, ג'יאניס או קוואי?

אולי כמה מכם לא ניכנסים לאינטרנט בגלל קדושת החג, אבל אני מאמין שראש השנה הוא חג של תקוות, התחלה חדשה, מצב רוח טוב, ושמחה לקראת שנה חדשה שתביא – כך אנחנו מקווים – בריאות, שלום, ושמחה לבית ישראל. ולכל האנשים הטובים בעולם.

אז למה להימנע ביום כזה מכניסה לאינטרנט?

טוב, לדתיים יש כמובן את ההסבר שלהם, אבל לחילונים כמוני אין בעייה להיכנס לאינטרנט ביום חג כזה. יום הכיפורים הוא אופרה אחרת, עבורי, לפחות. עבורי זה כבר יותר עניין של ספיריטואליות, רוחניות, ונסיון לשפר את עצמך ותרומתך לעולם, וזה כבר דבר הדורש ריכוז ומחשבה, ואפילו מדיטציה, וייתכן שספורט או איטנטרנט מפריעים בתהליך הזה הדורש ריכוז, מחשבה, החלטות, וכן, אפילו תפילה למשהו יותר טוב, וסליחה אם פגעת במישהו ביודעין או לא.

אז ביום הכיפורים אני לא ניכנס לאינטרנט.

היום ניכנסתי ומשום מה כולם אובססיביים בעניין חדש לקראת פתיחת העונה: עכשיו שלברון כבר איננו השחקן הטוב בעולם, מי יורש את מקומו?

הויכוח לאן שרק תפניה הוא בג'יאניס נגד קוואי.

אני בוחר בקוואי. אם אני מתחיל קבוצה אני בוטח בו יותר כשמגיעים מים עד נפש. אם אני בגמר ה-NBA אני מעדיף את לינארד קוואי בקבוצתי מאשר את הגריק פריק.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. קוואי.
    אין לו מגבלות משמעותיות כמעט בכלל, ואני מעדיף את ניסיון הפלייאוף הרחב שלו (3 גמרים ועוד פעמיים גמר מערב) על הניסיון של יאניס, שכולל גם את מגבלת הקליעה שלו, שתפגע בו בהגעה לשלבים המאוחרים של הפלייאוף.
    אז קוואי, עד שיוכח אחרת

  2. אם בונים קבוצה בהתחשב בגיל ברור שיאניס, אבל לקחת שחקן לשנה הקרובה זה קוואי, שהוכיח בפלייאוף שהוא השחקן הכי טוב בעולם (לא הכי שלם בעולם).

  3. לטעמי, כיום קאוויי שחקן טוב יותר מיאניס, בעיקר בגלל היתרון המוחץ שלו בקליעה מבחוץ.
    אבל לא זו השאלה –
    השאלה (כפי שכתוב): "אם אני מתחיל קבוצה".
    אם אני מתחיל קבוצה, אז הבחירה שלי היא יאניס. הוא צעיר מקאוויי ב-3 שנים, והוא הפגין במהלך הקריירה יציבות בריאותית יוצאת דופן –
    הוא החמיץ במהלך הקריירה רק 27 משחקים, כאשר הכי הרבה שהוא החמיץ בעונה בודדת זה 10 משחקים (בעונה שעברה).

  4. כרגע התשובה היא קוואי, אם כי אנחנו אחרי עונה שהבליטה את כל הפלוסים שלו. לפני שנה דיברנו אחרת, ואין לדעת מה נגיד בשנה הבאה.
    אם אני צריך לבנות קבוצה אני הולך עם גיא. לא רק שהיווני צעיר יותר, עושה רושם שהוא גם קל יותר לניהול

  5. קוואי שחקן יותר טוב נקודה.
    אולי יאניס "לא" נפצע עדיין אבל יום אחד זה יכול לקרות ואולי אפילו השנה ואז מילווקי עשוייה להתרסק.

  6. הם בשתי קטגוריות שונות
    קוואי שחקן בשל כמו דייויס, לברון, קרי, הארדן
    יאניס שחקן בהתפתחות, שי שלו כמה פערים מבחינת מיומנות והשאיפה (הסבירה) היא שהוא ימשיך להשתפר ב2-3 עונות הקרובות באופן משמעותי, בקטגוריה הזו נמצאים גם אמביד, דיאנג'לו ראסל, קוזמה, סיאקם. יאניס הגיע רחוק מהם בינתיים, אבל יש לו עוד כמה מדרגות לעלות כדי להיות במדרגה של הגדולים

  7. מת על השאלות האלה.
    אין להן שום משמעות ושום נפקות בעולם הממשי. זה לא שמחר יש הצעת טרייד, קוואי על יאניס, תחילט. זה לא שמחר מישהו באמת מקים קבוצה ויש לו בחירה לעשות בין שניהם. שום משמעות. רק ויכוח שכונתי, שאף פעם לא ייגמר.
    זה כמו לשאול: קטשופ או מיונז? כן, מתי לאחרונה התלבטת מול המדף עם השקלים האחרונים ועמדת בדילמה הזו? מתי לאחרונה אמרו לך במק-משהו, אדוני, או מיונז, או קטשופ, לא שניהם?
    מצחיק.

  8. אם אני בונה קבוצה אז ג'אניס בגלל חדר ההלבשה. הבחור חביב ומקשיב.
    אם אני הולך All-in לעונה אז קוואי. אם עבד לטרענטה-טורונטו אולי יעבוד לי גם
    🙂

  9. אם בכל זאת לענות, אז אין בכלל שאלה.
    יאניס טוב מקוואי. בכל.
    (למעט חטיפות) יאניס קולע יותר, קוטף יותר ריבאונד, מחלק יותר אסיסטים, חוסם יותר, עושה את זה באפקטיביות זהה (הממוצע הנוכחי משקר – הוא כולל גם את השנים הראשונות והפחות תפקודיות של יאניס), משחק עונות שלמות בלי למצמץ ובלי "ניהול עומסים" ובלי דוד שלי וסבתא שלי ושביתות יזומות, ביותר דקות למשחק, והוא גם צעיר יותר ב-3 שנים ובמגמת עליה… אז מה יש בכלל לדבר?
    עובדתית, זה הבדל של מדרגה. כל היתר, אהדה פרטית.

  10. קוואי. לנארד אחרי פלייאוף אדיר, את יאניס הצליחו לעצור יחסית בקלות. יאניס ינצח לי יותר משחקים בעונה הסדירה אבל לנארד שווה אליפות. יכול להיות שליאניס תהיה קריירה יותר טובה, אבל קוואי שווה לי אליפות בטווח הקרוב. לוקח אותו לפני כל שחקן בליגה (אולי חוץ מלברון).

  11. מנחם, אולי שווה לעשות דיון נוסף על עניין אחר שעולה בפוסט שלך –
    למה באמת דתיים לא נכנסים בחג לאינטרנט. או יותר שכיח, בשבת.
    מישהו באמת עוד זוכר? כי גלישה באינטרנט, היא מקבילה לעשיית מלאכה / הדלקת אש, שאסורה בשבת, עפ"י ציווי עתיק מהתורה.
    אותו הגיון שאוסר פעולות חתרניות כמו נסיעה במכונית, עלייה וירידה מקומה גבוהה במעלית, צפיה בטלוויזיה והאזנה למוזיקה, הדלקת אור ותנור בבית חשוך וקר, או לחמם חלב לתינוק.
    איך זה שאלפי שנים אחרי שגילו את האש, זה עדיין רלבנטי ללחיצה על עכבר? שואל בכנות. אנשים לא מרגישים שהם עושים צחוק מעצמם?

  12. תודה מנחם שנה טובה.
    זה מזכיר לי קצת את הדיבורים אחרי המשחק הראשון של הבאקס מול בוסטון ועד כמה יאניס הוא בלוף. אין ספק שהיעדר הקליעה יציבה מגבילה אותו. זו לא שאלה. אבל מבחינתי אני לוקח אותו לפני קוואי בלי הרבה התלבטויות. קוואי הוא סקורר עילאי עם הגנת אחד על אחד מפחידה ומשתקת הוא אפילו הראה שהוא יודע להניע כדור ביעילות אבל כמו שעלו כאן בהרבה דיונים הוא לא מוביל כדור. בנוסף הייתי רוצה לראות מה קורה כאשר הגנה שלימה נבנית על מנת לעצור/ להאט אותך והחברים שלך לא פוגעים ממטר. (עם כל הכבוד לפילי הם לא הקריבו המון בשביל לעצור את קוואי). היכולת של יאניס לרכז סביבו הגנות שלימות – לא חושב שיש את זה לקוואי. נכון ששניהם מקבלים הרבה שריקות אבל יש לי תחושה שאלו של קוואי יופחתו משמעותית באוף סיזנס הבאים בגלל הגבוליות שאותם שריקות הגיעו.

  13. קאווי אמנם יוצר טוב ושלם (כרגע), אבל אצלי אופי משחק תפקיד חשוב מאוד וכאן יאניס לוקח בקלות. קאווי עם הווירדנז שלו זה לא שחקן שאפשר לסמוך עליו ובטח לא שחקן שמהווה מודל לחיקוי.

  14. אני לוקח את יאניס. קוואי לדעתי יותר דומה לדבורה שעוקצת אותך בלי שאתה שם לב, ליאניס שהוא פשוט קרנף אנושי. נכון, לקוואי יש שתי אליפויות, אבל ליאניס בגילו יהיה יותר, ויאניס פשוט הרבה יותר דומיננטי.

  15. הקליעה של קוואי היום הרבה יותר טובה, בד"כ "נקייה" כזאת ועם קשת קצרה (להוציא את הסל האחרון במשחק נגד פילי) + יעיל ובעל ניסיון רב ומוכח במאני טיים של העונה ובשלבים המאוחרים.

    יאניס יותר צעיר חזק ואתלטי ונמצא כמה אלמנטים לשיפור מלהפוך לבלתי עציר.

    שניהם מגנים מעולים.

    מתחיל קבוצה עם יאניס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט