דיון הופס: בלייק גריפין לג"ס – כן או לא? / רועי ויינברג

דיאנג'לו ראסל על בלייק גריפין – כן או לא?

הרעיון במקור של גיל וייס מסקר שהעלה בקבוצת הפייסבוק הנפלאה נ.ב.א אול אוראונד. מוזמנים להצטרף.

גולדן סטייט בסוג של צומת. מצד אחד, הם אחרי 5 גמרים, 3 אליפויות ואחת השושלות הגדולות בהיסטוריה של המשחק. מהצד השני, סטפן קרי בן 31, דריימונד גרין בן 29 וקליי תומפסון, שכרגע סובל מפציעה קשה מאוד ויפספס את רוב העונה, גם בן 29. החלון שלהם לאליפות נמצא עכשיו.

יש שחקן נוסף שעכשיו מתחיל את הדעיכה ויכול להיות שחקן טוב בקבוצה ששווה אליפות – בלייק גריפין. גריפין בן ה-30 היה ממש טוב בשנה שעברה עם 24.5 נקודות למשחק (כולל 36.2% מהשלוש ב-7 ניסיונות לערב), 7.5 ריבאונדים ו-5.4 אסיסטים כשהוא השחקן המרכזי של דטרויט לא מוכשרת שעשתה פלייאוף, ואול-סטאר. הוא קולע טוב ממסירה ויכול להשיג סל בבידוד או דרך פיק אנד רול.

ההוספה של גריפין יכולה להפוך את הווריורס, כשקליי תומפסון בריא, לקבוצה מסוכנת או אפילו קונטנדרית בפלייאוף. הם כנראה יצטרכו לוותר תמורתו, בטרייד שלא יוכל להתבצע עד ה-15.12, על דיאנג'לו ראסל. מחיר לא פעוט כשראסל אול-סטאר כבר עכשיו ובעל פוטנציאל גדול, אבל גריפין יותר דומה לקווין דוראנט בסגנון המשחק מראסל ויכול לשפר את הסיכויים של גולדן סטייט כמועמדת לאליפות. הוא יאפשר לקליי לשחק כשוטינג גארד, בניגוד למצב בו קרי וראסל יחלקו את המגרש, ושחקן הגנה יותר טוב.

יש כמה חסרונות מרכזיים למהלך הזה – הוא אומר שבעוד כמה שנים גולדן תשלם סכומי כסף גדולים לרביעייה שתהיה אחרי השיא. יש חשש משמעותי מפציעות במקרים של קרי וגריפין, נוסף על החזרה של תומפסון עכשיו מקרע ברצועה, שיכול לעלות להם בטבעת. למרות זאת, זה יכול להמשיך את השושלת. אז מה דעתכם?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. הרעיון די קוסם להם מקצועית
    אך במצב השכר שלהם עכשיו זה יתקע אותם עם קבוצה שאחרי שיאה במחיר מופקע
    אז לא, עם כל הצער שלי אליהופ של קרי לבלייק

  2. גריפין דומה בסגנון המשחק לדוראנט? באיזה עולם.
    הוא ממש לא מתאים לסגנון שלהם. מעבר לזה אני רוצה לשמוע הצעה הגיונית לאיך זה יעבוד מבחינת הטרייד עצמו? הווריורס יוותרו על יותר מדי.

    1. יותר דומה לו בסגנון המשחק ממה שראסל דומה לו, זה לא בהכרח אומר שהוא דומה לדוראנט. יש הבדל גדול בין הסגנון של השניים אבל יכול להיות שיהיה להם יותר קל לשלב את גריפין מראסל בלי לשנות את המערכת.

      איך זה יעבוד מבחינת הטרייד עצמו?

      גריפין ובחירת סיבוב ראשון עוברים לווריורס. דיאנג'לו ראסל וחוזה קטן (אריק פסקל למשל) עוברים לדטרויט.

      http://tradenba.com/trades/SkSN-iRwS

      לא יכול לצאת לפועל עד ה-15.12, כי ראסל חתם בקיץ האחרון.

      1. זה כמו להגיד שכיסא יותר דומה לצינור מברזיל. זה לא משנה את העובדה שהוא פשוט לא מתאים לסגנון משחק שלהם.
        אבל עזוב – הדיל שאתה מציע לא קרוב להיות משהו שניתן לממש הם יצטרכו לתת הרבה יותר.

  3. חס ושלום. שחקן פציע כל כך. שכנראה יתחיל את השקיעה בכל רגע שבשיא שלו בקושי עבר את הווריורס לפני הנסיקה המטאורית שלהם הוא יושב על העמדה של גרין והוא לא יכול לשחק ב3. דילו הרבה יותר מתאים ויש להם כמה חודשים לנסות לשחק עם קליי ב3 (לדעתי הוא יכול לשמור על כל 3 מערבי שהוא לא לברון)
    .
    תודה רועי שנה טובה.
    .
    נב כל עוד קליי חוזר בריא הלוחמים עדיין מועמדים חזק לאליפות

  4. מה הטעם בבלייק? יכול לשחק רק 4 ,סתם ידרוך על הרגליים של גרין (שיכול לשחק חמש אבל לטעמי חדק' ספציפיות) ובעיקר בלייק מאוד פציע ורק מתבגר בגיל. ראסל פתרון מעולה עד חזרת קליי ויש מצב טוב שקליים יוכל אולי אפילו לשחק לצידו לצד קארי בהמשך בהרכבי סמול בול…

  5. לא ברור מאיפה באה בזלזול בראסל? הוא הוביל את ברוקלין שנה שעברה לפלייאוף. אני רוצה לראות את קיירי משפר אותם פלאים השנה. ראסל הרבה יותר טוב ממה שהארדן או קרי היו בגילו ואל תשכחו שכל מי שמגיע ללייקרס נכשל אפילו לברון היה שם חלש. ראסל עדיין יכול להפוך לאחד הטובים בליגה והוא אולסטאר ללא ספק. כמובן שהוא גם הרבה יותר מתאים לסגנון המשחק של הלוחמים כן תיהיה בעיית הגנה אבל התקפית יצטרכו לרדוף אחרי עוד גארד מצויין שגם הוא יודע לחדור. יש 3 קלעי שלשות מדהימים קרי קליי ראסל .

    1. ראסל שחקן מעולה. אבל קשה לי לראות אותו משתלב ליד סטף ודריימונד אחרי שבשנה הקודמת שיחק בעיקר פיק-נ'-רול, משהו שהווריורס לא עשו כמעט בכלל. הוא פשוט שונה מהם בסגנון וההגנה שלו ושל קרי בקו האחורי ביחד מאוד מאוד בעייתית.

  6. אני כאילו מת על הרעיון כי בלייק גריפין הוא אחלה שחקן, שאני מאד אוהב ועם המון יכולות.
    אבל בתכל'ס, ממש לא – גריפין הוא אחד השחקנים הכי פציעים בליגה, והגיל לא יעזור לו בקטע הזה..

  7. נשמע רעיון רומנטי ותיאורטית נכון.
    ג"ס הפסידו את האליפות בגלל פציעות. הייתי הולך על מישהו פחות פציע…. נגיד…. טוביאס האריס.
    אה, אבל איפשר
    🙂

  8. מילת המפתח פציעות. בלי פציעות, בלייק כרגע בליגה מעל ראסל ושחקנים טובים לומדים להסתדר ביחד(לא תמיד כמובן). אם זה אחד בשני ובלייק לא פציע הייתי הולך על בלייק.
    ראסל החליף את דינווידי ולאברט שנפצע כשחקן המוביל. המזרח היה חלש המאבקים הגדולים היו בצמרת בין קומץ קבוצות ובטאנקינג בין קומץ יותר גדול… העמדה של קצה פלייאוף היתה יחסית פרוצה וג'רסי היו בתקופה טובה. צריך לחכות עם הכתרים לראסל. מצד שני גולדן סטייט מתאימה לפיתוח הפוטנציאל שלו כמו כפפה.

  9. נו-בריינר. זו תהיה מתנה לווריורז, ודטרויט מספיק אהבלים להסכים. הערך של גריפין הרבה יותר גדול, הרבההה יותר, מד'אנג'לו ראסל. הוא באמת מס' 4 מצוין. כמובן תידרש התאמה של ההרכב החדש. גריפין ייאלץ למלא את החור של ה-3, שאין היום לקבוצה (במקום הרעיון המטופש לשים שם את קליי – ככה מאבדים את קליי כמס' 2 אולטימטיבי, ושמים אותו במשבצת נגד הלברונים והיאניס, שאין לו בה סיכוי).
    חמישיה של סטף, קליי כשיחזור (ממילא עד אז ג"ס מחוץ לכל תמונה), גריפין, גרין ו-5 כלשהו, היא סוס שחור אמיתי.
    .
    יכול להיות שאתבדה, כמובן. אני עדיין סבור שד'אנג'לו ראסל הוא הדבר האחרון שג"ס צריכה. הוא יושב בדיוק על המ/שבצת הכי סגורה בעולם, של סטף. ואפילו חלש בהגנה, עוד יותר מסטף. באק-קורט של שניהם הוא לא אחד שאתה הולך איתו לפוסט-סיזן, אם אכן עוד יהיו שם בתמונה, ואם קליי חוזר תקין (תזכורת: 50 אחוז משחקני ה-NBA שעברו פציעה כמו של קליי, שיחקו פחות מ-100 משחקים עד סוף הקריירה שלהם. זו לא חזרה כזו ודאית לכושר מלא, כמו שאנשים טועים להניח).
    גולדן סטייט הצליחה בשכל רב להפוך את איגי לצ'יפ החלפה שנקרא ד'אנג'לו ראסל, כולם יודעים שהוא יזוז, הוא מוכן לזה, ובלייק גריפין נשמע מעולה. אני דווקא חשבתי על טרייד אחר שווה – טוביאס האריס. יסגור מצוין את ה-3 בגולדן סטייט, ראסל יעבור להיות פוינט אמיתי של פילי, עם איום אמיתי של קליעה מבחוץ, ובן סימונס יזוז ל-3, המקום הטבעי שלו… אבל זה באמת רק בדמיונות שלי.
    .
    בכלל, גריפין מבזבז את הקריירה שלו, מה שנשאר ממנה, בחור של דטרויט. מאוד מוזר שלא נעשית הצעת טרייד משמעותית עליו מצד קונטנדרית, או מי שתהיה כזו איתו. למשל קבוצה כמו יוטה, עם חור מובהק של אתלטיות בעמדה 4. או – אבל זה כבר מאוחר מדי – קבוצה כמו דנבר, שדווקא יש לה הרבה מה להציע, בל החליטה שטוב לה עם פול מילסאפ, שלא מתקרב ליכולות של גריפין.

    1. טוביאס האריס על דיאנג'לו ראסל זה רעיון מעניין (שרץ בעוד כמה מקומות), אבל מאמין שפילדלפיה תנסה לרוץ עונה אחת עם ההרכב הקיים לפני שתעשה שינויים. גריפין לדעתי לא יסיים את העונה בדטרויט. הלוואי שיגיע למיאמי, אבל לא סביר כי הוא שווה יותר מג'יימס ג'ונסון וג'סטיס ווינסלו

    2. א מה גורם לך לחשוב שבלייק יכול לשחק ב3?
      ב אתה אומר שקליי ב3 יאלץ לשחק מול הלברונים והיאניסים כאילו כאלה שורצים בליגה ולא יחידי סגולה. יאניס אגב משחק ב4.
      ג אם סימוס ב3 אז איזה יתרון הוא מביא למשחק בכלל ? הרי קליעה כרגע לפחות זה לא הצד החזק שלו.
      ד קבוצה עם 2 גארדים חלשים הגנתית עשתה גמר מערב בשנה האחרונה.
      ה סטף לא מגן גדול אבל הוא לא החור שאתה מייחס לו

      1. א. 1. הוא שחקן מספיק ורסטילי שהוא יכול לשחק גם 3. יש לו קליעה טובה, במיד ריינג' ממש טובה, גם מ-3 הוא איום.
        2. הוא בוודאי מספיק אתלטי, הכי אתלטי מכולם, לשחק את התפקיד. וזה אומר, גם בהגנה, מול אותם אנשים שקליי לא היה רוצה לפגוש – ואת אלה אתה פוגש בפסוט-סיזן.
        3. המשחק של היום דינאמי, ולא תמיד ההגדרה המספרית הקשוחה תחרוץ הכל. לא יודע, הקליפרס לא הולכים להיות טוענים לכתר, עם שני מספרי 3 תאומים סיאמיים ביחד? בוסטון לא רצה עם כמה פוורוורדים? יוסטון לא תרוץ עם ראסל והארדן? אז גם דריימונד וגריפין.
        4. בכל מקרה, גריפין ל-3, הוא מעט יותר טוב מכל מה שיש שם לגולדן סטייט העונה: אלפונזו מקיני, אריק פסקל, עומארי ספלמן… מעט יותר טוב. להזכירך – העמדה הכי חשובה בכדורסל.
        ב. יחידי הסגולה האלה, ב-3, הם אלה שאתה (ובעצם קליי) פוגש בפוסט-סיזן. יותר מזה – אתה הולך ומוציא את הנכס הכי גדול שיש לך (לצד סטף), את קליי, HOF בעמדה 2 – וזורק אותו ל-3? למה?? כי אין ברירה, וראסל שם? לא – אתה מזיז את ראסל, ומביא במקומו מישהו אחר. זה ממש מקרה שאתה מתחיל לפרק הכל בגלל איזה טרייד טכני שנעשה, והורס קבוצה שלמה. חלם.
        ג. סימונס מביא בדיוק את עצמו ל-3. סמול פוורורד מדהים, אתלט בגובה 2.08, שיודע לשחק מעולה בצבע ולנצל גם את יתרון ניהול המשחק שלו, אבל משם. פוינט-פורוורד אמיתי, לא לברון שאשכרה יורד לעמדה 1 ומתחיל משחק מתחת לסל. וראסל משחק 1! פוינט גארד חתולי עם איום בלתי פוסק מבחוץ, שמרווח את המשחק של פילי, מה שלא קיים היום עם ההיתקעות על סימונס.
        ד. התשובה בגוף התהייה שלך. ראינו בדיוק מה עשתה ההגנה של פורטלנד הנ"ל בגמר המערב. הרי על מה מדברים, על העוגה הגדולה. סתם להגיע לגמר מערב? זה גולדן סטייט מזמן לא מחפשים. את זה תשאיר לדנברים וליוטות. וגם הן כבר עם תיאבון יותר גדול, בטח העונה, כשכל אחת יכולה.
        ה. לא אמרתי חור גדול, אפילו אמרתי – זה לא אני אומר, אלה הנתונים – שראסל עוד יותר חלש ממנו בהגנה. מספיק לחזור לפלייאוף (ועל פלייאוף מדברים פה), נגד אותה פילי. ד'אנג'לו ראסל נטרף חי.
        התקפית המספרים של ראסל היו רעים. 35 מהשדה, 32 מהשלוש, אפקטיב וטרו שוטינג באיזורי ה-40, כמעט אותו מספר אסיסטים ואיבודים…
        אבל זה היה עוד טוב, כי הגנתית הוא היה מחפיר, החור הגדול של ברוקלין. בתמצית, הקבוצה סיימה את הסדרה במאזן ממוצע 107-118. ד'אנג'לו ראסל רשם 116-89. איום ונורא ואיום. עם זה תבוא לפלייאוף, ביחד עם סטף? תנחומי.

        1. 1 לי אין ספק שהתקפית ראסל מתאים יותר לשיטה מגריפין. לא יודע למה אתה אומר שהוא טוב במיד-ריינג ממה שבדקתי הוא ממוצע ואולי טיפה פחות. גריפין מוסר טוב אבל גם לא ענק, ולדעתי יהיה פחות יעיל בפיק&רול.
          2 ממתי אנחנו מודדים הגנה באתלטיות. בוודאי שזה יכול לעזור אבל זה ממש לא מחייב שאתלט = מגן טוב ובטוח שלא חסרות דוגמאות. לדעתי הוא לא מגן טוב ולא זז מספיק טוב על מנת להגן על גארדים ולא יציב מספיק על מנת להגן על פוורדים. למרות האתלטיות האדירה שלו הוא לא חוסם טוב. במאמר מוסגר לי אין מושג מה מייצר שומר טוב – עוד לא הצלחתי להבין למה ברוגדון עם נתונים נחותים ממידלטון שמר יחסית הרבה יותר טוב על קוואי.
          במאמר מוסגר 2 מול המפלצות הללו (יש את יאניס לברון דורנט וקרי) אתה צריך מאמץ כולל הגנתי. בוודאי שגריפין הוא לא התשובה לזה.
          ג מסכים שהעמדות פחות חשובות אבל דווקא כל הקבוצות שהזכרת הן בבעיה הדיוק בגלל העניין הזה. בוסטון תהיה בבעיה לשלב את היוורד טייטום בראון וסמארט. היתרונות של הרדן עלולים ללכת חאיבוד אם הוא ינהל פחות את המשחק וראס עם הקליעה שלו יוצר בעיתיות לתת להרדן לנהל את המשחק והקליפרס – אתה רשמת לא פעם שהם חסרים עושה משחק.
          ד השאלה היא לא האם בלייק גדול מכל מי שהזכרת (זה ברור) אלא האם קליי ב2 ובלייק ב3 מקליי ב3 וראסל ב2.
          ג סימונס יודע לשחק מעולה בצבע? ממתי?
          ד פורטלד היו בדיפנס רייט עם 113.3 בעוד טורנטו עם ההיעדרות של קליי היו 109.3 הבדל אבל לא שמיים וארץ. ביום שלפורטלנד יהיו 2 מגיני עילית נוכל באמת להשוות – עד אז אני נוטה לומר שהמאמץ הקבוצתי בפלייאוף יספיק להם למעט המפלצות לעיל שאז באמת אין לדעת.
          ה. יש סיבה למה לא מתייחסים למדגמי פלייאוף כאלה באותה. מידה קיירי היה על 39 אפקטיבי מול הבאקס. אז מה? הוא לא שווה מקס? סידרת פלייאוף בודדת היא לא מדד כלום (לא מדבר על דרוזן נגיד שאצלו זה כבר יותר עקבי)

  10. אני לא מסכים יש אפס התאמה בין האוברייטד הפצוע גריפין לווריורס , ברור שמעדיף את ראסל שהוא יכול לנהל התקפות והוא לא רק סקורר

  11. לפי דעתי זה טרייד טיפשי כי יש להם את דריימונד ואת קואולי סטיין מה הם צריכים אותו עכשיו
    לפי דעתי הטרייד הזה גם מונע מהגולדן סטייט להיות טובים אחרי עידן קארי כי ראסל יכול להיות הפנים שלהם אחרי שהם יתחילו לדעוך ולקחת את גריפין זה להגיד אני רוצה אליפות עכשיו ואני הייתי מעדיף להיות מקום 5 או 6 בפלייאוף אבל לדעת שיש על מי לבנות בעתיד

  12. רועי, ראשית צריך התאמה בשכר. ג"ס לא יכולה לקבל יותר ממה שהיא נותנת. היא בהארד קאפ. זה מקשה על עסקה על גריפין. שנית, ראסל הוא נכס ששויו עדין לא ברור אבל טוב ככל שיהיה אני לא רואה אותו בג"ס בשנה שעברה מסיבה שכבר סתאם הצביע עליה לג"ס יש יתרון כשקלי בעמדה 2, למה לזרוק אותו? לאחר שאמרתי זאת יש כאן שיקול של הטווח הקצר לעומת הטווח הארוך. ראסל צעיר, האם הוא אבן היסוד לדור הבא? לא חושב . הוא לא כזה טוב וקרי גרין וקלי לא הולכים לשום מקום בשלוש השנים הבאות. בקיצור השאלה היא מה המקסימום שאפשר לקבל על ראסל ומתי. אני חושב שהוא יסיים את השנה בג"ס. בקייץ הפרס הגדול יהיה יאניס. לא רואה את ג"ס מחליפים את ראסל לפני שידעו מה יאניס מחליט בקיץ. אם לא יאניס? גריפין הוא רעיון לא רע.

    1. ובנימה יותר רצינית, גריפין עדיין לא הוכיח שהוא יכול להיות יותר מכוכב של קבוצות קטנות. אולי עוד כמה שיעורי צניעות הוא יבין את מקומו. בכל מקרה הוא ידרוך על המשבצת של דריימונד גרין.

  13. בשום פנים ואופן . גם אם היה אפשרי כספית , בג"ס הנהלה מפסיק חכמה שלא לבצע טרייד גרוע על פניו.
    התקרה של גריפין ידועה . וגם אם נתעלם מכך שהוא פציע , הוא ממש לא מה שדרוש ללוחמים .
    זה שדילו הוא שחקן קו אחורי בקבוצה שכבר יש לה מספרי 1 ו-2 בטופ של הליגה, לא אומר שצריך לבצע עליו טרייד , בוודאי לט טרייד רע.
    הוא שחקן צעיר שביצע פריצה נהדרת בשנה שחלפה, ובקבוצה משתפת ללא אגו הוא יכול לפרוח עוד יותר.
    צריך לתת קודם כל לקליי לחזור, ולעשות ניסיון איתו בעמדה 3. יש כמה פרמטרים שיכולים לרמז שזה יצליח . הבעיה היחידה – PF צריך להיות נייד הרבה יותר מ-SG , בוודאי בצורת המשחק של הלוחמים , ולא ברורה מידת הניידות של טוסטר כשיחזור.
    אם לא יילך , ייתכן שדילו יוטרד. אבל יש אופציות טובות בהרבה מגריפין.

  14. תאמת שגם אני חשבתי על זה שגריפין מבוזבז ולאיזה קבוצה שווה ללכת עליו.
    אני הלכתי לכיוון דנבר שיכול לתת להם את השדרוג ללכת באמת עד הסוף

  15. בלייק נראלי פציע מדי ושילוב שלו קרי ותומפסון אחרי הפציעה נראלי מסוכן מדי היית מציע אולי ראסל על מידלטון או על גלינארי וסטיבן אדמאס(אין לי מושג אם זה אפשרי מבחינת חוזים) גם על טוביאס האריס זו אפשרות נחמדה הייתי מוסיף אולי את זאהיר סמית או אחר כי ראסל שווה יותר מטוביאס וגם ג'ימי באטלר זו אפשרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט