אירועי דיומא – 29.09.19 – חג שמח ושנה טובה

היום: אליפות העולם ברכיבת כביש לגברים וגם גמר אליפות סין בסנוקר.

כדורגל / ניר מועלם

סרייה א' – מחזור 6 :

13:30 נאפולי – ברשיה, 2 ONE : נאפולי מגיעה למשחק אחרי הפסד מפתיע מאוד בבית לקליארי משער בדקה ה-87, וזה היה מבחינתה איבוד נקודות שלומיאלי וזה לא שקליארי קבוצה רעה, ממש לא, אלה העובדה שבמאבק האליפות מול יובנטוס ואינטר, אסור לה לאבד נקודות, במיוחד לא בבית. אז נאפולי כאמור מגיעה אחרי הפסד ביתי מפתיע ואילו ברשיה מגיעה אחרי הפסד 2-1 ליובנטוס, ורק אזכיר שברביעי הקרוב נאפולי תשחק מול גנק במסגרת ליגת האלופות. הימור – נאפולי תחזור למסלול הניצחונות.

16:00 לאציו – גנואה, 2 ONE : לאציו אומנם הפסידה לאינטר המוליכה אך היה פרק זמן יחסית קצר במשחק בו היא שלטה במשחק ונראתה נהדר והיו המון חלקים בו הם היו נראים חסרי עצות מול הקישור החזק של אינטר, מנגד גנואה מגיעה אחרי3 משחקים ללא ניצחון אשר התחילו בשני הפסדים רצופים ואז הגיע המחזור באמצע השבוע בו סיימה בתיקו 0-0 מול בולוניה. הימור – למרות העובדה שלאציו תשחק מול ראן הצרפתית בליגה האירופית בחמישי, אני מאמין שלאציו תנצח את המשחק ותאסוף 3 נקודות.

16:00 לצ'ה – רומא, 2 ONE : העולה החדשה מגיעה למשחק אחרי שאספה 3 נקודות מרשימות באמצע השבוע כאשר ניצחה את ספאל בחוץ 3-1 ודילגה מעליה בטבלה, מנגד רומא שיחקה גם כן באמצע השבוע בבית מול אטאלנטה אך הפסידה 2-0, ולמזלה חוץ מיובנטוס ואינטר, אף קבוצה באמת לא מצליחה לברוח לשאר הקבוצות, כך שהיא עדיין לא התרחקה מספיק מקבוצות הצמרת. הימור – לצ'ה תקשה מאוד על רומא אך עדיין, רומא מספיק איכותית בשביל לנצח וגם המפגש בחמישי הקרוב מול וולפסברגר של שון ווייסמן לא יגרום לה לשמור כוחות, כך שאני מאמין שנראה ניצחון רומאי.

21:45 מילאן – פיורנטינה, 2 ONE :

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי הרוסי

המירוץ באוטודרום של סוצ'י. שידור בספורט 5 לייב ב-14:00.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין – הגמר

9:00, 14:30: מארק וויליאמס-שון מרפי (יורוספורט 2).

אתמול בחצי הגמר הראשון בין מארק וויליאמס לחוסיין וואפאי, האיראני המשיך להראות יכולת מצויינת, ואלוף העולם לשעבר הזיע קשות לפני שניצח את היריב העקשן בפריים מכריע. חצי הגמר השני בין שון מרפי למארק סלבי היה קצת יותר חד צדדי. המשחק אמנם נמרח מעט, כפי שקורה לא מעט במשחקים של סלבי, אך יתרונו של מרפי לא הוטל בספק לאורך המשחק, והוא לבסוף ניצח בצורה נינוחה למדי.

הגמר שנקבל היום בין מרפי לוויליאמס (שני סשנים בפורמט הטוב מ-19) יפגיש שני אלופי עולם ותיקים ואיכותיים, המכירים היטב זה את זה. מרפי התחיל את העונה טוב יותר, והיה לא רחוק מלנצח בטורניר הראשון שלו באותה המדינה, בגמר המאסטרס של שנחאי מול רוני אוסליבן. גם בטורניר זה הוא מגלה יכולת טובה, ונראה בינתיים שהוא שם את הבעיות מהעונה הקודמת בצד. וויליאמס התחיל את העונה הזו בצורה צולעת למדי, אך בטורניר הזה הוא מגלה יכולת מצויינת, ומלבד ההתקשות בחצי הגמר, הנצחונות שלו במהלך הטורניר היו משכנעים למדי. נראה שהגמר שנקבל היום הוא על הנייר משחק פתוח ואיכותי לגמרי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

*המלצת צפייה* שבוע אליפויות העולם ביורקשייר מגיע לאירוע השיא שלו – אליפות העולם לגברים. כרגיל באליפות העולם, אנו מקבלים מסלול ארוך מאד, באורך של 285 ק"מ. השנה האליפות חזרה למתכונת הקלאסית של תוואי גבעי, כשחלקו הראשון כולל שלושה טיפוסים מדורגים, וחלקו השני כולל שש הקפות גבעיות באיזור העיירה הארוגייט. זה הופך את האליפות לשדה התגוששות בין האול האראונדרים השונים, שיתייצבו בנבחרותיהם הלאומיות (כשכרגיל נבחרות עם דירוג גבוה יותר ישגרו מספר גבוה יותר של רוכבים – החל מתשעה).

מבין המתחרים, יש לנו על הנייר כמה פייבוריטים, גם אם התוצאות במירוצים מהסוג הזה קשות יותר לחיזוי. הראשון הוא הסלובקי פטר סאגאן, שזכייה שלו היום תשבור את שיא הזכיות באליפות העולם, העומד כעת על שלוש. השני הוא ההולנדי מתיו ואן דר פול, אלוף העולם בסייקלוקרוס, אחד שאוחז בעונת פריצה מטאורית בענף, ויכול להשלים דאבל גברים-נשים למדינה (בנוסף לניצחון המדהים של אנמיק ואן פלויטן אתמול, אחרי בריחת סולו של 100 ק"מ). השלישי הוא ז'וליאן אלאפיליפ, שממשיך בנסיקה שלו בענף עם עונה חלומית במיוחד, וניצחון היום יחזיר אותו למקום הראשון בדירוג העולמי. מול אלו נראה נבחרת בלגית עוצמתית במיוחד, שכל אחד מרוכביה יכול לעמוד בראש הפודיום בסיום – ז'ילבר, ואן אוורמאט, אבנפואל, וולנס, טיונס, לאמפר ונסן. אול אראונדרים חזקים נוספים שנראה כאן הם מתיוס, קריסטוף, דגנקולב, ואלגרן, קורט, מוהוריץ', טרנטין, קולברלי ושטיבאר. יחד עם כל אלו, תקצר היריעה מלפרט את שאר השמות הגדולים שנראה כאן, גם אם המסלול פחות תפור למידותיהם, כמו אלוף העולם אלחנדרו ואלוורדה. שידור ביורוספורט ב-10:30 (צפוי להסתיים עד 18:00).

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. עוד מוקדם מאד בתוך המירוץ, אבל כבר נראה שלמזג האוויר המחורבן ביורקשייר תהיה עליו השפעה מכרעת. ראינו כבר על ההתחלה תקלות ופנצ'רים לרוכבים כאלאפיליפ וז'ילבר (ללא נזק בינתיים), והם בטוח לא יהיו האחרונים. עכשיו גם אומרים שלא יהיה שידור מההליקופטר, שזה דז'ה וו די מטריד לאליפות לפני שנתיים (שבה לא היה שידור בקילומטרים האחרונים).

      1. חשבתי אולי לכתוב על זה, אם יצטברו לי מספיק נושאים אחרי אליפות העולם. הבעייה שיש פה בעיית חוסר אחידות באכיפה. עושים את זה כל הזמן. הוא פשוט עשה את זה "יותר מהסביר" (אם תראה את הוידאו). עכשיו הבעייה זה שלך תגדיר מה זה סביר.

          1. בדיוק. הוא "השתין מהמקפצה", וקיבל יתרון לא מוצדק יחסית לאחרים. עדיין הטיעון של למה לא פוסלים קטגורית אחרים שעושים את זה הוא ולידי.

  2. ז'ילבר מסיים את המירוץ. גם אבנפואל שניסה לעזור לו. נטישות של שניים מהקלפים החזקים של הבלגים. זאת של אבנפואל ממש לא מחוייבת המציאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט