דיון הופס ליום שלישי PM: אז מי בכ"ז תהיה האלופה? / מנחם לס

עבורי העונה העומדת להיפתח היא אחת המרתקות מזה שנים.

למה ומדוע?

כי לראשונה מזה זמן רב מאד אין מועמדת ברורה לאליפות. למעשה, אין אפילו מועמדות ברורות לאליפות המזרח או אליפות המערב. אני יכול ללכת אפילו עהוד צעד אחורה ולומר שאפילו את ה-8 האחרונות די קשה לנבא. ה-PARITY חוגג וטוב שככה.

איך כתב מישהו?

WELCOME PARITY. WE MISSED YOU!

כמובן שזה עניין אישי. ישנם כאלה האוהבים דיינסטי כפי שמוכיח הפוסט שאני מצרף את הרפרנס אליו. זהו פוסט המדווח על הרגלי הציפייה בטיווי בעונות השונות. מדוע צופים מעדיפים לחזות במשחקים בהם לקבוצה אחת יש יתרון ברור – כפי שהיה לווריורס בשנים האחרונות – אינני מבין, אבל זאת עובדה שישנם המונים המעדיפים 'בסקטבול נירוונה' על שוויון כוחות ללא קבוצה נוצצת אחת:(https://www.sportsmediawatch.com/nba-finals-ratings-viewership-history/).

אני לא יודע בקשר אליכם אבל אני הרגשתי שובע מהווריורס. למעשה העליונות שלהם נמאסה עלי, והביאה עמה מין אנטיפטיה כלפיהם. כמובן שהאנטיפטיה נגרמה בחלקה בגלל קנאה ושאט נפש מדוע הניקס לא יכולה להרים קבוצה כזאת, ובמשך הזמן כל נצחון נוסף שלהם היתלווה ב-'WHAT ELSE IS NEW?'.

העונה לא רק שאין מועמדת אחת. אין אפילו שתיים שהן מועמדות. אני מאמין שישנן 9,8 אולי 10 קבוצות עם סכויים לאליפות כשאף אחת מהן לא תפתיע אותי יותר מדי עם זכייה בגביע.

מי הן? בבקשה – ללא סדר מיוחד, הכל שרירותי: הנאגטס, הסלטיקס, הבאקס, הלייקרס, הקליפרס, הרפטורס, הג'אז, הסיקסרס, הרוקטס, ותתפלאו – אפילו הווריורס.

אם דוראנט לא היה פצוע הייתי מוסיף גם את הנטס.

אני זוכר את השנים האחרונות – לפני העונה האחרונה – שהעונה הרגישה לפעמים כאילו מסע מפרך כי היה ברור לחלוטין שהכל הן הקדמות ל-INEVITABLE – ווריורס נגד הקאבס. סטפן קרי וקליי תומפסון נגד לברון וקיירי אירוינג. או סטף ודוראנט נגד לברון וקווין לאב.

מה שקרה הוא שהכוכבים התפזרו לכל קצוות עולם ה-NBA. אין יותר אף סופר-טים אחת אמיתית. לכל קבוצה מהעשר המובילות חסר משהו חשוב.

למעשה זוהי עונה בה שחקנים כסטף קרי, קוואי לינארד, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, פול ג'ורג', וכן, לברון ג'יימס, יוכלו להוכיח שהם מהסוג הנוצץ ביותר כשייאלצו לקחת LOAD הרבה יותר גדול משבעבר על כתפיהם ולהצטיין לא כ'גדולים' אלא כ'סופר גדולים' שלוקחים על עצמם את האחריות לאליפות כשלכל אחת מהן ישנם חסרונות ברורים..

מי אני מאמין שבסופו של דבר תישרוד מכל הטובות מאד, שאף אחת מהן אינה מצויינת?

האמת? אין לי מושג. כל כמה ימים אני משנה את דעתי. לאחרונה יוסטון נראית לי כאלופת העונה, וזה בעיקר בגלל ראסל ווסטברוק, שאני מאמין שזו העונה שלו.

מה אתכם? מי לדעתכם תהיה אלופה ולמה אתם חושבים כך?

*********************

אלופת ה-ABA ב-1968 – פיטסבורג פייפרס!

ארט היימן, קפטן הקבוצה מ-OCEANSIDE, לונג-איילנד, הוא אחד השחקנים היהודים הגדולים בכל הזמנים. הוא ב'חמישייה היהודית של כל הזמנים' שלי.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 114 תגובות

  1. פרופסור
    אני עם הקליפרס.
    לא נראה לי שיש משהו חוץ מפציעה שיכול לעצור את קוואי פול לו והראל מלקחת אליפות בקלות יתרה.
    הם פשוט טובים מדיי ויתחברו מצויין עד הפליאוף.

    1. ללא פציעות זה רק בין קליפרס ללייקרס.
      אם בראטן וסימונס יעופו לפילי גם יש סיכוי. ואם יקרה נס ציטה עם סטפבק יקחו שזה הרצון שלי אבל לא יקרה.

      כל השאר אין שום סיכוי בלי פציעות של לברון קאווי הארדן וכו.

    1. מאנו להגיד שהניקס יסריחו זה כמו להגיד שהשמש תזרח מחר… קליפרס, לייקרס, פילי ,מילווקי וזהו…מארבע תצא אחת

  2. הקליפרס
    מעבר למה שכרגע קיים שם אני רואה אותם מביאים עוד שחקן שניים בביי אאוט במהלך העונה.
    לדוגמא אם יוגירי מחליט לא להחתים מחדש את לאורי בקיץ וללכת לבנייה מחדש עם סיאקם אוונאובי פאוול וואן וליט אז אני רואה את לאורי נוחת בקליפרס במהלך העונה.
    לסגל של עכשיו יצטרפו עוד שחקנים במהלך העונה.הקליפרס סבלניים ויקטפו מציאות במהלך העונה

      1. ביי אאוט לא טרייד.
        בהנחה שטורונטו לא הולכת לשום מקום
        ויוגירי לא בונה על לאורי לעתיד(החוזה שלו נגמר בקיץ) אז יהיה ביי אאוט כפי שאנחנו רואים כל שנה בנבא לקראת החודשיים האחרונים של העונה הסדירה.כל זה רק בהנחה שיוגירי לא בונה על לאורי לשנים הבאות.

        1. ולאורי הוא רק אופציה אחת מיני רבות של שחקנים שמסיימים חוזה שלא בונים עליהם להמשך שיעשו ביי אאוט לקראת סוף העונה הסדירה כדי לחזק קבוצות פלייאוף כפי שקורה כל שנה

          1. גם גאסול אופציה לביי אאוט.
            הוא מסיים חוזה בסוף העונה ולא נראה לי יקבל חוזה חדש בטורונטו שתלך לבניה מחדש.
            אם טורונטו תדשדש במקומות 5-8 ויוגירי יחליט שהוא לא נותן חוזה חדש ללאורי שיהיה בן 34.5 בקיץ אז לאורי יהיה בקבוצה אחרת כבר השנה בפברואר-מרץ

            1. עידן, למה שמארק גאסול או קייל לאורי, יוותרו על סנט שחוק, מ-25/33 המיליון המובטחים שלהם? ומה פתאום ביי-אאוט, שהוא עדות שאומרת – "אני כבר לא כשיר לשחק בליגה" – רגע לפני שהם חותמים על החוזה האחרון השמן שלהם?? איזה סוכן בעולם יסכים למהלך כזה??

          1. אם בשיחות שנערכות בין יוגירי ללאורי יוגירי יחליט שהוא הולך לבנייה מחדש ולא יתן חוזה חדש ללאורי בקיץ אין לי בכלל שום ספק שטורונטו שלא תהיה מועמדת לתואר השנה תיתן ללאורי לקראת סוף העונה הסדירה הזדמנות להיאבק על האליפות.זה בסך הכל ביי אאוט על חודשיים והכל בהנחה שיוגירי לא בונה על לאורי לעתיד

            1. כי?

            2. כי טורונטו לא תהיה במאבק על התואר ובהנחה שאין רצון לתת ללאורי חוזה חדש בקיץ וטורונטו תלך לבניה מחדש אז אין שום נזק לביי אאוט של חודשיים ולאורי עצמו ירצה את הבייאוט

            3. אתה יודע יש פלייאוף ושטויות כאלה…

            4. יכול להיות שאני טועה.לאורי הוא רק אופציה אחת שחשבתי עליה. אני לא אתווכח רק לשם הויכוח אבל לדעתי הסגל של הקליפרס לא סופי ויבואו 2 שחקנים בביי אאוט במהלך העונה

            5. זה שסביר שיביאו שחקנים בבאי אאוט זה משהו אחד אבל אתה מדבר כאן על וואחד דג שמן.

            6. מי ייתן ללאורי בייאוט,הם יכולים להוציא עליו בחירת דראפט סיבוב ראשון בשקט, גם ללא הפלייאוף. לאיגודלה לא רוצים לתת בייאוט, מכיוון שמאמינים שיוכלו להרוויח עליו אז ללאורי ?
              .
              ולמה לתת לגאסול בייאוט? שניהם נכסים טובים לטריידים.

        2. אה? תשמע אני מבין מאוד קטן בענייני חוזים אבל אם אני מבין טוב זה לא המקרים בהם עושים ביי-אאוט. ביי-אאוט עושים להבנתי כאשר כאשר גם ככה צריכים למלא את הקאפ אבל רוצים לפנות את הסגל. מה טורנטו תרוויח מזה? ולמה לה לשחרר את לאורי ולא להשאיר אותו? זה לא שעומדים אצלם שחקנים בתור לחתום. יכול להיות שלאורי יגיע אבל מן הסתם הקליפרס יצטרכו לוותר על לא מעט כישרון בשביל זה ואז העומק המדהים שלהם די נפגע.

          1. כתבתי לברוך במקום אחר, לאורי הוא הפרפקט פיט לקליפרס. אבל זה יעלה להם, במספרים, בפטריק בברלי + מו הארקלס + רודני מגרודר, פלוס בחירת הדראפט הקרובה. לא פחות מזה, וגם זה עוד טוב.

            1. קשה לי להאמין שהראפס יסכימו לזה. כל עוד סיאקום לא עושה קפיצה נוספת לאורי זה הדבר הקרוב ביותר שיש להם לאולסטאר. שחקנים בינוניים סטייל מו הארקלס או אפילו בברלי (שאני מאוד מעריך) זו לא סחורה נדירה בקנדה

      1. ומה פתאום רדיק?
        מה, דיוויד גריפין (שלשיטתך בכלל עובד עבור לברון!), ככה ייתן את הכוכב שלו ליריבה של לברון? כוכב שיושב על חוזה מציאה ל-2 עונות, 13.5 מיל' לעונה?
        וגם אם גריפין ישתגע ככה – תמורת מי? הרי אין מתנות ב-NBA, הקליפרס יצטרכו לתת מהצד השני אותו כסף.
        מאיפה באים הרעיונות האלה? רדיק יעבור ככה סתם לקליפרס ("וכן יביאו עוד"!), טורונטו תעשה ביי-אאוט על לאורי וגאסול, כדי שיעברו לקליפרס… חוץ מהרצון האישי לראות את הקליפרס מנצחים את לברון – קרה משהו יותר מציאותי בליגה ובכללים שלה, שלא שמענו עליו?
        הזיה.

        1. אתקן את עצמי. לא אופתע לראות את רדיק בקליפרס או בלייקרס בפברואר. לזה התכוונתי.
          מה יתנו? יש מספיק מה לתת ל2 הקבוצות. רדיק כבר בן 33 אל תשכח אם נא תכשל השנה הוא מהראשונים שיוותרו עליו שם ויעשה דרכו לקונטנדרית בזול.

          1. וואי שמעון, זה השעה או מה? מה זה, "יגיע בזול", מה אנחנו, מכירת סוף עונה?
            רדיק = 13.5 מיליון. בוא קודם תגיד, מה תיתן הקבוצה תמורתו.
            ואז נדבר, כמה משתלם לניו אורלינס בכלל לעשות את המהלך הזה. תץשובה שלי? אפס סיכוי. למה מי כבר הלייקרס או הקליפרס ייתנו להם?
            אתה מדבר כאילו ברגע אחד אין יותר כללי שכר, אין יותר GM, אין יותר כלום – שחקנים עוברים! ככה! כי הלייקרס והקליפרס צריכות כוכבים!

            1. או אולי כמו שעידן אומר, הפליקנס יעשו ביי אאוט על רדיק… וגם הוא יגיע עוד השנה לקליפרס, על מינימום…
              חתיכת הרכב יהיה לקליפרס!
              חמישיה: לאורי, רדיק, קוואי, פול ג'ורג', מארק גאסול.
              ספסל: סוויט-לו, הראל, בברלי, דיאנדרה אייטון (אוהב את ג'רי ווסט מאז שהיה לו תיק אוכל לבית ספר עם הלוגו, יגיע בזול), לוקה דונצ'יץ' (זה לא ילד זה, הוא נראה זקן, אז דאלאס יעשו לו ביי-אאוט. כי כמה אפשר לסחוב). "ועוד רבים שיבואו".
              טוב, אני נאלץ לשנות את ההימור שלי… קליפרס, סופי!

            2. שמעון משום מה מתעלם מהעובדה שיש להחתמה של רדיק בפליקנס סיבה מהותית –
              הוא מרווח את המשחק עבור ציון. בלי קלעים, לציון יהיה קשה הרבה יותר. לאור הפציעה של מילר, בכלל התפקיד של רדיק הופך למשמעותי יותר.
              בנוסף, לי יש את התחושה שרדיק נמצא בקבוצה בשביל לעזור לקלעים הצעירים ללמוד איך לשחק ללא כדור. מור והארט הם כישרונות גדולים, אם ילמדו לנוע ללא כדור כמו רדיק,
              אז היכולת שלהם לפרוח לצדו של ציון תגדל פלאים.
              כאמור –
              הפליקנס אולי בונים מחדש,
              אבל ה-GM שלהם רחוק מלהיות פרייר. בזול, רדיק לא הולך לשום מקום.

            3. נא הולכים ככ להתרסק ששום רדיק לא יעזור להם.
              סבבה נראה עם הזמן.

            4. בפברואר יהיה מכירת סוף עונה. לאו דווקט רדיק אולי אבל יהיו מספיק שחקנים. מה אתה דואג זה חדש לך?
              אם העונה של נא תהיה טובה סביר שרדיק לא יעזוב אבל אם לא אני צופה סיכויים גבוהים שהוא נוחת באל איי אצל אחת הקבוצות במיוחד אם הן יחוו קשיים מסויימים במהלך העונה.
              אני מהמר על עונה קשה לשקנאים מקומות 11 14 כזה.

            5. הפליקנס לא קונטנדרים. גם לאופטימיים שביניהם אין אשליות כאלו.
              מה שהם רוצים וצריכים זה לבנות שיטה. למקסם את יכולותיו של ציון. להקיף אותו בשחקנים שמשלימים את יכולותיו (תחשוב על קליבלנד בשנים שאחרי בחירתו של לברון. אז בדיוק ההפך…)
              הצלחה תהיה עונת רוקי חזקה של ציון, עם הבנה של איך להמשיך להשתפר בעתיד.
              לרדיק?
              יש לו חלק חשוב בהשגת הצלחה זו.
              .
              כמובן, אם הם יקבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה,
              הם לא יסרבו. כל דבר שכולל בחירת דראפט עתידית נוספת, זה מצוין.
              ללייקרס ולקליפרס אין מה לתת.

    1. אליפות לקליפרס זה קצת דיפולט, אבל בכל זאת מדובר בקבוצה חדשה ולטעמי חסרת מאסה מתחת לסל. הלייקרס גם ״חדשים״ לגמרי. הרוקטס הם הסוס השחור במערב ויש לי הרגשה שנראה אותם לפחות בגמר המערב. במזרח אני מהמר על פילי

  3. לדעתי כל ההייפ מהלייקרס מקורו מהתקשורת .
    לקבוצות של לברון לוקח לפחות עונה אחת של התאקלמות.
    אין להם הגנה (כמו שתמיד אני אומר,התקפה מנצחת משחק,הגנה מנצחת אליפות).
    דיוויס הוא השחקן עם ההייפ הגדול ביותר עם רזומה של כלום ושום דבר (כמובן שהיום הסטט' המתקדם וכל החרטא הזה הוא זה שקובע מעמדו של שחקן ולכן הוא מדורג על-ידי הרבה מהתקשורת באופן מצחיק בחמישייה הגדולה בליגה).
    לברון זקן בא בימים ושום "מצב פלייאוף" לא יעזור לו.
    .
    הקליפרס היא המועמדת הוודאית לאליפות (בתקווה שג'ורג' פול יחזור מהר לכושר מהניתוח) .
    ההגנה של הקבוצה הזו תזכיר לנו את הגנת הברזל של שיקאגו הגדולה.
    הספסל עמוק ביותר עם 2 פיינליסטים לשחקן השישי שנכנסים ומביאים אינרגייה לא מהעולם הזה.
    וכמובן הרובוט החייזרי קוואי שהעונה הולך חזק על תואר אישי שחסר לו והוא ישחק לפחות מעל ל70 משחקים.
    .
    הנאגטס עדיין לא בשלים למרות שהם בדרך הנכונה אך זה עדיין לא הזמן שלהם.
    .
    הרוקטס יכולים מאוד להפתיע את הליגה .
    זה הוא חלום אישי שהם יעקפו בסיבוב את כולם,כולל התקשורת שלא שמה עליהם.
    .
    פורטלנד לדעתי ירדו רמה.

    יוטה היא הסוס השחור וההגנה שלהם רק עלתה מדרגה עם צירופם של קונלי ובוייאן
    .
    במזרח,המלחמה תהיה -בין מילווקי ופילי .
    התוספת של אל תהיה משמעותית לפילי ולדעתי אחת החתמות המצויינות של העונה.
    זה יתן הרבה מנוחה לאמביד שתמיד הוציא לשון ברבע הרביעי.
    אם הקנגרו למד לקלוע אז המצב שלהם כמעט מושלם.

    1. אדיסו אליפות לוקחות התקפה אני לא יודע אם ראית את השנים האחרונות של הNBA אבל גולדן סטייט לקחה עכשיו שני אליפויות וגם קליבלנד ללא הגנה מיוחדת. הם לא האטו לשנייה את קליבלנד או את יוסטון הם פשוט קלעו יותר מהם, ומה הדירוג ההגנתי של האלופה קליבלנד? עזוב שסתרת את עצמך באופן מגוחך שאתה כותב על ההגנה של הלייקרס ולא מביט בהגנה של הרוקטס (שמכילה את הארדן ווסטברוק וספלושאה )אבל שנאה מעוורת.
      .
      דיוויס הוא סופרסטאר אחד מהשחקנים הטוביםהף בליגה הוא לא מנהל משחק זה ממש לא רק הסטטיסטיקות המפלתתיות הוא לקח את הפליקאנס הנגרים ב2015 לפלייאוף במערב הרצחני, שנה שעברה סחב אותם לחצי גמר.
      .
      לגבי לברון הוא עדיין טופ 5 בליגה בעיניים עצומות, הוא שחקן התקפה עילאיי והגיל שלו עונה שעברה לא פגע בזה , על תתן לשנאה שוב לעוור אותך .

      1. יוסטון קבוצת הגנה טובה בהרבה מהלייקרס.

        המזוקן הוא אחלה מגן אחד על אחד
        ראס מגן טוב מאוד כשיש מוטיבציה
        ולא הזכרתי את גורדון,קאפלה,ריברס,ובולדוג טאקר.

        דיוויס זה אחד השחקנים האוברייטידים ביותר בליגה.

        1. המזוקן לא מסוגל להגן על קונוס
          ראס מגן גרוע גם הוא, יש לו נתונים אתלטיים להיות מגן טוב , אבל אין לו חכמה או מיקום ולכן הוא מגן רע מאוד (הוא צריך הרי גם לקחת ריבאונד) , אני לא מדבר על ככה שהוא מהמר על חטיפות לא אחראיות שמשאירות חורים בהגנה.ספלושאה בגילו לא מסוגל להגן על קונוס, אני מת על טאקר ועל האסל שלו אבל הוא לא ילד. לרוקטס אין מגנים לא בעמדת הגארד ויותר גרוע אין להם מי שישמור על הsf( זה למה כתבתי שנה שעברה בפריוויו שהוויתור על אריזה יתגלה כקריטי).
          .
          דיוויס לדעתי יקח את הMVP השנה הוא עד כדי כך טוב, הוא לא שחקן שלם כמו קרי הארדן ולברון… שמנהלי משחק, אבל ליד מנהל משחק הוא יכול להיות הטוב בעולם (מה שקרה לדוראנט ולאונרד) מדובר העילוי הגנתי וגם בשחקן התקפה אלוהי, הוא מסוכן כל כך ללא הכדור ואיתו

          1. אתה חי בנשמה לי .
            דיוויס זה שחקן של אנליסטים כשבתכלס במשחק כדורסל ,בלהביא תוצאות הוא נכשל פעם אחר פעם למרות העמדה של אחלה קבוצה לידו במרבית שנותיו.
            קח לדוגמא את יאניס ותחליף ביניהם קבוצות של עונה שעברה.
            אני מבטיח לך שיאניס היה עושה הרבה עם ניו אורלינס (עזוב שהוא לא היה שובת) מאשר דיוויס עם מילווקי .
            ועוד שמים את החרטא הזה מעל היווני בהרבה דירוגים.
            זה פשוט מפגר ומטופש.
            יש דברים חשובים במשחק כדורסל מאשר דף הסטט' שלפעמים מטעה את הציבור (במקרה של דיוויס הוא מטעה הרבה מהממוצע).

            1. בנשמה*- בנדמה לי
              חחחחחח

          2. כן, רק במקרה 2 העונות האחרונות של לברון, במספרים, הן הכי טובות בכל הקריירה שלו…
            ורק במקרה ה-PER של אנתוני דיוויס הוא ה-3 בנתוני קריירה, של כל שחקני ה-NBA, אחרי מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס.
            אבל מה זה חשוב מספרים ונתונים? אפשר להגיד "אוברייטד", וסגרנו עניין!

  4. יש 2 מועמדות עיקריות לטעמי, ועוד אחת שנמצאת מדרגה פחות, אבל יכולה לאיים:
    1.הקליפרס- אין להם מנהל משחק עדיין אבל מדובר קבוצה שמכילה על הנייר את אחת מהגנות הטובות בהיסטוריה (והטובה היסטוריה בפרימטר), יש להם את השחקן הטוב בעולם (לא השחקן השלם בעולם, לא ראינו אותו עדיין ללא מנהל משחק) ושחקן שהוא טופ 10 שמאוד דומים ביכולות שלהם, יש להם ספסל מצויין, השאלה שעומדת אם קוואי ופול גורג יסתדרו בלי מנהל משחק שינווט את הקבוצה?
    .
    2.הלייקרס- לברון קיבל לצידו את אחד השחקנים הטובים בעולם שמתאים לו כמו כפפה והם הצמד ביי פאר הטוב בליגה, השילוב של לברון עם דיוויס הרבה יותר מסוכן מזה של קוואי עם גורג, נבנה גם אחלה סגל מסביב שמתאים לשיטה של לברון ויהיה קבוצת התקפה מצויינת, השני בעיות שעולות לי בראש הם:
    .
    1. הגנה – לברון הוא אחד המגנים הגרועים בליגה הוא כבר 3 שנים נח במודע על המגרש (ממש בכיתה של סטפן קרי הארדן ווסטברוק …) גיא הסטטיסטיקה ההגנתית זה שקר וכזב, האם יש לו את הכוחות והרצון בגילו ועם הקילומטראג שוב להתחיל להגן למרות שזה יפגע לו בסטטיסטיקה ההתקפית?
    2. ההרכבים וחדר ההלבשה- הבובה על הקווים לא תקבע כלום אלא דיוויס ולברון (אין שום דבר רע בלהיות בובה על חוט ולעשות כמה מיליונים), דיוויס לא מוכן לשחק בסנטר אלא להיות PF , שוב יהיה לנו הרכבים ללא קליעה? איך ישתלב הרעל והפאסיב אגרסיב של לברון עם המחזור של הווארד?
    .
    המועמדת השלישית שלי היא דנבר- שנה שעברה הם צברו את הניסיון שכו חשוב לפלייאוף, הם קבוצה נורא צעירה שכל שחקן שם יכול לבצע קפיצת מדרגה (מארי אני מדבר עלייך),הם רצים כמה שנים ביחד שזה ייתרון עצום לעומת הקבוצות מLA שבנו סגלים חדשים.
    הם טיפה פחות משני המועמדות מLA כיוון שבNBA הכישרון קובע אבל אף אחד לא יודע איל הם יתחברו.
    .
    מנחם הדבר היחיד שבוסטון וטורנטו יכולות להילחם עליו הם מקומות בקרוז ולבחור באיזה אי לראות את הגמר של הפלייאוף.
    .
    אותו דבר לגבי רוקטס, אני לא יודע עדיין איך מחזיקים באתר ממנפח הסטטיסטיקות שעף כל שנה סיבוב ראשון בפלייאוף למרות יתרון על הנייר, הקו האחורי של הרוקטס זה הארדן ווסטברוק וספלושאה (הקו האחורי החלש בליגה? הארדן בפלייאוף בורח מהכדור אליפות לא יראו בטקסס.
    .
    גם גולדן סטייט לא יקחו אליפות בשנים הקרובות ללא חיזוק של כוכב על שישנה את התמונה, גם הם סובלים מקו אחורי רעוע, ראסל וקרי שניים מהמגנים החלשים הטובים בליגה, קליי שהוא מגן מדהים לא יכול לשמור על המפלצות בעמדה 3 ולא בטוח שיחזור השנה ויש להם גם חולשות בהתקפה,

    1. פזיז מבחינתי אבל יללה שיהיה.
      בהינתן שאלו הסגלים הסופיים של הקבוצות (אני לא מדבר על טריידים זניחים) ללא פציעות וכן שקליי חוזר במצב נורמלי (כלומר יש לו לפחות חודשיים וחצי הרצה לפני הפלייאוף) אני מוכן להתערב איתך ש:
      יוסטון עוברים את הלייקרס בסידרה
      ווריורס עוברים את הקליפרס בסידרה

      1. מוכן להתערב איתך מעכשיו על זה, לא ווריורס ולא יוסטון עוברות אחת מהשתיים האלה. מאמין שאולי יוסטון תגנוב משחק בבית לא יותר מזה.

        1. סבבה.
          היות ולהיפגש זה לא ריאלי ההצעה שלי היא כזו. ניצחון בסידרה אחת המנצח בוחר כינוי למפסיד. ניצחון ב2 סדרות כינוי + גאווטאר.

            1. תזהר שלא ישים אותך מיס פיגי….
              או יותר גרוע, אחד הזקנים מהחבובות, זה עם המכשיר שמיעה 🙂

        1. שמעון מוכן גם איתך להתערבות. רק שאיתך אם אני צריך תנאים אחרים כמו שהצעתי לך פעם על משהו אחר: אני מנצח אתה מזמין אותי לכוס ברד. אתה מנצח ואתה מקבל כליה מתי שתבחר.

      2. מציע גם לך, וליתר האופטימיים, אפרופו קליי והחזרה שלו, לקרוא את המחקר ומודל ההתאוששות של ניילון קלקולוס, שהבאתי בפוסט של עומר מזיג.
        בקצרה:
        כמחצית משחקני ה-NBA שעברו פציעת ACL כמו של קוואי, חסרו לשחק, לא יותר מ-100 משחקים עד סוף הקריירה שלהם.
        אז יש גם סיפורי הצלחה מזהירים. אבל יש גם נפילות גדולות. ראוי לא לקחת כמובן מאליו את החזרה של קליי לכושר רגיל, כאילו כלום, ועוד השנה…

  5. מנחם, מצחיק שהזכרת היימן. בדיוק העלנו פוסט עליו בפייסבוק אתמול. תוכל לספר לנו עוד קצת עליו בשבת כשנעלה את פינת העובדות והסיפורים.

    1. הלייקרס אחרי הניקס?
      בוא, תעמוד פעם מאחורי ההייטריזם שלך. בוא נעשה התערבות על מאזן סוף עונה. ואני שם 10 שקלים על כל 1 שלך. מינימום כניסה שלך: 1000 שקל.
      הולך? הזדמנות קורצת עבורך לעשות עשיריה, אפילו הרבה יותר.
      קדימה.מתכוון לכל מילה, וכולם פה יהיו עדים.

  6. בעיני העונה הזו מיוחדת לא רק כי יש שיוויון אלא שיש כוכבים אמיתיים בכל אחת מהקבוצות הללו. חלקם עם מטען גדול על הכתפיים. מרתק בהחלט.

    וכמו שנאמר באנשי הנצח..there can be only one

  7. אליפות לוקחת קבוצה שיש לה מנהיג מוכח שיכול להוביל קבוצה לאליפות, זה ככה כל עונה (מלבד חריגות נדירות כמו דטרויט)
    המועמדים הראשיים: לברון, קוואי
    אם לא יהיו תקלות כמו פציעות מפתח וכד' אז הסדרה בין הלייקרס לקליפרס היא לדעתי סידרת האליפות
    בגמר הכללי תהיה מילווקי אך לא תוכל להתמודד עם המערבית
    לגולדן יש רג 5-6 שחקנים משמעותיים בסגל לכל העונה (כולל לוני וסטיין), וגם החזרה של קליי לא תהפוך אותם לקונטנדרים לדעתי.
    **
    המועמדת שלי היא הלייקרס, קבוצה עם הכי הרבה שחקנים מנוסים במעמד, עם שני כוכבי על מוכחים, הרבה שחקני הגנה טובים, איזון טוב בסגל, שיטה פשוטה ועומק גדול מאד

    1. לדעתי הסיכוי של לייקרס/קליפרס לזכות באליפות הוא כ 80% ביחד
      ללייקרס נכון לרגע זה סיכוי מעט יותר גבוה מהקליפרס לדעתי

      1. נכון, בהחלט
        אך זה די נדיר שמישהו מצטרף לרשימה במפתיע או בבת אחת
        זה בדרך כלל זה נבנה מעונה לעונה, עם גרף התקדמות
        בעתיד אולי יאניס יצטרף לרשימה, או דונצ'יץ' או ציון, אבל לא חושב שזה יקרה השנה
        הארדן הוא לא מהחומר הזה, ווסטברוק גם לא, דוראנט או קיירי גם לא הוכיחו זאת עדיין, יוקיץ' אולי, אבל זה עוד מוקדם
        יש את התלכיד של גולדן, אבל אין להם סגל לעונה הזו, יש את פופ, אבל גם לו אין סגל לאליפות
        בגלל זה הלכתי על 80% ללייקרס/קליפרס עם עדיפות ללייקרס נכון לרגע זה

  8. אם יש משהו שלמדנו מהעונה שעברה זה שמספיקה פציעה אחת כדי לתת סיכוי שווה לכולן ולהפוך קבוצה מקונטדרית ודאית כמו למשל הלייקרס/קליפרס "לעוד" קבוצה טובה.

    הלב אומר ניקס (כרגיל)

    הרצון אומר לברון

    אבל ההערכה שלי היא שיוסטון היא זו שעם הפוטנציאל הגדול ביותר להתפוצץ על הליגה, ותיקח. האמת, אני כבר לא יכול לחכות לראות איך ואם השילוב הזה יצליח.

      1. בכלל אני לא מבין מה מדברים פה על יוטה (?!) ודנבר לפניהם, אני בכלל לא אתפלא אם יגיעו לגמר המערב או הכללי. גם על הנייר הקליפרס והלייקרס לא הרבה יותר טובות מיוסטון

      1. אם זה בסדר אני רוצה להסביר היות שעוד לפני שראיתי דקה עם החלטה די פזיזה שמתי על הלוחמים את כבודי (אם נשאר ממנו משהו)
        .
        כמו שדנו פה בכמה פוסטים שונים הקליפרס בבעיה מבחינת ניהול משחק – אין להם אף שחקן משמעותי בעמדה 1 וזה די קריטי לקרבות הפלייאוף. נכון שקוואי הראה יכולת ראיית משחק בפלייאוף האחרון אבל זה עדיין לא ניהול משחק שלם. לקליפרס ישנה בעיה בסיטואציה הנוכחית להביא רכז טוב. בכלל בעיניי הדלות השילוב של ג'ורג' וקוואי זה לא שילוב טוב. הם די מור אוף דה סיים – שני שחקנים מהטופ של הליגה אבל לא ממש מצמיחים אחד את השני. לא שההשוואה היא שלימה כי יש הרבה דברים מאוד שונים בסיפור אבל הקליפרס קצת מזכירה לי את בוסטון של השנה האחרונה ואת חוסר הסינרגיה שהיה שם מבחינת איזון בסגל.
        .
        מצד שני בגמר הלוחמים היו בבעיית קליעה קשה – כל מי שהוא לא סטף או קליי קיבל כמה זמן שהוא רוצה לזרוק ולא עשה את זה יותר מדי בהצלחה. נכון הראפס ניצחו אבל זה היה אחרי שקליי נעדר בחלקים די משמעותיים. אחרי ההוספה של ראסל והחזרה של קליי בעיית הקליעה אמורה להיפטר פחות או יותר. אני מאמין שבמידה ויש מפגש אז קליי ודריימונד יכולים בהחלט להקשות על קוואי וג'ורג'. ממה שיצא לי לראות את שניהם שומרים על קוואי בגמר השנה, הוא לא הולך ללקק מולם דבש.
        חוץ מזה הלוחמים חוזרים לעמדת האנדרדוג שאף אחד לא סופר אני חושב שזו זריקת מרץ די טובה.

      2. הווריורס עם קליי בריא בסדרה מנצחים 4:2 גם בלי דוראנט. אין לי ספק בכלל. השלישיה של ההמפטונס בתוספת של ראסל במקום איגי תשאיר אבק לכולם

  9. מדברים הרבה על ההגנה של הקליפרס ובצדק , הם יהיו מצוינים
    אני חושב שהההגנה של פילדלפיה תהיה יותר טובה כי יהיה להם שחקני הגנה טובים מאד בפרימטר(סימונס,ריצ'רדסון,סמית,טייבול) אבל יש להם משהו שלקליפרס אין וזה שני שחקני הגנה גבוהים ברמה הגבוהה ביותר(אמביד והורפורד) שיסגרו את הצבע

  10. אקח לונג-שוט אכזרי, אבל אני מהמר (גם משאלת לב) על עונה יוצאת מהכלל של ווסטברוק, ואליפות ליוסטון. יתר הקבוצה מספיק מגובשת ומחוספסת, זה באמת הצ'אנס האחרון של אבו-זקן.
    מהצד השני זו תהיה פילדלפיה, כאילו דא, אפילו ברט בראון לא יכול למנוע את זה. גם אליפות לא יהיה הפתעה מרעישה.
    ההימור הפופולרי על שתי הקבוצות האחרות מ-LA, הוא אפילו יותר שברירי… יותר מדי חלקים חדשים ובתנועה. ממש יותר מדי מוקדם להעריך, כשהלייקרס במיוחד פגיעים, הם יכולים להחליק בקלות עד לקרב על מקום בפלייאוף. עד כדי כך.

  11. ברוח חלק מהווישפול ת'ינקינג הקיצוני שקראתי כאן בחלק מהתגובות –
    .
    לקבוצה עליה אני מדבר יש 2 רוקים שיתפסו של מקום של כבוד בחמישיית הרוקים של העונה,
    יש ווינג קפיצי במיוחד שיהיה השחקן השישי של העונה,
    יש את השוטינג גארד מס' 2 בליגה,
    ואת הסנטר שאחרי העונה הקרובה יהיה מס' 1 בליגה (ויזכה בתואר "השחקן המשתפר).
    אהה, כן,
    יש לנו גם רכז שהוא ה-MVP של אליפות העולם!
    !!!GO SUNS

  12. גיא בליגה הזאת הכל דינמי. רדיק בגיל 33 לא יודע כמה יוכל להכשיר שחקנים הוא עוד לא פרש לאימון. בעצם הוא יעזור קצת לציון לרווח ונו מה? רוב הסיכויים ששום שחקן לא יהיה מהקבוצה הזאת ליד ציון שהוא יגיע לשיאו אז הבנייה הזאת שאתה מדבר עליה לא רואה איך זה קשור לרדיק. רדיק הובא לכאן ועכשיו כי נא מאמינים שיש להם קבוצה לאיים על הפלייאוף. לא משלמים 13 מיליון למאמן קליעה. אגב הוא חתום לעונה אחת?

    1. מהיכן אתה שולף את הרעיון שהפליקנס מאמינים שיש להם קבוצה לאיים על הפלייאוף???
      .
      לא. רדיק לא מאמן קליעה. הוא פשוט שחקן עם המון ניסיון שיודע לנוע ללא כדור. זה בדיוק מה שהקבוצה צריכה לצדו של ציון.
      יש להם את מור והארט. אם אלו ילמדו לעשות את מה שרדיק עושה כל כך טוב,
      אז רדיק שווה כל סנט מהחוזה שלו.
      אתו חוזה, דרך אגב?
      אחלה חוזה. 13.5 מיליון העונה. 13 מיליון בשנה הבאה. בלי אופציית שחקן. בלי אופציית קבוצה.
      היות והפליקנס לא קבוצה משלמת מס, אין להם בעיה להחזיק חוזה שכזה. התועלת הפוטנציאלית בשמיים.
      ותודה לציון שבחר לנחות בניו אורלינס…

  13. לפי דעתי זה יהיה הקליפרס שיקחו אליפות כי אחרי הכל ההתקפה הכי טובה היא ההגנה ויש בקליפרס חתיכת הגנה שכנראה לא נראה הרבה זמן ובהגנה הם ישברו את הקבוצות למרות שהם עוד לא מסונכרנים הם יהיו טובים מאוד בהגנה ועל ההתקפה אני סומך כי יש קלעים בהרכב יש סנטר טוב ויש את ג׳ורג׳ וקוואי אז אני לא דואג להם בשום צורה

    והקבוצה שכנראה תוכל להתמודד איתם זה כנראה הלייקרס כי יהיה להם יתרון בגובה כי לקליפרס יש הארל שהוא לא בדיוק גבוה ויהיה בעיה נגד הלייקרס בריבאונד כי בכול זאת AD והווארד הם גבוהים שיודעים לקחת ריבאונד מצויין

  14. אני רואה 4 קונטנדריות במערב (עם דגש לפלייאוף כי ישנם לפחות 8 מערביות שלא הייתי נופל אילו היו אומרים לי שיסיימו מעל 55 נצחונות אך קשה לי לראות אותם עוברים סדרות מול הקבוצות מטה.
    .
    לייקרס – אני רואה שמדברים על ההזדקנות של לברון אך צריך להזכיר אופציה בה קוזמה מבצע קפיצה. ללייקרס תהיה חמישייה פותחת לא יעילה כלשהי עם דיוויד ב-PF ומקגי/האוורד בסנטר השביל לרצות את הגבה, אך בדיוק כמו לברון ב-2013 שבקראנץ' טיים נזרק לעמדת ה-PF וחיסל יריבות בפוסט אפים בלתי עצירים, דיוויס יזוז לעמדת הסנטר ויהיה מוקף בקלעים ולברון. כך שנראה את לברון, קווין קוק/ברדלי, דני גרין, קייל קוזמה ו-AD. זו חמישייה שתאלץ יריבות לפנות ללברון ודיוויס מרחבים ענקיים ב-P&R ללא שום עזרה על אף אחד מהם. בליץ על לברון ייגמר בשלשה או בדאנק של AD. עזרה על AD תגמר בחיתוך או שלשה. לאף קבוצה בליגה לא יהיה פתרון לזה בסדרה של 7 משחקים. השאלה היא לכמה זמן הלייקרס יוכלו להעמיד כל משחק חמישייה מאוזנת ותוקפנית כזו והאם יהיה ניתן לעייף אותם במשחק מהיר ואגרסיבי סטייל סקרמנטו כאשר אין להם כמעט מובילי כדור טובים למעט לברון או רונדו הדועך.
    .
    הקליפרס בעיניי יכולים להעמיד חמישיות מגוונות בלי סוף. זובאץ' בעמדה נהדרת לתפוס את נישת הגבוה המאסיבי סטייל מארק גאסול או JV כשצריך נוכחות בצבע ובשר מול היוקיצ'ים כשלצידו ג'מייקל גרין משלים אותו נהדר. יש להם קלעים בלי סוף (ג'רום רובינסון, לו ווילאמס, פט בברלי, שאמט הקטלני). ההחתמה של הארקלס היא אחלה תוספת לספסל כטווינר ב-3/4 אם רק יחזיר לעצמו את הקליעה של לפני שנתיים. שלא לדבר על חמישיית הגנה מפחידה עם בברלי, ג'ורג', קוואי, הארקלס והארל. ה-P&R ווילאמס והארל ימשיך להוות אופציה רצינית רק שהיא תהפוך לאחד מיני הרבה נשקים בארסנל. בקיצור זוהי קבוצת חלומות להנחתת שני סופרסטארים. רק מה? צריך להבין האם שני המגה סטארים האלה יכולים לשלב כוחות. דוק ריברס קיבל בעבר שני סופרסטארים שהצטרפו לקבוצה ולקח איתם אליפות מיידית. אך אז זה היה מקרה של יינג ויאנג עם גארנט ואלן שהצטרפו לפירס. האם קוואי וג'ורג' ישחקו הרבה יחד או בעיקר לחוד כדי להשאיר סופרסטאר בכל רגע נתון? מי יובל כדור בקבוצה הזו. התקפה של קוואי או פול מחליפים תורים באחד על אחד תבטל את לא מעט יתרונות אחרים שיש לקליפרס להציע וצריך להיזהר מלשכוח מה הייתה התרומה של לאורי, וואן פליט, גאסול וספייסי P לאליפות של הראפטורס. לכולם הייתה יכולת מוכחת להוביל כדור, למסור ולנוע. טרייד על מוביל כדור מוכשר כמו מונטה מוריס מדנבר תמורת עוד יוצר נקודות כמו ג'רום רובינסון יכול לעזור
    .
    יוסטון בעיני סוג של אחות חורגת לצמד הקונטנדריות במערב. הקליעה של ווסטברוק מכל הטווחים סבלה שנה שעברה. או שהייתה שם פציעה לא מדווחת או שהוא סבל ממיני YIPPS סטייל מרקל פולץ. אם זה ממשיך השנה אנא התעלמו מהפסקה הזו כי זה מוריד את הרוקטס לכיוון מרכז טבלת המערב. אך החצי השני של העונה שעברה נראה פחות נורא לראס משלוש או מהעונשין. היתרון העצום של יוסטון השנה תהיה במשחק המעבר שחצי נעלם עם הארדן כמוביל כדור ראשי עם כריס פול כאשר הייתה מקום 19 בליגה בנקודות פאסט ברייק. OKC הייתה חמישית בנק' פאסט ברייק למרות העונה הקשה של ראס. היא הסריחה בעיקר במשחק עומד. יוסטון תוכל לנצל את המנועים של ראס בשביל לרוץ עם שחקנים כקפלה, פאריד, גרין ולשים נקודות קלות על הלוח בדקות שהארדן ינוח מעט. כשראס יהיה על הספסל נקבל את ההתקפה העומדת הקטלנית עם הזקן שהשנה לפי הסרטונים יחל להשפריץ שלשות על רגל אחת (ברצינות). הפחד שלי זה שנראה שתי חמישיות שונות רוב המשלק ללא שניהם. חמישיית ראס או הארדן והקלעים (גורדון, האוס, טאקר) ושחקן ללובים (פאריד/קאפלה) אך כאשר ישחקו יחד יאלצו לשחק יחד יצטרכו להוסיף כוח אש הגנתי עם קאפלה, טאקר וקלארק/אניס. כי כקו אחורי ההגנה שלהם לא נראית מספיק טובה מול התקפות מתוחכמות של יריבותיה לצמרת.

    ג"ס היא קבוצה על תנאי. אין מה לפרט יותר מדי אלא רק להעלות שאלות: האם DLO ישתלב לצד סטף כדי לאפשר לקליי זמן התאוששות ארוך ואמיתי לקראת הפלייאוף? האם ג'ורדן פול וג'ייקוב אוונס יתנו את הקפיצה המרשימה שהיה נראה שיתנו אחרי ההופעות בליגת הקיץ? האם לוני לקראת הקפיצה הגדולה שמצפים ממנו לאחר שהמציא עצמו מחדש לאחר שהתאושש מהפציעות שהעיבו עליו את תחילת הקריירה? האם ווילי קולי סטיין יוכל לתת 20 דקות בערב על תקן ג'אבל מקגי כאשר הוא רץ, קופץ קולע, חוסם ונותן אנרגיה? האם סטיב קר יעיר את יכולת הקליעה של ווילי שאני יודע שיש לו אותה (זה שם. רק ביטחון ואור ירוק. יש לו מכניקה נהדרת של זריקה)? האם סטף ודריימונד שהעמידו פלוס מינוס פסיכי יחד גם ללא דוראנט וקליי ימשיכו מגמה זו? האם דריימונד ימשיך להניע מנועים כל ערב בעונה שלא נראית אידיאלית אחרי הכסף הגדול שכבר אצלו בכיס? מה שבטוח הוא שבסדרה של 7 משחקים לאף מערבית לא יהיה קל מול חמישייה של קרי, DLO, קליי, דריימונד ולוני. אבל בשביל זה הם צריכים להעמיד מאזן סביר עד מרץ. אופציה אחרת היא נסיון לטרייד. לאורלנדו יש אוסף ווינגים שלא נגמרים. עד אזור ה-6.2.2020 נדע 2 עובדות בודאות: האם מרקל פולץ חזר להיות פוטנציאל אול סטארי כפי שהיה טרום הדראפט. ונדע האם דיאנג'לו ראסל הוא צימוד מוצלח לסטף קארי. אם התשובות שליליות אנו עלילים לראות את המג'יק עושים מהלך לקבל את DLO תמורת אחד הווינגים הבחירים ועוד שחקן ספסל איכותי שיעזור לווריוס (פורנייה גורדון ואייזיק לא שייכים יחד לעתיד של המג'יק. אחד מהם יעלם כאשר אייזיק נראה כמו הדארלינג של צוות האימון).

    לגבי המזרחיות אולי אתייחס אם יהיה לי יותר זמן…

    1. ד ראסל יצליח ליד קרי. כי הוא טוב ויש לו בטחון עצמי וקרי משפר את השחקנים שסביבו – אם יש להם ביטחון עצמי. זו לא הבעיה של ג"ס. הבעיה שלהם זו ההגנה והצורך להסיט את תומפסון לשלוש. במצב הזה ג"ס מאבדת יתרון גובה בעמדות שתים ושלוש. גרין תמיד יהיה בחסרון גבוה לא משנה באיזו עמדה שיחק. טעןת לחשוב שחמישיות המוות שלג"ס היו נמוכות. רק בעמדת הסנטר גרין היה נמוך מהיריב. לכן, טוב ככל שיהיה אני לא רואה את ראסל בקבוצה לאורך שנים. הוא יוחלף . השאלה במי ומתי. יאניס הוא היעד האולטימטיבי, תמורתו מילווקי תוכל לקבל את ראסל ואוסף בחירות דראפט / שחקנים צעירים מבטיחים כרצונה – אבל לא את גרין, קלי או קרי.

      1. לא ה-GM של מילווקי, לא אחרון האוהדים של הקבוצה, ולא אחרון אוהדי הכדורסל בכלל – ייתן את יאניס אנדטוקומבו, ה-MVP האימתני בגילו הצעיר, בתמורה לד'אנג'לו ראסל ו"אוסף בחירות הדראפט המבטיחות" (שו?) של גולדן סטייט. זה הפייפ דרים הכי הזוי שיש… ואתה עוד מסייג: לא את גרין, קליי או קארי! זה באמת מצחיק. כי גם סטף תמורת יאניס זה דיל גרוע ולא מציאותי. בקיצור, לא יקרה.

    2. ג’ון כתבתי בדיוק כמוך ואני מסכים לחלוטין לגבי הלייקרס והקליפרס . לגבי גולדן סטייט מי בדיוק ישמור על הSF?ללא הבאת ווינג איכותי, גרין הוא שומר אישי בינוני וקליי לא יכול להתמודד מול המפלצות בעמדת הSF, בסדרת הגמר סייאקם וגם לאונרד חגגו על הלוחמים.
      .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט