מחשבות כדורסל של שלישי בבוקר / רועי ויינברג

איך עוצרים את כוכבי הליגה?

בפלייאוף האחרון (והעונה הסדירה האחרונה), ראינו קבוצות NBA מנסות ולעתים מצליחות לעצור חלק מכוכבי הליגה. איך, ומה הקבוצות של אותם כוכבים יכולות לעשות כדי להימנע מזה? בואו נבדוק.

השיטה הבולטת ביותר, שעבדה גם באליפות העולם, היא הגרסה של האזורית שטורונטו אימצו נגד יאניס אנטדקומפו. הם השתמשו בקוואי לנארד כשומר הישיר של הפריק בפלייאוף כשמאחוריו יש שומר נוסף שחוסם ליאניס נתיבי כניסה לצבע. זה עבד גם ליריבות של יוון החלשה בהרבה באליפות העולם ואנחנו יכולים לראות את המגמה הזאת אצל היריבות של יאניס כשהן מנצלות את האורך היחסי שלהם בשביל למנוע ממנו להיכנס לסל.

איך מילווקי יכולה להימנע מזה? אפשרות מעניינת היא שימוש בגריק פריק כסנטר, משהו שיכול להיות מסוכן אבל כמעט ולא קרה בעונה האחרונה. הרכב נמוך עם אריק בלדסו, ג'ורג' היל, פט קנינגטון וקריס מידלטון לצידו של הפריק יכול להקשות על יריבות לשחק עם כמה שחקנים גדולים שיחסמו לו את הדרך לצבע ולשבש את התכנון ההגנתי של היריבה. אופציה אחרת היא שיפור הקליעה של יאניס מרחוק אחרי 25.6% מדאון-טאון השנה. זה תהליך הדרגתי שיפתור את החולשה הגדולה ביותר במשחקו ובגיל 24 יכול להיות שזה השלב הבא במשחק של מי שיכול לשלוט בליגה בעשור הבא.

במקרה של קוואי לנארד זה קשה יותר. הוא אחד משני השחקנים הטובים בליגה והיה בלתי עציר באחד הפלייאופים האישיים הטובים ביותר בהיסטוריה. מי שכן הצליחו לעצור אותו, לתקופות מוגבלות, היו שומרים יותר נמוכים מקוואי (2.01 מ'). נגד מלקולם ברוגדון (1.96 מ' עם מוטת ידיים של 2.10 מ') הוא קלע ב-35.6% מהשדה ב-7.5 זריקות למשחק ונגד אנדרה איגודלה (1.98 מ' עם מוטת ידיים של 2.11 מ') הוא קלע ב-37.5% מהשדה ב-8 ניסיונות בערב. שניהם מהשומרים הטובים ביותר בליגה, אבל זאת התחלה של דפוס שיכול להיות מעניין בהמשך ואולי נראה את דני גרין או ווסלי מת'יוס שומרים עליו בפלייאוף.

איך הקליפרס יתמודדו עם זה? התקפה מבוססת-תנועה, בדומה לזאת של הראפטורס בשנה שעברה, יכולה להוביל למצב שבו קוואי נמנע מהתמודדויות עם שומרים כאלה לפני בידוד. זה יכול לעבוד, נוסף על מתן דקות בהרכבים מסוימים ללו-וויל וקוואי ביחד, מה שיוביל לכך שהגארד השומר הטוב ביותר של היריבה ככל הנראה ישמור על וויליאמס. ההרכבים האלה יתבססו בעיקר על בידודים, אבל יכולים להיות מסוכנים בפוסט-סיזן.

שם שלישי זה סטפן קרי, אחד משחקני ההתקפה הטובים ביותר בכל הזמנים. הוא נתן סדרת גמר טובה בקבוצה שסבלה מהרבה פציעות אבל נעצר יחסית בקלות, בדומה למה שראינו בגמר 2016, עם שמירה הדוקה של גארד קשוח עליו. טורונטו לקחו את השיטה של מת'יו דוולדובה לקצה כשפרד ואן וליט שמר על קרי כבר מהחצי של ג"ס, נוסף על בוקס-אנד-וואן לפרקים של הגנה טובה בטורונטו. זה עבד – FVV עצר את קרי על 7 מ-25 מהשלוש ואת גולדן על 1.04 נקודות פר פוזשן כשקרי נשמר על ידו (לפי הנתונים באתר הליגה).

איך גולדן תתמודד? דיאנג'לו ראסל הוא חלק מהפתרון. כשקרי נשמר בצורה כל כך הדוקה, כל הנעת הכדור של גולדן נפגעת, כי השיטה התבססה על קרי. הנעת הכדור שלהם העונה צפויה להיות שונה עקב השילוב של ראסל וכזאת שתתבסס יותר על פיק-נ'-רול, נשק שסגנית האלופה לא השתמשה בו לעתים תכופות העונה, מה שישנה את כל ההגנה הקבוצתית של היריבה וימנע box-and-one. עדיין יהיה שומר במשרה מלאה על קרי, אבל כשהוא יהיה יותר חופשי לנוע בלי הכדור יכול להיות שיהיה לו קל יותר.

הפותח החמישי של הקליפרס

3 מקומות בחמישייה של הקליפרס ודאיים, כשכולם בריאים: פטריק בברלי, קוואי לנארד ופול ג'ורג'. במקום הרביעי סביר שנראה את איביצה זובאץ, לפחות בעונה הסדירה, אחרי שהיה טוב כשפתח בקודמת עבורם. מי יהיה החמישי? יש כמה אפשרויות.

לנדרי שאמט מועמד לא רע בכלל. שחקן השנה השנייה קלע העונה ב-42.2% מהשלוש עבור הסיקסרס והקליפרס כשבתקופתו באל.איי הוא קולע ב-45% עם 6 ניסיונות ממשחק. הוא קאץ'-אנד-שוטר מהטובים בליגה שעושה תנועה טובה, הצליח לקלוע טוב אחרי חסימות ויכול להתפתח לשחקן של 12-15 נקודות במשחק. החיסרון של הצבתו בחמישייה היא עומס נוסף על לנארד/ג'ורג' שיצטרכו לשמור על שחקנים גדולים מהם, כאשר אחד מהם ישחק כפאוור פורוורד. זה יכול לשחוק אותם במהלך עונה סדירה של 82 משחקים, לכן לא מן הנמנע שנראה את הקליפרס עוברים להרכב הזה בעיקר בפלייאוף ופחות בעונה הרגילה.

שם אחר זה ג'מייקל גרין. היתרונות ההגנתיים של הצבתו בחמישייה עצומים. הוא יכול להגן על שלשות ולשמור על גבוהים ממנו, מה שיקל על לנארד וג'ורג' ויאפשר להם לשמור על שחקנים קטנים מהם. חמישייה של בברלי, ג'ורג', קוואי, גרין וזובאץ זאת החמישייה ההגנתית הטובה בליגה בפער ניכר מהשאר. גרין קלע באחוזים לא רעים השנה מהשלוש עבור הקליפרס והגריזליס, אם כי נמוכים משאמט (40.3% ב-2.7 ניסיונות) והוא יכול, בתאוריה, להיות חוסם לא רע בכלל בהתקפה. החסרונות שלו הם חמישייה שיכולה להתברר כגדולה מדי וקליעה פחות טובה משאמט: שחקן שרץ בלי הכדור ואי אפשר להשאיר פנוי יעשה את החיים של כולם קלים יותר בהתקפה.

האופציה השלישית היא לו וויליאמס או מונטרז הארל. יש סיכוי לא רע שהם השחקנים ה-3 וה-4 הטובים ביותר של הקבוצה, כששנה שעברה היו להם נתונים מרשימים מאוד מהספסל (לו-וויל עם 20 נקודות ו-5.4 אסיסטים, הארל עם 16.6 נקודות ו-6.5 ריבאונדים). נקודת החוזק המרכזית של הקליפרס 2018/19 הייתה השילוב של השניים מהיחידה השנייה כשהם מכריעים משחקים ולא נראה שיש לדוק ריברס סיבה לשנות את זה או לפרק את הצמד הנהדר שיש לו. סביר שנראה את שניהם, או לפחות אחד מהם, על המגרש במאני טיים לצד השאר, אבל לא כשחקני חמישייה.

השם האחרון שנשאר הוא שחקן חמישייה בקבוצה שעשתה גמר השנה מערב, מו הרקלס. הוא שחקן התקפה די מוגבל, אבל שומר טוב עם אינסטינקטים הגנתיים לא רעים שהצליח לחפות בהצלחה על לילארד ומקולום בעונה הסדירה והפלייאוף. יכול להיות שנראה אותו מקבל יותר דקות דווקא לצד שומרים חלשים כמו וויליאמס והארל, אבל השילוב של שחקן מנוסה כמוהו בחמישייה הוא אופציה לא רעה.

מה מעניין בקדם העונה?

הפרה-סיזן של האן.בי.איי מתקרבת בצעדי ענק כשהמשחק הראשון יהיה ב-30 לספטמבר, וכ-5 ימים אחריו קבוצות מהליגה יתחילו לשחק אחת נגד השנייה (החל מה-4.10). קדם העונה לא תמיד מלמדת על העונה הסדירה והארוכה במיוחד, אבל יש כמה דברים ששווה לעקוב אחריהם ויכולים להיות סימן טוב להמשך.

אחד מהם הוא השאלה התמידית של בן סימונס מהשלוש. בקדם העונה בשנה הקודמת, הוא לא זרק מחוץ לקשת מול קבוצות NBA ובעונה זרק יותר קרוב לטבעת מעונת הרוקי, משהו שצפוי להשתנות השנה אחרי שלדבריו עבד על הקליעה מבחוץ בפגרה. השנה, אין לפילדלפיה מרווח משחק במשרה מלאה כמו ג'יי ג'יי רדיק, מה שמגביר את הצורך שלהם בקליעה טובה של כל שחקני החמישייה. ג'וש ריצ'רדסון שהגיע במקום רדיק יכול להוביל כדור גם כן, לכן יכול להיות שנראה את סימונס זורק יותר. קדם העונה יכול להיות אינדיקטור לא רע, לפחות בקשר למידת השילוב של הקליעה במשחק ההתקפה של הרוקי הנצחי.

משהו נוסף שיהיה מעניין לראות זה את הלייקרס נגד הווריורס. לברון נגד ג"ס תמיד מעניין ובקדם העונה הקבוצות נפגשות לא פחות מארבע פעמים. לא סביר שנראה את הכוכבים מקבלים דקות משמעותיות מדי (לברון שיחק 15.8 דקות למשחק בקדם העונה הקודם, קרי 20.3 וגרין 20.4), אבל הזמן שהם ישחקו אחד נגד השני תמיד מעניין, גם אם הם משחקים ב-40% מאמץ.

נקודה נוספת היא גורדון היווארד. בקדם העונה של השנה שעברה היווארד היה רע עם 3.3 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים ב-20 דקות למשחק, נוסף ל-5 מ-20 מהשדה ו-1 מ-10 מהשלוש מצטבר בשלושה משחקים. היה שיפור לאורך העונה, אבל הוא אכזב ביחס לציפיות, למרות החזרה מהפציעה. אם נראה אותו יותר טוב בקדם העונה בכמות דומה של דקות, זה גם יכול להיות סימן מעודד להמשך, בקשר לאחד מסימני השאלה הגדולים של העונה בבוסטון ובמזרח באופן כללי.

עיצובי מגרש

רן ריין הנהדר שלח לי את הסרטון (הנהדר לא פחות) על עיצובי מגרשים של קבוצות NBA לאורך השנים. מומלץ:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מצוין, תודה.
    1. כדי לעצור את הכוכבים הגדולים צריך התקמדות קבוצתית – במקרה של סטף זה עבד כי היה אפשר פשוט להשאיר את כל האחרים פנויים.
    2. אני הייתי מתחיל עם הארקלס. אם זה לא עובד אז גרין. בפלייאוף שאמט.

  2. את השחקנים הגדולים ביותר, בדרך כלל לא עוצרים. מאטים. והיות ובכדורסל זה לא שחקן שמנצח, זו קבוצה, אז הקבוצה שהצליחה להאט את כוכב היריבה במחיר הנמוך ביותר, לא פעם תצא מהסדרה כאשר ידה על העליונה.
    ניקח את טורונטו כדוגמה.
    הם פגשו את פילדלפיה בסיבוב השני. קאוויי היה אדיר באותה סדרה. אדיר בקנה מידה היסטורי –
    34.7 נק', 57.6% אפקטיבי.
    ועדיין, זו הייתה סדרה של 7 משחקים, סדרה שהוכרעה על חודה של טבעת עליה מקפץ כדור כדורסל.
    הסיבה?
    אולי את קאוויי פילדלפיה לא הצליחו לעצור, או להאט, אבל את כל השאר, כן.
    טורונטו סיימו את הסדרה עם פחות מ-10 שלשות למשחק, בפחות מ-30%
    .
    מילווקי, הם ניסו בכל כוחם להאט את קאוויי. בהשוואה לתפוקתו מול פילדלפיה, הם הצליחו.
    מ-34.7 נק' הוא "ירד" ל-29.8 נק' (עדיין המון). מ-57.6% אפקטיבי מדהימים הוא ירד ל-48.4% אפקטיבי אנושיים. זה פער אדיר.
    הבעיה?
    המחיר.
    טורונטו את הסדרה מול מילווקי סיימו עם 14.3 שלשות במשחק, אותן הם קלעו ב-37.4% מרשימים.
    .
    לאן כל זה מוביל?
    לשורה התחתונה.
    אותם כוכבים שמשחקים במדי קונטנדריות,
    השאלה שצריכה להישאל לגביהם היא לא רק איך עוצרים/מאטים אותם. היא גם "מה המחיר?"
    .
    יש כוכבים שיודעים לנצל היטב את השינויים שההגנות עושות על מנת למקסם את הנזק ששינויים אלו גורמים
    (לברון מאז 2012, סטפן קרי מאז 2015, קאוויי של הפלייאוף האחרון, הם דוגמאות מצוינות).
    יש כוכבים שיש סימן שאלה לגבי יכולתם לעשות זאת (יאניס, כפי שניתן היה לראות בעונה שעברה. הארדן, כפי שניתן היה לראות בשנתיים האחרונות. כמובן שזה לא אומר שום דבר. לברון של 2009, ולברון של 2012, אלו 2 שחקנים שונים. לניסיון בפלייאוף יש משקל עצום).
    .
    יש נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון –
    שחקנים שונים צריכים תנאים שונים בשביל למקסם את יכולתם "להעניש" הגנות.
    לברון זקוק לקלעים שמתמחים בקאצ' אנד שוט. קאוויי זקוק למנהל משחק מנוסה לצדו. קרי זקוק לשחקן "ציר" (לא במובן המסורתי של המילה. שחקן דרכו יעבור הכדור, בזמן שקרי ינצל את הגרביטציה שלו בשביל לשנות את שיווי המשקל על הפרקט) שמסוגל להניע כדור במהירות.
    כאשר מתבוננים על סגלי הקבוצות בעונה הקרובה, יש לי תחושה שמכל הכוכבים הגדולים, לקאוויי (בסגל הנוכחי של הקליפרס) יהיה הכי קשה להעניש את היריבות שמנסות להאט אותו.
    .
    תודה, רועי.

    1. אחלה ניתוח. לברון ב-2 סדרות הגמר האחרונות היה אדיר, אבל שאר הקבוצה שלו פחות. יכול להיות שזה מה שנראה השנה (כמו קרי במשחק 3 בגמר האחרון) מהיריבות של הלייקרס והקליפרס. אם אתה מאט את קוואי בקליפרס יש לך את ג'ורג' ו-וויליאמס על הראש, משימה לא פשוטה בכלל.

      1. לו וויליאמס ופול ג'ורג' סקוררים מוכחים.
        השאלה שאני שואל, היא מי מהצמד יודע להניע כדור בדרך שלאורי הניע בכל פעם שהגנת היריבות התמקדה בקאוויי?
        .
        https://youtu.be/Pm4QB2on4cs?t=72
        .
        בדומה הנ"ל, יש דאבל טים על קאוויי כאשר הוא בטופ אוף דה קי. ברגע שקליי "מתחייב" לשמירה על קאוויי, הוא מוסר ללאורי שלוקח כדרור אחד לכיוון הצבע, מה שממקד את ההגנה כלפיו, ומוסר מסירה מדויקת לסיאקם לשלשה הכי קלה בספר, השלשה מהפינה.
        .
        היכולת הזו, להניע את הכדור מהר ובהחלטיות, לדעתי, היא קריטית להצלחת השבירה של השמירות הכפולות על קאוויי.
        כאמור, אני מפקפק ביכולת הסגל הנוכחי של הקליפרס לעשות את מה שהראפטורס עשו מול הגנות עילית.

        1. אין להם אף מוביל כדור ברמה של לאורי. אבל וויליאמס מוסר לא רע בכלל והתקפה שמתבססת על הפיק-נ'-רול שלו זאת תוכנית ב' לא רעה בכלל, גם אם ג'ורג' נכנס לכושר הפלייאוף שלו מהימים בת'אנדר.

        2. קודם כל רועי תודה רבה.
          מאוד מתחבר למה שאמרת גיא – הקליפרס בבעיה גם לאורי וגם ואן-פליט שחקנים שיודעים להניע כדור בצורה מאוד טובה. מי יעשה את זה עכשיו בקליפרס? אז בעונה הרגילה נראה הרבה מאוד בידודים של קוואי ג'ורג' וסוויט לו. וגם ההגנה שלהם תהיה די רצחנית. אבל בפלייאוף – סיפור אחר לגמרי בלי מוביל כדור משמעותי אחד אפילו – די מרוקנים מבחירות אז הם יצטרכו לשלם מחיר די כבד בטריידים על מנת להביא רכז משמעותי (נגיד אחד קייל לאורי)
          .
          לא ראיתי כמעט את אליפות העולם אז לא יודע מה היה ליאניס שמה – מה שכן הוא עצר לא מעט את עצמו מול טורנטו כשהחטיא כל כך הרבה מן הקו. וגם הקבוצה שלו שהייתה קצת חסרת ניסיון והייתה זוכה בכמות די נכבדת של מבטים חופשיים לדעתי אם היו טיפה יוצאים מהתבנית הרגילה שלהם (למשל הטעיות פאמפ – על קשת השלוש – מלווקי כמעט לא עשו אותם מול טורנטו)

          1. מאמין שיצליחו להנחית איזה דראגיץ' או משהו בסגנון לקראת הדד-ליין. יש להם את החוזה החד-שנתי של הרקולס וג'רום רובינסון המבטיח שיהיו נכסים לא רעים להעביר על חוזה של שנה אחת.

    2. גיא לצערי שוב ירית חץ ואז סימנת מטרה לקחת חלק אחד מהסטטיסטיקה ואז עיוות אותו בשביל לצייר את התמונה שלך ,פילדלפיה לא עצרה לשנייה את שחקני טורנטו (שלא קוואי )או אפילו האטה אותם, טורנטו פשוט החטיאו בסיטונאות, כמות הזריקות החופשיות שהם קיבלו הייתה הזוייה, הם היו פשוט היו במשבר קליעה בסדרה ממש אין קשר להגנה זה למה היו צריכים לעשות עד משחק 4 דאבל טים של קוואי פשוט יש אידיוט על הקווים (הוא עשה במשחק 5 שכולם חמים וחטף בלואוט).
      .
      מול מילווקי הסטטיסטיקה התהפכה לצד השני השלושות החופשיות שהם החמיצו מול פילי, נקלעו באחוזים מצויינים פה יש קשר להגנה כיוון שהגנה שהנחיל בונדלהצר מאפשרת שלושות ופה זה התפוצץ למילווקי בפנים.
      .
      יאניס מבוסס נטו על יתרונות אתלטים אדירים וספר חוקים שנותן לו (ולכל הכוכבים)לגטימציה לא הוגנת להשתמש בהם, אין לו יסודות כדורסל בסיסיים וכאשר האטו את המשחק הוא התקשה כיוון שהוא לא מסוגל להריץ פיקאנדרול (אין לו שליטה בכדור) או לקלוע באחוז עובר מהפרימטר.
      .
      לגבי הארדן הוא לוזר. הסטטיסטיקה שלו מצויינת , והתקפה של הרוקטס הייתה יעילה להחריד מה שהפסיד להם את הסדרה זה ההגנה.
      .
      הארדן ברח מהכדור בשני המשחקים האחרונים בסוף משחק כשהקבוצה שלך והקריירה שלך נשענות פה זה ההגדרה ללוזר

      1. ברוך, אני מצטער, אבל –
        שטויות.
        כנראה שלא באמת צפית בפילדלפיה בעונה האחרונה. הם סיימו 4 ברשימה של הקבוצות שסופגת שלשות באחוזים הנמוכים ביותר.
        אם תבחן לעומק את השיטה ההגנתית של הסיקסרס, תגלה שהם מקשים מאוד על היריבות לזרוק חופשי מהפינות.
        טורונטו?
        לאורך כל העונה, אלו הפינות שהן הנשק ההתקפי המרכזי כאשר דנים בריווח.
        רוצה את המספרים?
        פילדלפיה בפלייאוף הרשו פי 2.5 זריקות מהטופ אוף דה קי, בהשוואה לזריקות מהפינות.
        טורונטו, עבורם היחס הוא בקרוב 1 ל-1.
        אז אם דנים בחצים ומטרות,
        אני ממליץ קודם כל לצפות בתחרות…

        1. גיא מה זה קשור, אם הם הגנו על השלושות בעונה האחרונה לזה שהם אפשרו זריקות חופשיות בסיטונאות בסדרה מול טורנטו ממש ללא שמירה , שטורנטו פשוט החמיצו, מיותר לציין שעברתי על הסדרה הזאת 3 פעמים? אין קשר להגנה פה.

          1. מצטרף רגע ברשותכם אבל אני מסכים עם ברוך שזה היה יותר החטאות של הראפס מאשר ההגנה של פילי – גם מצפיה וגם מהנתונים שמראים שהראפס 32% בשלשות פתוחת לחלוטין ו23.5% בשלשות פתוחות לעומת %35.6 ו32.8% בהתאמה של פילי

            1. ברור הם לא קלעו זריקות אימון לגמרי בסדרה אין קשר להגנה, יכול להיות שהתפילה של אמביד עבדה אבל זה לא הגנה טובה. אתה יכול להביא לי קישור לנתונים האלה משום מה אני לא מוצא אותם

            2. יש איזושהי דרך לבדוק מי השחקנים שהושארו פנויים ומאיפה?

            3. חגי,
              לא כל הזריקות החופשיות נולדו שוות. מי לקחו אותן? מהיכן על הפרקט הם לקחו אותן?
              האם אלו זריקות בקאצ' אנד שוט, או פול אפס?
              .
              פילדלפיה, כשיטה, השתדלו למנוע את השלשה מהפינה.
              תתבונן על מה שהתרחש במשחק 7. טורונטו סיימו את המשחק עם 7 ניסיונות ל-3 מהפינות. 0 מאותן ניסיונות של דני גרין.
              אז לאורי קיבל את האפשרות לזרוק חופשי מ-28 פיט ומ-29 פיט. זה סיכון שהגנה טובה מוכנה לעשות.
              בעונה הרגילה, המספר של טורונטו הוא 9.7 ניסיונות ל-3 מהפינות.
              .
              אם מתמקדים בדני גרין, הוא בעונה זרק 5.4 פעמים במשחק מה-3. 2.4 מאותן פעמים היו מהפינות (הוא קלע אותן בכמעט 50%).
              בסדרה מול הסיקסרס המספר ירד ל-1.7 (41.7%).
              .
              כאמור,
              זו השיטה ההגנתית של הסיקסרס. לעצור את השלשות כפקטור מרכזי בהגנה, בדגש על השלשות מהפינות.

            4. גיא לא אומר שפילי היו עציצים – דווקא על קוואי הם עשו עבודה די טובה למרות האחוזים המטורפים שלו, אלא שהראפס יותר החטיאו ממה שפילי שמרו עליהם (סיאקום לאורי ובמיוחד ואן פליט שבסדרות הבאות קבר זריקות מטורפות פשוט לא פגעו) קוואי היה עד כדי כך טוב שאפילו עם ההחטאות של זריקות די טובות הם הצליחו לעבור.
              .
              Ljos יש את זה אבל אתה בטח מכיר https://stats.nba.com/teams/shots-closest-defender/
              ויש שם גם קטגוריות שונות ככל הידוע לי אין אפשרות לשלב בינהם (נגיד לבדוק אפשרות של קאץ'&שוט כאשר השומר היה במרחק של יותר מ6 פיט)

  3. תודה רועי.
    לגבי הקליפרס – דוק ישחק עם החמישיות, נגד קבוצות גבוהות גרין יפתח, נגד נמוכות שאמט, והארקלס נגד בנוניות. מה שבטוח יש מי שימלא את המקום של הכוכבים במנוחות שלהם.
    .
    אין איך לעצור כוכבים, רק להאט. פילי האטה את קאווי ועצרה לגמרי את טורונטו בצורה מרשימה, בפוזישן האחרון השמירה לא הצליחה להאט את קאווי ועל חודה של נקודה הפסידה.
    .
    סרטון מדהים!

      1. גיא ההגנה של פילי או יותר נכון האין הגנה הייתה בדיחה, הם לא הצליחו לעצור או להאט אף אחד לא רק את קוואי. אם שחקן שקולע באופן טוב מהפרימטר מחמיץ זריקות אימון, זה הגנה טובה להגדרתך?

        1. ברוך,
          יש עובדות. פילדלפיה גררו את טורונטו לסדרה של 7 משחקים. זו עובדה. אתה יכול לזלזל כמה שמתחשק לך, להחליט שפתאום דווקא מול פילדלפיה שחקני טורונטו שכחו איך לקלוע.
          או שאתה יכול להתייחס למה שבאמת התרחש,
          ולהבין שהזריקות שטורונטו לקחו לא היו הזריקות שהם רגילים לקחת.
          המחיר היה הצטיינות של קאוויי,
          אבל כזהו הכדורסל. תמיד יש מחיר.

          1. ״שכחו ״ נכנסו לסלאמפ קליעה, כן זה קורה לשחקנים יש חריגות סטטיסטיות,
            7 משחקים זה מצביע על חולשתה של פילי שלא ניצלו את סלאמפ הקליעה של טורנטו.
            .
            גיא זריקות ללא שומר חופשיות לגמריי, שוב ציינת 10 שלושות ב30% אחוז איפה החלק השני שכמה מהם היו חופשיות?
            .
            זה שלאורי הופך לניצב בפלייאוף שנה אחרי שנה למרות המבטים הקבועים שקיבל בסיטונאות (עד הסדרה מול מילווקי השנה) , ולשגרין יש מאניה דיפרסיה בקליעה זה לא משהו חדש, זה לא מציין הגנה טובה.

            1. אתה יודע מה מציין הגנה טובה?
              כאשר הקבוצה המגנה מצליחה להוריד את אחוז הזריקות שהקבוצה היריבה מעדיפה לזרוק למינימום.
              .
              טורונטו במשך העונה חגגה מהפינות. היו להם 9.7 ניסיונות מהפינות בממוצע למשחק, והם קלעו אותן ב-42% מרשימים.
              מול פילדלפיה המספר ירד ל-7.5 ניסיונות, אותם הם קלעו ב-35% לא ממש מרשימים.
              אנחנו מדברים על של 23% בכמות הניסיונות מה-3 מהפינות. זה לא משחק בודד. זו סדרה שנמשכה 7 משחקים.
              הסיבה לצמצום נפח הזריקות מהטווח, ולצמצום האחוזים, היא לא איזה "סלאמפ". זו ההגנה של פילדלפיה. זו ההגנה של פילדלפיה במשך כל העונה. לא סתם הם מקום 4 בליגה בהגנה על ה-3.
              המחיר?
              קאווי.
              אי אפשר לעשות הכל בהגנה. אי אשר גם לנסות ולבלום את כוכב היריבה, וגם לכסות הרמטית את הפרימיטר.
              זהו הכדורסל.

            1. ברוך,
              תשובה לנתון הנ"ל כתבתי בתגובה לחגי.

  4. אחלה טור
    יתרון חשוב נוסף של הקליפרס הוא בצוות הניהולי.
    המאמן כבר ראה הכל ויחד עם סטיב "גוד וויבס" באלמר נראה לי שחדר ההלבשה יהיה חזק ביותר
    🙂

  5. הכל טוב ויפה בקליפרס, רק מי יחזיק את הכדור וניווט את המשחק?
    קוואי שיחק עד היום לצד פוינט גארדים מהטובים ביותר שיש בעולם, קייל לאורי וטוני פארקר. אין לו רבע מזה עכשיו. פטריק בברלי מעולם לא היה פוינט פותח, הוא ספציאליסט הגנה, ומס' 2 ליד עושה משחק דומיננטי כמו הארדן. הוא גם לא שיחק אף פעם יותר מ-30 דקות. לו וויליאמס הוא אפשרות דחוקה מאוד, אתה מעלה אותו מהספסל בתור קלע קלאצ', לא כרכז של קבוצה מובילה עם יומרות אליפות, מה כם ששהגנה שלו – לא קיימת. פול ג'ורג'? גם אופציה דחוקה. הוא, כמו קוואי, לא פוינט-פורוורד כמו לברון.
    הכל מוליך למסקנה, שהקליפרס יעשו טרייד עבור רכז במועד הקרוב, וקייל לאורי הנ"ל הוא הבחירה המתבקשת.

    1. או אם ללכת צעד עוד יותר רחוק, להביא את כריס פול… ואז יש לך מועמדת ברורה לאליפות, שבצד ההתקפה הקטלנית יש לה גם הגנה, שתתחרה רק בזו של שיקגו הגדולה כטובה אי פעם…

      1. בפול לא יגעו, עד שהם נפטרו מנפלויאון הקטן אתה רוצה להחזיר את הרעל הזה בין 34 אחרי שהציג ירידה חדה ביכולת.
        .
        גם את לאורי הם לא יכולים להביא הם תקועים בתקרת המס ואין להם שום בחירת דראפט ראשונה להטריד שנים קדימה , מאיפה יפנו 30 מליון דולר כדי להביא אותו?

        1. לאורי על חוזה נגמר. טרייד של בוורלי + הארקלס + מגרודר יעשה את זה מבחינת כסף, פלוס בחירת הדראפט של השנה (ממה שאני מבין – יש להם עדיין את בחירות 2020 ו-2021, הבאה של 2022 כבר הולכת לאוקלהומה)

        1. "במאני-טיים הכדור אצלו ביד וזה נגמר בטבעת."
          זו הגדרה שמתאימה לשוטינג גארד, לא לרכז.
          .
          מי שצפה בשאמט בעונה שעברה, יודע. הוא שוטינג גארד במלוא רמ"ח עבריו.
          הסטטיסטיקות, דרך אגב, תומכות בכך –
          החלק החזק, הקליעה: 42.2% מהשלוש. 60.04% TS
          החלק החלש, ניהול משחק: 9 %AST לצד TOV% 7
          (לצורך השוואה, לברוגדון, שהוא אכן קומבו גארד שמסוגל גם לנהל משחק, וגם לשחק בעמדת השוטינג גארד, היה בעונת הרוקי אחוז אסיסטים של 24.3% ואחוז איבודים של 14%)
          .
          אם במאני טיים עסקינן, אז בקלאצ' הוא לקח בעונה כולה 7 זריקות, קלע 3. לא רע בכלל. אפילו טוב מאוד. אבל לא נתון שבאמת מלמד משהו. באותן דקות קלאצ' ( יש לו 42 דקות כאלו העונה) הוא מסר אסיסט אחד.
          כאמור –
          שוטינג גארד.

  6. תודה רועי
    כמו שאמרתי לא פעם בתגובות פה לדעתי בפלייאוף הקרוב נראה הרבה יותר אזוריות מעורבות סטייל ניק נרס ויורוליג כדי להאט את הכוכבים ולמזער תנזק המשני שנוצר מכך

  7. אם היווארד יחזור למוד של אולסטאר הסלטיקס יתנו עונה טובה של 57-52 נצחונות השנה ומסוגלים להמשיך לגמר המזרח אבל רק אם הוא יעשה את זה וקמבה יתן עונה טובה כמו שנה שעברה וכמובן שטייטום יעשה את הקפיצה שכולם מדברים עליה.
    בן סימונס לא יהיה סכנה מהשלוש גם השנה. אולי הוא ינסה כמה פעמים אבל אל תבנו על זה. אני בטוח ששימון לא בונה על זה.

  8. אחלה פוסט רועי, תודה רבה.
    .
    בעניין השומרים הנמוכים – גם ברוגדון וגם איגי הם שומרים מצוינים, וההגנה הקבוצתית מסביבם טובה, כך שייחוס ההצלחה שלהם דווקא לסנטימטרז' האישי המוגבל שלהם, נראה לי עדיין טעון ביסוס.
    .
    בעניין שווה לעקוב בפרה-סיזן הייתי מוסיף את בוסטון כולה – ברור שזה יקח זמן, אבל גם היה להם זמן ביחד בנבחרת, אז יתכן שבהתחלה תרמז על ההמשך, וגם את דז'ונטה שלנו אם יתחיל לשחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט