תעיות ותהיות ליום שישי בבוקר/ רותם אלרן

האם טורונטו הם עדיין קבוצה משמעותית במזרח?

תוצאת תמונה עבור ‪marc gasol and kyle lowry‬‏

בקיץ האחרון, האלופה המכהנת מקנדה איבדה את השחקן שעליו שמה את כל הז'יטונים (וגם זכתה) בקיץ שלפני כן, קוואי לנארד. עזיבתו של קוואי סימלה את נפילתה של הקבוצה ובעונה זו ינסו להתמודד על מקום גבוה בפלייאוף במזרח החלש.

ככל הנראה, לראפטורס לא תהיה כלל בעיה להיכנס לפלייאוף מכיוון שהמזרח בימינו אנו הוא מאוד חלש וקבוצות בינוניות להחריד כמו אורלנדו או שארלוט (של העונה הקודמת), שאפילו לא היו חולמות בחלומות הכי רטובים שלהן להגיע אל הפלייאוף במערב, עושות את הפלייאוף או נלחמות עליו בשיניים.

לראפטורס יש סגל מאוד איכותי, אך הבעיה העיקרית היא עזיבתם של שחקני מפתח שעליהם נשענה הקבוצה – קוואי לנארד שכיכב והיה מדהים בפלייאוף ודני גרין שהוסיף קליעה והגנה ברמה גבוהה מאוד שגם היא עזרה לדינוזאורים מהצפון לזכות בתואר. ללא שני שחקנים כל כך מהותיים, לא ברור כיצד הראפטורס יסתדרו, במיוחד לאור כך שקייל לאורי שהיה מאוד חשוב לקבוצה בשני צידי המגרש, כבר בן 33 ונמצא בעונה האחרונה של החוזה שלו, כך שתרומתו תצנח באופן הדרגתי גם השנה בדומה לשנים קודמות (ירד מ-22.4 נקודות ב-56.9% אפקטיבי ב-2016/17 ל-14.7 נקודות ב-51.8% אפקטיבי ו-41.1% מהשדה השנה). גם מארק גאסול, שהיה גורם מאוד חשוב לזכייתה של הראפטורס באליפות, ייכנס לשנתו האחרונה בחוזה בגיל 35 ותפוקתו תרד גם היא בהדרגתיות, אם כי פחות מלאורי בשל הכושר הפנטסטי שהראה באליפות העולם, הגנה ברמה גבוהה מאוד, יכולת מסירה נהדרת מה-elbow ויכולת לרווח את המגרש.

בסופו של דבר, הראפטורס יעשו את הפלייאוף, אך ככל הנראה לא יעברו את הסיבוב הראשון בשל כל הסיבות שציינתי.

סרטון חדש מבית היוצר bballbreakdown – האם פרנק ניליקינה יכול להיות שחקן משמעותי בעונתו השלישית?

הסרטון שיצא לפני מספר ימים הוא על שחקן ניו יורק ניקס ונבחרת צרפת. הרכז שנבחר במקום השמיני בדראפט 2017 הוא מגן נהדר, במיוחד לאור כך שהוא גארד, כשנתוניו הפיזיים מרשימים עד מאוד (גובהו 1.95 מ', ויש טוענים שגבה מאז נמדד לאחרונה, ומוטת הידיים שלו היא לא פחות מ-2.15 מ'!) ובזכותם הוא מגן עילית שמגן על מספר עמדות בשל ורסטיליות הגנתית ואינסטינקטים טובים מאוד.

כפי שרואים בסרטון, לאורך העונה, ניליקינה סבל מבחירת זריקות לא מספיק טובה, ואף כשזרק זריקות טובות מאוד שרוב השחקנים קולעים, הוא מעט מאבד את הראש. בשתי עונותיו הראשונות בליגה, ההיסוס בזריקה שלו ניכר והוא קלע ב-21.6 דקות לערב 5.9 נקודות בלבד באחוז אפקטיבי נוראי של 40.7%.

לפי הסרטון, כעת לפרנק יש ביטחון בזריקה ושיפור בקבלת ההחלטות ובזריקה, כך שאני לא אופתע לראות את שחקן ההגנה הנפלא הזה מבצע שינוי קולוסלי במשחקו ובאחוזיו ואשכרה נהפך לשחקן יעיל שכיף לצפות בו.

פרנקי VS קיירי, מראה את ההגנה יוצאת הדופן מול אחד המתקיפים הטובים בליגה

פינת היורוליג – יובל זוסמן וקצת על פקונדו קמפאצו

בעונה האחרונה, יובל זוסמן ביצע קפיצה גדולה במעמדו בקבוצה לאחר הגעתו של המאמן היווני המצוין יאניס ספרופולוס. זוסמן עונה על כל ההגדרות לשחקן טוב מאוד – הוא קולע משלוש באחוזים גבוהים, אף שהוא לא זורק מספיק (רק 1.1 זריקות למשחק ב-14.8 דקות ביורוליג), הוא יכול להוביל כדור ולנהל משחק כסקנד גארד ובנוסף לכך הוא אחד השומרים הטובים בכל היורוליג.

צפויה צניחה קלה בדקות שזוסמן יקבל בעונה הבאה, אך נכון לכרגע – הוא עדיין שחקן חשוב ומשמעותי שיתרום את חלקו בהגנה כל משחק ולפעמים גם יבליח בצד ההתקפי בדומה למה שעשה מול צסק"א ביורוליג בעונה שעברה. אם יהיה יציב לאורך העונה בהתקפה, מכבי צפויה לקבל שחקן טוב מאוד שיכול לתרום בשתי עמדות הגארד, בסמול פורוורד ובעת הצורך גם ב-4, שזוהי העמדה החלשה ביותר במכבי, אליה זוסמן יוכל להשתחל בקלות לאור כך שהוא שחקן גבוה (2.01) יחסית לרמות אלו והוא מאוד חזק ופיזי בנוסף לזריזות ומוטת ידיים משוגעת (2.16 מ').

אני חושב שספרופולוס ימשיך לתת דקות משמעותיות לחביבו בקבוצה למרות שחקני הרכש, ואם זוסמן יקבל דקות משמעותיות – הוא יוכל לתרום באופן קבוע אף יותר.

המשחק מול צסק"א – ישחזר בעוד משחקי העונה?

בקיץ האחרון, פקונדו קמפאצו השתתף יחד עם נבחרת ארגנטינה בגביע העולם שנערך בסין, שם היה מצוין ואף היו דיבורים עליו כ-MVP בזכות ההצגות שנתן.

קמפאצו, המשחק בריאל, הוא רכז נמוך (1.78 מ' ביום טוב) שמגניב באופן קבוע מסירות משוגעות או שלשות מטורפות, והוא אחד הטובים בתחום. אם שואלים אותי, קמפאצו הוא ה-"White Chocolate" שריאל כה נזקקה לו עם היחלשותו ההדרגתית של הכוכב סרחיו יוי שנוטה לפציעות. פקונדו הוא בלי ספק הלב והנשמה של הבלאנקוס ממדריד, ואני מאוד אוהב אותו, כך שאשמח לראותו בחמישייה כבר בעונה זו כשסרחיו יוי מפנה מקומו לדור הצעיר ונותן תרומה מהספסל ומנהיגות.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רותם. טורונטו עדיין קבוצה טובה+ במזרח , סיכוי טוב לסיבוב שני בפלייאוף. בכל אופן הרבה תלוי בצמיחה של סיאקם ,ואן ליט ואננובי …

  2. אחלה טור רותם. טורונטו עדיין קבוצה טובה ויכולה להתקדם העונה אם נראה קפיצה נוספת של סיאקם ואחת של או ג'י אנונבי, שחקן שאני מצפה ממנו לגדולות השנה. ניליקינה ארוך והרשים באליפות העולם, אבל באן.בי.איי עדיין לא נראה כמו שחקן שיכול לתרום בצורה משמעותית. אולי העונה למרות שהוא רכז שלישי ברוטציה.

  3. אחלה מחשבות
    לטורונטו מותר לחגוג השנה בתור האלופים. אין לחץ. שעשעת קצת כשהתייחסת לעזיבה של קוואי וגרין על אותו משקל. הזכיר לי את הבדיחה על הפיל והעכבר שרצים במדבר והעכבר אומר לפיל 'יוווו…. תראה כמה אבק אנחנו מרימים"
    🙂

  4. לדעתי העונה הקרובה של טורונטו הרבה יותר מעניינת, בגלל הצד המנטלי שהפוסט לא מתייחס אליו. איך יראה המעבר המאוד מוזר של כל המערכת, ובעיקר השחקנים, ממוד אליפות (ובמקרה של גאסול גם מדלית זהב) למין חוסר ציפיות כזה? האופציה הכאילו הכי ריאלית של מקום 4 עד 6 והדחה בסיבוב ראשון גג שני, דווקא נראית לי לא סבירה. או שהם יראו כבוד של אלופים ואז הם סכנה אמיתית גם לפילי ולבאקס, או שעל ה-#$% שלהם והם יהפכו לתשובת טריוויה לעונה הכי מזעזעת של אלופה יוצאת.

    1. שום דבר לא יכול להתחרות בקבוצות של לברון, אחרי שהוא עוזב אותן. הרף מאוד גבוה. או נמוך.
      טורונטו בהחלט רשאית להתפנן מהתואר הנהדר שלה, שהושג אחרי הדרך הכי קשה שאפשר, לפחות במזרח – פילי, מילווקי, ואז לסלק עבור כולנו את המפלצת… זה לא יקרה כ"כ מהר שוב. ואם יציגו על הדרך קצת כדורסל תחרותי, ואני סומך על ניק נרס ויוג'ירי, דיינו.

  5. תכלס העניין המרכזי בטורונטו העונה, הוא טריידים על החוזים הנגמרים של הכוכבים. לאורי (קליפרס, אידאלי), גאסול (מי לא, ובמיוחד הלייקרס), איבקה (יוטה, פרפקט פיט), פרד ואן וליט שהוא מציאה אמיתית, מניח שיקבל שכר פי 1.5 מהיום ומגיע לו, אפילו סיאקאם שיושב על QO, שהרפטורז בוודאי ישוו בכל מחיר. יוג'ירי חכם, הוא חושב הלאה. יש לו מלא נכסים לקונטנדריות.

    1. באמת מתלהב מהרעיון המופרך של עצמי, איבקה ליוטה… פותר את בעיית הלובן ב-4 ואת בעיית האתלטיות, מייצר מטריה אימתנית עם רודי גובר. חמישיה של קונלי, דונובן מיצ'ל, בוגדנוביץ'/אינגלס, איבקה וגובר – זו כבר חמישיה מועמדת לאליפות לכל דבר.

  6. תודה רותם
    אהבתי את ניליקינה ביורובסקט, נראה מה יביא העונה.
    טורונטו יתנו לדעתי עונה מכובדת ויקשו על אחת החזקות בסיבוב הראשון בפלייאוף.

  7. תודה רבה רותם
    גם חושב שטורונטו יכולים בכיף להגיע לסיבוב שני במזפח
    וגם יכולים לשלוח חיילי חיזוק לקבוצות פלייאוף בתמורה לבניית העתיד שלהם..
    .
    לגבי זוסמן, בעונה הקרובה אני לא חושב שיש סיבה שנראה אותו בעמדה מספר 4, והאמת אני כבר לא יודע כמה נראה אותו בכלל ביורוליג בעמדה 3 עם הסגל הנוכחי..יש את כספי וקלויארו וכנראה גם את קווינסי איסי

  8. עדיין מוקדם להספיד את לשבח את התרומה של לאורי או של גאסול.
    מבחינת לאורי, דווקא לאחר עזיבת קוואי יתפנה יותר מקום ויש סיכוי סביר שהמספרים שלו יעלו בשנה הקרובה.
    לגבי גאסול, קשה להסיק מהמונדובסקט, הוא שיחק בנבחרת סופר מוכשרת שרצה יחד שנים.
    נחכה ונראה, בכל אופן זאת אמורה להיות שנה גדולה לסיאקם. נראה אם יעשה את קפיצת המדרגה

  9. נלקינה שחקן צעיר אבל נראה מכני קצת בשביל להיות סקורר אמיתי אמנם הוא רק בן 21 וגם זה יכול להשתנות ( לא נראה סביר) אבל גם להיות סולידי בהתקפה וסטופר הגנתי זה דבר מבוקש שווה גוב להרבה שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט