המקרה המוזר של אנדרה איגודלה/ עומר בקאל

זהו פוסט הבכורה של הגולש עומר בקאל, בן 18 לפני גיוס מראשון לציון.

’’זריקה פנויה, גורל כדור הארץ מוטל על כף המאזניים, כשאנשי המאדים מכוונים את קרן המוות אל כדור הארץ וכדאי שתקלע את הזריקה הזאת. אני רוצה שאיגודלה ייקח את הזריקה’’ – אלו הן המילים של מקס קלרמן במהלך השתתפותו בתוכנית First Take כחלק מסיקור סדרת הגמר האחרונה. אמנם דבריו של מקס גררו צחוק ברחבי הפאנל אשר היה מורכב מפרשנים ושחקני עבר, אך היה להם ביסוס מעובדות בשטח.

איגודלה הוא השחק היחיד בהיסטוריה של הליגה שזכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר כאשר לא פתח בחמישייה הראשונה במשחק אחד בעונה הסדירה ובסדרת הגמר פתח בשלושה משחקים מתוך 6. בתואר הזה הוא זכה לאחר ההגנה המרשימה שהציג על לברון ג'יימס שדייק ב-38% מהשדה, אך גם על 25 הנקודות שקלע במשחק 6. ביחד עם ה-22 שקלע במשחק 4, היו המשחקים היחידים בפלייאוף שקלע בהם מעל 20 נקודות.

סדרת הגמר הזאת מתארת את מה שמייצג את איגודלה ואת הזמן שבילה בגולדן סטייט, הגנה עילאית והיכולת להכניס את הכדור לסל ברגעים המכריעים של העונה.

אז באיזה מצב נמצא אנדרה איגודלה בקריירה?

איגודלה נבחר בדראפט 2004 במקום ה-9 על ידי פילדלפיה 76', פתח בכל המשחקים בעונת הרוקי ונכנס לחמישיית הרוקיז של העונה. בפילדלפיה, הוא בילה שש שנים בהן נכלל בחמישיית ההגנה השנייה של העונה (2011), במשחק האולסטאר בתור מחליף (2012) וביחד עם עונה אחת סבירה בדנבר העמיד ממוצעים אישיים טובים אשר עומדים על 14.9 נקודות למשחק, 5.7 ריבאונדים ו-1.7 חטיפות למשחק, אך לא הצליח להעפיל מעבר לסיבוב השני בפלייאוף למרות ממוצעים אישיים מכובדים. סדרת הפלייאוף היחידה שניצח בה הייתה בעונת 2011-12 כאשר פילדלפיה ניצחה את שיקגו בולס בתור הקבוצה שסיימה במקום השמיני בליגה (הפעם החמישית בהיסטוריה בה הישג כזה נרשם) כשאנדרה קולע שתי זריקות חופשיות מכריעות לניצחון במשחק 6 ובסדרה כולה.

באותן שנים, הוא השתתף גם בזכיות נבחרת ארצות הברית באליפות העולם בכדורסל ב-2010 ואולימפיאדת לונדון ב-2012. וב-5 ביולי 2013, הוא חתם על חוזה ל-4 שנים בגולדן סטייט בו ירוויח 48 מיליון דולרים ויהיה לאחד מאבני הבניין הראשונות בפרויקט שהתפתח באורקל ארינה באותו זמן, הפרויקט ששנים לאחר מכן יאיים לבלוע את הליגה בשלמותה.

נתונים פחות טובים, פחות תרומה לקבוצה?

בגולדן סטייט ראינו איגודלה אחר, או צדדים בו שלא נחשפנו להם עד כה. הוא לא קלע יותר מ-9.3 נקודות למשחק בכל שנותיו בסן פרנסיסקו, אך נחשפנו לקור הרוח של איגודלה ברגעים החשובים והשחקן ביסס את מעמדו בתור שחקן קלאצ' מהמעלה הראשונה בליגה ומגן נהדר ואף נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה ב-2014. בשש שנותיו בקבוצה, זכה איגודלה עימם בשלוש אליפויות, FMVP והיה בורג חשוב בסגל של עונת 2015-16 בה רשמה הקבוצה את מאזן הניצחונות של 9-73 בעונה הסדירה, המאזן הטוב ביותר בהיסטוריה.

ועכשיו?

לאחר ההפסד בסדרת הגמר האחרונה בטורונטו, נגמר הרומן בין גולדן סטייט לאיגודלה בצורה מכוערת. במהלך מסע יח"צ, טען הסמול פורוורד שלפני משחק 7, כאשר השחקן היה פצוע ברגלו, בסדרה מול יוסטון בקבוצה הפעילו עליו לחץ לחזור למגרש ואף הוציאו הודעות לתקשורת שמדובר בחבלה ברגל בעוד השחקן טוען שהוא יודע שהפציעה הייתה שבר ולא חבלה.

בתור תגובה להודעה או לא (תשפטו בעצמכם), וכשלשחקן נשארה שנה אחת בחוזה, החליטו גולדן סטייט בצעד מפתיע לשלוח את השחקן לממפיס ביחד עם בחירת סיבוב ראשון ב-2024 (מוגנת 1-4) בכדי לפנות מקום בתקרת השכר.

כעת, איגודלה מבוקש על ידי שתי הקבוצות מלוס אנג'לס אשר רוצות להתחרות על האליפות ויודעות כמה ערך יש לשחקן וותיק כמו הפורוורד, אשר הוכיח את עצמו ברמות האלה. איגודלה, אשר ב-2006 הוכרז כ-"one of The Sporting News's good guys", כעת דורש מ-ממפיס לקנות את החוזה שלו, כלומר לשלם לשחקן את ערך החוזה של (16 מיליון דולר) בשביל שיוכל ללכת ולשחק בקבוצה אחרת.

מטרתו היא להשלים עונה אחרונה בקריירה עם תואר בכדי להיות ראוי להיכנס להיכל התהילה של הכדורסל כשיפרוש. ממפיס, מצידה, לא מוכנה להיות חלק מעסקה כזאת וחייבה את השחקן להגיע למחנה האימונים שייפתח בקרוב. גם במידה והשחקן יישב ביציע ולא יסכים לשחק, יוכלו הגריזליז לחכות עד ה-15 בדצמבר שם יוכלו להעביר את השחקן בטרייד, שכן לשחק בעל מעמד כזה קיים ערך שוק נכבד שהקבוצה לא תרצה לוותר עליו.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. שחקן גדול. חבל שהוא לא חשב פעמיים לפני שדיבר על הקבוצה שלו כך.
    ממפיס צודקת שהיא משאירה אותו, מצד אחד יכול לתת הרבה לצעירים בממפיס ומצד שני להיות קלף מיקוח רציני בדיל לעתיד

    1. נכון, כי עדיף לשמור על הטינופת שלא תצא מהקבוצה, כמו במאפיה, וככה להרוס קריירה לך, ואחרים שיבואו… שישחקו עם שברים, מה יש. כולה ניגרס.
      אתה רציני? עדיף שישתוק? מה זה פה, חימקי סיביר??

  2. מבקש ממפיס לשלום לו 16 מיליון כדי שיוכל לשחק במקום אחר והם לא מסכימים….
    הלו, ממפיס זה לא הניקס
    היה התקווה הגדולה של פילי בעידן שאחרי אייברסון אבל לא הביא אותה לגבהים יותר מדי.
    שחקן מאד מוכשר אבל מאז אני לא מת עליו
    🙂

  3. תודה עומר וברוכים הבאים לאתר. מה שאיגודלה אומר לא מפתיע אחרי שהצוות הרפואי של הווריורס הזניח את הפציעות של דוראנט וקאזינס והחמיר את הנזק שלהן משמעותית (ושלח את קליי חזרה למגרש עם קרע ברצועה). אני מאמין שהוא יגיע לקונטנדרית בסופו של דבר כי הוא טוב מכדי להשאר בממפיס שנה שלמה, אבל הם יכולים לחלוב עליו בחירת סיבוב ראשון או פוטנציאל כלשהו. המשכורת שלו גדולה וזה יכול להיות בעייתי, אבל הוא יסיים את העונה בקבוצה שתעשה פלייאוף. מאוד הייתי רוצה לראות אותו בדנבר בתפקיד דומה למה שהיה לו בגולדן סטייט.

        1. נכון. זה מצריך מתמטיקה שנה ראשונה. חשבון, קראו לזה פעם. 1 ועוד 1 ועוד 1, שווה מה שאי אפשר כבר להתעלם ממנו.
          מה עוד שאיגי ודוראנט פתחו על גולדן סטייט. ופתחו חזק. וזו כבר לא השערה, אלא הוכחה. או לפחות האשמה כבדה מאוד כלפי ארגון הרשע.

        2. שלחו את קליי לזרוק עונשין עם קרע ברצועה… לא ביקשו ממנו להציל את טוראי ראיין. במשחק גמר זה לגיטימי בעיניי

  4. לא ידעתי על הסאגה הזאת. מתי כבר הליגה תתבע שחקן על הפרת חוזה (לא מתייצב לאימונים?? מעניין מה הבוס שלי יגיד אם אני לא אתייצב לעבודה) הוא פשוט תזרוק אותם קיבינימט. ילדים מפונקים.

  5. תודה.
    איגודאלה נשלח בטרייד כי זאת הייתה הדרך היחידה של גולדן סטייט להרוויח אולסטאר, ולא בגלל ההתבטאויות שלו, איתן בגולדן סטייט היו מסתדרים בקלות אם היה צריך.
    ממפיס קפצו על ההזדמנות והרוויחו נכס משמעותי, ואין שום סיבה מבחינתם לוותר עליו בחינם, לפחות לא כשהסיכוי שמישהי תהיה מוכנה לשלם עליו בטרייד מאוד גבוה.

  6. מה שכתב מעלי חיים נכון – איגי נשלח בטרייד בגלל המצוקה של ג"ס בתקרת השכר, ולא בגלל ההתבטאויות . הוא כבר מבוגר, ויכול להיות רק שחקן מחליף של עד 20 דקות בערב , ובוודאי לא לעלות כ-SF ראשון .
    הצעד של סטיב קר להוריד אותו לספסל ב-2014 היה מבריק , והפך את איגי לשחקן השישי הטוב בליגה ולקלאץ' אמיתי ב-2 צידי המגרש ברגעי הכרעה. עכשיו הוא כבר זקן ונפצע הרבה.
    לגבי מה שקורה כעת, ממפיס צודקת . אם אחת הקבוצות מל.א. רוצה אותו , שתיתן תמורה בטרייד.

    1. חחחח.
      התגובות של שניכם כ"כ צפויות. תמשיכו לנקות את הקבוצה הפושעת שלכם…
      אפשר גם בהמשך, נתתי לכם ספייס. רק תשתדלו להיות מקוריים.

  7. עד פגרת האולסטאר כבר יהיה באיזה טרייד המערבית אחרת לחוצת תואר תמורת בחירות וחוזים נגמרים… הימור- יוסטון

  8. שיראה מה ממפיס חלבו מיוטה וטורונטו בשביל שחקנים סופר מוערכים ששיחקו שנים במועדון ויבין כמה הבקשה שלו הזויה

  9. תודה, הMVP FINAL של איגודאלה זה בדיחה, קרי היה חייב לקבל את התואר הזה, איגודאלה היה שחקן טוב לא יותר מזה אין לו מקום בהיכל התהילה.
    .
    גולדן סטייט הטרידו אותו בשביל מקום בתקרת השכר

    1. כנראה שלא ראית את סדרת הגמר ההיא , ובטח שלא את משחקים 6 ,7 . ככל שאני אוהב את סטף , איגי האט מאוד את לברון והקשה עליו את החיים בהגנה כולל חסימות וחטיפות , ותרם תרומה חשובה גם בהתקפה. הוא היה אז המבוגר האחראי לצד חבורת צעירים , וזכה בצדק.

      1. אשברי אתה צוחק עליי כן? קרי עם 26.3 5.2 ריבאונדים ו6.3 אסיסטים הסטטיסטיקה שלו יותר איכותית מזה של נוביצקי ב2011, וחוטף שמירה כפולה כל הערב איגודאלה אופציה רביעית בהתקפה. לברון היה השחקן הטוב ביותר בסדרת הגמר הזאת, איגודאלה לבד לא יכול לגרד לחברון את הבוהן לברון חטף טריפל טים כל המשחק בגלל שלידו שיחקו חבורת נגרים (לאב וקיירי היו פצועים)
        אבל בגלל שרק השחקן של הזוכה מקבל את הMVP זה היה חייב להיות של קרי, שוד לאור היום.

      2. אני הייתי נותן בכלל לדריימונד. השינוי האמיתי הגיע כשהוא התחיל לשחק כסנטר ובמשחקים 4-6 קלע 16.3 נקודות עם 9 ריבאונדים, 7.3 אסיסטים, 1.7 חטיפות וחסימה לצד +/- מצטבר של 50+. לגמרי שם

        1. רועי אתה רחוק מהמציאות איזה דריימונד גרין הוא קלע בסדרה 13 נקודות ב42 אחוז אפקטיבי 8.3 ריבאונדים ו5 אסיסטים.
          קרי היה השחקן הטוב בגודלן סטייט בפער עצום אין שאלה פה בכלל

          1. מספרים זה לא הכל. הסדרה הזאת התחלקה ל-2 חלקים: כשדריימונד לא שיחק כסנטר (פיגור 2-1) וכשדריימונד כן שיחק כסנטר ברגע ששינה את הגורל של הווריורס (3-0 ג"ס). לכן איגודלה קיבל – כי הוא עבר לחמישייה ועזר ליצור את הדת' ליינאפ. לדעתי מגיע לגרין יותר קרדיט על זה.

  10. לא להאמין
    36 חיצים
    13 קרשים
    9 סוכריות

    למשחק מול אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה
    ללא שני אולסטרים חמישייה
    ואיגי היה מצטיין….הוא האט את לברון…
    הבחור היה פשוט מותש כמו כל הקאבס.

  11. גם איגי יצא ברעש גדול ומכוער מגולדן סטייט.
    .
    מצטרף לווידוי המדהים של KD – תקראו:
    על הארגון המחליא הזה, שאולי גמר לו את הקריירה. אחרי שניצלו את דוראנט להביא 2 אליפויות:
    http://www.hoops.co.il/?p=168981
    .
    זה הסיפור הגדול של הקיץ.
    סופסוף יוצאת האמת על גולדן סטייט. כוכבית ענקית על השושלת – השושלת של דוראנט, ולא של אף אחד אחר.
    הוא לא לבד. אלה 2 הפינאלס MVP, שהצילו את התחת של סטף, סטף שלא מסוגל – ושניהם מגלים את האמת המכוערת.
    .
    אבל מי שרוצה להמשיך לרמות את עצמו, ימשיך לקרוא לדוראנט "נחש" – ולהתעלם מקן הצפעונים האמיתי.
    מה אמרו לו?
    "ביצ'. לא משלנו. לא צריך אותך. פועל שחור. שחקן חיזוק זר. הקבוצה היא של סטף. גנבת לו את הפיינאלס MVP. הקבוצה נראית יותר טוב בלעדיך" –
    פחחחחחחחחחח אחד ענק. ראינו מה הם בלעדיו.
    .
    ואז עוד הלכו ופצעו את איגי, ואת KD. מעניין מה עוד קורה שם.
    זו לא סתם קבוצה מגעילה. גולדן סטייט היא ארגון פושע. מנצל עד סיכון הקריירה, יורק וזורק. די מתאים לכל רוכבי העגלה המפוטמים והלבנבנים שקפצו עליה. וו-ריורז, וו-ריורז, עלק
    תקראו את דוראנט. ישנה לכם קלישאות נבובות על הקבוצה:
    http://www.hoops.co.il/?p=168981
    "הקבוצה היפה" = הכל מכוער בפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט