מעונן חלקית עם אלופה אחת: תחזית לכל קבוצת יורוליג בעונה הקרובה/ שי בוקר

לקראת העונה הקרובה, היורוליג החליטו על 18 קבוצות שכוללות כמובן את הקבוצות הרגילות ביניהן אריות אירופה ומכבי תל אביב. ולנסיה והכוכב האדום חזרו ליורוליג לאחר שנה בה שיחקו ביורוקאפ, אלבה ברלין גם שבה ליורוליג לראשונה מאז עונת 2014/2015. מנגד, וילרבאן הצרפתית וזניט סט. פטרסבורג יערכו את הבכורה שלהן במפעל. כל התחזיות וההימורים לשחקנים שיזכו בתארים האישיים נמצאים בהמשך.

מכבי תל אביב:

עונת 2019/2020:

מאמן: יאניס ספרופולוס.

עזבו: ג'רמי פארגו, דיאנדרה קיין, מייקל רול, ג'וני אוברייאנט, אלכס טיוס.

הצטרפו: עומרי כספי, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

סגל: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

תחזית לעונה: בפעם האחרונה שמכבי תל אביב הגיעה לשלב ההצלבה, היא ספגה סוויפ כואב במיוחד מהחבורה הטורקית של ז'ליקו אוברדוביץ', פנרבחצ'ה, בעונת 2014/2015 מסל על הבאזר של אנדרו גאודלוק בהיכל. הצהובים מגיעים לעונה הקרובה עם מטרה אחת, להגיע לשלב ההצלבה ולגמור את הרצף השלילי, וכל מה שיקרה אחרי ההצלבה זה בונוס. הרצף השלילי יכל להיגמר בעונה שעברה, אבל חוסר ריכוז בדקות הסיום במשחקים צמודים עלו להם בצפייה מהספה. עם זאת, אני חושב שהשנה תהיה השנה שמכבי תל אביב סוף סוף, תעצור את הרצף. משחק הריצה של הצהובים יהיה מטורף העונה. למעט בלאק והאנטר, כל שחקן בסגל של הצהובים יכול לקלוע מבחוץ בהתקפת המעבר. אם צריך, תמיד אפשר לזרוק אליי אופ לבלאק, אייסי והאנטר. כאמור, כדי לרוץ אתה צריך הגנה טובה, ומכבי יכולה לסמוך על זוסמן, ברייאנט, בלאק, אייסי והאנטר בצד הזה של המגרש. במשחק עומד, יש לצהובים המון שחקנים שיכולים לייצר לעצמם: ווילבקין, דיברתולומיאו, ברייאנט, אבדיה, דורסי וכספי. אם הכל יתחבר כמו שצריך, מכבי תגיע לפיינל פור, ועם קצת מזל, יכולה אפילו להניף את גביע אירופה השביעי שלה.

תחזית מאזן ומיקום: 13-21, יאבקו על שלושת המקומות האחרונים בפלייאוף וישיגו את המקום ה-6, ללא יתרון ביתיות, יעלו לפיינל פור.

פנאתינייקוס:

עונת 2019/2020:

מאמן: ארגריס פדולאקיס.

עזבו: ג'יימס גיסט, ת'אנאסיס אנדטוקמנפו, לוקאס לאקביצ'יוס, מאט לוג'סקי, קית' לנגפורד.

הצטרפו: טייריס רייס, ג'ימר פרידט, ווסלי ג'ונסון, איוניס אית'ינאיו, ריון בראון, ג'ייקוב ווילי, בן בנטיל.

סגל: ניק קלת'ס, טייריס רייס, ג'ימר פרידט, ניקוס פאפאס, דשון תומאס, יורגוס פאפאיאניס, איוניס אית'ינאיו, ווסלי ג'ונסון, ריון בראון, יאן ואוסקאס, ג'ייקוב ווילי, קונסטניטינוס מיטוגלו, בן בנטיל.

תחזית לעונה: על הנייר, יש קבוצה מצוינת שיכולה להגיע רחוק אם הכל מתחבר. יש לירוקים מספר שחקנים טובים כמו ג'ימר פרידט, בן בנטיל ו-ווסלי ג'ונסון שיערכו את בכורתם ביורוליג, וגם יש להם שחקנים ותיקים כמו ניק קלת'ס, טייריס רייס, דשון תומאס, ניקוס פאפאס ויורגוס פאפאיאניס שכבר הוכיחו את עצמם במפעל. למרות סגל די נוצץ, לפאו יש בעיה גדולה שבמקרה הטוב תיגמר בהדחה בהצלבה: עמדת הרכז. עם שמות כמו ניק קלת'ס וטייריס רייס, אתם בטח חושבים שאין לי מושג על מה אני מדבר, אבל תנו לי להסביר: ניק קלת'ס הוא רכז גדול ואין בכך ספק. אבל עם זאת, מעולם לא ראיתי שחקן גדול שמבטל את עצמו. יש לו IQ גבוה מאוד, אם לא הכי גבוה ביורוליג, אבל פאו תיפול כמו בשנים קודמות רק בגללו. למה? כי בכל שאר האספקטים של ההתקפה הוא בינוני מינוס. זה לא עוזר לפאו שהרכז הבכיר שלה קלע מעל 30.0% ל-3 פעמיים ב-7 העונות שלו בירוק (35.3 בעונת 2010/2011 ו-32.9 בעונת 2015/2016), וגם רק פעם אחת קלע מעל 60.0% מהקו (69.2 בעונת 2010/2011). לדעתי, פרידט וג'ונסון יחפו מעט על הקליעה הבינונית של הרכז היווני, אבל אם הקבוצה רוצה להגיע רחוק, פדולאקיס צריך לתת את עמדת הרכז לטייריס רייס בדקות המכריעות. אם לא, חוסר הקליעה של קלת'ס שוב תעלה לפאו בהפסדים כואבים.

תחזית מאזן ומיקום: 16-18, מקום 8, הצלבה ללא יתרון ביתיות והליכה או טיסה חזרה ליוון, תלוי בהחלטתו של יאנאקופולוס.

Image may contain: 1 person, text

טייריס רייס. חיזוק מעניין של פאו. (פייסבוק היורוליג)

ברצלונה:

עונת 2019/2020:

מאמן: סביטסלאב פסיץ'.

עזבו: כריס סינגלטון, קווין סראפין, יאקא בלאזיץ'.

הצטרפו: ניקולה מירוטיץ', אלכס אברינס, ברנדון דייויס, קורי היגינס, מלקום דילייני.

סגל: קווין פאנגוס, תומא הרטל, ניקולה מירוטיץ', אלכס אברינס, קורי היגינס, מלקום דילייני, ברנדון דייויס, פאו ריבאס, אדם האנגה, רולאנדס סמיטס, ארטם פוטסבויי, פייר אוריאולה, קורי היגינס, קייל קוריץ', ויקטור קלאבר, אנטה טומיץ'.

תחזית לעונה: לאחר ההדחה ב-5 משחקים נגד סגנית אלופת אירופה, אנאדולו אפס, החבורה של פסיץ' עבדה קשה מאוד בקיץ עם שתי מטרות גדולות: הראשונה היא אליפות הליגה הספרדית וגם היורוליג. השנייה היא לסיים את קללת הספורט של העיר. לאן הגיעה ברצלונה ב-5 השנים האחרונות בכדורסל ובכדורגל? מלבד לאליפות ב-2015 של ליגת האלופות, לא למקום שהם היו רוצים. לפניכם השוואה קטנה:

ברצלונה. העיר המקוללת ב-5 השנים האחרונות?

בפתיחת התחזית, ציינתי שהקטאלונים עבדו קשה. ההחתמות של מירוטיץ', אברינס, דייויס, בתוספת להיגיניס ודילייני הן אכן מרשימות, וברצלונה תגיע לפיינל פור ואולי אפילו לגמר, אין לי בכך ספק, אבל היא לא תזכה באליפות והקללה תימשך. אם תשאלו את קבוצת הכדורגל של העיר, כסף לרוב לא קונה אליפויות אירופה. חוץ מזה שכסף לא קונה אליפויות, שווה לשים עין על הפציעה של הרכז הפותח שלה תומא הרטל שצפוי לשוב בחודש ינואר למגרשים. למזלם, לקווין פאנגוס ודילייני יש ניסיון עשיר בלהוביל קבוצה, כשדילייני הביא את לוקומוטיב קובאן לפיינל פור היורוליג בעונת 2015/2016 כנגד כל הסיכויים.

תחזית מאזן ומיקום: 8-26, מקום 2, פיינל פור, גמר.

Image may contain: 1 person, smiling, text
מירוטיץ'. חיזוק נהדר לבארסה. האם הוא יצעיד אותה לפיינל פור? (פייסבוק היורוליג)

פנרחבצ'ה:

עונת 2019/2020:

מאמן: ז'ליקו אוברדוביץ'.

עזבו: מרקו גודוריץ', ניקולו מלי.

הצטרפו: נאנדו דה קולו, דריק וויליאמס, ברקאי קאנדן, ליאו ווסטרמאן.

סגל: עלי מוחמד, קוסטאס סלוקאס, נאנדו דה קולו, יאן וסלי, לואיג'י דאטומה, דריק וויליאמס, ברקאי קאנדן, ליאו ווסטרמן, ארגי טירפנצ'י, אקרם סנאקאקלי, מליח מאמאטוגלו, ניקולה קאליניץ', טאריק ביברוביץ', אגן ארנה, אחמט דובריוגלו, ג'ופרי לובראן.

תחזית לעונה: אם חשבנו שפנר לא יכולה להיות יותר חזקה, אז טעינו. ההחתמות של דה קולו ו-וויליאמס הן שוברות שוויון ויובילו אותם לאליפות. שאפו לברצלונה על סגל נוצץ לפרוטוקול בלבד.

תחזית מאזן ומיקום: 6-28, מקום 1, פיינל פור, תזכה באליפות.

Image may contain: 1 person, text
דה קולו. ישתף פעולה עם קוסטאס סלוקאס בקו האחורי של הטורקים. (פייסבוק היורוליג)

ריאל מדריד:

עונת 2019/2020:

מאמן: פאבלו לאסו.

עזבו: גוסטבו איון, סנטי יוסטה, מלבין פנצאר, קלמן פרפליק, אוגניין קוזמיץ'.

הצטרפו: ניקו לפרוביטולה, אוסמן גרובה, מריו נאקיץ', ג'ורדן מיקי.

סגל: פאביין קוזייר, אנתוני רנדולף, רודי פרננדז, פקונדו קמפאצו, ניקו לפרוביטולה, פליפה רייס, אוסמן גרובה, מריו נאקיץ', ג'ייסי קארול, וולטר טבארס, סרחיו יול, גבריאל דק, ג'ורדן מיקי, טריי תומפקינס, ג'פרי טיילור.

תחזית לעונה: סגל מרשים שיכול להתמודד על האליפות ובטוח יגיע לפיינל פור, אבל הזקנה תגיע אליהם והם יפלו לפנר בחצי הגמר.

תחזית מאזן ומיקום: 11-23, מקום 4, הצלבה עם יתרון ביתיות, פיינל פור.

צסק"א מוסקבה:

עונת 2019/2020:

מאמן: דימיטריס איטודיס.

עזבו: נאנדו דה קולו, אלכסנדר חומנקו, אלק פטרס, סרחיו רודריגז, קורי היגינס, אות'לו האנטר.

הצטרפו: מייק ג'יימס, יאניס סטרלנייקס, ג'ואנס ווייטמאן, קוסטה קופוס, דארון היליארד, רון בייקר.

סגל: ג'ואל בולומבוי, מייק ג'יימס, איוון אוחוב, סמן אנטונוב, יאניס סטרלנייקס, יואנס פויגטמאן, אנדריי וורונטסביץ', וויל קלייברן, דניאל האקט, אנדריי לופאטין, מיכאל קולאגין, קוסטה קופוס, דרן היליארד, ניקיטה קורבנוב, קייל היינס, רון בייקר.

תחזית לעונה: ג'יימס יוביל את הקבוצה של איטודיס למקום ה-3, אבל האובדן של דה קולו וגם סרחיו רודריגז ישפיעו עליהם מאוד כשיגיע הפלייאוף. הצבא האדום יקרוס בפלייאוף למרות יתרון ביתיות ויודח על ידי מכבי תל אביב.

תחזית מאזן ומיקום: 10-24, מקום 3, הדחה בהצלבה למרות יתרון ביתיות.

אנאדולו אפס:

עונת 2019/2020:

מאמן: ארג'ין עתאמן.

עזבו: בירסאן מטקאן, ברוק מוטום, ביטים אונוראלפ.

הצטרפו: כריס סינגלטון, אלק פיטרס, מוסטאפה קורטולדום, אומרקאן איליאסוגלו.

סגל: שיין לארקין, כריס סינגלטון, ואסילייה מיצ'יץ', רודריג בובואה, דוג'וש באלבאיי, אדריאן מוארמן, טיבור פלייס, ג'יימס אנדרסון, אלק פטרס, ברייאנט דאנסטון, קרונסלאב סימון, מוסטאפה קורטולדום, יגיטקאן סאייביר, בורגוהאן טונצ'ר, טולגה גצ'ים, אומרקאן איליאסוגלו, סרטאץ' סאנלי.

תחזית לעונה: אנאדולו מגיעה לעונה כשהיא רוצה יותר מלהיות סגנית האלופה. היא תעלה לפלייאוף מהמקום ה-5, ולמרות ניסיון להתיש את הבלאנקוס, לארקין וחבריו יודחו ב-5 משחקים ויצפו בפיינל פור מהספה.

תחזית מאזן ומיקום: 12-22, מקום 5, הצלבה ללא יתרון ביתיות.

אולימפיאקוס:

עונת 2019/2020:

מאמן: דייויד בלאט.

עזבו: בראיינט וובר, ניגל וויליאמס גוס, אקסל טופאן, יאניס סטרלניקס, ונגליס מנצאריס, דמיטריס אגרבניס, ג'ורג'יוס בוגריס, זאק לידיי.

הצטרפו: מינדאוגאס קוזמינסקאס, קווין פאנטר, וויד בולדווין, ברנדון פול, אנטוניס קוניאריס, וויל צ'רי, ואסיליס צ'רלמפופולוס, אלכסיי פוקוסבסקי, אוגוסטין ראביט, את'ן האפ.

סגל: מינדאוגאס קוזמינסקאס, קווין פאנטר, וויד בולדווין, ברנדון פול, אנטוניס קוניאריס, ואסיליס ספאנוליס, וויל צ'רי, ניקולה מילוטינוב, ואסיליס צ'רלמפופולוס, סשה וזנקוב, ג'ורג'יס פרינטזיס, קוסטאס פאפאניקולאו, אלכסיי פוקוסבסקי, אוגוסטין ראביט, את'ן האפ.

תחזית לעונה: הרבה שמות, הרבה קלעים ומאמן גדול על הקווים, את כל זה יש. אבל עם זאת, יש בעיה גדולה. הבעיה היא שיש כדור אחד על המגרש ויש ליוונים של בלאט יותר מידי שחקנים שצריכים את הכדור כדי להיות אפקטיביים כמו ספאנוליס, פאנטר, בולדווין, פרנטזיס, פאפאניקולאו ואפילו קוזמינסקאס. אני מתקשה לראות איך הכל הסתדר להם.

תחזית מאזן ומיקום: 17-17, יאבקו על מקומות 8-10, אבל יסיימו במקום ה-10, שוב פעם ללא הצלבה.

מילאנו:

עונת 2019/2020:

מאמן: אטורה מסינה.

עזבו: מייק ג'יימס, סימונה פונטצ'יו, מינדאוגאס קוזמינסקאס, קרטיס ג'רלס, אלן אומיץ'.

הצטרפו: שלבין מאק, פול בילינג'ה, ריקארדו מורשיני, מייקל רול, סרחיו רודריגז, ארון וויט.

סגל: נמניה נדוביץ', אמדו דלה וולה, שלבין מאק, ולדימיר מיצוב, פול בילינג'ה, ארתוראס גודאיטיס, ריקארדו מורשיני, מייקל רול, סרחיו רודריגז, קאלב טארכזבסקי, נמניה נדוביץ', אנדרה צ'ינצ'אריני, ג'יימס נאנלי, כריסטיאן בארנס, ארון וויט, ג'ף ברוקס.

תחזית לעונה: את מילאנו בלי מסינה אתה יכול לפסול מכניסה לשמינייה. אבל את מילאנו עם מסינה אתה אף פעם לא יכול לפסול. מאמן ענק שיהפוך את הקבוצה הזו להגנתית עד כמה שאפשר, ומקום בפלייאוף על הנייר הוא כמעט מובטח. הקו האחורי עם רודריגז ומאק נראה מפחיד, אבל השחקן שהכי שווה לשים עליו עין הוא גודאייטיס, הסנטר הליטאי אשר חוזר מקרע ברצועה הצולבת אשתקד.

תחזית מאזן ומיקום: 15-19, יאבקו על שלושת המקומות האחרונים בשמינייה ויסיימו במקום ה-7, הצלבה ללא יתרון ביתיות.

ז'לגיריס קובנה:

עונת 2019/2020:

מאמן: שאראס.

עזבו: ברנדון דייוויס, דיון תומפסון, נייט וולטרס, לאו ווסטרמאן, אריקס ונסקוס, ארון וויט, אנטאנס קבאליאוסקאס.

הצטרפו: נייג'ל הייס, אלכס פרז, לוקאס לקביצ'יוס, מרטינאס גבן, זאק לידיי, ג'וק לנדל.

סגל: תומאס וולקאפ, ניגל הייס, אלכס פרז, לוקאס לקביצ'יוס, פאוליוס יאנקונאס, לאורינאס בירוטיס, ארתוראס מילאקניס, מרטינאס גבן, רוקאס יוקובאיטיס, זאק לידיי, ג'וק לנדל, מריוס גריגוניס, אדגאראס אולנובאס.

תחזית לעונה: דייויס, וולטרס, וויט ו-ווסטרמאן היו השחקנים הכי חשובים שנה שעברה בסגל של הירוקים, חסרונם יורגש מאוד וזה יהיה נס אם יסיימו במקום ה-9, אבל אם מישהו מסוגל להכניס אותם לפלייאוף, זה שאראס.

תחזית מאזן ומיקום: 18-16, יאבקו על המקום ה-8 עד המחזור ה-28, אבל יסיימו במקום ה-12.

באיירן מינכן:

עונת 2019/2020:

מאמן: דיז'ון רדונצ'יץ'.

עזבו: נמניה דנגוביץ', בריידון הובס, רובין אמייז, סטפן יוביץ', דריק וויליאמס, מרווין אוגוסטיפ, דווין בוקר.

הצטרפו: דמרכוס נלסון, נלסון ווידמאן, טי. ג'יי. בריי, גרג מונרו, פול זיפסר, דייגו פלקדורי, מטיאס לסורט, ג'וש האסטיס, קארים ג'לו.

סגל: דמרכוס נלסון, נלסון ווידמאן, טי. ג'יי. בריי, אלכס קינג, פטרי קופונן, גרג מונרו, ולאדימיר לוצ'יץ', מאודו לו, ניאהד דדוביץ', פול זיפסר, דייגו פלקדורי, דנילו בארת'ל, מטיאס לסורט, ג'וש האסטיס, לאון ראדוסביץ', קארים ג'לו.

תחזית לעונה: לבווארים יש סגל מנוסה שעל הנייר וגם על הפרקט יכול לתת פייט על הפלייאוף, אבל להערכתי כמו כל שנה, לקראת חמשת המחזורים האחרונים הם יבינו שהגעתם לשמינייה הראשונה קטנה על גבול בלתי אפשרית. עם זאת, שווה לשים עין על הרוקיז של המפעל, גרג מונרו וטי. ג'יי. בריי.

תחזית מאזן ומיקום: 18-16, יאבקו על מקומות 9-13, אבל יסיימו במקום ה-13.

Image may contain: 1 person, text
גרג מונרו הצטרף לבווארים. (פייסבוק היורוליג)

באסקוניה

מאמן: ולימיר פראסוביץ'.

עזבו: וינסנט פורייה, דארון הילארד, ג'יילן ג'ונס, יוהנס וויגטמן, טדס שרצדקיס, מרצ'יליניו הורטאס.

הצטרפו: פירייה הנרי, יוסופה פול, ניק סטאוסקאס, אסילה פולונורה, מייקל אריק.

סגל: פירייה הנרי, יוסופה פול, ניק סטאוסקאס, אסילה פולונורה, מייקל אריק, אדווין פאנבה, לוקה וילדוזה, מאט ג'אנינג, אילימאנה דיופ, ג'ייסון גריינג'ר, טורניקה שנגליה, פטריסיו גארינו, שאבון שילדס.

תחזית לעונה: אחרי שהפתיעו את אירופה עם כרטיס להצלבה בשנה שעברה, באסקוניה תנסה לעשות זאת שוב. היא איבדה לא מעט שחקני מפתח, במיוחד בקו הקדמי (דארון היליארד יהיה אובדן משמעותי וכך גם וינסנט פורייה שהצטרף לבוסטון), אבל הקו האחורי שלהם התחזק. פירייה הנרי היה מצויין ביורוקאפ בעונה האחרונה וניק סטאוסקאס לא הטביע את חותמו באן.בי.איי, אבל היה קלע נהדר במכללות ובכדורסל האיטי יותר של אירופה יכול להיות סוס שחור לתואר הסקורר המוביל של היורוליג העונה. לא כדאי לזלזל בו. רוב הקבוצה ממשיכה, אבל החולשה בקו הקדמי יכולה להיות משמעותית כשאף אחד מהסנטרים החדשים לא נראה משמעותי מדי ויכול להיות שנראה סגנון משחק אחר, לא כזה שמתבסס על סנטר דומיננטי בהגנה כפורנייה כי לא הגיע מחליף משמעותי מספיק, מה שיכול לעמוד כאמור בעוכריהם.

תחזית מאזן ומיקום: 17-17, יאבקו על ההצלבה, אבל לא יעלו בסופו של דבר בעונה שיכולה להיגמר בטווח של מקום 6 עד 12.

חימקי מוסקבה

מאמן: רימאס קורטינאיטיס.

עזבו: טוני קרוקר, אנדרו האריסון, אנדריי זובאנוב, צ'רלס ג'נקינס, ג'ורדן מיקי, מלקולם תומאס, סטפן מרקוביץ'.

הצטרפו: ג'רמי אוואנס, יונאס ירבקו, טימופיי מוזגוב, דייריס ברטנס, דווין בוקר (הסנטר), סטפן יוביץ', אנדריי דסיטניקוב, כריס קרמר.

סגל: ג'רמי אוואנס, יונאס ירבקו, טימופיי מוזגוב, דייריס ברטנס, דווין בוקר (הסנטר), סטפן יוביץ', אנדריי דסיטניקוב, כריס קרמר, אלכסיי שבד, איגור ויטאליסב, ויצ'סלב זיטייב, סרגיי מונייה, אנטוני גיל, פטר גובנוב, טימופיי יאקושין.

תחזית לעונה: קבוצה שלא הרשימה במיוחד אשתקד ביורוליג אבל לא היססה השנה לשפוך תקציבי עתק ולהביא כמה שחקני NBA: מוזגוב וירבקו ימלאו את הקו הקדמי שהיה חלש בשנה שעברה כשהיכולת של מוזגוב בצבע והקליעה של ירבקו יכולות להיות מסוכנות ביורוליג. אלכסיי שבד סל מהלך ואם הכל יתחבר, הם יכולים להיות קבוצה מסוכנת מאוד. הכישרון שם, לא ברור אם יוכלו להיות חלק מקבוצה מנצחת כשרובם למעשה פליטי NBA. יוביץ' וברטנס מוסיפים לא מעט קליעה שיכולה להיות שימושית לקבוצה שתצטרך ללמוד להסתדר מחוץ למגרש כדי לשרוף את המגרש עצמו.

תחזית מאזן ומיקום: 17-17, במקרה הטוב גונבים כרטיס בהצלבה. במקרה הסביר מקום 9-10, יסיימו במקום ה-9, ללא הצלבה.

Image may contain: 1 person, text
יונאס ירבקו. יערוך את בכורתו ביורוליג. (פייסבוק היורוליג)

ולנסיה

מאמן: ג'אומה פונסארנאו.

עזבו: רפא מרטינז, סרגיי גארסיה, וויל תומאס.

הצטרפו: קווינו קולום, ואנז'ה מארינקוביץ', ג'ורדן לויד, מוריס נ'דור, ברוק מוטום.

סגל: קווינו קולום, ואנז'ה מארינקוביץ', ג'ורדן לויד, מוריס נ'דור, ברוק מוטום, אלברטו אבלייד, לואיס לברי, סם ואן רוסום, מייק טובי, בויאן דובילביץ', גילם ויוס, חואן סאסטרה, ארון דורנקאמפ, פרננדו סן אמטריו.

תחזית לעונה: אלופת היורוקאפ עיבתה את הסגל לקראת היורוליג הכבד והארוך יותר. השם הבולט הוא פרננדו סן אמטריו הותיק כשכוכבי הניצחון בטורניר נשארו. לוקח לקבוצות יורוקאפ טובות זמן להסתגל ליורוליג והגורל של ולנסיה, שחוזרת לבמה הגדולה בפעם השנייה מאז 2015, לא צפוי להיות שונה.

תחזית מאזן ומיקום: 19-15, מקום 14.

הכוכב האדום

מאמן: מילאן טומיץ'.

עזבו: מרקו קסלאץ', ג'ו ראגלנד, דושאן ריסטיץ', אלכסה רדנוב, קיי.סי ריברס, זוראן פאונביץ'.

הצטרפו: דריק בראון, אוגנן קוזמיץ', צ'רלס ג'נקינס, ג'יימס גיסט, ניקולה יובאנוביץ', לורנזו בראון.

סגל: דריק בראון, אוגנן קוזמיץ', צ'רלס ג'נקינס, ג'יימס גיסט, ניקולה יובאנוביץ', לורנזו בראון, בילי בראון, פליפ קוביץ', דז'אן דוידוביץ', אוגנן דובריץ', מוחמד פיי, ברנקו לאזיץ', נמניה נאדיץ', מייקל אוג'ו, בוריסה סיאמניץ'.

תחזית לעונה: עשו הרבה שינויים מהעונה שעברה, בה לא השתתפו ביורוליג אבל זכו בליגה האדריאטית והגיעו לגמר גביע קוראץ'. השינויים האלה לא רעים, אבל אין כאן אף כוכב ונשאר סגל של כמה שחקנים טובים ברמת יורוליג ולא מעבר. הם יכולים לעשות בעיות לחלק מהיריבות, אבל לא קבוצה שבאמת תאבק על העלייה. המגרש הביתי שלהם הולך לעשות חיים קשים ליריבות שיאבקו על ההצלבה.

תחזית מאזן ומיקום: 21-13, מקום 15.

אלבה ברלין

מאמן: אאיטו גארסיה.

עזבו: דריק וולטון, פרנץ ווגנר, דניס קליפורד, יאושיקו סאייבו.

הגיעו: מרקוס אריקסון, מאקיי מייסון, טיילר קבאנו.

סגל: מרקוס אריקסון, מאקיי מייסון, טיילר קבאנו, פייטון סיבה, ניילס גיפי, יונאס מאטישאק, טים שניידר, מרטין הרמנסון, קנת' אוגובה, רוקאס גידראיטיס, יוהנס טיימן, לנדרי נוקו, לוק סיקמה, סטפן פנו.

תחזית לעונה: סגנית אלופת היורוקאפ לא השתנתה יותר מדי. קבוצת כדורסל טובה ומאומנת היטב עם לוק סיקמה שהיה מעולה אשתקד ביורוקאפ (הבן של ג'ק, חבר היכל התהילה הטרי). התוספת המשמעותית ביותר לסגל שלהם היא טיילר קבאנו ששיחק העונה באטלנטה וביוטה והיה לא רע לפרקים, אבל לא הראה משהו שמוביל לכך שישלוט בליגה באירופה.

תחזית מאזן ומיקום: 22-12, יאבקו על אחד המקומות האחרונים בליגה, מקום 16.

זניט סט פטרסבורג

מאמן: יואן פלאזה.

עזבו: גל מקל, שון ארמנד, ג'יילן ריינולדס, סרגיי קארסב, אנדריי דיסיאטניקוב, קודי מילר-מקנטייר, מרקו סימאנוביץ', ואדים פאנין, ג'ארוד אוטהוף, פיליפ סקראב, יבגני ואלייב.

הגיעו: קולטון אייברסון, אנדרו אלבייסי, אנטון פוקראסוב, אוסטין הולינס, וויל תומאס, אלכס רנפרו, אנדריי זובקוב, טים אברומיטיס, מתיאוש פוניטקה, גוסטבו איון.

סגל: קולטון אייברסון, אנדרו אלבייסי, אנטון פוקראסוב, אוסטין הולינס, וויל תומאס, אלכס רנפרו, אנדריי זובקוב, טים אברומיטיס, מתיאוש פוניטקה, גוסטבו איון, אנטון פושקוב, ולדיסלב טורשקין, יבגני ורונוב, סרגיי בלחסוב.

תחזית לעונה: זאת קבוצה כמעט חדשה אחרי שזניט השיגו את הרישיון ליורוליג. הם לא הרשימו ביורוקאפ אשתקד כשהודחו בטופ 16 אבל הצליחו בליגה המזרח-אירופאית עם המקום הרביעי המכובד. החוזק של הקבוצה הזאת נמצא בקו הקדמי עם גוסטבו איון המנוסה שיכול להיות השחקן המרכזי, למרות שהוא לא השחקן שהיה בשנות השיא של ריאל מדריד. שם מעניין נוסף זה מתיאוש פוניטקה, אחד מהשחקנים הטובים ביותר בקמפיין אליפות עולם יחסית מוצלח של פולין, שיכול להיות הגו-טו-גאי כשוטינג גארד. קבוצות חדשות בדרך כלל לא מצליחות ביורוליג וכאן הסיפור לא יהיה שונה – ייקח להם זמן ללמוד לשחק ביחד והם יכולים להיות לא רעים כשיתחברו, אם יתחברו, אבל מאבק על ההצלבה לא יהיה.

תחזית מאזן ומיקום: מאזן 25-9, מקום 17, חבלי לידה.

וילרבאן

מאמן: זוודן מיטרוביץ'.

עזבו: אלפא קבא, איי ג'יי סלוטר, מתיאס קלינייטיס, קאדים סו, מירו בילאן, דמרקוס נלסון, סופייאן בריקי.

הצטרפו: אדווין ג'קסון, ג'ורדן טיילור, טוני ג'קירי, ריהדס לומזס, אנטוני דיו, איסמעיל באקו, אדריאן פיין.

סגל: אדווין ג'קסון, ג'ורדן טיילור, טוני ג'קירי, ריהדס לומזס, אנטוני דיו, איסמעיל באקו, אדריאן פיין, ליביו ז'אן צ'ארלס, אמינה נואה, צ'ארלס גליאו, דיוויד לייטי, ת'יאו מלדון, צ'ארלס קאודי.

תחזית לעונה: קבוצתו של טוני פארקר (הבעלים והנשיא) הגיעה ליורוליג אחרי אליפות צרפת והדחה ברבע גמר היורוקאפ. הם עשו כמה שינויים בסגל, אבל עזבו אותם כמה שחקנים לא רעים בכלל בדמות סלוטר וקלינייטיס ולא נראה שהגיעו מחליפים בולטים למרות שג'ורדן טיילור ואדווין ג'קסון יכולים להיות מסוכנים. אין סיבה לפרט יותר מדי – זאת לא נראית כמו קבוצה ברמה של היורוליג. לפחות לא בשלב הזה של העונה.

תחזית מאזן ומיקום: 26-8, מקום 18.

הימור טבלת היורוליג

תארים אישיים:

MVP: נאנדו דה קולו.

מלך הסלים: מייק ג'יימס.

שחקן ההגנה: טאריק בלאק.

הכוכב העולה: דני אבדיה.

מאמן העונה: יאניס ספרופולוס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה.אמורה להיות אחלה עונה
    הימור שלי
    1-ברצלונה
    2-פנרבחצה
    3-ריאל מדריד
    4-אנדולו אפס
    5-צסקא מוסקבה
    6-חימקי מוסקבה(לפני שנתיים הייתה בטופ 8 שנה שעברה סבלה מפציעות של הכוכבים והקיץ התחזקה מאד)
    7-פנאתנייקוס
    8-מילאנו
    9-מכבי תל אביב
    10-אולימפיאקוס
    11-באיירן מינכן
    12-בסקוניה-נחלשו מאד
    13-הכוכב האדום
    14-ולנסיה
    15-זלגיריס-יש גבול למה ששאראס יכול להשיג כשכל שנה עוזבים הכוכבים
    16-אלבה ברלין
    17-זניט
    18-וילרבאן

  2. תודה שי .
    עונה מרתקת לפנינו אבל הפיינל פור די ברור.
    ברצלונה,ריאל ופנרבחצה פייבוריטיות ברורות .
    דווקא צסק"א שהשוותה העונה.את השיא של עצמה עם 8 פיינל פורים רצופים נחלשה משמעותית עם עזיבת דה קולו רודריגס והייגנס התחליפים פחות טובים משמעותית בעיני ועדיין היא הפייבוריטית שלי לסיים רביעית אם אחת תפשל אז נדמה לי שאפס תגיע בשנית ברציפות לפיינל פור.
    אח"כ יהיה מאבק עקוב מדם עם שלושת המקומות האחרונים .
    בין פאו המוכשרת אך עם בעיה בעמדת המאמן .
    היריבה אולימפיקוס עם מאמן מצוין אך בעיה בעמדת ….הליגה המקומית ( בעיה שתוכל להפוך ליתרון ).
    מילאנו עם מסינה פרספקט מעניין.
    חימקי המחוזקת .
    באסקוניה שתמיד באזור
    ומכבי .
    אשר למכבי אז בגדול לא התרשמתי מדי מהרכש לא מכספי וסטח לא מהרכז שהוא בעצם קלע .
    המקום לאופטימיות העיקרי שלי נובע מהמאמן היווני שהוכיח כבר אשתקד שהוא המאמן הטוב ביותר בצהוב מאז בלאט ( והיו הרבה כאלו ).
    וביחד עם באלאק וולביקין שנשארו אני צופה להמשיכיות טןבה .
    כל יתר הקבוצות למעט ווילארבן יהיו סוסים שחורים ואין יום קל במפעל .
    הכוכב וזניט בכל זאת נראות קצת מאחור .
    בקובנה כאמור אסור לזלזל וזה נכון גם לגבי 2 הגרמניות וולנסיה .

  3. תודה שי על הסיקור הרחב והנפלא. מרגיש לי שאתה קצת אופטימי (מדי) בנוגע למכבי, יותר קרובה לאזור 8-10 לדעתי והדחה בהצלבה. אין ספק שהיתרון ההמשכיות היחסית לעומת העונות הקודמות והשארת היווני על הקווים יהוו יתרון.
    החסרון- בדק' ההכרעה עדיין רוב הדברים יקומו טיפלו על קבלת ההחלטות של ווילבקין בעיניי לא משהו לטובת מכבי.
    הלוואי ואבדיה יהיה הכוכב העולה, בשביל זה הוא צריך שייתנו לו דק' משחק רק…

  4. תודה אחלה סקירה שי . אבל אתה לא קצת אופטימי מידי בתור אוהד על פיינל פור ,ספרופלוס, ובלאק ?לגבי אבדיה דווקא יש לו סיכוי טוב כמו שעידו רשם תיאו מאלדון יתחרה איתו על השחקן העולה.אגב אני מסכים איתך שבארסה לא תזכה היא זקוקה לכימיה כדי ללכד את הכשרונות ושנה הבאה הם כמו גולדן סטייט של אירופה .

  5. תשמע, גם אם לא הייתי אוהד, של הקבוצה, הייתי חוזה אותו דבר. אני תמיד בן אדם אופטימי. בארסה=הגולדן של אירופה? חחחחח לא מנסה לזלזל, אבל מכבי של פארקר, שאראס, ניקולה, באסטון, שארפ וכל השאר לא אומרת לך משהו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט