דיון הופס ליום חמישי: מי השחקן המצטיין של אליפות העולם עד עכשיו? / רועי ויינברג

נשארו 3 משחקים בעלי חשיבות באליפות העולם בכדורסל. לכן, זאת הזדמנות טובה לדבר על השחקן הטוב בטורניר עד כה. הנה רשימה קצרה של מועמדים, מוזמנים להוסיף את שלכם בתגובות או לבחור מכאן:

פטי מילס (אוסטרליה)

סטטיסטיקה: 22.2 נקודות למשחק (51.2% מהשדה, 40.5% מהשלוש, 90.3% מהעונשין), 4.5 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים למשחק.

המוביל של אוסטרליה יחסית קבוצתית והגו-טו-גאי המובהק שלה. קלע 13 מ-15 הנקודות הראשונות ברבע הגמר מול צ'כיה וסחב את הקבוצה על הגב מול ספרד איכותית. הוא הסקורר המוביל של הקבוצה בפער גדול מהשאר ובלעדיו הם היו נשארים נבחרת של פועלים שחורים. מילס הפך לכוכב, לפחות במדים של הנבחרת החזקה הזאת, והוא עושה את העבודה כקלע המוביל באחוזים נפלאים של 50-40-90. אין יותר טוב מזה.

לואיס סקולה (ארגנטינה)

סטטיסטיקה: 17.3 נקודות (40% מהשלוש ב-3.3 ניסיונות למשחק, 46.8% מהשדה), 7.3 ריבאונדים למשחק.

הבחירה בין סקולה לקמפאזו כנציג ארגנטינה שמפתיעה לטובה מאתגרת, אבל המספרים של סקולה מרשימים לא פחות, לא רק בגלל הגיל (39), אלא בגלל שהוא עושה אותם בטורניר שמבוסס בעיקר על גארדים. הוא בטופ 10 של האליפות בכמות הנקודות למשחק באחוזים לא רעים, משמעותי מאוד גם מתחת לסל והתמודד בגבורה עם קווים קדמיים יותר מוכשרים וחזקים ממנו כמו סרביה ואולי אפילו רוסיה ופולין, על הנייר. סקולה מצטיין גם בהגנה, וחכמת המשחק שלו הייתה חשובה במיוחד עד כה, מה שבלט גם ברבע הגמר כשתקף פעם אחר פעם את יוקיץ'. מגיע לו מקום ברשימה הזאת ובחמישיית הטורניר, כשהוא יהיה השלישי בהיסטוריה והראשון מאז אוסקר שמידט שנבחר אליה פעמיים ולא ברציפות.

ריקי רוביו (ספרד)

סטטיסטיקה: 15.3 נקודות, 5.5 אסיסטים, 3.8 ריבאונדים במשחק.

המספרים היבשים של רוביו לא מדהימים, אבל ספרד לא הייתה קבוצה מדהימה רוב הטורניר. למרות זאת, יש להם סיכוי לא רע להיות בגמר, בזכות ההתעלות של רוביו במשחקים החשובים באמת. נגד סרביה, למשל, הוא היה הסקורר המוביל, ניהל את המשחק טוב וסחט כמות מכובדת של עבירות. אותו דבר בלט גם נגד פולין במשחק הטוב ביותר שלו עד עכשיו עם 19 נקודות, 9 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. בטורניר שמתנקז בסופו של דבר לנוק-אאוט, רוביו יכול להיות מועמד לא רע, במיוחד אם ייתן חצי גמר גדול.

אוון פורנייה (צרפת)

סטטיסטיקה: 21 נקודות (45.2% מהשדה, 44.8% מהשלוש), 3.8 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים על 1.8 איבודים במשחק.

המוציא לפועל המרכזי של צרפת שהיה השחקן המרכזי במחצית הראשונה של הניצחון המרשים שלהם נגד ארצות הברית – האמריקאים הצליחו לחזור למשחק רק כשהתמקדו בשמירה בו ונתנו לשאר לנצח אותם, למרות שגובר ודה-קולו הצליחו לעשות את העבודה. יכולת הקליעה הנהדרת שלו, גם אחרי חסימות וגם מכדרור, בולטת לכל אורך האליפות. לא כדאי לזלזל במשחק האול-אראונד שהוא מראה: ריבאונד לא רע לצד גובר, תרומה חשובה לניהול המשחק והגנה. במקרה הלא בלתי סביר שצרפת תסיים את הטורניר כאלופת העולם, סביר שהוא יהיה ה-MVP.

תומאס סאטורנסקי (צ'כיה)

סטטיסטיקה: 14.8 נקודות (44% מהשדה ומהשלוש), 8.3 אסיסטים, 6.5 ריבאונדים ו-1.2 חטיפות למשחק.

בניגוד לשאר, סאטורנסקי הודח ברבע הגמר, מה שיכול להשפיע על הקייס שלו. בניגוד לשאר, הוא היה שחקן ה-NBA היחיד בנבחרת שלו שחסרה גם שחקנים מובילים בקנה מידה אירופאי. ההצלחה של צ'כיה הושגה בזכות הגנה מבוססת חילופים והתקפה חכמה, בעיקר בהנהגת סאטו. הוא היה עצום בניצחון המרשים על ברזיל שמעשית העלה את צ'כיה לרבע הגמר והצליח להיות משמעותי גם כשהיריבה התמקדה בו ועשתה הכל, חוץ מבוקס-אנד-וואן, כדי להאט אותו. טורניר נהדר של שחקן שמצטיין כל פעם במדי הנבחרת הלאומית ויכול להיות שחקן חמישייה בשיקגו השנה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

    1. שלושת המצטיינים של האליפות הם בעמדת הגארד(מילס) והסקנד גארד(בוגדנוביץ',פורנייה), אבל בוגדן הודח אז הוא בחוץ אז נשארו מילס ופורנייה.
      מילס לוקח על הקשקש.

  1. קמפאצו (קמפאזו? קמפסו? אין לי מושג איך לכתוב את שמו) של הארגנטינאים, ומילס של האוסטרלים, הם 2 השחקנים שהכי הרשימו אותי עד כה באליפות.
    קמפאסו בזכות ניהול משחק מבריק (8 אסיסטים למשחק), וסלי מפתח באחוזים מרשימים (61.8% אפקטיבי).
    מילס בזכות היותו המוציא לפועל העיקרי של (אולי) הקבוצה הכי מרשימה עד כה באליפות (את ה-22.2 נק' שלו הוא משיג ב-59.3% אפקטיבי מרשימים.
    לשמחתי, יש עוד 3 משחקים מעניינים באליפות הזו, אז הכל פתוח.

    1. שאלה יפה.
      קמפאסו הוא שם איטלקי במקור.
      ארגנטינה, כידוע או לא, נחלקת בעיקרה לבעלי שמות ממוצא איטלקי מול ספרדי. בד"כ קל לזהות כבר עפ"י הצליל. טרנטיני סבטיני פסארלה ג'ינובילי האיטלקים, מול קמפס, וילאס, רמירס, בורחס (ספרדים). מראדונה מול מסי.
      במקור האיטלקי zz נהגה כמו צ. יעני קמפאצו.
      אבל בספרדית אין הוגים זין, אלא ס.
      לכן בארגנטינה ייהגה, קמפאסו.
      כמו אסטור פיאצולה, שייהגה בארגנטינה, פיאסולה.

  2. ממה שראיתי
    1-מילס(בניגוד לספרס פה הוא השחקן המרכזי וזה עוד בנבחרת שיש עוד שחקני נבא והוא רמה מעל כולם)
    2-קמפאצו/פורנייה/סטורנסקי

    אבל ראיתי רק חצי מהמשחקים

  3. כרגע הדראכמות שלי על מילס, קמפאזו או פורייניה, בהתאם להתקדמות הקבוצות, אבל הלב יודע טוב יותר: לואיס סקולה. כמו מאנו, הוא יותר משחקן, הוא אופי של נבחרת שלמה

  4. הצעתי את החמישיות שלי אמש, לפני המטווח של בוגדנוביץ' (זיו, מתבשלת לכם קבוצה! פלייאוף השנה) ושות. כמנהג האמריקאים, מבוססות גם עפ"י הישגי הקבוצות:
    ראשונה: רוביו, מילס, פורנייה, סקולה, גובר.
    שניה: קמפאסו, סאטורנסקי, בוגדנוביץ', אינגלס, ביינס.
    שלישית: שרודר, וובסטר, איליאסובה, יאניס, JV.
    כמובן הכל עוד פתוח בהמשך…

    1. אפשר להתווכח על הדירוג, אבל בגדול לא על סה"כ הרוסטר. שהוא לבןןןןן מאוד. 11 מתוך 15 לעיל.
      .
      אולי פתח לשאלה חדשה:
      האם ה NBA, לאור מה שראינו באליפות,לא ממשיך להתעלם יותר מדי מאירופאים לבנים מוכשרים, שלא נופלים בהרבה, אם בכלל, מאמריקאים, רובם שחורים?
      בלי קונוטציה של צבע, אלא לאומיות. אירופה/שאר העולם, או ארה"ב. אני הרי חסיד גדול של שחורים, כן… האם אין עדיין הטייה מוגזמת לאמריקאים.
      והכוונה לא לסופרסטארים. לא לברון, קוואי, דוראנט הארדן, ראס, AD. פה אין ויכוח. הם מעל המשחק.
      אלא לדרג הביניים. כל היוביץ' והקמפאסו והדה קולו למיניהם, שלא נופלים בגרוש מהבארנס והקמבה והטרנרים של אמריקה, שזוכים גם אצלנו להערכת יתר.

  5. שאלה נהדרת .
    התשובה בראשון אחרי הגמר כי כנראה מי שיצעיד את נבחרתו לזכייה ייבחר .
    לצערי לא ראיתי את האליפות עד כה לשמחתי אני כנראה אראה מחר את החצאים ובראשון את הגמר .
    היום עקבתי קצת אחרי הסט .
    אז חבל על בוגדנוביץ שהודח ויזכה לכל היותר במקום בחמישיית הטורניר.
    אבל המעומדים הם .
    מילס אם יצעיד את אוסטרליה לזכייה או פוראנייה הצרפתי .
    אם ארגנטינה תזכה ההתלבטות בין קמפסו לסקולה גדולה מאד .
    כשאכן רוביו האיש של ספרד.
    אגב רק פרננדס ומארק גאסול מספרד היו שותפים לזכייה באליפות עולם מבין הנותרים .
    מעניין שגדול שחקני ספרד בכל הזמנים גאסול פאו קצת מבואס מכך שלמרות הישגים רבים כולל אם וי פי אליפות עולם 06 הוא לא שיחק אז בגמר מיל יוום עקב פציעה וגם לא בטורניר הנוכחי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט