מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1.מרק סטיין כותב על סכויי הגאולה של פופ

כשפופ היה צעיר ויפה ב-2004 – עוזרו של לארי בראון עם הקבוצה האולימפית שלישי מימין. לארי שני מימין!
מרק סטיין כתב אתמול בניו יורק טיימס דבר ששכחתי, ולא חשבתי עליו עד שקראתי אותו: המשחק נגד צרפת – ואז אם ינצחו נגד ארגנטינה, ואז אם ינצחו נגד מי שתעלה איתם לגמר – הינם משחקי REDEMPTION. משחקי פדיון, פיצוי, גאולה, וכפרה עבור פופ
מרק צילצל ללארי בראון – המאמן היחיד עד עתה שזכה גם באליפות ה-NCAA וגם באליפות ה-NBA – לשאול אותו על הנבחרת, על מעשיו עתה בגיל 79, ועוד, אבל לארי היה מוכן לדבר רק על דבר אחד – גרג פופוביץ'!
הסיפור פשוט: לארי בראון היה מאמן נבחרת ארה"ב ב-2004 שסיימה שלישית עם מדליית ברונזה מאכזבת, ולא תאמינו עד כמה ההפסד אז אוכל בליבות שני המאמנים האלה שראו כמעט הכל ועשו כמעט הכל בכדורסל. BAD MEMORIES OF A HUMBLING BRONZE MEDAL. הכאב עדיין לא שכך. "נצחון של פופ – הצעיר ממני ב-9 שנים -יגרום להרבה מחשבות רעות של שנינו להפסיק להטריד אותנו", אומר בראון.
הפעם המשחקים הם לא תחרות בלייאפס והאלי-הופס כמו בעבר כשארה"ב הופיעה עם קבוצות החלום שלה. הפעם זה DOG EATS DOG וארה"ב תנצח – אם תנצח – בשיניים, ובדקות האחרונות.
אבל לארי לא מוטרד יותר מדי: "אנשים לא מתארים לעצמם איזו קבוצה בדמותו גרג פופוביץ' בנה והקים בזמן קצר. הוא הפנים של הקבוצה, ומשחקה הוא הפנים של פופ. הוא חולב יותר מכל שחקן ממה ששאנליסטים האמינו שיעשה, והכל בזמן קצר מאד. הם נמצאים יחד, באמת, פחות מחודש ימים".
לארי בראון מרגיש שהקבוצה לא מקבלת את ההערכה המגיעה לה, ורוב הקהל האמריקאי אפילו לא מודע לטורניר הזה. הוא אינו בטיווי, והוא מוזכר רק בעתונים כמו הניו יורק טיימס או הוושינגטון פוסט. האנליסטים מבקרים את המשחק האמריקאי, אבל הם 0-5 והם לא הולכים להיעצר כל כך בקלות.

לארי מסיים: זוהי ההזדמנות שפופ חיכה לה זמן רב. הוא לא ידבר על כך ולא יפרסם זאת ברבים, אבל אני יודע.

2. האם זאת תחילת המוות של ה-NCAA?

פה שוכנים מנהלי ה-NCAA ומכאן הם מנהלים את שליטתם המחלטת על סטודנטים-אתלטים.

לא אאריך כי ניכתבו היום טונות של מאמרים על החלטת הסנט של קליפורניה בהחלטה שניתקבלה בהצבעה של 0-73 להרשות לספורטאי מכללות בקליפורניה להשתתף בפרסומות וקידומי מכירות, ולהרוויח מכך ככל שהם יכולים, עם אזהרה שכל פגיעה בספורטאי ממכללה מקליפורניה שייענש ע"י ה-NCAA, יוליך להחלטה שה-NCAA אינה מורשה לפעול בקליפורניה.

ה-NCAA מיד הודיעה שכל ספורטאי המרוויח מפרסומות בקליפורניה – או בכל מכללה אחרת – יוגדר מיד כ-ILLEGIBLE (מוחרם ולא מורשה) מלהתחרות בכל תחרות או משחק תחת ה-AUSPICES (חסות) ה-NCAA, שכוללים כמובן את כל אליפויות המכללות.

צעד שהיה חייב להיעשות מזמן. המכללות – תחת חסות ה-NCAA – וה-NCAA עצמה מרוויחים מיליארדים על גבי הספורטאים הללו שהמקסימום שהם יכולים ליהנות מיכולתם (שבהרבה מקרים כפי שכולכם יודעים היא יכולת ברמה העולמית הגבוהה ביותר!) היא סטפנדיה מלאה (לימודים, מגורים ואוכל). היום ישנם מאמני מכללות המשתכרים בסביבות 10 מיליון דולארים לשנה, וראשי NCAA המשתכרים אף הם מיליונים בשנה.

זהו רק תחילת הקרב. כשמול ה-NCAA עמדו רק ספורטאים והוריהם, ה-NCAA היתה גיבורה. אבל עתה כשמדינה כמו קליפורניה בישרה על קרב, זוהי רק ההתחלה. מדינות נוספות יודיעו על אותו דבר בדיוק, ואני משוכנע שהשינוי שמדברים עליו כבר שנים עומד עתה לקרות.

3. סדרי העדיפות של לונזו בול השתנו, ונראה שמאז האב לא שולט בו, הוא מתחיל לאבד את זה:

4. קווין דוראנט: "לפעמים אני שונא את ה-NBA!"

מה???

ארגון הספורט שיש בו קבוצה המשלמת לו '30+ מיליון אפילו שהוא לא נוגע בכדור כל העונה, והוא שונא את ה-NBA?

אגיד זאת פשוט: חזירות לשמה!

5. ביל סימונס מגן על עצמו בקשר לביקורת על דווין בוקר שהחליט להשתמט מהנבחרת!

ביל סימונס נראה לא רע, אני חייב לומר. טוב יותר מאשר כשהכרתי אותו בשנת 2006

בואו נחזור על מה שקרה בקיצור:

ביל סימונס ביקר די קשה את דווין בוקר על השתמטותו מנבחרת ארה"ב. הוא הרי לא מין לברון ג'יימס או ג'יימס הארדן שייצגו את ארה"ב, תרמו את גופם ונפשם, זכו במדליות זהב, והחליטו שדי, מספיק להם. עכשיו תורם של הצעירים.

דווין בוקר? צעיר שרק לא מזמן הפסיק ללבוש חיתול, ואולי רגלו אפילו לא דרכה באירופה. צעיר בן 22 שלא עשה ולא היה, ומלבד העובדה שהוא אחד הקלעים הטובים בליגה, ושחקן עם עתיד מזהיר, הוא צעיר שמלבד קנטקי – בה למד שנה – ובמקום שמשחק 'אול מקדונלד' שוחק, אני לא בטוח שהוא היה אפילו בברבדוס או ברמודה.

עבורו הנסיון עם נבחרת ארה"ב בסין היה יכול להיות נפלא. ובכלל, נבחרת ארה"ב משוועת לקלעי כמוהו.

מה קרה? כל המדיה עלתה על ביל סימונס (תמיד שונאים את הטובים). מה לא כתבו עליו? שכל אחד אדון לעצמו, ומתי ביל סימונס עשה משהו עבור המדינה שלו. כל מי שיכול היה עלה על סימונס.

ואז קרו שני דברים: ג'ייסון טאטום נפצע וארה"ב בקושי (ובמזל!) ניצחה את טורקיה בהארכה.

ביל סימונס כתב בטויטר כמה בוקר היה חסר לנבחרת, וכמה נסיון הוא היה צובר לו היה עם הצעירים (והלא כל כך צעירים) בסין, במשחק כמו נגד טורקיה. חווייה לחיים.

סימונס כתב:

ואז זה עבר לפציעה של ג'ייסון טאטום.

בוקר הגיב בטווויטר משלו:

הנקודה של בוקר היתה שאילו הסכים לשחק בנבחרת, זה היה מגביר את סכוייו לפציעה…

ישמור אלוהים אם על שחקנים עם אופי כזה גיא רוזן ועידו גילרי שמים מבטחם.

מג'יק ג'ונסון שיחק אחרי שהתגלה נגיף HIV בדמו. לארי בירד שיחק ב-1992 על גב דפוק. אוקיי. שניהם היו בסוף הקריירה. אבל מה עם כרמלו אנטוני שייצג את הנבחרת יותר פעמים משיש לו אצבעות ביד שמאל? כמה פעמים לברון שיחק עבור הנבחרת? קובי? אפילו מייקל ג'ורדן.

אבל דווין בוקר שלא עשה עד עתה דבר משמעותי אחד בכדורסל 'חושש להיפצע'.

סימונס בחר להופיע בתכניתו של זאק לאו (http://www.espn.com/espnradio/play?id=27537763 כשהוא מתחיל במילים האלה: "הנה כל האבסורד בדבר…

“ “And I guess this is where we are in 2019 as sports media members and fans. No longer are we allowed to be critical of any NBA player in any way. That’s the new reality of the player empowerment era.

When I say that I thought Devin Booker should have played Team USA, why am I saying that? Am I saying that to be a d–k? Am I saying that to take a drive-by shot at him? No. I’m saying it because I think he’s really talented. And here’s his career so far: he played at the University of Kentucky for one year and they made the Final Four. That was the most important games he’s ever played in because he goes to Phoenix and he’s on lottery teams for four years. They won 17 games last year. He’s never played in a meaningful professional basketball game in his life. And I find it hard to believe that it wouldn’t make him better to play on Team USA and to have (Gregg) Popovich and Steve Kerr and all these coaches … the highlights of his career have been these meaningless scoring explosions.

“So here’s the thing: I think it would really help him career-wise to be in a situation where he’s in China, in a scary arena, with different rules, with some real adversity. … you can’t tell me it’s not helpful to be in games like that,” Simmons said.

Me talking about this — I’m not throwing grenades at this dude. I’m disappointed that people don’t care about this more.”

מה יש לי לומר על הכל?

ביל סימונס הוא פקינג פחדן. הוא לא אמר רבע מהדברים שאני הייתי אומר לשמוק הפחדן הזה דווין בוקר. בחור בן 22 לא רוצה לייצג את מדינתו כגי הוא פוחד להיפצע? גדולים וטובים ממנו פי כמה עשו זאת. היי, טרומפלדור נתן את חייו עבור ארצנו, אז בוקר חושש מנקע ברגל?

עם שחקנים כמוהו, מה הפלא שפיניקס מנצחת 17 משחקים לעונה.

(אגב, רק להזכיר: דווין בוקר הוא השחקן שהתלונן שעושים עליו דאבל-טים בפיק-אפ גיים…(https://larrybrownsports.com/basketball/devin-booker-upset-double-teamed-pickup-game/509912)

קבוצה על הכיפאק בחרו להם גיא ועידו לאהוד.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. שחקן כדורסל שיורק על הכבוד, בבחירה לנבחרת ארצות הברית, 1 מתוך 12 הנבחרים, בנבחרת הספורט של אמריקה –
    אחד כזה לא ראוי לטיפת כבוד בחזרה.
    זה לא רק עניין המדינה והדגל. אותי זה פחות מרגש. אלא הבוז הטהור לספורט. הבנאדם הזה משליך לפח אפשרות להיות אלוף עולם, ויותר מזה, אלוף אולימפי!
    פיסגת הספורט והתרבות האנושית. להיחקק בין דפי הנצח של הספורט.
    פשוט לא ייאמן כמה מעוותת המחשבה של בוקר ושות'. הם חיים בעולם כ"כ דפוק, עד שהפסיקו להבין מה זה בכלל ספורט.

    1. תודה מנחם מועבר פנטסטי :
      אני מבין שחקנים כמו לברון ג’יימס הארדן וקרי שלא בראש שלהם לטוס חצי עולם, ואני גם מבין צעירים שמעדיפים לעבוד על המשחק הקיץ, אבל אני רואה את ההגנה שהנחיל פופוביץ בנבחרת איך אפילו מגן חרא כמו קמבה לומד יסודות הגנתיים, ואני פשוט חושב שלבוקר היה המון להרוויח פה,מדובר על סיפור שונה לגמרי מזה של בן סימונס לו יש כשל קריטי במשחק וללכת לנבחרת האוסטרלית היה טמטום.
      .
      2. NCAA זה ארגון חזק ונצלני שמגלגל מיליארדים על גבי הנערים ובמידה שנפצעים הם לא מקבלים סנט אחד, צריך לעשות משהו מול הארגון הנצלני הזה, אבל ייקח המון שנים להילחם בארגון כה חזק זה רק תחילת המהפך.
      .
      3. מנחם אתה לא יכול להביא את המשפט שכתבו בכותרת בלי להתייחס לקונטקסט ולקרוא לדוראנט חזיר זה פשוט לא נכון ולא הוגן , דוראנט וויתר על הרבה מאוד כסף במהלך הקריירה זה הציטוט שלו:
      .
      “People coming to my house and spray-painting on the for sale signs around my neighborhood,” Durant told the Journal. “People making videos in front of my house and burning my jerseys and calling me all types of crazy names.”
      I eventually wanted to come back to that city and be part of that community and organization, but I don’t trust nobody there,” he said. “That shit must have been fake, what they was doing. The organization, the GM, I ain’t talked to none of those people, even had a nice exchange with those people, since I left.”
      “Sometimes I don’t like being around the executives and politics that come with it. I hate that.”
      .
      האמת אני מסכים איתו לחלוטין אבל זה חלק שבא מהחבילה להיות מפורסם ולהרוויח מילונים,הוא גם מבין את זה, הדבר שמצחיק אותי שהוא לא מצפה שיקראו לו בשמות אחרי המהלך הפחדני שעשה.

    2. המטרה היא למקסם כסף ואם על הדרך אפשר אז יכולות. אדם לאדם זאב. את מי זה מעניין שם? יהיו אחרים שיעשו במקומו. בשביל מה לו להתאמץ להפסיד ימי חופש וסיכון לפציעה? בשביל תואר נידח של אליפות עולם בכדורסל עם נבחרת דרג 3 שאיש לא רואה?
      חוץ מזה אם יהיה מספיק טוב תמיד יוכל לבוא לאולימםיאדה😎

      1. הוא יכל ללמוד המון ממאמן כמו פופ. אבל אם הייתה שואל אותו בגילו ובמעמדו מיליונר צעיר אם לטוס לחורים חצי עולם ולשחק במשחקים שלא מעניינים אף אחד או בחורות ומסיבות,הייתי בוחר בבחורות גם היום. שמעון הייתי עכשיו חופשה שבוע במיאמי לפני שנחתתי בקולומביה היום, אין בעולם מקום יותר שווה לצעיר מיליונר לגור אני מקנא בגימי באטלר.

          1. יש פה שאלה המסיבות פה פועלות כל היום עד 12 בבוקר ואז מסיבות בריכה מה שלא תרצה, בחיים שלך לא ראיתם כמות בחורות כאלה יפות כמו שהולך פה ברחוב, לא יודע איך לא כל שחקן חולם לגור במיאמי העיר הכי טובה בארנס לצעיר מיליונר

            1. שמעון ההוריקן הייתה פרסומת של וולמטרט וטרגט חחחח, לפלורידה לא הגיעה כלום, כל הסחורה התרוקנה, ברמה שאין כלום לקנות.

            2. מה שכן יש חצי שנה שמיאמי לחה מדי, אבל איי מקום כיפי יותר לחיות בו בהוריקן הם בורחים כמה ימים לLA מקסימום

  2. משעשע הניסיון לצייר את השתתפות בנבחרת כמעשה "פטריוטי". מה אני אגיד, הקרבה שכזו לא רואים כול יום.
    אהה, רגע. דווקא כן.
    אם זה בארץ, אז כל לוחמת ולחם שלובשים מדים ויוצאים לשרת כאשר הם שמים נפשם בכפם, שווים פי מיליון באיזה ספורטאי שלובש מדי נבחרת ומקבל כותרות.
    גם בארה"ב, זה אותו הדבר. אין שום דבר פטריוטי בלשחק בנבחרת. בסופו של יום, זו שאלה של אגו. אם הנבחרת היא בפרופיל מספיק גבוה (משחקים אולימפיים) אז יהיו יותר מצטרפים. אם כמה מהשמות הגדולים הצטרפו, אז להיות לצדם זה, ובכן, פופולרי. נבחרת ארה"ב במהדורתה הנוכחית מקבלת כמעט 0 תשומת לב, אז זה לא כל כך מפתיע ששחקן כזה או אחר בוחרים לנוח, לנפוש, או אפילו רחמנא ליצלן, להתאמן עם מאמן 9"5 על זריקות חופשיות מה-3.
    .
    כל זה לא מוריד מהערכתי למי שכן בחרו לשחק בנבחרת (כלשהי). על לא מעט מהם זה מלמד המון. ספורטאים בנשמה. דוגמה מצוינת הוא מארק גאסול. את עלילותיו במדי הנבחרת הספרדית קצרו אצבעותיי מלספור…
    .
    אישית, אני מוצא שאני מסוגל לחלק שבחים למי שכן, מבלי לחלק בוז למי שבחר שלא.

    1. גיא תחשוב מה היה קורה עם פופ היה עובד איתו על הסכמות ההגנתיות? כמה הוא היה משתפר מזה כמה. או יכל להרוויח מזה? ברור שהוא לא חייב להשתתף בטורניר ולנסוע חצי עולם אבל הוא יכל להרוויח המון מזה.
      .
      לגבי הפציעות זה שטויות זה יכול לקרות באימונים במהלך העונה בפלייאוף…

      1. אני לא התייחסתי לתועלת שבנסיעה (אני מסכים שיש המון ממנה),
        אני לא התייחסתי לסיכון (ברור שאפשר להיפצע באימון).
        אני התייחסתי אך ורק וביקורת –
        אפשר לשבח את מי שכן, מבלי לקלס את מי שלא.

    2. גיא אתה צודק זה באמת משעשע כאילו אנחנו ב1950 ומשחקים עם גאווה לאומית.
      ספורט זה עסק. ספורטאים משחקים בשביל כסף. הבודדים שביניהם בנויים יכולים וישחקו על גדולה היסטורית.
      על כל לברון יש 500 טריסטן money talks מנחם.

      1. אין כבוד גדול בעולם של ספורטאי, ששום כסף לא יקנה, יותר מהדבר שיתקיים עוד שנה בטוקיו. כל ספורטאי, כל ילד, חולם על זה. ויהיו שם כל הכי טובים שיש, שעובדים כל החיים עבור הרגע האחד, בלי לקבל אגורה על ההשתתפות. גם אתה תשב תראה תעודד ותתרגש, בטוח, ותזכור רגעים לנצח. כי גם לכסף יש גבול.

        1. אתה מבלבל בין דברים שונים. לאולימפיאדה, השמות הגדולים (בהינתן בריאות) יתגייסו.
          אליפות העולם זה פשוט לא אותו הדבר. לא בעיני הציבור האמריקאי, ולא בעיני השחקנים.

    3. לא גיא. מפתיע שגם אתה נופל כמו רבים, ומתחיל לחשוב כמו השחקן או הסוכן שלו. "מה טוב לו". אנחנו לא. זה כמו כל יציעי העיתונות שמדברים בפסקנות של גווארדיולה או מארק קיובן. היו רוצים.
      אבל אנחנו חובבי ספורט. ובתור שכאלה, אוי ואבוי אם נאמץ את הסרגל המעוות של בוקר ושות. ראבאק, האיש זורק מדליה אולימפית? מדליה אולימפית!! זה מטורף, בזוי, נלעג. רק אוהדים שיקיאו על זה, יעשו שינוי. הבוקרים חיים מאהבת הקהל. לכן זה גם הדבר היחידי שיחזיר אותם ואת הספורט לשפיות.

        1. אני רואה את האליפות ובמיוחד את טים usa כפריביו לאולימפיקס. ואת זה האמריקאים אוהבים בטירוף. המקום שגרם גם לקובי לברון וג'ורדן לבכות. על זה אני מדבר.

          1. אליפות העולם של 2014. השתתפו החברה הצעירים. קרי, קליי, קיירי, דרוזן, דרק רוז. השמות הגדולים שלקחו חלק בזכייה במדליית הזהב ב-2012 (לברון, דוראנט, כריס פול) לא לקחו חלק.
            לאולימפיאדת 16', חזרו השמות הגדולים (למעט לברון).
            .
            אותו הסיפור באליפות העולם ב-10',
            לברון, קובי, ווייד, דוויט, שהשתתפו באולימפיאדה של 08', לא השתתפו באליפות העולם שבין 2 האולימפיאדות.

  3. דווין בוקר לא חייב כלום לאף אחד.
    הוא בן אדם פרטי משלם מיסים בדיוק כמוני ויכול לעשות מה שבזין שלו במסגרת החוק.
    זה בדיוק מה שארה"ב כמדינה , שאפשר לעשות מה שבזין שלך במסגרת החוק.
    ומי שלו בא לו יכול לעבור לרוסיה או צפון קוריאה

  4. לי זה נראה קצת מוזר שדווקא במדינה שחרטה את הפטריוטיות על דגלה כערך עליון, לא קמה צעקה כשמדובר בנבחרת הלאומית, אבל במחשבה שניה אין בארה״ב טיפת מודעות לאליפות העולם ובכלל לספורט שנמצא מחוץ לצפון אמריקה ולכן ״ברחן״ כמו בוקר עובר מתחת לרדאר. רק תחשבו מה היה קורה אם בוקר היה מסובב את הגב בהשמעת ההמנון או איזו שטות אחרת, היו מורידים לו את הראש, אבל לסרב להגיע לנבחרת הלאומית זה בסדר…

  5. בתמונה הראשית לשמאלו של פופוביץ' זה לארי בראון.
    ומימינו ? הייתכן שזה בלייק גריפין ?
    האם גילינו באג במטריקס ?
    אולי אבא שלו או איזה דוד
    אולי שכן ידידותי במיוחד
    🙂

    1. יותר גרוע, זהו התוצר של מעשה אהבה דוחה למדיי בין גריפין לסטיב קר. זה כל כך פסול, שהיו צריכים לשלוח אותו 20 שנה לעבר…

  6. "ארגון הספורט שיש בו קבוצה המשלמת לו '30+ מיליון אפילו שהוא לא נוגע בכדור כל העונה, והוא שונא את ה-NBA? אגיד זאת פשוט: חזירות לשמה!"
    זאת המציאות מנחם…
    ברגע שאנשים רגילים לקבל סכומים מטורפים במשך יותר משנה אחת הם כבר פחות מתייחסים לסכום ויכולים להתבכיין כמו כל אחד..

  7. תודה מנחם. ה-NCAA הולך לחטוף מכה אנושה ב-2020 כשהחוק של ה-one and done כבר לא יהיה בתוקף וחייב לתת לשחקנים אפשרות להתפרנס גם בשנה הזאת. אחרת הם ילכו ישר מהתיכונים לליגה, או שילכו לאוסטרליה או לשנה של אימונים אישיים (כמו דריוס בייזלי ומיטשל רובינסון) לפני הדראפט. הפער בין שווי של מותג כמו זאיון וויליאמסון לרווח שהיה לו העונה מזעזע.

    אני לא בטוח שדווין בוקר טועה. תואר בין-לאומי נחשב פחות יוקרתי מפעם ושחקנים עדיין מושפעים מהפציעה של פול ג'ורג' למשל. הכדורסל היום הרבה יותר פיזי ומעייף מאי-פעם ולא בטוח שאחרי 82 משחקים ארוכים יהיה לרובם חשק או רצון לשחק גם בקיץ, במיוחד בטורניר כמו אליפות העולם שפחות נחשב מהאולימפיאדה.

    1. הביקורת של סימונס על בוקר לא היתה על חוסר הפטריוטיות. הטענה שלו היתה שבוקר, שהמשחק המשמעותי ביותר בחייו היה בפיינל פור של הקולגים לפני ארבע שנים ומאז שיחק עונות של 20 נצחונות בפניקס, היה מפיק הרבה תועלת, אישית, כשחקן שרוצה להתפתח, מהתמודדות במשחקי אליפות העולם על הלחץ והאווירה שיש בהם.

  8. אני לא מבין איך באמריקה החופשית, לאדם אין את הזכות להשכלה גבוהה ולשחק במכללה בה הוא לומד לצד הזכות להתפרנס מחוזי פרסום. זה פשוט מגוחך.
    .
    אין שום טיעון הגיוני שיצדיק את הדרישה הזו של ה NCAA

    1. יש הרבה שחקנים שלא מקבלים חוזי פרסום ומקבלים מלגה שפותחת להם את העתיד ולא בתור שחקני NBA , לא כולם נולדו זאיון וויליאמסון,לברון ג’יימס…
      . NCAA מאוד נצלני אבל צריכים להסתכל על שני קצוות המטבע, כל הקטע של השנת מכללות לא כל כך יפגע בהם , גם כשקובי לברון גראנט … לא הופיעו הפופולריות הייתה עצומה

    2. איך זה שיש המון שחקנים שלא מתקבלים לליגה או שמשחקים כדורסל באופן מקצועי אחר כך שזוכים במלגות לימודים בשווי מילוני דולרים? אילו היו מאפשרים לשמור על המותג הליגה הייתה מרוויחה פחות כסף אומר פחות מלגות לשחקני שוליים. 98% משחקני המכללות לא יעשו את המעבר לבוגרים ולמשחק בNBA שוב אני בהחלט חושב ששחקנים כמו זאיון… צריכים לקבל אישור שהמותג הוא שלהם אבל התמונה פה הרבה יותר מסובכת.

      1. זכו במילגות בשוי מיליונים ? 100,000 זה בערך שווי המלגה. יואילו בטובם המכללות לשלול את המלגה ממי שבוחר לחתום על חוזה שיווק. אני עדיין לא מצליח להבין את ההגיון שבדבריך.
        .
        זה גם המכללה שבוחרת לתת מלגה, לא הנהלת הליגה. ותאמין לי שכל מכללה היתה מתה להעניק מלגה לזאיון גם אם הוא היה חותם על חוזה שיווק.
        .
        בגלל שיש שחקנים שמקבלים מלגה אבל הם לא יגיעו לאן בי איי אז אסור לכל השחקנים להרוויח כסף מפרסום? באמת שאני לא מצליח להבין שום הגיון בזה.
        .
        הליגה תרוויח הרבה פחות כסף בגלל שהכשרונות הגדולים עוזבים אותה בגלל התתנהלות החזירית הזו.

  9. הגיע הזמן לפתור את נושא המכללות, לא יתכן שלמעלה מתעשרים על גב השחקנים, והם לא זוכים לכלום. אני בטוח שיש לא מעט מקרים של שחקנים שגמרו את הקריירה במכללה, ונשארו קרחים מכאן ומכאן (אני מכיר סיפור כזה מהפוטבול, שחקן אמריקאי שהיום חיי בארץ)

    1. יש מקרים כאלה, אבל רוב השחקנים שהם לא לברון זאיון … זוכים למלגות לימוד ולדלת לעולם האמיתי , מעטים שחקנים המכללות שעושים את המעבר לבוגרים במורה מוצלחת.

    2. אני אציע את זה שוב – להשתמש בכל הכסף שנכנס למכללות מענפי הספורט כדי להתחיל לסגור את גלגל חוב הלוואות הסטודנטים העצום. אולי ככה כל עניין שכר הלימוד יתחיל לנוע שם לכיוון השפוי. ואני רוצה לראות את השחקן שיסרב. או המכללה.

  10. אני חולק על הקו של רבים. בשורה התחתונה ה NCAA אינה אירגון נצלני בצורה יוצאת דופן. אמנם יש אחוז קטן של שחקנים שיכולים להגיע לקרירה מקצוענית גם ללא הקולג ולזכות בחוזי פרסום באופן מידי אבל הרוב המוחלט של אלו שזוכים במילגות אינם מגיעים לקרירה מיקצוענית ורובם זוכים להשכלה אקדמאית בתמורה. חלקם הגדול לא היה מגיע לכך ללא מלגת ספורט.כיום ללברונים למינם יש אפשרות לדלג על שנה באקדמיה אם הם רוצים בכך. מצד שני, יש לר נעטים, סטפ קרי למשל, שללא קרירה באוניברסיטה לא היו מגיעים לנבא ודאי לא ישירות. יתר על כן, יש בכל אוניברסיטה מאות סטודנטים נוספים שמקבלים מילגות ספורט בענפים שללא ההכנסות מפוטבול וכדורסל לא היו קימות. אמנם בקצה העליון של הפרמידה יש מספר, לא גדול מאד, של מאמנים / מנהלנים שמשתכרים שכר גבוהה מאד ובבעיה הזו רצוי לטפל אבל רוב אנשי המקצוע וגם כאן מדובר במאות בכל אוניברסיטה משתכרים שכר סביר ואף פחות מזה. גם ההנחה שהספורט ובמיוחד הכדורסל יסבול מכך שכמה עשרות שחקנים יותרו על שנה באקדמיה נראית לי מוגזמת. האהדה לקבוצת האוניברסיטה לא תלויה בכוכב זה או אחר שהקבוצה מצליחה לגייס לשנה אחת כפי שזה קורה היום, היא מושרשת בתרבות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט