סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

הרייז והברייבס לוהטים, האינדיאנס מאבדים גובה בזמן רע, את הקאמבק של וושינגטון נגד המטס אתם חייבים לראות, ואסור לפספס את התפיסה של אדם האסלי! ומה קרה השבוע לפני? הכל בפנים.

כל אחד מאיתנו, אוהדי הבייסבול, יודע שאנחנו כבר קרובים לרמזור, שלוש ארבע מכוניות מהפניה. ושם, נמצא הקצה של העונה הסדירה, שכבר ממש מעבר לפינה. 18-19 משחקים נותרו לכל קבוצה, כש-15 מתוך 30 הקבוצות כבר מחפשות דילים לסקי בחורף, שאר ה-15 עדיין חולמות.

חם-פה ביי רייז

לאחר שלושה הפסדים רצופים לפני כעשרה ימים, התאפסו על עצמם החבר'ה בטמפה ביי, וטסו ל-1:10, כולל שלושה ניצחונות קריטיים על קליבלנד במאבק על הוויילד קארד. בשלב זה תפסו הדגים מפלורידה את המקום הראשון בקלף הפרוע, עם יתרון של משחק על אוקלנד ו-2.5 משחקים על האינדיאנס.

שחקני הרייז חוגגים. צילום: flipboard.com

השבוע נוסעים הרייז למסע במערב, שתמיד קשה, כולל שלושה משחקים בטקסס מול הריינג'רס, שלושה מול הלוס אנג'לס איינג'לס ושניים מול הלוס אנג'לס דודג'רס. חמישה ניצחונות – ויש על מה לדבר.

אינדיאנים בלי נוצות

היו פה כאלה שאמרו שהפציעות הרבות יפגעו בסוף בקליבלנד. אז השבוע רשמה החבורה של טרי פרנקונה מאזן עקום משהו, עם שלושה ניצחונות בלבד ב-9 המשחקים האחרונים, כולל סוויפ בטמפה עליו דיברנו בסעיף הקודם. הטווינס, בינתיים ברחו, ופסגת הבית המרכזי רחוקה 5.5 משחקים – יותר מדי כנראה.

הוויילד קארד עדיין אפשרי, כשקליבלנד רחוקה משחק וחצי מאוקלנד. אך האינדיאנס חייבים להתחיל סדרת ניצחונות. 18 משחקים נותרו, כשהשבוע יחל בסדרת חוץ אצל האיינג'לס ויסתיים עם שלושה משחקים בבית מול הטווינס. לפחות 2:4, פחות מזה והסיפור מתחיל להיגמר.

צפו בקאמבק השבוע

פטיש בראש

מאז ה-18 באוגוסט, לאחר הפסדים לדודג'רס ולמטס, הברייבס הם הקבוצה החמה בליגה. הקבוצה מאטלנטה טסה ל-2:17 מפחיד (לפני ההפסד לפנות בוקר), כשהם מנצלים לו"ז נח יחסית, עם סדרות מול טורונטו והמארלינס החלשות.

אך בסופ"ש האחרון הגיעו הנשיונלס לאטלנטה, בסדרה שהקבוצה מוושינגטון חייבת לנצח כדי לשמור על סיכוי לתפוס את ראשות הבית המזרחי הלאומי. אז הם חייבים, אז מה? הברייבס ניצחו את שלושת המשחקים הראשונים (הפסידו את הרביעי), וברחו ליתרון של 10 משחקים בפסגת הבית. Case Closed.

צפו במהלך השבוע

הגרביים לכביסה

בשבוע האחרון בוסטון משחקת בייסבול לא רע. אבל כדי לסגור את הפער בטבלת הוויילד קארד היא צריכה לעבור לבייסבול מצוין. החל משבת שומרים הגרביים האדומים על סדרה מסודרת של – ניצחון-הפסד-ניצחון וכו', וכעת הסוקס רחוקים שבעה משחקים מהמקום שמוביל לאוקטובר, קשה ביותר.

אז מה כן נשאר במאבק על הוויילד קארד באמריקן ליג? כאמור, הרייז מוליכים, כשבמקום השני שמוביל למשחק הבודד על מקום בפלייאוף נמצאת כרגע אוקלנד, ביתרון משחק וחצי על קליבלנד. אלה פחות או יותר השלוש שעוד נאבקות כאן. האינדאינס יקוו שהביקור של אוקלנד ביוסטון השבוע ישפר את המצב בטבלה.

צפו במתחרה למהלך השבוע

עוד לא מאוחר

בנשיונל ליג, לעומת זאת, החגיגה בעיצומה. לא פחות משש קבוצות עדיין חולמות, אך המרדף אחרי הנשיונלס והקאבס הופך קשה מיום ליום. הנאטס מובילים את הטבלה, הקאבס מאחוריהם בשני משחקים, כשמחוץ לתמונה כרגע נמצאות אריזונה (משחק וחצי משיקגו), מילווקי (3), הפיליס (3) והמטס (4). אפשר לחלום, אבל כדאי להתעורר ולנצח במקביל…

המייפל מתוק מתמיד

כולם אומרים שהבעיה של היאנקיז בפלייאוף תהייה הרוטיישן. ובגדול, הם צודקים. אלא אם… קודם כל, לואיס סוורינו סוף סוף קרוב לחזרה, ואם היאנקים יקבלו אייס בריא, זה משנה תמונה לחלוטין. כשהקבוצה מניו-יורק הימרה על ג'יימס פאקסטון בפגרה, התקווה היתה לקבל מספר 2 איכותי. לאורך רוב העונה זה לא קרה, אך בשבועיים האחרונים ה"ביג מייפל" התעורר, עם שני ניצחונות, ERA של 1.5 ובעיקר בייסבול מצוין. יש למה לצפות.

סוף סוף הגיע. פאקסטון. צילום: flipboard.com

תוסיפו לזה את מה שפתאום מראה לנו ג'יי.איי האפ, שבמקביל לתצוגות של פאקסטון ירה 0:2 עם 1.56, ופתאום הרוטיישן של היאנקיז נראית לא רע בכלל. מה יהיה באוקטובר? אלוהים יודע. אבל יש תקווה.

Cole ששון

ואם כבר בפיצ'ינג עסקינן, שימו לב: כולם מדברים על העונה הנפלאה של ג'אסטין ורלאנדר, ואיך מליניאק אומר? בצדק. אך לצידו פורח לו גאריט קול, עם עונה שבהחלט אמורה לשים אותו בדיבור על הסי ייאנג – 5:15, עם ERA של 2.81 ו-266 סטרייק אאוטס. אולי אולי הפיצ'ר הטוב ביותר ברוטיישן המפחיד שיש ליוסטון להציע. לפנות בוקר, אגב, הוא הוביל את האסטרוז ל-1:21 מפלצתי על סיאטל. וואו.

סיי יאנג? קול. צילום: smashdownsportsnews.com

הקאמבק של השבוע

ארון בארט היה אמור להיות פיצ'ר מבטיח. לעיתים גם קיים. אך החל מ-15 באוגוסט 2015 היד שלו לא נראתה במגרשי הבייסבול. פציעה אחת, עוד אחת מחרידה במהלך הניסיון לחזור, הותירו אותו מחוץ למגרשים לאורך זמן רב. אך השבוע סוף סוף חזר הפיצ'ר בן ה-31 למאונד, כשהוא זרק אינינג אחד נקי במדי הנשיונלס. מרגש.

אל אל ישראל

נבחרת ישראל בבייסבול החלה את דרכה באליפות אירופה בבייסבול עם שני ניצחונות מרשימים. ביום הפתיחה גברו הכחולים לבנים 1:6 על צ'כיה, למרות פיגור 1:0 מוקדם. הום ראן של בלייק גאיילן שהשלים יום של 4 מ-4 הוביל את הישראלים לניצחון הגדול. אתמול גברה הנבחרת שלנו 3:4 על שבדיה, כשהפעם ג'רמי וולף היה זה שהוביל את הכחולים לבנים עם שני היטס ושני RBI.

כמעט בר מצווה. בון. צילום: cincinnati.com

השבוע לפני

נתחיל את המסע בזמן אי שם ב-1924, ב-4 בספטמבר, השבוע לפני 95 שנה. הברוקלין דודג'רס (רובינס) ניצחו דאבל הדר מול הברייבס, עד כאן הכל רגיל. אך היה זה היום הרביעי ברציפות שהדודג'רס מנצחים דאבל הדר מול הברייבס, 0:8 בסך הכל בארבעה ימים. וואו.

התחנה הבאה היא ב-4 בספטמבר 1999, השבוע לפני 20 שנה. הרדס הביסו את הפיליס 3:22, עם שיא מועדון של תשעה הום ראנס. בין יתר החובטים שמות כמו גרג ווהן, ארון בון, אדי טאובנסי (שני הום ראנס), דימיטרי יאנג ופוקי ריס.

נסיים ב-7 בספטמבר 2009, השבוע לפני עשור. הפיירטס הפסידו לקאבס, מה ש"הבטיח" להם שיא ליגה של 17 עונות רצופות עם מאזן שלילי, החל מאי שם ב-1993. אאוץ'.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. פשוט טור מעולה. חבל לי שלא יותר אוהדים נחשפים אליו. אתה חייב לשווק אותו יותר ברשת.
    .
    תכלס,וגם טמבל כמוני ראה את זה מגיע עוד לפני חודש, כל הליגה נסגרה מזמן. האינדיאנים לא יעשו wc. גם בנשיונל הכל גמור, הנאטס יארחו את ה wc בקלאסיקה (של הפסד כמובן) לשיקגו. או אולי הקאבס יתחלפו עם הקטרדז. וזהו.
    הליגה שוב נגמרת הרבההההה יותר מוקדם מהרצוי. חצי ליגה חסרת עניין מאמצע העונה בערך. זה רע. גם הפלייאוף נעשה כמעט עסק פרטי לגמרי של מועדון המיליארדרים. ובענף בו הכל מוכרע על אינצ'ים, בו ההבדלים המובנים כ"כ קטנים – (תספרו למי שלא יודע, שחובט של 0.3 הוא סופרסטאר, של 0.25 בינוני לגמרי, הם נגנבים) – כששוב ברור מי יהיו שם בסוף, זה מצביע על חוסר תחרותיות נוראית.
    ובלי תחרות, אין ספורט. כל ספורט.

  2. אם כבר בייסבול וצירופים איזוטריים אז מייקל לורנצן הרליבר של הרדס עשה השבוע בייב רות'. הוא נכנס בשביעי, נתן הומראן שאפשר לפילי להשוות ואז עבר לחבוט והחזיר בהום ראן משלו. את התשיעי סיים באאוטפילד ובגלל שהוא בעצמו דפק את הסייב הוא גם זכה בניצחון…

  3. טור ששווה 4,000 כניסות, לא 4. ככה כותבים טור בייסבול. ללקק את האצבעות.
    ובכן, אמש התברר שלנצח וורלד סרייס לא לוקח אותך יותר מדי רחוק בהווה. בבייסבול זה "מה עשית עבורי לאחרונה?"
    כמה דקות אחרי שהיאנקיס הכניעו את הרד סוקס במגרשם, פנוויי פארק עם הקיר הירוק, אלופי הוורלד סרייס פיטרו את נשיא פעולות הבייסבול שלהם דייב דןמברוסקי. אלה הפיטורין המשמעותיים ביותר העונה, וכמובן שזאת רק התחלה. בד"כ מחכים עד סוף העונה, אבל לקהל בבוסטון להיות 17.5 משחקים מאחורי היאנקיס? יותר טוב כבר למות. נצחון היאנקיס הוציא את הרד סוקס רשמית מהריצה לדיביזיה בפלייאוף.
    הבוסטון גלוב כתב כמה פעמים שזה עומד לקרות והרד סוקס לא הגיבה. זה סימן לא טוב, והסימן הפך לעובדה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט