טעיות ותהיות/ רותם אלרן

החלטתי להתחיל סדרת טורים שאכתוב באופן קבוע באתר שתקרא 'טעיות ותהיות'. בטורים אלו אפרסם את מחשבותיי על אירועים שהתרחשו ב-NBA וביורוליג, החתמות ואוסיף באופן קבוע גם סרטון ה-nscr מהלכים בשוק החופשי או במשחקים ואוסיף את דעתי על הנושאים עליהם דובר בסרטון.

סרטון מומלץ (מאוד) של ערוץ היוטיוב bballbreakdown – מה יקרה לווריורס בלי דוראנט?

כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, ההתקפה של הווריורס היא אחת ההתקפות הזורמות והמהנות ביותר לצפייה בליגה, ורוב הפעמים הם מגיעים לזריקות פנויות או לייאפים חופשיים. כעת, בלי דוראנט, הם ככל הנראה יישמו יותר את שיטת התנועה בלי כדור, אם כי קליי אמור להיעדר עד פגרת האולסטאר בשל קרע ברצועה הצולבת.

תוצאת תמונה עבור ‪steve kerr‬‏
קר- יצליח להוביל את הווריורס לעונה טובה?

ההמלצה האישית שלי היא לראות את הווריורס בעונה הקרובה ולראות איך יתחברו, כי כעת המכונה המשומנת של סטיב קר בסן פרנסיסקו תקבל את דיאנג'לו ראסל, אחד משחקני הפיק נ' רול הטובים והיעילים בליגה, ואת ווילי קאולי סטיין שהוא סנטר אתלטי בעל מיומנות בפיק נ' רול וסיום בטבעת. עם הצירוף של שניהם, יהיה מאוד מעניין לראות את הווריורס לאחר חזרת קליי, שכן אם קר יצליח לחבר בין כל חלקי הפאזל, תהיה להם קבוצה עם חוסמים טובים מאוד, גם בפיק נ' רול וגם ללא הכדור (דריימונד, קאולי סטיין ואפילו קרי), מנהלי משחק בחסד (ראסל וקרי) ושניים מהקלעים הטובים אי פעם (הספלאש בראדרס).

רוקיז שיכולים להיות אקס פקטורים בקבוצותיהם כבר בעונה הקרובה

במחזור הדראפט האחרון, נבחר מספר גדול של שחקנים שאמורים לשמש שחקני רוטציה משמעותיים, אפילו בקבוצות פלייאוף טובות מאוד. דוגמא מעניינת מאוד לשחקן כזה הוא כמובן חביבי דיאנדרה האנטר. האנטר, שנבחר בבחירה הרביעית, הוא שחקן עם סט יכולות נרחב הכולל חדירה לסל, קליעה מצוינת משלוש (בעיקר במצבי קץ' אנד שוט, דבר שיתאים מאוד לתפקידו ב-NBA) וכמובן הדבר בו הוא מצטיין ביותר – הגנה. האנטר הוא שחקן הגנה מגוון ופיזי עם הגנה טובה הן בפרימטר והן בצבע. הוא יתאים מאוד ל-NBA הן מבחינת קליעה והן מבחינת הגנה ומשחקו יוכל להיתרגם טוב לרמות הגבוהות מהר מאוד.

שחקן נוסף שיוכל להיות משמעותי כבר בעונה הקרובה הוא מתיס טייבול מפילדלפיה. טייבול גם הוא שחקן הגנה מצוין היכול להגן על עמדות 1-3 בשל גובהו (1.96 מ'), הזריזות והפיזיות שלו. ככל הנראה, בפילי יוכל להשפיע מכיוון שהוא כבר מנוסה ובוגר הן גופנית והן מנטלית (סיים ארבע שנות קולג' בוושינגטון) וגם הוא יתרגם מהר מאוד את משחקו ל-NBA שכן הוא גם קולע טוב מאוד במצבי קץ' אנד שוט ויתאים לסיקסרס שיעמידו קבוצה הגנתית אך חסרה מאוד בקליעה, כך שטייבול יוכל להתאים באופן מושלם לקבוצה כמחליף לג'וש ריצ'רדסון.

שני שחקנים נוספים המאוד דומים במשחקם הם קרסן אדווארדס וקייל גאי. שניהם גארדים קטנים (גאי 1.88 מ' ואדווארדס 1.83 מ') שקולעים טוב מאוד מרחוק, הן בטווח המכללות והן בטווח ה-NBA. גאי זכור בעיקר בזכות שלוש קליעות העונשין שהכריעו משחק עבור מכללת וירג'יניה בטורניר ה-NCAA ואדוארדס הרשים אף הוא במכללות ובליגת הקיץ בה הראה את יכולות הקליעה הנהדרות שלו.

ככל הנראה, שחקנים אלו יוכלו לתרגם את משחקם ל-NBA באופן מושלם כבר מן ההתחלה בעיקר בגלל תכונה משותפת של כולם – קליעה, דבר המרמז על חשיבות יכולת זו ב-NBA של ימינו.

המהלכים של פנרבחצ'ה

בקיץ הזה, פנרבחצ'ה הטורקית איבדה שניים מהשחקנים החשובים ביותר בזכותם סיימה ברקורד הטוב ביותר ביורוליג שנה שעברה – ניקולו מלי האיטלקי שחתם בפליקנס ומרקו גודוריץ' שחתם בממפיס. אף ששני שחקנים אלו הם שחקני רוטציה מצוינים וחשובים שסייעו רבות לקבוצה, בעיקר בנטל הקליעה ואף שאיבדו את שני השחקנים הללו, פנרבחצ'ה לא הפכו פחות טובים אלא דווקא התחזקו בעקבות כך, כשהחתימו בעמדותיהם של שני השחקנים שניים מהשחקנים הטובים באירופה בעונה החולפת – דריק וויליאמס ששיחק בבאיירן מינכן וננדו דה קולו ששיחק בצסק"א שזכתה באליפות היורוליג. שניהם מגיעים על מנת להשלים את החור שנוצר עקב עזיבתם של מלי וגודוריץ' וכעת פנרבחצ'ה היא הקבוצה החזקה באירופה עם שחקנים נהדרים שלדעתי יובילו אותה לתואר.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. טור נהדר רותם. מסכים שהווריורס ישחקו אחרת, אבל לא יודע אם נראה יותר הנעת כדור כמו בשנים הקודמות כי אין להם את קליי או שחקנים אחרים שיכולים לקלוע טוב אחרי חסימות מלבד קרי. אני כן חושב שנראה הרבה יותר פיק-נ'-רול, בגלל ההגעה של דיאנג'לו ראסל שחי מהדברים האלה וקאולי-סטיין שיזכה להרבה דקות לידו.

    אחלה זווית על הרוקיז. האנטר יהיה יותר מאקס פקטור כי הוא נבחר בבחירה של שחקנים משמעותיים (4) ויפתח כבר מהמשחק הראשון לדעתי. ת'ייבול ואדוארדס אכן יכולים להיות מאוד משמעותיים וגם טיילר הירו, למרות שגם הוא בחירת לוטרי.

  2. תודה רבה על הטור, נהניתי והחכמתי (דה קולו בפנר- יופי של החתמה).
    .
    רק דבר קטן- מה זה בדיוק טעיות? לדעתי אין מילה כזו בעברית (גיא?).

        1. זו הייתה הכוונה שלי. מכיוון שהטור הוא טור של דעות ומחשבות אישיות שלי, קראתי לו תהיות וטעיות גם בגלל הביטוי ניסיון וטעיה וגם מתוך ידיעה שחלק מכם לא תסכימו איתי.

            1. אז אתה טוען שמדובר בשם מוצלח לפוסטים שלי?

  3. הווריורס היא אחת מכמה קבוצות שיהיה מאד מעניין לעקוב אחריהן העונה. בתור שלב ראשון אתה צריך לשאול את עצמך כמה מהשחקנים שראית שם בסרטון יהיו על הפארקט עבור הווריורס העונה. התשובה היא מעט מאד מה שאומר שלקר בהחלט מצפה משימה לא פשוטה העונה.

  4. אשמח לשמוע על סמך מה אתה קובע שתייבול קלעי קאץ' אנד שוט טוב מאד. אם החלק של ה -3 היה עניין בטוח אצלו הוא היה נבחר הרבה יותר גבוה. כרגע זה סימן שאלה גדול.
    קייל גאי בודאי לא יבוא לידי ביטוי מהר בסקרמנטו. כשחקן טו-וויי זה אולי יקרה בהמשך העונה.

  5. יופי של טור רותם, ושפתך נהייתה בוגרת לחלוטין.
    אנטי מסכים בקשר להאנטר.
    גם לי המילה טעיות היא חדשה. אז אני לא מבין את ההגיון שבשם הטור. אשמח להסבר.
    והם "פלאש ברת'רס" לא 'סלאש'

  6. אני מבין שאתה בן 12 והתחלת לראות כדורסל לפני 4 שנים. או שזה היה 2k? משהו כזה.
    נחמד מאוד. כולם מתחילים איפשהו. גם גמדים נולדו קטנים.
    רק מה, תעשה שיעורי בית, טיפהלה. ועוד עצה – רד מהסוס של גולדן סטייט. הוא מת וגורם לך לכתוב דברים מגוחכים. לא כתבת רק לפני יום בערך:
    "קשה מאד להאמין שהווריורס תצליח לשחק את 'משחק הווריורס' ללא שניים משלושת שחקניה הטובים ביותר"? אז מה נשתנה? זה התפקיד שלך, כן, להסביר.
    ווילי קולי סטיין למשל. מאיפה הדברים האלה, שאפילו אמא שלו לא אומרת עליו?
    אתה יודע שהוא מן הגרועים בליגה בתפקידו? אחוזון 10 מלמטה בחסימות, 19 בהגנת פרימטר, הכי טוב בערך זה 30 בהגנת מהשתיים? ואיזה מומחה פיקנרול?
    בכלל, קבוצה בלי דוראנט, איגואדלה, ליבינגסטון, וקליי תומפסון. קליי שיחזור אם בכלל אחרי פציעה כמו של קאזינס… מי אמר שיחזור עד האולסטאר? ומאיפה זה בא?
    שמע, הכל מעיד על חורבן. לכן: מה הנימוקים לתחזית שלך? אהדה לסטף מילדות זה נחמד כאמור, לא מספיק. מה? ההגנה של ד'אנג'לו ראסל? יכול לחבור לקולי סטיין בערך, אופס, הנה הם באמת ביחד!
    כותב לך בחביבות. סתם לכתוב טור זה לא לעניין, ולפעמים רצוי לא להיכנס לזה בכלל. קח את זה כטיפ. סבבה? סבבה. ויאללה סטף!!

    1. נכון שקרול אנטוני אינו ממלא את התקוות שתלו בו, אבל הוא גם לא אחד מהגרועים בתפקידו בליגה. הוא בעכרך באחוזון ה-65-70.
      אבל היום תראה את קרל-אנטוני ערום ב'מעורב' שלי!
      (אגב, רועי ויינברג התחיל בגיל 10. גם רותם יתבגר אבל בינתיים הוא עושה עבודה מצויינת. ואגב, זה עבר ביקורת של אחד העורכים.)

  7. אני נהניתי לקרוא את הטור שלך ואני מקווה שתמשיך לכתוב ותתעלם מתגובות קטננויות. חוץ מזה, לדעתי דיאנדרה האנטר פחות שייך בטור כי הוא בחירה גבוהה. ברור שהבחירות הגבוהות יהיו חלק מרוטציות, היית גם יכול באותו מידה על זאיון ובארט.

  8. זו אכן נקודה מעניינת ומסקרנת –
    איך ייראו גולדן סטייט בשנה הקרובה.
    .
    בצד ההתקפי, הנקודות העולות בפוסט נכונות.
    קאולי סטיין אכן משחק לא רע בכלל את הפיק אנד רול. בעונה בה סוף סוף הוא שיחק לצד רכז אמיתי, הוא נתן תפוקה בהחלט סבירה בהתקפה.
    דאנג'לו ראסל הוא אכן שחקן שמניע היטב את הפיק אנד רול,
    ואני בהחלט יכול לדמיין התקפה נהדרת שלו לצד קרי וגרין, וזה עוד לפני שמכניסים את חזרתו של קלי למשוואה.
    מצד שני, אכן חסרה ההתייחסות להגנה. לא ראסל, ולא קאולי סטיין, הם מגנים טובים, סבירים, או אפילו בינוניים. וזה אומר שעל קר מוטלת משימה לא קלה בכלל –
    לשלב את כל החלקים החדשים, וליצור הגנה קבוצתית סבירה.
    .
    כאמור, משעמם במפרץ, לא יהיה.
    .
    תודה, רותם.

    1. +1
      אין להם אף שחקן נורמלי בעמדה 3 עד שקליי יחזור וגם אז במידה והם יגיעו לקרבות פלייאוף מול קבוצות L.A. מי ישמור על קוואי ועל לברון.
      .
      תודה רותם אחלה טור.

    2. זו השנה שבה גרין ימתח (גם מילולית) לקצה היכולת ההגנתית שלו. אולי באמת עשה חכם כשחתם על החוזה הגדול עכשיו.

  9. גם אני, כמוך, "בעד" הלוחמים, אבל השילוב בין נטישת דוראנט לאובדן איגי ופציעת קליי הופך את המשימה מ"התאמות כאלו ואחרות", לכמעט אוברול שלם, וזה יהיה קשה ויקח זמן, בשני צידי הפרקט. מבחינתי, אם יצליחו לשלב את דאנגלו, ולהחזיק הגנה סבירה, כבר עשו את שלהם השנה.
    .
    תודה רבה רותם.

  10. מעניין מאוד, תודה רבה
    מסכים שהגולדן שווים מעקב השנה, ביחד עם כל הסיבות שציינו לפניי. סוג של מבחן חדש לגמרי לקר, שעד כה התמודד עם אתגרים אחרים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט