סיכום היום הראשון ופריוויו ליום השני של שלב הבתים השני במונדובסקט! / דור בלוך

סיכום היום הראשון ופריוויו ליום השני של שלב הבתים השני במונדובסקט! / דור בלוך

אז NBA זה לא, והפורמט הוא מוזר כמו שרק פרנסי פיב"א מסוגלים להמציא (אלוהים שיתנו כבר לאמריקאים לנהל את כל הספורט וגמרנו, מה זה השטויות הלאה), אבל המונדובסקאט בתצורתו של 32 נבחרות הוא טורניר מרתק שנותן חלון ראווה והזדמנות לשחקנים ונבחרות שלא קיבלו הזדמנות כזאת בעבר, והכדורסל ירוויח מכך, הארגון נפלא, וכאשר נגיע לשלבים המאוחרים אפשר לצפות שכבר הרמה תעלה, כאשר ההברזה רבתי בנבחרת ארה"ב סידרה לנו טורניר תחרותי ושווה כוחות שבו אפשר לדמיין 5 או 6 נבחרות זוכות בסופו של דבר בזהב.

אז נתחיל עם סקירת משחקי היום הראשון של הסיבוב השני, וברשותכם נתעלם ממשחקי הדירוג על מקומות 17-32. רק לשם התזכורת, 16 הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים בבתים הראשונים המשיכו לשלב הבתים השני וגררו איתן את התוצאות מהסיבוב הראשון.

בית I:

פולין 79 (0-4) – רוסיה 74 (4-2):

ניצחון חשוב לפולנים במשחק שבו דווקא הרוסים פתחו טוב יותר והובילו 16-22 ברבע הראשון כאשר ההתקפה הפולנית התקשתה מאוד, המשחק התאזן כשהרוסים שומרים על יתרון קטן אבל ברבע הרביעי היו אלה הפולנים שנטלו את היוזמה, קלעו 26 נקודות ברבע במשחק שככלל שוחק בסקור נמוך, והשיגו את הניצחון. לפעמים המשחק מוכרע על קו העונשין וזה היה אחד מאותם המקרים. הפולנים קלעו 35 מ-38 נפלא מהקו בעוד הרוסים מסיימים עם 13 מ-19 בלבד.

חוסר היכולת שלהם ללכת לקו והאחוזים הנמוכים שלהם כשכבר הגיעו לשם היו סיבה מרכזית להפסד במשחק בו שתי הקבוצות קלעו רע מאוד מהשדה.

אדם ווז'ינסקי סיים עם 18 נקודות כולל 9 מ-10 מהקו ופוניטקה מקובאן הוסיף 14 וגם 9 ריבאונדים. עבור הרוסים קולגין סיים עם 21, ביום חלש במיוחד של ויטלי פרידזון שסיים עם 0 מ-3 מחוץ לקשת ו-6 נקודות בלבד.

ארגנטינה 87 (0-4) – ונצואלה 67 (4-2):

ונצואלה הפתיעה בכך שהגיעה לשלב הזה, ו-25 נקודות בלבד שקלעה במחצית הראשונה הבהירה שהיא אכן לא שייכת אליו אלמלא השיטה המוזרה של פיב"א.

ארגנטינה שלטה במשחק לכל אורכו, ולא התקשתה לנצח את יריבתה ליבשת. דניאל דק מריאל מדריד קלע 25 ב-27 דקות למנצחים, לואיס סקולה הוותיק הוסיף 15. מייקל קררה המשחק במקסיקו היה היחיד שבלט בשורות הונצואלינים כשקלע 19 נקודות ב-19 דקות.

בית J:

סרביה 90 (0-4) – פורטו ריקו 47 (4-2):

כשהנבחרת שהכי הרשימה עד כה פגשה את הנבחרת הכי פחות מרשימה מבין כל אלה שעלו ככה זה נראה, והסרבים לא שיתפו אף שחקן מעל 21 דקות בעוד אחד מאותם המשחקים שלא מוסיפים כבוד לאליפות.

בייליצה קלע 18 למנצחים ובובאן מריאנוביץ' הוסיף 16, במשחק שבו הסרבים קלעו ב-75% ל-2. בצד השני, דוד הוארטס קלע 11 למפסידים שזרקו 2 מ-24 לשלוש.

ספרד 67 (0-4)– איטליה 60 (4-2):

שאיפות העליה של איטליה ספגו מכה קשה עם ההפסד הזה במשחק שהיה בר ניצחון עבורם. איטליה עם משחק קבוצתי נאה עלתה ל-5-15 בפתיחת המשחק. הספרדים חזרו באופן כמעט מיידי והתפתח משחק צמוד ומתוח שלא התעלה לרמה גבוהה, בוודאי בצד ההתקפי.

הרננגומז הוביל את המנצחים עם 16, ריקי רוביו הוסיף 15, מארק גאסול היה איום ונורא עם 2 בלבד ב-1 מ-6 מהשדה. בצד השני האיטלקים יבכו על ערב נוראי של בלינלי שסיים עם 0 מ-6 משלוש ו-3 מ-16 מהשדה. למעשה, היחיד שפגע בצד ההתקפי אצל האיטלקים היה גלינרי עם 15 באחוזים טובים ודטומה עם 12 שכאמור לא הספיקו.

ולמשחקי שבת:

בית K:

ברזיל (0-3) – צ'כיה (1-2) (11:30):

ננו גינצבורג עשה כבר מעל ומעבר כשהדהים את הטורקים שכמעט וניצחו את האמריקאים על מנת להגיע לשלב הזה, אבל הצ'כים שלו יקוו להמשיך להפתיע הפעם מול הברזילאים שעשו שלב ראשון מרשים כשהם, כמו האוסטרלים, נשענים על וטרנים, וגוברים על מונטנגרו, יוון וניו זילנד.

אולי ההבדל הגדול בין הקבוצות הוא התרומה מהספסל. בעוד הברזילאים נהנים מ-46 נקודות מהמחליפים, הצ'כים נשענים בכבדות על סטורינסקי המצוין, ומקבלים תרומה של 25 נקודות בלבד מהמחליפים.

ארה"ב (0-3) – יוון (1-2) (15:30):

אחרי שנחלצה מכמעט הפסד מול הטורקים, האמריקאים פרקו את העצבים על היפנים האומללים, וכעת עומדת מולם יוון, שבעצמה כשלה במשחק צמוד כשהפסידה לברזילאים במשחק בו הובילה לאורך רוב המשחק. זה יהיה המשחק המרכזי של היום ויהיה מעניין לראות כיצד היוונים שמאוד לא הרשימו עד כה בטורניר, ישתמשו במי שהוא לטעמי השחקן הטוב ביותר שהגיע לטורניר הזה, ומנגד מה מכין לו פופוביץ' והשחקנים שלו.

יוון סובלת מבעיה דומה לזו ממנה סובלת מילווקי – בגלל שכרגע יאניס אינו איום בקליעה, סגירת החדירה שלו הופכת אותו להרבה פחות מאיים. גרוע מכך – ליוון אין קלעים יציבים מסביבו כך שגם הניסיון לשים אותו ב-5 לא מבטיח בהכרח הצלחה כי ניתן להשתמש בפתרון הדאבל טים.

האמריקאים ימשיכו לחפש את האלפא-דוג והזהות של הנבחרת סגל ג' שלהם שהגיעה למונדובסקאט ואנחנו נמשיך לנסות להבין האם הנבחרת הזאת היא באמת האנדרדוג שמדברים עליו, או שטייטום וחבריו הם עדיין הקבוצה לנצח.

בית L:

אוסטרליה (0-3) – הרפובליקה הדומיניקנית (1-2) (11:00):

אוסטרליה מסתמנת כאחת מהמועמדות לזכייה בטורניר הזה. אחרי ניצחון בהכנה על ארה"ב, היא שמרה על מאזן מושלם בשלב הראשון כולל ניצחון יוקרתי על ליטא. האוסטרלים קלעו 92 נקודות למשחק לעומת 69 בלבד של הדומיניקנים. עם שורה של וטרנים מה-NBA כמו מילס, דלבדובה ובוגוט, האוסטרלים לא אמורים להתקשות מול הדומיניקנים שגברו על גרמניה וירדן והובסו על ידי צרפת על מנת להגיע לשלב הזה.

צרפת (0-3) – ליטא (1-2) (15:00):

אחרי ניצחון קשה על גרמניה, הצרפתים פירקו את ירדן והרפובליקה הדומיניקנית כדי לעלות עם מאזן מושלם לשלב השני, בעוד המאזן המושלם נמנע מהליטאים עם הפסד לאוסטרליה לאחר ניצחונות על קנדה וסנגל. לכאורה, צרפת מגיעה כפייבוריטית, אבל לטעמי ליטא עוד לא הראתה את כל מה שיש לה ואם סבוניס ו-ולנצ'יונס יגיעו ביכולת שמצפים מהם בבית, צפוי לנו משחק צמוד ומרתק כאשר מבחינת הליטאים זה ממש משחק של להיות או לחדול.

לפוסט הזה יש 129 תגובות

  1. תודה דור. משחק מסקרן מאד בין ארה"ב ליוון.
    ואמן ואמן על המשפט הראשון שלך. פשוט לא להאמין איך פיב"א ממשיכה לחזור על השטויות האלה בלי לתקן. ועכשיו גם משחקי הדירוג המטומטמים האלו, שקובעים אם נבחרת תסיים במקום ה-18 או ה-26.

  2. דור
    מה טייטום עשה בטורניר עד כה שמצדיק בכלל שתכתוב טייטום וחבריו?
    תן לי משחק אחד בו הוא הראה ששווה בכלל להזכיר כאילו הוא מין מנהיג כזה.
    עם כבר אז קמבה או בראון וחבריו.
    לא טייטום ולא מיטצל סיפקו עד כה משחקים שייזכרו.

  3. הצ'חונים עושים מהברזיליאנים קוסקוס
    עונש על שריפת האמזונס.
    השריפות האלה לא מעניינות לא נהנתניהו ולא את טראמפ
    🙁

      1. אתה עוד רוצה הסבר אחרי איך ששיבח את הנשיא הברזילאי?
        אני כל הזמן מנסה לשכנע את עצמי לעזוב הכל פה ולטוס לברזיל לנסות להילחם שם בשריפה המכוונת הזו.
        הם הורגים את הריאות היבשתיות וישארו רק הריאות הימיות ובעיקר הפיטופלנקטון. אתה קולט בכלל איך זה ישפיע על האטמוספירה של הילדים והנכדים שלך?

        1. דוק אני מבין אותך אבל אנחנו בורים ותכלס מה אכפת לנו מה יהיה אחרי הנכדים והנינים? כסף קונה הכל. גם פה פעם היה ירוק היום הכל ביניינים. הגיעו גם הקבלנים לאמזונס או מה קורה שם?
          אני מבין אתה ביולוג ומבין את חשיבות הטבע אבל ראשי ממשלה רוצים כסף וכוח הטבע מעניין להם אתה יודע את מה

          1. לזה בעצם התכוונתי ולכן שירבבתי את שמו של הנהנתן.
            האמת היא שזכותו להיות נהנתן כמו שזכותי לקרוא למי שמעשן סיגרים ושמפניות וורודות בעשרות או מאות אלפי שקלים שהוא מקבל מחברים נהנתן. זה לא שהוא ראש ממשלה רע רק שאני מצפה ממנהיג שיהיה קצת יותר צנוע (בגין, גולדה ועוד בודדים) בחייו הפרטיים אבל אין לי זכות להגיד לו מה לעשות.

        2. דוק, כבר מעל 80 שנה שורפים את האמאזונאס, עכשיו יש יותר מידע זה הכל. וכן בולסונארו מנייאק בן זונה מושחט בול כמו החברים הנהנתנים שלו. רוצה לעזור תפסיק לצרוך מוצרים מחברות שנהנות מהפגיעה באמאזונאס. אנחנו נמצאים בעולם שנשלט על ידי שמעונים למיניהם, אגו מאנייקים בורים ורודפי בצע. אין לילדים ולנכדים שלנו כל סיכוי נגד הטמטום הקפיטליסטי הזה. רוצה לעזור תשתול עצים, תפחית צריכה תעלה במחיזור ובעיקר תחנך את האומה השימעונית. בתור מי שעזב את ישראל לפני עשרים שנה אני יכול להגיד בוודאות שאתם מדינה מטונפת, ומפגרת. תתחילו לדאוג לסביבה שלכם קודם כל, ואז תטיפו מטסר לאחרים. אוף איזה עתיד קודר, ואנחנו בכלל בהופס.

  4. כיף לצפות בקבוצה של נאנו עושה הכל נכון ולמרות פציעה של שחקן שנראית זהה לחלוטין לזו שהיתה לוואי בספרס.

  5. 1. אם יוון מנצחת את ארצות הברית הבית מתאזן לגמרי, אבל לרוע מזלם הייתה כבר את טורקיה להדליק את נורות האזהרה אצל האמריקאים. היוונים
    לא נראו טוב באליפות למעט מול מונטנגרו (שהפסידו לכולן בבית המוקדם), ככה שאני מאוד אופתע אם הם יצליחו לנצח את האמריקאים.

    2. אגב, ונצואלה עלתה כי סין המארחת הוגדרה כראש בית, מה שנתן לפולין להיכנס לטופ 8, לא בגלל השיטה המוזרה. האם צריך להגדיר מארחות כראש בית זו כבר שאלה אחרת.

    3. הניצחון של צ'כיה חצי העלה אותם לשלב הבא. אם האמריקאים מנצחים היום אז הם ישחקו מול יוון בסיבוב הבא כשליוונים אין על מה לשחק, ורק במקרה של הפסד וניצחון ברזילאי על ארצות הברית הם יודחו. אם היונים מנצחים היום אז המשחק הבא יהיה מול יוון יהיה על מלחמה על הסיבוב הבא.

  6. בראון אתלט נפלא ושומר טוב וקולע לא רע בכלל עם ימים מצויינים לצד ימי בררה. לפעמים הוא עושה שטויות מעציבות במיוחד לאוהדי הסלטיקס. נראה שהאמריקאים יגיעו מהר לקו היום האם האחוזים שם יהיו טובים?

  7. מה פלמלי עושה על המגרש חוץ מכלום ושום דבר?
    לא היה עדיף להעיף אותו ולתת ביטחון לקוז? טפשי שהוא פרש ובמקומו יש כזה נגר…

  8. והנה בראון עם 50% מהקו בגלל ראייה לא טובה.
    הוא על תקן ספק גארד ספק 3D.
    איך אפשר לסמוך על קליעה כזו?

    1. סמארט עשה עכשיו 3 מ 3 מהקו. גם 2 מ 3 היה מתקבל בהבנה.
      בראון קונסיסטנטית לא מסוגל לתת מספיק ימים טובים מהקו כמתבקש מגארד ואני לא מדבר על 90 או 80 אחוז…

  9. עם שני בולדוגים סמארט ווייט על המגרש אין ליוונים סיכוי. השניים האלה כמו קרציות הורגים את היוונים המוגבלים.

  10. לא משנה כמה ארוך יאניס וכמה הוא מפלצת אתלטית. אינטליגנצית משחק זה משהו שאין לו וגם לא יהיה. רחוק שנות אור מהגדולים בליגה.
    לברון, קובי ודומיהם היו מוציאים את הדרך לתרום בנקודות ולהכתיב את צורת המשחק של קבוצתם. יאניס לא קרוב אפילו.
    אין ספק, שחקן מדהים, שסגנון המשחק בנ.ב.א מבליט את סל הכישורים שלו (בעיקר בעונה הסדירה), אבל אני לא חושב שהוא יחשב כאחד מגדולי המשחק.

  11. דרק ווייט עם 7 מתוך ה-16 של ארה"ב ברבע.זה יפה לראות את הנעת הכדור של האמריקאים, אבל הם לא יכולים רק לחדור ולהוציא לשלשות. לא כל כך מבין את זה. לפופ יש בס"א חצי מהשחקנים שזורקים מחצי מרחק בנ.ב.א

  12. השחקן שהכי מפתיע אותי לרעה בנבחרת האמריקאית זה דונובן מיטצל, התקפית והגנתית.
    ועכשיו גם הדנק המסטול והמפוספס של בראון. אולי החטאת הטורניר? איפה שאקטין?

  13. הייתה שם אי שריקה מעוררת מחלוקת עם נגיעה של גובר בטבעת, מה שהיה נותן לליטאים 2 נקודות – השופטים ברחו מהר לחדר ההלבשה… חחחח

  14. מרגיש לי כאילו האליפות הזו מוציאה הרבה אוויר מהפרוספקטים של בוסטון. מרגיש כמו עוד רול פליירס בליגה, כלום מעבר

    1. חוסר יציבות
      כרגע לא עוברים חצי גמר אבל אולי יתחברו ויפתיעו עם החברמניות של קמבה והצעקות בטורקית של אנס.
      שני הפרוספקטים רחוקים מלהרשים.

      1. הוא קורע…
        יש אחים פחות מוצלחים לאחים כוכבים, זה סיפור עצוב ומוכר, היי סת'. אבל זה משהו אחר.
        הוא בכלל הטמפרינג של הלייקרס ליאניס…

  15. 53-69 זה 64-83 ב NBA… בדיחה. מילא יוון, אין שם כלום חוץ מאח של יאניס. אבל האמריקאים??
    ברינג און דה ג'וקר!
    .
    ד"א שדדו את ליטא. למרות שננדו סופסוף הופיע… המשחק של הטורניר עד עכשיו.
    מי זה מצ'וליס ולמה דווקא הוא זורק מהשלוש?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט