ראיון מיוחד עם רונן גינזבורג לקראת המשחק הגורלי של נבחרת צ'כיה הבוקר / יניר רובינשטיין
photo credit: CBF/Vaclav Mudra

ראיון מיוחד עם רונן גינזבורג לקראת המשחק הגורלי של נבחרת צ'כיה הבוקר / יניר רובינשטיין

מתי: היום 11:30 בבוקר, צ'כיה – טורקיה (ספורט 5+לייב).

תמצית: לטורקיה וצ'כיה מאזן זהה עד כה: ניצחון על יפן והפסד לארה"ב, כך שזהו משחק על המקום השני והעפלה לשלב הבא. עלייה של צ'כיה תהייה כמעט סנסציה.

לאחר הארכה, שריקות גבוליות ביותר, ארבע החטאות עונשין רצופות של טורקיה במהלך 0.9 שניות (האם זהו שיא?), ובקיצור אחד מסיומי המשחקים הבלתי-שגרתיים ביותר שראיתי לאחרונה, ארה"ב ניצחה בשיניים את טורקיה 92-93 והשאירה את צ'כיה בתמונת ההעפלה.

רונן גינזבורג (לכתבה מקיפה על גינזבורג לחצו כאן) יכול להפוך למאמן הישראלי הרביעי בהיסטוריה שעובר את השלב הראשון באליפות העולם בכדורסל. יעקב שאלתיאל הביא את נבחרת ישראל למקום ה-8 מתוך 12 נבחרות באליפות העולם ב-1954 בברזיל, צבי שרף הגיע עם נבחרת ישראל ב-1986 למקום ה-7 מתוך 24 באליפות שהתקיימה בספרד (ההישג הטוב ביותר של הנבחרת בכל הזמנים, עם הנבחרת האגדית שכללה את מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י והווארד לאסוף), ודיוויד בלאט הגיע עם נבחרת רוסיה (ומוזגוב) ב-2010 למקום ה-7 מתוך 24 באליפות שהתקיימה בטורקיה.

אתה המאמן הישראלי הרביעי בהיסטוריה (שאלתיאל, שרף, בלאט) להגיע לאליפות העולם. איך ההרגשה להיות במעמד הזה?

לא חשבתי על זה, אבל זה מחמיא מאוד ושם אותי ברשימה מכובדת של מאמנים, אז אני מרגיש גאה על כך. לא ידעתי.

איך אתה רואה את המצ'-אפ עם הטורקים?

הטורקים אחת הקבוצות הטובות באירופה. הם מאוד מנוסים עם שלושה שחקני נ.ב.א. וכל היתר שחקני יורוליג. הם קבוצת קליעה מצויינת ומאוד מאוזנים בעמדות הפנים והחוץ. אין ספק שאם אנחנו רוצים לנצח ולהתחרות איתם שווה אל שווה, אנחנו צריכים לחפות על החסרונות שלנו מולם בעיקר בגודל ובאתלטיות ומצד שני לשחק את הסגנון שלנו שזה קודם כל משחק ריצה עם כניסה מהירה למעברים. אנחנו צריכים גם לחפות על הבעיות המובנות שלנו בהגנה.

האם זהו המשחק החשוב ביותר שלך בתור מאמן נבחרת צ'כיה?

אני חושב שהיו לי כמה משחקים חשובים עם צ'כיה בעבר וזה עוד אחד מהם. כמובן שניצחון ייחשב כהפתעה גדולה באירופה ולשם אנחנו מכוונים. נקווה להצליח.

תודה רבה. המון בהצלחה.

תודה.

במשחק הראשון הפסידה צ'כיה לארה"ב כצפוי, אך התאוששה מול יפן לניצחון משכנע. במסיבת העיתונאים לאחר המשחק הפלאח פופ הרעיף שבחים על הנבחרת הצ'כית:

"הם מבינים טוב מאוד מה מצליח במשחקים מהסוג הזה, בטורניר כזה. הם הפסידו את המשחק אבל המאמן צריך להרגיש טוב עם המאמץ וההוצאה לפועל העקבית שהקבוצה שלו מראה. הרגשתי צורך לומר לו זאת [באופן אישי], זה היה נהדר."

והיה נידמה שהטורקים לקחו מתוכנית המשחק של גינזבורג כמה רעיונות חשובים שאותם יישמו נגד האמריקאים (מאמץ גדול למנוע משחק מעבר, חילופים רבים, איזורית ו-mixzone ושלל הגנות שבלבלו את האמריקאים במשחק העומד).

בינתיים הנבחרת הצ'כית מרשימה מהשלוש (44.2% שממקם אותה במקום ה-5) לעומת רק 36% של טורקיה, אך מנגד איומה מהקו. לגבי הסטטיסטיקה האחרונה, צ'כיה יכולה להתנחם שגם טורקיה בתחתית הטבלה באחוזים מהקו (קרוב ל-60%) ובשליש התחתון במספר ניסיונות למשחק (14). כמו שראינו אתמול, החולשה מהקו הפסידה לטורקיה את המשחק נגד ארה"ב.

ההגרלה של צ'כיה היא כמעט ללא ספק הקשה ביותר שיכלה לדמיין: צ'כיה שובצה לדרג ה-3 (מתוך 4) ולכל בית מוגרלת קבוצה אחת מכל רמה. האופציות לדרג 1 היו ארה"ב, סין, ספרד וצרפת וארה"ב הוגרלה, האופציות לדרג 2 היו טורקיה, פורטו ריקו, ונצואלה והרפובליקה הדומיניקנית וטורקיה הוגרלה, והאופציות לדרג 4 היו יפן, ירדן, טוניסיה וחוף השנהב ויפן הוגרלה. יפן היא הקבוצה היחידה מהדרג שלה שיש לה שני שחקני NBA (רוי האצ'ימורה ויוטה ואטאנאבה), למעשה יותר ממה שיש לצ'כיה (סאטורנסקי בלבד). לגבי דרג 1, אין מה לדבר, ולגבי דרג 2 על הנייר טורקיה החזקה ביותר לדעתי, במיוחד בהתחשב בכך שחלק מהסגל היה שותף למדליית הכסף ב-2010 בטורניר שאירחה בביתה.

יתרה מכך, ה-MVP של היורוליג, הצ'כי יאן וסלי, פצוע ולא משתתף בתחרות, כך שאין ספק שצ'כיה מגיעה למשחק המכריע נגד טורקיה על העלייה עם נחיתות. שחקן מכבי ת"א, סקוטי ווילביקין, צפוי להיות כשיר בצד הטורקי לאחר שהחמיץ את המשחק הראשון בטורניר בעקבות פציעה באצבע אך שותף מהספסל במשחק השני והיה משמעותי עם כמה שלשות נהדרות וטראש טוק וכמעט דאבל-T עם ג'ו האריס. הקו האחורי של טורקיה כולל גם את ג'די אוסמן מקליבלנד ופורקאן קורקמאז מפילדלפיה. וכמובן, בקו הקדמי, מנהיג הקבוצה ארסאן איליאסובה בן ה-32 ממילווקי.

המנצחת תשובץ בשלב השני יחד עם ארה"ב בבית עם שתי הראשונות בבית המקביל הכולל את מונטנגרו, יוון, ניו זילנד וברזיל. כל קבוצה תשחק שני משחקים, אחד נגד כל אחת מהעולות מהבית המקביל, ושתי הראשונות יעפילו לרבע הגמר שם יתמודדו נגד, ככל הנראה, אחת מ: קנדה/אוסטרליה/ליטא.

משחקים נוספים / רועי ויינברג

15:00-יוון-ניו זילנד (ספורט 5+). המנצחת עולה בקרב בין שתי נבחרות טובות. יוון הפתיעה כשהפסידה בנקודה לברזיל נהדרת שהצליחה לשתק את יאניס היטב ועצרה אותו על 13 נקודות ב-3 מ-7 מהשדה. גיורגוס פרינטזיס, ניק קלאת'ס וקוסטאס סלוקאס הותיקים מובילים נבחרת לא מרשימה עד עכשיו.

הם פייבוריטים ברורים מול ניו זילנד שניצחה את מונטנגרו והפסידה גם כן לברזיל. קורי וובסטר ואייזק פוטו נותנים טורניר טוב עד עכשיו וינסו לתת משחק טוב בשביל לחולל סנסציה ולהשאיר את הנבחרת של השחקן המצטיין באן.בי.איי בשלב הבתים. הם האנדרדוג.

15:30-ארצות הברית-יפן (ספורט 5). האמריקאים שיחקו רע מול טורקיה וניצחו על חודה של נקודה הודות להחטאות עונשין מרובות של הטורקים בהארכה. הם הבטיחו את המקום הראשון בבית, כך שבמשחק זה יכול להיות שנראה את פופוביץ' נותן מנוחה לכמה שחקנים ומנסה לראות איך חלק משחקני הספסל, במיוחד ברוק לופז ודריק וויט, משתלבים במשחק הבין לאומי.

14:30-ליטא-אוסטרליה (5 סטארס). משחק חסר חשיבות בין 2 נבחרות נהדרות שהבטיחו את השלב הבא. יהיה מעניין לראות איך הליטאים ישחקו עם צמד הגבוהים שלהם מול אוסטרליה שמציגה גבוהים עם הגנה חזקה בדמות ארון ביינס ואנדרו בוגוט.

15:30-צרפת-הרפובליקה הדומיניקנית. הרפובליקה הדומיניקנית הפתיעה את גרמניה והבטיחה עלייה לשלב השני. הם פחות איכותיים מצרפת אבל הציגו הגנה טובה עד עכשיו במשחק שיכול להיות צמוד יותר מהציפיות.

10:30-קנדה-סנגל (ספורט 5).

11:00-ברזיל-מונטנגרו.

11:30-גרמניה-ירדן.

סיכום היום הקודם:

אנגולה 84-הפיליפינים 81.

חוף השנהב 63-פולין 80.

פורטו ריקו 67-תוניסיה 64.

ניגריה 108-דרום קוריאה 66.

סרביה 92-איטליה 77. בוגדן בוגדנוביץ' קלע 31 נקודות (6 מ-11 מהשלוש) עם 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. גלינארי קלע 26 נקודות עם 8 ריבאונדים למפסידים.

סין 59-ונצואלה 72.

ארגנטינה 69-רוסיה 61. קאמפזו קלע 21 נקודות עם 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים.

ספרד 73-איראן 65.

שלב הבתים השני:

בית ט': ארגנטינה, פולין, ונצואלה, רוסיה.

בית י': סרביה, ספרד, איטליה, פורטו ריקו.

בית י"א: ארצות הברית, ברזיל, צ'כיה/טורקיה, יוון/ניו זילנד.

בית י"ב: צרפת, ליטא, אוסטרליה, הרפובליקה הדומיניקנית.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פיב"א כזה ארגון קיקיוני – מזל שיש את פיפ"א לפרספקטיבה.
    לא מספיק ש"ההגרלה" דאגה שלסין היה בית פתטי שהיא לא הצליחה לצאת ממנו אז גם בהמשך סידרו להם הגרלה נוחה. עכשיו אחת מאיטליה ספרד וסרביה לא תהיה ברבע הגמר.

    1. בכלל השיטה דפוקה. תעשו ארבעה בתים של שבע נבחרות וכל קבוצה תשחק שש במוקדמות. ככה נראה גם קצת פחות נבחרות שמקומן לא כאן.

    2. אם פיב"א היו יכולים היו 80 נבחרות שמשחקות 11 סיבובים שמתוכן 64 יעלו לשלב הבתים.
      בשלב הבתים היו שמחים לעשות סדרות של 7 משחקים (להקל על האמריקאים שרגילים לשיטה).
      את הגמר הם יעשו פיינל-פור
      למה ? ככה
      🙂

      1. בדיוק 😂😂😂

        הם גם לא יודעים למתג ווי אר אול וויטנס. תביא את האמריקאים ופתאום תגלה שאסור לשמור ולעשות כלום. יאניס יתחיל להכניס מרפקים לחזה ולהעיף שחקנים עם הידיים ויביאו לו אנד וואן. הם עוד לא שם 😂😂

        1. אגב איך זה עובד בסיבוב השני? איטליה סוחבת את ההפסד לסרביה? תשחק נגדה שוב?
          נראה לי שספרד תפסיד לאיטליה ותישאר בחוץ

            1. לסוחבת

            2. אוקיי, אז כל אלה שסוחבות הפסד חייבות לנצח את שני המשחקים שלהן למעשה

            3. לא בהכרח אבל זה די הופך את הפורמט למטומטם.

            4. אם כבר אתה יוצר בתים חדשים אז תיקח קבוצה אחת מכל בית לא שתיים.

    1. הוזכר כמה פעמים (להבנתי אפילו סרב פעם אחת למכבי באמצע העונה), אך בעיקר התייעצו איתו בבחירת מאמנים זרים לקבוצות.
      בכל מקרה הוא ציין שבשלב הנוכחי בקריירה שלו הוא פחות מעוניין לחזור לישראל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט