אירועי דיומא – 03.09.2019

היום – קטע הנג"ש בוואלטה ושלושה משחקים נהדרים באליפות העולם בכדורסל.

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות העולם בכדורסל – מחזור 2:

המשחק המרכזי: 15:30-ארצות הברית-טורקיה (ספורט 5).

הבחירה בינו לבין משחקים אחרים היום קשה, אבל כאתר כדורסל אמריקאי נבחר במשחק של הנבחרת של פופוביץ'. הם שיחקו כדורסל טוב נגד צ'כיה, אבל טורקיה מוכשרת בהרבה. הצ'כים, עם קו קדמי דליל, הצליחו לקחת 38 ריבאונדים לעומת 40 של הפסים והכוכבים. מחסור בבוקס-אאוט יכול להבטיח לא מעט דקות לברוק לופז הערב.

השאלה הגדולה היא כיצד האמריקאים יתמודדו עם ארסן אליאסובה המצויין מהבאקס, אחד משני הכוכבים של הנבחרת הטורקית. על צ'די עוסמאן סביר שנראה את דריק וויט או מרקוס סמארט, אבל אליאסובה היה האיש המרכזי נגד יפן. ההתמודדות שלהם מולו תהיה סימן מקדים לשמירה על הגבוהים המצטיינים של נבחרות אחרות, מה שהופך לבד את המשחק למעניין.

משחקים נוספים:

10:30-אוסטרליה-סנגל (ספורט 5). האוסיז שיחקו כדורסל נהדר במשחקי ההכנה ונגד קנדה. הם לא אמורים להתקשות מול סנגל שהפסידה ב-54 נקודות, 101:47, לליטא. בלואו-אאוט.

11:00-מונטנגרו-ניו זילנד. ניו זילנד נתנו פייט לא רע בכלל לברזיל במשחק המוקדם ויכולים לחלום על המקום השלישי, אבל בשביל זה יצטרכו לעצור את ניקולה ווצ'ביץ'. יוון עשו את זה טוב במשחק ביניהן, אבל לא בטוח שיש לניו זילנדים את האיכות הנדרשת בקו הקדמי לשם כך.

11:30-הרפובליקה הדומיניקנית-גרמניה. הדומיניקנים ניצחו את ירדן, הנבחרת החלשה בבית, בזמן שהגרמנים הפסידו לצרפת למרות משחק טוב של דניס שרודר (23 נקודות ו-8 אסיסטים) מאוקלהומה. משחק שאסור למנשאפט האירופאיים להפסיד.

11:30-יפן-צ'כיה (ספורט 5+לייב). שתי הנבחרות החלשות בבית האמריקאי. צ'כיה מאומנת יותר טוב, אבל ליפן יש כישרון גדול בדמות האשימורה. משחק שיכול להיות צמוד בין 2 נבחרות שככל הנראה לא יעלו.

14:30-ליטא-קנדה (5 סטארס). משחק שאסור לקנדה להפסיד, אחרי ההפסד הצמוד לאוסטרליה. קורי ג'וזף ובירץ' שיחקו לא רע בהפסד, אבל לא ברור איך בירץ' יתמודד עם סאבוניס ו-ואלניוצ'אס שזכו להפרדת דקות כמעט מלאה במשחק הקליל שהיה להם נגד סנגל. הרבה סימני שאלה ב-40 דקות שיכולות להיות צמודות מאוד.

15:00-יוון-ברזיל (ספורט 5+). יוון היו אחת הנבחרות המרשימות ביותר במחזור הראשון עם כדורסל נהדר, הגנה משתקת ורבע שעה בלבד של יאניס אנטדקומפו. הם צפויים לנצח גם את ברזיל המוכשרת ממנה, לה יש את ברבוסה, קאבקולו וכריסטינו פליסיו. ההגנה היוונית נגד נבחרת שונה יכולה להיות מרתקת.

15:30-צרפת-ירדן. לא נעים.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה / רבע הגמר

היום ייפתחו משחקי רבע הגמר אבל עוד לפני כן, מספר מילים על משחקי שמינית הגמר אמש ולפנות בוקר. התוצאה הבולטת ביותר ביום השני של משחקי שמינית הגמר היתה נצחונו של דייגו שוורצמן הארגנטינאי על אלכסנדר זברב מגרמניה. המדורג 21 בעולם חזר מפיגור מערכה מול המדורג שמיני ועלה לרבע הגמר השני שלו בטורניר (הקודם היה לפני שנתיים). שוורצמן הציג את הטניס הנחוש ובלתי המתפשר שאופייני לו. ברבע הגמר הוא יפגוש למשחק מסקרן מאוד את רפאל נדאל, שגבר בארבע מערכות על מארין צ'יליץ'. שחקנים נוספים שהעפילו לשלב הבא הם גאל מונפיס הצרפתי ומתאו ברטיני האיטלקי. האחרון יופיע לראשונה בשלב שמונה האחרונים של טורניר מייג'ור.
האלופה היוצאת של הטורניר, נאומי אוסאקה, הפסידה לבלינדה בנצ'יץ' משוויץ. האחרונה תשחק גם כן לראשונה ברבע הגמר של טורניר מייג'ור. גם נצחונה של ביאנקה אנדרסקו על טיילור טאוסנד קבע כי הקנדית תופיע לראשונה בשלב שמונה האחרונות של גרנד סלאם. שידורים בשני ערוצי יורוספורט משעה 19:00 בערב.

גברים – רבעי הגמר

21:00 (שעה משוערת): סטניסלס וואוורינקה-דניאיל מדבדייב – הרוסי בן ה-23, שמדורג חמישי בעולם, יופיע לראשונה בשלב זה של טורניר מייג'ור. השוייצרי בן ה-34, אלוף הטורניר לפני 3 שנים, נראה בכושר מעולה ובסיבוב הקודם הדיח את נובאק דג'וקוביץ' (האחרון אמנם פרש בגלל פציעה בכתף, אך סטן שיחק נהדר והרבה לתקוף, כהרגלו). המשחק היחיד בין שני השחקנים התקיים בסיבוב הראשון של ווימבלדון, לפני שנתיים, והטניסאי הרוסי הגבוה, בן 21 דאז, ניצח את וואוורינקה, שרק מספר שבועות קודם שיחק בגמר הרולאן גארוס, במה שהיה להפתעה גדולה בזמנו.
04:00 (שעה משוערת): רוג'ר פדרר-גריגור דימיטרוב – המדורג מס' 3 בעולם ניצח בכל שבעת המפגשים הקודמים שלו מול הבולגרי. שניהם משחקים בסגנון די דומה, עם חבטות גב יד ביד אחת וטניס התקפי ביותר. פדרר העלה משמעותית את רמת משחקו בשני הסיבובים האחרונים, אך גם דימיטרוב נראה מצוין עד עתה בטורניר.

נשים

19:00: אלינה סביטולינה-ג'והנה קונטה – המנצחת במשחק בין הטניסאית האוקראינית לבריטית תערוך את הופעת הבכורה שלה בחצי הגמר בניו-יורק. קונטה, ילידת אוסטרליה ובת להורים הונגרים, שיחקה כבר בשלב ארבע האחרונות בשלושת הסלאמים, למעט, כאמור, באליפות ארה"ב. סביטולינה, שמדורגת חמישית בעולם, הגיעה לחצי הגמר בווימבלדון האחרון, והיא תשאף לשחזר, לכל הפחות, את ההישג הזה.
02:00: סרינה וויליאמס-קיאנג וואנג – הסינית בת ה-27, שמדורגת 18 בעולם, תופיע לראשונה בשלב רבע הגמר בטורניר גרנד סלאם, כשמעברה השני של הרשת תמתין לה אחת הטניסאיות הטובות בהיסטוריה, שמציגה טניס נהדר בניו-יורק ומחפשת את התואר השביעי שלה באליפות ארה"ב.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 10
וואו, קטע 9 שלפני יום המנוחה היה ללא ספק אחד הברוטליים ביותר שראינו מזה זמן. קטע קצר עם טיפוסים פירנאים קשים, דרכי עפר ומזג אוויר נוראי. כראוי לכזה קטע, ההתקפות ב-GC התחילו בשלב מוקדם יחסית, כשהיוזם היה מיגל אנחל לופז. סופרמן לא חיכה לטיפוס המסיים, ותקף בזה שלפניו כ-20 ק"מ לסיום. הקולומביאני השתמש היטב בחבריו לקבוצה, שחיכו לו מלפנים, והצליח לפתוח פער מבטיח על מתחריו. מי שהחלו לרדוף אחרי הקולומביאני היו בן ארצו, נאירו קינטאנה, והסלובני הצעיר טאדיי פוגאצ'אר. השניים החלו להתקרב ללופז, שדעך ככל שהקילומטרים נאספו, כשהסיבה שהתבררה אחר כך הייתה התרסקות שלו על דרך העפר. עוד אחד שהתרסק שם היה פרימוז רוגליץ', מה שאיפשר לאלחנדרו ואלוורדה לברוח ממנו בטיפוס המסכם. בינתיים קינטאנה ופוגאצ'אר הצליחו להדביק את לופז, והמשיכו קדימה, ו-ואלוורדה עשה זאת מעט לאחר מכן. רוגליץ', שנראה בצרה צרורה בתחילה, הצליח בעקשנות לגשר אל ואלוורדה, כשבערך באותו הזמן, בן ארצו הצעיר פוגאצ'אר התנתק מקינטאנה, ודהר אל עבר הניצחון הראשון שלו בגראנד טור. קינטאנה אמנם הגיע שני, 23 שניות אחר כך, אך התוצאה הספיקה לו על מנת ללבוש את החולצה האדומה בסוף היום. הצמד רוגליץ' ו-ואלוורדה הגיע מעט אחר כך, כשהסלובני מצליח לזכות במקום השלישי במופע שהיה כולו גבורה וקור רוח. לופז המאוכזב הגיע עוד כ-10 שניות לאחר מכן. כך קיבלנו עוד מהפך בגזרת החולצה האדומה במירוץ המרתק הזה, עם קינטאנה בראש, ואחריו רוגליץ' (6+), לופז (17+), ואלוורדה (20+), פוגאצ'אר (1:42+), האגן (1:46+), אדה (2:21+), מייקה (3:22+), קלדרמן (3:53+) וטיונס (4:46+).

קטע 10 הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ. קטע באורך 36 ק"מ, המסתיים בעיר הפירנאית פו, אותה אנו רגילים לראות דווקא לא מעט בטור דה פראנס. הקטע כולל שני טיפוסים קצרים בתחילתו ובאמצעו, מה שיהפוך אותו למתאים פחות לשענים קלאסים מסוגו של טוני מרטין, ויותר לשענים מטפסים. יש בדיוק אחד כזה במירוץ – פרימוז רוגליץ'. בהנחה שהסלובני לא יסבול מקטסטרופה (מהסוג שממנו סבלה קבוצתו בקטע הנג"ש הקבוצתי), הוא אמור להיות הפייבוריט הראשי לזכות בקטע, וודאי להיות זה שיעלה להובלה במירוץ כולו. השאלה היחידה היא באיזה הפרש. מבין מתחריו העיקריים, ואלוורדה הוא שען לא רע, בעוד שקינטאנה ולופז הם שענים גרועים למדי. שני הטיפוסים אמורים להקהות מעט את העוקץ של הנג"ש, ולמזער במעט את הנזק שהסלובני צפוי לגרום להם. ושוב, השאלה באיזו מידה עשוייה להיות אחת מאלה שיכריעו את גורל המירוץ כולו. שידור ביורוספורט ב-16:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. סופרמן צריך להיזכר טוב טוב היום בג'ירו כדי שלא יגיע לאותו מצב בדיוק. הנג"ש אז בסן מרינו היה בתוואי די דומה (אפילו יותר גבעי) על אותו מרחק. השניים התחילו את היום קרובים מאד בדירוג ובסופו לופס איבד 3:45 לרוגליץ'. ולורדה וקינטנה צריכים גם הם להפנים שהם חייבים לתת תוצאה מעל הרגיל שלהם אחרת אפשר יהיה לסגור את הסיפור (למעט הנטייה של הסלובני לפתח מגע עם הכביש וסביבתו).

            1. הם צריכים לשמור את זה על פחות מדקה וחצי.

            2. דקה וחצי תהיה הצלחה מבחינתם (בעיקר עבור קינטאנה ולופז). הפרש סביר בתנאי פתיחה כאלו הוא ארבע שניות לק"מ. הטיפוסים אמורים לקזז מזה קצת.

            3. ארבע לק"מ יהיה אסון מבחינתם. זה מסלול מאד טכני, נקווה שאף אחד לא יפגוש את האספלט.

            4. בטור (נג"ש שטוח אבל פחות טכני) קינטאנה הפסיד קצת יותר מארבע שניות לק"מ. בסן מרינו (נג"ש הררי וטכני עם גשם), הרבה מהמתחרים של רוגליץ' (לופז, ייטס, לאנדה, מייקה) הפסידו הרבה יותר מזה.

            5. הם יצטרכו להתעלות.

            6. אני עכשיו קולט שהפרשי הזינוק הם שתי דקות. מצב של רוגליץ' עוקף את קינטאנה על המסלול בהחלט אפשרי.

  2. זה הוואלטה – goes without saying.
    אם מישהו מהם חושבים שזה יספיק להם לסגור ארבע דקות על רוגליץ' עם תמיכת קבוצה אז הם צריכים להתכונן לאכזבה.

  3. הישג נהדר נוסף לדיאנה וייסמן (ולאמה, אירינה, שמאמנת אותה). האתלטית בת ה-21 קבעה 11.25 שניות בתחרות "גביע הבלקן" בפראבץ שבבולגריה ושיפרה בשתי מאיות השניה את שיאה הקודם, שהוא כמובן גם השיא הישראלי במקצוע (סיימה במקום השני בתחרות).
    על אף שהתוצאה רחוקה במאית שנייה מהקריטריון להשתתפות באליפות העולם, דיאנה ככל הנראה תזכה בכרטיס לתחרות בדוחא, כיוון שהיא מדורגת במקום הגבוה ביותר מבין האתלטיות שעדיין לא קבעו את המינימום הנדרש להשתתפות.

    1. תודה אלכס. כבר לא דור העתיד – היא לחלוטין אחת האתלטיות הטובות של ההווה אצלנו.
      וזה מעניין לגבי התחרות בדוחא. בדיוק השבוע התפרסמו ידיעות שבקאטאר לא הסדירו את עניין אישורי הכניסות לישראלים (וגם למצרים וללהט"ב) במונדיאל הבא, וזה עושה די הרבה רעש בעולם (דווקא פחות אצלנו). מניח שלא תהיה בעייה עם דיאנה כמתחרה.

      1. בהחלט אחת האתלטיות המובילות בהווה וכמובן גם בעתיד.
        האתלטים (שישה, נכון להיום, כולל דיאנה, ולא ברור מה מצבה של חנה מיננקו, ששברה את קרסולה באליפות ישראל), מאמניהם ונציגים מאיגוד האתלטיקה יהיו חייבים לקבל ויזה לקטאר, אחרת התאחדות האתלטיקה הבינלאומית תשלול מהנסיכות את האירוח.
        יכול רק להניח שאוהדי אתלטיקה מישראל אשר ירצו לראות את התחרות באצטדיון, יתקשו מאוד לקבל ויזה לשם.

      2. האמת שמעניין הסיפור. פיפ"א ידועה ביכולת שלה לכופף ולהכריח מדינות לעשות ולהעביר חוקים בניגוד לרצונן (נגיד חוק השתייה באיצטדיונים שברזיל ניסתה להכניס לפני המונדיאל הקודם), אבל דווקא קטאר מצליחה לסובב את אולי הגוף המסואב בעולם ולגרום לו לפגוע בעצמו?

        1. בקיצור יותר מלמונדיאל עצמו, אני מחכה בקוצר רוח לגמר הגדול בין קטאר לבין איחוד המעצמות קולה-הייניקן-מקדונלדס. רק ספ בלאטר יפסיד.

  4. וויל בארטה האמריקאי של CCC קובע את מה שכנראה יהיה הבנצ'מארק אחריו ירדפו הרוכבים במשך רוב היום עם 49:17 דקה בדיוק לפני קיריינקה.

    1. טוב מסתבר שהוא לא יחזיק יותר מדי כי רמי קבניה בדרך לרסק את הזמן שלו עם יתרון דקה בטיים צ'ק השני.

            1. כן זה היה ברור.

    1. אכן
      בושה וחרפה
      חכה שישחקו בנוקאאוט מול ספרד. זו תהיה אופרה אחרת.
      לדעתי פופ יצטרך לקצר עוד יותר את הרוטציה בשלב הבא ל 8-9 שחקנים. אין לו ברירה.
      היה עדיף שקוזמה היה נשאר ופלמלי היה נחתך….
      גם ברוק לופז מפתיע לרעה.

      1. האמריקאים כרגיל לא יודעים להתמודד עם איזורית ומשחקים בלי שכל. היו חייבים להביא איזה רכז חכם שינהל את הסיפור. גם אין מספיק וטרנים. גניבה זה לא מילה, למרות שהפאול בלתי ספורטיבי בסוף היה טיפשי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט