פריוויו 2019/20: יוטה ג'אז – הסוס השחור של המערב/ שחר צ'קוטאי

יוטה עשתה קיץ מרשים ביותר כשמילאה את שורותיה בנקודות שהיו חסרות לה, והכינה את עצמה לשנה הגדולה שהכל יכול לקרות.

מאזן בעונה קודמת: 32-50, מקום חמישי במערב. בפלייאוף: 4-1 ליוסטון בהפרשים גדולים מדי לסיבוב ראשון.

את העונה הקודמת, יוטה פתחה עם הרבה תקוות שהקבוצה שקמה לה ע"י דונובן מיטשל שפרח פתאום כחצב בסתיו, תמשיך את העלייה של ספיידמיטשל ויביא את יוטה לקדמת הבמה. מה שבפועל קרה זה שבתחילת העונה הג'אז הראו חוסר יציבות כאשר הם מנצחים משחק ומפסידים 2, מנצחים 3 ומפסידים 4 וכו' עד הגעה למצב שהם פותחים את השנה האזרחית החדשה במאזן שלילי (20-18) אחרי הפסד לאלופה הנכנסת. משם, יוטה תפסה את עצמה בידיים ומפסידה עד סיום העונה סה"כ 12 הפסדים ומנגד מנצחת 32 משחקים שמביאים אותה למקום החמישי במערב הפרוע והקשוח. בפלייאוף הם "זכו" להתמודד ראש בראש עם יוסטון רוקטס של הארדן ופול שסיימו את העונה במקום הרביעי. הג'אז קיוו להפתיע כמו בעונה שלפני כשהפתיעו את אוקלהומה של כרמלו, ג'ורג' ו-ווסטברוק וניצחו את הסדרה. אך כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. הסדרה נגמרה מהר מדי כאשר יוסטון, ובראשם הארדן, עושים ככל העולה על רוחם ומסיימים את הסדרה ב-4-1 מביש. הג'אז לא הצליחו לשמור את הארדן (הם ממש ניסו, ואפילו פיפן הגדול נתן להם טיפ שלא עזר כל כך). סיום עונה בטעם רע.

המאמן – קווין סניידר. שנה שישית בג'אז. יהיה בן 53 בסוף אוקטובר.

בדיון שנערך לפני כחודש על המאמנים, לא מעטים בחרו בקואץ' סניידר בחמישיית המאמנים הטובה בליגה, אך כמעט כולם יסכימו שהוא בטופ 10 של המאמנים בליגה.

תוצאת תמונה עבור קווין סניידר

מאמן טוב מאוד עם טביעת אצבע ברורה על הקבוצה. הגנה חזקה ויציבה. ההגנה של יוטה היא השנייה הטובה בליגה עם מדד הגנתי של 105.7, כאשר מתחת לסל עומד לו הענק הצרפתי גובר (שחקן ההגנה של העונה האחרונה, ובין היחידים שעושה זאת פעמיים רצוף). שחקני כנף שהם שומרים טובים וגם הגארדים סה"כ עושים הגנה טובה. הבעיה של יוטה ושל קואץ' סניידר הייתה ההתקפה המוגבלת שלהם כאשר מלבד מיטשל כמעט אף אחד לא שחקן יוצר, מה שמביא אותנו לנקודה הבאה:

שחקנים שהגיעו: מייק קונלי (טרייד מ-ממפיס), בויאן בוגדנוביץ' (שחקן חופשי מאינדיאנה), עמנואל מודיאיי (שחקן חופשי מהניקס), ג'ף גרין (שחקן חופשי מוושינגטון) אד דיוויס (שחקן חופשי מברוקלין). בנוסף, שישה רוקיז' ינסו לתפוס את מקומם בקבוצה: ניג'ל וויליאמס-גוס (גארד), וויליאם הווארד (פורוורד), סטנטון קיד (פורוורד), ג'סטין רייט-פורמן (גארד), מיי אוני (גארד), ג'ארל ברנטלי (פורוורד).

שחקנים שעזבו: דירק פייבורס, ריקי רוביו, טאבו סאפלוסה, גרייסון אלן, אקפה אודו, ג'יי קראודר, קייל קורבר, ראול נטו.

שחקנים שנשארו: דונובן מיטשל, רויס אוניל, רודי גובר, ג'ו אינגלס וטוני בראדלי.

8 שחקנים לא רעים ואפילו טובים עזבו את הג'אז ועל המאמן הוטלה מלאכת ההרכבה מחדש עם שחקנים חדשים ועם הרבה צעירים.

דריק פייבורס הוא ללא ספק האבידה הקשה בקבוצה, שחקן שהיה עמוד תווך מרכזי בארגון בעשור הנוכחי. אך עם עזיבה של אחד – באים אחרים.

  • מייק קונלי – נכנס למשבצת הרכז במקומו של רוביו. קונלי בעונה האחרונה נתן את העונה הטובה ביותר שלו עם 21 נק', 3.4 ריב' ו-6.4 אס'. מייק ידוע בהגנה מעולה וביצירה שלו. בעל ראיית משחק טובה שיכול למצוא את החברים גם במשחק מעבר וגם במשחק איטי יותר. קלע די בטוח. בעונה האחרונה בממפיס, אמנם הם היו על הפנים בלשון המעטה, אך קונלי כן הזכיר קצת שהוא רכז טוב מאוד. קונלי, שהשנה יהיה בן 32, לא סיים עונה מאז 2013, דבר שמעלה סימן שאלה. בעיה נוספת שיכולה להיווצר היא ההתאמה ליד דונובן מיטשל ובעיית הגובה שתיווצר בקו הקדמי.
  • ג'ף גרין – גרין, שהספיק לעבור ב-7 תחנות בליגה, מגיע לתחנה התשיעית בתקווה שעכשיו הוא יצליח להגיע למיצוי נכון של כישרונותיו. הבחירה ה-5 בדראפט 2007 נתן עונה בינונית במדי המכשפים עם 12.3 נק', 4 ריב' ו-1.8 אס' ב-47.5 אחוזים מהשדה ו-55 אחוזי אפקטיביות. גרין, שחגג לפני פחות מחודש 33, יכול להיות האקס פקטור של יוטה בעונה הקרובה. הוא יעלה מהספסל, יקלע את הנקודות שלו, ייצור לעצמו ולאחרים מצבי קליעה וישמור את השחקנים המאתגרים.
  • בויאן בוגדנוביץ' – בן 29, נתן את עונת חייו באינדיאנה. ויקטור אולדיפו נפצע ומישהו היה צריך לקחת על עצמו את מלאכת הקליעה, ובוגדנוביץ' לקח בשתי ידיים את המשימה וסיים את העונה עם 18 נק', 4 ריב', 2 אס' וכמעט חטיפה למשחק באחוזים מצויינים של 80.7 מהעונשין, 53.8 מהשדה, 42.5 מהשלוש, כשכל זה ב-57.5 אפקטיבי. בעונות שלו באינדיאנה, ראינו שחקן התקפה שמצליח להשתלב יפה בתוך המרקם ההגנתי של אינדיאנה.
  • אד דיוויס – שחקן שאישית אני מאוד אוהב, שחקן כל כך אפור שלא שמים לב לתרומה השקטה שלו. שחקן שבא כל משחק, עושה את מה שדורשים ממנו וחוזר לספסל. 5.8 נק' ו-8.6 ריב' מספרים את כל הסיפור של דיוויס. שחקן שעולה מהספסל ונותן את עצמו למשחק. משחק בעמדות 4-5 כשהוא יכול להיות סנטר בחמישייה נמוכה ופורוורד בחמישייה גבוהה.
  • עמנואל מודאיי – הבחירה השביעית בדראפט 2015, עם סיפור החיים המשוגע שלו, עדיין לא הצליח להגיע ליכולות שציפו ממנו. בעונה הקודמת בניקס, היה הרכז הפותח עד הגעתו של דניס סמית ג'וניור, שם קלע 14.8 נק', 3.3 ריב' ו-3.9 אס' באחוזים חלשים – 32.9 מהשלוש ו-44.6 מהשדה. כעת, עם מייק קונלי כמנטור ומאמן טוב וקשוח, הוא יוכל לפרוח. שחקן שהתקרה שלו גבוהה ואם יצליח לתפוס את עצמו ולדעת את מקומו – הוא יכול להיות רכז שני טוב מאוד. הבעיה שלו היא שהוא פציע (לא סיים עדיין עונה שלמה ב-4 עונות), וקבלת החלטות רעה – 2.4 איבודים על 3.9 אס'.
המשלימים המושלמים

חמישייה פותחת –

רכז – מייק קונלי,

שוטינג גארד – דונובן מיטשל,

סמול פורוורד – בויאן בוגדנוביץ',

פאוור פורוורד – ג'ו אינגלס,

סנטר – רודי גובר.
חמישייה שנייה: עמנואל מודאיי, דאנטה אקסום, רויס אוניל, ג'ף גרין ואד דיוויס.

חמישייה שלישית: מיי אוני, ניג'ל וויליאמס-גוס, וויליאם הווארד, סטנטון קיד וג'ראד ברנטלי.

החמישייה הראשונה טובה מאוד ויכולה להתמודד עם אריות הליגה, כאשר החמישייה השנייה עם פוטנציאל להיות חזקה יותר מנמושות הליגה, דבר שיכול להביא את החמישייה הראשונה כשירה ורעננה לפלייאוף. תהליך ההתחברות שיוטה צריכה לעבור יכול להיות מהיר וטוב מכיוון שהגרעין של יוטה נשאר בצירוף של חיזוקים משמעותיים, מייק קונלי שיתף פעולה עם אד דיוויס וג'ף גרין בממפיס.

תוצאת תמונה עבור ‪mike conley and jeff green‬‏
עברו הרבה מים בירדן מאז

מה שיהיה

הטוב – המאמן מצליח לחבר את כל החלקים בקבוצה במהירות וביעילות מרבית. מיטשל קופץ למדרגת סופרסטאר ונותן עונת MVP כשהוא מתמודד מול הארדן ודיוויס על התואר. גובר סוגר את הצבע וזוכה עונה שלישית בתואר שחקן ההגנה של הליגה. קונלי מסיים עונה מלאה וממשיך בקו העלייה שלו. דנטה אקסום ועמנואל מודאיי מצליחים להוציא את הפוטנציאל שלהם ונלחמים ראש בראש על תואר השחקן השישי של העונה ושניידר מקבל את מאמן העונה. יוטה מסיימת שנייה עם 60 ניצחונות, פוגשת את גולדן סטייט ומצליחה להדיח אותה אחרי 6 משחקים. בחצי הגמר, פוגשת יוטה את יוסטון והפעם מצליחים לשמור את הארדן ועולים לגמר המערב אחרי 22 שנה שלא הייתה שם. בגמר המערב פוגשת את הקליפרס ומחזיקה מעמד עד משחק 7. סל של קאווי על הבאזר שולח את הג'אז הביתה עם המחמאות ועם מוטיבציה לשנה חדשה.

הרע – מייק קונלי ורודי גובר נפצעים בתחילת העונה ומפסידים חצי עונה קריטית. בוגדנוביץ' שאנן מדי אחרי עונה חוזה, מיטשל מגיע עייף ולא מוכן לעונה, מודאיי ואקסום מראים מדוע כולם ויתרו עליהם, ג'ף גרין ואד דיוויס מוכיחים שהגיל הוא פקטור רציני בליגה של היום מצד השני של הגבעה. הג'אז נלחמים על מקום בפלייאוף, אך פציעה של מיטשל לפני סוף העונה מכריעה את הכף והג'אז רואה את סוף העונה מהבית ועושה חושבים.

הריאלי – ייקח זמן לקבוצה להתחבר, אך ברגע שיצליחו – ירוצו ויתנו עונה טובה שתביא למקום ה-4 במערב עם 55 ניצחונות ומפגש ראש בראש עם הלייקרס. התמודדות קשוחה לאורך הסדרה תביא למשחק שבע, לברון מפעיל את "מצב הפלייאוף" שלו ושולח את יוטה הביתה.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אין בכלל ספק, יוטה עונים בדיוק נמרץ על הגדרת "הסוס השחור".
    אין לי מושג מה יילד יום, אבל לא אופתע מכל מה שיוטה יעשו או לא יעשו העונה.
    .
    אחלה פריוויו! תודה, שחר.

  2. תודה שחר אחלה פריוויו
    לא יודע מרגיש לי כמו נפילה ,על פניו הפוטנציאל של הסגל גבוה מאוד אבל מרגיש לי שלא יתחבר ושאינגליש בוגדנוביץ גובר וקונלי יתחילו תירידה שלהם , מקווה שלא מאוד אוהב תקבוצה הזאת

  3. אחלה שחר. הכל תלוי בחיבור שיווצר עם השחקנים החדשים. על פניו לא צריכה להיות בעיה כי מדובר בשחקנים מנוסים וחכמים, מה גם שסניידר כרגיל יעשה עבודה טובה. אני צופה להם עונה סדירה מצוינת ופלייאוף בינוני

  4. קבוצה שמגיעה לעונה עם רף ציפיות גבוה אם כי אני לא חושב שאפילו שם מצפים להילחם ממש על אליפות.
    עשו קיץ מאוד מעניין עם ההגעה של קונלי (שאחרי רוביו ואליפות העולם עולה סימן שאלה…), בוגדנוביץ', עם ההחתמות של גרין, דיוויס ומודאיי.
    יש שם שיטה ומאמן ושחקנים שבאים לשחק ולא להתלונן, וזה מתכון להצלחה.
    גובר יגיע עם הרבה רצון להוכיח אחרי שנה שעברה ואחרי קיץ מצויין (כמו גם אינגלס) ומיטשל ימשיך בשיפור המתמיד שלו.
    לדעתי ילחמו על הביתיות בפלייאוף אבל קשה לי לראות אותם מעבר לחצי גמר המערב.
    קבוצה שיהיה כיף לצפות בה העונה

  5. תודה שחר, פריוויו נפלא. תלויים לא מעט בבריאות של קונלי שצריך לשמור עליו כמו אתרוג. בהנחה שייתן עונה של 65-70 משחקים לפחות מצבם יהיה טוב מאוד. שילוב מצוין עם מיטצ'ל. לא הייתי פוסל אולי העלאה של גרין בחמישייה והבאה של בוגדאן/האוסטרלי המעופף מהספסל ..
    לדעתי מקומות 1-4 במערב ולפחות סיבוב שני.

  6. יוטה היא הסוס השחור במערב עוד מאז ימי סטוקטון-מלון.
    אחלה סקירה
    היו חסרות כמה מילים על סגן אלוף העולם – אינגל'ה שלנו…
    🙂

  7. יופי של כתיבה שחר.
    בניגוד לפורטלנד ביוטה רצו לעשות הקפיצה ועשו כל מה שאפשר בשביל זה. אולי הקבוצה הכי מאוזנת בליגה ביחס לכישרון שיש שם. מקווה שיורידו קצת עומס ממיצ'ל ושילכו אליו רק כשבאמת הכל תקוע לגמרי.
    נשמע משוגע וזה באמת חסר משמעות להמר לפני ששיחקנו דקה העונה אבל.. אני מהמר עליהם במפגש עם הקליפרס (במידה והקליפרס לא מביאים רכז)

  8. תודה על הפריוויו
    קבוצה מאד מוכשרת וכץעם נסיון והגנה.
    במזרח היו מועמדים לסיים ראשונים. עדיפים לדעתי על פילי ושקולים כמעט למילווקי.
    במערב השנה יהיה קשה
    הריאלי שלהם זה באמת סיבוב שני

      1. איך אפשר לומר את זה על קבוצה שהפוורדים שלה הם אינגלס ובוגדנוביץ'.
        הם אחלה שחקנים, אבל בפלייאוף האריות של הליגה ישחטו אותם. איך יוטה תעצור שחקנים כמו לברון, קוואי, דיוויס, יאניס וכו? זה פשוט לא כוחות

        1. קודם כל אקדים ואומר שמדובר על קבוצת הגנה מהמעלה הראשונה.
          יש ליוטה את רויס אוניל וגף גרין שיכולים לשמור את הנ"ל בצורה סבירה פלוס ןאפילו טובה. אצל יאניס ראינו שאם סוגרים לו את הצבע הוא מוגבל. אצל השאר יוטה תנסה להאט אותם ככל הניתן ובתקווה להצליח לקלוע יותר

        2. ספציפית לגבי בוגדנוביץ – לברון, אז כבר יש תקדים בנושא. דבר שני, קוואי ולברון יצטרכו גם לשמוא על בוגדנוביץ בצד השני וזה מעייף.

  9. מצויין, שחר.
    "הקבוצה הלא ניתנת לנבואה" מכולן. לא אתפלא בכלל אם יגיעו לגמר המערב, ואז אלוהים גדול, או יפסידו כבר בסיבוב הראשון. פוטנציאל הרוקיס הוא נעלם גדול. מייק קונלי ידאג שהכל ייכנס למסלול. אני מלא ציפיות מהקבוצה הזאת. בוגדנוביץ הוא אחד האירופאים הטובים ביותר. הכל יכול לקרות שם

  10. תודה על הפריוויו
    גם התחושה שלי על הקבוצה לא באמת טובה, מבוגרת מדי בעיניי. למרות שאם לכולם יש עדיין שנה טובה אחרונה ובריאה בקנה הם באמת יכולים לעשות גמר מערב.
    נדמה לי גם שזו השנה בה מיצ'ל צריך להראות לנו אם הוא יכול להיות דווין וויד או לא.

  11. זה נכון לצייר אותם כסוס שחור, אבל הם בכל זאת מורמונים…
    הבעיה היא שאם לוקחים את זמן ההתחברות שלהם (מאד דומה לתהליך שלהם בליגה בשנתיים האחרונות: התחלה כמו ג'ורדן הבעלים, המשך כמו ג'ורדן השחקן), ומוסיפים את ההסתברות שקונלי לא ייפצע, משאיר אותם עם תואר הסוסון עם הפוטנציאל הלא ממומש.

  12. תודה רבה שחר.
    יוטה זו קבוצה קצת אפורה אבל היא טובה מאוד והיא תעשה המון צרות לכל הקבוצות, וכמו שרשמת, אני רואה אותם מגיעים לפליאוף בקלות יחסית, ואז שם הכל שאלה של מול מי הם ישחקו, כי לברון במצב פליאוף זו משימה קשה מאוד.

  13. התחזקה במקומות הנכונים, ועדיין יש לה בעיה קשה, יותר מדי לבן ופחות מדי אתלאי, בעמדות ה פורוורד.
    בוגדניביץ' הוא בעצם גארד נפלא וחזק, בעמדה 3 זה אוי. לברון רמס אותו בסדרה האחרונה והדרמטית, למעשה זה היה המאצ' אפ ששלח את אינדי הביתה ב 7 משחקים. תבדקו. קוואי לא הרבה יהיה יותר קל.
    אינגלס ב 4,זה כבר אוי וגם אבוי.
    יוטה משוועת, כמו עוד רבות, לטרייד מקנדה. והשם הוא סרז' איבקה.

    1. ?
      52 אחוז אפקטיבי זה נקרא לרמוס?
      https://stats.nba.com/player/202711/matchups/?Season=2017-18&SeasonType=Playoffs&Matchup=Defense&PerMode=Totals
      אם אתה רוצה אפשר גם להציג את זה הפוך (עם הרבה מניפולציה על הנתונים אבל הי..)
      בוגדנוביץ' היה עם 61% אפקטיבי על לברון (ו9 זריקות עליו בכל הסדרה בסך הכל)
      בקיצור השנה זה יהיה סיפור קצת שונה לברון יהיה בשנתיים זקן יותר אבל עם קבוצה טובה יותר ממה שהיה לו ב2018

      1. מה זאת אומרת?
        אתה ראית את הסדרה??
        לברון ניצח אותה במו ידיו, בציפורניים, נגד קבוצה עדיפה.
        מי היה השומר של לברון? יפה.
        וכמה הוא הצליח במשימה?
        רמז: תוצאות המשחקים, תוצאת הסדרה, המנצחת בסדרה.
        נרמס. פשוט ככה.

        1. כן ראיתי את הסדרה
          .
          תשמע זה אחד הפליק-פלקים היותר מפוארים שיצא לי לראות פה. כאילו הסדרה נגמרה ב7 משחקים וכמו שאמרת לברון ניצח בציפורניים (והאמת בצורה מרשימה כאידוודואל למרות שהרצון שלו שהכל יעבור דרכו גם פגע בקבוצה) לברון מה לעשות לא קלע טוב על בוגדנוביץ' כמו שטענת (קלע באופן סביר אבל לא יותר מכך כמו שהראיתי בלינק) ואז לחזור על זה בטיעון שהוא ניצח את הסדרה (עוד פעם 7 משחקים נט-רייטינג שלילי בסדרה ועוד) ורמס – מה יש לומר בהחלט מרשים.
          .
          לברון הגיע למספיק הישגים ועשה דברים מספיק מרשימים לא צריך לרשום על שמו גם דברים שהוא לא עשה.

          1. הא???
            לברון על אינדי בשבעה משחקים – זו סדרה אפית… לא יודע על איזו סדרה אתה שח… כי הנתונים שלך מופרכים. לחלוטין שגויים. העתקת ממקום לא נכון בעליל.
            לברון חגג על בוגדנוביץ', זו אחת מסדרות השיא שלו בכלל, עם המון רגעי הכרעה על הפרצוף של הסרבי האומלל.
            .
            הנתונים? הנה:
            מתוך בסקטבול רפרנס:
            34.4 נקודות, 10 ריבאונד, 7.7 אסיסט, 1.4 חטיפה, 1 בלוק למשחק…
            .
            אפקטיב מפלצתי של 593.
            .
            טרו שוטינג מפלצתי של 655.
            .
            אופנסיב דפנסיב 108-128. קליבלנד סיימה את הסדרה בנחיתות 111-105…
            היינו גם מספרית, לברון על בוגדנוביץ', הכריע באופן מוחץ ולבד את הקרב. וכל מי שראה לא ישכח.
            .
            לברון סיים את הסדרה כולה במדד גייםסקור 30.
            אני מפציר בך לנסות למצוא עוד שחקן בהיסטוריית ה NBA שסיים סדרת פלייאוף ברף הזה… יהיה לך קשהההה מאוד למצוא…. הנה לך אתגר. וככה תלמד על הדרך מה זה אומר, רמס אותו.
            רמס, רמס, רמס. בערכים היסטוריים. רמס.

            1. בוגדנוביץ' אגב סיים את הסדרה עם 2-3-12, פחות מחטיפה אחת, ואפס בלוקים, כי מה הוא יכול… עם 50 אחוז אפקטיב וטרו שוטינג… אוי אוי אוי… והוא עוד השוטר עם יד הזהב…
              תגיד, ראית פעם כזה הבדל בין שחקני חמישיה יריבים בסדרה? ואתה עוד אומר, שמר עליו טוב? תראה את הנתונים!!
              זה לא רמס, אתה צודק. זה הוציא את הגופה לרחוב והתעלל בה שוב…

            2. אתה טוען שבוגדנוביץ' לא מסוגל לשמור על לברון ולכן יוטה בבעיה. הנתונים שהבאתי לך לעיל מראים מה קרה כאשר לברון נשמר על ידי בוגדנוביץ' ישירות. אתה טוען שהוא לא יכול לשמור עליו ושהוא נרמס על ידו אני טוען שזה פשוט לא נכון בשל אותם נתונים שאני מביא. אני לא מבין מה זה רלוונטי שלברון סיים עם מספרים מפלצתיים מול אחרים? זה כמו שתגיד שאם קוואי ישחק השנה מול אינדי בגמר אין להם סיכוי כי הוא רמס את מלווקי ואת הקבוצה של ברוגדון. אבל מול ברוגדון במאצ'-אפ ישיר הוא היה לא מי יודע כמה, וזה מה שחשוב על מנת ללמוד למפגש אפשרי בין שני השחקנים הללו.

  14. עשו קיץ מעולה, חיזקו את החולשות שלהם, יש שילוב של שחקנים מנוסים וצעירים, היררכיה שנראית ברורה ועדיין לא רואה אותם עושים יותר מסיבוב שני בפלייאוף. מה שכן אני מאמין יהיו קבוצת עונה סדירה מעולה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט