יוסטון האריכה חוזה לאריק גורדון. הגארד/פורוורד יקבל מהם 76 מיליון דולר ב-4 שנים כאשר השנה הרביעית לא מובטחת ותהפוך למובטחת רק אם גורדון יזכה באליפות, או יבחר למשחק האול-סטאר. החלק המובטח בחוזהו הוא 54.5 מיליון דולר ל-3 שנים.
במהלך העונה, גורדון הפך לשחקן חמישייה וקלע 16.2 נקודות למשחק (36% מהשלוש ב-8.8 ניסיונות) עם 2.2 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים בערב. הארכת החוזה מבטיחה ליוסטון שגורדון, קלינט קפלה, ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק יישארו בקבוצה עד 2023.
*
דריוס מילר מניו אורלינס יחמיץ בין 7 ל-8 חודשים לאחר שעבר ניתוח לאיחוי גיד האכילס ברגלו הימנית. בעונה הקודמת מילר קלע 8.2 נקודות למשחק מהספסל של הפליקנס.
*
ווילסון צ'נדלר הושעה ל-25 משחקים לאחר שהשתמש בחומרים אסורים. לטענת השחקן, שחתם הקיץ בברוקלין, הוא השתמש בתוסף באישור רופאו במהלך שיקום מפציעה ולא ידע שהוא אסור. העונה, צ'נדלר קלע 6 נקודות עם 4.2 ריבאונדים למשחק במדי הסיקסרס והקליפרס.
רועי ויינברג
31 אוג 2019 11:22:19יותר מדי כסף לשחקן שתפקידו יהיה לקלוע שלשות פתוחות ליד ווסטברוק והארדן. מאמין שנראה אותו אפילו פחות עם הכדור עכשיו כשווסטברוק החליף את פול
חגי "התותח" ניסני
31 אוג 2019 13:07:04תודה רועי – לא ממש מסכים עם התגובה – להערכתי הוא שחקן סופר חיוני לרוקטס. הוא שומר נהדר וביחד עם קפלה וטאקר הם הרוח החיה של ההגנה של הרוקטס (השחקן היחידי שראיתי שבאמת מקשה מאוד על סטף ב1*1). התקפית הוא היחידי שיודע ליצור למעט הארדן ופול/ ראס. הוא אמנם קצת פציע וקצת מבוגר אבל זה חוזה מצוין לדעתי.
רועי ויינברג
31 אוג 2019 15:19:30צודק. עשה עבודה טובה מול מיטשל ולאורי בעונה הסדירה. לא יודע אם ימשיך במומנטום הזה כשמזדקן, אבל שומר 1 על 1 טוב מאוד שהשתפר בתחום בשנים האחרונות
thejanitor
31 אוג 2019 19:47:16הוא בן 30 לא? חוזה ל-3 שנים, לא ל-5..
.
דוקא ווסטברוק לדעתי יחזיק פחות בכדור מפול, אבל כנראה יקח יותר זריקות אם לא יאפסו אותו אחת ולתמיד
bobby
31 אוג 2019 11:23:49ההחתמה שלו בקיץ 2016 הוכיחה את עצמה מאוד.
בפלייאוף שעבר הוא נתן סדרה מעולה מול הווריורס.
מקווה רק שיחזירו אותו להיות שחקן שישי מהספסל, כי הוא הרבה יותר יעיל ככה.
העונה והפלייאוף האחרונים כשהוא פתח בחמישייה לדעתי פגעו ביעילות שלו, ולא סתם הספסל של הרוקטס היה חלש מאוד.
סכין בגב האומה
31 אוג 2019 12:06:07חוזה טוב מאוד. החלק המובטח בחוזה שלו נמוך יותר ממה שטרי רוזייר יקבל ב-3 שנים האלה.
asaf
31 אוג 2019 13:48:43מסכים מאוד, גם כספית וגם מהסיבות שחגי ציין מעלה.
gl
31 אוג 2019 13:50:08לא יודע אם החתמה טובה , בשתי הסדרות האחרונות מול הווריורס היה מעולה והיה לו חלק גדול בנצחונות וגם חלק גדול מאוד בהתפרקויות ולא יודע איך יתפקד ליד ראס והארדן
Berch
31 אוג 2019 14:36:32החתמה טובה לדעתי. אם ישחקו נכון ביוסטון הוא יוכל אפילו להקפיץ את המספרים שלו
🙂
מנחם לס
31 אוג 2019 16:33:49עבורי הוא יישאר אניגמה לא מוסברת. לפעמים הוא מככב וטלפעמים נראה מדופרס וכועס. שחקן טוב, אבל מוזר.
thejanitor
31 אוג 2019 19:48:59בהחלט מוזר, כשהגיע לליגה עד לפציעה הוא היה נראה בדרך להיות שוטינג גארד אולסטאר
גיא רוזן
31 אוג 2019 20:08:31הסיפור של גורדון זו היציבות שלו.
ב-4 השנים האחרונות יש לו 15 – 18 נקודות למשחק ב-52% עד 54% אפקטיבי. בנוסף, בהינתן הצורך, הוא בהחלט מסוגל לעבור מעמדת השוטינג גארד לעמדת הרכז.
החלק שיכול להיות בעייתי הוא סביב שאלת הגיל. בתחילת העונה הוא יחגוג 31, וזה אומר שהגרסה המקוצרת של החוזה תסתיים בגיל 34.
בגדול, זה לא אמור להיות בעייתי עבור שחקן שהחלק הארי של מה שנדרש ממנו זה קאצ' אנד שוט,
אבל בהינתן ההיסטוריה הרפואית שלו (11 עונות יש לו ב-NBA. ב-9 מהן הוא הוא החמיץ 13+ משחקים), יש בהחלט אלמנט של הימור בהחתמה זו.
עדיין, החתמה טובה לשחקן שמתאים לקבוצה כמו כפפה ליד.
.
תודה, רועי.
חיים
31 אוג 2019 20:23:55הימור מהסוג שלא פוגע יותר מדי ביוסטון – חוזה עם סיכון די נמוך לשחקן שהוכיח את עצמו בשיטה ויש לו תפקיד מרכזי בקבוצה.
גיא רוזן
31 אוג 2019 20:39:22נקודה מעניינת על הארכת החוזה –
כמו במקרה של גרין, הסכום שגורדון קיבל הוא המקסימום אותו יכל לקבל במסגרת הארכת חוזה (ההארכה תיכנס לתוקף בקיץ הבא).
.
זו כבר מגמה שהופכת לברורה –
שחקנים וותיקים שהם לא מהדרג של לברון/דוראנט/קרי, מעדיפים ביטחון. לשחקן כמו גורדון, יש לא מעט סיבות לחשוש מפציעות. עכשיו הוא "מבוטח".
.
דרך אגב, 54 המיליון שירוויח, הם בערך 50% ממה שהרוויח ב-11 העונות הראשונות שלו בליגה. לא רע עבור 3 שנים נוספות.
גיא רוזן
31 אוג 2019 20:40:06(הנתון אודות חוזה המקס הוא באדיבותו של בובי מרקס)
ברוך רובין
31 אוג 2019 21:05:50גיא לצערי ירית חץ ואז הקפת מטרה הסיפור של גורדון דומה לזה של לבארט מבחינת הפציעות האיש בובת חרסינה בן 31 בעמדת הגארד שונה לגמרי מהסיפור של גרין, גורדון לא היה מקבל יותר בשוק החופשי שנה הבאה כמה גארד פציע בן 32 שהוא לא אולסטאר בליגה מקבל?
.
בחלק אחד אתה צודק גרין שעמיד כמו סוס ״וויתר״ על המון כסף מסיבה פשוטה שהוא לא ״אולסטאר שמעון ברוך״ (אחד מ24 השחקנים הטובים בעולם) גם גרין וגם ריץ פול יודע שלא היו מציעים לו יותר לכן הוא לקח את ההצעה הנדיבה מאוד של הווריורס
גיא רוזן
31 אוג 2019 21:09:17גרין בריא היה מקבל מקס. אין לי ספק.
הוא לקח את החוזה עם גולדן סטייט (לדעתי) מ-2 סיבות –
זה חוזה מובטח. וזה בגולדן סטייט (המקום בו הוא רוצה להמשיך לשחק).
עידו גילרי
31 אוג 2019 21:22:41אני לא יודע אם היה מקבל מקס אבל הוא בהחלט היה מקבל הרבה יותר (בהנחה שהוא בריא).
הוא בהחלט ציין את העובדה שהקבוצות שיוכלו להציע לו כסף לא ממש קסמו לו.
חגי "התותח" ניסני
31 אוג 2019 22:20:07לא שאני מסכים עם ההגדרות שלך במילימטר אבל רק כדי להבין – מיהם 24 השחקנים הטובים בעולם ואיך דירגת אותם כך?
חגי "התותח" ניסני
31 אוג 2019 22:21:57אה ברוך ועוד שאלה בהקשר הזה מי ניצב לפני ואחרי גרין ברשימה (נגיד שחקן אחד לכל כיוון)
ברוך רובין
31 אוג 2019 23:14:0424 השחקנים הטובים בעולם הם יצרני נקודות, שחקנים שיכולים לנצח משחקים ולהוביל קבוצה, שחקנים שהייתה בונה סביבם קבוצה .
.
24 בשחקנים הטובים ביותר בעולם הם אלו שהייתה מתחיל איתם קבוצה הם לרוב אופציה ראשונה בהתקפה (לברון קרי דוראנט.קלי פול גורג דונציץ …) גרין הוא שחקן משלים לשלישייה הגדולה, לבדו הוא לא יכול להוביל קבוצה בליגת העל הוא נגר, כשיש לך שחקנים שיוצרים הוא שחקן טוב האסל הגנה, זה מה שהקבוצה צריכה.
.
גרין הוא בערך בין 60-90 השחקנים הטובים בעולם זה בערך איפה שהייתי בוחר אותו, זה הסיבה שלעולם הוא לא היה מקבל מקס או סופר מקס (200-240 מליון) והסכים לחתום ב100 מליון דולר (במקרה הטוב שבגיל 34 הוא מקבל חוזה כמו של הורפורד עדיין הוא מפסיד קרוב ל70 מליון דולר +).
ברוך רובין
31 אוג 2019 23:43:59אני ישבתי וחשבתי איזה שחקנים הייתי לוקח לפני גרין לא לפי סדר כרונלוגי שחקנים שטובים מגרין :
.
הארדן לברון דיוויס יאניס קרי דוראנט קוואי יוקיץ פול גורג קיירי ארווינג
.
אמביד, לילארד ,ווסטברוק ,באטלר ,ווקר קליי ,בן סימונס (שהית שם אותו לעד דוראנט קליי וקרי והית קורא לו מגיק הבא). קייל לאורי ברדלי ביל, קונלי.
.
גרו הולידיי, אולדריג, ווציץ ,אולדיפו, דרוזן
בוקר, דונציץ, הורפורד, כריס פול, סייאקם.
.
דארון פוקס, גליאנרי , מידלטון , טוביאס האריס, מיטצל, ג’ון קולינס, דיאנגלו ראסל , ג’וליוס רנדל , קרל אנטוני טאונס, מארי
.
סי גי מקולם , באדי הילד, אייטון, יאנג …
יש כנראה כמה שמות שברחו לי מהראש כל אלה טובים מגרין, יש גם התאמה לקבוצה גרין היה מושלם לקבוצת שצריכה הגנה והאסל כמו גולדן סטייט לעד שלושת הגדולים כמו במקרה של רודמן אבל להוביל קבוצה את נהריה הם לא יכולים.
Lavar
1 ספט 2019 00:56:50איזה שטויות. גרין יותר טוב מבערך חצי מהשחקנים שהזכרת. גם גובר.
חגי "התותח" ניסני
1 ספט 2019 02:57:53אז כמה דברים..
הרשימה שהבאת היא רשימה של סקוררים
אבל אז בעצם אתה לא נותן מקום לקבוצתיתיות וליכולות שמגבירות את היכולות של שחקנים ליד. אתה מסתכל על זה רק כמקרים פרטניים ומצרף אותם. אם אני מבין אותך טוב ברור שבלייק גריפין קולינס או אייטון היו טובים יותר ללוחמים מאשר גרין והיו מייצרים התקפה טובה יותר. יכולת ראיית משחק והחיבור שהיא יוצרת יורדים מהפרק לפי השיטה הזו..
.
לפי זה הגנה היא לא משהו שבכלל נחשב – קצת מזכיר חשיבה של כדורגל בלם נחשב אטומטית פחות למרות שיכול להיות שמספרית הוא תורם לא פחות בסך הכל
.
אני לא מבין למה אתה מגביל מקס ל24 שחקנים כשיש לפחות 30 קבוצות ומן הסתם יכולות להחתים גם 2 חוזי מקס
.
איך אתה מסביר את החוזה של יוקיץ נגיד?
ברוך רובין
1 ספט 2019 06:03:25יוקיץ כוכב על , הגנה בNBA זה נחמד אבל שחקני התקפה זה מה שמביא נצחונות, זה למה ההבדלים במשכורות בין שחקן התקפה לשחקן הגנה כה עצומים, תן לגרין ולדובר להוביל קבוצה ואתה יורד ליגה תן לברון להארדן … להוביל קבוצה ואתה קונטנדר.
.
איפה אמרתי שאייטון יוצר טוב ללוחמים מגרין תקרא את התגובה גרין מושלם ללוחמים אבל הוא לא שווה מקס או אפילו קרוב בתגובה , ״יש גם התאמה לקבוצה גרין היה מושלם לקבוצת שצריכה הגנה והאסל כמו גולדן סטייט ״ . גרין הוא מושלם לקבוצה כמו גולדן סטייט, אבל אייטון בכללי שחקן טוב ממנו.
.
זה כמו שאם בנבחרת משחקים קרי לברון דוראנט ודיוויס אני אקח את קליי לעמדת הSG במקום את הארדן כי צריך הגנה, זה לא אומר שקליי טוב מהארדן
חגי "התותח" ניסני
1 ספט 2019 07:12:05סבבה שמח שאנחנו מסכימים על כמה דברים (שחקנים משלימים, יוקיץ) – לגבי גרין האם אין קבוצות שהוא בקלות ייקח לשלב הבא ויש אצלם מקום פוטנציאלית(אטלנטה פיניקס סקרמנטו) ?
.לגבי הגנה לדעתי זה פשוט לא נכון יוטה זו דוגמה מובהקת לזה. בוסטון של שנה שעברה היו קבוצת הגנה נהדרת שהביאה אותם לגמר איזורי. מילווקי הוכחו שכישרון לא מספיק וחייבים גם שיטה. קליעה טובה מהשלוש זו התחלה טובה אבל לא קרוב ללהיות מספיק בשביל הצלחה. צריך גם שמישהו ימסור לך את הכדור שתוכל חקבל מבט טוב לסל. בזה מה לעשות גרין פשוט אומן
ברוך רובין
31 אוג 2019 23:48:11גרין לדעתי בערך איפה שגובר מעל קפלה שם
גיא רוזן
1 ספט 2019 06:45:14ברוך,
זה לא רלוונטי מה אתה חושב שקבוצה צריכה לשלם לשחקן בקליבר של גרין.
זה רלוונטי כמה ה-NBA מוכנים לשלם.
.
היסטורית, שחקנים בקליבר של גרין הרוויחו מקסימום, או קרוב לכך.
רודמן, ובן וואלאס, לדוגמה. 2 מהיותר מוגבלים בהתקפה עליהם אני מצליח לחשוב. הם בשיאם הרוויחו סכומים של מקס (או קרוב לכך).
תוסיף לרשימה את מוטומבו, את הוראס גראנט, את אנדרי קירילנקו. כולם שחקנים שלא הרוויחו את לחמם בצד ההתקפי (כולם חברים מספר פעמים בחמישיית ההגנה של העונה. אף אחד מהם לא הרוויח ALL NBA בגלל יכולתו בהתקפה). כולם שחקנים שהצ'ק שקיבלו היה שמן למדי.
ברוך רובין
1 ספט 2019 08:18:35גיא ראינו כמה הNBA מוכנים לשלם, הוא ״וויתר על 100 מליון דולר״.
היו חוזים כאלה גרועים לשחקנים בליגה זה אומר שהם מוצדקים? שילמו לגואקים נואה ולמוזגוב שהם מחממי ספסל 70 מליון דולר.
.
שוב יש סיבה ברורה מאוד שגרין חתם על החוזה הזה, ידוע לנו ששחקנים שהם אולסטאר (שמעון ברוך) אין להם בעיה לחכות ל30+ ולקבל את החוזה שמן משמעותית
גיא רוזן
1 ספט 2019 09:15:36ואחר כך אתה עוד כותב על חיצים ומטרות…
.
"שוב יש סיבה ברורה מאוד שגרין חתם על החוזה הזה" –
שאלה.
אפשר לשאול ממך את כדור הבדולח? . . .
ברצינות –
תקרא את מה שגרין אמר. לפני, ואחרי, הארכת החוזה. לו היה חשוב להמשיך בגולדן סטייט.
אם התעדוף שלו היה למקסם רווחים, הוא יכל היה להמתין שנה ולקבל הרבה יותר.
חגי "התותח" ניסני
1 ספט 2019 10:11:49לדעתי אלו הם השחקנים ששווים מקס בכל סיטואציה קבוצתית (לא משנה הסדר)
לברון קוואי קרי דורנט דיוויס אמביד קליי קאט קיירי הארדן פול גורג דיימו יאניס (שכחתי מישהו?)
כל השאר לדעתי לא שווים אוטומטית יש כאלה שמותאמים ליותר סיטואציות (נגיד באטלר או יוקיץ) ויש כאלו שפחות אבל הקבוצה בשוק קטן וזהו השחקן הכי בטוח שאפשר לשים עליו כסף (נגיד בוקר)
ברוך רובין
31 אוג 2019 21:10:3562, 56, 9,42 ,61 64 , 45 המספרים האלה הם לא הגרלת הלוטו, זה כמות המשחקים שגורדון שיחק מגיל 21-28 ב3 שנים האחרונות החסרינה התחזקה טיפה אבל עדיין הגוף שלו לא בדיוק ״איירון מן״, אף אחד לא היה מציע לגארד בן 32 יותר כסף ולכן גורדון לקח את זה.
עגל
31 אוג 2019 21:06:37החתמה חשובה שמשדרת יציבות והמשכיות של הסגל. כריס פול בא והולך, כרמלו בא והולך, , ווסטברוק בא (והולך?) אז חשוב שהבסיס נשאר. טפו טפו שישאר בריא
ברוך רובין
31 אוג 2019 21:15:51אני מסכים אחלה החתמה אין ליוסטון יותר מדי ברירות בטח שהחוזים של הארדן ווסטברוק וקפלה חוסמים את תקרת השכר זה נטו חוזה ל3 שנים, שאחריהם יוסטון יכולה ללכת לרבילד.
עגל
31 אוג 2019 22:11:17גם לי נראה שהם ולכן לריבילד עוד 3 שנים