מחשבות כדורסל של שלישי בצהריים / רועי ויינברג

איך גוראן דראגיץ' ישתלב ליד ג'ימי באטלר?

בעונה הקודמת, גוראן דראגיץ' היה אול-סטאר. העונה, הוא היה רחוק מזה כששיחק 36 משחקים בלבד, 22 מהם בחמישייה, בגלל פציעות. יכולת המסירה שלו עדיין הייתה טובה והוא מסר 4.8 אסיסטים על 2 איבודים למשחק, נתון דומה מאוד לעונת האול-סטאר, אבל הקליעה הייתה חלשה בהרבה.

זה הנתון המדאיג. הקליעה של דראגיץ' במגמת ירידה (52.7% אפקטיבי ב-2016/17, 50.2% אפקטיבי ב-2017/18, 47.9% אפקטיבי ב-2018/19), למרות שאיכות הזריקות לא הייתה רעה בכלל. דראגיץ' קלע 32.7% בשלשות חופשיות כשגם כאן מדובר בהמשך של מגמת ירידה מ-2016/17, העונה בה קלע 20 נקודות למשחק. יכול להיות שמדובר בחלודה אחרי הפציעה ובתחילת העונה שהשפיעה על כך או בהתקפה חלשה של מיאמי, אבל זה סימן מדאיג.

השנה, הוא יצטרך לשמש כשחקן המשנה של ג'ימי באטלר שהגיע להיט בקיץ. באטלר הראה בפלייאוף שהוא יכול לשחק לפרקים כרכז. סביר שהכדור של ההיט יהיה רוב הזמן, במיוחד בדקות ההכרעה, בידיו – הוא השחקן הטוב ביותר של הקבוצה בפער ניכר. באטלר היה טוב בהרצת פיק-נ'-רול, תחום שדראגיץ' עשה בעונה האחרונה בתדירות נמוכה יותר מהשנים הקודמות, ולא מן הנמנע שנראה את באטלר עושה זאת יותר מדראגיץ' השנה.

לכן, יכול להיות שנראה את דראגיץ' שימושי יותר בניהול המשחק העומד. באטלר יכול ליצור סל מכלום, משהו שלא היה למיאמי להוציא מדווין וויד בעונת פרישה, ויכול להקל על החיים של דראגיץ'. גוראן יהיה שימושי יותר ביצירת מצבי זריקה לחבריו לקבוצה, במיוחד ג'סטיס ווינסלו וקלי אוליניק שצפויים לפתוח בעמדות הפורוורד. ההתקפה של מיאמי הייתה רעה מאוד בשנה שעברה, בין היתר בגלל שלא היה אף שחקן התקפה באמת מוכשר על המגרש רוב העונה. אם השנה יהיו שניים כאלה.

שאלה מעניינת תהיה הפרדת הדקות, אם תהיה, בין דראגיץ' לבאטלר. ההיגיון אומר שעדיף למיאמי להשאיר אחד מהם על המגרש בכל רגע נתון, אבל יש להיט גם את דיון וויטרס על הספסל. וויטרס, כך טוענים, נמצא בכושר טוב ובשנה שעברה היה לא רע עם 12 נקודות למשחק מהספסל. יכול להיות שוויטרס יתברר כאקס-פקטור מהספסל והפרדת הדקות תהיה בינו לבין באטלר, כשהעדרו של הרכז המחליף במיאמי ישפיע על הדקות של דראגיץ'. אופציה אחרת היא התאמת הדקות של דראגיץ' לטיילר הירו, בחירת הלוטרי והקלע הטוב ביותר ברוסטר, בין אם באטלר ישחק לידם כסמול פורוורד או יהיה על הספסל. זאת יכולה להיות עונת קאמבק של הסלובני, אם הזריקות יכנסו – סימן שאלה לא קטן בכלל.

הנטס צריכים את כאריס לאברט?

מושפע ממאמרו של דן דיוין ברינגר באותו נושא.

ברוקלין החתימה את כאריס לאברט על הארכת חוזה של 52.5 מיליון דולר ל-3 שנים. מצד אחד, זאת נראית כמו הברקה: בגיל 24 לאברט היה על סף שנת פריצה לפני שנפצע בתחילת העונה, חזר לקראת הפלייאוף והיה השחקן הטוב ביותר של ברוקלין בסיבוב ראשון בו הוא קולע 21 נקודות עם 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק נגד פילדלפיה. הוא אחד החודרים הטובים בליגה עם 12 כניסות לצבע עם הכדור למשחק בשנה שעברה, לא כל כך רחוק מלברון שעשה 12.4 כאלה. הוא יודע ליצור לעצמו סל מבידוד, לסחוט עבירה ולמצוא את חבריו לקבוצה לא רע.

הבעיה היא שיש לברוקלין שני יוצרים מרכזיים שיותר טובים מלאברט: קיירי אירווינג וקווין דוראנט הפצוע. לברט לא יודע לשחק בלי הכדור, בין אם בתנועה לסל, קליעות ספוט-אפ או תנועה בלי הכדור אחרי חסימה. רוב הסגל של הנטס נועד להשלים את השניים: ג'ו האריס המייצג הבולט ביותר של המגמה אבל מלבדו יש גם את טאורן פרינס, רודניוס קורצוס, גארט טמפל, ג'ארט אלן ודיאנדרה ג'ורדן, כולם יכולים לשחק כשהכדור לא אצלם בידיים. יש את בעיית הפציעות של לברט, ששיחק ב-168 מ-246 משחקי עונה סדירה אפשריים בקריירה (קצב של 56 בעונה), שמוסיפה סימני שאלה לחוזה של 17.5 מיליון דולר בעונה.

השאלה היא איך הנטס ישתמשו בו. השנה סביר שנראה אותו פותח כשחקן השני המוכשר ביותר בברוקלין, בניסיון לפתח תיאום עם אירווינג לקראת ההמשך. הג'אמפ-שוט של לברט בעייתי וזה ישפיע לרעה על שיתוף הפעולה ביניהם, לכן יכול להיות שנראה הפרדת דקות מסוימת. אני מאמין שבשנים הבאות, עם דוראנט, לברט יעלה מהספסל ונראה דקות שלו ליד אירווינג בזמן שספנסר דינווידי ישחק ליד KD. יכול להיות בכלל שלברט ישמש כנכס מרכזי בטרייד על כוכב שלישי, למשל בראדלי ביל תמורתו ותמורת ג'ארט אלן כשהארכת החוזה תכנס לתוקף, בניסיון ליצור קבוצה שתהיה פייבוריטית לאליפות. הוא יהיה חייב לשפר את כל המשחק שלו כשחקן משני כדי להצדיק את החוזה הגדול הזה, למרות הפלייאוף הנהדר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אחלה מחשבות רועי
    הסיפור של לברט מעניין.
    אולי הם נתנו לו חוזה כזה להגדיל את הערך שלו בטרייד עתידי.
    אולי משקיעים בו בתור שחקן שישי אנרגטי בשיטת הקליפרס.
    אולי ביטוח למקרה שהפרימדונות לא יסתדרו ביניהן.
    יש הרבה סיבות טובות
    🙂

  2. אני גם מאמין שנראה את לאברט כשחקן שישי, אולי לא העונה אבל כשדוראנט יחזור. למרות ש-17.5 מיליון דולר לעונה לשחקן 6…קצת יקר

    לגבי דראגיץ'- עד כמה שאני מעודכן- הוא חוזה נגמר, יכול להיות שימושי לטרייד על כריס פול (לא חושב שמיאמי אמרה את המילה האחרונה בנושא- למרות שזה יחנוק אותם מבחינת שכר. דראגיץ'+ ג'יימס ג'ונסון שיושב על 31.5 ל2, הבאה אופציית שחקן, כשאוקלהומה מעבירה בחירת דראפט אחת שקיבלה- תסריט שיכול לקרות)
    מקצועית- בגלל שדראגיץ' הרכז היחיד בסגל, שגם אוחז בקליעה לא רעה מבחוץ- בנהחה שישאר בריא, לדעתי יהיה שחקן חשוב מאוד במערך של מיאמי, במיוחד לצד באטלר, כאשר הנוכחות שלו מרווחת את המשחק עבור בידודים של באטלר.

  3. כמו שכתבו למעלה, אכן אחלה מחשבות.
    מסכים איתך לגבי דראגיץ׳, אבל לא הייתי דואג לגבי ההשתלבות שלו (הוא מה׳משתלבים׳ הכי טובים בליגה, שחקן קבוצתי חסר אגו ומוסר עליון) אלא יותר מהכושר בוא הוא יחזור. אם הוא חוזר טוב השנה ובלי פציעות להיט יש קו אחורי בין הטובים בליגה (חתיכת ׳אם׳ הוא בן 33…).
    יותר מטריד אותי דיון ווייטרס שעל פניו לגמרי דורך לבאטלר על הבהונות ושני מקרי ראש על אותה המשבצת זה מתכון לאסון.
    ההנהלה של הנטס פשוט עושים עבודה אדירה. מדהים. רק לא מזמן הם היו פח הזבל של הליגה ועכשיו סגורים שם לכמה שנים דוראנט, קיירי, דינווידי (עד 22) דיאנדרה, ג׳ארט אלן וקאריס. חתיכת גרעין לקונטנדרית לטווח ארוך בנו שם. הייתי משאיר אותו אבל כמו שאמרת, הוא גם נכס אדיר לטרייד (בטח אם זורקים פנימה גם את אלן ודינווידי) בעיקר עכשיו כשהמניות שלו בשמיים אחרי הפלייאוף הנהדר שלו.
    עכשיו רק נשאר לראות איך דינווידי האריס וקאריס נראים ליד קיירי, כי אם, כמו בבוסטון, זה לא יעבוד אז זאת תהיה נפילה. יכול להיות שהטרייד שהצעת על ביל יעשה טוב לכל המעורבים בדבר.

    1. מסכים לגבי דראגיץ'. החשש של וייטרס הוא נכון, אך אם דיון יראה שהוא טוב מספיק אז יהיה אפשרי מאוד לשים את ג'ימי ב3 וינסלו 4 ודיון ב2. השאלה לגביו זה היכולת שלו, הוא לא שחקן יציב וזה הבעיה איתו..
      אישית אני חושב שברוקלין עשתה קפיצה גדולה מדי ולכן היא לא תצליח.

    2. אלן לדעתי לא ישאר שם. טוב מכדי להיות סנטר מחליף וזאת חבילה נאה מאוד יחד עם לברט. עשו קיץ די טוב, למרות שרוב ההצלחה תורגש רק בעונה הבאה. וויטרס מקרה ראש, אכן, אבל בשנת חוזה, וכמו שראינו בעונה של ה-30-11 הוא יכול להיות קובי בראיינט לאיזה שבועיים שלוש. מאמין שתהיה הפרדה בין הדקות שלו לשל ג'ימי או שאפילו נראה אותם משחקים ביחד ועושים תורות על הכדור כמו ביוסטון.

  4. הייחוד של כריס לברט הוא ברב גוניות של השחקן. בין פציעה לפציעה, הוא הצליח להראות יכולת לשמור על עמדות 1 – 3 (או לפחות את הפוטנציאל לעשות זאת), להראות יכולת לשחק בעמדות 1 – 3 גם בהתקפה. הסיבה היא השלוב של ממדיו (2.01 עם מוטת ידיים של שחקן גבוה יותר בכמה סנטימטרים) ושל יכולתו כשחקן יותר.
    הבעיה (מעבר לשאלת הבריאות הברורה)?
    חוסר יציבות בצד ההגנתי. קליעה חשודה.
    ועדיין, לאור מה שעשה עד כה בקריירה, החוזה עליו חתם הוא חוזה טוב. לו, ולקבוצה.
    לגבי השאלה מה ברוקלין יעשו אתו הלאה?
    דוראנט פצוע. לברט מסוגל לאייש את עמדה 1 במקרה הצורך. מסוגל לעלות בעמדה 2 לצד מוביל כדור נוסף. מסוגל אפילו לשחק בעמדה 3.
    זה מאפשר לברוקלין גמישות. זה מאפשר להם להיות תחרותיים עד שדוראנט חוזר. אחר כך?
    הכל יכול להיות. דינווידי חתום ל-2 העונות הקרובות על חוזה מאוד נוח (10 וקצת מיליון לעונה). לברט חתום על חוזה ארוך, גם הוא חוזה נוח. תמיד יכולים בנטס להחליט על טרייד במקרה הצורך.
    בכל מקרה, עד לפברואר הקרוב, הנטס יבחנו את מצב הקבוצה, והם יוכלו לקבל החלטות בהתאם.
    .
    תודה, רועי.

  5. דראגיץ' הוא אחד הרכזים שהכי אהבתי בשנים האחרונות- אינטליגנציית משחק גבוהה, קליעה מחצי מרחק ומשלוש וחדירות אפקטיביות שהובילו אותו להיות רכז בכיר גם במיאמי היט וגם בנבחרת סלובניה. לצערי הוא מזדקן ואמנם אני אשמח לראות אותו נותן עוד עונה טובה ומצעיד את מיאמי לצד באטלר לפלייאוף אבל חוששני שהוא ייקרוס פיזית ושזהו לא השחקן שהכרנו. נקווה שיפתיע!

  6. גוראן חייב להתחיל לתת תפוקה עקבית של סטאר…מיאמי בלי קשר, חייבת עוד אולסטאר טוב כדי לדבר חזק.
    עם כל הכבוד לג'ימי זה לא מספיק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט