אירועי דיומא – 25.08.2019

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366.jpg

כדורגל/ ניר מועלם

ליגת העל (הבורסה לניירות ערך) – מחזור 1:

19:00 הפועל כפר סבא – הפועל חיפה, 5 לייב: אחת היא העולה החדשה לליגת העל והשנייה היא קבוצת פרווה בליגה, כלומר אחת שיכולה להזיק בתקופה מסוימת ובתקופה אחריה יכולה לקרוס. אני חושב שהסגל של כפ"ס מאוד חלש ואני מסמן אותם מבחינתי כיורדת, לעומת הפועל חיפה שאני לא כל כך יודע איך לתפוס אותם כי הם נראים לי כמו מקום 8-12 ריאלי. הימור – המשחק הזה יסתיים בתיקו.

20:00 בני יהודה – קרית שמונה, ספורט 4: משחק ראשון בבלומפילד החדש, והדבר הכי מסקרן זה איך יהיו הסדרי התנועה שעשו, והאם הכל יעבור חלק כי בינתיים לפי מה שקראתי סוגרים את הכבישים לכלי רכב פרטיים ועוד כמה דברים מעניינים, אז באמת יהיה מעניין לראות את זה, במיוחד שלא אמור להגיע קהל רב היום, אגב לטעמי זה קצת בושה שבמדינה שלנו קודם כל בונים ורק אחרי זה חושבים על תשתיות. לגבי המשחק – בני יהודה מגיעה אחרי שבחמישי האחרון חטפה 3 שערים ממאלמו השבדית וביום חמישי הקרוב יש לה את משחק הגומלין שהפך לפרוטוקול בלבד, ואילו קרית שמונה נראתה עד היום בגביע הטוטו נהדר. הימור – קרית שמונה תנצח את המשחק הראשון בבלומפילד המחודש.

*שווה צפייה* 20:15 בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע, ספורט 5: משחק מרתק כבר במחזור הראשון של הליגה כאשר בית"ר ירושלים ללא מיכאל אוחנה שכאמור סיים את העונה ככל הנראה, וחבל כי הוא יכל להיות שובר השוויון עבור בית"ר העונה אבל גם בלעדיו יש להם סגל נוצץ במיוחד מקדימה ואני מאמין שהם יעשו הרבה בליגה הזו ואני מסמן אותם מבחינתי כמקום 1-4 (אולי מקום ראשון קצת יומרני העונה אבל יש לה סיכוי), והפועל באר שבע מגיעה אחרי שבחמישי חטפה 3-0 מפיינורד בהולנד וכבר בחמישי הקרוב יש את הגומלין בו ככל הנראה נראה את ב"ש נפרדת מהליגה האירופית, וגם אותנו הישראלים נפרדים מהמפעלים האירופים לעונה הזו כבר באוגוסט (כמו עונה קודמת). הימור – בית"ר ירושלים והפועל באר שבע נראו נהדר במשחקים שלהן העונה (חוץ מב"ש נגד פיינורד), ואני מאמין שיהיה משחק מאוד מותח ומעניין אבל אני חושב שעם האווירה בטדי והשינוי המרענן של בית"ר, הם יכולים לנצח את המשחק הזה, ורק אזכיר שהם רכשו בלם ספרדי צעיר ששיחק שתי עונות בליגה השנייה בספרד, כך שאני מאמין שהוא רכישה מצוינת ואולי נוכל לראות אותו עוד היום משחק.

פרמייר ליג – מחזור 3:

16:00 בורנמות – מנצסטר סיטי, ספורט 1 : אחרי 2 מחזורים יש לשתיהן 4 נקודות אבל אין ספק שסיטי הרבה יותר איכותית מבורנמות. עד עתה בליגה בורנמות סיימה ב1-1 מול שפילד וניצחה את אסטון וילה 2-1 ואילו מנצסטר סיטי פירקו 5-0 את ווסטהאם וסיימו בתיקו 2-2 מול טוטנהאם. הימור – אני לא חושב שסיטי תפסיד כאן נקודות ונראה אותה מנצחת.

18:30 טוטנהאם – ניוקאסל, ספורט 1 : ניוקאסל היא אחת משתי קבוצות שעדיין לא השיגו נקודות העונה אך לה יש משחק חסר(2 מול 3 של ווטפורד) ואילו טוטנהאם מגיעה למשחק אחד תיקו מול סיטי וגם ניצחון על אסטון וילה. הימור – טוטנהאם בבית לא אמורה להתקשות מול ניוקאסל.

סרייה א' – מחזור 1 :

19:00 אודינזה – מילאן, 2 ONE : אודינזה כמעט וירדה ליגה בעונה הקודמת ולכן ציפיתי לראות מהם מסע רכישות מעניין בקיץ אך בפועל זה לא קרה ולא הגיעו מספיק שחקנים טובים כדי שאוכל לראות אותם נחלצים מהתחתית, ומצד שני הרוסונרי סיימו במקום ה-5 בליגה ולכן ציפיתי מהם לעשות רכש טוב כדי לקפוץ העונה למקום ה3-4 ועם המקום שמוביל לליגת האלופות אך גם הם עשו מסע רכש שלדעתי לא יספיק כל כך כי תיאו הרננדז שהגיע מריאל מדריד הוא סימן שאלה, רפאל ליאו שהגיע מליל כשחקן המושיע של מילאן שיחק רק חצי עונה בצרפת וכבש רק 8 שערים ובנאסר שהגיע מאמפולי אבל הוא גם לא שחקן של מספרים ולא הבקיע אפילו שער אחד בעונה שעברה וגם הוא ירד ליגה עם אמפולי, כך שמסע הרכש של מילאן מקבל בעיניי לפחות ציון די כושל. הימור – מילאן עדיין חזקה יותר מאודינזה למרות הרכש הדל והיא צפויה לנצח את המשחק הזה.

21:45 רומא – גנואה, 2 ONE : רומא רוצה לעשות העונה צעד לעבר מקומות 3-4 אך גם היא כמו מילאן לא עשתה מספיק בקיץ בשביל להיות שם, אז נכון שהם רכשו את ספינזולה הנהדר מיובנטוס, את כריסטנטה המעולה מאטאלנטה וגם שאלו את זפהקוסטה מצלסי ואת ורטו מפיורנטינה, אבל מצד שני הם שיחררו את פלגריני ואת מנולאס. גנואה לעומת זאת שסיימה בחלק התחתון בעונה שעברה עשתה קיץ שקט גם היא כאשר רכשה מספר שחקני סגל שאולי יהפכו לשחקני הרכב בעתיד אבל הרכש הכי חשוב שלהם היה סטורארו מיובנטוס, שיכניס לה עומק וכישרון לקישור, וזו רכישה נהדרת עבורם. הימור – רומא תפתח את העונה באולימפיקו עם ניצחון.

21:45 סמפדוריה – לאציו : סמפדוריה התחילה את העונה הקודמת בסערה ואז אחרי חצי עונה היא החליטה שדי והגיע הזמן לנוח וכך סיימה את העונה באמצע הטבלה(מקום 9 מול 8 של לאציו), אז אודינזה לא עשתה קיץ מיוחד ורכשה שחקנים שהיו מושאלים אליה אך היא שיחררה שני שחקני הרכב בדמות אנדרסן ופארט, כך שאפשר לומר שהיא קצת נחלשה אך עדיין נראה אותה מסיימת במרכז טבלה כי יש לה סגל נהדר, לאציו לעומתה רוצה לחזור למקומות 1-6, אך בשביל זה צריך לעשות רכש והיא לא ממש עשתה את זה בקיץ כך שלטעמי היא אפילו נחלשה לעומת שאר הקבוצות שהתחזקו ואני מצפה שהיא תסיים בסביבות מקומות 8-10 גם העונה. הימור – ניצחון ביתי לסמפדוריה כאשר צריך לשים לב שבמחזור הבא לאציו ורומא נפגשות וזה כבר פתח להתחלה של 0 מ6 עבור לאציו.

21:45 ספאל – אטאלנטה : המרענן של הליגה בעונה הקודמת הייתה אטאלנטה שתגיע העונה לליגת האלופות, ופשוט היה כיף לראות אותם משחקים בעונה הקודמת והעונה הם שמרו על הסגל והביאו עוד מספר שחקני סגל כדי שיהיה להם עומק כמו: סקרטל, מוריאל ומלינובסקי. ספאל לעומת זאת שנשארה בקושי רב בליגה בעונה הקודמת עשתה מספר רכישות מאוד טובות אבל הרבה פרשנים מייעדים לה את אחד משלושת המקומות האחרונים בליגה, לטעמי היא תסיים באזור של הקו האדום אבל תינצל ולא תירד, אבל אין אפשר לדעת. הימור – אטאלנטה פותחת עונה ברגל ימין ומנצחת.

לה ליגה – מחזור 2:

20:00 לגאנס – אתלטיקו מדריד, ONE : לגאנס פתחה את העונה עם הפסד 1-0 לאוססונה בבית ועם 10 שחקנים ואילו אתלטיקו פתחה עם ניצחון 1-0 על חטאפה אך גם היא עם 10 שחקנים. אתלטיקו מדריד היא קבוצה איכותית מדיי עבור לגאנס הקטנה ואני מאמין שנראה את אתלטיקו מנצחת, ושימו לב לג'ואו פליקס שאני מקווה שנראה אותו מלהטט גם היום ואולי היום גם יכבוש את שערו הראשון בליגה.

22:00 ברצלונה – בטיס, ONE : ברצלונה כרגע נמצאת במקום ה-18 בליגה ממנו יורדים ליגה, אז כדאי למסגר את זה כי הם בקרוב מאוד הולכים להיעלם משם, וההפסד בשבוע שעבר התקבל בהפתעה אך כבר ראינו שללא מסי אין לבארסה הרבה למכור ולכן היום התקבלה הבשורה שמסי לא ישחק היום כפרס מדהים עבור בטיס. אז גם ברצלונה וגם בטיס פתחו את העונה עם הפסד אך מה שבטוח שתיהן לא יסיימו בתחתית הליגה. הימור – ברצלונה גם היום ללא מסי ויהיה לה קשה מאוד, במיוחד גם לאור העובדה שלואיס סוארז פצוע ולא ישחק וגם דמבלה ומי שצפויים לשחק הם גריזמן וקרלוס פרז הצעיר, אך עדיין מול בטיס בבית זה אמור להספיק ואני מאמין שבארסה תנצח אך היא תתקשה מאוד.

אופניים / עידו גילרי

וואלטה א אספניה – קטע 2
הקטע הראשון, הקבוצתי נגד השעון, היה אמור להיות זה בו קבוצת יומבו וויסמה ההולנדית מראה את עליונותה כמו שהיה בשני הגראנד טורים הקודמים של העונה. אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. מה שהתחיל עם בעיה מכנית קלה של אחד הרוכבים בפתיחה המשיך קצת אחרי אמצע הקטע להתרסקות קבוצתית שגרמה להם לסיים 40 שניות אחרי קבוצת אסטנה המנצחת. פרימוז' רוגליץ שקיווה לגב חזק יותר הקבוצה הפעם שוב מוצא את עצמו בבור. 

כאילו לא הספיק ליומבו וויסמה  להרוס לעצמם אז המכונית הקבוצתית שחנתה לא כמו שצריך גרמה גם להאטה קלה של קבוצת קוויק סטפ שבסופו של דבר סיימה שתי שניות בלבד אחרי אסטנה הקזחית מה שיאפשר למיגל אנחל לופז המוכר גם כסופרמן ללבוש את החולצה האדומה בקטע היום.

הקטע של היום יעבור בתוואי גבעי לאורך 200 ק"מ. הסיום כבר היום יהיה מאתגר עם טיפוס בדרגה 2 כ-25 ק"מ לסיום כשהירידה ממנו ממש לקראת הסיום.

סייקלאסיק המבורג
המירוץ הקלאסי הזה ברחובות המבורג בדרך כלל מסתיים בניצחונם של הספרינטרים השתתפים בו. ביניהם יהיה גם זוכה השנתיים האחרונות אילייה ויויאני כמו גם פאסקל אקרמן, סוני קולברלי, קיילב יואן וארנו דמאר. כדי שאלוף אירופה הטרי יוכל לחגוג שוב בתום 224 הק"מ של המירוץ הוא ושאר הספרינטרים המייחלים לניצחון יצטרכו להתגבר פעמיים על גבעת ווסברג המציבה בפניהם 700 מטר של טיפוס ב-9%. אם הם לא יעמדו באתגר הקלאסיקנים יבראשות פיטר סאגאן, מגנוס קורט, ואיב לאמפר יארבו לטרף.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. ענק ניר.
    כמה הערות ורצונות,:
    1. מייחל להפסד של בית"ר היום.
    2. נראה היום את דה יונג נוצץ להערכתי.
    3. מסכים איתך לגבי פליקס מאתלטיקו. יהלום נדיר.
    4. מעניין איך הלומפילד המחודש ייראה וירגיש, טאיך הדשא שם יחזיק מעמד עם מחשק יום אחרי יום.. לגבי התשתיות – 'סוף מעשה במחשבה תחילה' זה המשפט החכם, אבל בארץ לא פעם זה 'מעשה ראשית ובסוף תקרית'.
    לצערי זו המציאות, לפחות נכון לעכשיו

    1. זיו
      בלומפילד היה יכול להיות מוכן לפני שנתיים אם במקום מקומיים היו מביאים חברה סינית….
      אני רואה אצלנו באוניברסיטה באיזה קצב הם עובדים לעומת קבלנים שמעסיקים ישראלים או בני דודים. זה עולם אחר וקצב אחר.

    2. בשמחה זיו.
      אני לא אוהד של אף קבוצה מליגת העל כמו שידוע לכולם אבל אני דווקא כן מקווה שביתר תקום לתחייה קצת כי זה יוסיף הרבה עניין וצבע לליגה, הלוואי ונקבל מאבק משולש או מרובע על האליפות.
      אני מקווה בשביל דה יונג שהוא עשה את הצעד הנכון כאשר הוא עבר לברצלונה, בסוף העונה נדע, ולגבי ג'ואו פליקס – יהלום מדהים ולטעמי הרבה יותר כישרוני מרונאלדו, כי מה שיש לו ברגליים מבחינת טכנית לרונאלדו לא היה, ואם הוא יתחזק ויהיה חצי ממה שרונאלדו מבחינה פיזית, מדובר כאן על הכוכב הבא של הכדורגל העולמי, ואני לא מחשיב את אמבפה שקצת נעלם לי בפריס.
      לגבי הבניה של בלומפילד – מסכים איתך ועם ד"ר רזי, אין ספק שכאן בארץ הכל שכונתי ואפשר לראות את זה בכל פרויקט שעושים, ולא רק בלומפילד, כאשר בלומפילד זה רק הסממן שאנו כאוהדי ספורט רואים.

    1. תודה רזי, אני באמת קצת מתבאס על מילאן, אני ממש לא אוהב אותם כי אני אוהד אינטר אבל חבל לראות אותם עושים קיץ נוראי כל כך כאשר כל מה שהם היו צריכים זה קצת לחזק את ההגנה והקישור כדי לרוץ במקומות 3-4 ובמקום זה הם הלכו קצת אחורה.
      אגב זה לא שאינטר עשו איזה קיץ חלומי, למרות שזה יכול להשתנות עם ההחתמה הקרבה של אלכסיס סנצ'ז

  2. כמות הגעגועים לבלומפילד היא בלתי נתפסת. איזה כיף שהוא שוב כאן. אנחנו נצטרך לעשות עד ליום ראשון הבא כדי לחנוך אותו, מה שחשוב הוא שהמנוי לשער 11 כבר ביד. הולך להיות קרנבל.
    תודה ניר!

  3. איליה וויויאני משלים ניצחון שלישי רצוף בהמבורג כשהוא מקדים את קיילב יואן. השמחה במשפחת וויויאני כפולה כשאחיו הצעיר מנצח במקביל היום מירוץ קצת פחות חשוב בבלגיה.

  4. דווקא השבוע יוני לא העלה פוסט אבל היום בערב יהיה הסיבוב האחרון של הפד-אקס קאפ. אחרי שהסיבוב אתמול הופסק בגלל סופת ברקים הושלם היום הסיבוב השלישי כשיש ראש חץ שייפגש לשואודאון המכריע: ברוקס קאפקה 15- , זנדר שאפל ורורי מקלרוי ב-14- כל השאר ב11- או יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט