דיון הופס ליום ג' PM: האם ההתחברות לסטפן קרי הרסה (והורסת) לקליי ת'ומפסון את הסכוי להיות כוכב בזכות עצמו?

שאלתי אתמול שאלה פשוטה, את מי הווריורס צריכה יותר, את סטפן קרי או קליי ת'ומפסון. או – במילים שונות לרפי ההבנה – את מי הם היו רוצים פחות לאבד לפלייאוף.

במקום לכתוב לי "סטף" או "קליי", אנשים כתבו לי מגילות, ובסופן לא היה לי מושג במי בחרו. עשיתי את מיטב יכולתי לרדת לסוף דעתם של כמה פילוסופים כאן באתר שאתמול זיינו את המוח בעשרות מילים ולא סיימו את בחירה ברורה, ונדמה לי שסטף קרי הועדף על ידי המגיבים 1-3. אולי אפילו 1-4.

דבר אחד היה ברור: איש לא מפריד בין הפלאש-ברת'רס.

אז עלתה בי המחשבה הבאה: הייתכן שהדבר הגרוע ביותר שקרה לתומפסון היה החיבור לסטף קרי בחבל לידה? שהוא לעולם לא יופרד מסטף, והרבה מהישגיו ייזקפו לזכות החיבור עם קרי?

אני מאמין שלו הייתי קליי ת'ומפסון, והיו נותנים לי ברירה להתחיל הכל מחדש בקבוצה אחרת ולבנות שם לעצמי, הייתי מעדיף זאת מלהיות לנצח – ולהיחשב לנצח – הכינור השני של סטפן קרי; הזנב של האריה. הוא טוב מספיק להיות אריה בזכות עצמו. בגלל סטפן קרי הוא, קליי ת'ומפסון, לעולם לא ייחשב לאחד הגדולים, ואני מאמין שמגיע לו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. לרוב שחקן של קץ' אנד שוט בלי יכולת ליצור לעצמו,לא מספיק להוביל קבוצה לבד ולכן מבחינתו זה הימור שלא בטוח ששווה לו לקחת

  2. חלק ניכר מההצלחה שלהם תלויה בחיבור ביניהם, ולכן אני במקום קליי הייתי מעדיף להישאר, במיוחד אחרי שהוכח שהוא מקבל את החוזים שמגיעים לו.

  3. אני אומר שזה תלוי: קליי יכל לפתח אספקטים אחרים במשחקו לאורך השנים בלי ה'עול' של קרי, אבל מהצד השני הרבה מהישגיו נזקפים לזכות כך שקרי מספק לו כדורים וכל מה שתומפסון צריך לעשות זה לקלוע, וכך יש לו יותר כוח להתקיף.
    אז בסופו של דבר, אני מאמין שתומפסון צריך את קרי וקרי צריך את תומפסון, קצת כמו ג'ורדן ופיפן זה כנראה יישאר שאלה לא פתורה שידונו בה לאורך השנים לאחר פרישתם.

    1. ייתכן ואתה מצודק וזו שאלה שתישאר ללא פתרון. אני חושב רק שבגלל סטף, קליי עצר בעצמו בפיתוח יכולות אחרות. הייתי מת לדעת אם יש לו את מה שצריך כדי להיות 'THE MAIN MAN' בקבוצת-על!

      1. נכון מאוד. למעשה, לדעתי ההשוואה לפיפן עוד יותר הייתה מתאימה מכיוון שקליי מאוד דומה לו במשחקו ואם היה מפתח יכולות כמו כדרור טוב וראיית משחק, היה תואם פיפן מושלם

  4. לא הבנתי, אתה מעדיף שאנשים יענו "קליי/סטף" וזהו, בלי נימוק? בלי "זיוני שכל"?
    ולמה שמישהו יתעניין לקרוא דבר כזה?

      1. מנחם לטעמי לפחות קליי יכול להוביל קבוצה לבד אבל החיבור לסטף בלי ספק ממקסם את היכולות שלו .
        לשאלתך מאתמול , סטף קלעי,יוצר אדיר, בכלל שחקן התקפה היסטורי ועדיין קליי בעיניי שחקן יותר שלם בשני צידי המגרש ולכן בעיניי יותר חשוב במעט מסטף .

      2. *מנחם בתגובה לגולש בשם פרפר לילה שכתב "on my dick"*

        "פרפר הלילה! כבר הזהרתי אותך למתן את שפתך. אנחנו לא אתר של ערסים. אני יכול בקליק אחד למחוק אותך. אז מעכשיו עוד ניבול פה אחד ואאלץ למחוק כל תגובה שלך, עדינה או ערסית.
        אני לא מבין: אמך יודעת כיצד אתה מדבר?"

        וגם:

        "פרפר לילה, גל הוא העורך הראשי של מגזין נפלא בלוס אנג'לס. הוא גם בלוס אנג'לס ומדווח לאתר משם. אני מבקש ממך שוב למתן את שפתך, בסדר? אתה יכול להשתמד בהומור מבלי לנבל את פיך."

        מקור: http://www.hoops.co.il/?p=5330

    1. קליי לא זנב לסטף האריה. אולי הרעמה. 3 טבעות מספרות סיפור אחר. הוא מבין את זה. הוא נראה סך הכל אדם צנוע שמבין שהחיבור שלו לסטף זה 1+1=3 לכן לא מחפש להוביל בעצמו קבוצה כמו מעשה קיירי (שהעונה חזר לדו עם דוראנט לכשיחזור). כי כל אחד מהם לבד לא לוקח קבוצה לשלבים הגבוהים ובטח לא לוקח אליפות. אבל שניהם ביחד? הזוי בעיני שכולם כבר הספידו אותם לעונה הקרובה. יש להם סיכוי לקחת אליפות לא פחות מהקליפרס לדעתי.

  5. במקומו לא הייתי עוזב את סטף כי כשלסטף היה יום גרוע הוא לקח את המושכות והביא את הניצחון בהרבה מקרים ונכון שזה מעצבן ומפריע להיות כינור שני אבל לפעמים זה עדיף מלנסות להוביל קבוצה לבד כשאף פעם לא עשית את זה בקיצור עדיף לא להישאר

  6. קליי לא כוכב. הוא שחקן משלים ממש ממש ממש טוב. לא יוצר לא לאחרים ולא לעצמו, רוב הנקודות שלו באות כתוצאה מהקבוצה. שחקן עצום, היסטורי, האל אוף פיימר והכל, אבל לא יצליח בקבוצה משלו באותה רמה. מוזמנים לבדוק את הסטטיסטיקות שלו בבידודים או ב-pull-ups או מספרי אסיסטים. הוא המוציא לפועל של דריימונד יקרי.

      1. רג'י מסר יותר מקליי (3 אסיסטים על 1.7 איבודים לעומת 2.3 אסיסטים על 1.7 איבודים). זה זניח, אז נעבור למדד הבא:

        ב-2000/01 ו-2001/02 (העונות הראשונות שבהן זה נמדד ובהן מילר היה סקורר משמעותי): 75.2% מהזריקות ל-2 נקודות של מילר ו-30.5% מהשלשות באו ממסירה. 56.6% מהזריקות שלו היו ל-2, 43.4% שלשות.

        לשם השוואה, בקריירה של קליי: 69.4% מהזריקות ל-2 נקודות ו-93.4% מהשלשות באו ממסירה. 56.3% מהזריקות של קליי היו ל-2 נקודות, 43.7% לשלוש.

        מילר זרק הרבה יותר שלשות unassisted לפי הסטטיסטיקה. לכן ההשוואה כאן קצת בעייתית, לדעתי לפחות.

        1. מילר היה זורק שלשות כמעט אקסקלוסיבית אחרי חסימה וכמעט כל השלשות שלו היו מגיעות מאסיסטים. גם קליי לפני שגולדן סטייט עברה לשיטת קר היה קולע פחות מאסיסטים. לא מבין מאיפה אתה טוען שרגי קלע שלשות לא מאסיסטים.

            1. תביא לינק למספרים ונדבר.

            2. מילר היה כוכב וקליי גם, לא יודע איך אפשר לקרוא לקליי שחקן משלים , הוא וקרי ואחרי דוראנט שהצטרף אלא שאפשרו לגרין שהוא שחקן משלים להפוך לדעת חלק מאנשים לטופ 15 בליגה חחחח

            3. טוב מכיוון שאתה לא מביא מאיפה המספרים שלך אז אני אביא את המספרים ישירות מאתר הליגה (מהדף האישי של כל שחקן). מכיוון שבאמת אין הבדל משמעותי בחלק היחסי שכל אחד מהם לקח משלוש (סביב 45% מהזריקות) אז אביא רק את האחוז שמגיע מאסיסטים בכל שנה. קודם מה-2 ואחר כך מהשלוש.
              רג'י:
              1996/97 – 59.8% , 80.8%
              1997/98 – 64.8% , 86.6%
              1998/99 – 55.9% , 86.8%
              1999/00 – 63.1% , 85.5%
              2000/01 – 72.6% , 88.2%
              2001/02 – 79.8% , 88.3%
              2002/03 – 90.5% , 94.7%
              2003/04 – 70.6% , 89.6%
              2004/05 – 66.5% , 94.8%
              ***
              קליי:
              2011/12 – 62.3% , 92.8%
              2012/13 – 75.1% , 94.8%
              2013/14 – 62.2% , 94.6%
              2014/15 – 55.6% , 90.8%
              2015/16 – 72.5% , 92.4%
              2016/17 – 75.0% , 95.5%
              2017/18 – 74.3% , 95.2%
              2018/19 – 74.6% , 91.7%

            4. חייב להגיד שאין שינוי אצל קליי בין התקופות אבל אפשר לראות בקלות שאין הבדל גדול מרג'י (אלא אם אתה חושב שרג'י שינה את סגנון משחקו בצורה קיצונית מתחילת הקריירה…).

            5. ויהיה נחמד גם אם תסביר מה הבעיה באיזו ובפול אפ שלו? מספרים לא רעים בשניהם.

            6. עידו איך אתה מצפה ממנו להסביר משהו שהוא לא ראה? ההבדל בין רגי של 96 לזה של 2006 זה הברכיים

            7. אין שום פער, מאיפה אתה חושב הם עושים סקרייפינג?

            8. והסבר על ה-Iso והפול-אפ:

              Iso:
              השנה – 4.6% מהמהלכים שלו, אחוזון 58.5
              שנה שעברה – 4.4% מהמהלכים, 50.5.
              2016/17 – מדובר ב-4.2% מהמהלכים אבל יעילות מדהימה (94.6%).
              2015/16 – 5% מהמהלכים, 48.1%.

              פול-אפ:
              2018/19: 49% אפקטיבי, 5.8 ניסיונות למשחק (בערך כמו דריק רוז).

              2017/18: 50.7% אפקטיבי, 4.6 ניסיונות במשחק (יעילות מרשימה, בין קמבה ללילארד של אז).

              2016/17: 42.9% אפקטיבי, 4.1 ניסיונות במשחק (לא רחוק מכרמלו בעונתו האחרונה בניקס).

              2015/16: 48.4% אפקטיבי, 4 ניסיונות במשחק (בין פול לקיירי).

              מודה, הוא יותר טוב בפול-אפ ממה שחשבתי. היכולת שלו בבידודים קצת מעל הממוצע בשביל שחקן מהשורה, לא ברמה בשביל מישהו שאמור להוביל קבוצה.

              למילר, אגב, היו רוב השנים את מארק ג'קסון. אני לא טוען שרג'י לא היה השחקן המוביל באינדיאנה של אז, כי הוא היה, אבל בלי ראיית המשחק הנדירה של ג'קסון יכול להיות שהקבוצה הייתה חלשה בהרבה. לראייה, מילר עבר איתו סיבוב ראשון 4 פעמים ובלעדיו פעם אחת, להוציא השנים בהן שיחק ליד ג'רמיין אוניל ורון ארטסט ולא הוביל את הפייסרס.

              הוא לא עבר סיבוב ראשון בעונה בה קלע מעל 20 במשחק לפי רפרנס. זה כנראה מקרי, הייתה עונה אחת עם 19.9 בה עשה גמר אזורי, אבל הקבוצה הצליחה יותר כשהוא היה הסקורר המוביל בשיטה ולא מי שמייצר את רוב המהלכים. אמרת בעצמך – הוא קלע שלשות באופן כמעט אקסקלוסיבי אחרי חסימה.

            9. בדיקה מחודשת הראתה שהסתכלתי על העמודה הלא נכונה. טעות שלי, מודה בה בלב שלם. מצטער שבזבזתי לך את הזמן, לפחות בכתבות אני בודק את עצמי כמה פעמים לפני הפרסום

            10. לפחות נסוגת מהטיעון התמוה על השלשות.
              אתה ממשיך לתרץ כשבפועל מילר היה הסטאר של הקבוצה בדיוק כמו שקליי יכול להיות בלי שהכדור יהיה אצלו כל הזמן בידיים. להיפך זו הייתה הגדולה שלו.
              כמו שאמרת קליי מעל הממוצע בבידודים (שהוא גם ככה עושה כיום מעט מאד) והרבה מעל הממוצע בפול אפס (שהוא גם עושה מעט).
              סביר שכשחקן מוביל הוא יצטרך לקחת יותר על עצמו לכן האחוזים בסך הכללי ירדו קצת אבל עדיין יהיו טובים. אז הוא יקלע יותר בטח גם ימסור יותר – הבוקס סקור שלו יהיה מרשים יותר. זה לא אומר שהקבוצה תצליח להיות מועמדת אוטומטית לאליפות אבל עם סגל מתאים הוא בהחלט יכול להיות שחקן מוביל.

    1. קלי כוכב ואולסטאר שמעון ברוך בחסד, הוא לא כוכב על ברמה של קרי אבל בהחלט אחד מהטופ 20 בעולם. לגבי רגי מילר אני בהחלט חושב שבמשחק של היום הוא היה מצליח הרבה יותר.

      1. וברור שבאף אוב יותר וכל אחד היה לוקח אותו ראשון לקבוצות סטף הוא אחד מקבוצה יחידה של שחקנים שמשנים קבוצה והופכים אותה אוטמטית לקוטנדרית (סטף הארדן לברון קוואי, דוראנט ויאניס)

  7. קליי יכול להוביל קבוצה.
    אולי לפלייאוף. אולי.
    לדעתי רוב שחקני גולדן סטייט חייבים את הקריירה שלהם לסטף מפרק ההגנות.
    גם קליי בחבורה הזו.
    שחקן מוכשר שיכול לתפוס יום לוהט. לא יותר מזה לדעתי.
    🙂

    1. נכון. קליי יכל להוביל פעם אולי קבוצה עם שחקנים טובים אחרים יענו עוד 2 3 שחקנים ברמתו בחמישייה. אני מאמין שהוא היה מפתח גם יכולות כדרור אבל התקרה שלו בקבוצה בלי עוד 2 3 ברמתו בחמישייה זה רגי מילר וריי אלן ובמזרח. במערב של היום קשה לי לראות אותו מוביל קבוצה רגילה למשהו.
      למשל קבוצה של קמבה קליי באטלר דריי וקאפלה הוא יכל להוביל גם במערב לא אליפות אבל גבוה. זו הכוונה שלי בעוד 2 שחקנים ברמתו פחות או יותר.

        1. יכולה גם נכון. בקבוצה כזאת קליי מס 1 ככל הנראה אבל לא בצורה מוחצת כי יש גם ברמתו שחקנים והקבוצה טובה. קבוצה כזאת הוא יכול להוביל ולהיות מוביל מצליח.
          אבל את הניקס למשל חח לא רואה אותו לוקח לפלייאוף😂😂
          קליי הוא שחקן דרג ב שזה מתחת לסופרסטארים הגדולים הוא שחקן של מקומות 8- 18 בעולם כל אחד לפי דירוגו משהו כזה.

  8. קליי ודריימונד הם הנהנים העיקריים מכוח המשיכה שסטף מייצר כתוצאה מקליעתו מכל טווח, להם יש את הספייסינג לייצר מהלכים אחרי היתרון הראשוני באיום הקליעה של קרי. אם הייתי קליי אני נשאר במפרץ במקום להיות שחקן מוגבל בקבוצה מוגבלת ללא רכז/מנהל משחק שיעזרו לו

  9. מנחם, החיבור עם קרי שלעצמו הוא לא רע לקליי, צירוף של 2 קלעי על בקבוצה אחת הביאה תוצאות יפות לשניהם, ולא בטוח שהינ מתפתח למה שהוא כיום. אבל ויש אבל גדול, קליי לא מנסה אפילו לייצור לעצמו כי יש לו אחרים שיצרו לו, ואני בטוח שבמידה והוא היה צריך ליצור הוא היה יוצר.
    לדעתי, קליי יכול להתאים את עצמו לכל קבוצה עם רכז טוב, והוא יכול להוביל קבוצה לפלייאוף (בעונה של כספי בלוחמים היחיד מהכוכבים שלא נפצע זה קליי) ולהיות כוכב.
    בקצרה, החיבור של קלי לסטף זה כמו עץ הדעת, טוב ורע.

  10. מעניין מנחם אחלה דיון.
    קודם כל אני משוחד.. אבל סטף עושה את מי שסביבו טוב יותר.
    נראה לי שגיא הפנה את תשומת ליבי לנקודה שדווקא קליי הוא הנפגע המרכזי בהבאת דורנט. הרבה מהמשחק המשובח שלו עם הגב לסל נפגע כי מה לעשות יש מישהו בקבוצה שאפילו טוב ממנו בזה ( בעצם כנראה טוב יןתר מכל שחקן אחר ביכולת הזו) בסוף החיסרונות באופן יחסי של קליי הם יכולת שליטה בכדור ויכולת ניהול משחק חוץ מקוואי אני לא חושב שיש קבוצה שהגיע רחוק בלי שלכוכב שלה יש לפחות אחת מהיכולות הללו.

  11. באמת היה יכול להיות מאוד מסקרן לראות את קליי בקבוצה אחרת. לדעתי ההערכה אליו כשחקן הייתה עולה. הוא שחקן ללא אגו. איכותי וטוב בשני צידי המגרש שעד היום היה בצל של קרי וחבל עבורו.

  12. יש דימיון רב בין הצמד קרי – קלי לצמד גורדן – פיפן. בכל זוג התרומה היא הדדית ואחד מעצים את רעהו. בשניהם יש מנהיג שמוביל קבוצה שלמה והשני הוא מספר שנים. יכולות המנהיגות הן שמבדילות בשני הזוגות בין מספר אחד למספר שנים. גם לקרי וגם לגורדן יש את הדבר, החמקמק להגדרה, שהופך אותם לכאלו שמובילים קבוצה להצלחה. פיפן, לאחר הפרידה מגורדן נותר שחק מעולה אבל הוא לא הצליח להוביל קבוצה במעלה הפלייאוף. כנראה שלעולם לא נדע בבטחון, אבל כל העובדות מראות שהדבר נכון גם לקלי. בקיצור מנחם, אשברי סיכם היטב. לא.

  13. קליי לא זנב לסטף האריה. אולי הרעמה. 3 טבעות מספרות סיפור אחר. הוא מבין את זה. הוא נראה סך הכל אדם צנוע שמבין שהחיבור שלו לסטף זה 1+1=3 לכן לא מחפש להוביל בעצמו קבוצה כמו מעשה קיירי (שהעונה חזר לדו עם דוראנט לכשיחזור). כי כל אחד מהם לבד לא לוקח קבוצה לשלבים הגבוהים ובטח לא לוקח אליפות. אבל שניהם ביחד? הזוי בעיני שכולם כבר הספידו אותם לעונה הקרובה. יש להם סיכוי לקחת אליפות לא פחות מהקליפרס לדעתי.

    1. קליי ספג אותה פציעה של קאזינס. לא מבין מנין האופטימיות שהוא יחזור הרבה יותר מהר, במצב הרבה יותר טוב, עוד לפני הפלייאוף, ישר ברמתו הכי גבוהה, ולתוך קבוצה שהשתנתה דרסטית… הרבה ווישפול יש פה.
      וגם אם כל זה יהיה נכון – ובהנחה שגולדן סטייט בכלל תהיה ב-8 הראשונה במערב – הקבוצה תצטרך עוד לעשות טריידים ולשנות רוסטר (תחת תקרה קשיחה!), כדי להיות סוס שחור על אמת. כרגע יש לה שני מספרי 1, אין מספר 2 תואם-קליי, אין מספר 5 ברמה הכי גבוהה, והכי חשוב, אין לה בכלל מספר 3, העמדה הכי חשובה בכדורסל המודרני, מעכשיו להתעורר בלי דוראנט ובלי איגי. ועל הנזק בלי שני אלה הגנתית, ביחד עם היעדרו של קליי, מיותר להרחיב. גם הספסל לא מבריק בלשון המעטה שבהמעטה.
      הווריורז יכולים להיות שם בסוף הדרך, זו עונת מעבר עם מיליון נעלמים וקבוצות חדשות לגמרי. אבל ממבט ראשון, זה יהיה מ-אוד קשה הפעם.

  14. מנחם/ צוות, הצעה לסדר –
    למה שלא יהיה כאן עמוד של אופן צ'אט/ סתם בלוג כללי, לקשקושים שוטפים במהלך היום והלילה? "דיומא" לא מתאים – הוא מאוד אינפורמטיבי ומיועד רק למה שכתוב בו מראש. ככה יצא.
    עמוד טיוטה כזה, בלי לחפש בכוח את העמוד המתאים והכתבה המתאימה, כי לא תמיד יש כזה.
    עבור כל האנשים שחיים בזמן אחר, פיזי או בראש, ובא להם לחרטט ספורט. מצדי שיהיה כדורסל, פורמולה 1, או שרה זורקת לחם, לא חשוב מה. נניח עכשיו, לקראת המטס והאינדיאנס (בייסבול, יש דבר כזה). לא אלך למצוא את עמוד הבייסבול השבועי (המצוין!) של יוני כדי לקלל את היאנקיז. או כל פעם שמישהו רוצה להעלות דיבורי NBA שוטפים כלליים בלי קשר למעורב, או לדיון או לכתבות נקודתיות. סתם עמוד "כללי".

    1. נ.ב. בעיני זה מה שמייבש למוות (ויש עוד סיבות) אתרים מתחרים כמו דה-באזר. הנשמה יוצאת שם עד שמישהו מעלה פוסט, וגם אז, הוא כ"כ נקודתי, שתכלס אין מה לדבר שם על משהו אחר, עד שכל האתר פשוט הופך אזוטרי, לא עם יד על הדופק, ולא רלבנטי.

  15. מנחם לפחות הבנת מה*בלבולי* שכל את העובדה שאי אפשר באמת להפריד ביניהם….
    בלי לחפור יותר מדי, קליי לא היה מגיע למה שהגיע בלי סטף, וסטף לא היה מגיע לאן שהגיע בלי קליי.
    קליי אמנם קופח בבחירות לחמישיות העונה פעם אחר פעם, אבל הבנאדם היה ב5 גמרים רצופים ויש לו 3 טבעות אליפות ביד לצד הישגים אישיים אדירים.
    אין ספק שכולם מאושרים

  16. יכול להיות כוכב בקבוצה משלו המספרים ישתפרו והיעילות תרד הוא נהנה מאוד מהריווח והתנועה שהפחד מסטף יוצר וסטף נהנה מזה שאי אפשר לעזוב את קליי לבד ביחד אם מכונה משומנת שאני חושב שממעיטים בערכה , אם קליי יחזור בריא לפליאוף הם יזכירו לנו כבר השנה אם לא אז שנה הבאה , ששניהם בריאים כולם יתקשו נגדם בפליאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט